مهاجرت به دومنیکا

دومینیکا Dominica به عنوان زیباترین جزایر دریای کارائیب یک جزیره کوهستانی دارای چشمه های آب گرم طبیعی و جنگل های بارانی استوایی است. این کشور قبلاً مستعمره بریتانیا بود و در حال حاضر دارای عضویت کشورهای مشترک المنافع، عضویت CARICOM، عضویت سازمان کشورهای آمریکایی و عضویت سازمان ملل متحد می باشد. جزیره دومینیکا در راستای جذب متقاضیان بین المللی مستعد و واجد شرایط برنامه های مهاجرتی مختلفی را ارائه می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بر این اساس ما کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در راستای ارائه خدمات مهاجرتی به متقاضیان و آگاهی همه متقاضیان از روش های مهاجرت دومینیکا این مقاله را تهیه کرده ایم. در این مقاله در مورد شرایط مهاجرت به دومینیکا، راه های مهاجرت به دومینیکا، نحوه اخذ اقامت این کشور و دیگر جزئیات لازم می خوانید. با ما همراه باشید.

کمی در مورد جزیره دومینیکا

جزیره دومینیکا دارای آب و هوای معتدل، کوهستان های زیبا و طبیعتی جذاب است که در دریای کارائیب واقع شده است. هوای مطبوع از ماه دسامبر تا مارس موجب شده است تا بسیاری از متقاضیان برای گردشگری این جزیره زیبا را انتخاب کنند. جزیره دومینیکا دارای زمین های حاصلخیز و مناسب برای کشت و زرع است، چنان که صادرات محصولات کشاورزی یکی از ارکان اقتصاد قدرتمند این کشور محسوب می شود. این کشور تا سال 1987 مستعمره انگلستان بود و پس از این تاریخ با اعلام استقلال خود به عنوان کشور مشترک المنافع دومینیکا در جوامع بین المللی به رسمیت شناخته شد.

دولت دومینیکا به منظور تقویت بیشتر صنعت کشاورزی و رونق اقتصادی برنامه های مهاجرتی مختلف را به متقاضیان بین المللی ارائه کرده است. علاوه بر کشاورزی صنعت توریسم این کشور بسیار پر رونق و گسترده است. از حدود 74.000 نفر جمعیت این جزیره در حدود 3000 نفر از بومیان کارائیب می باشند که در واقع آخرین بازماندگان بومیان کارائیب محسوب می شوند.

جزیره دومینیکا در یک نگاه

پایتختشهر روزو Roseau
جمعیت کل74.000 نفر
مساحت کل750 کیلومتر مربع
زبان رسمیانگلیسی/ اسپانیایی
واحد پولدلار کارائیب شرقی ECD/ یک دلار XCD= 0.37 USD
واقع درآمریکای شمالی/جزایر کارائیب
ارزش پاسپورترفت و آمد بدون ویزا به 145 کشور جهان

صفر تا صد مهاجرت به دومینیکا

جمهوری دومینیکا به عنوان بزرگترین مقصد گردشگری و توریسم منطقه کارائیب دارای فرهنگ غنی و معماری بسیار زیبا و کهن می باشد. تمرکز بر موسیقی و ورزش و توریسم دومینیکا را به مکانی عالی برای مهاجرت تبدیل کرده است. دومینیکا جزیره ای استوایی در بخش کوچک مجمع الجزایر آنتیل در دریای کارائیب بنا به طبیعت بی نظیر و باورنکردنی خود مشهور است.

زبان رسمی مردم دومینیکا انگلیسی است اما مردم به زبان های کریول دومینیکایی Dominican Creole و فرانسوی نیز صحبت می کنند. پایین بودن نرخ جرم و جنایت، هزینه های مقرون به صرفه برای زندگی و تحصیل و همچنین وجود محصولات کشاورزی ارگانیک و فضای آرام و پر از آرامش از مهم ترین دلایل مهاجرت متقاضیان به این کشور است. متقاضیان از روش های مختلف مانند سرمایه گذاری، تحصیل در دانشگاه ها، اخذ ویزای کار و ازدواج می توانند برای مهاجرت دومینیکا اقدام کنند.

شرایط عمومی مهاجرت به دومینیکا

گردشگران مردم این جزیره زیبا را دوست داشتنی ترین مردم دریای کارائیب می دانند. این کشور امن با دارا بودن نرخ بسیار پایین جرم و جنایت و سطح بالای امنیت اجتماعی یکی از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود. متقاضیانی که قصد اقامت این کشور را دارند، باید مجوز اقامت قانونی دومینیکا را دریافت کنند.

متقاضیان باید دارای شرایط مهاجرت به دومینیکا و دارای دلایل موجه و قانونی باشند. مثلا متقاضیان یا باید قصد سرمایه گذاری را بر اساس برنامه های سرمایه گذاری در این کشور داشته باشند، یا قصد اخذ ویزای کار دومینیکا را داشته باشند و یا دارای بستگان و ریشه دومینیکایی باشند. علاوه بر این متقاضیانی که قصد ازدواج با شهروند این کشور را داشته باشند نیز می توانند برای اقامت کشور دومینیکا اقدام کنند.

شرایط عمومی مهاجرت به دومینیکا

شرایط عمومی مهاجرت به دومینیکا

راه های مهاجرت به دومینیکا

کشور دومینیکا نیز مانند دیگر کشورهای جهان برای مهاجرت متقاضیان بین المللی به این کشور برنامه های مهاجرتی مختلفی دارد. متقاضیان از طریق اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در دانشگاه های دومینیکا، از طریق اخذ ویزای کاری و کار در این کشور، از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت و دیگر روش های سرمایه گذاری و از طریق ازدواج با شهروند این کشور می توانند به دومینیکا مهاجرت کنند.

علاوه بر این متقاضیانی که دارای اصل و نسب دومینیکایی می باشد و در کشور دیگری اقامت دارند نیز می توانند به کشور دومینیکا مهاجرت کنند. در ادامه این مقاله به ارائه توضیحات لازم در مورد راه های اقامت دومینیکا و شرایط و مدارک لازم راه های مهاجرت به دومینیکا می پردازیم. اما اصلی ترین راه های اقامت دومینیکا عبارتند از:

روش های مهاجرت دومینیکاتوضیحات
اخذ ویزای توریستیبرای اقامت بیشتر از 6 ماه و بر اساس ملیت و کشور متقاضی صادر می شود/ اثبات تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های اقامت
اخذ ویزای سرمایه گذاریبا سرمایه گذاری حداقل 100.000 دلاری/ اخذ پاسپورت دومینیکا فقط در مدت 3 تا 4 ماه پس از سرمایه گذاری
اخذ ویزای کاریبا دارا بودن پیشنهاد کاری از کارفرمای اهل دومینیکا/ مجوز اقامت بالاتر از 6 ماه برای کار و اشتغال
اخذ ویزای موقتبرای اقامت متقاضیان بدون کار و یا بدون سرمایه/ دارا بودن قابلیت تمدید سالانه

مهاجرت تحصیلی به دومینیکا

متقاضیان برای اخذ اقامت کشور دومینیکا می توانند ویزای تحصیلی دانشگاه های این کشور را دریافت کنند. پس از تمام شدن دوره تحصیلی، فارغ التحصیلان می توانند با یافتن کار مناسب و اخذ ویزای کار و اشتغال در این کشور مقدمات اخذ مجوز اقامت دائم دومینیکا را فراهم کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی متقاضی باید در ابتدا نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور را دریافت کند.

کشور دومینیکا با 5 پله صعود در رتبه بندی های بهترین دانشگاه های جهان رتبه یک در نوآورترین کالج ها در منطقه ایلینوی Most Innovative Schools in Illinois و رتبه 3 در Midwest را کسب کرده است. معیارهای این رتبه بندی برنامه های آموزشی، فناوری های پیشرفته، اساتید دانشگاهی و امکانات آموزشی و تحصیلی است.

محبوب ترین رشته های تحصیلی دانشگاه های دومینیکا شامل رشته های روانشناسی، مدیریت، مدیریت بازرگانی، پرستاری ثبت شده، علوم طبیعی، جامعه شناسی، جرم شناسی، مطالعات پیش-پزشکی، حسابداری، زیست شناسی، علوم زیستی و علوم آموزشی است.

مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های دومینیکا باید دارای شرایط لازم و مدارک مورد نیاز باشند. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی دومینیکا یک سال و قابل تمدید است. از مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا موارد زیر را می توان نام برد:

  • فرم تکمیل شده اخذ ویزای تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه و رشته مورد نظر در دومینیکا
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت جسمی متقاضی ترجمه شده به زبان اسپانیایی با تاییدیه محضری
  • مجوز اقامت کشورهای دیگر به جز کشور متقاضی
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم بدهی مالیاتی
  • یک عکس در اندازه پاسپورت

بهترین دانشگاه های دومینیکا

کشور دومینیکا دارای دانشگاه های معتبر و مطرح در میان برترین دانشگاه های جهان می باشد که برخی از آن ها در رنکینگ های جهانی دارای رتبه های بالایی هستند. برخی از دانشگاه های دومینیکا از کشورهای آمریکا و انگلستان و با همان استانداردهای آموزشی و برنامه های تحصیلی می باشند. برخی از بهترین دانشگاه های دومینیکا به همراه رتبه های کشوری و جهانی در جدول زیر ارائه شده اند:

بهترین دانشگاه های دومینیکارتبه کشوری بر اساس

QS World University Rankings

رتبه جهانی بر اساس

QS World University Rankings

رتبه کشوری بر اساس

QS University Rankings: Latin America

رتبه جهانی بر اساس

QS University Rankings: Latin America

رتبه کشوری بر اساس

StuDocu World University Ranking – Latin America

رتبه جهانی بر اساس

StuDocu World University Ranking – Latin America

دانشگاه Santo Domingo Institute of Technology

 

یک801161یک50
دانشگاه

Pontifical Catholic University Madre y Maestra

21201181251
دانشگاه

National Evangelical University

8433
دانشگاه

Nordestana Catholic University

9434
دانشگاه

Dominican University O&M

10455

مهاجرت کاری به دومینیکا

دومینیکا به دلیل توسعه اقتصادی و تاسیس کارخانه های فراوان نیاز به نیروی کاری ماهر و متخصص دارد. بدین منظور شرایط لازم را برای جذب نیروی کاری ماهر از طریق صدور ویزای کار فراهم کرده است.

متقاضیان بین المللی با اخذ ویزای کار و یافتن کار مناسب می توانند در این کشور به کار و اشتغال بپردازند. متقاضیان با اخذ ویزای کار می توانند تا یک سال به طور موقت در این کشور کار کنند. پس از 5 سال کار و اشتغال مداوم در دومینیکا متقاضیان می توانند برای دریافت مجوز اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار دومینیکا

متقاضیان برای دریافت مجوز کار دومینیکا نیازمند اخذ پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای اهل این کشور می باشند. کارفرما باید در گواهی قرارداد کاری، نوع کار و دستمزد و تاریخ شروع و پایان کار را ذکر کند. متقاضیان با دریافت مجوز کار این کشور می توانند هفته ای 40 ساعت کار کنند. از مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای کار دومینیکا موارد زیر را می توان نام برد:

  • تکمیل فرم LI 12 برای اخذ ویزای کار
  • پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای اهل دومینیکا
  • رسید پرداخت هزینه های پردازش پرونده مهاجرت
  • گواهی ازدواج یا طلاق متقاضی
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • دو عدد عکس در اندازه پاسپورت
  • گواهی سلامت پزشکی مبنی بر عدم ابتلا به بیماری های واگیر در 3 سال گذشته
  • دو معرفی نامه از کارفرمای قبلی و فرد دیگری برای تایید کاری متقاضی
  • کپی آگهی های روزنامه برای فرصت شغلی و عدم وجود نیروی کاری مناسب
  • نامه کارفرما با ارائه نوع کار، دستمزد و شروع و پایان کار و مسئولیت کاری

مهاجرت سرمایه گذاری به دومینیکا

دولت دومینیکا در راستای تقویت اقتصادی و رونق کسب و کار در این کشور اخیراً برنامه مهاجرت سرمایه گذاری و اخذ تابعیت و شهروندی را اجرا کرده است. متقاضیان از روش های مختلف سرمایه گذاری می توانند به بازارهای اروپا و کارائیب و مراکز اقتصادی آسیا دسترسی داشته باشند.

متقاضیان از طریق برنامه سرمایه گذاری و اخذ تابعیت و شهروندی از مزایای سفر به بیش از 145 کشور جهان بدون اخذ ویزا، تحصیل و زندگی و کار در این کشور، دریافت پاسپورت معتبر دومینیکا و اخذ مجوز اقامت برای همسر و فرزندان، والدین و پدر بزرگ و مادربزرگ خود برخوردار می شوند.

مهاجرت سرمایه گذاری به دومینیکا

مهاجرت سرمایه گذاری به دومینیکا

روش های سرمایه گذاری در دومینیکا

متقاضیان از روش های متنوعی می توانند برای سرمایه گذاری در کشور دومینیکا اقدام کنند. یکی از موارد مهم در سرمایه گذاری در این کشور عدم نیاز به اقامت فیزیکی و حضور در دومینیکا می باشد. علاوه بر این متقاضی با سرمایه گذاری از روش های زیر می تواند تابعیت و شهروندی این کشور را به نسل های آینده خود نیز منتقل کند. روش های سرمایه گذاری در دومینیکا و نحوه اخذ اقامت کشور دومینیکا عبارت است از:

سرمایه گذاری از طریق خرید خانه و ملک

متقاضی برای خرید خانه و ملک در دومینیکا باید دارای حداقل سرمایه 200.000 دلار و گواهی های مالی رسمی و تایید شده باشد. علاوه بر این متقاضی باید هزینه های پردازش پرونده مهاجرت را نیز پرداخت کرده باشد. هزینه های دولتی برای سرمایه گذاری از طریق خرید خانه و ملک در دومینیکا برای متقاضی در حدود 25.000 دلار آمریکا است. اثبات منبع سرمایه گذاری، ارائه گواهی های سلامت جسمی و گواهی عدم سوء پیشینه از مدارک لازم برای سرمایه گذاری از طریق خانه و ملک در این کشور می باشد. متقاضی پس از خرید خانه و ملک در حدود 4 تا 6 ماه بعد می تواند تابعیت و شهروندی و همچنین پاسپورت معتبر دومینیکا را دریافت کند.

سرمایه گذاری از طریق صندوق توسعه ملی یا صندوق تنوع اقتصادی EDF

متقاضی برای سرمایه گذاری از طریق صندوق توسعه ملی باید حداقل 100.000 دلار به صندوق توسعه ملی کمک کند. هدف از کمک این مبلغ غیر قابل استرداد به صندوق توسعه ملی دومینیکا رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری در این کشور است.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

متقاضیان می توانند از طریق ثبت شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام و شرکت های خصوصی در دومینیکا سرمایه گذاری کنند. متقاضی برای ثبت شرکت در این کشور باید دارای حداقل سرمایه لازم 100.000 دلار باشد. علاوه بر این دارا بودن سن بالاتر از 18 سال و دارا بودن هزینه های اولیه ثبت شرکت نیز الزامی است.

سرمایه گذاری از طریق خرید پاسپورت دومینیکا

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در دومینیکا خرید پاسپورت این کشور است. متقاضی می تواند با دارا بودن سرمایه لازم 175.000 دلار برای خود و 225.000 دلار برای خود و همسر خود پاسپورت این کشور را خریداری کند. مبلغ پرداخت شده برای خرید پاسپورت غیر قابل استرداد و به عنوان سرمایه گذاری محسوب می شود.

شرایط و مدارک لازم اخذ ویزای سرمایه گذاری دومینیکا

متقاضیان برای سرمایه گذاری در کشور دومینیکا باید دارای شرایط لازم باشند. از مهم ترین شرایط لازم دارا بودن سرمایه لازم بر اساس هر روش سرمایه گذاری در این کشور می باشد. متقاضی با دارا بودن سرمایه لازم می تواند برای همسر و فرزندان و وابستگان دیگر خود ویزای اقامت این کشور را دریافت کند. البته هزینه های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری برای هر یک از اعضای خانواده متقاضی متفاوت است. از مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری دومینیکا موارد زیر را می توان نام برد:

  • گواهی های مالی برای تامین سرمایه لازم
  • گواهی تمکن مالی کافی برای تامین هزینه زندگی در دومینیکا
  • منبع سرمایه و اعلام عدم مشکل در منبع اولیه سرمایه
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • گواهی تولد و ازدواج و یا طلاق
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تاییدیه های بانکی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • 8 قطعه عکس در اندازه پاسپورت

مهاجرت به دومینیکا از طریق تولد فرزند

به طور کلی همه کشورهای جهان برای اعطای تابعیت به کودک متولد شده در آن کشور از قانون خون و قانون خاک تبعیت می کنند. بر طبق قانون خون کودک متولد شده از پدر و مادر دارای تابعیت دومینیکا در خاک این کشور می تواند تابعیت آن کشور را دریافت کند. بر طبق قانون خاک کودک متولد شده در خاک آن کشور می تواند تابعیت کشور مورد نظر را دریافت کند. کشور دومینیکا در مورد اعطای تابعیت از قانون خاک تبعیت می کند. برخی از نکات مهم در مورد تبعیت کشور دومینیکا از قانون خاک و اعطای تابعیت به کودکان متولد شده در این کشور عبارت است از:

  • کودک متولد شده در خاک دومینیکا بدون توجه به تابعیت پدر و مادرش تابعیت دومینیکا را دریافت می کند.
  • کودک متولد شده در هر کشور جهان با پدر یا مادر دارای تابعیت دومینیکا تابعیت این کشور را دریافت می کند.
  • شرایط مهاجرت به دومینیکا از طریق تولد فرزند به صورتی است که کودک متولد شده در این کشور تابعیت را دریافت می کند اما این تابعیت موجب اخذ تابعیت دومینیکا برای پدر و مادر کودک نمی شود.

مهاجرت به دومینیکا از طریق ازدواج

از دیگر روش های مهاجرت به کشور دومینیکا ازدواج متقاضی با شهروند این کشور است. متقاضی از طریق ازدواج با شهروند و تبعه دومینیکا می توانند در این کشور اقامت، کار و زندگی کند. از شرایط مهاجرت به دومینیکا از طریق ازدواج موارد زیر را می توان نام برد:

  • متقاضی باید دارای درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی مشترک و محل اقامت مناسب در دومینیکا برای زندگی مشترک باشد.
  • دارا بودن سن بالاتر از 18 سال و حضور هر دو طرف ازدواج در کشور دومینیکا الزامی است.
  • متقاضی باید مدارک لازم از جمله پاسپورت با اعتبار کافی، گواهی عدم سوء پیشینه، مجوز تابعیت شهروند دومینیکا، فرم های مربوط به ازدواج و رسید پرداخت هزینه های ازدواج را ارائه دهد.
  • متقاضی با ازدواج با تبعه و شهروند دومینیکا پس از 3 سال می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند. البته متقاضی برای اقامت در این مدت 3 ساله باید مجوز اقامت قانونی دومینیکا را دریافت کند.

مهاجرت به کشور دومینیکا از طریق پناهندگی

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور دومینیکا از طریق پناهندگی را دارند، باید بدانند که موسسه مهاجرتی اصطهباناتی هیچ گونه خدماتی را در این حوزه ارائه نمی دهد و ذکر این روش در این مقاله فقط به دلیل آگاهی بخشی متقاضیان عزیز از همه روش های مهاجرت به کشور دومینیکا می باشد.

گرچه کشور دومینیکا دارای عضویت کنوانسیون پناهندگان است اما تعداد دقیق پناهندگان این کشور مشخص نیست. پناهندگان به کشور دومینیکا بیشتر از کشورهای سوریه، کوبا و سریلانکا و ونزوئلا می باشند و روند پناهندگی به این کشور چندان زیاد نیست اما در سال های اخیر تقاضای پناهندگی به این کشور افزایش یافته است.

بهتر است متقاضیان مهاجرت به کشور دومینیکا از طریق پناهندگی در ابتدا روش های قانونی مهاجرت به این کشور را امتحان کنند.

مهاجرت به کشور دومینیکا برای هنرمندان و افراد فوق موفق

یکی از راه های مهاجرت به دومینیکا اخذ ویزای هنری برای هنرمندان و افراد فوق موفق است. در این روش مهاجرتی، هنرمندان و افراد فوق موفق در حوزه های هنری، فرهنگی، ادبی و ورزشی با ارائه مدارک لازم و دارا بودن شرایط مورد نیاز می توانند به این کشور مهاجرت کنند. هنرمندان با دارا بودن شرایط مهاجرت به کشور دومینیکا می توانند در صنعت فیلم و رسانه ها، مراکز هنری و فرهنگی، تئاتر، سینما و رویدادهای فرهنگی و هنری این کشور مشغول کار شوند.

از شرایط مهاجرت به کشور دومینیکا برای هنرمندان می توان به تکمیل و ارسال فرم درخواست ویزای هنرمندان، رزومه و سوابق کاری و جوایز هنری و دستاوردهای مهم در حوزه های هنری، ادبی، ورزشی و ادبی اشاره کرد.

در واقع دارا بودن سوابق کاری در حوزه های هنری در مسابقات کشوری و جهانی و کسب مدال ها و جوایز جهانی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای هنرمندان و افراد فوق موفق دومینیکا می باشد. البته در حال حاضر مهاجرت از این طریق متوقف شده است و هنرمندان و افراد فوق موفق می توانند از طریق ویزای کاری یا سرمایه گذاری برای اخذ اقامت کشور دومینیکا اقدام کنند.

مهاجرت به کشور دومینیکا از طریق ویزای توریستی

متقاضیان با اخذ ویزای توریستی می توانند تا مدت مشخص حدود 6 ماه در کشور دومینیکا اقامت کنند. متقاضیان برای دریافت ویزای توریستی دومینیکا باید از یک اسپانسر مقیم این کشور دعوت نامه حضور در این کشور دریافت کنند. دارا بودن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های اقامت در مدت اقامت در دومینیکا نیز از دیگر شرایط لازم برای اخذ ویزای توریستی این کشور است. علاوه بر این متقاضی باید با ارائه اسناد مالی و فیش حقوقی و سوابق بیمه اثبات کند که قصد بازگشت به کشور خود را دارد.

بهترین و راحت ترین روش مهاجرت به کشور دومینیکا

به طور کلی بهترین و راحت ترین روش مهاجرتی به هر کشوری بر اساس شرایط زندگی و تحصیلی و مالی متقاضی مشخص می شود. در مورد بهترین و راحت ترین راه های اقامت دومینیکا نیز این موضوع صدق می کند. مثلاً برای متقاضی که دارای شرایط سنی و تحصیلی مناسب است و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارد، راحت ترین روش اخذ ویزای تحصیلی این کشور و تحصیل در دانشگاه های دومینیکا است.

برای متقاضی که دارای شرایط مالی عالی است و تمکن مالی خوبی دارد، بهترین و راحت ترین روش مهاجرت به کشور دومینیکا روش های متنوع سرمایه گذاری است. اگر متقاضی نه دارای تمکن مالی خوبی است و نه شرایط تحصیلی مناسبی دارد، بهترین روش مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج با تبعه و شهروند دومینیکا می باشد.

اما در میان روش های ذکر شده برای مهاجرت به کشور دومینیکا راحت ترین روش برای متقاضیان ایرانی روش سرمایه گذاری و تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد.

بهترین و راحت ترین روش مهاجرت به کشور دومینیکا

بهترین و راحت ترین روش مهاجرت به کشور دومینیکا

خدمات موسسه اصطهباناتی برای مهاجرت به کشور دومینیکا

مشاوران و وکلای موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با دارا بودن سال ها تجربه و سابقه کاری مفید و درخشان در حوزه مهاجرت به کشورهای اروپایی، آسیایی و استرالیا و کانادا بهترین خدمات مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهد.

وکیل مهاجرت به کشور دومینیکا و مشاوران برجسته موسسه ما با آگاهی از شرایط اقتصادی و تحصیلی و فردی متقاضیان و همچنین اهداف و برنامه های آن ها از مهاجرت بهترین روش مهاجرتی را به متقاضیان می کنند.

گروه تخصصی مشاوران و وکلای موسسه ما در ابتدا مسیر مهاجرتی را مشخص کرده و بر اساس آن مسیر پرونده مهاجرت را اجرا می کنند. اگر برای مهاجرت به کشور دومینیکا دچار سردرگمی هستید و نمی دانید کدام روش مهاجرتی برای شما مناسب است، با وکیل و همچنین مشاوران و کارشناسان برجسته مهاجرتی موسسه مهاجرتی ما مشاوره کنید.

هزینه های زندگی و مهاجرت به کشور دومینیکا

هزینه های زندگی در دومینیکا در مقایسه با کشورهای اروپایی یا آمریکا نسبتاً پایین است. هزینه های اجاره آپارتمان در مقایسه با دیگر جزایر کارائیب کمتر و کالاها و محصولات کشاورزی بومی ارزان تر می باشند. جزیره زیبای دومینیکا با وجود هزینه های زندگی مناسب یک مکان عالی برای بازنشستگی است.

  • هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در دومینیکا بدون احتساب اجاره بهای محل اقامت ماهانه در حدود 3.200 دلار آمریکا است.
  • هزینه های اجاره محل اقامت در دومینیکا ماهانه در حدود 860 دلار است.

شهرهای مهاجرپذیر دومینیکا

چه در شهرهای فعال و شلوغ و چه در روستاهای محصور در جنگل های استوایی زندگی کنید، از اقامت در کشور دومینیکا لذت می برید. جزیره زیبای دومینیکا با دارا بودن فضای شهری فعال و همچنین فضای روستایی با محصولات کشاورزی ارگانیک و جذابیت های طبیعی بکر و بی نظیر از بهترین مکان ها برای مهاجرت است. برخی از نقاط و شهرهای دومینیکا برای زندگی و اقامت و کار مهاجران مناسب تر است. از مهم ترین شهرهای مهاجرپذیر دومینیکا موارد زیر را می توان نام برد:

شهر روزو Roseau، پایتخت دومینیکا

شهر روزو به عنوان پایتخت دومینیکا و از بهترین شهرهای این کشور برای مهاجرت است. روزو شهری پر جنب و جوش و فعال و رو به دریای کارائیب توسط رودخانه روزو با منظره ای 360 درجه از شهر احاطه شده است. محله های قدیمی با سبک معماری قرن 18 و بزرگترین بازار روباز منطقه کارائیب با میوه ها و سبزیجات استوایی و گرمسیری از جذابیت های شهر روزو است. روزو یکی از بهترین شهرهای دومینیکا برای زندگی است، زیرا با لذت از مناظر و سواحل زیبا امکان کار و فعالیت در فضایی شهری و فعال نیز وجود دارد.

شهر پورتسموث Portsmouth، دومین شهر بزرگ دومینیکا

شهر جزیره ای پورتسموث به عنوان دومین شهر بزرگ دومینیکا دارای فضایی آرام تر از شهر روزو است. این جزیره با دارا بودن زیباترین سواحل و صخره های مرجانی یکی از بهترین مکان های جهان برای دیدن نهنگ های زیبا و غواصی است. این شهر جزیره ای جذاب و بی نظیر با آتشفشان های خاموش و پارک ملی تاریخی و دریایی Cabrits محصور شده است. فضای شهری این جزیره برای فعالیت های ورزشی و عاشقان طبیعت بسیار مناسب است.

شهر ماریگوت Marigot، شهر تپه ای دومینیکا

ماریگوت شهر بنا شده بر روی تپه های دومینیکا دارای منظره خیره کننده ای از جزیره و دریای کارائیب است. وجود فرودگاه کشور دومینیکا در این شهر، وجود رستوران ها و هتل های زیبا و سواحل رویایی و حیات وحش این شهر را برای زندگی مهاجران بسیار جذاب کرده است. این شهر در نزدیکی سواحل شمالی دومینیکا قرار دارد و غواصی و لذت از جذابیت های طبیعی از دیگر دلایل مهاجران برای اقامت در ماریگوت است.

روش های اخذ ویزای دومینیکا

متقاضیانی که قصد اقامت در کشور دومینیکا برای بیش از 2 ماه را دارند، باید ویزای اقامت قانونی این کشور را دریافت کنند. ویزای اقامت کشور دومینیکا دارای اعتبار یک ساله است که متقاضیان بر اساس راه های مهاجرت به این کشور می توانند آن را تمدید کنند. متقاضیان برای دریافت ویزای اقامت دومینیکا از دو روش زیر می توانند اقدام کنند:

اخذ ویزای اقامت کشور دومینیکا از خارج این کشور

متقاضی برای اخذ ویزای اقامت کشور دومینیکا از کشور خود باید در حدود 2 ماه قبل از ورود به این کشور درخواست اخذ ویزا را ارائه دهد.

اخذ ویزای اقامت کشور دومینیکا از داخل این کشور

متقاضی برای اخذ ویزای اقامت کشور دومینیکا از داخل این کشور باید به محض ورود به دومینیکا تا حداکثر 30 روز درخواست اخذ ویزا را ارائه دهد.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای دومینیکا

متقاضیان برای اخذ ویزای دومینیکا و اقامت در این کشور باید درخواست خود را برای وزارت امور خارجه این کشور به همراه هدف از مهاجرت ارسال کنند. متقاضیان به منظور اخذ ویزای اقامت دومینیکا باید دارای شرایط لازم باشند. از جمله شرایط لازم برای دریافت ویزای اقامت این کشور می توان به دارا بودن شرایط سرمایه گذاری در دومینیکا، دارا بودن شرایط کار و ازدواج در این کشور و دارا بودن ریشه و اصل و نسب دومینیکایی اشاره کرد. به منظور اخذ ویزای اقامت دومینیکا متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • پاسپورت با اعتبار 6 ماه
  • فرم 509 تکمیل و ترجمه شده به انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی سلامت جسمی پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه درمانی مورد تایید دومینیکا
  • گواهی و قرارداد کاری متقاضی
  • گواهی تولد متقاضی و همسر و فرزندان
  • رسید پرداخت هزینه پردازش پرونده مهاجرتی
  • مجوز اقامت موقت و قانونی دومینیکا
  • گواهی اداره مهاجرت دومینیکا از آخرین ورود متقاضی به این کشور
  • معرفی اسپانسر و حمایت کننده مالی متقاضی در دومینیکا

اخذ تابعیت و شهروندی دومینیکا

متقاضیان با مهاجرت به کشور دومینیکا از روش های ذکر شده در این مقاله می توانند در نهایت تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کنند. متقاضیان از هر روش مهاجرتی که اقدام کرده باشند، می توانند پس از 5 سال برای اخذ مجوز اقامت دائم دومینیکا درخواست دهند.

پس از گذشت 2 سال از دریافت مجوز اقامت دائم دومینیکا متقاضی می تواند تابعیت و شهروندی این کشور را اخذ کند. در واقع امکان دریافت تابعیت و شهروندی دومینیکا برای متقاضیان بین المللی پس از 7 سال اقامت و کار و زندگی در این کشور امکان پذیر است.

مزایای اخذ تابعیت و شهروندی دومینیکا

متقاضیان با دریافت تابعیت و شهروندی دومینیکا می توانند از مزایای شگفت انگیز شهروندی این کشور برخوردار شوند. برخی از مهم ترین مزایای اخذ تابعیت و شهروندی دومینیکا عبارت است از:

  • اخذ شهروندی یکی از کشورهای مشترک المنافع و برخورداری از امتیازهای این شهروندی در کشورهای عضو این معاهده مانند انگلستان
  • انتقال راحت شهروندی و تابعیت دومینیکا به نسل های آینده
  • اخذ پاسپورت معتبر دومینیکا و رفت و آمد به بيش از 145 کشور جهان بدون اخذ ویزا
  • به رسمیت شناختن تابعیت دوگانه متقاضی
  • امکان تحصیل، زندگی و کار و اشتغال در دومینیکا
  • امکان سرمایه گذاری بدون نیاز به حضور فیزیکی در کشور دومینیکا
  • امکان اخذ ویزای همراه و اقامت دائم برای همسر و فرزندان تحت تکفل زیر 31 سال، همسر و فرزندان آن ها، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ تا 55 سال و بالاتر و خواهر و برادر مجرد زیر 26 سال متقاضی

اخذ پاسپورت دومینیکا

متقاضیان با دریافت تابعیت و شهروندی دومینیکا می توانند برای اخذ پاسپورت معتبر این کشور نیز اقدام کنند. از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ پاسپورت معتبر دومینیکا می توان به دارا بودن سلامت جسمی و روحی متقاضی و دارا بودن حداقل 18 سال و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و سوابق کیفری و اخذ تاییدیه های لازم اشاره کرد. متقاضیان از روش خرید پاسپورت از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا نیز می توانند برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنند.

مزایای اخذ پاسپورت معتبر دومینیکا

متقاضی با دریافت پاسپورت معتبر دومینیکا از مزایای فراوان این امتیاز برخوردار می شود. برخی از مهم ترین مزایای اخذ پاسپورت معتبر دومینیکا عبارت است از:

  • عدم نیاز به حضور فیزیکی در کشور دومینیکا چه قبل و چه بعد از ارائه درخواست برای دریافت پاسپورت
  • سفر و فت و آمد به بيش از 145 کشور جهان بدون اخذ ویزا
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا شرکت در آزمون زبان
  • عدم نیاز به انجام مصاحبه
  • روند سریع و راحت فرآیند درخواست
  • امکان انتقال تابعیت غیر قابل فسخ برای نسل های آینده خانواده متقاضی
  • دسترسی به خدمات بین المللی
  • امکان اخذ تابعیت دوگانه
  • امکان کار و اشتغال در کشور دومینیکا

سخن آخر

این مقاله در مورد شرایط مهاجرت به دومینیکا، راه های مهاجرت به کشور دومینیکا و نحوه اخذ اقامت دائم و تابعیت دومینیکا اطلاعات لازم را ارائه داد. علاوه بر این در مورد چگونگی اخذ پاسپورت معتبر دومینیکا جزئیات لازم توضیح داده شد. متقاضی با سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات و یا کمک به صندوق توسعه ملی و یا اخذ ویزای کار و یا تحصیل در دانشگاه های دومینیکا می تواند در نهایت تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت کند. ما کارشناسان و وکیل مهاجرت موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با ارائه خدمات مهاجرتی کمتر دیده شده در موسسه های دیگر کمک می کنیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن ویزای اقامت دومینیکا را دریافت کنید. همین حالا با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به دومینیکا

1- چگونه می توان مجوز اقامت دائم و تابعیت دومینیکا را دریافت کرد؟

از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری، کاری، تحصیلی و دیگر برنامه های مهاجرت و پس از 7 سال کار و اشتغال در دومینیکا می توان تابعیت را دریافت کرد.

2- سریع ترین روش اخذ تابعیت و شهروندی دومینیکا کدام است؟

روش سرمایه گذاری حداقل 100.000 دلار که در مدت 4 تا 6 ماه می توان تابعیت دومینیکا را دریافت کرد.

3- آیا کشور دومینیکا برای زندگی و اقامت امن است؟

بله. دومینیکا دارای پایین ترین نرخ جرم و جنایت است و کشوری امن و در آرامش است.

4- میزان سرمایه لازم برای خرید خانه و ملک در دومینیکا چقدر است؟

متقاضی برای خرید خانه و ملک در دومینیکا باید دارای حداقل سرمایه 200.000 دلار و گواهی های مالی رسمی و تایید شده باشد.

5- متقاضی دارای تابعیت دومینیکا برای چه افرادی می تواند مجوز اقامت بگیرد؟

همسر، فرزندان تحت تکفل زیر 31 سال، همسر و فرزندان آن ها، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ تا 55 سال و بالاتر و خواهر و برادر مجرد زیر 26 سال متقاضی.

3.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به دومینیکا | بررسی جامع شرایط مهاجرت به دومینیکا

  1. Reza گفت:

    با تشکر
    بسیار عالی بود
    مطالب قابل توجه و مورد نیاز هر شخصی چه برای مهاجرت چه برای توریستی
    بسیار ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      ممنون از دیدگاه و نظر مثبت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *