مهاجرت به چین

این روزها مهاجرت به چین به یکی از گزینه‌های پرطرفدار در بین متقاضیان زندگی در خارج از کشور تبدیل شده است. چین در حال حاضر یکی از کشورهای پیشرفته و قدرتمند در جهان است که از نظر اقتصادی توسعه بسیار چشم‌گیری داشته و از نظر تکنولوژی نیز همگام با دنیا در حال پیشرفت است. چین برای مهاجرت ایرانیان یک گزینه بسیار مناسب است. چرا که این کشور آسیایی علاوه بر اینکه دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبایی است از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه بوده و امکانات بسیار مناسبی را برای شهروندان خود ارائه کرده است. در ادامه این مقاله شرایط و روش‌های مهاجرتی به چین را ارائه خواهیم کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این مقاله توسط موسسه مهاجرتی اصطهباناتی خدمت شما عزیزان ارائه شده است. چنانچه تمایل دارید تا شرایط خود را برای مهاجرت و اخذ اقامت چین ارزیابی کنید، می‌توانید از کارشناسان و وکلای مهاجرتی مجرب ما در موسسه مشاوره دریافت نمایید.

اطلاعات کلی کشور چین

چین یکی از پهناورترین کشورهای آسیایی است که فرهنگ بسیار غنی دارد. زبان رسمی مردم چین، چینی است و این کشور با بیش از 1 میلیارد و چهارصد میلیون نفر جمعیت، یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. واحد پول کشور چین یوان است و نوع حکومت آن جمهوری است. چین کشوری مستقل و تک حزب است که حزب آن به نام کمونیست چین شناخته می‌شود.

طی سال‌های اخیر مهاجرت به چین طرفداران زیادی پیدا کرده است. به این دلیل که این کشور از نظر اقتصادی به یکی از قطب‌های قدرتمند جهان تبدیل شده و از نظر سطح آموزشی و اجتماعی نیز استانداردهای جهانی را دارا است. به علاوه هزینه‌های تحصیل و زندگی در چین نسبت به سایر کشورهای توسعه‌یافته در جهان بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. سایر اطلاعات در خصوص چین در جدول زیر ارائه شده است:

اطلاعات کلی در مورد چین
جمعیتبیش از 1.4 میلیارد نفر
مساحت9.5  کیلومتر
پول رایجیوآن چین
پایتختپکن
بزرگترین شهرشانگهای
جمعیت مهاجرین0.1  درصد
رتبه شاخص رفاه54 در جهان

دلایل مهاجرت به چین

زندگی و اقامت در چین برای مهاجران می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. چین یکی از زیباترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است و هر ساله گردشگران زیادی از این کشور بازدید می‌کنند. از جمله مهمترین دلایل مهاجرت به چین می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • اقتصاد بسیار قوی و پیشرفته به دلیل صادرات و واردات
  • دستمزد خوب به شاغلین
  • سطح رفاه اجتماعی و آموزشی مناسب
  • دریافت عضویت رایگان مراکز ورزشی و تفریحی
  • سیستم حمل و نقل عالی
  • جاذبه‌های گردشگری و فستیوال‌های تماشایی
  • امنیت مناسب در شهرها

روش های مهاجرت به چین

چنانچه تصمیم به اقامت در چین دارید باید از طریق یکی از روش‌های مهاجرتی موجود به این کشور اقدام به دریافت ویزا کرده و سپس می‌توانید برای زندگی وارد چین شوید. روش‌های مهاجرتی مختلفی برای اخذ اقامت چین وجود دارد که متقاضیان می‌توانند بر اساس شرایط خود یکی از آنها را انتخاب و از طریق آنها اقدام کنند. این روش‌ها عبارتند از:

تحصیل در چین

بسیاری از دانشجویان و متقاضیان ایرانی در فکر مهاجرت تحصیلی به چین هستند. به این دلیل که بسیاری از موسسات آموزشی در چین مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران قرار دارند و به همین علت امکان کار و ادامه تحصیل پس از بازگشت به ایران برای فارغ‌التحصیلان فراهم است و نیاز به معادل‌سازی مدرک تحصیلی در ایران نیز وجود ندارد. علاوه بر این، هزینه تحصیل در چین نیز برای دانشجویان ایرانی بسیار مقرون به صرفه است. البته این هزینه بر اساس مقطع و رشته متفاوت خواهد بود اما به طور میانگین حدود 5.600 دلار است.

علاوه بر این دانشگاه های چین دارای سطح بسیار خوبی هستند و از نظر امکانات آموزشی و اعتبار جزو بهترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌روند. بسیاری از رشته‌ها از جمله رشته پزشکی در چین بسیار خوب و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود و آزمایشگاه‌های بسیار مجهزی برای دانشجویان ایجاد شده است. از مزایای مهم تحصیل در چین امکان تحصیل به زبان انگلیسی است.

مهاجرت تحصیلی ارزان‌ترین روش برای مهاجرت و اخذ اقامت چین استمهاجرت کاری به چین

چین یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری است و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین و حدود 5 درصد است. بنابراین چنانچه قصد مهاجرت کاری به چین را دارید، باید بدانید که کشور مناسبی را برای اخذ اقامت کاری انتخاب کرده‌اید. افرادی که قصد کار در چین را دارند باید از سفارت چین مجوز و ویزای کار در این کشور را دریافت کنند. متقاضی پس از 5 سال کار کردن در چین می‌تواند برای اقامت دائم این کشور اقدام کند. برای دریافت مجوز کار در چین باید دارای شرایطی باشید که این شرایط عبارتند از:

  • سن بالای 18 سال
  • داشتن سابقه کار
  • داشتن سلامت جسمانی و روانی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در چین

ویزای کاری چین دارای انواع مختلفی است که معمول‌ترین آن ویزای Z یا ویزای R (ویزای کار برای استعدادهای درخشان) است. انواع ویزاهای کاری چین در جدول زیر ارائه شده است:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای Zویزای کار بلندمدت
ویزای Dویزای کار و اقامت دائم
ویزای Mویزای کار تجاری
ویزای Rویزای کار متقاضیان استعداد درخشان

سرمایه گذاری در چین

یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی به چین سرمایه گذاری در چین است. چین از نظر اقتصادی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در حال حاضر یکی از کشورهای قدرتمند اقتصادی محسوب می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاری در این کشور مزایای زیادی را برای سرمایه‌گذاران به همراه خواهد داشت. علاوه بر این چین برای گسترش اقتصاد و تقویت صنایع خود از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند و یکی از بزرگترین بازارها برای جذب مهاجران و سرمایه‌گذاران خارجی محسوب می‌شود.

چنانچه متقاضیان قصد داشته باشند تا از طریق سرمایه‌گذاری اقامت دائم چین را به دست بیاورند باید حدود 10 میلیون یوآن و در بخش‌های مورد نیاز دولت چین سرمایه‌گذاری انجام دهند. روش‌های متنوعی برای سرمایه گذاری در چین وجود دارد که سرمایه مورد نیاز برای هرکدام بسته به روش سرمایه‌گذاری و منطقه‌ای که در آن سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، بین 500 هزار دلار تا 2 میلیون دلار است.

یکی از روش‌های کم هزینه برای سرمایه‌گذاری در این کشور، ثبت شرکت در چین است اما اخذ اقامت از این روش به دلیل سخت‌گیری های دولت چین کار چندان راحتی نخواهد بود. به طور کلی روش‌های سرمایه‌گذاری در چین عبارتند از:

روش سرمایه‌گذاریشرایط و هزینه لازم
سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت10 هزار یوآن
خرید ملک25 هزار تا 50 هزار یوآن
خرید اوراق قرضهخرید از طریق کارگزاری‌های چینی
خرید سهامخرید از طریق کارگزاری‌های چینی

مهاجرت از طریق ازدواج و تولد

مهاجرت از طریق ازدواج و تولد یکی دیگر از روش‌های اخذ شهروندی چین است. در خصوص اخذ تابعیت از طریق تولد تمام کشورهای جهان از دو سیستم خاک و خون پیروی می‌کنند. در سیستم خاک چنانچه فرزند شما در کشور مورد نظر متولد شود تابعیت آن کشور را دریافت خواهد کرد. اما در سیستم خون حداقل یکی از والدین کودک باید دارای تابعیت کشور مورد نظر باشند. چین از جمله کشورهایی است که از قانون خون پیروی می‌کند و تنها در صورتی که یکی از والدین دارای تابعیت چینی باشند به کودک نیز تابعیت اهدا خواهد کرد. اما نکته مهم و مثبت این است که چنانچه فرزند خارج از قلمرو چین نیز متولد شده باشد از طریق والدین تابعیت چین را دریافت خواهد کرد.

در روش ازدواج نیز در صورتی که متقاضی با یک شهروند چینی ازدواج کند می‌تواند اقامت دائم این کشور را به دست بیاورد. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که این روش باعث اخذ شهروندی چین نمی‌شود و تنها اقامت دائم این کشور را به همراه خواهد داشت. همچنین در این روش متقاضی باید دارای شرایطی باشد که این شرایط عبارتند از:

  • سن بالای 22 سال برای آقایان و بالای 20 سال برای خانم‌ها
  • داشتن گواهی طلاق یا فوت در صورت ازدواج قبلی
  • ارائه گواهی تمکن مالی و گواهی عدم سوءپیشینه

هزینه مهاجرت به چین

هزینه مهاجرت به چین بر اساس روش مهاجرتی شما متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می‌توان گفت که در حال حاضر مهاجرت تحصیلی ارزان‌ترین روش مهاجرتی به چین است. چرا که امکان اخذ بورسیه تحصیلی چین برای دانشجویان فراهم است و این بورسیه می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش دهد. علاوه بر این دانشجویان می‌توانند حین تحصیل به صورت پاره وقت کار کرده و بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کنند.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه‌های ویزا و اخذ اقامت چین با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار داده و شرایط شما را ارزیابی کنند.

تنها در صورتی که یکی از والدین کودک دارای تابعیت چینی باشند به کودک نیز تابعیت چینی اهدا خواهد شدهزینه زندگی در چین

یکی از مهمترین سوالات متقاضیان، میزان هزینه لازم برای زندگی در چین است. به طور کلی هزینه اقامت در چین نسبت به بسیاری از کشورها مقرون به صرفه‌تر است و این موضوع می‌تواند برای ایرانیان یک نکته بسیار مثبت باشد. به طور کلی هزینه زندگی برای هر فرد در چین برابر با 600 دلار در ماه و برای یک خانواده 4 نفره 2.200 دلار در ماه است. این هزینه شامل هزینه اجاره یا خرید خانه در چین نمی‌شود و تنها هزینه مخارج ماهانه است. لیست هزینه‌های زندگی در جدول زیر ارائه شده است:

شرح هزینهمبلغ (یوآن در ماه)
یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی35
یک بطری آب2.2
یک بطری شیر13.55
یک عدد نان12
یک کیلو برنج9
تخم مرغ13
فیله مرغ25
یک کیلو سیب15
هزینه ماهانه استفاده از وسایل نقلیه عمومی300
1 لیتر بنزین8.67
هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر6.700
هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه دورتر از مرکز شهر4.120

شرایط مهاجرت به چین

چنانچه قصد مهاجرت و زندگی در کشور چین را داشته باشید برای ورود به این کشور نیاز به مجوز دارید. بنابراین باید شرایطی را دارا باشید تا این مجوز یا ویزا به شما تعلق بگیرد. این شرایط بر اساس نوع روش مهاجرتی و ویزای شما متفاوت خواهد بود اما بعضی موارد در تمام مسیرهای مهاجرتی به چین الزامی است. این شرایط عبارتند از:

  • دارا بودن تمکن مالی لازم
  • عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک مربوط محل اقامت شما در چین

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به چین

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت و اقامت در چین بر اساس روش مهاجرتی شما متفاوت است. بنابراین پیش از آماده‌سازی مدارک باید بر اساس شرایط و علاقه خود بهترین روش مهاجرتی را انتخاب کرده و سپس اقدام به آماده نمودن مدارک لازم کنید. دقت کنید که تمامی مدارک باید معتبر باشند و از ارائه مدارک جعلی جدا خودداری کنید. چرا که درخواست ویزای شما رد خواهد شد و ممکن است در آینده نیز از ورود به چین منع شوید. مدارک لازم بر اساس نوع ویزا در جدول زیر ارائه شده‌اند:

نوع ویزامدارک لازم
ویزای تحصیلیعکس پاسپورتی جدید، پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی، مدارک تحصیلی مقطع قبلی و ریزنمرات، گواهی سلامت پزشکی، نامه پذیرش از دانشگاه، مدرک زبان معتبر
ویزای کاریعکس پاسپورتی جدید، پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی، رزومه شغلی، مدارک تحصیلی، گواهی سلامت پزشکی، دعوتنامه شغلی از کارفرما
ویزای سرمایه‌گذاریعکس پاسپورتی جدید، پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی، ارائه سرمایه لازم و سایر مدارک مورد نیاز بر اساس روش سرمایه‌گذاری
ویزای همراهعکس پاسپورتی جدید، پاسپورت معتبر، گواهی تمکن مالی، سند و مدارک ازدواج

ویزا چین

همانطور که اشاره شد تمام اشخاصی که قصد دارند وارد چین شوند باید ویزا و مجوز ورود به این کشور را دریافت کنند. ویزای چین به معنی مجوز ورود و خروج به این کشور است و برای تمام افرادی که قصد تحصیل، کار، سفر و گردشگری به چین را دارند الزامی است. ویزای چین دارای چندین نوع است که نوع آن بر اساس هدف سفر شما مشخص می‌شود. برخی از انواع ویزای چین در جدول زیر معرفی شده‌اند:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای Cویزای خدمه شرکت‌های هواپیمایی، کشتیرانی و راه آهن
ویزای Dویزای اقامت دائم
ویزای Fویزای ویزیتور و بازدیدکننده
ویزای jویزای روزنامه‌نگاری
ویزای Lویزای توریستی
ویزای Mویزای تجاری
ویزای Xویزای تحصیلی
ویزای Sویزای خانوادگی

اقامت در چین

چنانچه به دنبال اخذ اقامت و دریافت تابعیت در چین هستید، باید به صورت تمام وقت به مدت 5 سال در این کشور کار کنید و مالیات بپردازید. همچنین باید بتوانید هزینه بیمه خود را پرداخت کنید. سپس می‌توانید برای اخذ اقامت درخواست دهید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که چین امکان اخذ تابعیت را برای افراد خارجی فراهم نکرده است و شما تنها می‌توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. بنابراین اگر به دنبال تابعیت چین هستید باید سال‌های طولانی در این کشور زندگی کنید تا امکان دریافت تابعیت برای شما فراهم گردد.

شرایط اقامت در چین

مانند بسیاری از کشور ها اخذ اقامت کشور چین نیز از روش های مختلفی امکان پذیر است، که در قسمت های قبلی به این روش ها اشاره شد. اقامت این کشور شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که افراد برای رسیدن به آن باید این شرایط را مهیا کنند. شرایط اقامت کشور چین بسته به روش اقامتی افراد متفاوت می باشد و افراد باید با توجه به روشی که از آن طریق مهاجرت کرده اند، به دنبال اخذ اقامت باشند. با این حال برخی شرایط اقامت چین در همه روش های اقامتی یکسان هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • مهاجر باید در کشور چین زندگی کند و به فراهم کردن و توسعه رفاه این کشور کمک کند.
  • فرد مهاجر بایستی نقش مهمی در افزایش همکاری و تبادلات دوستانه این کشور به سایر کشور ها داشته باشد.
  • مهاجران باید بتوانند به پیشرفت علم و فناوری، بهداشت، فرهنگ، آموزش و یا هر مورد مهم دیگری در چین کمک کنند.
  • افراد مهاجر باید موجب توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور گردند.

برای اطلاع از شرایط اقامت در چین و الزامات مربوط به هر کدارم از روش های اقامتی، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید. متخصصان ما با برخورداری از سال ها تجربه در حوزه مهاجرت و اقامت در کشور چین، پاسخ گوی تمام سوالات و ابهامات شما در این زمینه خواهند بود.

 

شرایط اقامت در کشور چین بسته به روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

اخذ اقامت چین روش‌های بسیاری دارد که هر روش نیاز به آماده‌سازی مدارک و شرایط لازم خواهد داشت. بنابراین ممکن است بسیاری از متقاضیان در مسیر مهاجرت خود نیاز به کمک وکیل مهاجرت به چین و دریافت مشاوره داشته باشند تا بتوانند بهترین مسیر را انتخاب کرده و سپس برای اخذ پذیرش اقدام کنند. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با سال‌ها تجربه در اخذ اقامت چین، آماده ارائه خدمات و همراهی شما در این مسیر است. کارشناسان و وکلای مجرب ما در موسسه اصطهباناتی، شرایط شما را به صورت دقیق ارزیابی کرده و تا انتهای مسیر دریافت ویزا و اخذ اقامت چین همراه شما خواهند بود.

سخن پایانی

در این مقاله شرایط و روش‌های مهاجرت به چین را مورد ارزیابی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه شما واقع شده باشد. چین یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده و متقاضیان بسیاری به دنبال مهاجرت به این کشور هستند. چنانچه شما نیز تصمیم دارید تا اقامت چین را به دست بیاورید می‌توانید از کارشناسان و وکلای مجرب موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشاوره دریافت نمایید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به چین

1- آیا امکان اخذ تابعیت چین با مهاجرت به این کشور وجود دارد؟

خیر، امکان اخذ تابعیت چین از طریق مهاجرت وجود ندارد اما شما می‌توانید اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید.

2- آیا ازدواج با یک شهروند چینی منجر به اخذ تابعیت این کشور می‌شود؟

خیر، از طریق ازدواج با تبعه چینی تنها می‌توانید اقامت دائم چین را به دست بیاورید.

3- آیا امکان مهاجرت کاری به چین وجود دارد؟

بله، در صورتی که یک دعوتنامه رسمی از یک کارفرما در چین داشته باشید می‌توانید برای مهاجرت کاری اقدام کنید.

4- کم هزینه‌ترین روش مهاجرت به چین کدام است؟

مهاجرت تحصیلی ارزان‌ترین روش برای مهاجرت و اخذ اقامت چین است؛ چرا که امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد.

5- آسان‌ترین راه برای مهاجرت به چین کدام است؟

مهاجرت از طریق تحصیل آسان‌ترین روش برای اخذ اقامت چین است.

4.2/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *