ویزای سرمایه گذاری هلند

کشور هلند یک سیستم مستقلی را برای صاحبان کسب و کار و سرمایه گذاران در تاریخ 3 ژانویه 2008 معرفی کرده است. اگر چه در حال حاضر این سیستم به منظور افزایش “دانش” و “کیفیت” و برای مهاجران راه اندازی شده است. این ویزای سرمایه گذاری هلند با اهدافی نظیر، بالا بردن میزان ارزش خالص، افزایش میزان صاحبان کسب و کار و سرمایه گذاران خارجی نیز ایجاد شده است. در ادامه مقاله موسسه توسعه گران مهر، به شکاف این موضوع بیشتر پرداخته ایم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری

در 3 ژانویه 2008، هلند یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز برای سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کارهای مستقل معرفی کرد، هر چند که این سیستم قبلا در سال 2006 برای مهاجران با مهارت بالا و با دانش بالا معرفی شده بود. هدف برنامه ویزای سرمایه گذاری هلند آوردن افراد مستقل با ارزش خالص بالا به هلند بود؛ صاحبان کسب و کار و سرمایه گذاران خارجی که به اقتصاد هلند سرمایه اضافه می کنند.

همچنین اتحادیه اروپا به صورت آشکارا نقش کلیدی که کارآفرینان مهاجر برای رشد پایدار و اشتغال ایفا می کنند را به رسمیت می شناسد. در دستور جلسه کمیسیون اروپا بر اهمیت یکپارچگی کشورهای جهان سوم بسیار تاکید می شود. تحت برنامه توسعه بازار کار و شغل در هلند و کارآفرینی 2020، کمیسیون اروپا متعهد شده است که پیشنهادهای طرح های ابتکاری برای جذب کارآفرینان مهاجر و تسهیل کارآفرینی برای مهاجرانی که در حال حاضر در کشورهای اتحادیه اروپا هستند یا به دلایلی غیر از راه اندازی کسب و کار به کشورهای اتحادیه اروپا آمده اند رسیدگی کند و پیشنهادهای قانونی با هدف رفع موانع راه اندازی کسب و کار و دادن حق مجوز پایدار به کارآفرینان مهاجر را تجزیه و تحلیل کند.

در عین حال، کمیسیون از اعضای اتحادیه اروپا دعوت میکند که اقدامات مشابهی برای رفع موانع پیش روی کارآفرینان مهاجر انجام دهد. مثل طرح های ابتکاری که به کارآفرینان مهاجر شایسته و مهاجرانی که از دانشگاه های اروپا فارغ التحصیل شده اند این اجازه را می دهد که در اروپا کسب و کاری راه اندازی کنند و اگر اهداف از پیش تعیین شده شغلی داشته باشند یا قصد افزایش بودجه یا گردش مالی جدید داشته باشند می توانند کسب و کار خود را گسترش دهند

شرایط کلی متقاضیان کشورهای غیر اروپایی

طبق اعلامیه گروه خدمات مشاوره مالی اروپا، کارآفرینان کشورهای غیر اروپایی به منظور واجد شرایط بودن برای دریافت مجوز اقامت باید حداقل 27.000 یورو در هلند سرمایه گذاری کنند.دیگر الزامات برای کارآفرینانی که مایل هستند به هلند بروند : داشتن مدرک سفر معتبر، به خطر نینداختن نظم و امنیت عمومی، داشتن منابع مالی کافی برای حمایت طولانی مدت، داشتن شرایط لازم برای انجام یک کار حرفه ای، شرکت در فعالیت های تجاری که علاقه شما به خدمت به هلند را نشان می دهد است. مدارک ارائه شده توسط متقاضی شامل: کپی پاسپورت، اثبات میزان درآمد، گواهی واجد شرایط بودن یک حرفه خاص، یک طرح کسب و کار دقیق و گزارش میزان درآمد دوازده ماه گذشته قبل از ارسال درخواست می شود.

افرادی که مایل به ایجاد کسب و کار در هلند هستند یا می خواهند یک حرفه خاص در این کشور انجام دهند باید برای مجوز اقامت به عنوان یک کارآفرین درخواست دهند. این افراد از الزامات مجوز کار معاف هستند. هر چند که متقاضیان ویزای سرمایه گذاری مشروط الزامات مجوز کاری هلند نیستند اما به طور کلی آنها باید مجوز اقامت موقت(MACHTIGING TOT VOORLOPIG VERBLIJF,MVV) که برای اقامت بیش از سه ماه صادر می شود یا مجوز اقامت VERRICHTEN VAN ARBEID ALS ZELFSTANDIGE قبل از شروع کار در هلند را دریافت کنند.

متقاضیان واجد شرایط دریافت یک مجوز اقامت یک ساله هستند. اگر دارندگان مجوز همچنان شرایط لازم را داشته باشند میتوانند سالانه مجوز را تمدید کنند که به دارندگان این اجازه را می دهد که در محدوده کسب و کار خود فعالیت کنند.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند

طرح ویزای سرمایه گذاری هلند یک طرح بسیار گران است که تنها سرمایه گذاران خارجی که سرمایه بالایی دارند مستلزم این طرح می شوند. حداقل میزان سرمایه گذاری در این طرح 1.25 میلیون یورو است که باید در یک حساب بانکی در هلند به امانت گذاشته شود و در طی پنج سال سرمایه گذاری باید 10 شغل ایجاد کنند. مجوز اقامت برای حداکثر سه سال با حق کار در هلند صادر می شود (ARBEID VRIJ TOEGESTAAN). نیاز به اقامت دائم در هلند نیست.

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند

سرمایه گذاری باید موجب افزایش ارزش افزوده اقتصاد و کیفیت شرایط زندگی در هلند شود. این ارزش افزوده توسط سازمان سرمایه گذاری هلند (RVO) با استفاده از سیستم نقطه ای ارزیابی می شود. اگر سرمایه گذاری با 2 تا از 3 معیار زیر مطابقت داشته باشد ارزش افزوده وجود دارد.

  1. در 5 سال حداقل 10 شغل ایجاد کند
  2. به ارتقاء سطح نوآوری شرکت هلندی کمک کند. این کمک ممکن است از طریق مواردی مثل به ثبت رساندن یک اختراع، سرمایه گذاری در ابداع های تخصصی و غیر تخصصی یا سرمایه گذاری در کمپانی های که متعلق به یک بخش بزرگ هستند انجام شود.
  3. یکی دیگر از موارد ارزش افزوده غیر مالی است مثل: داشتن دانش خاص یا شبکه ای از مشتریان و سرمایه گذاران فعال

شرایط سرمایه گذاری در کشور هلند

همچون مراحل اخذ ویزای کار هلند، شرایط خاصی برای درخواست ویزا سرمایه گذاری وجود دارد. علاوه بر این شرایط، الزامات زیر نیز اعمال می شود.

  • شما باید حداقل 1.250.000 یورو در شرکتی که در هلند وجود دارد سرمایه گذاری کنید
  • برای مشاغل خصوصی محرومیت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد
  • سپرده باید در یک حساب بانکی در بانک هلند یا یک بانک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در هلند شعبه دارد ذخیره باشد. شعبه توسط DE NEDERLANDSCHE BANK(DNB) نظارت می شود. بانک های تحت نظارت میتوانند از مجوز اروپایی استفاده کنند.
  • سرمایه ای که سرمایه گذاری شده است نباید از طریق ابزار غیر قانونی به دست آمده باشد. IND میتواند به سوالات شما در مورد مبانی اطلاعات مالی هلند(FIU-NETHERLAND) پاسخ دهد. شما این اجازه را دارید که به سرمایه گذاری اولیه خود در خارج از کشور رسیدگی کنید.
  • در درخواست قبلی برای مجوز اقامت اطلاعات اشتباه نداده باشید یا از دادن اطلاعات مرتبط خودداری نکرده باشید
  • شما قبلا در هلند به صورت غیر قانونی اقامت نداشته اید.

شرایط اخذ پاسپورت هلند از طریق سرمایه گذاری

هلند یکی از کشورهای مهم عضو اتحادیه اروپاست که دارای فرهنگ، هنر، اقتصاد و تجارتی غنی است. این کشور به کانالها، چرخه ها و لاله های خود معروف است. پایتخت هلند، امستردام است. کشور هلند 17مین اقتصاد گسترده در دنیا را دارد و بین کشور های اروپای غربی یکی از پیشرفته ترین و پرجمعیت ترین کشورها به شمار می رود. هلند در شاخص های بین المللی آزادی رسانه ای، آزادی اقتصادی، پیشرفت انسانی، و کیفیت زندگی بالاترین رتبه ها را دارد. واژه Netherlands در لغت به معنای زمین های کم ارتفاع از لحاظ جغرافیایی است، چرا که تنها حدود 50 درصد از زمین های این کشور در ارتفاعی بیشتر از 1 متر از سطح دریا قرار گرفته اند.

کشور هلند سابقه ای طولانی در تاب آوری اجتماعی دارد و به طور کلی به عنوان یک کشور لیبرال و آزادی گرا تلقی می شود، سقط جنین، روسپی گری و مرگ آسان ( کشتن افرادی که به بیماری لاعلاج دچارند) در هلند آزاد و قانونی است و در زمینه مواد مخدر نیز در حال ایجاد تغییرات و پیشرفت هایی است. آمستردام پایتخت اقتصادی و تجاری هلند محسوب میشود. موقعیت جغرافیایی کشور هلند باعث شده است که به بازار های بریتانیا و آلمان برای تجارت های بین المللی دسترسی داشته باشد.

بندرگاه روتردام، بزرگترین بندرگاه در اروپا به حساب میاید. کشور هلند همواره یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی قلمداد شده است و یکی از پنج سرمایه گذار بزرگ در ایالات متحده به شمار می رود. نرخ مهاجرت این کشور 2.0 مهاجر از هر 1000 شهروند در سال (2 درصد) است.

اصلاحیه ها قوانین مهاجرت به هلند

  • از تاریخ اول جولای سال 2016، قوانین مربوط به مهاجرت سرمایه گذاران خارجی به این کشور دستخوش سه تغییر بزرگ شد:
  • اولین مجوز اقامتی که سرمایه گذاران خارجی دریافت می کنند سه سال اعتبار خواهد داشت، نه یک سال.
  • سرمایه گذاران خارجی دیگر برای مهاجرت به گزارش ممیز حسابداری نیازی ندارند. با این وجود دفتر خدمات مهاجرت و تابعیت، برای مبارزه با مشکل پولشویی معاملات و گردش حساب های مشکوک شما را مورد بررسی قرار میدهد.
  • متد مهاجرتی ساده تر شده است.

برای ارزیابی سرمایه گذاری از سیستم امتیاز دهی استفاده میشود. این بدان معناست که سرمایه گذاری شما در بخش خصوصی باید مرتبط با یکی از حوزه های زیر باشد:

  • استخدام
  • نوآوری
  • غیر مادی ( به عنوان مثال، شبکه سرمایه گذار و یا علم به خصوص)

سرمایه گذاری های مورد قبول هلند

شما می توانید حداقل مبلغ 1.25 میلیون در هر یک از بخش های زیر سرمایه گذاری کنید:

  • یک شرکت نوآفرینی در هلند
  • یک سرمایه گذاری مشترک در یک یا چند شرکت نوآفرینی
  • تامین هزینه های یک شرکت که توسط وزارت امور اقتصادی هلند به رسمیت شناخته شده باشد
  • سرمایه گذاری مخاطره آمیز وابسته به NVP یا Nederlandse Vereniging van Participatiemaatschappijen
سرمایه گذاری های مورد قبول هلند

سرمایه گذاری های مورد قبول هلند

سرمایه گذاری شما باید فوایدی برای اقتصاد کشور هلند به همراه باشد. این مساله توسط آژانس کارآفرینی هلند یا RVO مورد ارزیابی قرار میگیرد. آژانس کارآفرینی هلند برای این کار از یک نظام امتیاز دهی استفاده می کند. در صورتی که سرمایه گذاری شما از سه معیار زیر، دو عدد را داشته باشد، با درخواست شما موافقت خواهد شد:

  1. در طی 5 سال آینده، حداقل 10 موقعیت شغلی ایجاد میکند.
  2. سرمایه گذاری شما باعث توسعه و پیشرفت نوآوری در شرکت هلندی مدنظر شما میشود. این مساله را میتوانید از طریق مواردی همچون ارائه و معرفی حق انحصاری و امتیاز کار، سرمایه گذاری در خلاقیت های تکنولوژیکی و غیر تکنولوژیک، یا سرمایه گذاری در شرکتهایی که متعلق به بخش برتر هستند انجام دهید.
  3. سرمایه گذاری شما دارای ارزش های غیر مادی باشد مانند فراهم کردن دانش در زمینه ای به خصوص، شبکه، مشتری و مشارکت فعال شخص سرمایه گذار

پس از پنج سال مهاجرت به هلند، می توانید مجوز اقامت دائم خود را دریافت کنید و بعد از مدتی ان را به شهروندی و تابعیت تبدیل کنید. اخذ تابعیت هلند حدود 6 سال زمان خواهد برد. پاسپورت هلند پنجمین پاسپورت قدرتمند در دنیا به حساب می آید و افرادی که این پاسپورت را داشته باشند می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به 186 کشور سفر کنند.

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در هلند

مشاغل کشاورزی – غذایی : این مورد یکی از بهترین و رو به رشد ترین بخش ها در لهستان است و شامل کشاورزی و تولید غذا میشود. می توانید هر چیزی از مربای شیشه ای گرفته تا میوه کنسرو شده و نوشیدنی تولید کنید.

این کار را میتوانید با خریداری یک مزرعه کوچک و استفاده از محصولات مزرعه برای تولید غذا شروع کنید. محصولات غذایی تهیه شده رو میتوانید صادر کنید و یا به صورت محلی به فروش برسانید. برای راه اندازی این کار حتی نیازی به داشتن یک مزرعه ندارید، هرچند که داشتن یک مزرعه میتواند در کاهش هزینه های تولید به شما کمک کند. اگر علاقه ای به انجام امور مربوط به مزرعه ندارید، میتوانید با خرید عمده از مزرعه ها فعالیت خود را شروع کنید.

لجیستیک و حمل و نقل: مشاغل زیادی در کشور هلند وجود دارند که با صادرات و واردات در ارتباطند. این مشاغل نیاز دارند که به شکلی محصولات خود را از بندرگاه تا واحدهای تجاری و یا برعکس، حمل کنند و به همین علت به پیمان کارانی در این حوزه نیاز دارند تا حمل کالاها را بر عهده بگیرند.

علاوه بر آن، میتوانید در بخش ترابری و حمل و نقل ساختمانی نیز فعالیت کنید و در حمل مصالح پروژه های ساختمانی تا محل ساخت سازه کمک کنید. هم چنین میتوانید در حمل اثاث، مبلمان و وسایل دیگر از مکانی به مکان دیگر خدماتی ارائه دهید.

هنر های خلاقانه: این شغل برای افرادی که پول و سرمایه زیادی برای شروع ندارند گزینه مناسبی به حساب می آید. میتوانید از ساخت و فروش اشیاء کوچک مانند جواهرات و زیورآلات، لباس حیوانات خانگی، کیف های خرید، دمپایی لا انگشتی، کلاه و بسیاری دیگر پول درآورید. میتوانید محصولاتتان را به صورت اینترنتی بفروشید و یا آنها را به مغازه ها تحویل دهید تا با کسر درصدی، محصولاتتان را برای شما بفروشند.

مراکز مراقبت از کودک: همه افراد، کودکان خود را عاشقانه دوست دارند اما مواقعی که سر کار هستند و یا به هر علتی قادر به مراقبت از کودک خود نیستند، تمایل دارند او را به فرد قابل اعتماد و توانمندی بسپارند. به همین علت، مراکز مراقبت از کودکان از اهمیتی زیادی برخوردارند. می توانید یک مرکز مراقبت و پرستاری از کودکان راه اندازی کنید و یا آن را از خانه خود مدیریت کنید. چگونه شروع کردن این کار اهمیتی ندارند، چیزی که حائز اهمیت است این است که بتوانید به خوبی از کودکی که به شما سپرده شده مراقبت کنید.

سینما: پس از یک روز و یا حتی یک هفته سخت کاری، همه احتیاج به خوش گذرانی و تجدید قوا دارند! سینما یکی از جاهایی است که میتوان در آن ریلکس کرد و همراه با همسر، خانواده و یا دوستان خود اوقاتی را در آن سپری کرد. راه اندازی یک سینما در هلند، یکی از کارهاییست که از انجام آن پشیمان نخواهید شد، البته به شرط اینکه جای مناسبی را برای آن انتخاب کنید.

پیک غذای خانگی: همه توانایی و وقت آشپزی کردن را ندارند. به همین علت خیلی از افراد برای تهیه وعده های غذایی روزمره خود به غذاهای فست فود و یا رستورانی وابسته هستند. حالا تصور کنید که برای چنین افرادی، این امکان فراهم بود که بدون اینکه از جای خود تکان بخورند، غذای آماده به خانه یا محل کارشان فرستاده شود. این دسته از خدمات به علت راحتی و سادگی مورد استقبال تعداد زیادی از افراد قرار میگیرد.

فروش و تعمیر گجت ها و وسایل الکترونیکی: به اطراف خود نگاه کنید. تقریبا همه یک گوشی موبایل دارند. گوشی های موبایل همیشه سالم نمی مانند و گاهی احتیاج به تعمیر و یا حتی تعویض دارند. اگر این اتفاق بیفتد همه علاقه مند به خرید آخرین سری آیفون و یا گوشی های سامسونگ هستند و این جاییست که شما میتوانید از آن پول دربیاورید!!

فروش آنلاین: شما میتوانید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و همه چیز از لباس گرفته تا وسایل الکتریکی در آن بفروشید و یا حتی خدماتی ارائه دهید. یکی از فوایدی که این کار دارد این است که برای راه اندازی آن به مکان نیاز ندارید و همه از هرجای دنیا میتوانند آن را انجام دهند.

  • آموزش حیوانات خانگی: همه عاشق حیوانات خانگی هستند، اما همه وقت و حوصله آموزش دادن به آنها را ندارند. با کمک به تربیت حیوانات می توانید پول زیادی در آورید!
  • خدمات نظافت ساختمان: میتوانید از تمیز کردن خانه ها پول در بیاورید.

شرایط اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک

کشور هلند مجوز اقامت را تحت برنامه “Foreign investor program” برای سرمایه گذاران و برنامه کارآفرینی را برای متقاضیانی که قصد انجام بیزنس در این کشور را دارند، صادر می کند.

مزایای سرمایه گذاری در هلند

  • اخذ بهترین ویزای طلایی (Golden visa) اروپا
  • سفر بدون نیاز به ویزا در مناطق شنگن
  • اخذ اقامت اروپا برای خانواده و فرزندان
  • در زمان سرمایه گذاری نیازی به اقامت در هلند نیست. ( تنها یک بار در سال)
  • اقامت دائم هلند و اخذ شهروندی این کشور پس از 5 سال
  • فرصتی برای سرمایه گذاری در املاک هلند.

ویزای Foreign investor

سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 1250000 یورو، پس از 5 سال اقامت در هلند، اقامت دائم اعطا می شود و پس از آن به یک شهروند هلندی تبدیل می شوید. حتی اگر قصد زندگی در هلند را نداشته باشید، می توانید ملکی در این کشور خریداری کنید و آن را اجاره دهید. در انتخاب مستاجر بسیار دقت کنید، زیرا نمی توان به راحتی و با دلایل شخصی و پیش پا افتاده مستاجر را از ملک خود بیرون کرد.

اگر قصد فروش ملک را دارید، باید این مطلب را در قول نامه اجاره قید کنید و این ممکن است برای برخی از خریداران مناسب نباشد. با خرید ملک نمی توان در هلند اقامت داشت، اما اگر برای شرکت یا سرمایه گذاری ملکی را خریداری کنید، برای شما ویزای سرمایه گذاری صادر خواهد شد.

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در هلند جهت اخذ اقامت

مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری: کشور هلند به افرادی که با استفاده از برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی به این کشور سفر میکنند و قصد مهاجرت به آن را برای مقاصد کاری و تجاری دارند مجوز اقامت اعطا میکند. با داشتن مجوز اقامت، به شما حقوقی تعلق میگیرد که عبارتند از تردد بدون محدودیت در محدوده شنگن، اقامت اروپا برای اعضای خانواده. کشور هلند شرایط اقامتی خاصی ندارد و برای نگه داشتن اقامت خود باید یک بار در سال به این کشور سر بزنید. پس از پس سال زندگی در هلند میتوانید مجوز اقامت دائم و شهروندی دریافت و میتوانید در املاک کشور هلند نیز سرمایه گذاری کنید.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در هلند

  1. 1.25 میلیون یورو برای ویزای سرمایه گذاری
  2. 200000 یورو برای ویزای کارآفرینی
حداقل مبلغ سرمایه گذاری در هلند

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در هلند

سرمایه گذاری مورد قبول در هلند

  • ویزای کارآفرینی هلند

برای اخذ ویزای کارآفرینی میبایست برای تاسیس یک شرکت جدید در هلند حداقل 200000 یورو سرمایه گذاری کنید و فرصت شغلی ایجاد کنید. به عنوان مدیر عامل این شرکت میتوانید اقامت هلند را دریافت کنید. این فرایند حدود دو تا سه ماه زمان میبرد.

  • ویزای سرمایه گذار خارجی

برای اخذ این ویزا میبایست حداقل 1,250,000 یورو در یکی از شرکت های موجود در هلند و یا در شرکتی تازه تاسیس سرمایه گذاری کنید. این سرمایه گذاری باید در یکی از بخش های زیر صورت گیرد

  • یک شرکت نوآفرینی در هلند

یک سرمایه گذاری مشترک در یک یا چند شرکت نوآفرینی؛ تامین هزینه های یک شرکت که توسط وزارت امور اقتصادی هلند به رسمیت شناخته شده باشد

  • سرمایه گذاری مخاطره آمیز وابسته به NVP یا Nederlandse Vereniging van Participatiemaatschappijen

پس از 5 سال زندگی در هلند، میتوانید مجوز اقامت دائم دریافت کنید و پس از آن برای دریافت شهروندی و تابعیت این کشور اقدام کنید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در هلند

میتوانید در محیط کاری انگلیسی زبان کار کنید. مردم کشور هلند زبان انگلیسی را به خوبی صحبت میکنند و مشکلی با انجام شغل خود به زبان انگلیسی ندارند. ممکن است در مواقعی با مشتریانی برخورد کنید که علاقه ای به صحبت کردن به زبانی غیر از زبان هلندی ندارند اما به طور کلی باید گفت که در محیط کاری با مشکل زبان مواجه نخواهید شد.

میتوانید همکاران و کارمندان خوبی پیدا کنید. در کشور هلند افراد با استعداد زیادی وجود دارند – هم از اهالی خود هلند و هم از اتباع خارجی. به همین علت هنگام جذب نیرو در این زمینه مشکلی نخواهید داشت. علاوه بر آن بسیاری از نیروهای کار این کشور به عنوان فریلنسر کار میکنند، بنابراین اگر علاقه ای به استخدام کارمند نداشته باشید باز هم به افراد مستعد زیادی دسترسی خواهید داشت که میتوانند با شما همکاری کنند.

در هلند، جایگاه خود را خواهید دانست. مردم هلند، مردمانی هستند که مستقیما و بدون حاشیه حرف خود را میزنند و میتوان گفت که افراد رکی هستند. بنابراین هم در محیط کاری و هم در زندگی شخصی، میتوانید از انها انتظار صداقت و راحتی داشته باشید. ممکن است عادت کردن به این رفتار مقداری زمان ببرد اما در نهایت این ویژگی هلندی ها به نفع شما خواهد بود چراکه در مواجه با شریکان و یا مشتریان خود، جایگاهتان را خواهید دانست.

در خصوص محدودیت ها و شرایط سرمایه گذاری اتباع خارجی، لطفا توجه داشته باشید که در کشور هلند، در بخش هایی که سرمایه گذاری مستقیم برای اتباع خارجی امکان پذیر است، هیچ محدودیت قانونی و شرایطی وجود ندارد. شرکت های خارجی می توانند مالکیت 100 درصدی اکثر شرکت های هلندی را به دست آورند، از بازار های بین المللی و محل پول قرض کنند، به کشور دیگر پول بفرستند و تمامی هزینه های مربوط به تجارت خود را پرداخت کنند.

مالیات سرمایه گذاری در هلند

  • سرمایه گذاری اتباع خارجی در کشور هلند تا حد زیادی به مالیات وابسته است. برخی از مزایای مالیاتی عبارتند از:
  • معافیت از پرداخت مالیات مشارکت: معافیت از مالیات برای سهام به دست آمده از فروش در شعبه های فرعی شرکت
  • همبستگی مالیاتی: تحت شرایط به خصوصی، برخی از شرکت هایی که عضو این اتحادیه میشوند مقداری از مالیات به آنها برگردانده میشود.

معایب سرمایه گذاری در هلند

فهم مسائل مالی و قانونی میتواند مقداری دشوار باشد. زبان رسمی کشور هلند، هلندی است به همین علت بیشتر اسناد دولتی به زبان هلندی به شما ارائه میشوند. این مساله باعث میشود که فهم قوانین مالیاتی به تنهایی برای شما دشوار باشد مخصوصا هنگامی که به تازگی شروع به کار کرده باشید و چیز زیادی درباره نظام هلندی بلد نباشید.

قوانین کشور هلند، بسیار کارمند – محور هستند. قوانین استخدامی هلند، به نسبت پیچیده هستند و در تمامی آنها به کارمندان جایگاه قانونی بسیار قوی ای داده میشود. هرچند که این مساله به طور کلی چیز خوبی به حساب می آید اما در برخی از مواقع برای شرکت های کوچک میتواند ناعادلانه باشد.

کارمندانی که تحت قوانین کشور هلند به کار مشغول می شوند از امنیت کاری و مزایای بسیار دیگری بهره میبرند، مانند 40 ساعت کار در هفته و حداقل 20 روز مرخصی با حقوق در سال. این شرایط باعث افزایش رضایتمندی کارمندان می شود اما در برخی از مواقع باعث ایجاد این ذهنیت در کارمندان می شود که حق همیشه با آنهاست! کشور هلند و همچنین اتحادیه اروپا به عنوان یک کل در نظر گرفته می شود؛ بیاد داشته باشید که تمامی تلاش این کشور طبق گفته کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر)؛ در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی، ثروتمندان و افراد با صلاحیت و دانش بالا و در جهت اخذ اقامت دائم از طریق تاسیس و ثبت شرکت در هلند خواهد بود.

سوالات متداول در مورد ویزا سرمایه گذاری هلند

1- ویزا سرمایه گذاری هلند برای چه اهدافی ایجاد شده است؟

اگر چه در حال حاضر این سیستم به منظور افزایش “دانش” و “کیفیت” و برای مهاجران راه اندازی شده است. این ویزای سرمایه گذاری هلند با اهدافی نظیر، بالا بردن میزان ارزش خالص، افزایش میزان صاحبان کسب و کار و سرمایه گذاران خارجی نیز ایجاد شده است. هدف برنامه ویزای سرمایه گذاری هلند آوردن افراد مستقل با ارزش خالص بالا به هلند بود؛ صاحبان کسب و کار و سرمایه گذاران خارجی که به اقتصاد هلند سرمایه اضافه می کنند.

2- آیا از کار آفرینان مهاجر که متقاضی ویزا سرمایه گذاری هلند هستند در این کشور حمایت می شود؟

برنامه توسعه بازار کار و شغل در هلند و کارآفرینی 2020، کمیسیون اروپا متعهد شده است که پیشنهادهای طرح های ابتکاری برای جذب کارآفرینان مهاجر و تسهیل کارآفرینی برای مهاجرانی که در حال حاضر در کشورهای اتحادیه اروپا هستند یا به دلایلی غیر از راه اندازی کسب و کار به کشورهای اتحادیه اروپا آمده اند رسیدگی کند و پیشنهادهای قانونی با هدف رفع موانع راه اندازی کسب و کار و دادن حق مجوز پایدار به کارآفرینان مهاجر را تجزیه و تحلیل کند.

3- نقش کمیسیون اروپا در حمایت کارآفرینان مهاجر که متقاضی ویزا سرمایه گذاری هلند هستند ، چیست؟

کمیسیون از اعضای اتحادیه اروپا دعوت میکند که اقدامات مشابهی برای رفع موانع پیش روی کارآفرینان مهاجر انجام دهد. مثل طرح های ابتکاری که به کارآفرینان مهاجر شایسته و مهاجرانی که از دانشگاه های اروپا فارغ التحصیل شده اند این اجازه را می دهد که در اروپا کسب و کاری راه اندازی کنند و اگر اهداف از پیش تعیین شده شغلی داشته باشند یا قصد افزایش بودجه یا گردش مالی جدید داشته باشند می توانند کسب و کار خود را گسترش دهند

4- افراد کشور های غیر اروپایی که متقاضی مجوز اقامت هلند هستند ، حداقل چه مقدار باید در این کشور سرمایه گذاری کنند؟

طبق اعلامیه گروه خدمات مشاوره مالی اروپا، کارآفرینان کشورهای غیر اروپایی به منظور واجد شرایط بودن برای دریافت مجوز اقامت باید حداقل 27.000 یورو در هلند سرمایه گذاری کنند.

5- چه الزامااتی برای کارآفرینان کشورهای غیر اروپایی که متقاضی مجوز اقامت هلند هستند،وجود دارد؟

داشتن مدرک سفر معتبر، به خطر نینداختن نظم و امنیت عمومی، داشتن منابع مالی کافی برای حمایت طولانی مدت، داشتن شرایط لازم برای انجام یک کار حرفه ای، شرکت در فعالیت های تجاری که علاقه شما به خدمت به هلند را نشان می دهد است.

6- مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز اقامت هلند برای کارآفرینان چیست؟

مدارک ارائه شده توسط متقاضی شامل: کپی پاسپورت، اثبات میزان درآمد، گواهی واجد شرایط بودن یک حرفه خاص، یک طرح کسب و کار دقیق و گزارش میزان درآمد دوازده ماه گذشته قبل از ارسال درخواست می شود.

7- کدام دسته از متقاضیان مجوز اقامت هلند از الزامات مجوز کار معاف هستند؟

افرادی که مایل به ایجاد کسب و کار در هلند هستند یا می خواهند یک حرفه خاص در این کشور انجام دهند باید برای مجوز اقامت به عنوان یک کارآفرین درخواست دهند. این افراد از الزامات مجوز کار معاف هستند.

8- متقاضیان ویزا سرمایه گذاری در هلند چه مجوز هایی را باید دریافت کنند؟

هر چند که متقاضیان ویزای سرمایه گذاری مشروط الزامات مجوز کاری هلند نیستند اما به طور کلی آنها باید مجوز اقامت موقت(MACHTIGING TOT VOORLOPIG VERBLIJF,MVV) که برای اقامت بیش از سه ماه صادر می شود یا مجوز اقامت VERRICHTEN VAN ARBEID ALS ZELFSTANDIGE قبل از شروع کار در هلند را دریافت کنند.

9- اعتبار مجوز اقامت هلند برای کار آفرینان و سرمایه گذاران واجد شرایط چه مدت است؟

متقاضیان واجد شرایط دریافت یک مجوز اقامت یک ساله هستند. اگر دارندگان مجوز همچنان شرایط لازم را داشته باشند میتوانند سالانه مجوز را تمدید کنند که به دارندگان این اجازه را می دهد که در محدوده کسب و کار خود فعالیت کنند.

10- اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند چه شرایطی دارد؟

طرح ویزای سرمایه گذاری هلند یک طرح بسیار گران است که تنها سرمایه گذاران خارجی که سرمایه بالایی دارند مستلزم این طرح می شوند. حداقل میزان سرمایه گذاری در این طرح 1.25 میلیون یورو است که باید در یک حساب بانکی در هلند به امانت گذاشته شود و در طی پنج سال سرمایه گذاری باید 10 شغل ایجاد کنند.

11- آیا برای اخذ ویزا سرمایه گذاری هلند نیاز به اقامت دائم در این کشور است؟

مجوز اقامت برای حداکثر سه سال با حق کار در هلند صادر می شود (ARBEID VRIJ TOEGESTAAN). نیاز به اقامت دائم در هلند نیست.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “ویزای سرمایه گذاری هلند

  1. بهنام گفت:

    با سلام و عرض ادب
    من یه سوال داشتم
    من ویزای سرمایه گذاری در هلند رو به تازگی گرفتم . ولی همسر و فرزند ۱۸ ماهه من ویزا صادر نشده.
    طبق صحبتهایی که باوکیل انجام دادیم گویا من باید اول برم و از طریق ارایه درامد و پرداخت مالیات به دولت باید اونها رو به خودم ملحق کنم . میشه راهنمایی بکنین چه مدت این پروسه طول خواهد کشید که بتونم خانواده ام رو زودتر بیارم پیش خودم . چه مدارکی باید ارایه کنم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      ویزای سرمایه گذاری به همسر و فرزند زیر 18 سال نیز تعلق می گیرد. می توانید زمان درخواست برای ویزای خود نیز اقدام نمایید.

  2. علیرضا اقامیری گفت:

    با سلام
    میخواستم در مورد راه های اقامت هلند اطلاعات بگیرم.
    مخصوصا روش کار افرینی

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      معمولا برای کشور های خارجی روش های معتدد اخذ اقامت وجود دارد، یکی از آنها که در اکثر کشور ها امکان پذیر است؛ کارآفرینی می باشد.
      کار آفرینی در کشور های خارجی در صورتی که درآمد زا و همچنین اشتغال زا باشد، مورد توجه بسیار قرار می گیرد.
      این فعالیت نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود که در دسته بندی سرمایه گذاری سود آور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *