تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان توسط تعدادی زیادی از دانشجویان از سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است و متقاضیان به سمت این کشور برای ثبت نام در این برنامه ها سرازیر شده اند. زیرساخت های بسیار عالی همراه با شیوه های آموزشی بسیار پیشرفته یکی از دلایل محبوبیت در زمینه رشته های علوم پزشکی ارمنستان است. علیرغم عدم تایید دانشگاه های پزشکی ارمنستان از نظر وزارت بهداشت ولی همچنان ایرانی های بسیاری این کشور را جهت انتخاب مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. قطعاً نزدیک بودن به ایران و شرایط راحت اخذ پذیرش و ویزا از جمله علل و مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان به شمار می آید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در کنار روش های متعدد مهاجرتی بهترین روش های مهاجرت به ارمنستان مهاجرت از طریق مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل می باشد. در تمام این روش ها شخص پس از چند سال اقامت می تواند تابعیت یا شهروندی ارمنستان را اخذ نماید.

اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

 موسسه مهاجرت به ارمنستان برگزیده اصطهباناتی میتواند به شما در اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل در ارمنستان کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به ارمنستان به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به ارمنستان معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد. در این قسمت به بررسی برخی دانشگاه های پزشکی این کشور می پردازیم.

دانشگاه پزشکی ایروان ارمنستان

دانشگاه ایالتی پزشکی ایروان یک موسسه آموزشی عالی کشور در ارائه آموزش در زمینه های پزشکی، داروسازی، دندان پزشکی، بهداشت عمومی و تحقیقات بنیادی علمی را سازماندهی می کند. پزشکی عمومی، دهان پزشکی، داروسازی، طب نظامی، بهداشت عمومی و کارشناسی ارشد رشته های پزشکی و آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی دولتی ایروان (YSMU) آن را تبدیل به یک نهاد پیشرو در آموزش پزشکی در ارمنستان کرده است این دانشگاه در سال 1920 تاسیس شد.

دانشگاه پزشکی ایروان ارمنستان

این دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شش دانشکده آموزش پزشکی دارد. آموزش توسط متخصصان پزشکی به دانشجویان از جملع ملزومات آموزش و پرورش جمهوری ارمنستان و بسیاری از کشورهای سراسر جهان است. آموزش و پرورش به استانداردهای آموزشی بین المللی مربوط به رشته های پزشکی را فراهم می کند، حصول اطمینان از بالاترین کیفیت دانش حرفه ای و رقابت در عرصه بین المللی جزو اهداف این دانشگاه است.

در حال حاضر بیش از 5000 دانشجو در دانشکده های مختلف YSMU به تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان میپردازند. دانشگاه دارای بیمارستان بالینی، مرکز رادیولوژی، کلینیک های درمان سرپایی دارد که دارای امکانات اصلی برای پرسنل و دانشجویان برای تمرین و انجام روند علمی در YSMU هستند، در عین حال سطح سلامت جامعه را ارتقاء می دهد.

از سال 2000 YSMU در تعدادی از سازمان های بین المللی عضو شده است، این سازمان ها عبارتند از: انجمن بین المللی دانشگاه (IAU)، فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME)، عضویت در انجمن آموزش پزشکی در اروپا (AMEE)، فدراسیون بین المللی پزشکی انجمن دانشجویان (IFMSA)، فدراسیون بین المللی دانشجویان داروسازی (IPSF) و دانشگاه جهانی آموزش از راه دور برخی از این موارد می باشند. موافقتنامه های همکاری بین YSMU و تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی برجسته، درمانگاه ها و بیمارستان ها در اروپا و ایالات متحده تاکنون امضا شده است.

دانشکده های پزشکی دانشگاه ایروان ارمنستان

پشش دانشکده در دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی YSMU وجود دارد: پزشکی عمومی، دندانپزشکی و پروتز (دندان)، داروسازی، پزشکی نظامی، بهداشت عمومی، کارشناسی ارشد رشته های بهداشتی. از خصوصیات این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آموزش به زبان ارمنی، روسی و انگلیسی در این دانشگاه انجام می شود. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان بدون مدرک زبان ممکن است، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است زبان تحصیل در این کشور به زبان ارمنی، روسی و انگلیسی می باشد. سال تحصیلی در این دانشگاه شامل 40 هفته و به دو ترم تحصیلی تقسیم می شود.

  • دانشکده پزشکی عمومی

اعطای درجه: دکترای پزشکی (MD)

  • دانشکده دندانپزشکی و پروتز (دندان)

اعطای درجه: دکترای دندان پزشکی

  • دانشکده داروسازی

اعطای درجه: کارشناسی ارشد داروسازی

  • دانشکده پزشکی نظامی

اعطای درجه: دکترای پزشکی در نیروهای مسلح

  • دانشکده بهداشت

اعطای درجه: اپیدمیولوژیست، متخصص بهداشت، متخصص بهداشت عمومی

  • دانشکده کارشناسی ارشد

اعطای درجه: با توجه به تخصص

پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

از سال 1957 شهروندان خارجی نیز و در YSMU حق تحصیل داشته اند. زبان آموزش در این کشور به زبان ارمنی، روسی و انگلیسی است. متقاضیان دانشگاه ایالتی پزشکی ایروان باید قبل از تقاضا دوره دبیرستان و یا آموزش حرفه ای خود را گذرانده باشند. متقاضیان باید مدارک دبیرستان خود را به سفارت و یا کنسولگری های جمهوری ارمنستان در کشور خود ارسال کنند. همه مدارک مورد نیاز نیز ممکن است از طریق پست به وزارت آموزش و علوم ارسال شود.

متقاضی در سال بایستی با موفقیت امتحانات آزمون ورودی در مواد فیزیک، شیمی، زیست شناسی را بگذارند. آن دسته از متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان خارجی در ارمنستان را دارند. اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش را از همکاران موسسه سوال فرمایید. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان معمولا وابسته به دانشگاه و زبان انتخابی شما دارد. اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی سخت تر از اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی است زیرا شهریه دانشگاه های خصوصی ارمنستان بسیار بالاتر است.

در سیستم آموزش و پرورش ارمنستان ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های ارمنستان با یکدیگر متفاوت باشند. . شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان در دانشگاه های پزشکی تایید وزارت علوم این کشور امکانپذیر است.  مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی بین المللی که سن آنها کمتر از 18 سال می باشد موجود است.

خوابگاه هایی دانشجویی در دانشگاه های در ارمنستان

خوابگاه دانشگاه در منطقه “Zeytun” واقع شده است، که در آن از پردیس دانشگاه و امکانات بالینی به راحتی در فاصبه 10-15 دقیقه قرار دارد. خوابگاه از دو ساختمان تشکیل شده است. هر اتاق برای اقامت 2 یا 3 نفر می باشد. اتاق های خوابگاه دارای تجهیزات و لوازم لازم و مبله می باشد. خوابگاه امکانات کامل اقامت و امکانات (کامپیوتر، سالن غذاخوری مناسب، سالن ورزش، و غیره) و فضاهایی برای فعالیت های مختلف مانند مطالعه، تماشای تلویزیون و غیره را فراهم می کند.

دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه ایروان Haybusak می توانند در آپارتمان اجاره ای و یا در خوابگاه دانشجویی متعلق به دانشگاه  زندگی کنند. در مقاله هزینه زندگی در ارمنستان اطلاعات کاملی در این باب موجود است.

بورسیه های تحصیلی پزشکی ارمنستان دانشگاه YSMU

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ارمنستان معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های ارمنستان  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درارمنستان برای شما امکان پذیر میگردد. دانش آموزان YSMU می توانند کمک هزینه تحصیلی مختلف و فرصت های مطالعاتی را به دست آورند. به نامزدهای دارای یکی از شرایط زیر کمک هزینه تحصیلی اعطا میگردد:

  • دارای برتری علمی
  • دارای انتشارات علمی
  • متقاضیان دارای دانش زبان خارجی
  • مشارکت در فعالیت های جمهوری خواه، مسابقات بین المللی، المپیادهای دانشجویی، جلسات علمی دانشجویی
  • مشارکت در فعالیت های علمی و اجتماعی دانشکده های دانشگاه
  • دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با هزینه زندگی دانشجویی درارمنستان را به دست آورید.
  • بورس های تحصیلی با اسم های مختلفی در دسترس هستند و اغلب به نام پزشکان ارمنی، پژوهشگران و دانشمندان به نام می باشند.

معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در ارمنستان در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. سطح علمی دانشگاه های ارمنستان با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان MBBS

برای بیش از ده سال، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی Heybusak ارمنستان افتتاح شده است، آموزش پرسنل مراقبت های بهداشتی حرفه ای در این دانشگاه صورت میگیرد. بیش از 70٪ از فارغ التحصیلان این دانشگاه مشغول به کار در زمینه های مربوطه در سراسر جمهوری ارمنستان هستند. آنها به طور گسترده در تمام بیمارستان ها، کلینیک ها، سازمان های مراقبت های بهداشتی می توانند به کار بپردازند، و همچنین در خارج از کشور (اروپا، ایالات متحده، روسیه، آسیا، و غیره) از آنها برای کار و ادامه تحصیل استقبال میگردد.

تمام فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی  YHU  مدرک معتبر دولتی دریافت خواهند کرد. پس از فارغ التحصیلی، آنها با توسط فرصت های ارائه شده به ادامه تحصیل خود در YHU و دریافت مدرک دکترا میپردازند. دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف، شرایط مختلف اجتماعی و مالی متفاوت، اقوام مذاهب گوناگون، و جنس های مختلف، زبان متفاوت امکان تحصیل در دانشگاه ایروان Haybusak را دارند. دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی Haybusak:

  • داروسازی عمومی
  • دندانپزشکی
  • پزشکی

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

هزینه تحصیل در ارمنستان (دانشکده های پزشکی، دانشکده های دندانپزشکی) بسیار مقرون به صرفه است، که باعث می شود ارمنستان مقصدی عالی برای دانشجویان بین المللی برای دریافت آموزش با کیفیت بالا باشد. برنامه های تحصیلی کارشناسی پزشکی عمومی ارائه شده در ارمنستان عبارتند از: پزشکی و دندان پزشکی3000دلار است. پس از دریافت نامه پذیرش مربوط به دانشگاه و وزارت آموزش و پرورش، هزینه تحصیلی به حساب بانکی دانشگاه پرداخت می شود.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

هزینه ها یا به صورت کلی در ابتدای تحصیل و یا در دو دوره در طول هر سال تحصیلی پرداخت می شوند. برنامه های تحصیلات تکمیلی (تخصص و درجه دکترا) تنها به زبان بلغاری ارائه می شوند و سالانه 4،420 دلار برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هزینه می شود.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت

هیچ دانشگاهی از دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت برای ورودی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ واقع نشده اند. در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان چیست؟

نزدیکی ارمنستان به ایران، رفت و آمد آسان، تشابه فرهنگی ایران و ارمنستان، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل، اجازه کار حین تحصیل، امکان اخذ اقامت دائم پس از پایان تحصیلات

زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان چیست؟

در ارمنستان می توان به زبان های انگلیسی و روسی تحصیل کرد.

تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان چه مدت به طول می انجامد؟

تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان معمولا یک دوره پنج ساله است.

آیا جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان به مدرک زبان نیاز است؟

بله، به دلیل ارائه این دو رشته در اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی، داشتن مدرک زبان معتبر الزامی است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان چیست؟

پاسپورت معتبر و کپی از تمام صفحات، مدارک شناسایی و کپی از صفحات آن ها، مدرک معتبر مقطع پیشین، گواهی سلامت پزشکی، انگیزه نامه، عکس

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان چیست؟

گواهی پذیرش از دانشگاه، پاسپورت معتبر، عکس، دعوتنامه، گواهی تمکن مالی، بیمه سلامت و غیره

شهریه دانشگاه های ارمنستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چه میزان است؟

به طور میانگین شهریه دانشگاه های ارمنستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی 3،000 تا 5،000 دلار می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در ارمنستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چه میزان است؟

هزینه های زندگی در ارمنستان بسیار مقرون به صرفه است و تقریبا نصف کشورهای اروپایی می باشد و به طور میانگین هزینه زندگی دانشجویی در این شهر بین 450 تا 550 دلار در ماه خواهد بود.

آیا دانشگاه های علوم پزشکی ارمنستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند؟

خیر، دانشگاه های ارمنستان جهت سال تحصیلی 2020 مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشند.

آیا هنگام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان دانشجویان اجازه کار دانشجویی خواهند داشت؟

بله، متقاضیان می توانند تا 20 ساعت در هفته مشغول بکار شوند.

از بهترین دانشگاه های ارمنستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟

دانشگاه پزشکی دولتی ایروان، دانشگاه هایبوساک، دانشگاه UTMA

2/5 - (4 امتیاز)

91 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

  1. SIMIN گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۳ سالمه و لیسانس بهداشت دارم با معدل۱۷.۵۸
    دیپلم تجربی دارم با معدل ۱۸.۶۸
    مدرک زبان ندارم ولی سطح زبانم درحد خوبیه
    میخواستم بدونم باتوجه به سنم امکان تحصیل پزشکی در ارمنستان رو دارم؟ خوابگاه هم بهم تعلق میگیره؟

  2. سمیه گفت:

    سلام من ۲۸ سالمه و لیسانس دارم. رشته ام تجربی بوده با معدل ۱۸ و نیم
    و پیش دانشگاهی ۱۷ و نیم
    زبان انگلیسی بلد نیستم
    می خواستم پزشکی بخونم کدام کشور امکانش هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور هایی مانند ترکیه، روسیه و ایتالیا محدودیت سنی بالاتری را دارند که شما می توانید اقدام نمایید.

  3. نازنین گفت:

    من معدل دیپلمم ۱۹.۴۰ هستش.میخواستم بدونم میشه برای تحصیل دندانپزشکی چند سال روروسیه خوند و ادامشو ایران ادامه داد؟!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      متاسفانه قانون انتقال دانشجویان به ایران لغو شده است.

  4. رضا گفت:

    سلام وقت بخير،من٢٥ سالمه رشته تحصيلي دبيرستانيم علوم تجربي بوده بامعدل كل١٨مميز ١٦ صدم ولي ليسانس مهندسي مكانيك گرفتم كه علاقه چنداني ندارم،قصددارن مهاجرت كنم ولي تاحدودي مشكل هزينه دارم خاستم بپرسم ميتونم تو رشته پزشكي يا دندانپزشكي خارج از كشور تحصيل كنم بصورت رايگان يا حداقل جايي ك از لحاظ هزينه برام مقرون ب صرفه باشه،ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور هایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا تحصیل رایگان و بسیار مقرون به صرفه است.

  5. پردیس گفت:

    سلام وقت بخیر من میخوام برای تحصیل در دندان پزشکی برم ارمنستان شنیدم ک اونجا خودشون زیست ریاضی زبان انگلیسی تدریس میکنن بعد آخر سال آزمون میگیرن این درسته؟آیا فقط همین سه تا درس امتحان میگیرن بعد این امتحان مال همه دانشگاه های ارمنستان هست؟و اینکه من میخوام نمونه سوال امتحان های ورودی ارمنستان داشته باشم از کجا باید دانلود کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، دوره های پیش دانشگاهی را برای شما برگزار می کند. نمونه سوالات را می توانید در سایت خود دانشگاه ها مشاهده نمایید.

  6. امیرحسین گفت:

    سلام خوب هستین من ۱۹سالمه و معدلم ۱۸ میخواستم بدونم میتونم بدون آزمون وارد دانشگاه های دندان پزشکی ارمنستان بشم که مورد قبول آمریکا باشه و بتونم بعد از تحصیل برم اونجا و اینکه چه مدارکی برای رفتن نیاز دارم و کی میتونم اقدام کنم و هزینه چقد میشه؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در دانشگاه های مدنظر شما نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارد.

  7. الین گفت:

    با سلام احترام
    من ۲۳ سالمه با معدل دیپلم ۱۴ تجربی سال ۹۵ کنکور دادم
    و مدرک دستیار دندان پزشکی از جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران با نمره ۸۰ دارم .امکانش هست رشته دندان پزشکی در ارمنستان ادامه تحصیل بدم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، می توانید رشته دندانپزشکی در ارمنستان را انتخاب نمایید. برای تحصیل در دانشگاه های ارمنستان ارائه مدرک زبان و مدارک تحصیلی الزامی است.

  8. Chavoshi گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ۲۱ سالمه و دانشجوی ترم چهار علوم ازمایشگاهی هستم
    برای رشته دندون پزشکی ارمنستان میخوام اقدام کنم
    معدلم دیپلمم ۱۷ هست و میخواستم ببینم ازمون ورودی داره؟ و اینک مدرک زبان لازمه؟؟و اینک من چ مدارکی باید برای سفارت بفرستم تا مورد بررسی قرار بگیره؟؟و کلا باید چکار کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      شرایط و الزامات هر دانشگاه دندانپزشکی ارمنستان متفاوت است. اکثر دانشگاه های ارمنستان نیاز به ارائه مدرک زبان دارد و یا می توانید در دوره های زبان شرکت نمایید.

    2. Ali گفت:

      سلام من رشته تجربی خوندم با معدل کل ۱۷.۶۱ و ۱۹ سالم هست و اتباع مقیم ایران هستم میخواستم بدونم میتونم به ارمنستان برای خوندن پزشکی مهاجرت کنم و اینکه مدارک لازم آن چیه؟

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام وقت بخیر اگه کارت اقامت ایران رو دارید میتونید اقدام کنید

  9. زهرا حیدری گفت:

    با سلام و آرزوی سلامتی. من دیپلم ریاضی هستم با معدل 14.5 و لیسانس مهندسی برق (مخابرات) دارم. آیا برای من با سن 35 سال امکان پذیرش در رشته دندانپزشکی در ارمنستان وجود دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، می توانید برای تحصیل در ارمنستان اقدام نمایید.

  10. حسین نصیری گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۷ سالمه یازدهم تجربی هستم، نمره دیپلم ۱۸/۵ رو میتونم تضمین کنم. گواهی شرکت توی ۲ المپیاد در زمینه بیوتکنولوژی دارم، سابقه حضور در جشنواره خوارزمی هم دارم، مدرک پایان دوره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، بیوتکنولوژی، گیاهان دارویی و علوم دریایی دارم. مدرک آیلتس نمره ۷ هم موجود هست، از نظر پاسپورت اوکی ام. نیازی به بورسیه ندارم. ضمناً مدرک فنی حرفه ای ماساژ تایلندی و زبان ترکی هم دارم. راستی ۱ ایده علمی در شاخه انرژی های نوین و ۱ ایده در شاخه تغذیه دارم. بنظرتون میتونم توی رشته پزشکی پذیرش بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، شرایط شما برای تحصیل پزشکی در ارمنستان مناسب است. کارشناسان ما در پروسه تحصیل پزشکی در ارمنستان می توانند کنار شما باشند.

  11. سمیه گفت:

    پس از تحصیل پزشکی در ارمنستان می توان در ایران کار کرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      خیر، در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه های ارمنستان مورد تایید ایران قرار نگرفته است.

  12. شیما گفت:

    سلام من هدفم تحصیل در آلمان است. میتوانم از طریق ارمنستان اقدام نمایم؟ چجوریه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، کشور ارمنستان به عنوان کشور ثالث می تواند مدت زمان سفارت را برای شما کوتاهتر نماید.

  13. مبین گفت:

    سلام . تحصیل دندان پزشکی ارمنستان بدون آزمون ورودی هم امکان پذیره؟ اگه هست هزینه سالیانه چند دلاره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، هزینه تحصیل در ارمنستان بسته به زبان و دانشگاه انتخابی تحصیل شما دارد.

  14. Vesta گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و رتبه کنکورم اصلا جالب نبود
    میخوام بدونم کشوری هست ک بدون کنکور و با هزینه توش درس بخونیم (دندان پزشکی و پزشکی )و مدرکشم معتبر باشه؟
    البته ب جز روسیه چون خوندم سالانه نزدیک ۱۰۰ میلیونه ک هزینش برا من سنگین بود

    خیلی لطف میکنین اگ جوابگو باشین

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دانشگاه های دولتی ترکیه هزینه ای بسیار مقرون به صرفه را برای تحصیل ارائه می دهند.

  15. آیدا شریف گفت:

    سلام من کارشناسی مهندسی آی تی دارم اما معدلم ۱۵ هست و معدل دیپلمم هم که دیپلم ریاضی دارم هم همینه . زبان انگلیسیم هم خیلی خوبه اما مدرک بین المللی ندارم . به دندان پزشکی خیلی علاقه دارم . میخواستم بپرسم با این شرایط میتونم در رشته دندان پزشکی در ارمنستان تحصیل کنم یا نه ؟ و این که آزمون ورودی دارن یا نه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در ارمنستان شرایط هر دانشگاه متفاوت است. به شما پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  16. Kosar mov گفت:

    سلام من وضع مالی متوسط دارم میخاستم دندون بخونم امکانش هست رایگان باشه؟و هزینه سفر وزندگی چقدره ..معدل دیپلمم۱۸/۲۹ومعدل کلم ۱۶/۹۳هستش

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در ارمنستان نیاز به پرداخت هزینه تحصیل دارد و هزینه تحصیل در هر دانشگاه متفاوت است.

  17. نادیا آریانپور گفت:

    با سلام
    برای تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان حداقل چه مقدار سرمایه لازمه؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      هزینه تحصیل در ارمنستان بسته به دانشگاه و زبان تحصیل شما دارد. با ما در ارتباط باشید تا با دیافت اطلاعات بیشتر مشاوره بهتری را در اختیار شما قرار دهیم.

  18. اقبال گفت:

    سلام من دیپلم فنی و حرفه ای رشته کامپیوتر دارم. و مهندسی کاموپیوتر هم دارم. آیا میتونم برای رشته دندانپزشکی برای ارمنستان برم. اگه نمیشه پس یه پیش دانشگاهی بگیرم میشه رفت؟ شرایط سنی داره؟ شرایط معدل داره؟ بعد دانشگاه مورد تایید ایران نیست. بعد از اتمام دوره 5 ساله چه کاری باید انجام داد تا مورد تایید ایران باشه؟ . آیا درسته میگن اگه بعدش یه تخصص تویه یه دانشگاه مورد تایید ایران تخصص بگیری مدرکت تایید ایران میشه و میتونی بیایی ایران. بعد باید کجا زنگ بزنم در مورد ارمنستان کامل بپرسم آخه شیراز زنگ زدم ترکیه گفتن اصفهان زنگ زدم صربستان گفتن

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار نگرفته است. با کار در کشور و یا تحصیل در دانشگاه مورد تایید ایران، می توانید تاییدیه مدارک خود را دریافت نمایید.

  19. sara azizi گفت:

    خسته نباشید.برای شرکت در رشته پزشکی باید حتما پیش دانشگاهی داشته باشی؟اگه بخوام ارمنستان یا اوکراین بخونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، برای تحصیل پزشکی باید دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی ارائه دهید.

  20. مژده ا گفت:

    سلام من معدل پیش دانشگاهی ام ۱۵/۶۵ و معدل دیپلمم ۱۸/۱۲ است.به نظر شما کدوم کشور ها برای من بهترن که بتونم دندان پزشکی بخونم؟توان مالی ام هم حدودا سالی ۷۰ میلیون تومان است

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برلی تحصیل شرایط سنی شما نیز حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  21. منصور کیانی گفت:

    سلام
    من دیپلم و پیش دانشگاهی رشته تجربی را دارم و متقاضی تحصیل در رشته دندانپزشکی روسیه یا ارمنستان را دارم. هزینه تحصیل برایم مهم میباشد و اینکه ایا مادرم و خواهرم که کلاس سوم ابتدایی هست هم میتوانند با من باشد یا خیر.
    برای شروع چکار کنم و چقدر هم پول احتیاج دارد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه امکان بردن خواهر و یا مادر به عنوان همراه ممکن نمی باشد. هزینه تحصیل نیز بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی شما دارد.

  22. احمدی گفت:

    سلام من امسال پایه دوازدهم رو تموم کردم معدل ۱۸.۹۵
    تمایل دارم که پزشکی بخونم تویه دانشگاهی که مدرکش مورد تایید ایران باشه و رایگان باشه شهریه ش.هزینه زیادی هم متحمل نشم
    اگه میشه راهنمایی کنید که چه مقصد هایی هست که به شرایط من بخوره
    ممنون میشم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید برای کشور هایی مانند ترکیه، آلمان، فرانسه و غیره که تحصیل رایگان و یا بسیار مقرون به صرفه هستند، اقدام نمایید.

  23. راما گفت:

    با عرض سلام
    بنده دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای
    پیش دانشگاهی تجربی
    فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی هستم و دارای چندین مقاله علمی
    به دلیل علاقه ی بسیار، قصد ادامه تحصیل در مقطع پزشکی و دندانپزشکی در ابتدا را دارم
    سن بنده ۳۱ سال می باشد
    سوال بنده این است آیا امکان تحصیل در ارمنستان یا کشور هایی که مورد تائید ایران نیستند در این رشته ها وجود دارد و اگر بعد از اتمام این دوره ها مقاطع بالاتر مثال تخصص و فوق تخصص را در دانشگاه مورد تائید بگذرانیم آیا امکان تائید مدرک وجود دارد؟؟؟؟
    پیشنهاد شما برای بنده کدام کشور می باشد، البته هزینه ی آن بسیار مهم است ؟؟؟
    آیا امکان دریافت بورس وجود دارد؟
    همچنین با توجه به اینکه دیپلم بنده فنی است برای ثبت نام مشکلی نیست ،البته پیش دانشگاهی تجربی را دادا می باشم؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، در صورتیکه تخصص خود را از دانشگاه های مورد تایید بگیرید، مدرک پزشکی عمومی شما نیز تایید می شود. شما باید کشور هایی مانند ترکیه و غیره را انتخاب نمایید که محدودیت سنی ندارند.

  24. سهیلا.خ گفت:

    بنده ترم 6 دکترای حرفه ای دامپزشکی را پاس کردم الان هم میخوام انصراف بدم وپزشکی ارمنستان بخونم 24 سالمه منو راهنمایی کنید کلافه شدم …

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در ارمنستان باید مدرک زبان ارائه دهید و یا در دوره های آمادگی زبان شرکت نمایید.

  25. محمد گفت:

    سلام
    برای تحصیل کارشناسی داروسازی ارمنستان هزینه سالانه به چه صورتی است؟ شرط سنی دارد؟ امکان کار در ارمنستان یا کشور دیگری هست؟
    تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هزینه تحصیل بسته به زبان تحصیل و دانشگاه انتخابی شما دارد.

  26. shiva گفت:

    سلام من ٢٧سالمه ليسانس علوم سياسي دارم ويك مدرك بين المللي مهمانداري هواپيما..اما علاقه ي زيادي دارم دندان پزشكى بخونم…و رشته ي ديپلم علوم انساني بود…آيا ميتونم در كشورهايي كه تحصيلات رايگان دارن دندان پزشكى بخونم؟؟شرايطش چيه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای تحصیل رشته های پزشکی در کشور های رایگان اتحادیه اروپا باید رشته های تحصیلی شما با یکدیگر مرتبط باشد.

  27. فاطمه عباسی نیا گفت:

    سلام من ۲۲ سالم هست و معدل دیپلمم ۱۹ رشته تجربی هست و زبانم در حد متوسط است میخواستم بدونم با شرایط مالی متوسط میتونم از کدوم کشور پذیرش دانشگاه بگیرم برای رشته پزشکی و پرستاری ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با توجه به شرایط شما می توانید برای تحصیل رایگان کشور آلمان اقدام نمایید.

  28. habib.k گفت:

    سلام
    بنده میخوام واسه تحصیل دندانپزشکی اقدام کنم واسه کشوری که نه ازمون ورودی داشته باشه نه مدرک زبان بخوان میخواستم بدونم فقط ارمنستان این شرایط رو داره یا کشور های دیگه هم دارن چنین شرایطی؟؟؟

    و اینکه موسسه شما واسه دندانپزشکی به ارمنسان هم برنامه ای داره؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در کشور های دیگر بایدمدرک زبان ارائه دهید و یا در دوره های آمادگی شرکت نمایید. اکثر کشور ها این شرایط را فراهم کرده اند.

  29. محمد گفت:

    سلام سی ساله هسستم دارای مدرک دیپلم هنرستان در رشته کامپیوتر و لیسانس در همین رشته و ارشد مدیریت. مدت 8 ساله که در شرکت خودرو سازی کرمان موتور مشغول کارم. مدرک ایلتس 6.5 دارم م شرایط مالی متوسط. میخواستم ببینم شرایط تحصیل پزشکی در ارمنستان رو دارم یا نه و اینه بعد اتمام دوره مدرک پزشکی در اروپا مورد تایید است و میشه اجازه طبابت و ادامه گرفت در کشورای اروپایی نه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  30. آنيا گفت:

    سلام وقتتان بخير،
    خواستم بدونم كسي كه ديپلم هنرستان و پيش دانشگاهي تجربي ولي معدل پايين داشته باشد. و ليسانس صنايع غذايي خونده باشد و همينطور تا مقطع دكترا پيش رفته باشد. شانس خواندن پزشكي يا دندانپزشكي در دانشگاه ارمنستان را١٠٠%دارد؟ بدون آزمون .سن ٣٠ سال مي باشد.بارتشكر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورت داشتن مدرک زبان شما می توانید اقدام نمایید. اگر مدرک زبان نیز ندارید، می توانید در ابتدا در دوره های زبان شرکت کرده و سپس برای کورس اصلی اقدام نمایید.

  31. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر. من کارشناسی پرستاری دانشگاه آزاد با معدل 18.90 دارم. میخواستم ببینم براي تحصیل رایگان پزشکی باید چه چه مدارک علمی ای رو داشته باشم تا بورسیه شم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای تحصی پزشکی در کشور هایی که رایگان است، باید دارای شرایط سنی مناسبی باشید.

  32. Parham گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم دانشگاه های ارمنستان واسه ی رشته دندانپزکشی موردتایید کشور های اروپایی و یا کانادا و امریکا است؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله، موردتایید هستند. اگر کشور خاصی مدنظرتون است باید دانشگاه موردنظر را موردی بررسی کنیم.

  33. نگین گفت:

    با سلام و تشکر بابت مطالب مفیدتون
    یک سوال داشتم
    ایا دانشگاه های ارمنستان برای رشته دندان پزشکی ازمون ورودی میگیرند ؟و اگر نمیگیرند کدوم دانشگاه ها هستنند ممنونم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      خیر آزمون ورودی ندارند، همه دانشگاههایی که رشته پزشکی دارند.

  34. سهیلا.خ گفت:

    پذیرش خواهر وبرادر در دانشکده پزشکی از لحاظ پرداخت هزینه ها ارفاقی دارد؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      خیر برای هردو جنس، هزینه های تحصیلی یکسان است.

  35. baharak گفت:

    سلام ، من میخوام برای پزشکی به ارمنستان مهاجرت کنم ایا باید امتحان ورودی بدم ؟ دیپلم تجربی دارم ولی معدلم خیلی پایین هست ؟ ابا امکانش هست ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      برای پذیرش در دانشگاه های ارمنستان باید معدل ۱۶ به بالا داشته باشید.

  36. Mahsa.kh گفت:

    سلام,ببخشید من 19 سالمه و در مدرسه تیزهوشان درس خوندم.میخواستم ببینم مدرسم امتیاز خوبی به حساب میاد برای تحصیل تو دانشگاه های خارج؟و اینکه چه کشوری الان با این شرایط ایران مناسبه برای تحصیل پزشکی؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، مدرسه شما در پذیرش دانشگاه های خارج از کشور تاثیری ندارد. باید شرایط شما بررسی شود.

  37. محتشمی گفت:

    سلام
    من دیپلم تجربی با معدل ۱۹/۰۳ دارم میخواستم ببینم میتونم برا ادامه تحصیل در رشته دندان پزشکی در ارمنستان یا روسیه اقدام کنم ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      اگر تایید بودن مدرک از نظر وزارت بهداشت ایران برای شما مهم است، روسیه را پیشنهاد می کنیم.

  38. امیر گفت:

    سلام … من 18 سالمه و امسال دوازدهم هستم … از نظر درسی هم نمره های بالایی دارم … میخواستم بدونم چجور میشه رشته دندون پزشکی رو تو دانشگاه ارمنستان بخونم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، برای پذیرش در دانشگاه های ارمنستان دو گزینه دارید، از طریق کالج های پری مدیکال اقدام کنید و یا در آزمون ورودی دانشگاه پذیرفته شوید.

  39. یلدا گفت:

    سلام خدمت شما میخواستم بدونم در کشور ارمنستان امکان خواندن پزشکی بدون کنکور هست. من دیپلم ریاضی و کارشناسی مدیریت مالی دارم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      ساام، بله بدون آزمون ورودی هم می توانید پذیرش دانشگاه ارمنستان را بگیرید.

  40. محمد گفت:

    با سلام من ۱۹ سالمه و تازه کنکور دادم می خواهم بدونم شرایط برای تحصیل رایگان چیه؟
    معدل دیپلمم ۱۸ و رشته تجربی

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت به خیر
      کشورهایی مثل آلمان، اتریش و نروژ تحصیل رایگان است.

  41. سروش گفت:

    با سلام.من 22 سالمه و رشته بیوتکنولوژی دانشگاه یزد میخوندم.بنا به اصرار خانواده انصراف دادم و اومدم تا به رشته پزشکی برم.الانم تصمیم هست که خارج برم و با این وضع ارز بهتره جای ارزون برم. میخواستم بدونم هزینه تحصیل پزشکی در ارمنستان با خوابگاه و خوراک و … سالی چقدر میشه. با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام دوست عزيز جهت أخذ پذيرش در دانشگاه هاي مقرون به صرفه و معتبر کشورهای زیادی را می توان به شما معرفی کرد، هزینه تحصیل ارمنستان از 1500 دلار به بالا می تونه باشه البته به این نکته توجه کنید که دانشگاه های ارمنستان مورد تایید نمی باشند.

  42. ناظری گفت:

    با سلام من دیپلم حسابداری دارم میشه با این مدرک به دانشگاه بروم یا نه؟احتیاج ب پیش دانشگاهی دارد؟اگه دارد میشود ارمنستان خوند یا خیر؟
    من هم مدرک هلال احمر.بهیاری.تکنسین داروخانه هم دارم اینا هیچ کمکی نمیکنن

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام معمولا طبق تجربه باید مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم را به دانشگاه ارائه دهیم تا بررسی کند و پاسخ دهد.
      سایر مدارک نیز گاها تاثیر خاصی بر روند پذیرش ندارند و اماممکن است برخی دانشگاه ها به آن اهمیت بدهند.

  43. یاس گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و امسال در این ماه قراره زیروکورس دانشگاه دولتی ایروان رو بگذرونم و سال بعد به امید خدا رشته ی دندانپزشکی رو بخونم. معدل کل من ۱۹.۶۸ بوده ولی میخوام درباره ی بورسیه و یا اعطای کمک هزینه ی تحصیلی بیشتر بدونم چکار باید بکنم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای تحصیل در کشور ارمنستان، نظام آموزشی این کشور بودجه ای را بابت بورسیه دانشجویان بین الملل تخصیص نداده است.

  44. علی عربی گفت:

    سلام من 27 سالمه و قبلا دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه آزاد بودم که چندسالی میشه نرفتم و در واقع کلا بیخیالش شدم باشرایط مالی متوسط ؛ سوالم اینکه میتونم برم دندان پزشکی ارمنستان بخونم ؟ از دوستم شنیدم روسیه و اوکراین و ترکیه و ارمنستان شرایطشون بهتره واسم . میخواستم نظر شمارو بدونم و اینکه چه مدت طول میکشه بخوام برم ؟ لطفا پاسخ بدید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می بایست معدل دیپلم و پیش دانشگاهی شما را مورد ارزیابی قرار دهیم.
      ممکن است کشورهای بهتری باشند که شما بتوانید به صورت رایگان در آنجا تحصیل نمایید.
      به عنوان مثال کشورهای آلمان و فرانسه دارای شرایط تحصیل رایگان هستند.
      عجله در بحث مهاجرت خطاست؛ به همین دلیل برنامه ریزی های بلند مدت همیشه نتایج بهتری داشته اند.

    2. فلور گفت:

      با سلام ببخشید با توجه به مورد تایید نبودن مدرک ارمنستان در ایران راهی برای گرفتن تاییدی هست مثل گرفتن تخصص یا سایر موارد؟؟؟؟

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        با سلام و عرض ادب
        در صورتیکه بتوانید تخصص را از کشور مورد تایید بگیرید و یا در کشوری که مورد تایید ایران است کار کنید، مدرک تحصیلی شما مورد تایید ایران قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *