سرمایه گذاری در اسپانیا

سرمایه گذاری در اسپانیا یک گزینه جذاب برای بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی است که به دنبال سرمایه گذاری در اروپا می باشند. با این حال، قبل از سرمایه گذاری در این کشور، باید به طرزی تمام شرایط را بررسی کنید که خدای نکرده دچار ضرر در این زمینه نشوید. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شما را در مورد تمامی قوانین و شرایط اقامت اسپانیا، آشنا خواهند کرد و آنچه را برای اقدامات مرتبط نیاز دارید، خواهید یافت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

ویزای طلایی La Vida کسب اقامت، مهاجرت و تابعیت را از طریق سرمایه گذاری تسهیل می کند. ما آنچه را که به نظر می رسد گزینه ای گران و دشوار است را به کاری ارزان تبدیل می کنیم. با مشتریانی از بیش از 70 کشور جهان و بیش از 18 برنامه مختلف، دلایل شما را درک می کنیم و بهترین راه حل را برای رفع نیازهای شما ارائه می دهیم.  در جهانی رو به رشد و در عین حال نامطمئن، تقاضای سرمایه گذاری برای دریافت اقامت دوم و شهروندی افزایش چشمگیری یافته است. امروزه ویزای طلایی برای بسیاری از خانواده های با درآمد خالص بالا به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. اجازه دهید ما در رسیدن به اهدافتان به شما کمک کنیم.

لازم به ذکر است که این سرمایه گذاری را نمی توان به اعتبار وام مسکن انجام داد اما می توان این ملک را برای ایجاد درآمد اجاره داد. متقاضیان ویزا باید علاوه بر داشتن شرایط سرمایه گذاری باید شواهد مبنی بر داشتن منبع مالی قانونی برای سرمایه گذاری را ارائه دهند، ثابت کنند که سابقه کیفری ندارند، در گذشته هرگز از ورود به یک کشور اروپایی منع نشده اند و آنها می توانند از پس هزینه های بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا برآیند و بودجه کافی برای پشتیبانی از اقامتشان در این کشور دارند.

ویزای طلایی اسپانیا در بین ویزاهای سرمایه گذاری دیگر کشورها بی نظیر است زیرا به حداقل مدت اقامت در این کشور احتیاج ندارد. ویزای طلایی اسپانیا ممکن است تا مدت 5 سال تمدید شود. پس از تایید ویزای طلایی اسپانیا، سرمایه گذار و خانواده اش می توانند وارد کشور شوند و به زندگی و تحصیل در اسپانیا بپردازند. سرمایه گذاران خارجی مجاز به مالکیت و اداره یک کسب و کار در اسپانیا می باشند اما تا زمانی که سرمایه گذار برای اقامت دائم تأیید نشود،مجاز به کار جداگانه با کارفرمای اسپانیایی نمی باشند.

پس از گذشت 5 سال از زمانی که سرمایه گذار و خانواده با ویزای طلایی اسپانیا وارد کشور اسپانیا شدند، اتباع خارجی می توانند برای اقامت دائم در این کشور درخواست دهند (اما توجه داشته باشید که برای اخذ اقامت دائم متقاضیان باید حداقل 183 روز در اسپانیا اقامت داشته باشند). هنگامی که سرمایه گذار اقامت دائم را بدست آورد، می تواند در صورت تمایل ملکی را که ابتدا خریداری کرده است را بفروشد.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری اسپانیا

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری اسپانیا

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری اسپانیا

در سال 2013، بعد از ضربه ای که به اقتصاد اسپانیا وارد شد، دولت برنامه ای برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا ایجاد کرد تا در ازای حداقل سرمایه گذاری 500.000 یورو برای املاک در اسپانیا، اقامت سریع و مزایایی را دریافت کنند. هدف جذب سرمایه گذاران خارجی برای خرید املاک و / یا افتتاح کسب و کار ها در اسپانیا برای تزریق سرمایه به اقتصاد و استخدام کارمندان اسپانیایی است. قوانین مشابه در دیگر کشورها نیز (مانند پرتغال و یونان) این برنامه را مانند “ویزای طلایی” اسپانیایی نامگذاری کردند.

ویزای طلایی همراه با مزایای بسیاری است برای افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری در خارج از کشور در اسپانیا هستند. شخص و تمام افراد خانواده (همسر، فرزند، وابستگان) برای هر سرمایه گذاری= 500.000 یورو اقامت اسپانیا را دریافت می کنند. این به شما ویزای سفر آزاد به تمام کشور های منطقه شینگن را اعطا می کند. برخلاف دیگر گزینه های اقامتی در اسپانیا، که باید شش ماه در سال در کشور زندگی کنید تا بتوانید اقامت خود را حفظ کنید، برنامه سرمایه گذاری ویزای طلایی تمام شرایط اقامت در کشور را برای سکونت حذف می کند. به این معنی است که با سرمایه گذاری در خارج از کشور در اسپانیا، شما می توانید به راحتی به کشور و خارج از کشور سفر کنید، در حالی که هنوز اجازه اقامت موقت خود را حفظ کرده اید.

بعد از پنج سال اقامت موقت تحت این برنامه سرمایه گذاری، شما واجد شرایط اقامت دائم خواهید بود. بعد از گذراندن پنج سال دیگر اقامت دائم (مجموع پنج سال از زمان سرمایه گذاری)، شما واجد شرایط شهروندی اسپانیا خواهید بود. هنگام تجدید سالانه اقامت موقت، نیازی به زندگی در اسپانیا نیست؛ ولی ارتقا به اقامت دائم این شرط وجود دارد که سرمایه گذار و خانواده اش برای اقامت اولیه در کشور باشند.

شرایط عمومی سرمایه گذارها

متقاضیانی که به دنبال ویزاهای سرمایه گذاری هستند، باید شرایط عمومی زیر را رعایت کنند که مختص به اجازه های اقامت غیر سودمند است:

  • ملیت غیر اتحادیه اروپا (بند 61)
  • متقاضی سرمایه گذاری باید دارای سن قانونی باشد (18 ساله یا بیشتر)
  • سرمایه نباید دارای سو سابقه جنایی چه در اسپانیا یا در پنج سال گذشته در هر کشوری که ساکن بوده است، باشد
  • نباید اکنون در اسپانیا به صورت بی نظم باشد
  • دسترسی به بیمه پزشکی چه خصوصی چه دولتی داشته باشد
  • دارای بودجه مالی کافی برای خودش و خانواده اش در اسپانیا باشد. البته برای کسانی که دارای مشخصات اجتماعی اقتصادی واجد شرایط برای ویزای طلایی هستند، این مورد لازم نیست.
  • پرداخت هزینه درخواست نامه مربوطه.

شرایط اخذ پاسپورت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

ملت اسپانیا نیازی به معرفی و یا توضیح ندارد، زیرا اتباع خارجی تمایل به نقل مکان به این کشور زیبا که دارای یکی از قدیمی ترین و غنی ترین فرهنگ های جهان است، دارند. آب و هوا، سواحل، شهرها، معماری و جشنواره های اسپانیا فقط تعداد کمی از جاذبه هایی است که همه ساله میلیون ها توریست را به این کشور جذب می کند. در کنار این جنبه های مثبت، اسپانیا یکی از بالاترین استانداردهای کیفیت زندگی در جهان را دارد.

اقتصاد پر رونق این کشور بر صنایع گردشگری، انرژی، حمل و نقل و کشاورزی پابرجاست. به این دلایل و موارد دیگر، اسپانیا فرصت بی نظیری را برای سرمایه گذاران خارجی برای مهاجرت به کشوری فوق العاده فراهم می کند تا بتوانند هیجان و آرامش را در یک روز تجربه کنند.

در سالهای اخیر تقاضای روزافزون شهروندان غیر اروپایی برای اقامت در کشورهای اروپایی با سرمایه گذاری در املاک افزایش یافته است. ملل اروپایی با معرفی برنامه ای به نام ” گلدن ویزا”، در ازای خرید ملک با توجه به قوانین و مقررات هر کشور، اقامت آن کشور را اعطا می کنند. گلدن ویزا برای سرمایه گذاران خارجی و تحریک بازار ملک پس از بحران و رونق اقتصادی طراحی شده است و به طور کلی، بیشتر طرح ها با موفقیت مواجه شده اند.

اقامت دائم و شهروندی

پس از 5 سال اقامت در اسپانیا می توان برای اقامت دائم درخواست داد. همچنین تابعیت کشور را می توان پس از 10 سال اقامت و زندگی مداوم در کشور کسب کرد. مجوز اقامت موقت ( گلدن ویزا) بدون نیاز به زندگی در کشور به راحتی قابل تمدید است، اما برای کسب اقامت دائم و شهروندی سرمایه گذار و خانواده او باید به طور مداوم در کشور اقامت داشته باشند. به همین دلیل، برنامه گلدن ویزا برای متقاضیانی که قصد دارند به طور مداوم در اسپانیا اقامت داشته باشند و یا به راحتی اقامت دوم اروپایی خود را بدون اخذ شهروندی کسب کنند، بسیار محبوب است.

با حداقل 500000 یورو سرمایه گذاری در املاک می توان برای خود و اعضای خانواده اقامت کشور اسپانیا را دریافت کرد. ویزای سرمایه گذاری اسپانیا هر دو سال یک بار تمدید می شود. پس از 5 سال می توان برای اقامت دائم و پس از 10 سال برای اخذ شهروندی درخواست داد. برای تمدید یا حفظ مجوز موقت نیازی نیست الزاما در اسپانیا اقامت داشت.

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در اسپانیا

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در اسپانیا

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در اسپانیا

  • راهنمای تور

اسپانیا مقاصد توریستی متنوعی دارد و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. اگر در منطقه ای توریستی زندگی می کنید، یکی از فرصت های شغلی، راهنمای تور است. به عنوان یک راهنمای تور می توانید به گردشگران برای بازدید از مناطق تاریخی و تفریحی کمک کنید. با انجام این بیزینس لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید. تنها کافی است یک وب سایت کارآمد راه اندازی کنید و درباره خدمات ارائه شده و اینکه چطور افراد و سایر مشاغل می توانند از کمک شما استفاده کنند، توضیح دهید. برای بهتر دیده شدن و کارآمد بودن وب سایت باید از سئو (SEO ) مناسب استفاده کنید. شما به یک نمونه کار چشمگیر و حداقل پنج توصیه نامه از رضایت مشتریان نیاز خواهید داشت.

  • راه اندازی هتل

هر کشوری که مقصد توریستی دارد، به هتل نیاز دارد. مردم در زمان سفر به مکانی برای اقامت نیاز دارند و ساخت هتل راهی برای جذب گردشگران است.

  • بیزینس دفترداری

دفترداری شاخه ای از حسابداری مالی است که شامل نگهداری و حفظ سوابق معاملات تجاری است. دفتردارها سوابق مالی یک بیزینس را به طور دقیق و کامل حفظ می کنند. مشاغل چه کوچک و چه بزرگ نیاز به حفظ سوابق به روز مالیاتی و سایر موارد دیگر دارند و مشاغل اسپانیا نیز از این قاعده مستثنا نیستند. گرچه در حال حاضر نرم افزارهای متعددی برای رسیدگی به امور حسابداری و دفترداری در دسترس است، اما هرگز جایگزین یک دفتردار واجد شرایط نمی شوند. کار به عنوان دفتردار مستلزم آموزش و تجربه است.

  • تعیین محل مجالس عروسی و ارائه خدمات ( تشریفات مجالس عروسی)

زوجین ماجراجو تمایل دارند تا جشن عروسی خود را در مکانی غیر از شهر یا کشور خود برگزار کنند. باید گفت که در اسپانیا مکان هایی وجود دارد که چنین زوج هایی می توانند مراسم خود را در آنجا برگزار کنند. بنابراین اگر در مکان هایی مانند جزایر گرمسیری با دریاچه های بکر، کوه های پوشیده از برف و چشم انداز و مناظر شگفت انگیز ساکن هستید، راه اندازی تشریفات مجالس عروسی بیزینس هوشمندانه خواهد بود.

  • نماینده شرکت بیمه

چیزی که همه مردم اسپانیا به آن نیاز دارند، بیمه است. و با توجه به نیاز به بیمه، نماینده شرکت بیمه نیز مورد نیاز است. این نمایندگان شرکت های بیمه، اصلی ترین رابط بین شرکت بیمه و آژانس بیمه هستند.

  • خشک شویی

همه افراد به سرویس خشک شویی نیاز دارند و به همین دلیلی ارائه خدمات خشکشویی در همه جا از جمله اسپانیا، بیزینس خوبی است. این بیزینس حتی اگر سودآور باشد، نیاز به سرمایه اولیه و تخصص کافی دارد. تنها کاری که باید انجام داد، یافتن مکان مناسب و تهیه تجهیزات مورد نیاز است. تبلیغات تاثیر گذاری را در محله خود انجام دهید تا به زودی مشتریان زیادی را جذب کنید. همچنین می توانید برای جذب گردشگران نیز تلاش کنید.

  • بازیافت

شغل دیگری که می توانید در اسپانیا راه اندازی کنید و از آن سود بدست آورید،انجام بازیافت است. مرکز بازیافت مشغول به انجام بازیافت پلاستیک، کاغذ و شیشه های دور ریختنی است. اپراتورها پس از جداسازی و مرتب سازی این مواد، آنها را به محصولات قابل استفاده تبدیل می کنند و سپس به عمده فروشان و همچنین تولید کنندگان می فروشند.

  • مراقبت از سالمندان

یک مرکز مراقبت از سالمند به طور معمول یک مرکز غیر مسکونی است که نیازهای بهداشتی، تغذیه ای، اجتماعی و زندگی روزمره سالمندان توسط یک گروه حرفه ای تامین می شود. هر کشوری جمعیت سالمند قابل ملاحظه ای دارد.

  • راه اندازی آژانس مسافرتی

با وجود مقاصد توریستی در اسپانیا، راه اندازی آژانس مسافرتی بیزینس مناسبی است. آژانس مسافرتی می تواند مربوط به بخش خصوصی یا عمومی باشد که به نمایندگی از تهیه کنندگان خطوط هوایی، کرایه اتومبیل، خطوط گشت زنی، هتل ها، راه آهن، بیمه مسافرتی و غیره خدمات مرتبط مسافرتی و جهانگردی را در اختیار عموم قرار می دهد. این یک واقعیت جهانی است که اسپانیا دارای بخش گردشگری پر رونق است و مردم در تمام طول سال از سراسر جهان از این کشور زیبا بازدید می کنند.

  • کرایه اتومبیل

برخی افراد بسیار مستقل هستند و همواره تمایل دارند در مقصد خود صرف نظر از اینکه در کدام قاره است، شخصا رانندگی کنند. این افراد همیشه در مکان های جدید برای کشف مناطق دیدنی خودرو کرایه می کنند.

شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک

با برنامه گلدن ویزای اسپانیا و سرمایه گذاری در املاک می توان اقامت این کشور را کسب کرد. این برنامه در اسپانیا از سپتامبر 2013 به اجرا در آمده است. برنامه گلدن ویزا درباره اقامت اعضای خانواده انعطاف پذیر است، اما درباره شهروندی با محدودیت هایی روبروست. هزینه های دولت کم است و پروسه آن به سرعت انجام می شود. این برنامه برای کسب اقامت گزینه مناسبی است، اما برای کسانی که به پاسپورت دوم نیاز دارند، توصیه نمی شود.

سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در املاک اسپانیا به 500000 یورو نیاز است. ملک خریداری شده، اعم از مسکونی یا تجاری، را می توان برای کسب درآمد اجاره داد.با حداقل 500000 یورو هر تعداد ملک را می توان خرید. خریداران مشترک می توانند روی یک ملک سرمایه گذاری کنند. در صورتی که قیمت ملک بالاتر از سرمایه موجود باشد، می توان به ازای مابه تفاوت قیمت، ملک را رهن داد.

پروسه

متقاضی پیش از درخواست ویزا باید در ملک مربوطه سرمایه گذاری کند. پس از امضای قرارداد فروش و پیش از تکمیل معامله در دفتر اسناد رسمی، می توان درخواست ویزا کرد. با این حال مبلغ لازم باید در حساب بانکی اسپانیا موجود باشد. درخواست ویزای اقامت تنها 10 تا 15 روز طول می کشد. در صورتی که در اسپانیا درخواست دهید، این ویزا برای دو سال صادر می شود و به شرط حفظ سرمایه، می توانید آن را برای 5 سال دیگر تمدید کنید.

زمانی که ملک مورد نظر را انتخاب کردید، وکلای مربوطه پروسه درخواست، انتقال سند و مراحل قانونی کار را برای ملک شما انجام می دهند. یک درخواست معمولی شامل سفر 3 – 4 روزه به اسپانیا برای بازدید از ملک های مختلف، ملاقات با وکلا و افتتاح حساب بانکی می شود.

خرید ملک در اسپانیا برای اخذ اقامت از زمان به اجرا درآمدن این برنامه ( سال 2013) در حال افزایش است. به همین دلیل است که:

احیای بازار ملک اسپانیا در دست انجام است و قیمت ها از سال 2014 کمتر شده اند. قیمت ها همچنان در بسیاری از مناطق و حتی در مناطق اصلی مانند مراکز شهر و مناطق ساحلی مطلوب پایین تر از اوج هستند و همچنان قیمت ها پایین تر از حد معادل نسبت به قیمت بسیاری از مکانهای اروپایی دیگر می باشند.

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در اسپانیا جهت اخذ اقامت

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در اسپانیا جهت اخذ اقامت

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در اسپانیا جهت اخذ اقامت

اگر به دنبال ایجاد تنوع در کارنامه سرمایه گذاری خود در سطح بین المللی هستید، اسپانیا مقصدی بسیار جذاب برای انجام این کار می باشد. به دنبال رکود اقتصادی، قیمت املاک و مستغلات در سال 2013 کاهش یافت، که منجر به ارزانی فوق العاده قیمت املاک برای خارجی هایی شد که اموالی داشتند که تحت تاثیر این بحران قرار گرفته بود. اگرچه اقتصاد از آن زمان قطعاً بهبود یافته است (بخشی از آن به دلیل برنامه هایی مانند ویزا طلایی)،هنوز سناریوهای سرمایه گذاری در بخش املاک کشور اسپانیا که با کسب سرمایه های زیاد و فرصت های ROI همراه است، باقی مانده است. و یکی از سخت ترین کارها پیدا کردن یک وکیل مهاجرت به اسپانیا است که ما در دفتر مهاجرتی اصطهباناتی با بیش از 15 سال تجربه بهترین وکلای مهاجرتی را در اختیار داریم تا شما عزیزان بتوانید با خیال راحت در اسپانیا سرمایه گذاری کنید و ریسکی سرمایه شما را تهدید نکند.

سرمایه گذاران که مایل به شروع کار در اسپانیا هستند همچنین می توانند ویزای کارآفرینی دریافت کنند که به آنها اجازه اقامت موقت در این کشور را می دهد.در این شرایط شما باید شهروندان اسپانیایی را استخدام کرده و درصد مشخصی از کسب و کار خود را در این کشور انجام دهید. با انجام این کار، مالیات شرکت جدید شما در دو سال اول فعالیت 15 درصد و پس از آن سالانه 25 درصد خواهد بود.

ویزاهای اقامت سرمایه گذار

مطابق ماده 63.2 هر شخصی می تواند به ازای سرمایه گذاری در هر یک از دسته های مالی زیر ویزای اقامت دریافت کند:

  • لف) سرمایه گذاری حداقل 2000.000 یورو در اوراق قرضه خزانه اسپانیا
  • ب) سرمایه گذاری حداقل 1000،000 یورو در سهام شرکتهای بازرگانی عمومی اسپانیایی یا شرکتهای غیرتجاری
  • ج) سپرده گذاری حداقل 1.000،000 در حسابهای بانکی اسپانیا
  • د) خرید املاک و مستغلات واقع در قلمرو اسپانیا با ارزش حداقل 500.000 به ازای هر متقاضی
  • ه) سرمایه گذاری تجارت اصلی که حداقل یکی از سه شرط زیر را داشته باشد:
  1. ایجاد شغل معنی دار به عنوان نتیجه مستقیم سرمایه گذاری
  2. تأثیرگذاری اقتصادی-اجتماعی قابل توجهی در منطقه ای که فعالیت در آن انجام خواهد شد
  3. تأثیر فنی یا علمی

شرایط سرمایه گذاری در اسپانیا برای ایرانیان چگونه است؟

مهاجرت به اسپانیا و راه‌های آن یکی از اطلاعاتی است که افراد علاقه مند به این کشور باید به شناخت کامل درباره آن برسند. کشور اسپانیا به علت داشتن شرایط زیر، مقصدی بسیار فوق اللعاده و امن برای زندگی و سرمایه گذاری است:

  • شرایط آب و هوایی بسیار خوب شبیه به کشور ایران
  • داشتن جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد
  • وضعیت مطلوب اقتصادی در کشور اسپانیا
  • امنیت سرمایه در این کشور

شما می‌توانید خودحمایتی اسپانیا را با روش‌های ثبت شرکت در اسپانیا، خرید اوراق قرضه دولتی و خرید ملک اخذ کنید. بهترین روش برای ایرانیایی که قصد مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری را دارند، خرید ملک و اثبات تمکن مالی است. در این صورت اقامت خودحمایتی به فرد و خانواده وی ارائه می‌شود. دو روش مذکور برای کلیه افرادی که متعلق به خارج از قاره اروپا هستند بهترین انتخاب است.

برعکس ایرانیان در موارد ثبت شرکت و خرید اوراق قرضه ممکن است با مشکل مواجه شوند. در این مقاله درباره سرمایه گذاری در اسپانیا و مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری به صورت مفصل صحبت می‌کنیم.

اقامت خودحمایتی در اسپانیا چگونه است؟

همانطور که پیشتر نیز گفتیم، این روش مهاجرتی برای ایرانیان بسیار مناسب و مطلوب است. با اینکه خودحمایتی یکی از زیرمجموعه‌های سرمایه گذاری در اسپانیا است؛ اما در حقیقت خودحمایتی به شمار نمی‌آید. زیرا شما در این روش باید سرمایه خود را در حساب بانکی شخصی خود سپرده گذاری کنید. به دلیل اینکه شما در این روش نیاز به سپردن سرمایه خود در تجارتی خاص و یا خرید ملک ندارید بنابراین خودحمایتی به صورت مستقیم روشی برای سرمایه گذاری در اسپانیا نیست.

شرایط لازم برای اقامت خودحمایتی اسپانیا

در روش اقامت خودحمایتی، شما فقط موظف به اثبات توانگری مالی خود به دولت این کشور هستید. شما باید با داشتن سرمایه‌های نقدی و غیرنقدی این موضوع را اثبات کنید. همچنین باید حسابی شخصی برای خودتان و همسر و فرزندتان در کشور اسپانیا افتتاح کنید. حداقل سرمایه لازم برای حساب شما 30 هزار یورو، برای همسرتان 8 هزار یورو و برای فرزندتان نیز 7 هزار یورو است. در این روش شما موظف به ارائه دو سند ملکی نیز هستید.

افرادی که از طریق خودحمایتی برای مهاجرت به اسپانیا اقدام می‌کنند به علت داشتن تمکن مالی بسیار خوب مجوز کار برای شخصی در کشور اسپانیا را ندارند. این اقامت ابتدا به مدت یک سال صادر می‌شود. سپس در صورتی که شما تمکن مالی خود را به صورت مجدد اثبات کنید مجوز شما تمدید خواهد شد. همچنین شما باید مدت 183 روز در اسپانیا اقامت دائم داشته باشید. جهت تمدید مجدد اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی شما شرایط و قوانین نسبت به قبل بسیار سختگیرانه‌تر است.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت نیز یکی از روش‌های مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری است. البته افرادی در این روش در در اولویت هستند که هدف اصلی آن‌ها از ثبت شرکت موارد زیر باشد:

  • راه اندازی کسب و کار در کشور اسپانیا
  • توسعه و پیشرفت تجارت در کشور اسپانیا
  • راه اندازی شغلی بسیار سودده
  • انجام و مشارکت در معاملات تجاری پرسود

شما باید برای سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق ثبت شرکت مبلغ 3 الی 5 هزار یورو سرمایه گذاری کنید. البته فقط موارد مذکور برای اخذ اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت کافی نیستند. شما باید مبلغی به ارزش 50 هزار یورو نیز به عنوان هزینه اولیه شرکت و راه اندازی تجارت در حساب شرکت سرمایه گذاری کنید. همچنین شما باید برای شرکت حسابی افتتاح کرده و سرمایه خود را از کشور خودتان به حساب شرکت منتقل کنید.

برخی از کشور‌ها در انتقال سرمایه به کشور اسپانیا با مشکلاتی مواجه می‌شوند. بنابراین شما باید برای روند راحت و مطمئن ثبت شرکت باید ابتدا با یک وکیل مهاجرتی باتجربه مشورت کنید. در صورتی که وکیل شرایط شما را برای مهاجرت به اسپانیا از طریق ثبت شرکت تایید کرد می‌توانید برای مهاجرت از این روش اقدام نمایید.

سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید اوراق قرضه

روش دیگری که شما می‌توانید به عنوان سرمایه گذاری در اسپانیا انتخاب کنید، خرید و فروش اوراق قرضه در این کشور است. بر اساس قوانین موجود در بازار‌های سهام و اوراق قرضه، کف و سقفی برای سرمایه گذاری با این روش تعیین نشده است. در واقع شما می‌توانید با هر مبلغ سرمایه‌ای اقدام به خرید و فروش اوراق قرضه در کشور اسپانیا نمایید. البته باید به این نکته توجه کنید که شما نمی‌توانید با این روش اقامت کشور اسپانیا را اخذ کنید و شانس شما برای اخذ اقامت اسپانیا با این روش بسیار کم است. مورد دیگری که رعایت آن جهت خرید و فروش اوراق قرضه در کشور اسپانیا الزامی است افتتاح حساب بانکی می‌باشد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در اسپانیا

سرمایه گذاری در کشور اسپانیا دارای مزایا و معایب بسیار زیادی است. البته شما برای درک بهتر این موارد باید ابتدا هدف خود از مهاجرت به کشور اسپانیا را تعیین کنید. عده‌ای از افراد فقط به قصد سرمایه گذاری در کشور اسپانیا به این کشور مهاجرت می‌کنند. در این صورت سودده بودن سرمایه گذاری در اسپانیا، داشتن شغلی پردرآمد، تجارت‌های بین المللی موفق و همچنین توسعه کسب و کار برای آن‌ها کافی است.

برعکس عده‌ای مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری را فقط به قصد اخذ اقامت این کشور انتخاب می‌کنند. در این صورت ضروری است که ابتدا روش‌های سرمایه گذاری در اسپانیا را که منجر به اخذ اقامت این کشور می‌شوند را شناسایی کنند. سپس در مرحله بعد تطبیق شرایط شخص با روش سرمایه گذاری و مهاجرتی منتخب الزامی است.

  • امکان سرمایه گذاری شخص در بخش‌های مختلف اقتصادی
  • توانایی اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا
  • امکان سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک برای ایرانیان
  • تقاضا برای خرید

هر چند که قیمت ها بعد از بحران افزایش یافته است اما هزینه خرید ملک در ساحل هنوز پایین تر از سال های رونق است و شما می توانید ملک خوب را با قیمت مناسب خریداری کنید

  • بازار پویا

13% از میزان معاملات خرید خانه در اسپانیا در سال 2017 توسط خارجی ها انجام شده است. مناطق نزدیک ساحل از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در برخی از مناطق درصد خانه های خریداری شده توسط خارجی ها بسیار بالا بوده است. در جزایر بالئاری، 44% و در والنسیا 27.44 % توسط خارجی ها سرمایه گذاری شده است

این صحت دارد که 10%از میزان املاک خریداری شده توسط انگلیسی ها به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کاهش پیدا کرده است. هر چند که سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار های خارجی از بلژیک، اسپانیا، آلمان و چین افزایش داشته است.

  • مرکز توریست

سواحل و جزایر مدیترانه جاهایی هستند که بیشترین تعداد توریست را دارند. در تابستان، سواحل بسیار پر هیاهو هستند. دما در تمام طول سال مناسب است به این معنی که جزایر قناری اولین انتخاب برای رفتن به تعطیلات در هر فصلی هستند. آلیکانته همچنین با آب و هوای مطلوب، تابستان های ملایم و زمستان های گرمتر مشهور است. داشتن این فاکتورها به این معنی است که اجاره املاک در اکثر ماه های سال امکان پذیر است

  • بهشتی از خانه های لوکس

زمانی که مردم به دنبال اجاره ملک در مناطقی هستند که کمی گرانتر است، آلیکانته مکانی ایده آل برای پیدا کردن خانه های لوکس است. خانه های لوکس در منطقه MORAIRA ( بین خاوه آ و کالپ ) قرار دارند. برخی از سازندگان به دنبال ساخت خانه های گران هستند و به نظر می رسد که این خانه ها بهتر به فروش می رسند

  • مکانی برای استراحت در دوران بازنشستگی

بسیاری از اروپایی ها در حال حاضر از دوران بازنشستگی خود در کنار خط ساحلی اسپانیا لذت می برند. آب و هوا و غذا به عنوان جاذبه های واقعی اسپانیا شناخته می شود. از آنجا که سرمایه گذاران از مزایای خرید خانه برخوردار هستند، داشتن مکانی برای دوران بازنشستگی در آب و هوای گرم ایده بسیار خوبی است

معایب سرمایه گذاری در اسپانیا

مشوق های مختلف مثل معافیت مالیاتی و مناطق بدون مالیات باعث جذب هزاران سرمایه گذار برای تجارت و کسب و کار و همچنین گذراندن اوقات خود در خانه های لوکس در طول تابستان می شود. زمان برای سرمایه گذاری همیشه مناسب نیست. به طور معمول قیمت ملک در تابستان بالا است و در زمستان کمی پایین است، بنابراین برای خرید ملک باید برای زمان مناسب صبر کنید.

اگر می خواهید خانه قدیمی خریداری کنید باید مشکلات نگهداری و تعمیرات را بررسی کنید و در مورد مسائل یا وام های بانکی خانه های قدیمی آگاهی داشته باشید. نمای بیرونی ساختمان برای داشتن کیفیت بهتر، مقاوم بودن در برابر آب و هوا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. خانه هر چند سال یکبار برای داشتن ظاهر بهتر باید رنگ شود. به عنوان بخشی از تعمیرات خانه هر زمان که لازم است باید خانه را نوسازی کرد که باعث ایجاد هزینه های اضافه می شود.

لوله کشی در اکثر خانه ها شامل لوله ها، دریچه ها، خروجی ها، مخزن ها، لوازم برقی و لوله کشی می شود. در اکثر موارد از لوله کشی با کیفیت برای جلوگیری از مشکلات و مسائل آینده استفاده می شود. اما خانه های قدیمی لوله کشی آنها نشتی دارد و نیاز به تعمیر دارند بنابراین شما باید بودجه ای را برای تعمیر لوله کشی کنار بگذارید. اگر شما مایل به خریداری یک خانه جدید هستید می توانید در مورد نیازها با سازنده صحبت کنید، شما نیازی به نوسازی خانه ندارید و خانه شما نیازی به مبلمان و تعمیر ندارد.

از ماهیت واقعی خانه مطلع شوید، شما باید به جزئیات پیچیده خانه توجه کنید. برای تعمیر خانه های قدیمی باید هزینه زیادی صرف کنید. عیب خرید خانه های قدیمی در اسپانیا این است که شما نمیتوانید هزینه زیادی برای ایجاد تغییرات در خانه پرداخت کنید. به طور معمول خانه های قدیمی قیمت پایین تری دارند اما برخی از ملک ها در مناطق بسیار گرانی قرار دارند یا ساختمان های تاریخی هستند و ارزش آنها افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین موارد زیر از جمله مزایای سرمایه گذاری در اسپانیا هستند:

  • مشکلاتی در روند افتتاح حساب برای شخص یا شرکت
  • قوانین بسیار سختگیرانه دولت اسپانیا برای تمدید اقامت افراد
  • بالا بودن نرخ بیکاری در کشور اسپانیا

نتیجه گیری

قلعه های دیدنی، عمارت های بزرگ و با شکوه در کنار رودخانه ها، نخلستان ها در کنار ساحل… اسپانیا دارای تمام مناظر طبیعی است که باعث جذب گردشگران از سراسر جهان می شود. اسپانیا در کل دنیا به خاطر مناظر زیبا و چشم اندازهای خیره کننده شناخته شده است. شما می توانید به جای خرید خانه های ساخته شده مکانی را برای ساخت خانه ای که مطابق سلیقه های شما است انتخاب کنید. این موضوع به چیزی که دوست دارید و بودجه شما بستگی دارد.

طبق آنچه گفته شد مشاورین ما درموسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) به صورت کامل از تمامی شرایط مهاجرت و اقامت و همچنین هزینه زندگی در اسپانیا اطلاع دارند و می توانند به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند، پس با ما در ارتباط باشید تا آنچه را در مورد سرمایه گذاری در اسپانیا که نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *