شرایط تحصیل به همراه همسر در خارج از کشور

ویزا ها انواع بسیار زیادی دارند که هر کدام از آن ها دارای شرایط مختلفی می باشند. دانشجویان، حرفه ای ها، افرادی که اقامت دائم دارند و … هر کدام دارای شرایطی هستند که برای ویزای خود باید اقدام نمایند. اما یک نکته بسیار مهم هم وجود دارند که به عنوان دغدغه اصلی آن ها شناخته شده است. این دغدغه مربوط به همراهی همسر و فرزندان می باشد که آیا این اجازه برای آن ها وجود دارد یا نه. ویزای همراه ابزاری قدرتمند است که توسط کشورها ایجاد شده است تا به شما کمک کند همسران در هنگام تحصیل یا کار در خارج از کشور در کنار شما باشند. از این رو در این مقاله ما به بررسی شرایط تحصیل به همراه همسر در خارج از کشور می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بررسی قوانین و مقررات ویزای همراه در هر کشور که از ویزا های مختلف گرفته می شود، هر کدام دارای شرایط خاصی است که برای مهاجرت بسیار مهم می باشد. در این راستا سوالات بسیاری برای افراد پیش می آید. به طور مثال این که آیا همسر در همان ابتدا می تواند همراه شود یا باید بعد از همسر خود وارد کشور مذکور شود؟ آیا قوانین کار برای همسر فرد متقاضی مجاز است یا وی نمی تواند مشغول به کار شود؟ تمام این ها سوالاتی هستند که برای هر فرد در راستای سیستم مهاجرتی به کشور های مختلف پیش می آید. از این رو لازم است تا برای پاسخ به این سوالات به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های مختلف در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

شرایط تحصیل به همراه همسر در خارج از کشور

همان طور که گفتیم ویزا ها انواع مختلفی دارند. به طور مثال شما می توانید ویزای کاری کانادا، ویزای تحصیلی آمریکا یا ویزای سرمایه گذاری برزیل را دریافت نمایید. در این راستا مدل دیگری وجود دارد که با عنوان ویزای همراه شناخته می شود. ویزای همراه در هر کشوری دارای قوانین خاص مربوط به خود می باشذو به طور مثال اگر فردی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا وارد این کشور شده باشد، یقینا تمایل دارد که همسر و فرزندان خود را با داشتن ویزای همراه استرالیا وارد این کشور نماید.

در واقع نکته مهم این است که باید به بررسی شرایط تحصیل به همراه همسر در خارج از کشور پرداخت. هر کشوری دارای قوانین خاص خود در این زمینه است و باید بر مبنای این قوانین پیش رفت. ویزای همراه که با عنوان dependemt visa شناخته می شود در دسترس دانشجویان، متقاضیان کار یا سرمایه گذاری و سایر افرادی که برای مهاجرت وارد کشور جدیدی می شوند قرار می گیرد. ویزای همراه با توجه به قوانین کشور مورد نظر و شرایط فرد اصلی می تواند متفاوت باشد. به طور مثال می توان با دریافت این ویزا اقامت دائم یا موقت را دریافت نمود.

شرایط ویزای همراه برای همسر و فرزندان می تواند به مولفه سن هم بستگی داشته باشد. برخی از کشور ها ویزای همراه را صرفا برای فرزندان زیر هجده سال ارائه می دهند و برخی دیگر ویزای همراه را تا سن بیست و دو سالگی فرزندان نیز ارائه خواهند داد. نکته مهم دیگر این است که برخی از کشور ها اجازه کار با ویزای همراه را می دهند و برخی دیگر نمی دهند. در روند این مقاله به سوالات پاسخ خواهیم داد.

کدام کشور ها اجازه کار همسر را می دهند؟

همان طور که گفتیم یکی از سوالات مربوط به دریافت ویزای همراه برای کشور های مختلف این است که آیا با دریافت ویزای همراه، همسر می تواند در کشور مذکور مشغول به کار شود؟! هر کشوری در این زمینه قوانین مخصوص به خود را دارد. در این راستا تنها سی و پنج کشور هستند که با داشتن ویزای همراه به همسران اجازه کار را می دهند. این اجازه کار باعث می شود تا فردی که در حال تحصیل در کشور مورد نظر است بتواند با فشار کمتری برای زندگی و تحصیل خود فعالیت نماید.

کدام کشور ها اجازه کار همسر را می دهند؟

کدام کشور ها اجازه کار همسر را می دهند؟

این کشور های ارائه دهنده اجازه کار عبارتند از:  آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، بلغارستان، کانادا، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، مجارستان، ایرلند ، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، مالت، هلند، نیوزلند، نروژ، پرو، لهستان، کشور پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده.

بررسی ویزای همراه در برخی از کشور های محبوب

در راستای بررسی شرایط تحصیل به همراه همسر در خارج از کشور برخی از کشور های محبوب را با ویزای همراه آن ها مورد بررسی قرار می دهیم. همان طور که گفتیم هر کشوری قوانین خاصی برای ویزای همراه دارد. کسب اطلاعات در ارتباط با ویزا های همراه باعث می شود تا ما بتوانیم در این زمینه به درستی تصمیم گیری نماییم.

به طور مثال همسران با داشتن بلو کارت اروپا می توانند در فرانسه مشغول به کار شوند. یا این که امکان کار در سوئد بدون محدودیت های زیاد در این کشور برای همراهان وجود دارد. در کشور نیوزلند نیز امکان کار همسر با داشتن ویزای همراه وجود دارد.

بررسی ویزای همراه کانادا

کانادا این اجازه را به شما می دهند که ویزای همراه دانشجویی دریافت نمایید. همسر یا شریک دانشجویی بین المللی می توانند برای دریافت پروانه کار آزاد اقدام کنند. دارندگان این مجوز حق کار در کانادا را دارند و نیازی به نظر بازار کار یا پیشنهاد شغلی ندارند. برای اخذ ویزای همسر دانشجویی کانادا ، برخی از شرایط ویزای دانشجویی وابسته به کانادا وجود دارد که باید آنها را انجام دهید. مجوز کار به طور کلی دارای همان مدت اعتبار می باشد که ویزای دانشجویی داشته باشد.

بررسی ویزای همراه استرالیا

استرالیا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد همسر و خانواده خود را تحت برنامه ویزا وابسته به این کشور بیاورند. شما می توانید برای ویزای دانشجویی اصلی خود درخواست ویزای همراه بدهید یا در غیر اینصورت می توانید برنامه ویزای آنها را بعداً زمانی که برنامه تحصیل خود را در استرالیا شروع کرده اید ارسال کنید تا بتوانند به این کشور نقل مکان کنند.شرایطی که برای همسر فرد متقاضی وجود دارد کاملا وابسته به شرایط فردی است که در این کشور مشغول به فعالیت می باشد.

اگر دانشجو در حال تحصیل در مقطع کارشناسی است ، همسر او می تواند تا بیست ساعت در هفته مشغول به کار در استرالیا شود. اما اگر دانشجو در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا باشد ، شریک وابسته می تواند بدون هیچ محدودیتی فعالیت کند.

بررسی ویزای همراه آمریکا

یک دانشجوی بین المللی می تواند در هر زمان همسر یا وابستگان خود را وارد آمریکا کند. همسر دانشجوی بین المللی می تواند همزمان با پذیرش ویزای F-1 یا J-1 ، ویزای F-2 یا J2 خود را ارائه دهد ، یا ممکن است متقاضی دریافت ویزای F-2 یا J- باشد. به افراد وابسته J-2 پس از مجوز مناسب ، حق کار در ایالات متحده داده می شود. این مجوز می تواند پس از ورود دارنده J-2 به کشور اعمال شود. تایید مجوز کار در آمریکا برای همسران ممکن است تا چهار ماه هم طول بکشد. 

بررسی ویزای همراه انگلستان

ویزای همسر دانشجویان انگلیس نیز برای دانشجویان بین المللی که می خواهند شریک زندگی خود را همراه خود به انگلیس بیاورند نیز موجود است. یک دانشجوی بین المللی نمی تواند وابستگان خود را به انگلستان بیاورد مگر اینکه : حمایت مالی توسط یک موسسه آموزش عالی در یک دوره از سطح NQF 7 یا بالاتر داشته باشد. دانشجوی تحت حمایت دولت با دوره ای بالای شش ماه باشد. در دوره ای در انگلستان با بیش از دوازده ماه ثبت نام کرده باشند.

همسر شما می تواند در انگلستان مشغول به کار شود اگر در برنامه ای شرکت کرده باشید که بیش از دوازده ماه باشد. در غیر این صورت حق ندارند در آن کشور کار کنند. برای دریافت اجازه ورود به عنوان همسر ، هر دو شما باید 18 سال یا بیشتر داشته باشید.

بررسی ویزای همراه آلمان

دانشجویان بین المللی مجاز هستند اعضای خانواده خود را در طول دوره تحصیل توسط ویزای همسر دانشجویی آلمان به این کشور ببرند و به زندگی در آلمان بپردازند. ویزای آلمانی برای اعضای خانواده دانشجویان بین المللی اجازه اقامت برای اعضای خانواده غیر EU / EEA شما در آلمان است که می توانند در این کشور به زندگی بپردازند. دارندگان ویزای خانوادگی آلمان می توانند در صورت داشتن سن و شرایط لازم برای کار مشغول به کار در آلمان شوند.

آیا با داشتن ویزای همراه می توان مشغول به تحصیل شد؟

همان طور که گفتیم ویزای همراه برای افرادی است که در کشوری خاص مشغول به تحصیل هستند و قصد دارند همسر و فرزندان خود را وارد این کشور نمایند. همان طور که گفتیم اجازه ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر هجده یا بیست سال برای کشور های مختلف وجود دارد که هر کشور قوانین خاصی دارد. در بخش های قبل در ارتباط با اجازه کار همسر نیز صحبت کردیم. اما در این بخش ما در ارتباط با اجازه تحصیل نیز صحبت می کنیم. فرزندان افرادی که در کشور های مختلف مشغول به تحصیل هستند می توانند برای تحصیلات خود نیز اقدام نمایند.

در ادامه نیز همسران افرادی که در کشور مورد نظر مشغول به تحصیل هستند هم می توانند برای تحصیل در دانشگاه های کشور مورد نظر اقدام نمایند. همسران می توانند حتی در دانشگاه همسر خود نیز مشغول به تحصیل شوند و این مسئله هیچ منافاتی با شرایط اقامت در این کشور نحواهد داشت. به طور مثال می توانند در کنار همسر خود در دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل شوند. تمام این ها به شرایط پذیرش دانشگاه ها بستگی دارد که با چه شرایطی برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند.

هزینه های تحصیل و زندگی به همراه همسر و فرزندان

نکته بسیار مهم دیگری که در زمینه اخذ ویزای همراه وجود دارد بررسی هزینه تحصیل و هزینه زندگی است. به طور مثال شما باید به بررسی هزینه زندگی در ایتالیا و یا هزینه تحصیل در بلژیک بپردازید برای مهاجرت هزینه ها بخش مهمی هستند که لازم است به آن ها دقت داشته باشید. برخی از کشور ها برای دانشجویان تحصیلات رایگان ارائه می دهد که این تحصیلات به دلیل تسلط بر زبان آن کشور ها رایکان خواهد بود.

هزینه های تحصیل و زندگی به همراه همسر و فرزندان

هزینه های تحصیل و زندگی به همراه همسر و فرزندان

از این رو در هزینه های تحصیل و زندگی صرفه جویی می شود. در کشور های اروپایی مانند فرانسه، اتریش، آلمان و … دانشجویان می توانند با هزینه های کم تری مشغول به تحصیل شوند. این مسئله در کشور های دیگری مثل کانادا و آمریکا هم می تواند با بورسیه تحصیلی به صفر برسد. در کنار این ها باید به هزینه های زندگی نیز دقت داشت. به طور مثال هزینه های تحصیل در کانادا می تواند بین هفده تا بیست و پنج هزار دلاز متفاوت باشد.

یا این که هزینه احازه آپارتمان یک خوابه در شهر های انگلیس می تواند حدود هشتصد و چهل و هفت پوند باشد که به عنوان هزینه زندگی در انگلیس شناخته می شود. از این رو قبل از ورود به هر کشوری لازم است تا هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

سوالات متداول در ارتباط با شرایط تحصیل به همراه همسر در خارج از کشور

  1. ویزای همراه با چه عنوانی شناخته می شود؟

    ویزای همراه با عنوان dependemt visa شناخته می شود.

  2. آيا شرایط تحصیل به همراه همسر در خارج از کشور برای همه کشور ها یکسان است؟

    خیر این شرایط در هر کشوری قانون خاص خود را دارد.

  3. شرایط تحصیل به همراه همسر در خارج از کشور برای ویزای فرزندان تا چه سنی قابل قبول است؟

    برای برخی کشور ها تا هجده سال و برای برخی دیگر تا بیست و دو سال قابل قبول است.

  4. آیا تمام کشور ها اجازه کار با ویزای همراه را می دهند؟

    خیر برخی کشور ها این اجازه را نمی دهند.

  5. چند کشور اجازه کار با داشتن ویزای همراه را می دهند؟

    سی و پنج کشور در کل دنیا اجازه کار با ویزای همراه را می دهند.

  6. کشور هایی که در شرایط تحصیل به همراه همسر در خارج از کشور اجازه کار به همسر می دهند کدامند؟

    برخی از این کشور ها عبارتند از: آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، بلغارستان، کانادا، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان و … .

  7. کار با ویزای همراه در استرالیا به چه مواردی بستگی دارد؟

    کار با ویزای همراه به مقطع تحصیلی فرد متقاضی اصلی وابسته است.

  8. با داشتن چه نوع ویزایی اجازه کار همراهان در آمریکا موجود است؟

    به افراد وابسته J-2 پس از ورود اجازه کار داده می شود.

  9. آیا با وجود ویزای همراه، همسران می توانند مشغول به تحصیل شوند؟

    بله این امکان برای همسران با دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر وجود دارد.

  10. آیا ویزای همراه برای تحصیل فرزندان مانعی ایجاد می کند؟

    خیر این ویزا مانعی برای تحصیل فرزندان نخواهد داشت.

  11. چگونه با داشتن ویزای همراه می توان به کار در انگلستان پرداخت؟

    این کار در صورتی امکان پذیر است که دوره تحصیلی متقاضی اصلی بیش از دوازده ماه باشد.

 

2.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *