دانشگاه کره جنوبی

 تحصیل در کره جنوبی ؛ جدا شدن این کشور از کره شمالی در سال 1948 صورت گرفت، این امر به معنای اداره کشور به صورت جداگانه ای خواهد بود. کره جنوبی به صورت چشمگیری از کشورهای همسایه تاثیر پذیرفت، توسعه بین المللی این کشور به دلیل مطرح کردن گرایش های فنی، آموزش و گردشگری و سایر موارد بسیار مهم خواهد بود. این کشور هم سنت و هم مدرنیته را در آغوش خود کشیده است، این کشور به عنوان ببر آسیا شناخته می شود، کشوری که دانشجویان بین المللی بسیاری را در خود جای داده است. پایتخت این کشور شهر سئول در حال حاضر در میان 10 تا از برترین شهر دانشجویان قرار دارد. به همین دلیل تحصیل در کره جنوبی به شدت به علاقه مندان خارج از کشور توصیه می گردد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سرمایه گذاری در بخش آموزش و تحقیقات به معنای قرار گرفتن کشور کره جنوبی در قلب رشد و توسعه خواهد بود. کشوری که از نظر اقتصادی در رتبه 13 قرار گرفته است و به عنوان سومین و بزرگترین کشور اقتصادی در آسیا شناخته می شود. سرمایه گذاری، رشد اقتصادی، خلاقیت و نوآوری در این کشور به معنای قرار گرفتن این کشور در قلب اقتصادی آسیا خواهد بود. باید بدانید که این کشور با کشورهایی نظیر : هانگ کونگ، سنگاپور و تایوان ارتباطات نزدیکی خواهد داشت. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در کره جنوبی پرداخته شده است.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در کره جنوبی

در سال 2004 دولت کره جنوبی 100000 دانشجوی خارجی جهت تحصیل در کره جنوبی را به خود جذب کرد. این در حالی بود که در سال 2011 این کشور نسبت به ثبت نام بیش از 85000 دانشجوی بین المللی از 171 کشور مختلف مبادرت ورزید. باید بدانید که از اهداف اصلی این کشور جذب 200000 دانشجوی بین المللی در سال 2020 می باشد.

به خاطر داشته باشید که از اهداف اصلی این کشور بین المللی کردن خواهد بود. بسیاری از دانشگاه های کره جنوبی نظیر : Yonsei دانشجویان بین المللی بسیاری را در خود جای داده اند، این در حالیست که 5 تا از دانشگاه های این کشور شعبه های دیگر خود را در Campus Incheon Global ( IGC ) و دانشگاه دولتی نیویورک ( SUNY ) افتتاح کرده اند.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز با داشتن وکلای مجرب میتواند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در کره جنوبی از دانشگاه های تایید شده توسط وزارت علوم ایران  برای متقاضیان تحصیل در کره جنوبی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به کره جنوبی به صورت تضمینی و مشاوره رایگان تلفنی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به کره جنوبی معمولا از طریق تحصیل در کره جنوبی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در کره جنوبی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی کره جنوبی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به کره جنوبی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در کره جنوبی و سرمایه گذاری در کره جنوبی نیز وجود دارند. تابعیت کره جنوبی از طریق تولد فرزند در کره جنوبی از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

دانشگاه های کره جنوبی

باید بدانید که در حال حاضر بیش از 370 دفاتر موسسه آموزش عالی در کره جنوبی وجود دارد، که حدود 179 تا دانشگاه خصوصی و 43 تای دیگر دانشگاه های ملی می باشند. ناگفته نماند که این کشور در سال 2015 از نظر وجود موسسات آموزشی بسیار عالی در رتبه 26 QS جهانی قرار گرفت. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های برتر کشور کره جنوبی این مقاله را مطالعه نمایید.

دانشگاه ملی سئول

یکی از معروف ترین دانشگاه های کره جنوبی که رتبه برترین دانشگاه ها قرار دارد، دانشگاه ملی سئول خواهد بود. دانشگاهی که در رتبه 36 QS جهانی در سال  16/2015 قرار گرفت. این در حالی بود که این دانشگاه رتبه 8 QS ( در رتبه بندی دانشگاه ها ) را در سال 2015 و در آسیا کسب کرد. این دانشگاه در سال 1946 به عنوان اولین دانشگاه ملی در کره جنوبی در نظر گرفته شد. باید بدانید که دانشگاه سئول به عنوان یکی از سه دانشگاه با پرستیژ بالا در نظر گرفته می شود، دانشگاهی که امکان تحقیق آزادانه در آن وجود دارد و بیش از 30000 دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را در خود جای داده است. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده باید بدانید که موسسه آموزش عالی سئول یکی از موسسات توسعه یافته می باشد.

این مدرسه دو محوطه دانشگاهی در شهر سئول، یکی در Gwanak ( جنوبی ترین قسمت شهر ) و دیگری در Jongo (مرکز شهر) خواهد داشت، مکانی که به عنوان بزرگترین محوطه دانشگاهی در پایتخت می باشد. دانشگاه ملی سئول تاکید بسیاری بر ارائه نمونه کارها و همکاری بین المللی با 273 دانشگاه در 56 کشور خواهد داشت.

دانشگاه کره جنوبی

KAIST – موسسه علم و فناوری های پیشرفته در کره جنوبی

این دانشگاه در منطقه Daejeon واقع شده است. KAIST – موسسه علم و فناوری های پیشرفته در کره جنوبی به عنوان دومین موسسه در کره جنوبی ( که در رتبه دانشگاهی قرار دارد ) در نظر گرفته می شود. این دانشگاه، یک دانشگاه تحقیقاتی می باشد که در حال حاضر بیش از 10000 دانشجو را در خود جای داده است. KAIST به عنوان اولین موسسه علم و مهندسی در نظر گرفته شد. این دانشگاه رتبه 43 QS جهانی ( در رتبه دانشگاهی) را کسب کرد و در رتبه 3 دانشگاه های جهانی ( QS ) در سال 2015 و در آسیا قرار گرفت. همچنین این دانشگاه در رتبه 3، 50 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت. بسیاری از برنامه های KAIST همراه با STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) خواهد بود. دانشگاهی که در میان 50 موسسه برتر جهان رتبه بسیار بالایی را کسب کرده است.

رفتن به پایتخت کره جنوبی (به همراه قطار) دو ساعت زمان خواهد برد و این خود مزیتی جهت تحصیل در کره جنوبی و در این شهر می باشد. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید، که KAIST به عنوان بخشی از مرکز فناوری شهر OfDaejeon ( پنجمین شهر در کره جنوبی ) در نظر گرفته می شود.

دانشگاه علم و فناوری Pohang ( POSTECH )

از دیگر دانشگاه های علم و فناوری در این کشور، دانشگاه علم و فناوری Pohang ( POSTECH ) خواهد بود، دانشگاهی خصوصی ( دانشگاه تحقیقات ) که در رتبه 8 دانشگاه های جهانی و رتبه 10 آسیایی و رتبه پنجم در میان 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. باید بدانید که وسعت این محوطه دانشگاهی 378 acre ( واحد سنجش زمین ) خواهد بود. دانشگاهی که مستلزم 20 دقیقه رانندگی تا پایین شهر Pohang خواهد بود. باید بدانید که تمامی امکانات رفاهی معمول نظیر : اقامتگاه دانشجویان، کافه، کتابخانه های دیجیتالی، باشگاه های ورزشی، باغ های بسیار زیبا، فواره های آب بسیار زیبا، پارک مجسمه ها و دیگر مزایای بسیار عالی در این شهر مشاهده خواهد شد. دانشجویان خوابگاه مستلزم بالا رفتن از  ( 78 پله ) که پله افتخار نامیده می شود برای رفتن به سالن سخنرانی خواهند بود. این امر برای کسانی که دلهره دیر رسیدن به کلاس را دارند کمی نگران کننده به نظر می رسد.

POSTECH از اولین دانشگاه در کره جنوبی می باشد که بر چسب دو زبانه بودن را در سال 2010 به خود گرفت. باید بدانید که در این دانشگاه برنامه های دو زبانه بسیاری ( زبان کره ای و انگلیسی) بسیاری برای دانشجویان سال اول، سال دوم و مقاطع کارشناسی در نظر گرفته شده است.

دانشگاه Yonsei کره جنوبی

این دانشگاه در رتبه دوم دانشگاه های موجود در پایتخت کره جنوبی قرار دارد. در حال حاضر دانشگاه Yonsei در رتبه 15 جهانی قرار دارد. این دانشگاه به عنوان یک موسسه تحقیقی تلقی می شود که با پرستیژی بسیار بالا فعالیت می کند. دانشگاه Yonsei یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه ها در کره جنوبی می باشد چرا که بیش از 28100 دانشجو را در خود جای داده است. در کنار فرهنگ جالب سئول، دانشجویان دانشگاه Yonsei نقش بسیار مهمی را در ایجاد حوادث دانشگاه و فعالیت هایی نظیر : جشن های سالانه Mooak در بهار و بازی Yonsei-korea ، دیگر ورزش های رقابتی و فعالیت در جو اجتماعی دانشگاه ایفا خواهند کرد. رویدادهای رایج در دانشگاه عناوینی نظیر : شرکت در سمینارها، جشنواره های فیلم سازی، کنسرت ها، نمایشگاه ها، شرکت در ورزش های رقابتی و سایر موارد دیگر را در بر خواهد گرفت.

این دانشگاه در سال 2006 تاسیس گشت، دانشگاهی که برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه می کرد. گفته می شود که این کالج با فرهنگ متفاوت دانشجویان مختلف در آمیخته است.

دانشگاه کره

این دانشگاه به عنوان سومین دانشگاه تحقیقی – خصوصی در نظر گرفته می شود که در رتبه 14 جهانی و رتبه 19 آسیایی ( در رتبه بندی های دانشگاهی ) قرار دارد. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید، که دانشگاه کره رقابت نزدیکی با دانشگاه Yonsei دارد، رقابتی که در رویداد ها و فعالیت های ورزشی مشاهده می شود. در حال حاضر دانشگاه کره حدود 37500 دانشجو را در خود جای داده است، موسسه ای که حدود 90 درصد از دانشجویان آن در مقاطع دکترا و یا معادل آن تحصیل می کنند. باید بدانید که ساختمان حقوق در این دانشگاه شهرت بسیار بالایی دارد و از پرستیژ بسیار بالایی برخوردار است. دانشگاه کره دانشگاهی است که اکثر دانشجویان آن به دلیل سطح علمی بسیار بالا در مسابقات المپیک شرکت می نمایند. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید، که شهرت این دانشگاه به دلیل مطرح کردن علوم رسانه ای، سیاست، اقتصاد و … خواهد بود.

این دانشگاه در پایتخت کره جنوبی، شهر سئول واقع شده است. دانشگاه کره از نظر ساختاری و ساختمانی در وسط این شهر واقع شده است. این در حالیست که فاصله این دانشگاه تا رستوران، میخانه، مغازه ها و جاذبه های فرهنگی ( معابد بودایی مشهور ) تنها چند دقیقه می باشد.

دیگر دانشگاه های کره جنوبی

باید بدانید که دانشگاه sungkyunkwan مابین 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارد، دانشگاهی که رتبه 18 جهانی و 17 آسیایی قرار دارد. از دیگر دانشگاه های مشهور در این کشور دانشگاه Hanyang ( رتبه 19 جهانی و 30 آسیایی )، دانشگاه Kyung Hee ( رتبه 29 در جهان و 38 در آسیا )، دانشگاه Ewha womans ( رتبه 43 آسیایی ) خواهد بود. بجز دانشگاه Kyung Hee تمامی دانشگاه ها در پایتخت این شهر واقع شده اند، بنابراین به همین دلیل است که پایتخت کشور کره جنوبی، شهر سئول به عنوان اصلی ترین مرکز آموزشی در نظر گرفته شده است. از عوامل انتخاب دانشگاه جهت تجصیل در کره جنوبی رتبه بندی یا رنکینگ دانشگاه ها می باشد.

شهریه دانشگاه ها و هزینه تحصیل در کره جنوبی

در کره جنوبی، هزینه ها از دانشگاه تا دانشگاه متفاوت است، اما معمولا در دانشگاه های خصوصی گران تر هستند. هرچند بدون توجه به مکان تحصیل، باید برای بیمه درمانی حدود 15 پوند هزینه کنید.

شهریه دانشگاه های خصوصی کره جنوبی

حدود شهریه این دانشگاه ها از 2100 پوند به 4300 پوند در هر ترم برای مدرک کارشناسی، و از 2600 پوند تا 5000 پوند در هر ترم برای تحصیلات تکمیلی می باشد. قیمت ها معمولا با درجه ای که می گیرید متفاوت است و مدرک های مبتنی بر علوم انسانی ارزان تر از علم یا درجه پزشکی است.

شهریه دانشگاه های دولتی و ملی کره جنوبی

دانشگاه های دولتی و ملی کره جنوبی ارزان تر از دانشگاه های خصوصی هستند. مدرک کارشناسی در این نوع موسسات معمولا از 1400 پوند تا 3200 پوند در هر ترم می رسد و هزینه دوره های تحصیلات تکمیلی از 1700 پوند تا 3600 پوند در هر ترم می رسد. هزینه های تحصیلی در این دانشگاه ها می توانند با موضوع مشابه در دانشگاه های خصوصی تفاوت داشته باشند، بنابراین مهم است که جزئیات دقیق دوره را دقیقا بررسی کنید.
 هزینه درخواست به دانشگاه های کره معمولا از 35 پوند تا 105 پوند می رسد.

شرایط زندگی در کره جنوبی

ناگفته نماند که جمعیت کره جنوبی حتی در خارج از پایتخت این کشور هم زیاد خواهد بود. کسانی که قصد تحصیل در کره جنوبی را دارند، قادر به کسب تجارب فرهنگی بسیار، شناخت فرهنگ های خاص و چندجانبه خواهند بود. باید بدانید که در مناطق شهری هم زندگی به صورت رقابتی می باشد.در این کشور دمای هوا بسیار زیاد می باشد و به صورت بی رحمانه ای عمل می کند. در این کشور شما به صورت اتفاقی یکسال پیر تر نشان داده خواهید شد چرا که سن افراد در اینجا به صورت متفاوتی محاسبه می گردد.

در این کشور هیچ جای نگرانی نیست، چرا که صلح و آرامش در همه جای این کشور مشاهده می شود. وجود کوه های بسیار بلند، تراکم بسیار زیاد مناطق جنگلی، پارک های ملی بسیار مشهور، خانه های بخار قدیمی ( حمام های سنتی )، معابد بودایی، سرود و آهنگ های زیبا و دیگر جاذبه ها موجب شهرت این کشور شده است. سواحل بسیار زیبا و جزیره های آرام، هوا و ماهی های تازه موجب ثروت این کشور شده است چرا که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

مکان های آرام و بی سر و صدای بسیاری وجود دارد که دانشجویان در طول ترم ( در طول اوقات فراغت ) قادر به رفتن به آنجا خواهند بود. باید بدانید که زمان برنامه های پرواز و فعالیت بازارهای سهامی به دلیل عدم ایجاد مزاحمت برای دانشجویان و دانش آموزان مدارس ( در زمان برگزاری امتحانات ) تغییر خواهد کرد. باید بدانید که هیچگونه فشار محیطی در این کشور احساس نمی شود چرا که دانشگاه های کره جنوبی بهترین امکانات آموزشی جهان که تاثیر زیادی بر مبلغ شهریه خواهد داشت را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

برخی از شهر های دانشجویی اصلی در کره جنوبی

سئول

این شهر به عنوان شهر میلیونی شناخته می شود چرا که بیش از 10،5 میلیون جمعیت ( 25،6 میلیون نفر در منطقه شهری ) را در خود جای داده است. باید بدانید که کشور کره جنوبی خانه 40 دانشگاه با پرستیژ بسیار بالا خواهد بود. همانطور که قبلا هم گفته شد، دانشگاه های ملی سئول ، دانشگاه کره و Yongsei از برترین دانشگاه های این کشور می باشند. این کشور در 50 سال به صورت مداوم رشد اقتصادی چشمگیری داشته است. باید بدانید که در سال های اخیر این دانشگاه به دلیل وجود سایت های آموزشی، فناوری، فرهنگ غنی، تاریخ و طرح ریزی شهرت بسیاری پیدا کرده است. در سال 2010 این شهر ( سئول )، به عنوان پایتخت طراحی ها شناخته شد چرا که در همان سال نسبت به تجدید نظر و توسعه پروژه ها، بازسازی شهرهای قدیمی، پارک های ملی در کنار سواحل Han River مبادرت ورزید. ناگفته نماند که شهر سئول در رتبه 10 بهترین شهرهای دانشجویی ( در سال 2016 ) در جهان قرار گرفت.

تحصیل در کره جنوبی

وسایل حمل و نقل در شهر سئول بسیار پاکیزه، خوراک ها رنگارنگ، ارزان و متنوع و دختران مشروب گذار بسیار زیاد می باشند. در بسیاری از شهر های کره، افراد ملزم به سخت کارکردن، کارکردن تحت فشار، کار کردن در طول روز با مدت زمان طولانی تر و شروع کار در اوایل صبح خواهند بود. در برخی از خیابان های این کشور نظیر : Hongdae, Dongdaemun در هر 24 ساعت از روزهمه چیز نظیر : مواد غذایی، مشروبات، امکان خرید کردن، جشن های شبانه و استفاده از اینترنت یافت خواهد داشت.

Daejeon شهر دائه جئون

شهرت این شهر به دلیل وجود بخش تحقیقات و نوآوری های بسیاری خواهد بود. باید بدانید که شهر Daejeon به عنوان خانه چندین دانشگاه برتر در کره جنوبی در نظر گرفته خواهد شد. ناگفته نماند که دانشگاه KAIST – موسسه علم و فناوری های پیشرفته کره، دانشگاه ملی  Chungnam، دانشگاه Woosong، دانشگاه علم و فناوری کره همگی در این شهر واقع شده اند. بدلیل وجود تحقیقات آزمایشگاهی بسیار زیاد، باید بدانید که شهر Daejeon مقصد بسیار مهمی برای شناخت پارک Expo، پارک علم و فناوری که شبیه سازی و نمایش های بسیار جالبی در آن صورت می گیرد خواهد بود. باید بدانید که این شهر تا سینمای IMAX dome حدود 90 ( feet ) فاصله خواهد داشت. علاوه بر موزه علمی ملی و شهر علمی Daedeok، یک سایت ( که به عنوان مغز کره جنوبی شناخته می شود ) وجود دارد که به مبحث تحقیق و توسعه اختصاص داده شده است. باید بدانید که شهر Daejeon به عنوان بهترین شهر دانشجویی در نظر گرفته شده است، شهری که در رتبه 61 قرار دارد.

Pohang شهر پوهانگ

Pohang یک شهر ساحلی می باشد که در شرق ساحل قرار دارد.شهر Pohang همانند دیگر شهر ها به عنوان مقصد بسیاری از دانشجویان در نظر گرفته شده است. دانشگاه علم و فناوری Pohang با علامت اختصاری ( POSTECH ) نشان داده خواهد شد، دانشگاهی که به عنوان سومین دانشگاه برتر کره شناخته می شود. مرکز این شهر به عنوان منطقه ای صنعتی در نظر گرفته می شود. باید بدانید که ساحل Bakbu در شمال این شهر قرار دارد و به عنوان مرکز گردشگران خارجی و بومی در نظر گرفته می شود. از دیگر جاذبه های فرهنگی و دیگر مکان هایی که موجب جذب بسیاری از افراد شده است مواردی نظیر : موزه ها، پارک ها و جشن های بسیار معروف در Bukbu در هر تابستان را در بر خواهد گرفت.

Busan شهر بوسان

این شهر به عنوان یک شهر بندری بسیار شلوغ به دلیل گویش بومی ممتاز و تمدنی بسیار قوی در نظر گرفته می شود. در واقع شهر Busan یکی از قدیمی ترین شهرهای کره جنوبی خواهد بود. این در حالیست که شهر Busan از مشهورترین و برترین شهر ها پس از سئول می باشد. باید بدانید که عوامل بسیاری موجب طلسم شدن افراد به این شهر شده است، این عوامل طلسم کننده مواردی نظیر : تازگی غذاهای دریایی بومی ( غذاهای دریایی تازه از قلاب گرفته شده )، شب های خیره کننده، معابد تاریخی، سواحل ایده آل و … را در بر خواهد گرفت. باید بدانید که جمعیتی از دانشجویان در دانشگاه ملی Pusan و Dong – A تحصیل می کنند.

کار دانشجویی در ژاپن

برآورد شده است که بیش از 75 درصد دانشجویان خارجی دارای مشاغل نیمه وقت در ژاپن هستند. معمولا دانشجویان در صنایع خدماتی مانند مغازه های فست فود، رستوران ها، کافه ها، هتل ها یا در بازاریابی، آموزش و غیره کار پیدا می کنند. علاوه بر مسئله مالی، این راه بسیار عالی برای تمرین زبان است و همچنین شغل نیمه وقت دانشجویان خارجی را قادر می سازد تا با کار در ژاپن و برخی از قوانین و آداب و رسوم آشنا شوند.
به عنوان یک دانشجو، شما مجاز به کار تا 28 ساعت در هفته (و تا 40 ساعت در طول تعطیلات طولانی) هستید. با ویزای دانشجویی در ژاپن قادر به کار کردن نیستید، پس ابتدا باید از اداره مهاجرت “Shikakugai-katsudokyoka” (مشارکت در فعالیت هایی غیر از وضعیت تحصیلی) مجوز دریافت کنید.
اما فراموش نکنید: قبل از اینکه شروع به جستجوی یک شغل کنید، باید برای اجازه درخواست بدهید. هنگامی که مجوز دریافت می کنید (که معمولا همیشه اعطا می شود)، حتی اگر شغل را تغییر دهید، موثر و معتبر خواهد بود. هنگامی که ویزای خود را تمدید می کنید، اجازه می تواند گسترش یابد.
برای درخواست، شما باید فرم «درخواست برای مجوز مشارکت در فعالیتی دیگر» را ارسال کنید و گذرنامه خود را نشان دهید. این فرم در ادارۀ مهاجرت در دسترس است و هیچ هزینه ای برای درخواست وجود ندارد. توجه داشته باشید که میتوانید فرم را هنگام ورود خود به ژاپن (به عنوان مثال در فرودگاه) ارائه کنید.

 درخواست پذیرش از دانشگاه کره جنوبی

فرایند پذیرش در دانشگاه های کره جنوبی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی در خواست میبایست به صورت مستقیم به دانشگاه انتخابی ( از طریق پست و یا آنلاین ) داده شود. توجه داشته باشید که سال تحصیلی در کشور کره جنوبی در ماه مارس آغاز خواهد شد. این در حالیست که برخی از دانشگاه ها در هر سال دو مرتبه ( در ماه های مارس و سپتامبر ) فرایند پذیرش را انجام می دهند. باید بدانید که مهلت ورود در سپتامبر مابین ماه مه و ژوئن خواهد بود. بسیاری از دانشگاه های کره جنوبی تنها دو ترم دارند، این در حالیست که تعطیلات تابستانی از ماه ژوئیه تا آگوست می باشد و تعطیلات زمستانی از ماه  دسامبر تا فوریه خواهد بود.

باید بدانید که مهارت های زبانی در کره جنوبی به عنوان یک مزیت در نظر گرفته می شود چرا که حدود 25 درصد از دوره های دانشگاهی در کشور کره جنوبی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید که مهارت های زبانی، دانشجویان بین المللی را در جهت رفع موانع زبانی یاری خواهد کرد. این درحالیست که یادگیری زبان کره جنوبی بسیار موثر می باشد، چرا که امکان برقراری ارتباط با کره ای ها و شناخت فرهنگ آنان را میسر می سازد. در هر حال دانشجویان ملزم به اثبات مهارت های زبانی خود برای شرکت در دوره های مورد نظر خواهند بود.

اخذ ویزای تحصیل در کره جنوبی

جهت تحصیل در کره جنوبی و به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما ملزم به اخذ ویزای D-2 خواهید بود، ویزایی که اخذ آن از سفارت کره جنوبی و یا کنسول کشور مادری امکان پذیر خواهد بود. زبان تحصیل بسته به دانشگاه مورد نظر کره ای یا انگلیسی می باشد. به طور معمول با وجود کسب مهارت در زبان انگلیسی و یا کره ای، شما ملزم به ارائه گذرنامه، تکمیل فرم تقاضا، اخذ تاییدیه به دلیل سوابق تحصیلی فعلی، اخذ تاییدیه از دانشگاه کره جنوبی جهت پذیرش و در جهت اثبات تمکین مالی کافی خواهید بود. ناگفته نماند که فرایند اخذ ویزای D-2 مستلزم پرداخت 30 دلار – دلار آمریکا ( برای ورود هر نفر ) یا 50 دلار – دلار آمریکا ( برای ورود متعدد ) خواهد بود.

پرداخت ها و حمایت های مالی

یکی از مزایای تحصیل در کره جنوبی وجه شهریه می باشد، مبلغی که برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان بومی یکسان خواهد بود. چرا که در طرح ریزی ها مشخص شد که اهداف آنان ورود بیشتر دانشجویان بین المللی به این کشور می باشد. این در حالیست که مبلغ شهریه بستگی به دوره ها و دانشگاه منتخب خواهد داشت.

تحصیل در دوره های کارشناسی دانشگاه های دولتی کره جنوبی برای هر ترم از 2000 دلار – دلار آمریکا تا 4500 دلار – دلار آمریکا خواهد بود. ( مبلغ شهریه گرایش های علوم انسانی کمتر و گرایش های پزشکی بیشتر خواهد بود ). مبلغ شهریه دانشگاه های خصوصی کره جنوبی مابین 3000 دلار تا 6000 دلار – دلار آمریکا برای هر ترم تخمین زده شده است. باید بدانید که متوسط شهریه سالانه دانشگاه های کره جنوبی ( 16 دانشگاه بین المللی که در رتبه دانشگاهی قرار دارند ) در شهر سئول، 6800 دلار – دلار آمریکا خواهد بود. جهت محاسبه کل هزینه ها، دو ترم تحصیلی در هر سال را مد نظر داشته باشید. به طور معمول اخذ مدرک کارشناسی در کره جنوبی چهار سال به طول می انجامد این در حالیست که گرایش های پزشکی و دندانپزشکی مستلزم شش سال تحصیل می باشند.

مبحث بورسیه تحصیلی برای دامنه گسترده ای از دانشجویان و از طریق دانشگاه مربوطه امکان پذیر خواهد بود. وجهی که حدود 30 تا 100 درصد مبلغ شهریه را پوشش می دهد. علاوه بر موارد ذکر شده باید بدانید که بورسیه های تحصیلی دولتی دیگری فراهم خواهد بود، مبلغی که هزینه های مرتبط با کرایه هواپیما و برخی از مخارج زندگی را پوشش خواهد داد. این برنامه دولتی به عنوان، برنامه بورسیه جهانی کره ( GKS ) شناخته می شود.

مقررات زدایی های اخیر دولت در خصوص بورسیه های تحصیلی، خوابگاه های مجهز، امکان اخذ شغل پاره وقت، استخدام شدن پس از فارغ التحصیلی و پوشش دهی برخی از هزینه ها از جانب دولت از دیگر موارد بسیار مهم برای جذب دانشجویان بین المللی به حساب خواهد آمد. این در حالیست که اخذ حرفه مورد نظر پس از فارغ التحصیلی بسیار مهم خواهد بود.

سوالات متداول درباره تحصیل در کره جنوبی

چگونه می توانم برای دانشگاه کره جنوبی اقدام کنم؟

درخواست دانشگاه شامل مراحل زیر می باشد:

  • قدم اول: دوره تحصیلی را انتخاب کنید.
  • قدم دوم: دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • قدم سوم: فرم درخواست پذیرش را به طور کامل و دقیق پر کنید.
  • قدم چهارم: اسناد خواسته شده را بارگذاری کنید.
  • قدم پنجم: تأیید نهایی را دریافت کنید.

آیا دانشگاه های کره به زبان انگلیسی تدریس می کنند؟

بیش از 40٪ از کلیه دوره های ارائه شده در دانشگاه کره به زبان انگلیسی تدریس می شود. بیشتر دوره ها در مقطع کارشناسی ارشد کره جنوبی به زبان انگلیسی تدریس می شود. 

چگونه می توانم بورسیه تحصیلی در کره دریافت کنم؟

متقاضیان باید از طریق برنامه سفارت یا دانشگاه(دانشگاه کوکمین) برای برنامه بورسیه تحصیلی دولت کره درخواست کنند. متقاضیانی(از جمله پذیرفته شدگان کره ای) که از طریق سفارت خانه های کره درخواست این برنامه را می دهند، باید از بین 65 دانشگاه 3 دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنند.

آیا کره جنوبی برای تحصیل مناسب است؟

سطح بالای زندگی کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و یکی از مراکز مهم مالی جهان به شمار می آید. این کشور در دوران رکود اقتصادی نسبتاً ناپایدار مانده است و رشد سریع اقتصادی دارد و آن را به مکانی امیدوارکننده برای زندگی، کار و تحصیل تبدیل می کند.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند در کره جنوبی حین تحصیل کار کنند؟

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کره جنوبی، فقط می توانید در کارهای پاره وقت مشغول به کار شوید که غالباً توسط دانشجویان صورت می گیرد. ممکن است نتوانید در نقش های حرفه ای یا مدیریتی ثبت نام کنید. دانش آموختگان می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند، در حالی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند حداکثر 30 ساعت در هفته کار کنند.

شرایط پذیرش در دانشگاه های کره جنوبی چیست؟

هردانشگاه قوانین والزامات خاص خود را دارد. برای اطلاعات دقیق از شرایط و مدارک مورد نیاز بایدبه سایت دانشگاه مراجعه نمایید. برای شرکت در دوره های تحصیلی باید مدرک زبان خواسته شده را ارائه دهید. فرم پذیرش را به درستی تکمیل نمایید.

هزینه تحصیل در کره جنوبی چقدر است؟

هزینه تحصیل در کره جنوبی بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی شما دارد. به طور کلی هزینه تحصیل در کره جنوبی 2000-4500 دلار است. برای تحصیل پزشکی این هزینه بیشتر است و حدود 3000-6800 دلار در سال است.

هزینه زندگی در کره جنوبی چقدر است؟

هزینه زندگی در کره جنوبی به سبک زندگی و منطقه زندگی شما دارد. هزینه زندگی در کره جنوبی حدود 600-700 دلار در ماه خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی چیست؟

شما باید برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی مدارک زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر 
  • عکس پاسپورت
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدارک تحصیلی سابق
  • ریزنمرات تحصیلی
  • پرداخت هرینه های ویزا
  • تمکن مالی

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در کره جنوبی کدامند؟

دانشگاه های زیر مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال 2020-2021 می باشد:

  • دانشگاه آجو
  • دانشگاه ملی چونبوک
  • دانشگاه ملی چانگبوک
  • دانشگاه ملی چونام
  • دانشگاه چانگ آنگ
  • دانشگاه ملی Chungnam
  • دانشگاه دانکوک
  • دانشگاه اوها خانم
  • دانشگاه علوم پزشکی و علوم گچون
  • دانشگاه هالیم
  • دانشگاه هانانگ
  • دانشگاه اینها
  • دانشگاه اینج
  • دانشگاه KAIST
  • دانشگاه ملی کانگون
  • دانشگاه کنوک
  • دانشگاه کره
  • دانشگاه کیونگ هی
  • دانشگاه ملی کیونگ پوک
  • علم و فناوری دانشگاه Pohang
  • دانشگاه ملی پوسان
  • دانشگاه ملی سئول
  • دانشگاه Sungkyunkwan (SKKU)
  • دانشگاه کاتولیک کره
  • دانشگاه اولسان
  • دانشگاه وونکوانگ
  • دانشگاه یونانگام
  • دانشگاه یونسی

شرایط تحصیل پزشکی در کره جنوبی چیست؟

دوره پزشکی در کره جنوبی 6 ساله است که به زبان کره جنوبی برگزار می شود. برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی باید در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه ها شرکت نمایید.

علاقه مندان به تحصیل در کره جنوبی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به کره جنوبی و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریز نمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در کره جنوبی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در کره جنوبی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

اگر چنان چه به فکر تحصیل در یکی از کشورهای همسایه ایران نیز باشید حتما مطالعه در خصوص تحصیل در ترکیه را به شما توصیه می نماییم.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل در کره جنوبی

  1. حسام زرین کیا گفت:

    با سلام هزینه های کلی رشنه ای مهندسی چقدر میشه؟
    وآیا بعدش میشه در اون کشور کار کرد و اقامت گرفت.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام هزینه های تحصیل بستگی به دانشگاه و شهر و محل زندگی و اقامت شما دارد، در صورتی که بخواهید هزینه های دقیق را مطلع شوید بهتری است تا خلاصه ای از مدارک خود را برای ما ارسال کنید تا مورد ارزیابی قرار دهیم.

  2. مینا فتاحی گفت:

    سلام، امکان بورسیه برای رشته هنر وجود دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله با توجه به سیاست های کلی کشور ها، در مقاطع ارشد و دکتری بورس های تحصیلی ارائه می شود و دانشجویان مورد پذیرش واقع می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *