مهاجرت به آلمان
مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آیا متقاضی مهاجرت به کشور آلمان هستید؛ اما نمی‌دانید چگونه باید اقدام کنید؟ از کجا و با چه کسی مشورت نمایید؟ تنها کافیست برای مشاوره تخصصی و بررسی شرایط با شماره 09426001036 تماس بگیرید تا وکیل و مشاور مهاجرت باتوجه به شرایط‌تان بهترین و مطمئن‌ترین روش مهاجرت را به شما ارائه نماید. آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی جهت مهاجرت ایرانیان است. بازار کار مناسب، رشد اقتصادی بالا، ثبات اقتصادی و سیاسی و امکان برخورداری از تحصیل رایگان در اروپا و تحصیل پزشکی در آلمان ، از جمله مواردی هستند که کشور آلمان را به مقصدی جذاب برای مهاجران تبدیل نموده است. ما در این مقاله، به بررسی شرایط مهاجرت به آلمان، اخذ تابعیت و اقامت آلمان از راه‌های مختلف می‌پردازیم. همچنین می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون قوانین جدید مهاجرت، اقامت، تابعیت و شرایط مهاجرت تحصیلی رایگان به آلمان، با مشاوران موسسه حقوقی اصطهباناتی (توسعه‌گران مهر) تماس حاصل فرمایید.

مزایای مهاجرت به آلمانآشنایی با موسسه اصطهباناتی جهت مشاوره مهاجرت به آلمان

موسسه حقوقی اصطهباناتی با سابقه فعالیت در زمینه حقوق خصوصی داخلی و بین المللی، در حال حاضر به عنوان یکی از موسسات معتبر و محبوب مهاجرتی و حقوقی کشور می‌باشد. موسسه اصطهباناتی با در اختیار داشتن وکلا و مشاورین مجرب در ایران و خارج از ایران از کشورهای روسیه، انگلستان، پرتغال، مجارستان، استرالیا، کانادا، مالزی و… این افتخار را دارد که بتواند خدمات مهاجرتی برای مهاجرت به المان و سایر کشور ها برای هم وطنان عزیز برای افراد با شرایط مختلف از طریق اقامت، تحصیل، سرمایه‌گذاری و… به صورت کاملا تخصصی و قانونی ارائه دهد.

نگاهی کلی به کشور آلمان

کشور آلمان که با نام جمهوری فدرال آلمان نیز شناخته می‌شود، کشوری بسیار پیشرفته در قاره اروپا است که جمعیتی حدود 83.24 میلیون نفر دارد. از همسایه‌های کشور آلمان می‌توان به لهستان، فرانسه، جمهوری چک، اتریش، بلژیک، سوئیس و هلند اشاره کرد. کشور آلمان دارای 16 ایالت است و بزرگترین آن‌ها، ایالت “باواریا” است که در جنوب کشور آلمان قرار گرفته است.

آلمان کشوری است که طبیعت بسیار گوناگونی، از دشت و جنگل و زمین‌های پست گرفته تا سرزمین‌های کوهستانی دارد. همچنین در آلمان تعداد زیادی برکه و دریاچه نیز یافت می‌شود. بزرگترین شهرهای کشور آلمان به ترتیب برلین، هامبورگ، مونیخ، کلن، فرانکفورت و اشتوتگارت هستند.

هر ایالت در کشور آلمان، دارای دولت و قوانین مستقل است و می‌توان گفت که این ایالات، تا حد زیادی خودمختار هستند. کشور آلمان بزرگترین اقتصاد ملی در اروپا شناخته می‌شود. همچنین این کشور جزو بزرگترین تولیدکننده‌ها در اروپا نیز می‌باشد. مهم‌ترین صنعت در کشور آلمان، صنعت خودروسازی است.

کشورآلمان، نهمین کشور پربازدید دنیا است. هر ساله میلیون‌ها نفر تنها جهت گردشگری به آلمان سفر می‌کنند. تالارها، کلیساها، کاخ‌ها و بناهای تاریخی زیادی در آلمان وجود دارند که بسیار شگفت‌انگیز هستند. از خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌توان به کلیسای جامع آخن، شهر ادینبورگ، قلعه شورین، قلعه هوهنزولرن و شهر روتنبورگ اشاره کرد.

راه های مهاجرت به آلمان + هزینه ها و شرایط

راه های مهاجرت به آلمان

در بخش زیر شما می‌توانید جزئیات راه‌های مهاجرت به این کشور و روش‌های آن را به صورت کامل از صفر تا صد مطالعه کنید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

آلمان کشوری صنعتی و ثروتمند می‌باشد، که امکان تحصیل رایگان در آلمان را برای دانشجویان بین‌الملی فراهم کرده است. این کشور، همواره یکی از انتخاب‌های افرادی است که مایلند در اروپا تحصیلات خود را ادامه دهند. شایان ذکر است که، شرایط تحصیل در اتریش، نروژ و فرانسه نیز وجود دارد.

آیا شما نیز مایل به انتخاب آلمان برای مهاجرت و ادامه تحصیل هستید؟ آیا می‌دانید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان، چگونه ویزای تحصیلی کشور آلمان را اخذ نمایید؟ پس با ما تماس بگیرید. کارشناسان برجسته حقوق بین‌الملل در موسسه اصطهباناتی، با سال‌ها تجربه در زمینه اخذ ویزاهای تحصیلی، شما را در این راه هدایت و راهنمایی می‌نمایند. مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل، یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به این کشور است.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در مقاطع مختلف

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در مقاطع مختلفبه طور خلاصه می‌توان گفت، تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی به زبان المانی است و متقاضی نیازمند مدرکی معتبر دال بر اثبات دانش زبان المانی خود می‌باشد. برای رشته‌های مختلف، مدرک زبان مورد نیاز متفاوت خواهد بود. معمولا یکی از دو مدرک B1 یا B2 مورد نیاز است. از دیگر ملزومات تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های المان، قبولی فرد در آزمون سراسری ایران است.

با داشتن این دو شرط، شما می‌توانید وارد کالج‌های کشور المان شده و سپس در دانشگاه به تحصیل بپردازید. مدت تحصیل در این مقطع در دانشگاه‌های المان، 4 ساله است. به طور معمول تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، رایگان یا همراه با هزینه‌های اندک می‌باشد.

مقطع فوق لیسانس آلمان، از پرطرفدارترین مقاطع تحصیلی در این کشور است. امکان تحصیل در این مقطع، هم به زبان انگلیسی و هم زبان المانی در اکثر رشته‌ها وجود دارد. تحصیل در دانشگاه‌های المانی زبان و دانشگاه‌های انگلیسی زبان با هزینه‌ای بسیار اندک، امکان‌پذیر است. متقاضی باید دارای مدرکی باشد که توانایی او را در زبان انگلیسی و یا المانی به اثبات برساند. این امر با ارائه مدرک زبان آیلتس 6.5 به بالا و یا B2 المانی ممکن است.

برای مهاجرت به المان و تحصیل در مقطع دکتری در آلمان، اولین شرط یافتن یک استاد راهنماست. اگر متقاضی بتواند پس از برقراری ارتباط با اساتید دانشگاه مورد نظر، استادی را متقاعد نماید می‌توان گفت پذیرش خود را اخذ کرده است. لازمه این امر آن است که، فرد متقاضی ضمن برخورداری از دانش زبان، رزومه تحصیلی قوی نیز داشته باشد.

آلمان یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل را در اختیار متقاضیان خود قرار داده است. شما در صورتی که تمایل به تحصیل در این کشور دارید، باید به زبان آلمانی نیز مسلط باشید، زیرا تحصیل تنها در دانشگاه‌های دولتی امکان‌پذیر است و تمامی آن‌ها، تحصیل را به زبان آلمانی ارائه می‌دهند. یکی دیگر از کشورهایی که این امکان را در اختیار دانشجویان گذاشته است، فرانسه می‌باشد. شما با تحصیل در فرانسه نیز، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

مدارک لازم جهت دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان

متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های مختلف کشور آلمان، باید پیش از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی از دانشگاه مقصد خود پذیرش یا دعوتنامه تحصیلی را دریافت کنند. اعزام دانشجو به آلمان، نیازمند ارائه مدارکی است. این مدارک ممکن است برای دانشگاه‌های مختلف(University) و یا مقاطع تحصیلی کارشناسی(Undergraduate)، کارشناسی ارشد(Masters) و دکترا(Doctorate) متفاوت باشند. بنابراین پیش از ارسال مدارک خود، شرایط را بسنجید و طبق آن گواهی‌ها را تهیه نمائید. شما می‌توانید مدارک مورد نیاز را در بخش ملزومات پذیرش(Admission Requirements)، وبسایت اصلی دانشگاه مورد نظر، بررسی کنید.

البته نکته‌ای وجود دارد. برخی از مدارک در شرایط عمومی ثابت هستند و شامل تمامی افراد می‌شوند. دقت داشته باشید که ددلاین و زمان ارسال مدارک هر دانشگاه با دیگری متفاوت است. در صورت بروز مشکل حین ارسال مدارک و زمان آن، می‌تواند باعث رد درخواست پذیرش شما شود.

مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی

به طور معمول، متقاضیان مهاجرت به آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی، باید پیش از ورود به دانشگاه دوره کالج را بگذرانند. این دوره یک سال طول می‌کشد و در آن برخی پیش‌نیازها به همراه زبان آلمانی به آن‌ها آموزش داده می‌شود. در صورتی که متقاضیان محترم تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان، یک سال تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه‌های کشور خود گذرانده‌اند یا دارای مدرک کاردانی هستند، نیازی نیست تا در دوره یک ساله کالج کشور آلمان شرکت کنند. البته این افراد باید گواهی معتبر زبان آلمانی را نیز ارائه دهند؛ زیرا کشور آلمان به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهد. همچنین اکثریت دوره‌ها و برنامه‌ها(Program)، به زبان آلمانی آموزش داده می‌شوند. تحصیل دوره کارشناسی در کشور آلمان، 3 الی 4 سال به طول خواهد انجامید.

در بخش زیر، شما می‌توانید مدارک لازم جهت اپلای مقطع کارشناسی را مشاهده نمائید:

  • کپی گذرنامه معتبر دارای اعتبار
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریزنمرات دبیرستان به زبان آلمانی
  • قبولی در کنکور و دانشگاه سراسری(کارشناسی روزانه یا شبانه)
  • مدرک زبان آلمانی معتبر
  • رزومه کامل تحصیلی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • سند تمکن مالی(گواهی که نشان دهد شما از پس تمامی مخارج خود در کشور آلمان برمی‌آیید)

مدارک لازم جهت دریافت پذیرش در کالج‌های آلمان

کالج‌های آمادگی و پیش‌نیاز دانشگاه که قبل‌تر به آن اشاره شد نیز نیاز به دریافت پذیرش دارد. شما برای دریافت پذیرش این کالج‌ها باید مدارک خود را ارسال نمائید. دو مورد بسیار مهم جهت ورود به کالج‌های آمادگی، ترجمه مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی گواهی معتبر زبان آلمانی(حداقل سطح B2) است. در بخش زیر، می‌توانید مدارک مورد نیاز پذیرش در کالج‌های آمادگی را مشاهده می‌کنید:

  • ترجمه آلمانی و رسمی مدرک دیپلم و ریزنمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • گواهی معتبر زبان آلمانی
  • کپی گذرنامه دارای اعتبار
  • سند تمکن مالی

مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، می‌توانند به دو صورت تحصیل خود را ادامه دهند.

  1. متوالی: تحصیل کارشناسی ارشد به صورت متوالی، این امکان را به دانشجویان می‌دهد تا در رشته‌ای که قبلا آن را در مقطع کارشناسی تحصیل نموده‌اند، به یادگیری بپردازند. این نوع تحصیل  خواهد بود.
  2. غیرمتوالی: این گزینه صرفا به رشته تحصیلی افراد در دوره کارشناسی محدود نمی‌شود. با ورود به مقطع ارشد از این طریق، شما می‌توانید مهارت‌های جدیدی را آموزش ببینید. هزینه هر نیم سال تحصیل ارشد به صورت غیرمتوالی، در حدود 500 یورو خواهد بود. البته ممکن است این هزینه در برخی از دانشگاه‌ها اندکی بیشتر یا کم‌تر نیز باشد.

مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور آلمان، حداکثر 2 سال است. به این معنا که شما می‌توانید زودتر از موعد تعیین شده، تحصیل خود را به اتمام برسانید. در بخش زیر، می‌توانید مدارک مورد نیاز برای اپلای در مقطع کارشناسی ارشد را مشاهده نمائید:

  • مدرک ترجمه شده دیپلم و ریزنمرات درسی
  • ترجمه مدرک پیش دانشگاهی
  • ترجمه مدرک دوره کارشناسی و ریزنمرات درسی آن دوره
  • گواهی معتبر زبان خارجی(آلمانی یا انگلیسی)
  • رزومه کامل تحصیلی
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه از استادان
  • کپی گذرنامه دارای اعتبار
  • سند تمکن مالی

مدارک مورد نیاز برای مقطع دکترا

میانگین زمانی که تحصیل دکترا در آلمان طول می‌کشد، بین 3 تا 5 سال است. البته شما باید رشته و زمینه تحقیقات خود را نیز در نظر بگیرید. تحصیل در مقطع دکترا در آلمان، دو مزیت بزرگ دارد. اولین مزیت آن، این است که شما می‌توانید به صورت رایگان تحصیل خود را انجام دهید. مزیت دوم نیز این است که، شما مجبور به یادگیری زبان آلمانی نخواهید بود، در واقع شما می‌توانید با زبان انگلیسی نیز دروس خود را فراگیرید. در کشور آلمان، دانشجویان دکترا در اکثریت دانشگاه‌ها، حقوق ثابتی را از موسسه آموزش عالی خود دریافت خواهند کرد که به آن‌ها در تحقیقات و زندگی کمک می‌کند.

در بخش زیر، مدارک مورد نیاز اپلای جهت مهاجرت به المان و تحصیل در مقطع دکتری را مشاهده می‌کنید:

  • ترجمه ریزنمرات مقاطع قبلی(دبیرستان، پیش‌دانشگاهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد)
  • ترجمه گواهی تحصیلی(مدرک) مقاطع تحصیلی قبلی
  • انتشار مقاله در زمینه تحصیلی مورد نظر
  • نوصیه‌نامه تحصیلی از استادان دانشگاه
  • انگیزه‌نامه(شرح هدف تحصیلی)
  • رزومه تحصیلی و کاری(CV)
  • پروپوزال
  • گواهی زبان معتبر آلمانی

دانشگاه‌های آلمانی، عموما جهت بررسی مدارک متقاضیان، مقداری هزینه از آن‌ها دریافت می‌کنند. به این مقدار هزینه فی(Application fee) گفته می‌شود. ممکن است این هزینه در دانشگاه‌های متفاوت سراسر آلمان، متغیر باشد.

جدیدترین راه مهاجرت به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان و اخذ ویزای کاری

یکی از راه های گرفتن اقامت دائم آلمان مهاجرت به این کشور از طریق کار می باشد. لازمه دریافت ویزای کاری آلمان آن است که، متقاضی دارای پیشنهاد شغلی معتبری از کشور مورد نظر خود باشد. آگهی شغلی که بتواند این پیشنهاد را برای فرد فراهم کند، باید 3 ماه در کشور مورد نظر آگهی شود. اگر این کشور عضو اتحادیه اروپا باشد، باید 3 ماه نیز در اتحادیه اروپا آگهی شود. اگر از اشخاصی که اجازه کار در اروپا دارند، کسی نتوانست این کار را برعهده بگیرد کارفرما می‌تواند استخدام بین‌المللی داشته باشد.

مهاجرت کاری به آلمان

باید گفت داشتن چنین پیشنهاد شغلی معمولا دشوار است. اگر کشوری با کمبود نیروی کار در رشته‌های مختلف مواجه شود، می‌تواند این شرط را کنار بگذارد. آن‌گاه مجوز ورود نیروهای جوان و متخصص برای یافتن کار صادر می‌شود. کشور آلمان در حال حاضر برای متخصصان در رشته‌های الکترونیک، الکتروتکنیک، صنایع، مکانیک، IT و غیره ویزای جستجوی کار صادر می‌کند. علاوه بر آلمان، مهاجرت به فرانسه از این طریق نیز گزینه‌ای محبوب در میان افراد است، زیرا این دو کشور از لحاظ اقتصادی بسیار قدرتمند هستند و همواره متقاضیان بسیاری برای مهاجرت از طریق کار دارند.

شرایط و مزایای ویزای کاری آلمان

طول مدت این ویزا 6 ماهه است. این بدان معنی است که، شما فرصت 6 ماهه‌ای برای یافتن کار در اختیار خواهید داشت. درآمد متوسط یک مهندس در آلمان حدودا 30.000 تا 50.000 یورو در سال می‌باشد. به همین علت، دریافت این ویزا مورد نظر بسیاری از افراد است. اگر شما نیز متقاضی دریافت اقامت آلمان از طریق کار هستید، با ما تماس بگیرید، تا از مشاوره تخصصی توسط کارشناسان حقوق بین‌الملل در موسسه حقوقی توسعه‌گران مهر برخوردار شوید.

از دیگر شرایط دریافت ویزای کار آلمان آن است که، متقاضی دارای سن مناسب، مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود باشد. بدیهی است که، تسلط بر زبان آلمانی یا انگلیسی نیز از شروط لازم برای دریافت این ویزا و در مرحله بعد یافتن کار مناسب است. لازم به ذکر است، شما با دریافت این ویزا و 4 سال کار کردن در آلمان می‌توانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید.

از دیگر مزایای ویزای کار آلمان آن است که، اگر درآمد شما بیش از 3000 یورو در ماه باشد واجد شرایط دریافت بلو کارت آلمان خواهید شد. از مزایای این کارت می‌توان به امکان کار، تحصیل و زندگی در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا اشاره کرد. همچنین امکان اخذ اقامت دائم در مدت زمان کوتاه‌تری را برای فرد و خانواده‌اش ایجاد می‌کند.

شرایط و مزایای ویزای کار آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت

کشور آلمان به عنوان صنعتی‌ترین کشور اروپا، امکان جذب سرمایه‌های خارجی را به بهترین نحو ممکن فراهم نموده است. رشد بالای اقتصادی، امنیت اقتصادی، صنایع بزرگ و پیشرفته، زیرساخت‌های قوی و …. آلمان را به جذاب‌ترین کشور اروپا برای سرمایه‌گذاری تبدیل نموده است. این امر چه در مورد سرمایه‌گذاران اروپایی و چه سرمایه‌گذاران خارج از اروپا صادق است. سرمایه‌ گذاری در آلمان از راه‌های مختلف امکان‌پذیر است. در زیر به تعدادی از آن‌ها به صورت مختصر پرداخته‌ایم.

طبق قوانین سرمایه‌گذاری در آلمان، برای سرمایه‌گذاری سبک یا ثبت شرکت در کشور آلمان شما نیاز دارید یک طرح اقتصادی یا Business plan ارائه دهید. این طرح باید در کشور المان قابلیت اجرا داشته باشد. از طرف دیگر این طرح باید به گونه‌ای باشد که، امکان سودآوری آن وجود داشته باشد و متقاضی برای مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت در آن حوزه، دارای تجربه کاری باشد.

هزینه لازم برای ثبت شرکت در آلمان

حداقل هزینه مورد نیاز سرمایه‌گذاری در آلمان برای ثبت شرکت، 25000 یورو می‌باشد. با این میزان سرمایه شما می‌توانید یک شرکت با مسئولیت محدود در المان تاسیس نمایید که حداقل تعداد اعضای آن یک نفر است. نوع دیگری از شرکت‌های قابل تاسیس در المان شرکت سهامی است، که به حداقل سرمایه‌ای 50،000 یورویی نیاز دارد. امکان ثبت انواع دیگری از شرکت‌ها مانند تاسیس شعبه‌ای از یک شرکت اصلی خارج از آلمان، در خاک المان نیز وجود دارد که شرایط و ضوابط خود را دارا می‌باشد.

ثبت شرکت در آلمان

مزایای ثبت شرکت در آلمان

با ثبت شرکت در آلمان شما اجازه بازگشایی حساب بانکی در کل قاره اروپا را خواهید داشت. علاوه بر این امر، می‌توانید به تجارت و معامله با همه کشورهای دنیا نیز بپردازید. امکان تحصیل رایگان و برخورداری از خدمات درمانی رایگان از دیگر مزایای این روش مهاجرت به کشور آلمان است، که برای شخص متقاضی، همسر و فرزندان کمتر از 18 سال او وجود دارد.

مطالب مرتبط: مزایای اقامت در آلمان

البته امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ بالاتر همچون 250.000 یورو، 500.000 یورو و 1.000.000 یورو نیز در المان وجود دارد که هر کدام شرایط و ضوابط خاص خود را دارند. البته شایان ذکر است که، سرمایه‌گذاری در تمام مناطق دنیا با ریسک همراه است. سعی کارشناسان ما بر این است که، شرایط رفتن به آلمان با ریسک کمتری را برای متقاضیان عزیز فراهم نماییم تا پس از ورود به کشور مورد نظر با شناخت کافی خود به سرمایه‌گذاری بپردازند. درباره کشور آلمان، استفاده از دیگر روش‌های مهاجرتی نظیر دریافت پذیرش مقاطع مختلف تحصیلی در المان و یا اخذ ویزای کار این کشور بسیار راحت‌تر است.

مهاجرت به آلمان برای کارآفرینان

کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که در آلمان فرصت‌های اقتصادی ایجاد می‌کنند، امکان مهاجرت و اقامت در آلمان را خواهند داشت. با این حال، آستانه خاصی از سرمایه‌گذاری وجود دارد که باید آن را برآورده نمائید. تا زمان نگارش این مقاله، این مبلغ 250000 یورو است. علاوه بر این، باید ویزای خوداشتغالی دریافت کنید که در دسته ویزای کار آلمان قرار می‌گیرد. برای دریافت ویزا باید موارد زیر را اثبات کنید:

  • اینکه وجوه لازم برای سرمایه‌گذاری را دارید.
  • سرمایه‌گذاری شما به نفع اقتصاد آلمان خواهد بود.
  • سرمایه‌گذاری شما در کشور مطالبه می‌شود.

اگر وضعیت خود را به عنوان یک کارآفرین در آلمان حفظ کنید، پس از سه سال اجازه تمدید نامحدود اجازه اقامت خود را نیز خواهید داشت. تمدید نامحدود اجازه اقامت، به این معنی است که هر زمان که بخواهید می‌توانید وارد کشور شوید و از آن خارج شوید.

کارآفرینان از سراسر جهان ایده‌های خود را به بازار پرسود آلمان می‌آورند. با این حال، برای کارآفرینان توصیه می‌شود که با وکلای مهاجرت تجاری که می‌توانند بر برنامه‌های کاربردی و طرح‌های تجاری آن‌ها نظارت داشته باشند، همکاری کنند.

موسسات مهاجرت تجاری در آلمان که بسیار متعدد هستند، خدمات کامل را در این زمینه به شما ارائه می‌دهند و نه تنها درخواست شما را آماده می‌کنند، بلکه به شما در مورد فرصت‌های تجاری در آلمان نیز مشاوره‌های لازم را اعطا می‌کنند، طرح تجاری شما را پیش‌نویس می‌کنند و از برآورده شدن الزامات لازم اطمینان حاصل کرده و در نهایت از راه‌اندازی کسب و کار آلمانی شما حمایت می‌کنند.

مهاجرت از طریق ازدواج

در قدم اول، شرط مهاجرت به المان از طریق ازدواج این است که، شخص تبعه المان باید اثبات نماید دارای درآمد کافی برای تامین زندگی خود و همسرش می‌باشد و برای تامین هزینه‌های زندگی خود نیازی به کمک‌های دولتی ندارد. از طرف دیگر طبق قانون ازدواج در آلمان، شخص متقاضی ازدواج با تبعه آلمان باید زبان المانی را حداقل تا سطح A1 فراگرفته باشد. پس از ازدواج و ثبت قانونی آن؛ متقاضی دریافت ویزا باید به سفارت آلمان در کشور خود مراجعه نماید و مدارک ثبت ازدواج و تقاضای خود را برای دریافت ویزای ازدواج ارائه کند.

پس از بررسی مدارک، صحت آن‌ها باید مورد تایید قرار گیرد. همچنین مدارک شغلی و درآمدی شخص آلمانی نیز باید کفایت نماید. سپس ویزای ازدواج صادر می‌شود. با صدور ویزای ازدواج آلمان، شما می‌توانید وارد کشور المان شده و در این کشور اقامت داشته باشید. همچنین امکان کار و یا تحصیل رایگان برای شما وجود دارد. ضمن آنکه با اقامتی 3 ساله در خاک آلمان، می‌توانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید.

ویزای همراه برای مهاجرت به آلمان

در شرایط بسیاری، افراد با مهاجرت مجبور هستند تا از خانواده خود جدا شوند؛ اما خوشبختانه شما می‌توانید برای همسر و فرزندان زیر 16 سال خود، ویزای همراه دریافت کنید و در نهایت به همراه خانواده‌تان، به آلمان مهاجرت کنید.

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت همراه با خانواده، همسران باید ثابت کنند که متاهل هستند و فرزندان باید گواهی تولد داشته باشند. برای کودکان زیر 16 سال، داشتن مهارت‌های زبان آلمانی ضروری نیست، زیرا فرض می‌شود که می‌توانند آن را به سرعت یاد بگیرند. با این حال، برای کودکان بالای 16 سال، باید مدرک کافی دال بر مهارت زبان آلمانی و توانایی سازگاری و ادغام وجود داشته باشد.

همسران متقاضیان مهاجرت به آلمان، برای واجد شرایط بودن باید حداقل مدرک زبان آلمانی A1 را داشته باشند. در صورتی که فرد متقاضی مهاجرت به کار در آلمان مشغول باشد، همسر او نیز می‌تواند جهت کار در این کشور اقدام نماید و محدودیتی از این لحاظ برای او وجود ندارد.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

طبق قوانین کشور آلمان، افرادی که به دلیل داشتن گرایشات مذهبی، سیاسی، اجتماعی و یا تعلق داشتن به یک گروه خاص، قادر به زندگی در کشور مبدا خود نیستند، می توانند برای مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی درخواست دهند. اداره مهاجرت آلمان در خصوص رسیدگی به درخواست پناهجویان، تفاوت زیادی بین پناهندگان سیاسی و غیر سیاسی قائل نیست.

اشخاصی که متقاضی  پناهندگی آلمان هستند، به محض ورود به آلمان باید خود را به عنوان پناهجو به مراجع قانونی آلمان همچون پلیس یا اداره ثبت معرفی کنند و درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند. در طول رسیدگی به پرونده، پناهجویان در مراکز اقامت اولیه که توسط دولت آلمان تعیین می شود، اسکان داده می شوند. مدت زمان زندگی در این مراکز بسته به وضعیت تاهل، سن و درخواست ارائه شده بین 3 تا 6 ماه متغیر است.

در صورت پذیرفته شدن درخواست پناهندگی توسط مقامات آلمانی، پناهجویان مجوز اقامت سه ساله دریافت می کنند. اگر پس از گذشت این سه سال، وضعیت پناهجویان در کشور مبدا تغییر نکند، ویزای اقامت آنها تمدید خواهد شد. پناهجویان در طول اقامت در مراکز اولیه از حمایت های نقدی و غیر نقدی دولت آلمان برخوردار خواهند بود.

تابعیت دوگانه در کشور آلمان

شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد اخذ شهروندی آلمانی را دارند، معمولا شهروندی قدیمی آن‌ها حذف می‌شود. البته استثنائاتی برای شهروندان کشورهایی که دولت آن‌ها اجازه نمی‌دهد شهروندی خود را پس از تابعیت حذف کنند(به عنوان مثال: آرژانتین، بولیوی، برزیل و کاستاریکا)، وجود دارد.

کشورهایی که از لحاظ قانونی آزادتر هستند مانند: جمهوری دومینیکن، اکوادور، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه و اروگوئه، اجازه می‌دهند که شهروندی قبلی افراد از هویت‌نامه آن‌ها پاک شود. در صورتی که فرآیند واگذاری بیش از حد دشوار باشد، مثلا در پرونده‌هایی که افراد مقیم کشورهایی چون: افغانستان، الجزایر، آنگولا، اریتره، ایران، عراق، لبنان، لبنان، تایلند، تونس و آمریکا می‌باشند، چشم‌پوشی از شهروندی قدیمی به معنی مضرات فراوانی برای فرد خواهد بود.

شرایط دریافت تابعیت دوگانه

اگر یک شهروند آلمانی، شهروندی غیر رسمی یا غیر سوئیسی را با اجازه (Beibehaltungsgenehmigung) از دولت آلمان به دست آورد(به عنوان مثال: روابط نسبی موجود، اموال در آلمان یا در کشور دیگر، در صورتی که اشغال خارجی نیاز به شهروندی خانگی داشته باشد). اکتساب داوطلبانه یک شهروند غیر اروپایی یا غیر سوئیسی بدون اجازه، معمولا به معنی از دست دادن اتوماتیک شهروندی آلمان است. اگر تابعیت دیگر یکی از کشورهای عضو دیگر اتحادیه اروپا یا سوییس باشد و یا اگر تابعیت دوگانه در بدو تولد به دست آید، مجوز لازم نیست.

اگر فرزندی که یکی از والدین او آلمانی است و دیگری خارجی، در کشوری غیر از آلمان به دنیا بیاید، دارای تابعیت هر دو کشور خواهد بود. البته در صورتی که، حداقل یکی از والدین او دارای مجوز اقامت دائم آلمان به مدت 3 سال باشد. البته، تابعیت کامل پس از 8 سال زندگی فرزند در کشور آلمان به او تعلق می‌یابد.

مزایا و معایب زندگی در آلمان

اقتصاد کشور آلمان، از مزایای بسیاری مثل نیروی کار باتجربه و متخصص، سرمایه فراوان، فساد کم و نوآوری زیاد برخوردار می‌باشد. اقتصاد آلمان رتبه اول قاره اروپا را دارد و این کشور جزو بزرگترین تولیدکننده‌ها است. تولیدات ناخالص در آلمان شامل خدمات، صنعت و کشاورزی می‌باشد. نیروی کار در کشور آلمان، بسیار کم است. به همین دلیل مهاجرت به آلمان از طریق کار همیشه با موفقیت رو به رو می‌شود.

هزینه زندگی در آلمان ماهیانه نزدیک به 1414 دلار است. این میزان 1.48 برابر از میانگین هزینه زندگی در کشورهای جهان بیشتر است؛ با این وجود علاقه‌مندان به تحصیل در آلمان همچنان بسیارند. همچنین این سرزمین اروپایی، چهارمین کشور برتر برای زندگی در بین تمامی کشورهای دنیا است. درآمد افراد در آلمان بسیار بالا بوده و برای زندگی به صورت فردی یا خانوادگی کاملا رضایت‌بخش است. میانگین حقوق هر فرد پس از محاسبه و کسر مالیات، نزدیک به 2900 دلار است، که این درآمد برای مدت 2 ماه هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

شرایط مهاجرت به آلمان

شرایط مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به کشور آلمان، روش‌های مهاجرتی متعددی وجود دارد که از جمله آن‌ها مهاجرت از طریق دریافت ویزای کار، تحصیل در آلمان، سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در آلمان را می‌توان نام برد. در نظر داشته باشید که هزینه مهاجرت به آلمان از هر روش متفاوت است. مهاجرت امری تخصصی و بسیار حساس است. به شما هموطن عزیز توصیه می‌نماییم قبل از هر اقدامی، تمامی جوانب را در مورد کشور مورد نظر و روش مهاجرتی انتخابی بسنجید تا بتوانید انتخابی آگاهانه داشته باشید. شرایط مهاجرت به المان با توجه به شرایط متقاضیان متفاوت می باشد؛ چرا که ممکن است شرایط شما به گونه ای باشد که از طریق کار به این کشور مهاجرت کنید، در نتیجه شرایط مهاجرت کاری به آلمان برای شما لحاظ می شود. همچنین دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیلات شان باید از شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان آگاهی لازم را کسب نمایند.

[powerpress]

جالب ترین ها: اقامت آلمان با تولد فرزند

اخذ تابعیت آلمان

کشور آلمان مانند برخی کشورهای توسعه‌یافته دیگر، سیستم خون را به عنوان نظام حقوقی اصلی خود در اعطای تابعیت انتخاب نموده است. این امر بدان معنی است که، فرزند یا نوزاد متولد شده در آلمان اگر دارای پدر یا مادری آلمانی باشد از زمان تولد خود تابعیت کشور آلمان را دریافت می‌کند و تفاوتی نمی‌نماید که در کدام کشور متولد شده است.

حال این سوال پیش می‌آید، که آیا تولد در خاک آلمان هیچ مزایایی برای فرد ندارد؟ اگر کودکی در خاک آلمان به دنیا بیاید و پدر و مادر او مشخص نباشند و یا دارای تابعیت هیچ کشوری نباشند، تابعیت کشور آلمان به او اعطا می‌شود. این امر برای جلوگیری از تولد افراد بی‌تابعیت، اجرا می‌شود . از طرف دیگر باید گفت بر اساس قانونی که در سال 2000 در کشور آلمان به تصویب رسیده است، کودکانی که بعد از ژانویه 2000 در کشور المان متولد می‌شوند و دارای پدر یا مادری باشند که حداقل به مدت 3 سال اقامت دائم آلمان را داشته باشند و خود کودک 8 سال در کشور آلمان زندگی کند می‌تواند تقاضای دریافت تابعیت آلمان را بنماید.

سوال درباره هزینه مهاجرت به آلمان مقداری کلی است. این هزینه در زمینه راه‌های مختلف مهاجرت به این کشور متفاوت است. همچنین اینکه از چه طریقی(به صورت شخصی یا از طریق موسسات مهاجرتی) اقدام می‌کنید نیز، بر میزان هزینه‌ها اثرگذار است. به صورت کلی، معمولا هزینه‌ها شامل: هزینه ترجمه مدارک، هزینه وکیل و هزینه‌های مربوط به سفارت می‌باشند.

قوانین مهاجرت به کشور آلمان

قوانین مهاجرت به کشور آلمان

یکی از ویژگی‌هایی که در سال 2023 در کشور آلمان ایجاد خواهد شد صدور ویزای جستجوی کار در کشور آلمان است. با استفاده از ویزای جستجو کار در آلمان به متخصصان اجازه داده می‌شود که برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود تا شش ماه در کشور آلمان سکونت کرده و شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. ارائه مدرک تحصیلی و تخصی برای مهاجرت کاری به کشور آلمان ضروری است؛ اما با این ویژگی جدید شما می‌توانید بدون نیاز به مدرک خاص و تخصصی شغل مناسب خود را پیدا کنید. با پیدا کردن شغل مورد نظر خود دیگر نیازی به  ارائه مدرک نیست و می‌توانید در کشور آلمان اقامت کنید.

مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری و ازدواج نیز بهترین راه مهاجرت به آلمان در سال 2023 است. از قوانین دیگر مهاجرت به این کشور می‌توان اشاره کرد که هنوز تحصیل در دانشگاه‌های آلمان رایگان است. این ویژگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مهاجرت به کشور آلمان است و تحیل رایگان باعث افزایش بسیار زیاد مهاجرت به کشور آلمان شده است. دانشجویان زیادی برای تحصیل به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند علاوه بر رایگان بودن هزینه دانشگاه، کشور آلمان دارای دانشگاهایی با شهرت جهانی و رتبه بالاست.

جالب ترین ها: آسان ترین راه مهاجرت به آلمان

اقامت کشور آلمان به 2 دسته موقت و دائم تقسیم می­‌گردد که بدین صورت است:

  • راه اقامت موقت این کشور محدود به تحصیل، شرکت در دوره‌های زبان آلمانی، تحصیل و اقامت‌های کاری محدود و سایر می‌­گردد.
  • مجوز اقامت دائم این کشور به افرادی که حداقل به مدت 5 سال در این کشور متعهد به زندگی و کار نموده باشند تعلق می‌گیرد.

هزینه مهاجرت به آلمان

هزینه مهاجرت به آلمانهزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان به صورت میانگین، ماهیانه 1.414 دلار است که 1.48 برابر گران‌تر از میانگین جهانی است. آلمان از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور، در رتبه 32 و در بین بهترین کشورها برای زندگی، در رتبه سیزدهم قرار دارد. میانگین حقوق پس از کسر مالیات در آلمان 2.865 دلار است، که برای تامین هزینه‌های زندگی به مدت 2 ماه کافی خواهد بود. به طور متوسط ​​برای تامین هزینه‌های زندگی خود در آلمان به حداقل 861 یورو در ماه (حدود 1.002 دلار آمریکا) و حداکثر 10.332 یورو در سال (حدود 12.024 دلار آمریکا) نیاز دارید. قیمت غذا، اقامت، قبوض، لباس و سرگرمی اساساً مطابق با میانگین اتحادیه اروپا است و بیشتر به سبک زندگی شما بستگی دارد.

اگرچه قیمت‌ها به طور پیوسته در حال افزایش هستند، آلمان همچنان یکی از مقرون به صرفه‌ترین کشورهای اروپایی برای زندگی است. پس آلمان، مهاجرت به روسیه نیز جزو مقاصد کم هزینه برای متقاضیان به شمار می‌رود. مهاجران می‌توانند انتظار داشته باشند که، حدود 40٪ از حقوق خود را برای اجاره منزل هزینه کنند. مونیخ، فرانکفورت و کلن، گران‌ترین شهرهای آلمان هستند. قیمت مسکن در مونیخ گران‌ترین قیمت در کل کشور است. در بخش زیر، می‌توانید هزینه‌های زندگی در آلمان را به جزئیات مشاهده کنید.

هزینه‌هابرای یک نفربرای یک خانواده 4 نفره
کل هزینه‌ها+اجاره منزل$1414$3471
کل هزینه‌ها بدون اجاره منزل$668$2094
اجاره و تاسیسات$746$1377
غذا و خوراک$407$1084
حمل و نقل$124$332

شما می‌توانید ریزهزینه‌های دیگر را در بخش زیر مطالعه کنید. این میانگین هزینه‌ها، بر اساس جمعیت کشور آلمان محاسبه شده‌اند و در زمینه خوراک، حمل و نقل، تاسیسات منزل و اجاره و… هستند.

هزینه خوراک در آلمان

نهار11.8 دلار
شام در رستوران52.6 دلار
فست فود9.33 دلار
نوشیدنی4.16 دلار
قهوه3.37 دلار

هزینه حمل و نقل

بلیط حمل و نقل عمومی3.26 دلار
بلیط حمل و نقل ماهیانه80.1 دلار
تاکسی23 دلار
بنزین1.66 دلار

هزینه اجاره و خرید منزل

آپارتمان یک خوابه مرکز شهر702 دلار
آپارتمان یک خوابه ارزان532 دلار
آپارتمان سه خوابه مرکز شهر1407 دلار
آپارتمان سه خوابه ارزان1049 دلار
قیمت آپارتمان برای خرید5429 دلار

هزینه‌های متفرقه

1 لیتر شیر1.03 دلار
نیم کیلوگرم نان1.55 دلار
1 کیلوگرم برنج2.07 دلار
12 تخم مرغ2.83 دلار
1 کیلوگرم پنیر11 دلار

فرهنگ مردم کشور آلمان

در کشور آلمان، حدود 65 الی 70 درصد از مردم خود را پیروی دین مسیحیت معرفی می‌کنند که از بین این تعداد، 29 درصد آن‌ها کاتولیک هستند. همچنین جالب است بدانید که حدود 4.4 درصد از مردم این کشور، مسلمان هستند. همچنین نزدیک به 36 درصد از افراد، خود را بدون دین معرفی می‌کنند که به نظر مقدار زیادی از جمعیت را شامل می‌شود.

اگرچه آلمانی‌ها به‌عنوان مردمانی بسیار خشک شناخته می‌شوند؛ اما آن‌ها نیز می‌دانند چگونه از زندگی لذت ببرند. کارناوال‌ها و فستیوال‌های پر بازدید در آلمان این گفته را به بهترین نحو ثابت می‌کنند. هر دو نوع این رویدادها، دوره‌ای شاد از سال هستند که در آن کل شهرها در مهمانی‌های همه جانبه و جشن‌های رنگارنگ شرکت می‌کنند. کارناوال‌ها در آیین کاتولیک سابقه طولانی مدت دارند، در حالی که امروزه با رژه‌های خیابانی افرادی که لباس و ماسک به تن دارند جشن گرفته می‌شود. کارناوال‌ها و فستیوال‌های متنوعی وجود دارد که در آن همه حوزه‌های زندگی و شادی جشن گرفته می‌شوند.

یکی از بهترین ویژگی‌های مردم و فرهنگ آلمان این است که از یکدیگر حمایت و مراقبت بسیاری می‌کنند. به عنوان مثال، اقلام گم شده را به درختان آویزان می‌کنند. اگر در پارکی در آلمان یا هر جایی نزدیک درخت هستید و چیزی را در پایین‌ترین شاخه‌های آن آویزان می‌بینید، بدانید که فردی این وسیله را گم کرده است. یک نفر آن را گم کرده است و دیگری که آن را پیدا کرده وظیفه دارد که آن را به درخت آویزان کند.

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان

در چندین دهه اخیر، کشور آلمان مورد توجه بسیاری از مهاجران برای داشتن زندگی بهتر و تحقق اهداف و رویاهایشان قرار گرفته است؛ اما همانند تمامی کشورها، مهاجرت به جرمنی با مزایا و معایبی همراه است. اگرچه آلمان دارای موقعیت های شغلی نامحدود و زیرساختهای توسعه یافته است، اما از طرفی دیگر مهاجران با موانعی همچون شوک های فرهنگی زیاد، یادگیری زبان و سنتهای قدیمی آلمان مواجه هستند. در ادامه برخی از برجسته ترین مزایا و معایب مهاجرت به آلمان ارائه شده است

هزینه زندگی

  • مزایا: هزینه پایین زندگی

به طور کلی، هزینه زندگی در آلمان نسبت به محل سکونت و سبک زندگی مقرون به صرفه است. به استثنای شهرهای بزرگی مثل مونیخ و فرانکفورت، زندگی در آلمان در مقایسه با کشورهای مهم اروپایی و کانادا، بسیار کم هزینه است.

  • معایب: مالیات بالا

یکی از بزرگترین مشکلات مهاجرت به این کشور، مالیات بالا در این کشور است که به صورت روزانه محاسبه می شود. بسته به حقوق افراد، مالیات بر درآمد می تواند تا بیش از 40 درصد درآمد افراد را شامل شود. البته باید گفت در کنار این مالیات بالا، شهروندان آلمان به بسیاری از کمک هزینه ها، تحصیل و درمان رایگان دسترسی دارند.

وضعیت اشتغال

  • مزایا: تعادل بین کار و زندگی

اشتغال در آلمان یعنی تعادل بین کار و زندگی. شهرهای مونیخ، هامبورگ و برلین همواره بین ده کشور برتر دنیا برای زندگی قرار دارند. آلمان همواره برای شعار داشتن ساعت های کاری منعطف و اولویت قرار دادن خانواده به کار تلاش می کند.

  • معایب: سخت بودن دریافت ارتقاء شغلی

نیروی های کار تحصیل کرده و متخصص زیادی متقاضی موقعیت های شغلی رده بالا در آلمان هستند، از همین رو دریافت ارتقاء شغلی برای افراد به ویژه مهاجران بسیار دشوار است.

مزایا و معایب زندگی در آلمان

شوک فرهنگی

  • مزایا: نظم و وقت شناس بودن آلمانی ها

بسیاری از مهاجران، در ابتدای زندگی در آلمان از نظم و وقت شناس بودن آلمانی ها شوکه می شوند؛ اما به مرور زمان متوجه می شوند که سبک زندگی و کاری آنها بسیار بهبود پیدا کرده است.

  • معایب:  خونگرم نبودن آلمانی ها

اغلب آلمانی ها را به خونگرم نبودن و نداشتن برخوردهای دوستانه می شناسند. مهاجران پس از مدتی اقامت در آلمان، متوجه خواهند شد که این رفتار به دلیل مشکلات شخصی نیست.

سبک زندگی

  • مزایا: دسترسی آسان به دیگر کشورهای اروپایی

یکی از مزایای مهاجرت به آلمان امکان سفر به کشورهای اروپایی است. افراد به راحتی می توانند بلیط اتوبوس، قطار خریداری کرده و یا حتی ماشین کرایه کنند و برای چندین ساعت یک مسافرت شگفت انگیز را تجربه کنند.

  • معایب: غذاهای بی مزه

برای برخی از مهاجران طعم غذاها، نوشیدنی ها و نان های آلمانی ممکن است خوشایند نباشد، اما به مرور زمان ذائقه افراد تغییر می کند.

سیستم درمانی

  • مزایا: استانداردهای بالای سیستم درمان

سیستم درمان آلمان بسیار مدرن و توسعه یافته است. بسیاری از متخصصان کادر درمان می توانند انگلیسی صحبت کنند و نیازی نیست مهاجران نگران موانع زبان باشند. کارکنان بیمارستان کاملا دوستانه و کارآمد پاسخگوی بیماران هستند.

  • معایب: سرعت پایین بیمه درمان دولتی

طولانی شدن زمان پرداخت هزینه های پزشکی توسط بیمه های دولتی یکی از معایب مهاجرت آلمان است. ارائه هزینه های درمان، تفاوت زیادی را بین بیمه های دولتی و خصوصی در آلمان ایجاد کرده است.

گردش در آلمان

  • مزایا: سیستم حمل و نقل پیشرفته

از طریق سیستم حمل و نقل بسیار بزرگ آلمان، شهروندان می توانند به راحتی نه تنها در آلمان بلکه به کشورهای اطراف رفت و آمد کنند. علاوه بر این، شهرهای آلمان دارای سیستم اتوبوس رانی، مترو و تراموای پیشرفته ای هستند.

  • معایب: قوانین سختگیرانه

زمانی که می خواهید بین شهرهای مختلف آلمان رفت و آمد کنید قوانین سخت زیادی وجود دارد که رعایت کردن آنها الزامی است.

راحت ترین راه مهاجرت به آلمان

افراد به دلایل مختلفی همچون کار، تحصیل، سرمایه گذاری و یا ملحق شده به اعضای خانواده به آلمان مهاجرت می کنند. با داشتن اقتصاد قوی، کیفیت بالای زندگی و فرصت های شغلی نامحدود، جای تعجب نیست که مهاجرت آلمان گزینه بسیاری از افراد باشد. بنابراین پیدا کردن راحت ترین راه مهاجرت برای شروع فرایند مهاجرت قانونی به آلمان، در تسریع امور بسیار تاثیر گذار است. اگر به دنبال راحت ترین راه مهاجرت به آلمان هستید، ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید:

مهاجرت آلمان از طریق ویزای جاب سیکر (Job-Seeker Visa)

ویزای جاب سیکر یک ویزای منحصر به فرد برای متخصصانی است که به دنبال کار در آلمان هستند. نیروهای جویای کار از طریق ویزای جاب سیکر می توانند به مدت شش ماه در آلمان اقامت کنند و به جستجوی کار بپردازند. در صورت پیدا کردن کارفرمای آلمانی، افراد می توانند ویزای جاب سیکر خود را به ویزای کار تغییر دهند.

مهاجرت آلمان از طریق دوره های آوسبیلدونگ (Ausbildung)

آوسبیلدونگ آلمان و تحصیل در دوره های آن، یکی از راحت ترین راه مهاجرت به آلمان است. با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان در آلمان، دولت این کشور به منظور جذب نیروهای کار جوان، طرح دوره های آموزشی آوسبیلدونگ را ارائه کرده است. کلمه آوسبیلدونگ در زبان آلمانی به معنای کارآموزی است. افراد با شرکت در این دوره ها می توانند مهارت های تئوری و عملی رشته های مختلف را کسب کرده و وارد باز کار در آلمان شوند.

مهاجرت آلمان به عنوان کارآفرین (Entrepreneur)

اگر دارای ایده تجاری هستید که به اقتصاد آلمان کمک می کند و قادرید که هزینه های مالی اجرای طرح را تامین کنید، راحت ترین راه اقامت آلمان برای شما، ویزای کارآفرینی است. به منظور واجد شرایط بودن برای این طرح، به حداقل یک میلیون یورو سرمایه نیاز دارید و باید 10 شهروند آلمانی را در کسب و کار خود استخدام کنید.

مهاجرت آلمان از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی یکی دیگر از  راه های مهاجرت به این کشور است که به دلیل داشتن اجازه کار در طول تحصیل و دسترسی به بازار کار نامحدود پس از فارغ التحصیلی مورد توجه اشخاص زیادی قرار گرفته است. نکته بسیار مهم در خصوص سیستم آموزشی آلمان، امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین الملل در دانشگاه های دولتی آلمان است.

مهاجرت به آلمان از طریق دوره های آوسبیلدونگ

سریع ترین راه مهاجرت به آلمان

برخی از روش های مهاجرت به این کشور از پروسه سریعتری نسبت به سایر روش ها برای دریافت اقامت برخوردار هستند. مهاجرت به آلمان از طریق کار، تحصیل و ازدواج را می توان به عنوان سریع ترین راه های مهاجرت به این کشور معرفی کرد. تقاضای روزافزون آلمان به نیروی کار متخصص، باعث شده دولت این کشور روند سریعی را برای جذب نیرو اتخاذ کند.

سریع ترین راه مهاجرت برای افراد واجد شرایط تحصیل، ویزای دانشجویی است. به طور کلی، ویزای تحصیلی یکی از سریع ترین و راحت ترین راه های اقامت آلمان محسوب می شود. در خصوص پروسه اقامت آلمان از طریق ازدواج باید گفت که شعار کشور آلمان استحکام خانواده است، از همین رو به پروسه اقامت از طریق ازدواج به سرعت رسیدگی می کند. مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی در کنارتان هستند، تا شما بتوانید با سریع ترین و راحت ترین راه، اقامت آلمان را دریافت کنید.

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص

شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که قصد دارند از طریق تخصص به آلمان مهاجرت کنند، در ابتدا برای ورود به آلمان باید ویزا دریافت کنند. برای اقامت از طریق جستجوی کار، نیروهای کار متخصص باید برای ویزای جاب سیکر آلمان درخواست دهند. متقاضیان واجد شرایط ویزای جاب سیکر می توانند برای حداکثر شش ماه در آلمان اقامت کرده و برای کار درخواست دهند.

علاوه بر این، افرادی که مدرک تحصیلی خود را در خارج از آلمان دریافت کرده اند، به منظور به رسمیت شناخته شدن مدارک، می بایست آنها را معادل سازی کنند. در صورتی که متخصصان در پایان این شش ماه، موفق به پیدا کردن کار شوند، می توانند ویزای جاب سیکر خود را به ویزای کار آلمان تغییر دهند و در این کشور زندگی و کار کنند. البته افراد جویای کار باید به این نکته توجه داشته باشند که با ویزای جاب سیکر آلمان بلافاصله پس از ورود به آلمان اجازه کار ندارند و تنها می توانند در مدت اقامت خود به دنبال کار بگردند. برای دریافت ویزای جاب سیکر آلمان ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • پاسپورت معتبر ( در 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل 12 ماه بعد از بازگشت اعتبار داشته باشد)
  • کپی صفحات پاسپورت
  • سه قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پشتیبانی( شما باید هدف خود از سفر به آلمان، برنامه ریزی خود برای پیدا کردن شغل و برنامه های شغل جایگزین در صورتی که نتوانستید کار پیدا کنید را توضیح دهید)
  • رزومه کاری
  • اثبات داشتن محل اقامت در آلمان ( مکانی که در طول سفر اقامت خواهید داشت)
  • داشتن مدرک کارشناسی/کارشناسی ارشد معتبر
  • داشتن حداقل پنج سال کار مرتبط با رشته تحصیلی
  • اثبات داشتن تمکن مالی برای پوشش هزینه های دوره اقامت در آلمان
  • ارائه بیمه درمان یا بیمه سفر برای طول دوره اقامت

جالب ترین مطالب: پاسپورت آبی آلمان چیست

وکیل مهاجرتی آلمان

وکلای متخصص در زمینه مهاجرت به آلمان، اطلاعات تخصصی و جامعی را در خصوص انواع روش های مهاجرت، اخذ اقامت موقت، اقامت دائم و تابعیت آلمان، هزینه مهاجرت به آلمان در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند. بررسی شرایط و درخواست های متقاضیان، ارزیابی روش های مختلف مهاجرت و ارائه مطمئن ترین راه برای دریافت اقامت آلمان، مهم ترین ویژگی یک وکیل متعهد است. به طور کلی یک وکیل مهاجرت به آلمان باید دانش و توانایی های زیر را داشته باشد:

  • آشنایی با قوانین مهاجرت و شهروندی آلمان
  • اطلاع کامل از شرایط و نوسانات بازار کارآلمان
  • داشتن شبکه های ارتباطی در داخل و خارج از آلمان
  • آشنایی با سیستم آموزش و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف آلمان
  • اطلاع دقیق از الزامات و قوانین سفارت آلمان
  • توانایی اخذ جاب آفر از کارفرمایان آلمانی
  • آشنایی با فرهنگ و زبان آلمانی
  • امکان اخذ ویزای کار برای مشاغل مختلف
  • آشنایی با سیستم سرمایه گذاری و مالیاتی آلمان

وکلای برگزیده موسسه حقوقی اصطهباناتی در کنار شما هستند، تا با اطمینان مسیر مهاجرتی خود را انتخاب کنید و رویاهایتان را بسازید.

مشاوره مهاجرت به آلمان

افراد زیادی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از اهداف مهاجرتی خود صرفنظر می کنند. اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و به دنبال مطمئن ترین راه برای مهاجرت هستید، دریافت مشاوره های تخصصی، کار شما را تسریع می کند. اعتماد به مشاوره مهاجرتی آلمان اولین گام برای دستیابی به اقامت در این کشور است. وکلا با ارائه مشاوره مهاجرت، تصمیم گیری را برای شما آسان کرده و مسیر مهاجرتی شما را مشخص می کنند. با دریافت مشاوره رایگان تلفنی موسسه حقوقی اصطهباناتی و ثبت اطلاعات اولیه، خودتان را یک گام به آینده مورد تصورتان نزدیک تر کنید.

مشاوره مهاجرت به آلمان توسط وکلای موسسه حقوقی اصطهباناتی

شرایط سنی مهاجرت به آلمان

به طور کلی هیچ محدودیت سنی برای مهاجرت به این کشور وجود ندارد. البته با توجه به تنوع راه های مهاجرت به آلمان، می توان گفت الزامات و شرایط سنی ویزاها با یکدیگر متفاوت است. افرادی که برای ویزای کار آلمان درخواست می دهند باید حداقل 18 و حداکثر 67 سال سن داشته باشند، زیرا 67 سالگی سن بازنشستگی در آلمان است. البته افراد بین 18 تا 35 سال شانس بیشتری برای دریافت ویزای آلمان دارند.

شرط سنی مهاجرت به آلمان برای مهاجرت تحصیلی به آلمان به گونه ای دیگر است. افرادی که متقاضی تحصیل در دوره کارشناسی آلمان هستند، می توانند تا 21 سالگی برای این دوره درخواست دهند. برای ثبت نام در دانشگاه های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد، معمولا دانشجویان زیر سی سال شانس بالاتری برای مهاجرت المان دارند. در خصوص ویزای تحصیلی با در نظر گرفتن این موضوع که الزامات پذیرش در دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است، می توان گفت الزامات سنی مشخصی وجود ندارد.

برای تحصیل در دوره دکترای دانشگاه های آلمان، داوطلبان زیر 40 سال برای پذیرش هیچ مانعی ندارند. همچنین افرادی که خواستار شرکت در دوره های کارآموزی آوسبیلدونگ هستند، حداکثر باید 35 سال داشته باشند. علاوه بر این، متقاضیان رشته پزشکی در آلمان با حداکثر 23 سال سن، قادر به دریافت ویزای تحصیلی آلمان خواهند بود.

آلمان برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ازدواج داشتن حداقل 18 سال سن الزامی کرده است و مهاجرت افراد زیر 18 سال به آلمان منع قانونی دارد. در خصوص مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی، با توجه به خطرات احتمالی که برای پناهجویان وجود دارد، هیچ شرط سنی اعمال نمی شود.

مهاجرت پرستاران به آلمان

در حال حاضر حدود 80000 موقعیت شغلی خالی برای پرستاران در آلمان وجود دارد. انتظار می رود این رقم تا سال 2025 به بیش از 150.000 هزار برسد. کمبود نیروی درمان در آلمان، اشتغال در این بخش را تسهیل کرده است. بنابراین شما شانس قابل توجهی برای مهاجرت آلمان به عنوان پرستار را دارید. مهاجرت پزشکان به آلمان نیز همانند پرستاران،به دلیل کمبود نیروی کار، با استقبال زیادی در این کشور روبرو است.

پرستاران می توانند از طریق ویزای جاب آفر آلمان و ویزای جاب سیکر برای مهاجرت آلمان اقدام کنند. به منظور دریافت ویزای جاب آفر آلمان، پرستاران باید با کارفرمای آلمانی قرارداد کاری امضا کنند. داشتن تحصیلات دانشگاهی، تجربه کاری و مدرک زبان برای دریافت جاب آفر آلمان الزامی است.

پرستارانی که موفق به دریافت ویزای جاب آفر آلمان نشدند، این امکان را دارند که برای ویزای جاب سیکر آلمان درخواست دهند. با ویزای جاب سیکر شما می توانید به مدت 6 ماه در آلمان کار پیدا کنید. در صورت پیدا کردن شغل می توانید ویزای کار آلمان را دریافت کنید. داشتن سطح زبان B1 آلمان از شرایط اصلی ویزای جاب سیکر است.

مهاجرت پرستاران به آلمان

سایت مهاجرت آلمان

معمولا تمام کشورها اخبار و قوانین مهاجرتی خود را در سایت های رسمی خود منتشر می کنند. قوانین دولت فدرال آلمان برای مهاجرت شهروندان کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است که تمام این قوانین به طور کامل در سایت مهاجرت آلمان به زبان آلمانی و انگلیسی در دسترس است. علاوه بر این دولت آلمان با برخی از کشورها توافقنامه هایی را در خصوص مهاجرت امضا می کند که اخبار مربوط را در سایت مهاجرت آلمان به صورت کامل منتشر می کند. برای اطلاع از اخبار مهاجرت به آلمان و قوانین مهاجرت می توانید به سایت  https://www.germany-visa.org مراجعه کنید.

بهترین موسسه مهاجرتی آلمان

مطمئنا افرادی که قصد دارند به آلمان مهاجرت کنند، با موانع متعددی برای دریافت ویزا و اقامت مواجه می شوند. اگر به دنبال مهاجرت قانونی به آلمان هستید، توصیه می شود تمام کارهای خود را به یک وکیل مهاجرتی خبره بسپارید. وکلای برگزیده موسسه حقوقی اصطهباناتی با بیش از ده سال تجربه علاوه بر ارائه راحت ترین راه اقامت آلمان، صفر تا صد پروسه مهاجرت را برای شما انجام می دهند. موسسه حقوقی اصطهباناتی دارای مجوزهای لازم و مربوطه برای مهاجرت آلمان است و این اطمینان خاطر را به شما عزیزان می دهد که کارهای شما به صورت شفاف و برنامه ریزی شده پیش می رود.

شما عزیزان می توانید مشاوره اولیه خود را به صورت کاملا رایگان و تلفنی از مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی دریافت کنید و سپس با پرداخت هزینه های بسیار مناسب پروسه مدیریت شده مهاجرت خود را شروع کنید. وکلای مهاجرت آلمان تمام مفاد قرارداد را برای شما به صورت دقیق توضیح خواهند داد و در تمام پروسه مهاجرتی شما را از وضعیت پرونده مهاجرتیتان آگاه خواهند ساخت. امسال سال شماست، فرصت را از دست ندهید.

زندگی در آلمان برای مهاجران

مهاجران در آلمان از استانداردهای بالایی برای زندگی برخوردار هستند. کشور آلمان با داشتن سیستم آموزشی، درمانی و حمل و نقل پیشرفته از نظر کیفیت زندگی و رفاه در میان بهترین کشورهای دنیا قرار دارد. علاوه بر این، هزینه زندگی در شهرهای آلمان  بسیار پایین تر از بسیاری از شهرهای بزرگ اروپایی است و این امر باعث شده که مهاجران با مشکلات کمتری برای تامین هزینه های زندگی مواجه شوند.

به طور کلی مهاجران در آلمان می توانند یک زندگی شهری مدرن یا زندگی آرام در حومه شهرها را تجربه کنند. امنیت، ثبات، زیر ساخت های بسیار توسعه یافته و اقتصاد قوی، زندگی در آلمان برای مهاجران را لذت بخش می کند. فرزندان مهاجران به راحتی می توانند در مدارس آلمان به صورت کاملا رایگان تحصیل کنند و خود را برای ورود به دانشگاه های برتر آماده کنند. با توجه به وجود بازار کار نامحدود در آلمان، مهاجران هیچ نگرانی در خصوص پیدا کردن شغل نخواهند داشت. رویاهای خودتان را در آلمان به واقعیت تبدیل کنید.

کیفیت زندگی مهاجران در آلمان

سوالات متداول شما در مورد مهاجرت به آلمان

در بخش زیر سوالات متداول کاربران را مشاهده می‌کنید. پاسخ سوال خود درباره مهاجرت به این کشور را با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی بیابید.

هزینه مهاجرت به آلمان چقدر است؟

راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. با توجه به راهی که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید، هزینه آن مشخص می‌شود.

هزینه اجاره در آلمان چقدر است؟

میانگین قیمت خانه در آلمان، از 300 یورو تا 800 یورو برای یک اتاق در محل اقامت مشترک و از 500 یورو تا 1200 یورو برای یک آپارتمان یک خوابه متغیر خواهد بود. متوسط کلی قیمت اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه 700 یورو است.

چه شرایط سنی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد؟

محدودیت سن طبق روشی که برای مهاجرت به این کشور انتخاب می‌کنید، مشخص می‌شود. به عنوان مثال: برای مهاجرت از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی بهتر است تا سن 24 سالگی اقدام فرمایید. همینطور برای سایر روش‌های مهاجرتی این قضیه وجود دارد.

سریع‌ترین راه برای اخذ تابعیت آلمان پس از مهاجرت به این کشور چیست؟

ویزای جستجوی کار آلمان و پناهندگی، از سریع‌ترین راه‌های اخذ تابعیت آلمان پس از مهاجرت به این کشور هستند.

برای زندگی آسوده در آلمان، چقدر سرمایه نیاز است؟

افراد از سال 2023، به حدود 861 یورو در ماه برای پوشش هزینه‌های زندگی خود در آلمان نیاز خواهند داشت. شما به طور متوسط ​​برای پوشش هزینه‌های زندگی در آلمان، به حدود 861 یورو در ماه (حدود 1002 دلار آمریکا) یا 10332 یورو در سال (حدوداً 12024 دلار آمریکا) نیاز دارید.

مهم‎‌ترین قانون مهاجرت به آلمان در سال 2023 چیست؟

یکی از ویژگی‌هایی که در سال 2023 در کشور آلمان ایجاد خواهد شد صدور ویزای جستجوی کار در کشور آلمان است. با استفاده از ویزای جستجو کار در آلمان به متخصصان اجازه داده می‌شود که برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود تا شش ماه در کشور آلمان سکونت کرده و شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. ارائه مدرک تحصیلی و تخصی برای مهاجرت کاری به کشور آلمان ضروری است؛ اما با این ویژگی جدید شما می‌توانید بدون نیاز به مدرک خاص و تخصصی شغل مناسب خود را پیدا کنید. با پیدا کردن شغل مورد نظر خود دیگر نیازی به  ارائه مدرک نیست و می‌توانید در کشور آلمان اقامت کنید.

میانگین هزینه زندگی در آلمان چقدر است؟

هزینه زندگی در آلمان به صورت میانگین تا 1400 دلار خواهد بود.

نمونه ویزا های اخذ شده

4.6/5 - (48 امتیاز)

557 دیدگاه برای “مهاجرت به آلمان + اقامت

  1. حامد فردوسی گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید بنده کادر درمان هستم و فعلا به عنوان بهیار خدمت میکنم ولی میخام ادامه تحصیل بدم و تو رشته های پزشکی یا پیرا پزشکی مدرک بگیرم آیا میتونم با مدرک بهیاری ویزای کاری بگیرم یا شانسی برای دوره های آوسبیلدینگ دارم؟

  2. احمد منیر رسا گفت:

    سلام من میخواهم ویزای کاری آلمان بگیرم‌ میتونید کمکم کنید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله انجام میدیم در ایده ال ترین حالت شخص بهتره سن زیر ۴۰ و مدرک تحصیلی و سابقه کار و مدرک زبان داشته باشه

    2. پرهام علوی گفت:

      سلام من بیس و سه سالمه
      برا کار چ چیزی لازمه داشته باشم
      ویزای آلمان بگیرم

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام وقت بخیر
        یا دوره های اوسبیلدونگ آلمان رو باید شرکت کنید یا اینکه از اینجا سابقه کلر مورد نیاز رو داشته باشید

  3. مهدی گفت:

    با سلام
    آیا برای ویزای کاری آلمان نیاز به ارائه تمکن مالی می باشد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به جاب آفر و حقوق دریافتی شما داره

  4. امید گفت:

    سلام
    مهندس 47 سالم هست. متاهل هستم و فرزند ندارم. فوق لیسانس عمران از دانشگاه معتبر و 25 سال سابقه کار دارم.
    به جز سرمایه گذاری، از چه طریقی می تونم به آلمان مهاجرت کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      روش های تحصیلی و کاری محدودیت سن دارن دوست عزیز.

  5. ندا گفت:

    سلام من و همسرم 36 سالمون هست کارشناسی ارشد حسابداری داریم من 12 سال سابقه کار مرتبط و در شرکت های خصوصی کار کردم و همسرم حدود 10 سال کارمند بیمه آسیا هستند من مدرک زبان ندارم ولی کلاس های زیاد رفتم چه راهی برای مهاجرت هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و تشکر از توجه شما

  6. فرزاد گفت:

    سلام من ۳۵ سالمه مهندس عمران گرایش ساختمان با ۹ سال سابقه بیمه و ۱۳ سال سابقه کار هیچ زبانی بلد نیستم خواستم ببینم امکان مهاجرت کاری دارم و اینکه با خانواده و یک فرزندf چقدر هزینه داره

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای دریافت قرارداد کاری در آلمان بسته به رشته تخصصی، نیاز به تسلط زبان انگلیسی یا آلمانی دارید.

  7. Mohsen گفت:

    با سلام و احترام
    برای مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ ارائه مدرک دانشگاهی نیاز هستش ؟ کاردانی نرم افزار دارم و در حال تحصیل در رشته کارشناسی مهندسی صنایع..اگر که نیاز نیست انصراف بدهم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای شرکت در اوسبیلدونگ مدارک تحصیلی شما حائز اهمیت است.

  8. نوشین گفت:

    سلام ۳۰ سالمه و لیسانس مهندسی مکانیک با معدل بالا دارم سابقه کار مرتبط ندارم و آیلتس۷ هستم. آیا شرایط مهاجرت تحصیلی برای ارشد به آلمان رو دارم؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، شرایط ذکر شده برای تحصیل کارشناسی ارشد مناسب است.

    2. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان نیاز به بررسی دقیق تر رزومه علمی و ریز نمرات شما می باشد.

      1. Del گفت:

        سلام من ۲۹سالمه مدرک کارشناسی مهندسی پزشکی بیوالکتریک دارم .کارمند رسمی_قطعی دانشکده علوم پزشکی اما در کار غیر مرتبط بخش آموزش پزشکی ام.میخواستم بدونم من از طریق کار میتونم مهاجرت کنم یا ادامه تحصیل؟و اینکه زبان انگلیسی باید قوی باشه یا زبان آلمانی ؟المانی چه سطحی برا ادامه تحصیل لازمه؟ممنون میشم جواب بدید

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام روزتون بخیر
          برای دریافت ویزای کاری آلمان با توجه به شرایط شما بهتر است زبان آلمانی تسلط پیدا کنید.

  9. مهراد گفت:

    سلام و عرض ادب . با 22 سال سن.دانشجوی سال دوم پزشکی و اینکه کمی دیگر به سطح b2 میرسم میخواستم ببینم چقدر شانس مهاجرت تحصیلی المان رو دارم و اینکه ایا بعد پایان تحصیل در المان میتونم اقامت بگیرم؟…

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با توجه به شرایط ذکر شده می توانید برای اخذ پذیرش مستقیم از دانشگاه های آلمان اقدام نمایید. همچنین کشور آلمان شرایط دریافت اقامت پس از تحصیل را دارد.

  10. نسا توکلی گفت:

    من 31 سالمه و فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر ، گرایش معماری های سیستم های کامپیوتر هستم. حدود 3 سال هست که در حیطه کارشناس محتوا و سئو فعالیت می کنم. می خواستم ببینم بهترین راه برای مهاجرت برای من به نظرتون تحصیلی هست یا کاری؟ و اگر کاری بخوام اقدام کنم چیکار باید بکنم و چه مدارکی لازم هست تا ارائه بدم، ضمنا الان سطح B2 رو تازه شروع کردم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای دریافت ویزای کاری آلمان بهتر است سابقه کاری با بیمه داشته باشید.

    2. علی دباغیان گفت:

      سلام خسته نباشید خواستم بدونم منی که مدرک ب دو گوته رو در اسفند ۱۴۰۱ گرفتم، چقدر مدرکم اعتبار داره برای اپلای کالج؟

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        با سلام و عرض ادب
        مدرک زبان آلمانی گوته دو سال اعتبار دارد.

  11. لیام گفت:

    با سلام و عرض ادب
    25 سالمه رشته ی هوشبری خوندم دو سال طرح رو هم رفتم
    مدرک زبان ندارم ولی زبان آلمانی رو تا سطح b1 مسلطم
    ممنون میشوم شرایططم را ارزیابی بفرمایید و کمکم کنید که بهترین راه رو انتخاب کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط شما در صورت دریافت مدرک زبان آلمانی مناسب می باشد.

  12. مینا کریمی گفت:

    سلام
    من 34 سالم هست. مدرک کارشناسی ارشدآموزش محور مهندسی کامپیوتر دارم. 5 سال سابقه بیمه دارم و کارم مرتبط با طراحی سایت و برنامه نویسی هست. مدرک دور های برنامه نویسی از مجتمع فنی تهران هم دارم. برای بنده چه راهی رو برای مهاجرت پیشنهاد می کنید؟ می خوام سریعترین و کم هزینه ترین راه باشد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه بتوانید مدرک زبان ارائه دهید، دریافت ویزای کاری کشور آلمان گزینه خوبی برای شما می باشد.

  13. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر 17سالم هنر جو هستم
    رشته کامپیوتر
    مدرک معتبر زبان آلمانی b2 دارم
    امسال انشاالله برایc1 تلاش میکنم
    زبان انگلیسی خوب /زبان ترکی استانبولی مثل زبان مادریم
    و مدارک =Network+
    security+
    Ceh
    زبان-پایتون-جاوا بلدم
    آیا با این شرایطم که مدارک فوق دیپلم ندارم و سربازی نرفت آیا امکان مهاجرت تحصیلی و کاری است
    شرایط مالی متوسط

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در نظر داشته باشید که برای خروج از کشور نیاز به مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه خود دارید. با ارائه رزومه قوی می توانید برای ویزای کاری اقدام نمایید.

  14. پوریا گفت:

    سلام من ۲۹ سال دارم متاهل و ۳تا بچه دارم مدرک لیسانس حسابداری دارم از طریق سرمایه گذاری میتونم برم المان با ۱۰ میلیارد نقدینگی..باتشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      سرمایه گذاری در آلمان یکی از روش های مهاجرت به این کشور است که با سرمایه خود می توانید از این روش اقدام نمایید.

  15. پریسا گفت:

    ایا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی وجود دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای مقطع دکترا و کارشناسی ارشد به صورت رایگان وجود دارد.

  16. بهار گفت:

    سلام و وقت بخیر 🌷
    من 19 سالمه و در کنکور شرکت کردم اما قبول نشدم
    معدل دیپلمم ۱۸/۳۶ هست و می‌خوام پزشکی بخونم
    هنوز زبان المانی یاد نگرفتم
    اگه مدرک زبان المانی رو بگیرم
    چقدر امکان دریافت ویزای تحصیلی وجود داره و چقدر طول می‌کشه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      با ارائه مدرک زبان آلمانی و معدل بالا می توانید برای کالج های پزشکی آلمان اقدام نمایید.

  17. مهبد گفت:

    سلام من .من ۲۱سالمه و دانشجو ترم ۳گفتار درمانی هستم ،و مدرک زبان المانی ندارم وتازه شروع به یادگیری کردم
    خواستم بپرسم بهترین روش برای مهاجرت برای من چی هست؟

    1. با سلام و عرض ادب
      روش تحصیلی یکی از آسانترین روش های دریافت اقامت آلمان است.

  18. سلام . وقتتون بخير. همسر من مهندس IT هست و مدرك زبان آلماني را تا سطح B2 داره . خود من هم تا سطح A1 آلماني خوندم. لطفا راهنمايي بفرماييد براي اخذ ويزاي كار آلمان و گرفتن بلوكارت چه بايد كرد ؟ بايد مشاوره حضوري بيايم خدمتتون؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای دریافت ویزای کاری نیاز به ارائه قرارداد کاری دارید. شما می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا تمامی اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند.

  19. سلام. من ۳۷ ساله هستم. متاهل و دارای یک فرزند ۷ ساله .مدرک کارشناسی ارشد رشته نرم افزار دارم . از دانشگاه غیر انتفاعی.
    مدت ۱۰ سال هم سابقه کار در حوزه امنیت شبکه و برنامه نویسی دارم در یک شرکت دولتی.
    میخواستم شرایط رو برای مهاجرتم بدونم.
    ممنون

    1. کشور آلمان نیاز به تسلط به زبان دارد. در صورت برآورده کردن این مورد، می توانید برای ویزای جست و جوی کاری اقدام نمایید.

  20. سلام
    لیسانس برق قدرت دارم
    با سابقه ۳ سال کار
    چه جوری میتونم مهاجرت شغلی بگیرم برا آلمان؟

    1. سلام روزتون بخیر
      ویزای جست و جوی کار آلمان یکی از راه های مهاجرت به این کشور است که برای شما مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید.

      1. فاطی گفت:

        سلام من لیسانس شیمی کاربردی دارم
        میتونم از طریق کار اقدام به دریافت ویزا بکنم؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام روزتون بخیر
          متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

  21. شکوفه گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم اگه من با فردی که تابعیت آلمان داره ازدواج کنم چقد زمان میبره تا کارهای من درست بشه. بازده ی زمانی دعوت شدنم رو میخواستم.

    1. سلام روزتون بخیر
      در وصرتیکه که شرایط همسر شما در المان فراهم باشد بازه زمانی زیادی نمیشود.

  22. محمد گفت:

    سلام داشتن مدرک زبان برای ویزای کار الزامیست یا میشود رفت در آلمان و بعدش زبان را یاد گرفت؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بستگی به نوع قرارداد کاری شما دارد. به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  23. زهره گفت:

    سلام بنده ترم اخر ارشد عمرانم ایران سابقه کار دارم 25 سالمه چجوری با کمترین هزینه میتونم مهاجرت کنم

    1. با سلام و عرض ادب
      شرکت در دوره های اوسبیلدونگ بهترین روش اقدامی برای شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  24. خالدی گفت:

    باسلام و خسته نباشید
    همسرم ۶ ساله اقامت آلمان رو داره و ۶ ماه پیش ازدواج کردیم و الان همه ی مدارک ارائه شده فقط سفارت مدرک زبان سطح a1 میخواد از بنده و من توانایی یادگیری ندارم چون پیش متخصص روانشناس تحت درمان هستم و جلسات تراپی میرم و پرونده پزشکی رو هم ارائه دادم به سفارت اما متاسفانه قبول نمیکنن ، ممنون میشم بفرمایید که راه دیگه ای هم هست که من بتونم ویزام رو بگیرم بدون ارائه مدرک زبان چون متاسفانه شرایط یادگیری رو ندارم و چند تا مدرس عوض کردم و خیلی تلاش کردم نشد متاسفانه ، ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. باسلام و عرض ادب
      ارائه مدرک زبان برای دریافت ویزای ازدواج یکی از الزامات است.

      1. Ali Reza Nobakht گفت:

        سلام
        بنده فارغ‌التحصیل دانشگاه اشتوتگارت آلمان هستم
        مایل به مهاجرت خانوادگی هستم
        تقاضای جلسه حضوری دارم

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقت بخیر برای رزرو وقت مشاوره میتونید فرم سایت رو پر کنید تماس گرفته میشه خدمتتون

        2. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقت بخیر برای رزرو وقت مشاوره میتونید فرم سایت رو پر کنید تماس گرفته میشه خدمتتون.

  25. بهار گفت:

    یعنی برای پذیرش توسط دانشگاه های المان باید در کنکور شرکت کرده باشیم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بهتر است جهت افزایش شانس ویزا و پذیرش خود در کنکور ایران شرکت نمایید.

  26. Dor mosavi گفت:

    سلام وقت شما بخیر من در شهر شیراز یک شرکت شیرآلات دارم و قصد دارم با مهاجرت به آلمان یه شرکت نمایندگی هم اونجا تاسیس کنم. اولین قدم برای اینکار چیه؟

    1. سلام. اولین قدم شما برای ثبت شرکت و مهاجرت به آلمان از راه سرمایه گذاری هست.

  27. Kolahdoz گفت:

    برای مهاجرت به آلمان چه ویزایی باید بگیریم و چطور باید اقدام کنین میشه کمک کنین مرسی

    1. سلام دوست عزیز، بستگی داره که میخواید بعد از مهاجرت به آلمان چه مسیری رو پیش بگیرید. اگر قصدتون تحصیل هست ویزای تحصیلی اگر هم کاری هست باید ویزای کاری آلمان رو دریافت کنید. برای اقدام باید مدارکتون رو برای سفارت کشور آلمان بفرستید در این مطلب توضیح کامل دادیم.

  28. Kasra گفت:

    سلام برای مهاجرت به آلمان چه مدرک زبانی نیاز هست؟ زبان انگلیسی هم اوکیه یا فقط باید آلمانی باشه

    1. سلام دوست عزیز، بستگی به هدفتون از مهاجرت به آلمان داره؛ اما معمولا برای بیشتر امور مثل تحصیل، کار و سرمایه گذاری زبان آلمانی مد نظر هست.

      1. Reza گفت:

        سلام خسته نباشید من سرباز هستم و ۱ سال ۹ ماه دیگه سربازیم تموم میشه و میخوام مدرک فنی حرفه ای مو در حین سربازی بگیرم و مدرک تحصیلی زیر دیپلم هست میخواستم برای مهاجرت کاری بره آلمان اقدام کنم مثل میخوام در قسمت فنی bmw استخدام کنم
        اگه میشه راهنمایی کنید
        اگه دیپلم نیاز باشع میتونم دیپلم بگیرم.

        1. با سلام و احترام
          در مرحله اول نیاز به دریافت مدرک دیپلم خود دارید. برای استخدام در این شرکت نیاز به ارائه مدارک کاری و تخصص قوی تری را دارید.

  29. سلام من ماساژور هستم
    آیا میتونم از طریق مدرک ماساژ اقدام کنم به گرفتن ویزای کارم؟
    مدرک از فدراسیون پزشکی ورزشی دارم.

    1. با سلام و عرض ادب
      با پیدا کردن کار و ارائه قرارداد کاری می توانید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایید.

  30. سلام وقتتون بخیر باشه، میشه چندتا دانشگاه مناسب هم برای مهاجرت به آلمان از راه تحصیل معرفی کنین؟ اینکه کدوم هاش توسط ایران تایید شده هستن

    1. سلام. برای آشنایی با دانشگاه های مناسب برای تحصیل در آلمان میتونین به مقاله دانشگاه های آلمان مراجعه کنید.

  31. Mehrdad گفت:

    من میخوام رشته مهندسی عمران رو در آلمان ادامه بدم هزینه مهاجرت به آلمان برای من چقدر میشه حدودا؟

    1. سلام، دوست عزیز هزینه مهاجرت شما به موارد زیادی بستگی داره. به مقطع و دانشگاه و شهری که در اون تحصیل می کنید و با برآورد این ها میشه حدود هزینه رو حساب کرد. همچنین توجه داشته باشید که تحصیل شما در دانشگاه های دولتی رایگان خواهد بود.

  32. سلام، آیا امکان مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل رایگان هم وجود داره؟

    1. سلام دوست عزیز، بله تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور آلمان به صورت رایگان هست البته در صورتی که به زبان آلمانی در اون ها تحصیل کنین.

  33. اگر برای مهاجرت به آلمان از طریق کار درخواست ویزا بدیم ولی ریجکت بشه، چندبار دیگه فرصت داریم؟ من جاب آفر آلمان می خوام بگیرم برای رشته IT.

    1. سلام وقت شما بخیر، شما تا هر چندبار که مایل باشید میتونین برای مهاجرت به آلمان از طریق کار اقدام کنین. هیچ محدودیتی وجود نداره.

  34. ahmad y6 گفت:

    باید برای اخذ ویزای مهاجرت به آلمان هم هزینه‌ای پرداخت کرد؟ باید به صورت حضوری به سفارت بریم که بتونیم مدارک رو ارائه بدیم؟ اگر جواب بدین ممنون میشم.

    1. سلام بله برای ویزای مهاجرت به آلمان باید هزینه ای اندک کمتر از 100 یورو پرداخت کنین.

  35. نسترن گفت:

    سلام، برای مهاجرت به آلمان چه شرایط سنی لازم هست؟ و هزینه‌اش چقدر میشه حدودا؟

    1. سلام، شرایط مهاجرت به آلمان در این مطلب به صورت کامل توضیح داده شده میتونین مطالعه کنین. هزینه تحصیل در المان با توجه به دانشگاه، رشته، مقطع و ایالت تحصیلی متفاوت خواهد بود.

  36. Armita گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من ۱۶ سالمه و دهم انسانی هستم. یه سوالی داشتم ممنون میشم جواب بدین.
    بنظر شما رشته انسانی برای دانشگاه در آلمان رشته خوبیه؟
    من حدودا ۲ سال دیگه کنکور دارم و اگه قبول بشم میتونم برای تحصیل دانشگاه برم آلمان؟ با توجه به شرایطی که گفتیم!

    1. سلام دوست عزیز، بله رشته انسانی در تمامی دانشگاه‌های آلمان ارائه میشه. شما میتونین به راحتی برای تحصیل خودتون اقدام کنین.

  37. سهیلا گفت:

    سلام حال شما
    من 24 سالمه. فوق لیسانس IT هستم. میخوام به آلمان مهاجرت کنم شایدم یه کشور دیگه اما ترجیحا آلمان. نمیدونم برای من از طریق کار مناسبه یا تحصیل که بخوام مهاجرت کنم به کشور آلمان. لطفا یه راهنمایی بکنید. کدوم مسیر راحت تر و به درد بخور تره؟

    1. سلام روزتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم با توجه به شرایط سنی و مدرک تحصیلی خود، در صورتیکه مدرک زبان آلمانی داشته باشید از طریق دوره های اوسبیلدونگ اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

  38. شیما گفت:

    با سلام همسرم دارای سابقه بیمه ۱۰ ساله و در کار فنی مهارت بالایی دارن.از چه طریق میشه در جستجوی کار باشه؟

    1. سلام روزتون بخیر
      ویزای جست و جوی کاری آلمان ویزای 6 ماه حضور در این کشور را به شما می دهد تا مستقیما در بازار کار این کشور جست و جوی خود را انجام دهید.

  39. تقوی گفت:

    با سلام و احترام
    بنده 38 سال سن دارم. متاهل. کارشناس ارشد عمران. 13 سال سابقه کار و بیمه و کارمند رسمی (دولتی). فاقد مدرک زبان. برای اخذ ویزای کار لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقتتون بخیر
      ویزای جست و جوی بهترین روش اقدامی برای شما می باشد. در نظر داشته باشید که برای دریافت این نوع ویزا نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی دارید.

  40. amirmohammad گفت:

    سلام ببخشین من دوره کارشناسی اموزش زبان هستم ولی میخوام برم المان و این دوره و دوره های بعدشو بگذرونم،دانشگاهای خوب المان برای این رشته رو میتونین معرفی کنین؟و اینکه بنظرتون اگه اونجا دوره کارشناسی رو بگذرونم پیدا کردن کار برام راحت تره تا اینکه با جاب افری برم؟و اینکه حتما نیازبه مدرک المانی دارم حتی اگه ایلتس نمره خوب بیارم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      مشخصا افرادی که از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل می شوند، شانس پیدا کردن کار بیشتری را دارند. روش های مهاجرتی آلمان مانند کاری و تحصیلی نیاز به ارائه مدرک زبان دارید.

  41. سلام ،من مقطع کارشناسی عمران هستم و تقریبا سه سال از تحصیلم گذشته ولی به دلیل مشکلاتی هنوز سه سال دیگه دارم و عملا کارشناسیم رو ۶ ساله میگیرم.حالا اگه بخوام الان انصراف از تحصیل بدم و مهاجرت کنم ،راهی هست که کارشناسیم رو اونجا از اول ادامه بدم یا برم های فنی رو بگذرونم و درخواست ویزای جستجوی کار بدم؟!چیکار کنم بهتره؟!متشکر

    1. با سلام و عرض ادب
      تحصیل در آلمان بستگی به معدل دیپلم، سن و تسطل زبانی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما جهت ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  42. کورش گفت:

    سلام من کلاس دوازدهم (پیش دانشگاهی) رشته ی کامپیوتر هستم آیا از چه طریقی میتونم به آلمان مهاجرت کنم؟؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در کالج های آلمان بهترین گزینه برای شما می باشد. برای شرکت در این کالج ها نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی دارید.

  43. مهان گفت:

    سلام
    من دانشجوی ترم آخر کارشناسی در تهران هستم و معافیت تحصیلی تا آخر سال آینده دارم. میخواستم بدونم ک برای آوسبیلدونگ حتما نیاز به پایان خدمت دارم یا اینکه میتونم تا قبل از تموم شدن اعتبار معافیت تحصیلیم ، ویزا بگیرم برم ؟

    1. با سلام و احترام
      وضعیت معافیت تحصیل شما برای خروج از کشور نیاز است و در صورتیکه مدرک زبان داشته باشید سریعتر می توانید ویزای مربوطه را دریافت نمایید.

  44. آیدا گفت:

    با سلام 19 سال سن دارم ترم 4 معماری هستم و معدلم بالای 18 است میتونم برای اقامت تحصیلی در مقطع کارشناسی درخواست بدم یا بهتره 2 سال دیگه که لیسانسمو گرفتم واسه کارشناسی ارشد درخواست بدم؟

    1. با سلام و احترام
      در صورتیکه دانشگاه تحصیلی شما دولتی باشد می توانید ترم 4 نیز اقدام نمایید.

  45. رضا گفت:

    سلام‌ و عرض وقت بخیر،بنده در حوزه ی دیتیلینگ خودرو فعالیت میکنم،آیا امکان‌ مهاجرت وجود داره با داشتن این تخصص؟

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورت ارائه مدرک زبان آلمانی و داشتن شرایط سنی مناسب می توانید از طریق دوره های اوسبیلدونگ و یا جست و جوی کار اقدام نمایید.

  46. آیا میشه ما ارشد رتبه خیلی خوب بیاریم و بعد از قبولی در کنکور ارشد با رتبه خوب مدارک قبولی مثلا قبولی در رشته روانشناسی بالینی مقطع ارشد از دانشگاه تهران رو از سازمان سنجش براشون بفرستیم و همون رشته رو یعنی روانشناسی بالینی رو در مقطع ارشد در آلمان ادامه بدیم؟

    1. سلام و احترام
      بله، قبولی شما در دانشگاه های دولتی ایران بسیار کمک کننده برای ادامه تحصیل و اخذ پذیرش در آلمان می باشد.

    2. امین گفت:

      درود .من 43سال دارم و تو شغل نصب و راه اندازی سیستم های صوتی باند و امپیلی فایر هستم . ایا برای کار در المان اوکی هستم

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        با سلام و عرض ادب
        متاسفانه شرایط شما مانند مدرک تحصیلی و تسلط زبانی به طور دقیق ذکر نشده است. به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  47. بهروز گفت:

    سلام من ۳۰ سال دارم کارشناسی حسابداری من بستگان نزدیکم آلمان هستن پسر عمه هام و رستوران دارن چطور میتونم برای مهاجرت ب آلمان اقدام کنم و زبان المانی هم در سطح b1 دارم با تشکر

    1. سلام روزتون بخیر
      از طریق بستگان خود می توانید قرارداد کاری دریافت نمایید و با قرارداد کاری به سفارت برای دریافت ویزای کاری اقدام نمایید.

  48. حدیث گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    من دارای مدرک لیسانس صنایع غذایی هستم و دارای مدرک زبان آلمانی و قدم اینه که در رشته پزشکی در آلمان تحصیل کنم سوالم اینه که من میتونم در کنار تحصیل در رشته پزشکی در رشته صنایع غذایی کار کنم؟

    1. با سلام و احترام
      کشور آلمان اجازه کار حین تحصیل را به شما می دهد.

  49. پارسا گفت:

    سلام وقت بخیر.
    بنده 38 سال دارم. مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی و بدون سابقه کاری مرتبط. متاهل هستم. آیا امکان مهاجرت از هر طریقی هست یا خیر؟
    امکان مهاجرت تحصیلی با این سن رو دارم یا خیر؟

    1. با سلام و عرض ادب
      بهترین روش مهاجرت به آلمان برای شما جست و جوی کاری می باشد.

  50. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر من فوق لیسانس حقوق خصوصی هستم چند سوال داشتم
    آیا من می توانم با خواندن فوق لیسانس حقوق در آلمان وکیل شوم یا باید حتما کارشناسی در آنجا بخوانم؟
    آیا می توانم با اینکه رشتم حقوق است کارشناسی ارشد علوم سیاسی بگیرم یا باید حتما کارشناسی در آنجا بخوانم؟در صورت خواندن علوم سیاسی آیا در آلمان می توانم کاری مرتبط با این رشته برای خود پیدا کنم؟
    ممنون میشم پاسخ من را بدهید

    1. با سلام و عرض ادب
      بهتر است رشته حقوق را در خود کشور آلمان بگذرانید.

  51. دلارام گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه امسال کنکور دادم ولی چون میخواستم پشت کنکور بمونم انتخاب رشته نکردم معدل دیپلمم ۳۰/ ۱۸ هستش سوالم اینکه چون انتخاب رشته نکردم و قبولی دانشگاه نخواهم داشت نمیتونم برای رشته پزشکی یا دندون اقدام کنم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      با قبولی در کنکور سراسری ایران می توانید برای کالج های پزشکی و دندانپزشکی اقدام نمایید.

  52. سپیده گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخاستم بدونم اگر معدل دیپلمم بالای ۱۹ باشه و مدرک b2 زبان آلمانی رو داشته باشم میتونم از طریق ویزای تحصیلی به آلمان مهاجرت کنم و پزشکی بخونم؟
    یا حتما باید توی کنکور پزشکی بیارم ک بتونم اونجاهم پزشکی بخونم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان تحصیل در کالج های پزشکی آلمان وجود دارد.

  53. Vania Fathi گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم که من برای رشته مکانیک میتونم در آلمان درس بخونم الان یازدهم ریاضی هستم لطفاً راهنماییم کنید ?

    1. با سلام و احترام
      بله، رشته مکانیک هم یکی از رشته های پر متقاضی است که در کشور آلمان ارائه می گردد.

  54. سلام من ۱۶ سالمه از طریق ویزای کار مادرم میخوایم مهاجرت کنیم میخواستم بدونم اگر ۱۶ سال من تمام شد باز هم میتونم مهاجرت کنم مشکلی برای سربازی پیش نمیاد ؟

    1. با سلام و احترام
      به فرزندان زیر 18 سال و همسر ویزای همراه تعلق می گیرد.

  55. Mahdi گفت:

    سلام من ۱۷ ساله هستم کلاس یازدهم تجربی آیا برای تحصیل در آلمان نیاز به چه سطحی از زبان دارم
    و هزینه ای تحصیل و اقامت در آلمان چگونه است?

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، تحصیل در آلمان ملزم به ارائه مدرک زبان آلمانی می باشید.

  56. ارمین گفت:

    سلام
    بنده لیسانس فیزیک دارم و ده سال سابقه کار تدریس(استخدام) میخواستم بدونم امکان مهاجرت به آلمان برای من وجود داره ممنونم.

    1. سلام روزتون بخیر
      روش های مهاجرت به آلمان شامل تحصیل، کاری، ازدواج، سرمایه گذاری و پناهندگی است. برای هر کدام از روش های ذکر شده عواملی مانند سن، میزان سرمایه، مدرک زبان و غیره حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما جهت ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

      1. علی رضا گفت:

        ببخشید بنده ۱۷ سالمه رشته تجربی
        می‌خواستم ببینم برای خوندن رشته پزشکی در المان در یک دانشگاه خوب باید کنکور ایران رو بدم ؟

        1. سلام وقتتون بخیر
          جهت تحصیل مستقیم در کورس اصلی پزشکی در آلمان نیاز به قبولی کنکور سراسری ایران دارید و یا اینکه جهت شرکت در کالج های پزشکی آلمان اقدام نمایید.

  57. Mohi گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه و رشته ام،طراحی دوخته
    میخاستم بعد از اخذ مدرک لیسانسم اقدام کنم برای مهاجرت به اتریش چه راهی مناسبتره برای اقدام مهاجرت؟؟

    1. با سلام و احترام
      روش های تحصیلی و کاری یکی از روش های مناسب برای مهاجرت به اتریش می باشد. جهت مهاجرت کاری به اتریش نیاز به ارائه قرارداد کاری دارید.

  58. عارفه گفت:

    با سلام من ۱۹ سالمه و دیپلم تجربی با معدل ۱۸.۴۴ دارم آیا شانس پذیرش در دانشکده های پزشکی آلمان را دارم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه به زان آلمانی نیز تسلط داشته باشید، می توانید برای دوره های آمادگی پزشکی آلمان اقدام نمایید.

    2. Eri گفت:

      سلام خسته نباشید ببخشید من دانشجو رشته فتوگرافیک در مقطع کاردانی هستم میتونم برای کارشناسی این رشته به المان مهاجرت کنم معدل دیپلمم18/97است اگر معدل کاردانیم بالای 19باشه امکان قبولی هست!?

      1. با سلام و احترام
        تحصیل در رشته گرافیک آلمان نیاز به اقدام از طریق مدرک دیپلم شما است.

  59. Hmid گفت:

    من 15 سالمه و قصد دارم برای ادامه تحصیل برم آلمان چگونه باید شروع کنم و میدونم ک ب مدرک زبان آلمانی B2 نیاز است

    1. با سلام و احترام
      تحصیل در مدارس آلمان یکی از روش های مناسب برای مهاجرت به این کشور می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    2. یگانه گفت:

      سلام من 24 سال دارم ومعدل دیپلمم 19.27و برای مقطع کارشناسی میخاستم اقدام کنم. آیا مثل ایران نیم سال دوم دانشجو پذیرش میکنند؟منظورم اگه شهریور یا مهر امتحان بدم امکانش هست به عنوان دانشجو قبولم کنن تا قبل اینکه سال بعد پا به 25 سالگی بزارم. ممنون از پاسخگوییتون.

      1. با سلام
        دانشگاه های پزشکی آلمان به طور معمول یک ورودی هستند.

  60. masoum گفت:

    سلام.اگه دو شهروند ایرانی برای زایمان فرزندشون برن آلمان.به پدر و مادر اقامت تعلق نمیگیره؟

    1. با سلام و احترام
      برای زایمان در آلمان و ارائه اقامت به نوزاد نیاز به داشتن اقامت توسط حداقل یکی از والدین است.

  61. با سلام ببخشید میخواستم بدونم سن من 14 سال است و دوست دارم برای ادامه ی تحصیل مهاجرت کنم ایا سن من برای مهاجرت خوب است؟ و اگر خوب است برای زبان المانی ثبت نام کنم؟ ممنون میشم جواب من را بدهید

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، شرکت در مدارس کشور های دیگر بهترین روش مهاجرت برای افراد می باشد.

  62. ساناز گفت:

    سلام وقت بخیر
    من در حال حاضر ۱۷ سالمه و میخواهم سال دیگه برای مقطع کارشناسی رشته پزشکی اقدام کنم؛ تا الان معدل زیر ۱۹ نداشتم؛ در فعالیت های هنری و ورزشی هم دارای مقام هستم؛ میخواستم بپرسم در چه ازمون هایی باید شرکت کنم برای ورود به دانشگاه و آیا شانسی دارم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل پزشکی در آلمان نیاز به قوی کردن زبان آلمانی خود دارید. همچنین با قبولی در کنکور سراسری ایران می توانید به صورت مستقیم وارد کورس اصلی پزشکی شوید.

      1. Bita گفت:

        سلام…یعنی اگر در کنکور پزشکی بیاریم اونجا ما رو میپذیرن؟

        1. با سلام
          بله، در صورتیکه رشته پزشکی قبول شوید و تعدادی واحد بگذرانید می توانید برای شرکت در کورس اصلی اقدام نمایید.

  63. سلام ۲۴سالمه مجردم هستم مدرک دیپلم دارم …۵ساله تو کار کابینت هستم و حرفه ایم! آیا امکان مهاجرت من به آلمان هستش!؟و اینکه اگر شرایط من یکم سخت باشه برای مهاجرت حداقل‌های من باید چی باشه تا شرایط مهاجرتم فراهم بشه! از بعضی دوستان شنیدم تو قانون جدید با مدرک دیپلم هم میشه اقدام کرد ..

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، شما می توانید با مدرک دیپلم و سابقه کار با بیمه خود برای مهاجرت به آلمان اقدام نمایید.

  64. یاس گفت:

    سلام آیا شهریه تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی هم مانند تحصیل به زبان آلمانی هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل رایگان بستگی به مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما دارد. به طور کلی تحصیل در آلمان رایگان است.

  65. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید من لیسانس برق هستم
    مدیریت دانشگاه تهران رو هم دارم
    برنامه نویسی هم کار میکنم
    و سه سال تو اسنپ هم سابقه کاری دارم
    میشه راهنمایی کنید برای ویزای تحصیلی

    1. با سلام و احترام
      لطفا در نظر داشته باشید که برای تحصیل در آلمان شرایط سنی و گپ تحصیلی شما مورد بررسی قرار می گیرد.

  66. سلام و خسته نباشید
    من به عنوان شهروند معمولی میخوام به المان مهاجرت کنم
    ایا میتونم بدون هیچ مدرکی برم یا بدون اینکه گزینه های بالا رو داشته باشم!؟

    1. سلام روزتون بخیر
      حتما می بایست از طریق یکی از روش های زیر اقدام نمایید.

    2. Mahdie گفت:

      سلام و خسته نباشید
      من رشتم گرافیک هست و دیپلمم رو با معدل 20 گرفتم و میخواهم شاخه ی تبلیغات یا انیماتور گرافیک رو ادامه بدم
      میخواستم بدونم ک آیا برای ادامه تحصیل و کار، آلمان گزینه ی مناسبی برای رشته ی من هست یا نه؟

      1. سلام روزتون بخیر
        بله، دانشگاه های آلمان رتبه و رنکینگ و سیستم آموزشی خوبی دارند.

  67. terisa گفت:

    سلام وقتتون بخیر. معدل دیپلم من زیر ۱۵ هستش میخواستم بدونم امکان اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی برای رشته روانشناسیو دارم یا نه؟

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل در آلمان رایگان است و رقابت بسیاری وجود دارد. به شما توصیه می کنیم جهت تحصیل در این کشور رزومه علمی قوی را ارائه دهید.

  68. مصطفی گفت:

    سلام من ۳۵سال دارم مربی جودوودفاع شخصی هستم آیا میتونم بااین تخصص به آلمان برم راهی هست. ممنونم

    1. با سلام و احترام
      بلهف می توانید از طریق کار و یا تحصیل به این کشور مهاجرت کنید. لطفا با کارشناسان ما در تماس باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

      1. M گفت:

        سلام من رشته دبیرستانیم ادبیات و علوم انسانی برای مهاجرت کاری یا تحصیلی دانشگاه چ رشته ای برم بهتر؟

        1. با سلام و عرض ادب
          به شما توصیه می کنیم جهت افزایش شانس ویزا و پذیرش خود رشته های مرتبط با دیپلم خود را انتخاب نمایید.

  69. Iliya گفت:

    سلام . وقت بخیر . من الان ۱۸ سالمه و رشته ام ریاضی هست . رشته ی دانشگاهی که الان میخوام انتخاب کنم IT هست . اگر لیسانس این رشته رو بگیرم کشور آلمان اجازه میده برای پیدا کردن کار به این کشور مهاجرت کنم؟

    1. با سلام و احترام
      بله، می توانید با ویزای جست و جوی کار آلمان وارد این کشور شوید و کار مورد نظر خود را دریافت نمایید.

      1. Iliya گفت:

        عذرخواهی میکنم یه سوال دیگه داشتم . مدرکم رو اگر از دانشگاه آزاد بگیرم مشکلی برام پیش نمیاد؟

        1. سلام روزتون بخیر
          برای تحصیل در آلمان دانشگاه مبدا شما حائز اهمیت است. شما می توانید در سایت آۀمان تاییدیه دانشگاه خود را بررسی نمایید.

  70. محمد گفت:

    سلام من ۱۸ سال دارم رشتم تجربیه و امسال به خاطر یک سری از مسایل معدل دیپلمم زیر۱۵ شده ایا می تونم برای کالج های پزشکی المان درخواست بدم و اینکه ایا سفارت المان به من ویزا میده یا نه

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل پزشکی در آلمان نیاز به ارائه معدل و ریز نمرات بهتری دارد. به شما توصیه می کنیم رشته های دیگری را انتخاب نمایید.

  71. Ali گفت:

    سلام،، برای گرفتن پذیرش ارشد دانشگاه های آلمان با داشتن مدرک زبان آلمانی داشتن ایلتس و تافل ضروری است؟؟ یعنی ممکنه است که با داشتن مدرک زبان آلمانی بدون داشتن ایلتس و تافل پذیرش گرفت؟؟؟

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، شما می توانید با داشتن مدرک زبان آلمانی بدون داشتن ایلتس و تافل در مقطع کارشناسی آلمان پذیرش دریافت نمایید.

  72. Tina گفت:

    سلام من من ۱۸ سال دارم و مدرک دیپلم تجربی با معدل ۱۸.۶۵ دارم. قصد ادامه تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی دارم. میخواستم بدونم اگر من مدرک b2 آلمانی بگیرم میتونم به آلمان مهاجرت کنم؟
    اگر b2 داشته باشم دیگه نیازی مدرک آیلتس نیست؟
    اگر کارشناسی رو توی یه کشور دیگه بگیرم میتونم برای کارشناسی ارشد توی آلمان ادامه تحصیل بدم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      تحصیل کارشناسی در آلمان به زبان آلمانی است و نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارید.

  73. سویل گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من در حال حاضر دانشجوی کارشناسی حسابداری هستم برای مهاجرت به آلمان چیکار باید بکنم ؟؟؟!
    اگر در آلمان اقوامی داشته باشیم میشه از طریق اونا کاری کرد؟؟؟؟

    1. با سلام و احترام
      جهت تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان نیاز به تاییدیه مدارک تحصیلی سابق خود را دارید و با توجه به زبان تحصیل دانشگاه مدرک زبان مرتبط نیز الزامی است.

  74. sam گفت:

    من دیپلم تجربی دارم با معدل بالا. میتونم برای تحصیل به المان مهاجرت کنم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      بسته به ریز نمرات و معدل شما دارد. برای بررسی دقیق شرایط خود می توانید با ما در ارتباط باشید.

  75. پدرام گفت:

    باسلام و درود بنده ۲۳ سالمه قصد رفتن به کشور المان را دارم ولی سربازی نرفتم و پاسپورت هم ندارم میخواستم بدونم چه راهی هست واقعا بتونم ویزا المان و بگیرم و آیا اصلا میشه واقعا امکانش هست که برم؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام و احترام
      برای هروج از کشور نیاز به ارائه پاسپورت و مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه خود را دارید.

      1. علی گفت:

        سلام خسته نباشید من ۱۸ سال دارم میخواستم بدونم چگونه میشه تابعیت کشور پس از ویزا تحصیلی گرفت ایا میشه بدون ویزا تحصیلی تابعیت مستقیم بگیریم

        1. سلام وقتتون بخیر
          جهت اخذ تابعیت و اقامت دائم نیاز به گذشتن 5-8 سال اقامت در این کشور را دارید.

  76. پارسا گفت:

    سلام
    من ۱۷ سالمه و میخوام برای شروع دانشگاه به المان مهاجرت کنم و از نظر مالی و یا زبان المانی مشکلی ندارم و شرایط دارم و رشتم ریاضی فیزیکه با معدل ۱۹
    میخواستم در رشته زبان انگلیسی ادامه تحصیل بدم ولی نمیدونم باید برای تحصیلی رشته انگلیسی کدوم کالج رو برم میشه راهنماییم کنین

    1. با سلام و احترام
      انتخاب کالج بستگی به مدرک زبان و ریز نمرات شما دارد.

  77. سلام روز شما به شادی
    من ۳۱ سالمه و میخوام برای دکترا و یا کاری آلمان اقدام کنم. لطفا بفرمایید مدرک زبان آیلتس بهتره برا آلمان یا تافل؟ و اینکه برا دکترا هم حتما مدرک زبان آلمانی مورد نیازه؟

    1. سلام روزتون بخیر
      مدرک زبان مورد نیاز ارائه شده بستگی به رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما دارد.

    2. سویل گفت:

      سلام خسته نباشید
      من دانشجوی کارشناسی حسابداری هستم برای مهاجرت به آلمان چیکار باید بکنم ؟؟؟
      و اینکه اگه تو آلمان فامیل داشته باشیم از طریق اونا هم میشه کاری کرد برای مهاجرت؟؟؟

      1. با سلام و احترام
        جهت تحصیل در آلمان نیاز به ارائه مدرک زبان و رزومه علمی قوی دارید.

        1. سویل گفت:

          سلام مجدد و خسته نباشید
          ببخشید اگه بخوام بعد کارشناسی یعنی بعد لیسانس گرفتن برم باید چیکار کنم و چی نیاز هست و شرایطش چیه؟؟؟

          1. با سلام و عرض ادب
            با توجه به زبان تحصیل کارشناسی ارشد خود نیاز به ارائه مدرک زبان مرتبط را دارید.

  78. سلام من 23 سالمه و دانشجوی سال اخر کارشناسی عمران از دانشگاه ازاد اصفهان
    به دلیل این که از رشته خودم راضی نیستم میخواستم بدونم ایا امکان دوباره خوندن یه رشته دیگه در مقطع کارشناسی مثل گرافیک رو دارم یا خیر؟
    یا این که میشه برای فوق لیسانس یه رشته غیر مرتبط با عمران رو ادامه بدم؟

    پیشاپیش ممنون از کمکتون

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، شرایط سنی شما برای اقدام مجدد کارشناسی مناسب است.

    2. علی گفت:

      سلام،،
      برای گرفتن پذیرش ارشد دانشگاه های آلمان با داشتن مدرک زبان آلمانی داشتن ایلتس و تافل ضروری است؟؟
      یعنی ممکنه است که با داشتن مدرک زبان آلمانی بدون داشتن ایلتس و تافل پذیرش گرفت؟؟؟

      1. سلام وقتتون بخیر
        بسته به زبان تحصیل رشته خود نیاز به ارائه مدرک زبان دارید.

  79. پریچهر گفت:

    سلام . من 31 سال سن دارم. کارشناسی ارشد با معدل 18.94 در رشته بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی و کارشناسی با معدل 15.08 در رشته مهندسی صنایع غذایی دارم. آیلتس 7 دارم. میخوام واسه کارشناسی ارشد مجدد در آلمان اقدام کنم در رشته مرتبط با مقاطع قبلی. از انجایی که به مدت یکسال مالزی دکترا رو شروع کردم و انصراف دادم آیا این قضیه برای ویزا مورد اهمیت هست و ممکنه مشکلی پیش بیاره؟ پاسپورتم به تازگی عوض شده و ویزاهای قبلی توی این پاسپورت جدید وجود نداره

    1. با سلام و احترام
      خیر، با ارائه پرونده تحصیلی قوی مشکلی برای شما به وجود نمی آورد.

  80. علی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من ۳۴سال سن دارم و دانشجوی ارشد حسابداری و هفت سال سابقه کار
    خانم بنده ۲۸سال سن دارن لیسانس رادیولوژی و سه سال سابقه کار
    زبان آلمانی رو تازه شروع کردیم. آیا امکان مهاجرت ما (کاری یا تحصیلی) به کشور آلمان وجود داره؟ ممنونم

    1. با سلام و عرض ادب
      با توجه به رشته تحصیلی رادیولوژی همسرتان می توانید برای ویزای جست و جوی کاری گروه کادر درمان آلمان اقدام نمایید.

  81. عسل گفت:

    سلام وقت شما بخیر .
    ۲۳ ساله هستم و گواهینامه طراحی لباس ازجهاددانشگاهی دارم و درحال یادگیری زبان انگلیسی هستم و تو حوزه طراحی و تصویرسازی موفقم . آیا شرایط مهاجرت رو دارم ؟
    ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام روزتون بخیر
      برای مهاجرت و اخذ ویزای جست و جوی کار آلمان نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی دارید و مدرک تحصیلی و سابقه کار شما نیز حائز اهمیت است.

  82. شروین گفت:

    سلام وقت بخیر.من ۱۷ ساله هستم و قصد دارم از الآن برای مهاجرت تصمیم بگیرم.،مهاجرت برای کالج بهتره یا فوق لیسانس،ریسک کدوم کمتره؟و اگر بخوام برای کالج اقدام کنم علاوه بر قبولی کنکور و زبان آلمانی،معدل دیپلم و مدرک انگلیسی هم لحاظ میشه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل کارشناسی در آلمان به زبام آلمانی است و نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. همچنین شرایط شرکت در کالج های آلمان بسته به رشته انتخابی شما دارد. شما می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  83. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من خانم هستم و ۲۱سال سن دارم کارشناسی تربیت بدنی دارم و یه مدرک بین المللی ورزش و بدنسازی کودکان دارم و چندین مقام کشوری و استانی در رشته های ورزشی مختلف در حال گذروندن زبان آلمانی هستم شرایط مهاجرت برای من چجور هستش؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید از طریق تحصیل و یا کار برای مهاجرت به آلمان اقدام نمایید.

  84. Mtj گفت:

    من سال ۱۲ هستم ، شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای رشته دندانپزشکی چطور هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل دندانپزشکی در آلمان ملزم به ارائه مدرک زبان آلمانی، دیپلم تجربی با معدل بالای 19 و شرایط سنی زیر 23 سال است.

  85. فرجناز گفت:

    با سلام،من مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری و ۲۸ سال دارم،و ۵سال هم هست که در هتل پارسیان استقلال کار کردم،میخواستم بپرسم که برای گرفتن ویزا ،ویزای کاری یا تحصیلی کدام راحت تر هست؟

    1. با سلام و احترام
      برای اخذ ویزای کاری نیاز به ارائه قرارداد کاری دارید. برای مهاجرت به آلمان بهتر است به زبان آلمانی مسلط باشید. برای کسب طالاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  86. مهان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 23سالمه و فوق دیپلم نقشه برداری از دانشگاه فنی انقلاب تهران (دولتی) با معدل ۱۴ و لیسانس نقشه برداری از دانشگاه آزاد شهرری با معدل ۱۴ و مدرک زبان B2 دارم ، برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد میتونم آلمان پذیرش بگیرم ؟

    1. با سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل کارشناسی در آلمان نیاز به ارائه مدرک دیپلم خود را دارید.

  87. احمدی گفت:

    سلام و خسته نباشید با توجه به اینکه در مطالب اشاره داشتید وکیل مهاجرت المان به معنای درست آن وجود ندارد یعنی برا فرزند زیر 18 سال خودمان اپلای رو باید از مدرسه بگیریم و سپس وقت سفارت و اخذ ویزای تحصیلی رو خودمون باید انجام بدهیم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام روزتون بخیر
      موسسه ما می تواند به عنوان وکیل مهاجرتی در تمامی مسیر کنار شما باشد.

  88. سلام وقت بخیر من ۲۹ سال سن دارم و فوق لیسانس عمران از دانشگاه ازاد هستم زبان المانی اصلا بلد نیستم ولی زبان انگلیسی خیلی خوب بلدم چطور میتونم پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری بگیرم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه رزومه علمی و پژوهشی قوی ارائه دهید، می توانید برای تحصیل دکترا اقدام نمایید.

  89. محمد گفت:

    سلام. من ۲۶ سال سن دارم. رشته تحصیلی من مهندسی ایمنی و بهداشت کار میباشد. برای مهاجرت به آلمان باید چیکار کنم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورت ارائه مدرک زبان امکان اقدام برای ویزای تحصیلی و کاری آلمان وجود دارد.

  90. mesum گفت:

    سلام خستە نباشین،من 27سال سن دارم و کاردانی گرافیک دارم و مشغول نقاشی هستم و در ایران بخاطر سـبک نقاشیهایم نمیتونم مجوز بگیرم و کارمو ادامە بدم،من بخوام برای ادامە تحصیل در زمینە هنر بە المان مهاجرت کنم ایا میتوانم

    1. با سلام و عرض ادب
      شروع تحصیل هنر در آلمان بسته به نوع دیپلم و رزومه علمی شما دارد.

    2. با سلام و احترام
      من 44 ساله هستم و کارشناسی برق قدرت دارم. ۲۰ سال سابقه کار در شرکت های خصوصی معتبر ایران را دارم و کارشناس رسمی دادگستری و کارشناس بیمه مرکزی هستم. آیا شرایط دریافت ویزای کار با مدرک B1 زبان آلمانی را دارم؟

      1. با سلام و عرض ادب
        برای دریافت ویزای کاری آلمان محدودیت سنی تا 40 سال وجود دارد.

  91. راحله گفت:

    سلام من فوق لیسانس مشاوره دارم و سابقه ۱۰ سال کار در آموزش و پرورش به عنوان مشاور میخوام برا دکتر ویزا بگیرم چجوری امکان پذیره درضمن همسرم آموزشگاه موسیقی دارن و مدرس پیانو هستن و فوق لیسانس آی تی دارن درمورد ایشون چطور؟

    1. با سلام و احترام
      شرایط سنی شما برای مهاجرت به آلمان حائز اهمیت است. با توجه به مدرک تحصیلی شما امکان اقدام برای ویزای کاری گروه درمان سوئد وجود دارد.

      1. راحله گفت:

        ممنونم از شما سن من ۳۴ و همسرم ۳۸ سال می باشد

        1. سلام مجدد
          برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان محدودیت سنی تا 32-33 وجود دارد.

  92. مهدی گفت:

    با سلام
    من و همسرم که تازه ازدواج کردیم برای ادامه تحصیل قصد داریم به آلمان مهاجرت کنیم .
    همسرم کارشناس روانشناسی هستن و خودم کارشناس کامپیوتر
    از نظر تحصیل در ایران کارنامه درخشانی ندارم ولی همسرم معدل الف هست
    ولی از نظر کاری در رشته خودم حرفی برای گفتت دارم.
    درحال گذراندن دوره آموزش زبان آلمانی هم هستیم
    شانسی برای ادامه تحصیل هر دو ما وجود داره و اگه بشه تو آلمان صاحب فرزند بشیم و اقامت بگیریم.

    1. با سلام و احترام
      برای تحصیل در آلمان شرایط سنی و تسلط شما به زبان مورد ارزیابی قرار میگیرد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت در ارتباط باشید.

      1. ???? گفت:

        سلام وقتتون بخیر،، بورسیه دانشکده پزشکی چطور امکان پذیر هست؟؟

        1. با سلام و عرض ادب
          اکثر بورسیه های تحصیلی دانشگاه های آلمان برای مقاطع تحصیلی دکترا در نظر گرفته شده است. در نظر داشته باشید که تحصیل در آلمان رایگان است.

  93. حسین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من29سالمه کارشناسی ناپیوسته مهندسی مکانیک گرایش تکنولوژی خودرو و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بازاریابی الکترونیک از دانشگاه آزاد دارم کارمند هستم و7سال هم سابقه کار در اداره بیمه دارم همسرم هم 27سالشه وکارشناسی ارشد گیاه پزشکی مهندسی کشاورزی داره شاغل نیست برای اقامت در آلمان از چه طریقی می تونیم اقدام کنیم تحصیلی یا کاری ؟کدوم راهش بهتره وآیا اصلا میشه امیدی داشت؟

    1. با سلام
      همسر شما در صورتیکه بتواند مدرک زبان ارائه دهد می تواند برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان اقدام نماید و سپس شما نیز از طریق ایشان به آلمان مهاجرت نمایید.

  94. نگین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم 6 کارشناسی معماری دانشگاه آزاد هستم. میخواستم بدونم با مدرک دانشگاه آزاد میتونم کارشناسی ارشد معماری رو توی آلمان بخونم؟
    میخوام از راه تحصیل مهاجرت کنم به آلمان.
    زبان آلمانی هم تا سطح B1-1 بلدم.تازه B1-2رو شروع کردم.
    نرم افزار های 3D maxو Revit هم بلدم.
    معدلم هم تا الان 18.07 است.

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه دانشگاه مبدا شما مورد تایید آلمان باشد، می توانید برای مقطع ارشد اقدام نمایید.

  95. شیما گفت:

    با سلام من 28 سال سن دارم کارشناسی ارشد متالوژی مواد از دانشگاه سراسری و 3سال سابقه کار در صنعت دارم حدود 2 سال در صنعت قطعه سازی و 1 سال در صنعت کامپوزیت در واحد تحقیق و توسعه کار کردم. با توجه به این که در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2020 کامپوزیت نمی باشد. آیا میتوانم جاب افری از کارفرما دریافت کنم؟ با توجه به این که بر نرم افزار های مربوط به رشته خودم مسلط هستم.
    ایا پس از اخذ مدرک آلمانی پایه B1 میتوانم ویزای جاب آفر داشته باشم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای دریافت ویزای کاری باید قرارداد کاری و یا جاب آفر خود را به سفارت ارائه دهید. شرایط شما در صورت تسلط به زبان آلمانی برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان ماسب است.

  96. بهزاد گفت:

    سلام.وقت بخیر.30 سال دارم.لیسانس مکانیک و سه سال سابقه کار مرتبط فنی.بدون مدرک زبان آلمانی
    برای ویزای کاری در آۀمان بنده رو راهنمایی بفرمایید.

    1. با سلام
      برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان باید مدرک زبان ارائه دهید.

  97. رضا گفت:

    با سلام
    بنده ۲۸سالمه. ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل دارم از دانشگاه دولتی. سابقه کار هم ندارم
    لطفا جهت اخذ ویزای کار راهنماییم کنید. ممنون

    1. با سلام
      در ابتدا ویزای جاب سیکر یا همان جست و جوی کار را دریافت کرده و سپس در صورتیکه در آلمان کار پیدا کنید، ویزای خود را به ویزای کاری آلمان تغییر می دهید.

  98. رضا گفت:

    باسلام. بنده ۲۸سالمه. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل از دانشگاه دولتی رو دارم.راهنماییم کنید میتونم از طریق ویزای کار اقدام کنم برای خارج؟؟
    ممنون

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه بتوانید مدرک زبان ارائه دهید، می توانید برای ویزای جاب سیکر آلمان اقدام نمایید.

  99. عرفان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجو دانشگاه صنعتی امیر کبیر رشته مهندسی کامپیوتر هستم و برنامه جدی واسه مهاجرت به کشور های اروپایی یا آمریکایی دارم
    میخاستم بدونم با هزینه اولیه کمی که دارم (حدود دویست میلیون تومان) چجور میتونم مهاجرت کنم میخام تا کارشناسی ارشد رو توی ایران بخونم بعدش یا واسه ادامه تحصیل یا واسه کار برم خارج فرقی هم برام نداره فقط میخام از ایران بزنم برم با این شرایط مالی من و رشته و دانشگاهم راه پیشنهادیتون واسه مهاجرت چیه؟ اصلا واسه من که بودجه اولیه پایینی دارم ممکنه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      شما در ابتدا باید روش و کشور هدف خود را انتخاب نمایید. می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را به طور دقیق راهنمایی نماییم.

  100. یونس گفت:

    با سلام
    من الان هفده سالمه و امسال کنکور و امتحان پایانی دارم
    سال ۱۴۰۰ ۱۸ ساله میشم«متولد ۱۳۸۲»
    بر فرض که من در کنکور سراسری قبول بشم و نمرات دیپلمم هم خوب باشه «بالای هجده و نیم»
    بعدش میتونم به دانشگاه در ایران برم حدود یک سال و در این دوره زبان آلمانی رو یاد بگیرم و بعدش اقدام به دریافت ویزای تحصیلی حدود ۱۹ تا ۲۰ سالگی بکنم؟

    بعدش اگر درخواستم قبول نشد میتونم در همین ایران در دانشگاه ادامه‌ی تحصیلمو بدم و بعد از گرفتن لیسانس برای ویزای کاری اقدام کنم؟

    با تشکر از شما

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان اقدام برای تحصیل کارشناسی و همچنین ویزای جاب سیکر با توجه به مدرک تحصیلی و غیره شما وجود دارد.

    2. ?Matisa? گفت:

      سلام من 17 سالمه و خواهرم 12 سال برای ادامه تحصیل میتونیم برای ویزای تحصیلی اقدام کنیم؟
      رشته من علوم انسانی ولی با توجه به ورزش کار حرفه ای بودنم میتونم برای تحصیل توی کشور دیگه ای تغییر رشته بدم؟
      زبان رو شروع کردیم
      از نظر مالی هم 4 میلیارد قصد هزینه کردن داریم
      ویزای تحصیلی ویزای مناسب با توجه به شرایط و مدت زمان رفتن میتونه باشه؟
      ممنون از شما??

      1. سلام وقتتون بخیر
        تحصیل در آلمان رایگان است و شما می توانید برای شرکت در کالج های دانشگاهی اقدام نمایید.

  101. امید گفت:

    سلام، وقت شما بخیر
    من قصد ازدواج با خانمی رو دارم که اقامت ۵ ساله آلمان رو داره. امکانش هست که بعد ازدواج بتونم ویزای ازدواج بگیرم. با توجه به اینکه ایشون دانشجو هست و هنوز اقامت دائم نگرفته.

    1. سلام روزتون بخیر
      بله، امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد.

  102. Victor گفت:

    با درود و خسته نباشید
    من در حال طی کردن پروسه ویزای تحصیلی آلمان برای مقطع ارشد هستم.
    پرسشی که دارم این هست که اگر من موفق به دریافت این ویزا شوم و پس از مدتی در ایران ازدواج کنم آیا میتونم همسر خودم را به آلمان ببرم؟
    سپاسگزارم

    1. سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان بردن همراه نیز برای شما با ویزای دانشجویی وجود دارد.

  103. رضا گفت:

    باسلام من کارمند نفت هستم و کارشناس مهندسی مکانیک و ۴۲ سالمه با سابقه کار بالای ۲۰ سال..خانمم کارشناس تربیت بدنی و مربی ورزش و دارای مدارک هست و دو فرزند دارم .‌تازه میخوام درصورت اوکی شدن شرایط شروع به خوندن زبان آلمانی کنم ..با شرایط فوق میتونم به ویزای کار امید داشته باشم ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      متاسفانه با توجه به شرایط سنی شما از طریق تحصیل و یا کاری امکان رد شدن درخواست شما وجود دارد، باید روش های دیگری را انتخاب نمایید. لطفا از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

  104. سلام من 34 سال سن دارم فوق لیسانس شیمی دارم 8 سال سابقه کار مرتبط با رشته در شرکت های معدنی دارم میخواستم ببینم برای کار در المان برای شیمی شرایط گرفتن ویزای کار چگونه هست

    1. با سلام و عرض ادب
      برای دریافت ویزای جاب سیکر باید مدرک زبان آلمانی نیز ارائه دهید. شرایط شما برای اخذ این نوع ویزا مناسب است.

  105. سلام.من لیسانس شیمی دارم 33 ساله .میخواستم ببینم میتونم اقدام ویزای کار در آلمان داشته باشم .ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه شرایط سنی مناسبی داشته باشید و همچنین به زبان آلمانی نیز آشنایی لازمه را داشته باشید، می توانید برای ویزای جست و جوی کار آلمان اقدام نمایید.

  106. درودوسپاس وقت بخیردوست عزیز,قصدمهاجرت ب اروپادارم,کشورآلمان یاهلند

    1. سلام وقت شما بخیر
      بهتر است شرایط و مدارک و توانمندی مالی و حرفه ای خود را با ما در میان بگذارید تا از میان گزینه های موجود، مناسب ترین را به شما پیشنهاد کنیم.

  107. کیومرث گفت:

    سلام ،۳۴ سال سن دارم ، دانشگاه دولتی رشته فوق دیپلم مکانیک نیمه تمام رها کردم ،در زمینه مبلمان و دکوراسیون منزل سابقه ۱۸ سال کار دارم،چون‌کارفرما بودم بیمه کمتر از دوسال پرداخت کردم .المانی مدرکB1 دارم،امکان ویزای کار المان برای من وجود دارد؟

    1. سلام بله می توانید در کارگاه های مشابه مشغول به کار شوید و یا حتی کسب و کار مربوط به خود را نیز از طریق سرمایه گذاری و یا کارآفرینی راه بیندازید.

  108. سلام. من متولد 1375 هستم و مدرک من کارشناسی ناپیوسته مهندسی برق است. دو سال سابقه در وزارت نیرو دارم.
    میخواستم مطمئن بشم که مدرک من (کارشناسی ناپیوسته) برای ویزای کاری مورد قبول هست یا خیر؟

    1. سلام، وقت بخیر
      علاوه بر نوع مدرک، محل تحصیل و اخذ مدرک هم مهم است. می توانید با یکی از دفاتر موسسه تماس بگیرید تا وضعیت مدرک شما را استعلام کنیم.

  109. اسما گفت:

    سلام خسته نباشين من ارشد مامايي دارم ميخوام براي دكترا تو المان ادامه تخصيل بدم و ٣٢سالمه و دو سال سابقه كار دارم

    1. سلام
      شرایط خوبی که براش رشته شما در این کشور وجود دارد می تواند باعث شود شما با ارائه مدرک و سابقه قوی، وارد دوره تحصیلی دکترا و سپس کار در این کشور شوید.

  110. هانیه م گفت:

    با سلام
    من دیپلم تجربی دارم و رشته ی دانشگاهی من علوم تربیتی هست
    اما حرفه ی اصلی من نقاشی است و میخوام در دانشگاه هنر برلین تحصیل رایگان کنم
    و چند ساله نقاشی کار میکنم و مدرک b1 زبان رو دارم
    میخواستم بدونم میتونم موفق بشم تا بورسیه تحصیلی بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای تحصیل در کشور آلمان شما می توانید مقدمات را مهیا نموده تا به دانشگاه درخواست پذیرش نمایید اما اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی اخذ کنید، خیر. ممکن است در مقطع مورد نظر شما و یا حتی طبق شرایطتان بورسیه ای به شما تعلق نگیرد.
      اما دقت داشته باشید که تحصیل در آلمان به صورت کلی رایگان است.

  111. هانیه م گفت:

    با سلام
    من دیپلم تجربی دارم و رشته ی دانشگاهی من علوم تربیتی هست
    اما حرفه ی اصلی من نقاشی است و میخوام در دانشگاه هنر برلین تحصیل رایگان کنم
    و چند ساله نقاشی کار میکنم مدرک زبان b1 رو دارم
    میخواستم بدونم میتونم موفق بشم تا بورسیه تحصیلی بگیرم؟

    1. سلام
      در شرایط کلی، تحصیل در کشور آلمان برای همه مقاطع رایگان خواهد بود اما اینکه بورسیه تحصیلی اخذ نمایید تا هزینه های زندگی را نیز پوشش دهد، مبنی بر سطح علمی شما خواهد بود.

  112. رزیتا گفت:

    سلام وقت بخیر همسر من در بلژیک زندگی میکنن ۱۰ سال هست ک زندگی میکنن کار دائم دارند ولی سیتیزن نیستند. مدارکم رو برای سفارت بلژیک توی تهران ارائه دادم استرس مصاحبه رو دارم گفتن تلفنی هست به نظرتون احتمال ریجکت شدن هست یا ن ؟؟ و اینکه چ سوالاتی میپرسن؟

    1. سلام
      اطلاع داشته باشید که ریجکت شدن و یا نشدن شما بسته به پیشینه شما و سوابق اجتماعیتان دارد.
      در صورتی که همسر شما مشکلی را در کشور هدف نداشته باشد، می توانید اقامت بگیرید.

      1. متین گفت:

        سلام ببخشید من مدرک لیسانس حسابداری دارم و 7سال سابقه کار دارم میتونم از طریق کار به آلمان مهاجرت کنم

        1. با سلام و عرض ادب
          بله، امکان اقدام برای شما وجود دارد.

  113. سلام و وقت بخیر
    من مهندس مکانیک هستم و در یک کارخانه بزرگ مشغول به کار هستم. سال گذشته پروژه مشترکی با یک شرکت آلمانی داشتیم که زمینه آشنایی من با یک مهندس آلمانی را فراهم آورد. ایشان تصمیم دارند من را برای شرکت خودشان استخدام کنند و برایم قرارداد بنویسند تا بتوانم برای ویزا اقدام کنم. نوع شرکت ایشان بخاطر پرداخت مالیات کمتر freiberufler است. آیا قرارداد داشتم با این نوع شرکت شانسی برای اخذ ویزا دارد یا حتما باید با شرکتهای بزرگ مثل gmbh باشد؟

    1. سلام وقت شما بخیر
      ملاحظه بفرمائید داشتن قرارداد با شرکت های بومی آلمان به منظور رزومه کاری قوی محسوب می شود و این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بر همین اساس درخواست کار خود را به سایر کارفرماها برای اخذ ویزای کار بدهید.

  114. علی گفت:

    سلام منظور شما از رزومه ، رزومه در زمینه بانکی هست یا در زمینه علوم کامپیوتر یا در خصوص معماری برای همسرم و همچنین چطور میتونم بدونم چه رزومه ای برای آلمان بهتر قبول میشه .مچکرم

    1. سلام
      بهترین رزومه برای ارائه، مرتبط ترین آنها با موضوع کاری است که به کارفرمای آلمانی درخواست می دهید.
      هرچه توانایی و تخصص شما در زمینه کاری کارفرما بیشتر باشد، موفقیت شما در جلب رضایت کارفرما بیشتر خواهد بود.

  115. علی گفت:

    سلام من کارمند بانک هستم و در حال حاضر مسئول امور مالی یک استان هستم با ۱۷ سال سابقه البته مدرک تحصیلیم مهندسی تکنولوژی نرم افزار هست و سوابق دیگری مثل رییس و معاون شعبه هم دارم و همسرم نیز مهندس معمار است و دو فرزند ۱۲و۵ ساله دارم پیشنهاد شما برای مهاجرت به آلمان برای من چیست ؟

    1. سلام
      بهترین روش که می تواند نتیجه مطلوبی را به شما بدهد تهیه رزومه کاری و ارسال آن برای کارفرمای آلمانی است تا در صورت تایید، به شما پیشنهاد کار بدهند و برای اخذ ویزا نیز اقدام کنید.

  116. سارا گفت:

    سلام
    با 35000 یورو میشه سرمایه گذاری یا سویت کوچک با اقامت گرفت البته بدون او سرمایه گذاری میگم یعنی یکی از انها

    1. سلام
      اطلاعات دقیق میزان سرمایه گذاری و نحوه قابل اجرا بودن آن را مشاورین تخصصی ما در موسسه به شما خواهند گفت اما در نظر داشته باشید به منظور سرمایه گذاری حتما نیاز نیست یک شرکت بسیار بزرگ را راه اندازی کنید و می توانید با کسب و کار کوچک نیز سرمایه گذاری نمایید.

  117. دهقانی گفت:

    درود بر شما. بنده 33 ساله و متآهل میباشم و سابقه 10 تا 12 ساله مربیگری در رشته بدنسازی رو دارم. کارت مربیگری درجه 3ودرجه 2 رو دارم. همچنین چندین مقام در مسابقات استانی.
    همچنین10 سال سابقه مدیریت باشگاه ورزشی رو دارم که 5 سالش بامدرک هست.
    میخوام ببینم واسه اقامت کانادا یا آلمان اقدام کنم تا چند درصد نتیجه مثبت داره؟

    1. سلام
      در صورتی که رزومه کاری موفقی را در رشته های تخصصی خودتان ارائه دهید می توانید برای اخذ پذیرش کاری و یا راه اندازی کسب و کارتان اقدام کنید

  118. سلام من قصد ثبت شرکت توی آلمان دارم حدود سه میلیارد تومان سرمایه دارم و البته بیزینس پلن خاصی هم مدنظرم نیست.آیا امکانش برای من فراهم هست؟آیا در خصوص بیزینس پلن شما مشاوره و فعالیت دارید؟ با سپاس.

    1. سلام
      بله امکان سرمایه گذاری در صورتی که سایر شروط مربوط به مهاجرت از جمله سوء سابقه و یا مدارک قانونی و همچنین شرط سن را رعایت کنید، می توانید از مزایای فراوان سرمایه گذاری در این کشور به صورت پربازده، بهره مند شوید.

  119. با سلام
    اول ممنونم از سایت خوبتون به خاطر اطلاعات کامل در آن.
    من 26 سال سن دارم و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مکانیک هستم و میخواهم در ادامه برای کار به آلمان بروم. فکر میکنم تجربه کافی و دانش کافی در زمینه طراحی و ساخت قطعات صنعتی را دارا هستم. لازم به ذکر است دایی بنده پزشک بوده و به همراه خانواده شان 26 سال در آلمان زندگی میکنند و اقامت دارند. اگر امکانش هست به من بگید سرعترین راه برای اینکه شغل مورد نظر رو قبل از رفتن در آلمان پیدا کرده و ویزای کاری بگیرم چیست؟ اگر امکان پیدا کردن کار بدون حضور در اونجا وجود نداره آیا از طریق اقوام خارج از کشور میتوانم دعوت به آلمان شوم؟
    ممنون

    1. سلام وقت شما بخیر.
      حسن نگاه شماست.
      سریع ترین راه برای شما جهت اخذ ویزای کاری، داشتن پیشنهاد شغلی از کشور آلمان است. اقوام شما می توانند با کارفرماهای آلمانی در تماس باشندو برای اخذ ویزای کار و دعوتنامه شما اقدامات کمکی را برای شما انجام دهند.

  120. با سلام و احترام
    آیا مدارک و سوابق کاری بایستی برای کارفرمایان آلمان ترجمه و ارسال شود و یا فقط نوشتن رزومه کافی است؟

    1. سلام و احترام
      کلیه سوابق و مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شوند و به انضمام مهر های دولتی برای کارفرمای آلمان ارسال شود. یا اینکه حضوری راجعه فرمائید.

  121. سلام
    من یک سامر اسکول ۱۰ روزه از آلمان دریافت کردم
    رفتم روی سایت سفارت آلمان برای پرکردن فرم ویزا، اما نمیدونم چه گزینه ای رو برای نوع ویزا بزنم، چون گزینه ای برای سامر اسکول نداره، برای کنگره و همایش و … داره.

    1. سلام
      به دلیل اینکه سوال شما تخصصی می باشد و نیاز به راهنمایی گام به گام دارد، پیشنهاد می کنم حتما با واحد پیگیری پرونده های موسسه تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید.

  122. زینب گفت:

    فقط من مدرک زبان چه آلمانی و چه آیلتس ندارم. کدوم مهمتره که اقدام کنم؟

    1. سلام بهتر است مدرک زبان آلمانی را اقدام نمایید تا هر چه سریعتر اخذ کنید.
      چراکه داشتن مدرک زبان بومی آن کشور به شما کمک شایانی می کند.

  123. زینب گفت:

    با سلام
    من ۳۴ سالمه دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی- گرایش عرفان(شرق شناسی) با رزومه قوی. فقط رساله من در ایران باقی مانده است. اما میخواستم مقطع دکتری در ایران را رها و به آلمان سفر کنم هم برای تحصیل هم کار اما نمیدونم باید چیکار کنم؟ کار من تضمین شده است با این رشته؟ منو راهنمایی کنیید. از چه طریق اقدام کنم
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

    1. سلام
      هم می توانید برای ادامه تحصیل به کشور هدف مهاجرت کنید و هم اینکه برای کار پس از تحصیلات که در اینصورت، اخذ مدرک تحصیلی از کشور مقصد، کمک شایانی به شما در انتخاب بازار کار خواهد کرد.

  124. باسلام.
    بنده 37سال سن دارم،لیسانس مکانیک دارم.
    13سال در زمینه خودرو فعالیت کردم باسابقه بیمه.دارای مدارک فنی مختلف ایرانی وخارجی.برای ویزای کار آلمان میشه راهنمایی کنید؟ممنون

    1. سلام
      شما باید کلیه سوابق و مدارک خود را جمع آوری نمایید و در قالب رزومه کاری به کارفرماهای آلمانی ارسال نمایید.
      در صورتی که مورد قبول واقع شوید، سپس ما شما را برای اخذ ویزا راهنمایی خواهیم کرد.

  125. سلام.من ۲۹ سالمه و در ایران به مدت ۶سال سالن ناخن داشتم.الان قصد مهاجرت دارم برای کار چطور باید اقدام کنم و ایا میتونم با این سابقه کاری اونجا کاری جور کنم؟!

    1. سلام
      با توجه به اینکه کشور آلمان به شما اجازه خواهد داد تا به کاریابی در این کشور بپردازید، ممکن است بتوانید عنوان شغلی را بیابید و مشغول شوید.

  126. سلام من 35سال دارم ومدرک فنی حرفه ای درجه 2 دررشته درودگری دارم
    می خواهم این مدرک وارتقاع دهم درآلمان آیا امکانش است؟
    لطفاراهنمایی کنید. باتشکر

    1. سلام
      برای دوره های فنی حرفه ای آلمان ثبت نام کنید و پس از اخذ مدرک در این کشور می توانید وارد بازار کار شوید.

  127. سلام وقتتون بخیر
    26 ساله هستم و متاهل دارای لیسانس کامپیوتر و 5 سال سابقه برنامه نویسی و 4 سال سابقه بیمه . انگلیسی در حد ایلتس 6 بلدم و در حال یاد گرفتن زبان المانی
    همسرم 27 ساله و دارای لیسانس ای تی و 5 سال سابقه سئو و 5 سال سابقه بیمه ، انگلیسی ایلتس 7/5 .
    میخواستم بدونم کدوممون شناس بیشتری برای پیشنهاد کاری و ویزای کار داریم ؟

    1. سلام
      شانس پذیرش برای هردوی شما از جهاتی مانند مدرک و تخصص یکسان است، چرا که بازار کار حوزه های کامپیوتری امروزه بسیار درخواست کار دارد.
      شما می توانید رزومه ای منظم تدوین کنید تا کلیات سابقه و مدارک شما را مشمول شود سپس به کارفرمای آلمانی ارسال کنید تا برای هردو و یا یک نفر دعوتنامه کاری صادر کنند.

  128. سهیل گفت:

    سلام وقت بخیر
    من الان ۲۶ سالمه و دانشجوی ارشد مکاترونیک هستم،سوالم اینه که بعد از پایان تحصیلم، اقدام برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کشور المان برایم اقامت ساده تری به عمل می اورد یا از طریق کار؟

    1. سلام با توجه به رشته تان و ارزش و بهای آن در کشور آلمان شما می توانید در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهید و پس از تحصیل نیز با وجود بازار گسترده کار مشغول به کار مورد علاقه تان شوید.

  129. fivhn گفت:

    سلام من مدرک کاردانی هوشبری از دانشگاه سراسری را دارم و سیزده سال سابقه کار در فوریتها ی پزشکی 115 را دارم امکان کار در آلمان برای من وجود داره من متاهل یک پسر شش ساله دارم

  130. سلام .لیسانس حسابداری دارم .سه سال سابقه حسابداری همراه با پرداخت بیمه دارم . زبان آلمانی را یک ماهه شروع کردم .و نزدیک صد میلیون تمکن مالی دارم.آیا برای مهاجرت به آلمان کافیه .البته با رسیدن به سطح b1 زبان. و پیشنهاد شما چیه .

    1. سلام
      پیشنیاز های مهاجرت را تا حدودی برآورده کرده اید اما نکته مهمتر، تهیه رزومه تحصیلی و کاری شماست که کارساز خواهد بود.
      سطح زبان خود را ارتقا دهید و به جمع آوری رزومه تحصیلتان در این مدت بپردازید.
      برای مهاجرت کاری و یا تحصیلی می توانید اقدام کنید.

  131. بهزاد گفت:

    با سلام
    من 38 سال متاهل و دارای دو فرزندمیباشم و دارای فوق لیسانس رشته شیمی الی هستم و حدود 12 سال سابقه کار در صنعت آب بخش ازمایشگاه و در کنار ان نیز 4 سال در ازمایشگاه طبی می باشم و دارای 5 مقاله isi نیز هستم ایاشراط اخذ اقامت کاری برایم وجود دارد یا اقامت دیگری نیاز هستس

    1. سلام
      وقت بخیر
      برای شما 2 راه وجود دارد:
      مورد اول، درخواست کاری را از سوی یک کارفرمای کشور مقصد داشته باشید تا به پشتوانه آن بتوانید ویزای کاری را بدون ممانعت اخذ کنید.
      مورد دوم، ویزای جستجوی کار را (که در برخی کشور ها مانند آلمان، کانادا، نیوزلند، استرالیا و آفریقای جنوبی صدور می شود،) اخذ کنید و به کاریابی در آن کشور بپردازید.

  132. javad nemati گفت:

    با سلام و تقدیم احترام
    اینجانب دارای مدرک دکترای تخصصی – مکانیک ماشین آلات با گرایش طراحی و ساخت از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هستم و هفت سال سابقه تدریس و مدیر گروهی رشته مکانیک در دانشگاه رو دارم که در حال گذراندن مصاحبه علمی برای جذب هیات علمی هستم . سوالم اینه که آیا میتونم با توجه به سوابق تحصیلی و آموزشی و چندین ثبت اختراع و مقاله بین المللی به عنوان مدرس و یا سیتیزن درآلمان فعالیت داشته باشم؟؟

    1. سلام
      فعالیت تحت عناوینی که فرمودید اندکی با روال پیچیده روبرو خواهد بود و به راحتی نمی توانید به این موارد دستیابی پیدا کنید.
      باید حتما مدارک و سوابق شما مورد بررسی واقع شود و براساس نیاز کشور هدف، معادلسازی گردد.

  133. باسلام.
    29سالمه و فوق دیپلم مکانیک خودرو از دانشگاه دولتی و به دلیل بازار کار ضعیف مکانیک رفتم تغییر رشته دادم و لیسانس حسابداری از دانشگاه علمی کاربردی گرفتم و تقریبا 3سال سابقه کار در شغل حسابداری دارم.همسرم هم لیسانس کامپیوتر نرم افزار از دانشگاه غیرانتفاعی داره.میخواستم بپرسم منو همسرم میتونیم برای ادامه تحصیل در رشته حسابداری و آی تی در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان اقدام کنیم؟البته زبان آلمانی بلد نیستیم ولی قصد داریم اگر امکانش برای ادامه تحصیل مون باشه زبان آلمانی رو فرا بگیریم.

    1. سلام
      در صورتی که با محدودیت سنی روبرو نشوید مشکلی برای تحصیل و کار پاره وقت حین تحصیل وجود نخواهد داشت اما در غیر اینصورت باید شرایط خود را برای ویزای کار امتحان کنید.

  134. M E گفت:

    با سلام و سپاس از مطالب مفیدی که به اشتراک گذاشته اید. من خانمی 35 ساله هستم دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی و فوق لیسانس مدیریت و درحال حاضر کارمند یکی از ادارات دولتی هستم ضمن اینکه علاقمند به فعالیت در حوزه مد و لباس نیز هستم میشه راهنمایی بفرمایید آیا شرایط مهاجرت، کار و یا ادامه تحصیل و یا تاسیس یک بیزنس را در آنجا دارم؟ از کجا باید شروع کنم؟ سپاسگزارم

    1. سلام خواهش میکنم نظر لطف شماست، سعی ما بر ارائه به روزترین و ناب ترین مطالب مهاجرت است.
      بله شما می توانید برای اهدافی که مطرح کردید مهاجرت کنید، اما باید بدانید که قبل از هرگونه اقدام باید مدارک و سوابق خود را برای بررسی دقیق طبق شرایط مقصد در اختیار کارشناسان ما قرار دهید.

  135. نادر گفت:

    سلام
    من 44 سال سن دارم ، آیا این سن ممکنه مانعی در مسر مهاجرت از طریق جستجوی کار در آلمان باشه ؟

    1. سلام به دلیل اینکه سفارت هر کشور قوانین مشخصی را برای ورود شما دارد و هر شخص را با توجه به استدلال وی برای ورود، می پذیرد؛ ممکن است محدودیت سن شما برای برخی مشاغل مشکل ساز شود اما اگر بتوانید که درخواست کاری را از سوی یک کارفرما اخذ نمایید، به راحتی ویزای کاری نصیب شما می شود.

  136. سلام و عرض ادب بنده 38 سال دارم لیسانس علوم کشاورزی و منابع طبیعی دارم ومدارکی فنی و حرفه ای در زمینه جوش آرگون و تاسیسات لوله کشی ساختمان دادم همسرم نیز کارشناس پرستاری هستند B1زبان آلمانی هم دارنددارای دوفرزند هستیم آیا میتونیم درخواست ویزای کار برا آلمان بدیم واز کجا بایستی شروع کنیم

    1. سلام وقت شما بخیر
      بله می توانید برای ویزای کار آلمان درخواست دهید، هم شما و هم اینکه همسرتان از طریق کار در مراکز تخصصی مربوط به رسته شغلیشان.

  137. negin گفت:

    سلام. سوم دبیرستان هستم و فعلا رشته ی تجربی میخونم.زبان المانی رو شروع کردم و میتونم تا قبل از کنکورم مدرک b1 رو بگیرم.همینطور نزدیک به 5 ساله که پیانو مینوازم.میخواستم ببینم از چه راهی میتونم دانشگاه هنر یا هر رشته دیگه ای برم؟ باید کنکور ایرانو بدم حتما؟!!!
    چطور میشه که بورسیه بشم و کاملا رایگان برم؟

    1. سلام
      در صورتی که بتوانید در کنکور ایران رتبه و دانشگاه مطلوب را بیاورید، روند انجام پذیرش از دانشگاه های آلمان اندکی تسهیل خواهد شد و شانس شما افزایش پیدا می کند.
      بدین منظور بایستی پس از قبولی در کنکور، تمامی مدارک و ریز نمرات خود را برای دانشگاه هدف ارسال کنید تا پذیرش را برای شما ارسال کند.
      تحصیل در کشور آلمان به کلی رایگان است.

  138. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده 34 سالمه مجرد هستم و دارای مدرک دیپلم مکانیک هستم1
    13سال مداوم سابقه ی کار تووی یه فرشگاه مواد غذایی دارم .هیچ گونه آشنایی با زبان آلمانی هم ندارم.میخواستم ببینم امکان مهاجرت برای من فراهمه؟واساسا” اونجا شانسی برای یادگیری زبان و پیدا کردن کار منطبق با حرفه ام دارم یا نه؟ممنون از حسن همکاریتون

    1. سلام
      به هرحال برای هرگونه مهاجرت شما نیاز به دانستن زبان بومی کشور مقصد خواهید داشت.
      اما می توانید در صورت داشتن تخصص و یا حرفه ای خاص، دوره های زبان را در کشور مقصد بگذرانید و وارد بازار کار شوید.

  139. مسعود گفت:

    سلام….من لیسانس کامپیوتر دارم و 7 سال سابقه کار مرتبط ( رسمی در شرکت مخابرات)…..زبان آلمانی در حد A2….و انگلیسی ایلتس 6.5…اگر زبان آلمانیم رو تا B2 ارتقا بدم چند درصد احتمال داره بتونم برم؟ می خوام بدونم ارزش تلاش رو داره یا احتمالش کمه؟

    1. سلام
      هرچه دانش زبان آلمانی شما بیشتر باشد، به طبع شانس پذیرش نیز افزایش خواهد یافت.
      چرا که بازار کار نیازمند نیروهای زبده و با روابط عمومی خوب است.

  140. سلام وقتتون بخیر
    من کارشناس پرستاری با دو سال سابقه کار هستم .میخوام برای ویزای کاری المان اقدام کنم به من گفتن 10000 یورو باید به سفارت پرداخت کنم. ایا این حرف صحت داره؟
    ممنون از وقتتون.

    1. سلام
      بر اساس اطلاعات بنده این صحت ندارد و تنها شما باید مبلغی را به عنوان تمکن مالی در حساب ایران خود داشته باشید و پرینت حساب را به سفارت ارائه دهید.

  141. سلام من لیسانس کامپیوتر نرم افزار با معدل 19 از دانشگاه ازاد رو دارم.و دو مدرک فنی حرفه ای طراحی وب و مایکروسافت پروجکت دارم.و همچنین مدرک زبان المانی سطح b1 رو دارم.خواستم بپرسم با هم چین شرایطی که دارم میتونم برای کار به المان اقدام کنم؟و اینکه هزینه ای که برای رفتن باید بدم چقدر؟

    1. سلام
      بله در صورتی که بتوانید نظر یک کارفرما را در آلمان جلب کنید به راحتی خواهید توانست برای اخذ ویزای کار بر اساس دعوتنامه کاری در خواست دهید.

  142. پویا گفت:

    سلام. بنده ۳۳ سال سن دارم و فوق لیسانس رشته هوش مصنوعی هستم و حدود ۱۴ سال سابقه کار دارم که ۷ سال آن همراه با بیمه می باشد. همسر بنده ۳۱ ساله و فوق لیسانس هوش مصنوعی هستن. چه روشی را برای مهاجرت به آلمان توصیه میکنید؟ (بنده یک پیشنهاد شغلی هم از شرکتی در آلمان دارم که هنوز نمیدانم بعد از گرفتن ویزای بنده آیا همسرم هم میتواند همزمان با من به آلمان بیاید یا باید پروسه خاصی طی شود؟)

    1. سلام
      شما در رشته تحصیلی تان اگر سابقه کاری دارید می توانید تحت یک رزومه مدون، به سفارت ارسال کنید و منتظر نتیجه باشید.
      قطعا در زمینه رشته به روز شما امکاناتی در کشور های خارجی فراهم خواهد بود تا بتوانید راحت کار کنید.

  143. سلام ببخشید سوالی در رابطه با اخذ اقامت از طریق تحصیل داشتم. من و همسرم مایلیم که از این طریق به آلمان مهاجرت کنیم. ایشون در حال حاضر دانشجوی پزشکی عمومی هستن و تصمیم دارن که برای تخصص به آلمان برن و بعد اقامت بگیرن. بنده هم دانشجوی پزشکی عمومی هستم اما قصد گرفتن تخصص ندارم. آیا من میتونم همراه با ایشون برم؟ یعنی در کل این امکان برای کسی که برای تحصیل به آلمان میره وجود داره که اعضای خانوادش رو هم با خودش ببره؟ و هم چنین برای اونا هم همرا با خودش اقامت بگیره؟

    1. سلام
      در کل چنین امکانی وجود ندارد اما برای مقاطع تخصص و بالاتر می توانید در برخی موارد اجازه بردن همراه را نیز کسب کنید.

  144. با سلام
    بنده 46 سالمه و 22 سال سابقه تو شرکت نفت دارم مدرک کارشناسی ارشد برق هستم . با توجه به سن و سابقه امکان اخذ ویزای کار در المان هست؟با تشکر

    1. سلام
      با توجه به سن شما، برای ویزای مهاجرت کاری نمی توان اقدام کرد اما سایر راه ها را نیز می توانید در میان اقدامات خود بگنجانید، برای مثال سرمایه گذاری در کشور آلمان که در صورت امکان بهترین گزینه برای شما و خانواده خواهد بود.

  145. نیما گفت:

    با سلام
    آیا کسانی که از طریق job seeker و Blue card وارد کشور آلمان می شوند قادر به دریافت پاسپورت المان هستند یا اینکه تنها به آنها اقامت بلند مدت می دهند.؟

    1. سلام
      بله قادر هستند تا با گذشت چند سال از اقامت موقت، اقامت دائم را اخذ نمایند و پس از گذشت سالهایی دیگر، شهروندی این کشور را نیز اعطا می کنند.
      اما دقت داشته باشید که تعداد سال های مد نظر برای اقامت را باید از طریق سفارت پیگیری کنید.

  146. مرتضوی گفت:

    سلام
    برای خرید ملک و اخذ اقامت در المان حدودا ب چه میزان پول نیاز داریم؟

    1. سلام بستگی به این دارد که شما در چه شهر و منطقه ای قصد خرید ملک را دارید.

  147. آرمین گفت:

    با سلام
    بنده 34 ساله دارای فوق لیسانس رشته نرم افزار کامپیوتر هستم و با توجه به اینکه برادر خانم بنده در کشور المان اقامت دارند ، بنده از چه کیسی می تونم اقامت بگیرم و ویزای کاری بگیرم با توجه به رشته بنده می تونم سریعا کار پیدا کنم؟

    1. سلام بهترین گزینه برای شما اقدام از طریق سوابق کاری تان با تخصصی که دارید، است.
      اینچنین شما می تواند کار مربوط به حرفه خود را پیدا کرده و برای اخذ ویزای اقامت درخواست دهید.

  148. س گفت:

    سلام ٣٥ ساله هستم داراي مدرك كارشناسي بيهوشي متقاضي كار در آلمان. ميشه راهنمايي كنيد لطفاً

    1. سلام
      بهترین راهی که برای شما پیشنهاد می شود با توجه به اشباع بازار فارغ التحصیلان کارشناسی، ادامه تحصیل در مقطع ارشد و سپس ورود به بازار کار در همان کشور است.
      این روش پیشنهادی، راه را برای شما هموار می سازد تا اقدامات مربوط را پیگیری کنید.

  149. سلام
    محدودیت سن هم داره؟؟؟

    1. سلام بسته به نوع مهاجرت مورد تقاضای شما محدودیت سنی وجود دارد که باد بفرمایید چه عنوان مهاجرتی را مد نظر دارید تا شما را راهنمایی کنیم.

  150. ایمانی گفت:

    سلام وقت بخیر.

    من متولد سال 68 دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی با معدل 17 هستم. مایلم در یک شاخه بین رشته ای مربوط به زبان و روانشناسی در آلمان ادامه تحصیل بدم. با توجه به شرایط فوق چقدر شانس پذیرش دارم؟

    1. سلام
      شانس پذیرش شما، رزومه تحصیلی شما ست که حاصل ریز نمرات و مدارک می باشد.
      با تجمیع این مدارک و ارائه به دانشگاه هدف، می توانید پذیرش بگیرید.

  151. marya گفت:

    با سلام من 27 ساله دانشجوی دکتری روانشناسی هستم.. شنیدم که آلمان به حیطه علوم شناختی و نوروسایکولوژی علاقمنده… و خیلیا به واسطه انگیزه ادامه تحصیل و یا کار در آزمایشگاه ترغیب به مهاجرت به این گشور میشن… خاستم بپرسم به نظر شما شانس من با توجه به سن و تحصیلاتم برای ویزای تحصیلی یا شفلی چگونه است؟ آیا بعد از دوران تحصیلی میتونم برای اقامت دایم اقدام کنم؟
    همسرم هم فوق لیسانس مکانیک هست و 33 سالشه

    1. سلام
      بهترین روش برای اقدام این است که شما میتوانید ادامه تحصیل و پژوهش خود را به نیت تهیه رزومه کاری و اخذ ویزای کار انجام دهید.
      این در نهایت منجر به اخذ ویزای اقامت دائم تحت برخی شرایط، خواهد شد.

  152. Ssssss گفت:

    سلام وقت بخیر،من مهندسی شهرسازی خوندم و ۲۵ سال سن دارم،زبان رو هم تا حدودی بلدم،میخام بدونم به کدوم کشور اروپایی راحتتر میشه مهاجرت کرد؟

    1. سلام
      اگر می خواهید به پشتوانه تحصیل و یا تخصص خود مهاجرت کنید که این می شود مهاجرت کاری و کشور های اروپایی مانند آلمان و یا کشور کانادا، نیوزلند، آفریقای جنوبی و در نهایت استرالیا به شما اجازه می دهد تا ویزای جستجوی کار را اخذ نموده و شغلی را پیدا کنید.
      اما اگر هدفتان نوع دیگری از مهاجرت است بفرمایید تا شما را دقیق تر راهنمایی کنیم.

  153. سلام و خسته نباشید من یک سوال داشتم درباره مدرک زبان آلمانی ؛
    رشته تحصیلی که برای مقطع ارشد در آلمان میخوام تحصیل کنم به زبان انگلیسی هست؛ IELTS 7.5 هم دارم اما مدرک زبان آلمانیم A2 هست؛ آیا حتما باید با این شرایط باید مدرک B1 داشته باشم؟؟
    و میتونم قبل از دانشگاه در خود آلمان کالج های زبانش رو شرکت کنم و B2 رو بگیرم؟
    لطف میکنید پاسخ من رو بدید 

    1. سلام وقت بخیر
      داشتن مدرک مطلوب زبان آلمانی، شرایط شما را برای اخذ پذیرش راحت تر، تقویت میکند.
      می توانید دوره های زبان را نیز دز کشور آلمان سپری کنید.

  154. مهدي س گفت:

    با سلام. من 34 ساله ،متاهل، داراي يک فرزند سه ساله و داراي ليسانس عمران و ده سال سابقه کار مرتبط مستند به بيمه ميباشم. داراي مدرک زبان آيلتس 5.5 و حدود سيصد ميليون سرمايه. لطفا راهنمايي بفرماييد از چه طريق امکان مهاحرت براي من وجود داره

    1. سلام
      اگر شما قصد دارید تا به تنهایی مهاجرت کنید، پیشنهاد ما برای شما مهاجرت کاری و یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است تا در ادامه با کاریابی، موفق به اخذ اقامت شوید و خانواده را نیز با خود ببرید.
      اما اگر می خواهید با سرمایه کنونی تان اقدام فرمائید، مهاجرت و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، گزینه مطلوبی است.
      اما راجع به مقدار سرمایه نیاز به بحث و بررسی است.

  155. سلام سي و دوسالمه كارشناسي گرافيك خوندم همسرم سي و پنج سالشه ليسانس تدوين فيلم داره ولي شش ساله مدير توليد شركت توليدي در و پنجره سازي يؤ پي وي سي و الومينيومِ يك فرزند دو ساله داريم چطور مي تونيم أقامت كاري در المان بگيريم؟
    ممنونم

    1. سلام
      شما می توانید در رشته کاری خودتان به دو روش درخواست ویزا کنید،
      اول دریافت دعوتنامه کاری از یک کارفرمای معتبر آلمانی
      دوم، راه اندازی کار و سرمایه گذاری مرتبط در رشته تحصیلی خودتان
      که در مجموع روش دوم مزایای بیشتری را برای شما بهمراه خواهد داشت.

  156. سلام یاسین هستم مجردو۲۷ساله کارشناسی مدیریت دولتی ازدانشگاه پیام نوردارم،با۲سال سابقه کاردرصنایع سلولزی درسمت اپراتور دستگاه وهمچنین یه سال سابقه کار ارماتوربندی درسازه های سنگین،۳۰میلیون سرمایه دارم،قصدمهاجرت به کشوررو دارم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم!

    1. سلام
      در صورتی که بتوانید رزومه ای قوی را در حیطه کاری تان برای خود آماده سازید، بسیار راحت است تا در این کشور بسته به تخصصتان مشغول کاریابی شوید و سپس در صورت امکان استخدام گردید.

  157. باعرض سلام و خسته نباشید خواستم بدانم که آیا در رابطه با رشته علوم دامی به خصوص انجام عملیات تلقیح مصنوعی گاودر کشور آلمان کار هست یا نه بنده 7 سال است که در این شغل مشغول به کار هستم و دارای مدرک تحصیلی رشته مهندسی تولیدات دامی اخذ شده از دانشگاه کردستان در سال 1389 می باشم و 32سال هم سن دارم لطفا اگر لازم باشد بنده را در جریان بگذارید

    1. سلام
      قطعا شغل های نوین و رشته های مرتبط با سلامت و بهداشت در بورس مشاغل درجه یک قرار دارند و بازار کار خوبی از دید دامپروری در کشور های توسعه یافته دارند.

  158. سلام من درحال انتخاب رشته برای دانشگاه هستم بنظر شما برای گرفتن ویزای تحصیلی ریاضی محض یا متالوژی دانشگاه دولتی بهتر است یا مهندسی صنایع دانشگاه علم و فرهنگ

    1. سلام
      بستگی به این مسئله دارد که شما میخواهید در کشور مقصد در کدام دانشگاه مشغول به تحصیل شوید، بدین معنی که هر دانشگاه نوعی از پذیرش را مورد نظر دارد که پیشنیاز های آن نیز متفاوت خواهد بود.

  159. سلام
    من مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه آزاد دارم و 33 سال سن دارم در حال حاضر هم مشغول به کار در زمینه رشته خودم هستم، مسلط به نرم افزار های اتوکد ؛ تری دی مکس هستم.از نظر زبان انگلیسی مدرک ادونس کانون زبان را دارم. میخاهم برای کار در المان اقدام کنم لطفا منو راهنمایی کنین.

    1. سلام
      شما به پشتوانه مدارک فنی که دارید می توانید برای کارفرمای بومی کشور آلمان رزومه خود را ارسال نموده و در صورت دریافت دعوتنامه کاری، برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

  160. سعید گفت:

    با سلام، من 33 سال سن دارم و دارای مدرک دکتری شیمی تجزیه از دانشگاه آزاد هستم وازدواج کرده ام و همسرم دارای فوق لیسانس شیمی تجزیه میباشد و خودم مدت 8 سال نیز کارمند وزارت بهداشت هستم، میخواستم بدونم چگونه میتوانم ویزای کاری بگیرم و چه شرایطی دارد.و آیا میتوانم همسر خود را از ابتدا ببرم و شرایط کار برای رشته من چگونه است و حقوق دریافتی چقدر است و بعد از چند وقت ویزای دایم میشود گرفت و چه مبلغی را باید هزینه کنم. ممنون

    1. سلام
      در وهله اول شما بایستی مدارک و شواهد کاری خود را در قالب رزومه برای سفارت مهیا کرده و ارسال کنید تا نتیجه را به شما اعلام کنند.
      در صورتی که واجد شرایط کار در این کشور باشید می توانید با ویزای موقت وارد شده و بر اساس قوانین موجود، پس از چند سال ویزای اقامت دائم را اخذ کنید.
      دقت داشته باشید که کار و زندگی در این کشور و همچنین هزینه های حاصله، همگی بسته به توانایی و شیوه زندگی شما است و بطور دقیق مشخص نیست.

  161. سینا گفت:

    سلام.برای ویزای تحصیلی میتوان از طریق ارمنستان اقدام کرد؟

    1. سلام
      منظور شما این است که شما اقامت ارمنستان را دارید ؟ یا اینکه فعلا آنجا هستید و میخواهید اقدام نمایید !؟
      اما لازم به ذکر است که در هردوصورت شما می توانید اقدامات مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش را انجام دهید اما پیش نیاز های آن بسته به مبدا شروع شما متفاوت خواهد بود.

  162. سلام من ۴۱ سالمه و مجرد لیسانس مامایی دارم و کارمند رسمی دولت هستم که میخواهم از طریق تحصیل در کارشناسی ارشد به المان مهاجرت کنم لطفا راهنمایی کنید که میتونم برم و اگه میتونم از کجا و چه جوری باید استارت بزنم ؟

    1. با سلام
      با توجه به وقفه ی تحصیلی ، در صورت ارائه سابقه کار با بیمه، ممکن است با تقاضای پذیرش شما، موافقت شود.
      البته می بایست مدرک ب2 زبان آلمانی نیز داشته باشید.
      پیشنهاد می شود به صورت حضوری با مشاوران مهاجرت ما در ارتباط باشید تا تمامی حالات و شرایط مهاجرت شما را بررسی نمایند.
      همچنین می توانید با شماره تماس های مندرج در پایان هر صفحه سایت در ارتباط باشید و از مشاوره های عمومی تلفنی و رایگان ما بهره مند شوید.

  163. سهیل ه گفت:

    سلام من 24 سال و فوق دیپلم کامپیوتر نرم افزار دارم و پدر و مادرم از هم جدا شدم من میخوام با مادرم برای کار به المان مهاجرت کنم و یک مغازه بزنم برای پخت دو نوع نان البته اقوامم در المان اقامت دارن لطفا راهنمایی کنید چطور اقدام کنم اصلا شرایطس رو دارم ؟؟؟؟

    1. سلام
      در صورتی که تمکن مالی کافی را به سفارت ارائه دهید، می توانید در قالب ثبت شرکت به این کشور مهاجرت کنید.
      حضور اقوام شما در این کشور تنها در صورتی می تواند به شما کمک کند که صاحب کسب و کاری باشند و بتوانند برای شما دعوتنامه کاری ارسال کنند.

  164. سلام و عرض ادب
    بنده 32 سالمه مجرد کارشناسی برق دارم با 8 سال سابقه کار و سوابق بیمه .برای گرفتن ویزای المان چه روشی مناسب هست با شرایط من البته خودم دنبال ویزای کاری هستم که بتونم مشغول بکار شم.و از لحاظ تمکن مالی برای ویزای کاری بلوکارت المان چه مقدار بودجه باید داشت؟

    1. سلام
      باتوجه به سن شما، مهاجرت کاری یا تحصیل در مقاطع بالا گزینه خوبی است.
      شما می توانید در صورت داشتن سابقه کاری، آن را برای ما ارسال کنید تا کلیه شرایط و ضوابط را برای شما بیان کنیم.

  165. سلام بنده ۳۳ ساله فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندس کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه غیر انتفاعی هستم در زمینه نرم افزاروسخت افزار تخصص دارم و حدود ۱۰ سال سابقه کار دارم متاهل و همسرم دارای مدرک کارشناس صنایع دستی گرایش طراحی فرش هستند و سابقه کار ندارند دارای یک فرزند ۵ ساله هستم چه نوع مهاجرتی رو پیشنهاد می کنید و آلمان گزینه مناسبی هست؟

    1. سلام وقت بخیر
      شما میتوانید گزینه مهاجرت کاری و یا سرمایه گذاری را برای خود و سپس خانواده انتخاب نمایید.
      از طریق مهاجرت کاری ابتدا شما مجوز ورود را دریافت می کنید و پس از مدتی ، خانواده نیز می توانند به شما بپیوندند. اما در مورد مهاجرت سرمایه گذاری امتیازی که به شما تعلق میگیرد، ویزای خانوادگی است.

  166. Azi گفت:

    عرض ادب,32 ساله فوق دیپلم.تکنسین رادیولوژی, سابقه کار با بیمه زیر 2سال و بدون بیمه حدود 3 سال,( متاهل),خواهشمندم راهنمایی بفرمایید از چه کانالی میتونم اقامت آلمان بگیرم؟ درحال خوندن زبان هستم

    1. سلام وقت شما بخیر
      برای اخذ اقامت آلمان با توجه به شرایطتان می توانید درخواست کار بدهید که پس از پذیرش و استخدام، خانواده را نیز ببرید.
      اما راه دیگری که شاید بتوانید اقدام کنید، سرمایه گزاری می باشد که مزایای بیشتری دارد و در ابتدا می توانید خانوادگی وارد کشور شوید.

  167. سلام مرتضی هستم 33 ساله لیسانس معماری دارم و مسلط به دوربین نقشه برداری همسرم هم فوق لیسانس حقوق و بیمه نداریم سابقه کاری حدودا 8 سال دارم هم من و همسرم دست وپا شکسته زبان آلمانی بلدیماما مسلط نیستیم…ممنون میشم راهنماییم کنید که اصلا میتونم اقامت بگیرم ویا کار برای ما پیدا میشه یا نه…ممنونم از شما.

    1. سلام
      شما و همسرتان می توانید برای مهاجرت کاری به آلمان اقدام کنید، اما در صورتی که بخواهید می توانید ابتدا برای ادامه تحصیلات به کشور آلمان رفته و پس از اخذ مدرک دانشگاهی آلمان، وارد بازار کار این کشور شوید.
      اما بدانید که داشتن مدرک زبان آلمانی (بسته به موقعیت b1 یا a1) الزامی است.

  168. محسن گفت:

    سلام.
    ۳۴ سال دارم ،دارای مدرک مهندسی جوش از دانشگاه علمی کاربردی و با 5سال سابقه‌ی کار در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی بعنوان بازرس فنی.
    دارای مدارک بین المللی آزمایشات غیر مخرب ASNT LEVEL II VT,PT,MT,MFL
    مهارت اصلی بنده بازرسی کف مخزن به روش mfl میباشد.
    آیا واجد شرایط کار در آلمان میباشم؟

    1. سلام
      می توانید رزومه یا همان سوابق کاری مرتبط خود را به ضمیمه مدارک تحصیل و فنی، برای کارفرماهای آلمانی ارسال نمایید تا در صورت تایید و نیاز، برای شما دعوتنامه کاری ارسال شود.

  169. سلام من ۳۲ ساله هستم لیسانس مهندسی پتروشیمی و فوق لیسانس پلیمر دارم همسرم لیسانس کامپیوتر دارندو یک فرزند دوساله شرایط اقامت و کار برای ما در المان وجود داره ؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. با سلام
      می بایست ابتدا بر اساس ویزای جستجوی کار و یافتن کار مناسب در آلمان، اقامت بگیرید و سپس اقدام به اخذ اقامت برای خانواده نمایید.
      شما می بایست به زبان آلمانی مسلط شوید و سابقه کار با بیمه داشته باشید.

  170. Reza tazerani گفت:

    سلام رضا هستم 32 ساله لیسانس عمران دارم در رشته معماری کارهای خوبی رو زدم برنده دو فراخوان معماری شده ام تسلط کامل به نقشه برداری و کار با دوربین توتال استیشن دارم ده سال است که کار میکنم و ساختمانهای زیبای تا کنون از صفر طراحی و ساخته ام عکاسی با dslr رو حرفه ای انجام میدم و در زمینه مدلیینگ کار های زیادی انجام دادم به نرم افزار های معماری تسلط دارم همسر من هم عکاس حرفه ای است و فوق لیسانس آنالیز ریاضی از دانشگاه سراسری دارد ،خیلی دوست دارم به آلمان مهاجرت کنم چون احساس می کنم در آلمان کارهای بزرگتری را میتونم مدیریت کنم و انجام بدم خوشحال میشم کسی راهنمایم کنه از کجا شروع کنم.

    1. با سلام
      برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان می بایست به زبان آلمانی مسلط باشید، سابقه کار با بیمه نیز نیاز است.
      که پس از اخذ این ویزا می توانید به مدت شش ماه می باید کار بیابید و در مجموعه ای معتبر با حقوق مناسب مشغول به کار شوید که بر اساس قرار داد آن بتوانید اقدام به اخذ اقامت نمایید.

  171. محسن گفت:

    سلام.
    ۳۴ سال دارم ،دارای مدرک مهندسی جوش از دانشگاه علمی کاربردی و با 5سال سابقه‌ی کار در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی بعنوان بازرس فنی.
    دارای مدارک بین المللی آزمایشات غیر مخرب ASNT LEVEL II VT,PT,MT,MFL
    مهارت اصلی بنده بازرسی کف مخزن به روش mfl میباشد.
    آیا واجد شرایط کار در آلمان میباشم؟

    1. با سلام
      در صورتی که موفق به اخذ ویزای جستجوی کار آلمان شوید، که از الزامات آن تسلط به زبان آلمانی می باشد، می توانید کارهای مرتبط با حوزه ی فعالیت کاری خود را بیابید.
      کشور آلمان یک کشور صنعتی می باشد و در صورتی که شخص مهارت کافی در صنعت و زبان آلمانی داشته باشد، می تواند شغل قابل ویزای خود را بیابد.

  172. سلام بنده دارای مدارک ۱. لیسانس زبان انگلیسی ۲. گواهینامه پایه یک ۳.تعمیرات موبایل می باشم و ۱۵ سال سابقه بیمه دارم ایا شانسی برای مهاجرت به المان را دارم با تشکر

    1. سلام
      بله می توانید به مراکز ارائه دهنده خدمات مربوط به شغلتان درخواست دهید تا دعوت نامه کاری را در صورت قبولی برایتان ارسال کنند.
      راه دیگر اینکه خودتان ویزای آلمان را بگیرید و وارد کشور شوید و در ادامه به دنبال کار بگردید.

  173. با سلام، من 51 ساله و مجرد هستم. فوق لیسانس مدیریت رسانه از دانشگاه علامه دارم. تمکن مالی هم حدود 30 میلیون است. با توجه به شرایط من شما کدام روش را برای مهاجرت به آلمان پیشنهاد میکنید: 1- مهاجرت کاری 2- ثبت شرکت با مسئولیت محدود 3- ادامه تحصیل

    1. با سلام
      با توجه به سن شما، بحث مهاجرت کاری، منتفی ست.
      در صورتی که مقالات بین المللی چاپ شده نداشته باشید و مدرک زبان سی 1 آلمانی نداشته باشید، همچنین سابقه کار با بیمه در سنوات غیر تحصیلی خود نداشته باشید، بحث ادامه تحصیل هم منتفی ست.
      بحث سرمایه گذاری و ثبت شرکت هم با توجه به تمکن مالی شما، امکان پذیر نیست.
      در مجموع شرایط مهاجرت به کشور آلمان غیر از حادث شدن ازدواج با تبعه ی آلمان، برای شرایط مذکور، پیش بینی نمی شود.

  174. نیلوفر گفت:

    سلام من مدرک (B1 ) را دارم و ۲۳ سالم است. دوست دارم تا در آلمان در رشته داروسازی تحصیل نمایم. ممنون می شوم مرا راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام
      بهتر است خلاصه مدارک و ریز نمرات خود را برای دانشگاه های مورد نظر در کشور آلمان ارسال نمایید تا در صورت پذیرش شما، اقدامات مربوط به اخذ ویزا را انجام دهید.
      بهترین گزینه شرکت در دوره کارشناسی رشته مد نظرتان و تحصیل از بدو آموزش می باشد.

  175. سلام خسته نباشید میخواستم در مورد اقامت آلمان مشورت بگیرم . بنده 32 سالمه یک فرزند پسر دارم حدود 9 سال سابقه بیمه دارم که 4 سال آن در شرکت تولید قطعات خودرو می باشد لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم همسرم نیز 35 ساله با 5 ساله سابقه کاریبیمه ای و فوق دیپلم کامپیوتر می باشد بنابراین میخواستم سریعترین و مطمین ترین و کم هزینه ترین روش رو معرفی کنید .شرایط ویزای تحصیلی رایگان چی هست.

    1. سلام
      تحصیل در کشور آلمان به کلی رایگان است و می توانید برای تحصیل در مقطع ارشد درخواست بدهید.
      سایر روش های موجود مشتمل بر داشتن رزومه کاری خوب و درخواست برای اخذ ویزای کاری در این کشور می باشد.

  176. علیرضا گفت:

    با عرض سلام
    با داشتن معدل دیپلم وپیش دانشگاهی بالای 18ومدرک زبان b1
    دوره یکساله کالج را در کدام شهر المان میتوان گذراند
    در ضمن 18ساله هستم
    ممنون از راهنمایی های خوبتون

    1. سلام و خسته نباشید.
      پذیرش شما در دانشگاه های آلمان منوط به رعایت قوانین آنها برای تحصیل است در حال حاضر دانشگاه های متفاوتی در شهر های مختلف، دانشجویان خارجی را می پذیرند که شما نیز می توانید از دسته کسانی باشید که در این میان پذیرش می شوید.
      بر اساس سوابق تحصیلی و مدارک شما می توان تشخیص داد که کدام دانشگاه و شهر را قبول خواهید شد.

  177. علیرضا گفت:

    با عرض سلام وروز بخیر
    میخواستم بدانم درست هست که شرط پذیرش از طریق کنکور برداشته شده و به جای ان معدل پیش دانشگاهی بالای 18 لازم است

    1. سلام
      برخی دانشگاه ها همچنان شرط پذیرش را بر مبنای سوابق تحصیلی و رتبه شما در کنکور کشورتان در دستور کار دارند. اما بله هستند دانشگاه هایی که شرط پذیرششان بر مبنای معدل است(معدل دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات)

  178. هیراد گفت:

    سلام
    من 28 ساله هستم، لیسانس متالورژی، 5 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی دارم. از طریق اقدام برای ویزای کار آلمان، چقدر شانس موفقیت دارم؟

    1. سلام
      می توانید برای سازمان های مربوطه به رشته خودتان درخواست کار دهید اما شانس قبولی شما را تجربه کاری و تحصیلتان مشخص خواهد کرد.
      شما می توانید برای امر مهاجرت به آلمان، گزینه تحصیل را انتخاب نمایید که منجر می شود پس از اتمام دوره، با مدرک از کشور آلمان وارد بازار کار شوید.

  179. رویا گفت:

    سلام
    من مدرک ارشد معماری دارم با سلبقه 12سال کاری، برای مهاجرت به آلمان می خوام اقدام کنم بنظرتان با سن 40 میشه اقدام کرد و از چه راهی تا حدودی از نظر مالی تضمین شده هستم .ممنون میشم راهنماییم کنید؟

    1. سلام
      سن شما ممکن است مانع اقدام برای مهاجرت کاری شود چراکه سفارت برای این گزینه محدودیت هایی را قرار می دهد.
      بهترین گزینه برای شما، اقدام از طریق سرمایه گذاری در کشور هدف است تا بتوانید اقامت را هرچه زودتر دریافت کنید.

  180. amin گفت:

    سلام من 7 سال است که در ایران در زمینه ی موسیقی تحصیل میکنم میخاستم به آلمان برم و با اساتید المانی کلاس خصوصی بگیرم برای این کار چه ویزایی رو باید بگیرم توجه کنید که من نمیخام به دانشگاه موسیقی برم میخام کلاس خصوصی بگیرم.

    1. سلام
      بدین منظور می توانید با اشخاص متخصص در این زمینه که در کشور هدف شما هستند مکاتبه کرده و در صورت تایید آنها، دعوتنامه ای برایتان ارسال کنند که بر اساس همین دعوتنامه اقدام به اخذ ویزا کنید.

  181. با سلام
    من فوق لیسانس طراحی شهری و 9 سال سابقه کار دارم و همسرم فوق لیسانس برق دارد. میخواستم ببینم برای شرایط ما ویزای کاری مناسبتر است یا تحصیلی و بهتر است من اقدام کنم یا همسرم؟ کدام کشور برای شرایط ما مناسبتر است؟
    خیلی ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      برای وضعیتی که شما می فرمائید، هر دوراه امکان انجام دارند. می توانید یکی از شما برای ویزای تحصیلی اقدام کنید و سپس شخص دوم در ادامه برای نوع دیگر یعنی ویزای کار اقدام نمائید.
      البته اگر همسر شما برای ویزای کار اقدام کند و موفق به اخذ اقامت موقت شود، می تواند پس از مدتی شما را نیز به عنوان همراه دعوت کند.
      در اینصورت شما می توانید با ویزای همسرتان نیز مشغول به تحصیل شوید.

  182. سلام
    دیپلم هستم و مدرک b1 المانی دارم با ۳۰ میلیون تمکن مالی چطور میتونم به المان برم؟

    1. با سلام
      در صورتی که سابقه کار به همراه بیمه و حداقل مدرک کارشناسی را تحصیل فرمایید، می توانید برای اخذ ویزای شش ماهه ی جستجوی کار اقدام نمایید.

  183. باسلام و احترام
    اینجانب دارای مدرک دکتری مهندسی مکانیک با ۲۰ سال سابقه کار در صنعت و دانشگاه ،۴۵ سال سن، متاهل تصمیم به مهاجرت به المان، اتریش یا دانمارک را دارم. لطفا درصورت امکان راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام
      با توجه سن شما، مهاجرت کاری اندکی غیر ممکن خواهد بود و بهترین گزینه برای شما مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است.
      این به شما امکان می دهد که بتوانید ویزای اقامت خانوادگی را اخذ کنید.

  184. بنده مدرک B2 زبان آلمانی دارم ولی همسرم به زبان انگلیسی تسلط دارد.

    1. تنها داشتن مدرک زبان کفایت نمی کند و بایستی روش انتخابی مهاجرتتان را بیان کنید تا دقیق ترین راهنمایی را مشاورین ما در اختیار شما قرار دهند.

  185. با سلام ، من و همسرم هردو دارای لیسانس اویونیک(برق هواپیما) هستیم و همسرم 5سال سابقه کار در همین رشته را دارد و دارای مدارک گوناگونی در این حوزه می باشد و من هم 3سال سابقه کار غیر مرتبط با رشته ی تحصیلی خود دارم(حسابرس). آیا برای مهاجرت شانسی وجود دارد؟

    1. با سلام
      برای مهاجرت به آلمان ,در صورتی که به زبان آلمانی مسلط شوید این امکان برای شما فراهم است.

  186. سلام. من 28سالم هست دیپلم مکانیک وبرق خودرو دارم با چهارسال سابقه کار در ایران خودرو. درحال حاضر هم راننده پایه یک هستم میخاستم بدونم شرایط اقامت برای من به چه صورت هست. همسرم هم دارای لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد میباشد

    1. سلام
      در صورتی که شما بتوانید کارفرمایی را در کشور آلمان پیدا کنید و ایشان نیاز به تخصص شما و یا همسرتان داشته باشد، به شما ویزای کار اعطا می شود که اجازه بردن همراه را نیز به شما خواهد داد.

  187. سامان گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان
    آیا پس از اتمام دوره ارشد در کشور آلمان فرصتی جهت یافتن کار به دانشجو داده میشود یا خیر وآیا درای شرایطی هست یا نه ؟

    1. با سلام
      به شما یک سال اقامت بعد از تحصیل داده می شود , که اگر بتوانید شغل مناسب را بیابید , به شما اقامت داده می شود.

  188. سلام من دیپلم متالورژی هستم وسابقه کار در این رشته رو بمدت ۲سال دارم و۲۱ سالمه شرایط مهاجرت به آلمان برای من امکان داره ؟

    1. با سلام
      پیشنهاد میشود کشور ها و یا روش های دیگر مهاجرت را مورد بررسی قرار دهید.
      جواب بسیاری از سوالات شما عزیزان در پاسخ به سوالات قبلی وجود دارد.
      لطفا مطالعه بفرمایید.

  189. با سلام من ليسانس معماري دارم و همسرم ليسانس علوم سياسي ، و يك فرزند دو ساله داريم، قصد مهاجرت داريم ، پيشنهاد خودمون مهاجرت براي تحصيله فقط نميدونم جا ومكان به زوج هايي با شرايط ما چطور ميدن و تكليف فرزند چي ميشه وقتي هر دو سركلاس هستيم!! ايا با اين روش ميشه اقامت دائم گرفت؟

    1. با سلام
      با تحصیل یک فرد در یک کشور , به همسر و فرزند زیر 18 سال او نیز به عنوان همراه , ویزا تعلق میگیرد.
      کسب اقامت دائم در کشور ها متفاوت است.ولی عموما پس از تحصیل اگر شاغل شوید , به شما اقامت کاری تعلق میگیرد.

  190. امیر گفت:

    سلام و ممنون از شما برای پاسخگویی به دغدغه های مربوط به مهاجرت
    من 36 سالمه لیسانس مهندسی کامپیوتر- نرم افزار از دانشگاه آزاد و مسلط به برنامه نویسی تحت شبکه هستم و حدود 10 سال سابقه کار تو واحد فناوری اطلاعات تراکتور سازی ایران با شغل برنامه نویسی رو دارم. فوق لیسانس مدیریت اجرایی mba از دانشگاه آزاد رو هم دارم.
    همسرم فوق لیسانس حسابداری و آرایشگر حرفه ای و یه دختر 7 ساله داریم.
    من میخوام برای مهاجرت استارت بزنم و سوالم اینه آیا آلمان بهتره یا کانادا؟
    سوال دوم اینکه اگر بخوام این پروسه رو شروع کنم فاز اولش چیه؟
    هزینه های اولیه برای استارت کار چقدر هست؟
    ممنونم از شما

    1. با سلام
      مهارت برنامه نویسی , برای یافتن شغل در آلمان بسیار مجرب است.
      برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان نیاز به یادگیری زبان آلمانی می باشد.
      برای انتخاب و تعیین کشور مقصد مهاجرت , با توجه به شرایط اقدام و دانستن دقیق تر محیط زندگی در کشورها , مشاوره با مشاوران متخصص را به شما پیشنهاد میکنیم.

  191. مهندس طراح برق ساختمان ۳۲ساله مجرد ۱۰ سال سابقه
    لطفا جهت مهاجرت به آلمان راهنمایی بفرمایید.
    سپاس

    1. با سلام
      اگر مقصد ذهنی شما کشور آلمان و یا اتریش باشد, نیاز به داشتن حداقل مدرک کارشناسی و تسلط به زبان آلمانی می باشد.
      که با تایید سفارت آلمان می توانید ویزای جستجوی کار شش ماهه بگیرید.
      در صورتی که بتوانید از راه سرمایه گذاری نیز اقدام بفرمایید, این مسیر وجود دارد.
      مسیر دیگر نیز برای اخذ اقامت یک کشور, ازدواج با تبعه ی آن کشور می باشد.
      البته مسیر ادامه ی تحصیل نیز مجرب است که نیاز به داشتن مدرک زبان آلمانی ب 1 و برای برخی دانشگاه ها ب 2 می باشد.

  192. سلام وخسته نباشیدبنده 29 سال دارم.دارای مدرک کارشناسی ترببت بدنی می باشم 6ساله درمدارس وباشگاه مشغول بکارم .شرایط اقامت درالمان را برای من و همسرم چگونه است.ممنون

    1. با سلام
      شرایط و پیش نیاز های گرفتن اقامت به تفصیل در سایت آمده است.
      از راه های تحصیل , ویزای جستجوی کار , سرمایه گذاری می توانید اقدام فرمایید.لازم به ذکر است برای اقدام به اخذ اقامت کشور آلمان نیاز به تسلط به زبان آلمانی می باشد; البته در گزینه ی سرمایه گذاری در صورت تایید شخص و سرمایه , بسیاری محدودیت ها قابل حل است.

  193. با سلام
    اينجانب 36 ساله داراي مدرك فوق ليسانس مكانيك و 12 سال سابقه كار ميباشم.با زبان الماني تا سطح B1 آشنايي دارم.
    همسرم داراي مدرك دكتراي مواد و سابقه تدريس در دانشگاه دارد.فرزند هم نداريم.
    به نظر شما شرايط ما براي مهاجرت مناسب است و اينكه در چه مدت زماني ميتوان به المان مهاجرت نمود؟

    1. با سلام
      شرایط مذکور برای اقدام جهت اخذ ویزای جستجوی کار آلمان مناسب می باشد.
      با توجه به این مسئله که سفارت آلمان وقت مصاحبه را ماه ها به تعویق می اندازد, اخذ ویزای جستجوی کار حدود ده ماه به طول خواهد انجامید.

  194. سلام برای گرفتن ویزای کار من کجا باید بروم چقدر زمان می برد و چقدر هزینه دارد و چه مدارکی می خواهد ممنون.

    1. سلام
      مکانی نیاز نیست تشریف ببرید تا زمانیکه از شما درخواست شود برای زمان مصاحبه سفارت مراجعه کنید.
      خدمات گرفتن وقت و هماهنگی های لازم برای پیدا کردن کارفرما را متخصصین ما به شما راهنمایی خواهند کرد.

  195. م.محمدی گفت:

    سلام
    من و همسرم کارشناسی ارشد رشته کتابداری از دانشگاه علامه طباطبایی هستیم هردو 37 ساله هستیم.دارای دو فرزند 4 و 2 ساله.میخواستم بپرسم از چه طریق میتونیم برای مهاجرت به آلمان اقدام کنیم
    با تشکر

    1. سلام
      با توجه به رشته تان اگر بخواهید فعالیتی انجام دهید، اندکی کار شما دشوار خواهد بود.
      اما سایر روش های مهاجرت برای شما امکان پذیر است و در صورت داشتن تخصص نیز می توانید ویزای کاری را در خواست دهید.

  196. سعید گفت:

    با سلام
    اینجانب دارای مدرک فوق لیسانس الکترونیک 47 سال دارم و 24 سال سابقه تدریس در رشته الکترونیک با یک فرزند 8 ساله و همسرم چگونه میتونم به المان مهاجرت کنم ممنونم از سایت خوب شما

    1. سلام نظر لطف شماست، ممنونم
      بهترین گزینه برای شما مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است که می تواند شما را به مقصودتان یعنی اقامت خانوادگی ، برساند.

  197. هانی گفت:

    سلام شبتون بخیر. من فوق لیسانس مهندسی کشاورزی دارم و یک سال سابقه کار در زمینه تحصیلی خودم دارم ( مهندسی فضای سبز یک پروژه در یک باغ چند هکتاری) 27 سالمه و مجردم و عضو ایران آلمان هستم. از چه طریقی میتونم اقدام کنم . ممنونم.

    1. سلام
      در صورتی که بتوانید سرمایه ای را در میان بگذارید و شغل خود را در کشور مقصد پایه گذاری کنید، مجموعه این اقدامات منجر به اخذ ویزای کاراز طریق سرمایه گذاری می گردد.

  198. علیرضا گفت:

    سلام من ۱۸سال سن دارم دیپلم مکانیک خودرو دارم میخواستم بدونم شرایطم چطوره برای مهاجرت به المان

    1. با عرض سلام
      قطعا اطلاعاتی که فرمودید برای هیچ پاسخگویی کافی نیست.
      اطلاعات بیشتری اعلام بفرمایید.

  199. داریوش گفت:

    با سلام
    برای ثبت شرکت در آلمان جهت اخذ اقامت چگونه می توان در آلمان حضور پیدا کرد .
    اولین بار که با ویزای معمولی ( نه ویزای اقامت، چون هنوز اقامت نگرفته ایم ) وارد المان شویم آیا می توان کار ثبت شرکت را انجام داد یا اینکه چون قصد از مسافرت تفریح بوده این امکان و اجازه برای مان وجود ندارد؟
    پس چطور باید اقدام اولیه را انجام داد؟
    تشکر از راهناییتان

    1. سلام
      بایستی مستندات مربوط به توانایی مالی برای سرمایه گذاری را به سفارت ارائه داده و از طرفی نیز برای اقدامات مربوط به ثبت شرکت با یک آژانس خدمات ثبتی در آلمان گفتگو نمایید.

  200. داریوش گفت:

    با سلام
    برای ثبت شرکت در آلمان جهت اخذ اقامت چگونه می توان در آلمان حضور پیدا کرد .
    اولین بار که با ویزای معمولی ( نه ویزای اقامت، چون هنوز اقامت نگرفته ایم ) وارد المان شویم آیا می توان کار ثبت شرکت را انجام داد یا اینکه چون قصد از مسافرت تفریح بوده این امکان و اجازه برای مان وجود ندارد؟
    پس چطور باید اقدام اولیه را انجام داد؟
    تشکر از راهناییتان

    1. سلام وقت بخیر
      برای انجام اقدامات مربوط به ثبت شرکت در کشور آلمان یا می توانید با ویزای بیزنس وارد این کشور شوید و یا اگر هزینه های آن برای شما به دلیل تکرار مراحل زیاد است، می توانید از طریق وکلای حاضر در کشور های اروپایی استفاده کنید.

  201. سلام. من 32 سالمه مدرک مهندسی عمران دانشگاه آزاد دارم. سابقه 7 سال کار در عسلویه. همسرم 29 ساله مدرک رسمی مربیگری تکواندو و پیلاتس داره. زبان آلمانی اصلآ بلد نیستیم. پیشنهاد شما برای مهاجرت به آلمان یا استرالیا چیه؟

    1. سلام
      پیشنهادی موجود، تهیه رزومه کاری از سوابق و مدارک خود و همسرتان برای ارسال به کارفرمای بومی کشور های هدف.
      با این روش شما می توانید درخواست کار را از سوی کافرما در صورت تایید، دریافت کنید و اقدام به اخذ ویزا نمایید.

  202. با سلام همسرم34سن دارد گواهینامه یک و ویژه دارد یک مدت هم مکانیک ماشین سنگین بوده آیا امکان گرفتن اقامت وداشتن کار درآلمان را داریم دارای دو فرزند هم هستیم

    1. سلام
      با توجه به تجربه و تخصص ایشان، شما باید به دنبال مشاغل مربوط باشید تا کارفرمایی را در این کشور بیابید و از او دعوتنامه کاری کسب کنید.
      این دعوتنامه موجب می شود شما و همسر و فرزندانتان بتوانید اقامت کشور را بگیرید.

  203. آیا سن 51 سال هم می‌تواند اقدام کند؟
    ببخشید از چند سال به بالا نمی‌توان اقدام کرد برای آلمان

    1. سلام
      برای مقاصدی به جز کاری ، تا سن 40 سالگی می توانید درخواست کنید. این درخواست مبنی بر کاریابی و یا تحصیل و سرمایه گذاری متغیر است.

  204. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی هستم.میخوام برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی به آلمان مهاجرت کنم.ازتون میخوام راهنماییم کنین.باتشکر

    1. سلام متشکر، وقت شما بخیر
      بهتر است بدانیم که هم اکنون رشته کارشناسی شما چیست و در چه سطحی مشغولید.
      در ادامه می شود یک راهنمایی کلی و کاربردی همچون سایر دوستان، به شما ارائه کرد.

  205. سروش گفت:

    با سلام من سروش 31 ساله هستم و کاردانی و کارشناسی تعمیر و نگهداری هواپیما و کارشناسی ارشد هوافضادارم، مشکل من نداشتن سابقه کار هست بخاطر مدرک ارشدم و نبود بازار کار. من انگلیسی رو میتونم صحبت کنم لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میتونم اقامت آلمان رو بگیرم؟

    1. سلام وقت بخیر
      شما می توانید سوابق تحصیلی و موفقت های تحصیلی خود را در قالب رزومه ای مهیا کنید و با راهنمایی یک کارشناس مهاجرت کاری، برای مراکز مختلف ارسال نمایید.
      این به شما کمک می کند تا در صورت یافتن موقعیت خوب، کار را برای خود رزرو کنید و امور مربوط به ویزا را طی کنید.

  206. سلام. وب سایت خیلی خوب و کاملی دارید.
    من لیسانس حسابداری و دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی هستم. خواستم بدونم اگه بخوام برای مقطع دکترا و بعد کار در اونجا فعالیتی انجام بدم نحوه پذیرش چگونه است؟
    ممنون

    1. سلام تشکر از حسن دیدگاه شما
      پذیرش در مقاطع تحصیلی عالی بسیار بیشتر از سایر رشته هاست و می توانید به دلیل رقابت کنم، شانس بیشتری برای قبولی در دوره مورد نظر داشته باشید.
      بهتر است رزومه تحصیلی و مدارک خود را به دانشگاه های ارائه دهنده مقطه تحصیلی خود ارسال نمایید تا در صورت تایید، برای شما پذیرش صادر شود.

  207. سلام 18سالم است ومیخواهم ببینم میتونم ببینم برای مدرک لیسانس میتونم برم المان واقامت ان کشوررابگیرم وهزینه ی ان چقدر درمیاد

    1. سلام
      بله تحصیل در کشور آلمان رایگان است و می توانید برای اخذ مدرک لیسانس خود در این کشور و سپس کاریابی درخواست دهید.
      بدیهی است که با اشتغال ، ویزای کار برای شما صادر شده و اقامت موقت را دریافت می کنید.

  208. سلام وقتتان بخیر
    من 31 سال سن دارم و مدرک تحصیلیم مهندسی برق می باشد – سابقه کار نیز 4 سال در شرکت خصوصی بعنوان کارشناس فروش تجهیزات اتوماسیون صنعتی فعالیت داشتم در کنار این کار مدرک تصویربرداری و عکاسی نیز دارم که در این زمینه نیز فعالیت های داشتم میخواهم بدانم آیا برای اقامت آلمان می توانم اقدام کنم از چه طریقی میتوان اقدام کرد؟

    1. سلام
      میتوانید از طریق درخواست کار وارد این کشور شوید و برای درخواست ویزا بر اساس نوع استخدامی خود اقدام کنید.
      دقت کنید که حتما مدارک کاری و تحصیلی خود را تحت عنوان رزومه با خود داشته باشید.

  209. سلام
    من ليسانس حسابداري هستم از دانشگاه دولتي با ١٠ سال سابقه كار و ٣٣ سال سن
    ميخاستم بدونم امكان مهاجرت از طريق ويزاي كار دارم و چه مدت زمان طول ميكشه؟
    چقدر هزينه داره؟
    ممنون

    1. سلام
      رزومه کاری شما در حوزه مرتبط با رشته دانشگاهی تان است؟
      داشتن یک رزومه قوی تحصیلی و کاری می تواند به شما در امر اخذ ویزای کار کمک شایانی کند.

  210. سلام ،من جوشکار هستم میخواهم برای کار به المان بروم مرا راهنمایی کنید ،سن 45

  211. با سلام من 28 سالمه و فارغ التحصیل داروسازی دانشگاه تهران با معدل 15 با4سال سابقه کار و همسرم لیسانس رادیوتراپی دارند و یک فرزند یک ساله داریم و سرمایه 200 میلیون میخواستم بدونم امکان مهاجرت به آلمان از طریق کار ویا تحصیل برایمان وجود دارد

    1. سلام
      شما با توجه به شرایطی که بیان کردید، امکان مهاجرت از هردو طریق کار و تحصیل را خواهید داشت. اما بنابر مدارک تحصیلی و یا سوابق شما می توان تصمیم گرفت که کدام گزینه مناسب ترین خواهد بود.
      معمولا سرمایه گذاری در کشور های اروپایی نیاز به مبالغ بیشتری دارد و در حال حاضر به شما پیشنهاد نمیکنیم.

  212. با عرض سلام و خسته نباشید من لیسانس مترجمی زبان و فوق لیسانس ادبیات انگلیسی از دانشگاه ازاد دارم میخواستم بدونم اکه نمره ایلتس 6 به بالا را بگیرم میتوانم در مقطع فوق لیسانس در رشته MBA از دانشگاه های المان پذیرش بگیرم ؟ ایا میتوان برای مقطع ارشد به غیر از رشته خودم در رشته دیگری ادامه تحصیل بدم؟ با تشکر

    1. سلام
      برای تحصیل ارشد در کشور آلمان نیاز است تا مدارک پیشین شما که مربوط به دوره کارشناسی می باشد، دارای نمرات مطلوب باشد.
      در این صورت شما صلاحیت اخذ پذیرش را در مقطع ارشد را خواهید داشت. پیشنیاز های هر دانشگاه برای ارائه مدارم زبان متفاوت است و باید بر اساس دانشگاه مورد نظر مدارکتان را ارائه دهید.

  213. سلام وقت بخیر خودم و همسرم کارمند بانک با سمت های مختلف اعم از معاون و رییس شعبه بوده ایم و مدرک خودم کارشناس ارشد شهرسازی(طراحی شهری) و همسرم نیز کارشناس ارشد حسابداری است و دخترم نیز در شرف امتحان کنکور تجربی جهت رشته پزشکی است و دوست داره در المان ادامه تحصیل بده خودم و همسرم هم همینطور دوست داریم در مقطع دکتری ادامه تحصیل بدیم بهترین گزینه پیشنهادی تان واسه ما چی هست ممنون

    1. سلام
      باتوجه به علاقه خانوادگی شما به ادامه تحصیل، بهترن گزینه همین است تا برای تحصیل در کشور آلمان اقدام کنید.
      در صورتی که مانع سنی برای شما وجود نداشته باشید، می توانید با ارائه رزومه تحصیلی و نمرات و سوابق خود به دانشگاه، درخواست پذیرش کنید.

  214. ستاره گفت:

    باسلام
    متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت با مسئولیت محدود میباشم. لطفا راهنمایی بفرمایید. باتشکر

    1. با سلام
      این روش چندان برای آلمان متداول نیست.

  215. سلام و درود…بنده دارای مدرک مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت هستم و فوق لیسانس شهید بهشتی مدیریت مالی میخونم …در کنار تحصیل در زمینه کارخانجات موادغذایی مسئول چندین قسمت بوده ام..حال سوالم اینه میتونم برا کار مرتبط اقدام کنم؟سخت گیری نمیکنند؟دکترا مدیریت بخونم بهتر نیست؟ بعدش وارد کار بشم…۲۸ساله هستم و مسلط به زبان انگلیسی هستم بیشتر هدفم اینه وارد بازار کار و صنعت آلمان بشم تا خوندن دوره طولانی مدت دکترا..در زمینه مالی(حسابداری) هم تجربیاتی در چند کارخانه دارم

    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام
      شما هم میتوانید برای مقطع دکتری درخواست دهید، هم اینکه برای اشتغال بر اساس رزومه کاری اقدام نمایید.

  216. من مدتی در دانشگاه در رشته ی مهندسی برق تحصیل میکردم که ادامه ندادم. در حال حاضر 32 سال دارم و آخرین مدرک تحصیلی ام پیش دانشگاهی در رشته ی ریاضی است. میخواهم برای دوره ی زبان آلمانی به آلمان بروم. سپاسگزار خواهم بود اگر مرا راهنمایی کنید. چه مدارکی لازم است داشته باشم و چند درصد شانس پذیرفته شدن دارم و هزینه های آن چقدر است؟ با سپاس از مهر شما

    1. با توجه به گپ تحصیلی شما (فاصله بین فارغ التحصیلی و شروع دوره مد نظرتان) امکان پذیرش برای شما وجود ندارد و بهتر است راه دیگری را انتخاب کنید.

  217. با سلام اینجانب 32 ساله متاهل دارای مدرک مهندسی برق الکترونیک کارمند رسمی وزارت نیرو با 5 سال سابقه کار در نیروگاههای برق هستم و دارای مدرک زبان انگلیسی ایلتس 6 میباشم
    همچنین همسرم 29 ساله دارای مدرک مهندسی کامپیوتر نرم افزار میباشد
    میخواستم بپرسم با شرایط تحصیلی و شغلی بنده آیا شرایط دریافت ویزای کار 6 ماهه ی کشور آلمان رو دارم و همچنین چقدر شانس دارم تو این مدت 6 ماهه شغل پیدا کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام وقت شما بخیر
      به صورت کلی ملاحظه بفرمائید که شما می توانید برای اخذ ویزای کاری کشور آلمان به روش های متفاوتی اقدام کنید.
      اما موضوعی که مد نظر قرار می گیرد اعتبار سابقه کار و تخصص شماست که نقش بسیار تعیین کننده ای دارد.
      شانس شما برای دریافت ویزا، مبنی بر شرایط مطلوب و تجارب شما خواهد بود که این را کارشناسان ما بهتر می دانند.

  218. سلام. من و شوهرم ٣٣ساله هستيم شوهرم ليسانس اي تي شبكه است و يك فرزند ٦ساله هم داريم مهاجرت به المان ازچطريقي بهتر است

    1. با سلام
      با توجه به شرایط می توانید مهاجرت کاری به آلمان داشته باشید.

  219. سلام و درود…بنده دارای مدرک مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت هستم و فوق لیسانس شهید بهشتی مدیریت مالی میخونم …در کنار تحصیل در زمینه کارخانجات موادغذایی مسئول چندین قسمت بوده ام..حال سوالم اینه میتونم برا کار مرتبط اقدام کنم؟سخت گیری نمیکنند؟دکترا مدیریت بخونم بهتر نیست؟ بعدش وارد کار بشم…۲۸ساله هستم و مسلط به زبان انگلیسی هستم…ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. بیشتر هدفم اینه وارد بازار کار و صنعت آلمان بشم تا خوندن دوره طولانی مدت دکترا..در زمینه مالی(حسابداری) هم تجربیاتی در چند کارخانه دارم

      1. می توانید در زمینه مورد علاقه خود کاری را پیدا کنید و مشغول شوید و سپس درخواست ویزای کاری کنید. حتی اگر مشغول تحصیل در دوره دکترا هستید.

    2. سلام
      شما می توانید برای کار مرتبط اقدام کنید و مشکلی نخواهد بود.
      اما همه چیز بسته به وضعیت مدارک و سوابق کاری شما خواهد داشت که تحصیل کنید و یا برای کار اقدام نمایید.
      اما به خاطر داشته باشید که داشتن مدرک زبان آلمانی نیز از الزامات است.

  220. سلام اینجانب دارای مدرک لیسانس در رشته مواد هستم دارای 13 سال سابقه مرتبط هستم و 39 سال دارم لطفا در مورد مهاجرت به آلمان من را راهنمایی نمایید.

    1. با سلام
      می توانید از طریق تحصیل و کار برای مهاجرت به این کشور اقدام فرمایید، با توجه به شرایط بهتر است از طریق کار اقدام فرمایید.

  221. Samira p گفت:

    سلام من فوق ليسانس معماري از دانشگاه ازاد هستم و ٢٩ سال سن دارم با دو سال سابقه كار
    قصد مهاجرت به المان با همسر و فرزند سه سالم رو دارم سرمايه هم حدود يك ميليارد داريم در حال حاضر دارم براي ايلتس مبخونم چه روشي پيشنهاد ميكنيد؟

    1. سلام
      شما می توانید در این کشور سرمایه گذاری نمایید اما لازم است مستندات مربوط به توانایی و صلاحیت خود را برای اخذ ویزا به سفارت تحویل داده تا بیانگر توانایی شما برای ورود به کشور باشد.

  222. با سلام مرسی از سایت خوبتون چند تا سوال ازتون داشتم . ما کلی فامیل آلمان داریم دوتا از عمه هام با بچه هاشون خاله بابام دایی مادربزرگم و پسر خاله بابام . میخواستم بدونم چه جوری می تونم اقامت آلمان رو بگیرم؟
    خودمم 16سالمه .

    1. با سلام
      اخذ اقامت آلمان از طریق کار، تحصیل و سرمایه گذاری امکانپذیر است.
      برای شما با توجه به سن، بهترین راه اقدام از طریق تحصیل است.

  223. فرهاد گفت:

    سلام من 5 سال سابقه کار دارم در رشته الکترونیک و سن من33 سال هست تا چه سنی فرصت دارم برای ویزای کار آلمان ؟
    مدرک تحصیلی من هم لیسانس هست
    حداقل حقوق رشته من در آلمان در یک ماه چقدر هست ؟

    1. سلام
      برای ویزای کار آلمان تا سن 410 سالگی زمان دارید که اقدام کنید اما به موارد متعددی بستگی دارد تا شما بتوانید ویزای کار بگیرید.
      حداقل حقوق نیز بسته به رابطه کاری دارد که شما پیدا خواهید کرد؛ خصوصی و یا دولتی.

  224. moh3n rst گفت:

    سلام من دیپلم نقشه کشی صنعتی دارم و خانمم لیسانس گرافیک از دانشگاه علمی کاربردی…و دارای دختره 4 ساله هستیم… از نظره سرمایه مشکلی ندارم… بهترین گزینه برای اقامت دائم آلمان برای ما چیه؟ در رابطه با ثبت شرکت هم توضیح بدین ممنون میشم…

    1. سلام
      باتوجه به عدم وجود مشکل در زمینه فراهم آوردن سرمایه، می توانید گزینه مهاجرت سرمایه گذاری را انتخاب کنید،
      این گزینه به شما امکان می دهد تا بتوانید ویزای همراهی خانواده تان را نیز با خود اخذ کنید.

  225. سلام من 20 سالمه و دانشجوی عمران دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی هستم. در حال حاضر ترم 5 هستم. میخواستم ببینم میتونم ادامه مقطع کارشناسی رو در آلمان ادامه بدم یا باید اونجا از ترم 1 شروع کنم؟ یا اینکه کلا بعد از فارغ التحصیلی برای فوق لیسانس اقدام کنم بهتره؟

    1. سلام
      به صورت کلی در خواست شما مورد قبول است اما بدلیل روند اداری دشواری که برای تطبیق واحد ها و معادلسازی ایجاد می شود، توصیه نمیکنیم که بدین روش اقدام کنید.
      بهتر است برای فوق اقدام نمایید.

  226. سلام
    من 18 سالمه رشته ریاضی درس میخونم میخواستم در المان درس بخونم میخواستم بدونم چه مدارکی لازم داره

    1. با سلام
      داشتن مدرک زبان و برای برخی دانشگاه ها، گواهی قبولی در کنکور لازم است.

  227. با سلام. همسر من دارای مدرک کارشناسی رشته مکانیک خودرو دانشگاه دولتی و کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد هستن.آیا با این شرایط میتونه اقدام کنه و شرایطش چیه؟.زبانم در حد خیلی کم بلده نه برای صحبت اما با دوره فشرده میتونه یاد بگیره چون استعداد بالایی داره.اما از نظر اطلاعات در زمینه مکانیک بالاست و حدود ۶سال در فولاد سازی هستش.و داری مدرک فستو آلمان می باشد.

    1. با سلام
      بله می توانید مهاجرت به آلمان از طریق کار داشته باشید، البته تخصص و زبان آلمانی در این مسیر بسیار به شما کمک می کند.

  228. سلام متاقضی اقامت در المان هستم بازنشسته هستم سن من 48 سال میباشد و حقوق بازنشستگی حدود 5 میلون یکی ازاقوام درجه یک اینجانب المانی میباشد از چه راهی میشود اقامت رو بگیرم حدود 300 میلون هم در ابتدا میتوانم سرمایه گذاری کنم چه خرید خانه یا کار دیگر لیسانس هم دارم

    1. سلام
      به منظور سرمایه گذاری در کشور آلمان بایستی مبالغ مشخصی را برای سرمایه گذاری ارائه دهید که این نکات از طریق سفارت قابل پیگیری است.
      در نتیجه بهتر است سوابق و توانایی خود را برای سرمایه گذاری، به مشاورین ما بیان کنید.

  229. فرنوش گفت:

    با سلام بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی معماری از دانشگاه غیرانتفاعی سوره در تهران می باشم. با توجه به اینکه دارای مدرک ایلتس هستم و درحال یادگیری زبان آلمانی ایا امکان تحصیل در مقطع دکتری یا کارشناسی ارشد را دارم؟(دارای مقاله ISI نیز میباشم)

    1. سلام
      این احتمال را قدرت مدارک ارائه شده از سمت شما به دانشگاه می تواند تقویت کند.
      بهتر است بدین منظور زین پس با مشاورین ما در موسسه گفتگوی تلفنی داشته باشید تا مبادا زمان را از دست بدهید.

  230. سلام من تیزهوشانیم با معدل دیپلم 19.88 تو کنکور ایران رتبه خوبی نیوردم میتونم دوره زبان رو تو المان بگذرونم؟هزینه تحصیل چقدر میشه؟اگه از الان اقدام کنم کی میتونم تو المان باشم ینی اقامت بگیرم؟خیلی ممنون

    1. سلام وقت بخیر
      برای دوره زبان می توانید درخواست دهید اما امکان اخذ ویزای در سطح پایینی قرار دارد.

  231. الیاس گفت:

    باسلام
    بنده دارای فوق لیسانس معماری می باشم، ولی متاسفانه هیچ گونه مدرک زبانی ندارم و متقاضی مهاجرت به آلمان هستم. به نظر شما با این شرایط زبان بهترین راه برای ورود به آلمان از چه طریقی می باشد.
    با سپاس فراوان

    1. سلام
      می توانید برای اخذ مدرک فنی و یا ادامه تحصیل در مقطع بالاتر به کشور آلمان سفر کنید و پس از اخذ مدرک مربوطه، وارد بازار کار شوید.

  232. ابوذر گفت:

    سلام
    بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی و 5 سال سابقه کار در حوزه آموزش کارکنان هستم.
    مدرک زبان آیلتس 6.5 دارم و مـتأهل هم هستم(همسرم ارشد شیمی آلی با سه سال سابقه کار مرتبط بعنوان مسئول آزمایشگاه یک شرکت پلیمری)

    1. سلام
      برای مهاجرت کاری به کشور های خارجی می توانید از طریق رزومه تحصیلی خود اقدامات شایسته ای را انجام دهید.
      این بهترین راه است و شما همچنین می توانید با اخذ ویزای جستجوی کار نیز اقدام به کاریابی کنید.

  233. شیشه بر گفت:

    سلام مصطفی شیشه بر هستم 23 سال سن از دانشگاه ازاد با رشتهی مهندسی نرم افزار با 13.45 با توجه به معدل پایین اساتید دانشگاه (دکتر ابدی یزدان(داور مقالات بین المللی در امریکا) ودکتر جزایری راد (دارای مقالات متعددو ادر امریکا تحصیل کرده )و دکتر صادق زاده برای توصیه نامم موافقت کرده اند و با انها همکاری داشته ام . دارای سابقه کار در رشته خودم در اموزشگاه ها و تدریس برنامه نوویسی در دانشگاه از طریق شرکت اینجانب بوده ام لذا با این شرایط و داشتن مدرک b2 شانس پذیرش دارم یا خیر .

    1. سلام
      بله می توانید اقدامات مربوط به درخواست را تحت نظر کارشناس این حوزه انجام دهید.

  234. با سلام
    کارشناس ارشد مشاوره هستم و برای مقطع دکتری قصد تحصیل در کشور آلمان رو دارم ..ممنون می شم راهنمایی‌ام کنید. ۲۵ ساله هستم.پ و در دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شده‌ام .

    1. سلام
      شما می توانید از طریق مدرک کنونی، برای ادامه تحصیل در کشور آلمان درخواست دهید، بدین صورت که یا برای ادامه در مقاطع بالاتر اقدام فرمائید و یا اینکه همین مقطع را در رشته ای دیگر اقدام کنید.

  235. جعفری گفت:

    با سلام و احترام
    من دارای ۳۸ سال سن و ۱۷ سال سابقه کار در رشته برق والکترونیک و مدرک کارشناسی میباشم,دارای همسر و دو فرزند میباشم,میخاستم ببینم امکان مهاجرت به آلمان برایم وجود دارد؟ اگر جواب مثبت هست با چه روشی که کمترین هزینه و مطمئن ترین راه چیست,باتشکر,,,,,

    1. سلام
      بله امکان مهاجرت برای شما وجود دارد اما این مهم است که شما بتوانید بر اساس سابقه کار و مدارکتان، پیشنهاد کار را دریافت کنید.

  236. جعفری گفت:

    با سلام و احترام
    من دارای ۳۸ سال سن و ۱۷ سال سابقه کار در رشته برق والکترونیک و مدرک کارشناسی میباشم,دارای همسر و دو فرزند میباشم,میخاستم ببینم امکان مهاجرت به آلمان برایم وجود دارد؟ اگر جواب مثبت هست با چه روشی که کمترین هزینه و مطمئن ترین راه چیست,باتشکر

    1. سلام
      برای مهاجرت بدین روشی که شما می فرمایید نیاز است تا رزومه کاری خیلی قوی داشته باشید که منجر به اخذ ویزای کار از طریق دعوتنامه گردد.
      برای این اقدام شما بایستی مدارک خود را برای کارفرمای آلمانی ارسال کنید و درخواست کار نمایید، در صورتی که با درخواست شما موافقت شود و نیاز به نیروی کار وجود داشته باشد، برای شما دعوتنامه کاری ارسال میگردد.

  237. سلام من 7 سال سابقه کار در زمینه مدیریت پروژه صنعتی و اجرای اتوماسیون برق و تاسیسات صنعتی دارم و دارای مدرک فنی حرفه ای با 270 ساعت و دارای مدرک لیسانس نساجی از دانشگاه ازاد هستم و سنم 32 سال است و قصد مهاجرت به المان همراه همسرم را دارم . لطفا راهنماییم کنید
    با سپاس

    1. سلام
      شما می توانید برای مهاجرت کاری به کشور آلمان اقدام فرمائید اما خوب بردن همسرتان همزمان با اولین خروج شما تنها با ویزای توریستی امکان پذیر است و ویزای اقامت موقتی برای ایشان صادر نخواهد شد مگر اینکه بتوانید کاری پیدا کرده و ویزای کاری تهیه فرمائید.

  238. سلام.من دانشجوی دکترای جامعه شناسی دانشگاه آزاد میباشم.از طرفی دارای تجربه ۱۷ ساله در زمینه شغلی کارگردانی و تهیه کنندگی برنامه های تلویزیونی در شبکه های داخلی میباشد.درضمن دارای لیسانس زبان آلمانی از دانشگاه دولتی.۳۶ ساله و متاهل میباشم. و علاقمند به تحصیل یا مهاجرت به آلمان میباشم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام وقت بخیر
      شما با توجه به سوابق کاری و تحصیلی که دارید می توانید در هر دو زمینه به کشور آلمان درخواست دهید.
      بدین معنا که هم برای تحصیل در این کشور و هم کار و زندگی پس از تحصیل، زمینه برای شما فراهم است.

  239. با سلام من 49 سال سن دارم و دارای مدرک دیپلم برق کشتی و زیر دریایی از کشور روسیه دارم و دارای همسر و یک فرزند پسر 15ساله هستم.
    میخواستم بدونم که چه راهی برای مهاجرت و اقامت به کشور های اروپایی دارم؟

    1. سلام
      معمولا برای سنین بالاتر از 40 سال مهاجرت کاری و تحصیلی پیشنهاد نمی شود مگر تحصیل در مقطع دکتری.
      بهترین گزینه برای شما مهاجرت و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری می باشد. از این طریق می توانید اقامت خود و خانواده تان را همزمان دریافت کنید.

  240. با سلام
    من دارای مدرک کاردانی فناوری اطلاعات رشته اینترنت و شبکه های گسترده از دانشگاه جامع علمی وکاربردی خوارزمی خراسان هستم ایابرای من راه مهاجرت از طریق بلو کارت وجود دارد

    1. سلام
      در صورتی که بتوانید شرایط و مدارک پیش نیاز را فراهم نموده و رزومه کاری و تحصیلی تان را درست تدوین کنید، بله.

  241. آرش گفت:

    سلام
    دکتر دندانپزشک – دارای نظام پزشکی و پرواته ایران – بدون تعهد خدمت یا طرح – 30 ساله
    خواهان پذیرش برای تخصص در رشته ارتودنسی
    چقدر امکان پذیر هست؟
    با تشکر

    1. سلام
      تنهای کافی است مدارک و سوابق تحصیلی خود را برای دانشگاه های ارائه دهنده رشته مورد نظرتان ارسال کنید و منتظر پذیرش دانشگاه مربوطه باشید.
      اما دقت کنید که تطابق مدارک ارائه شده و پیش شروط دانشگاه خیلی مهم است.

  242. با سلام. 31 ساله دارای لیسانس نرم افزار میباشم. حدود 5 سال هست در زمینه تولید فرش دستبافت فعالیت دارم. قصد مهاجرت به آلمان رو دارم. آیا میتونم ویزای کار بگیرم؟ ممنون میشم از راهنماییتون

    1. لام
      در صورتی که بتوانید اسپانسری برای فعالیت فنی خود و یا اینکه سرمایه ای را در میان بگذارید، بله ویزای کاری این کشور به شما اعطا میشود.

  243. با سلام.بنده در حال تحصیل در مقطع کارشناسی رشته برق قدرت (البته دانشگاه ازاد )هستم چگونه میتوانم واسه کارشناسی ارشد بروم آلمان؟؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

    1. سلام
      کلیه مدارک و ریز نمرات آخرین مقاطع تحصیلی خود را برای ترجمه و سپس ارسال به دانشگاه هدف، باید در دست داشته باشید.

  244. ساسان گفت:

    باسلام– من همراه با همسرم و یک فرزند8ساله قصد مهاجرت به آلمان رو داریم ولی بدون هیچ تخصصی لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام
      بهترین گزینه برای مهاجرت خانوادگی شما، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کشور مقصد است.
      این به شما اجازه می دهد تا اقامت خود و خانواده تان را کسب کنید.

  245. سامان گفت:

    باسلام
    من و خانمم بیماری اچ پی وی نوع کم خطر داریم،میخوام بدونم میتونم از طریق تحصیل یا کار به آلمان مهاجرت کنم و درنهایت بعد چهار سال مثل بقیه پاسپورت آلمانی بگیرم؟؟

    1. سلام
      در مورد بیماری شما، این سفارت کشور آلمان است که تصمیم گیرنده می باشد و اجازه یا عدم اجازه را برای شما صادر می کند.

  246. امین گفت:

    سلام من 27 ساله هستم دارای کاردانی برق قدرت برای مهاجرت به المان باید چه شرایطی داشته باشم لطفا هزینه سرمایه گذاری در المان هم بگید تشکر

    1. سلام
      در صورتی که تمایل دارید در آلمان کاری را پیدا کنید، نیاز به سرمایه گذاری ندارید و می توانید ویزای مربوطه را با راهنمایی های مشاورین ما اخذ نمایید اما در صورتی که می خواهید ویزای سرمایه گذاری در آلمان را کسب کنید، باید شرایط و الزاماتی را این کشور برای سرمایه گذاران خارجی بنا نهاده است حتما مد نظر قرار دهید.

  247. با سلام اینجانب ۳۲ ساله دارای مدرک لیسانس مهندسی برق از دانشگاه جامع علمی کاربردی واستخدام رسمی سازمان دولتی با ۱۰ سال سابقه کار میباشم.متاهل و دارای یک فرزند پسر ۲ ساله می باشم.برای مهاجرت به آلمان بهترین روش برای بنده را پیشنهاد بفرمایید!!

    1. سلام وقت بخیر
      بهترین راه برای اینکه بتوانید خانواده را نیز همزمان با خود ببرید، سرمایه گذاری در این کشور است.
      اما دقت داشته باشید در صورتی که نمی توانید مبالغ مربوط به سرمایه گذاری را مهیا نمایید، باید از سایر روش ها اقدام نمایید که درنهایت پس از گذشت مدتی می توانید خانواده را نیز دعوت نمایید.

  248. با سلام
    میخاستم بدونم شرایط مهاجرت ب المان با مهارت و گواهینامه فنی حرفه ای و مدرک بین المللی میشه به المان مهاجرت کرد ؟ ممنون
    (مدرک فنی حرفه ای کناف )

    1. سلام
      برای مهاجرت، مهاجرت کاری افراد دارای تخصص به کشور آلمان، مرسوم است و می توانید از طریق دوره های فنی و یا مدرک فنی وارد شوید و در ادامه نیز ه کاریابی در بازار کار این کشور مشغول شوید.

  249. عباسی گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    من ۲۹ ساله متأهل و دارای یک فرزند ۴ ساله هستم. همسرم ۳۰ ساله دارای دیپلم برق صنعتی. خودم هم خیاط ملزومات پارچه ای آشپز خانه هستم
    میخواستم شرایط مهاجرت به آلمان یا هلند را بدونم میشه کمکم کنین که راه زمینی بدون دریا چطور هست و چقدر هزینه لازم دارد

    1. سلام
      در صورتی که بتوانید برای خود و یا همسرتان کاری را پیدا کنید که مربوط به تخصصتان باشد و کارفرما نیز برای شما دعوتنامه کاری برای اخذ ویزا ارسال نماید، می توانید فرزندتان را به واسطه همین فعالیت در مدارس کشور هدف ثبت نام کنید.

  250. باسلام
    متقاضی مهاجرت به المان جهت کار میباشم با 14سال سابقه در شغل پرستاری لطفا راهنمایی کنید

    1. با سلام
      چند راه برای مهاجرت پرستاران وجود دارد، یک راه بسیار مناسب اقدام از طریق تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان است. این موسسه می تواند پذیرش تحصیل رایگان به همراه ارائه خوابگاه رایگان را برای شما تضمینی اخذ نماید.

  251. ستاره گفت:

    سلام وعرض خسته نباشید.من فوق دیپلم تاسیسات الکتریکی ساختمان گرایش برق قدرت هستم.23سالمم هست.4سال هم سابقه کاردر وزارت نیرو.شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ را دارا هستم میخواستم بدونم میتونم مهاجرت کنم به المان یا کشورهای دیگه.

    1. با سلام
      بله می توانید طریق راه هایی تحصیلی ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت اقدام فرمایید، البته هر کدام از روش ها دارای شرایط خاصی می باشد که باید برای شما بررسی شوند.

  252. با سلام
    29 ساله و دانشجوی دکتری اقتصاد کشاورزی در دانشگاه پیام نور هستم. تصمیم دارم به همراه همسرم برای تحصیل به آلمان مهاجرت کنیم.
    دارای 3 مقاله isi و 10 مقاله در کنفرانسهای بین المللی هستم. در کلاسهای زبان آلمانی ثبت نام کرده و دارای مدرک تافل زبان هستم.
    ممنون میشوم شرایططم را ارزیابی بفرمایید و کمکم کنید که بترین راه و زمان مناسب چیست

    با سپاس از شما
    قاسمی

    1. با سلام
      با توجه به شرایط ارسالی، اقدام از طریق تحصیل کمی سخت می باشد و از طرفی هم ممکن است برای کار over qualify شوید. توصیه می شود از طریق تحصیل همسرتان یا اخذ ویزای کار اقدام فرمایید.

      1. سلام من فنی کارم نماکارم وارماتوربندم در سطح عالی میتونم اقدام به کار کنم شرایطش چجوریه

        1. سلام
          برای فعالیت در این زمینه کاری می توانید تحت عنوان ویزای کارگر ماهر وارد این کشور شوید و تحت نظر کارفرمای آلمانی و با ویزای کار موقت مشغول شوید.

          1. محمد علی اکبری گفت:

            سلام من 38سالمه حدوداً 15سال کار آسانسور تخصص دارم ممنون میشم راهنمایی کنید از طریق میتونم مهاجرت کنم هم سریع باشه هم هزینه کم باشه

            1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

              با سلام و عرض ادب
              بله، با ارائه مدرک زبان آلمانی می توانید برای دریافت ویزای کاری آلمان اقدام نمایید.

              1. سمیرا گفت:

                باعرض سلام
                ۳۰ سالمه مدرک ارشد فیزیک ذرات بنیادی .برای مهاجرت چیکارکنم

              2. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

                سلام وقت بخیر
                بستگی به شرایط داره
                اگه رزومه کاری دارید میتونید کاری اقدام کنید و اگر که نه پذیرش تحصیلی ارشد مجدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *