مهاجرت به ژاپن از طریق سرمایه گذاری

موضوع مورد بحث ما در این مقاله در ارتباط با مهاجرت به ژاپن از طریق سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری یکی از انواع روش های مهاجرتی به کشور های مختلف از جمله ژاپن است. البته به این نکته توجه داشته باشید که برای مهاجرت راه های مختلف دیگری نیز وحود دارد که از جمله آن ها می توان به کار در ژاپن، تحصیل در ژاپن، تولد فرزند در ژاپن، ازدواج با تبعه ژاپنی و … اشاره نمود. در این مقاله ما قصد داریم نحوه سرمایه گذاری با کار های مختلف را درکشور ژاپن برای شما بیان نماییم. ژاپن یا در حقیقت مجمع الجزایر ژاپن کشوری است که در آسیای شرقی قرار دارد و در اقیانوس آرام واقع شده است‌. این کشور را می توان یکی از قدرت های اصلی اقتصادی جهان نامید‌.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

پایتخت کشور ژاپن، شهر توکیو می باشد که بزرگ ترین شهر آن نیز محسوب می شود. زبان رسمی مردم در کشور ژاپن، ژاپنی است. مساحت این کشور آسیایی سیصد و هفتاد و هفت هزار و نهصد و هفتاد و سه کیلومتر مربع می باشد‌. طبق آخرین آمار ها جمعیت کشور ژاپن صد و بیست و شش میلیون و سیصد و هفده هزار نفر است که از این حیث یازدهمین کشور پر جمعیت جهان محسوب می شود‌. توکیو که جنعیتی بیش از سیزده میلیون نفر دارد یکی از گران ترین و بزرگ ترین پایتخت های جهان است. برای مهاجرت به ژاپن همان طور که گفتیم می توان از روش های مختلفی چون کار در ژاپن یا تحصیل در ژاپن اقدام نمود‌.

شما با بررسی شرایط خود می توانید یکی از این روش های مهاجرتی را انتخاب نمایید. برای مهاجرت به ژاپن لازم است تا با کارشناسان ماهر و متخصصان مهاجرتی مشهورت نمایید. از این رو بهتر است این کار را به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی بسپارید. کارشناسان این موسسه در شهر های مختلف کشور پاسخگوی شما هستند‌. نمایندگی های موسسه در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعالیت می کنند و پاسخگوی شما خواهند بود.

مهاجرت سرمایه گذاری به ژاپن

همان طور که گفتیم یکی از انواع روش های مهاجرتی به کشور ژاپن، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. برای بررسی روند سرمایه گذاری در کشور ژاپن لازم است تا اقتصاد این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. اقتصاد تاثیر بسیار زیادی در روند سرمایه گذاری یک کشور دارد. از این رو در ادامه به بررسی اقتصاد کشور ژاپن می پردازیم. شاخص های اقتصادی در کشور ژاپن کمی باعث پیجیدگی اقنصادی در این کشور شده است اما مسئله مهم این است که اقتصاد ژاپن جزو رتبه های برتر اقتصادی در جهان می باشد. در این کشور صنایع زیادی از جمله خودرو و قطعات خودرو، تجهیزات الکترونیکی، ماشین آلات، مواد شیمیایی و … مشغول به فعالیت در بستری پویا و فعال هستند‌.

کشور ژاپن با کشور هایی مانند ایالات متحده امریکا، کره جنوبی، تایلند، چین و هنک کنگ‌ مبادلات تجاری و اقتصادی بسیار قوی ای دارد. البته صادرات این کشور به سایر کشور های آسیای پی نیز فعال است. از این رو می توان گفت موقعیت کشور ژامن برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است. نکته مهم دیگر که در ارتباط با این کشور باید ذکر شود و تاثیر بسیار زیادی در زمینه سرمایه گذاری در ژاپن دارد، نرخ تورم می باشد. تورم و بررسی و کنترل ان در کشور ژاپن، تحت نظارت بانک مرکزی این کشور است.

در دهه های گذشته نرخ تورم در کشور ژاپن با نوسان بسیار کمی مواجه بوده است و تقریبا این نرخ نزدیک به صفر بوده است. سرمایه گذاری در این کشور استاندارد ها و شرایط مخصوص به خود را دارد که با توجه به آن ها می توان تحلیل هایی در این زمینه ارائه داد. از سال دو هزار و یازده میلادی روند دولتی در کشور ژاپن به گونه ای پیش رفت که سرمایه گذاری خارجی در این کشور افزایش پیدا کرد. در حقیقت دولت ژاپن با تغییراتی عمیق در دیدگاه های خود نسبت به کسب و کار های خارجی، توانسته بازار کشور خود را برای فعالیت این نوع کشور ها به خوبی آماده کند. با این تغییرات اساسی بسیاری از شرکت های مختلف، توانسته اند برای سرمایه گذاری وارد کشور ژاپن شده و فعالیت های مختلفی انجام دهند.

سرمایه گذاری در ژاپن

سرمایه گذاری در ژاپن

در همین راستا سیاستی با عنوان سیاست تجارت جهانی با نام Abenomics در کشور ژاپن فعال شده است. نکته بسیار مهم دیگر درباره این کشور این است که ژاپن از سال هزار و نهصد و پنجاه و پنج میلادی عضو سازمان های WTO و GATT بوده است. این سازمان ها در زمینه تجارت جهانی فعالیت می کنند. در حقیقت سازمان WTO سازمان تجارت جهانی است. بحث دیگری که برای سرمایه گذاری در کشور ژاپن بسیار مهم است، تورم در این کشور می باشد. ژاپن کشوری است که با برنامه ریزی های دقیق اقتصادی و سیاسی خود در برهه ای از زمان میزان نرخ تورم منفی دو و نیم درصد را نیز تجربه کرده است.

کاهش هزینه های مسکن، مواد غذایی، حمل و نقل و … در این کشور موجب شد تا تورم تا حد زیادی نرمال باشد و از کم ترین میزان های تورم در کل دنیا باشد. از این رو کشور ژاپن برای زندگی و سرمایه گذاری بسیار مناسب می باشد. در حقیقت هزینه زندگی در ژاپن در حالت نرمالی قرار دارد.

ثبت شرکت در ژاپن برای سرمایه گذاری

یکی از روش های سرمایه گذاری در ژاپن، ثبت شرکت است. با ثبت شرکت در این کشور علاوه بر این که به دلیل روند اقتصادی مناسب این کشور می توان به سود دهی بالایی رسید، امکان دریافت اقامت دائم کشور ژاپن نیز وجود دارد. برای سرمایه گذاری در کشور ژاپن از طریق خرید ملک در این کشور، لازم است تا شرایط و اصول خاصی رعایت گردد. سرمایه پرداخت شده در شکور ژاپن برای ثبت شرکت باید حداقل پنج میلیون ین باشد. شرکتی در کشور ژاپن تاسیس می شود باید ارائه دهنده سیستمی اداری در این کشور باشد. یک نکته بسیار مهم در ارتباط با ثیت شرکت در ژاپن وجود دارد که ان را بیان خواهیم کرد.

دقت کنید که فرد متقاضی ثبت شرکت در ژاپن می بایست قبل از هر چیزی بیزنس پلنی برای شرکت و مدل کاری خود طراحی کند. وجود بیزنس پلن باعث می شود تا روند ثبت شرکت به بهترین نحو صورت بپذیرد. این بیزنس پلن باید توسط مقامات مربوطه تایید گردد. در ادامه و در قوانین ثبت شرکت در ژاپن آمده است که شخص متقاضی ثبت شرکت در ژاپن می بایست حداقل یک کارمند تمام وقت که شهروند زاپن با ملیتی ژاپنی باشد را استخدام نماید. البته این استخدام می تواند برای یک فرد مقیم ژاپن، همسر یا فرزند یک شخص با ملیت ژاپنی، همسر یا فرزند یک فرزند دارای اقامت دائم در ژاپن و اتباع خارجی دارای ویزای بلند مدت ژاپن انجام پذیرد.

دقت کنید که ویزای ثبت شرکت در کشور ژاپن برای مدت زمان یک سال اعتبار خواهد داشت و شخص پس از پایان مدت زمانه یک ساله و در صورت رعایت قوانین می تواند برای تمدید ویزای خود درخواست بدهد. اگر شخص متقاضی دارای همسر و فرزند باشد پس از دریافت ویزای خود می تواند درخواست ویزای عمومی وابسته دهد. اما باید دید شرایط اخذ اقامت دائم در این کشور از این طریق چیست؟! در صورتی که فرد متقاضی در کشور ژاپن برای مدت زمان ده سال حضور داشته باشد و تمامی شرایط و ضوابط لازم را به درستی رعایت کرده باشد، می تواند برای اقامت دائم کشور ژاپن درخواست دهد. البته اگر شخص با یک فرد دارای ملیت ژاپنی ازدواج کند، بعد از سه سال می تواند اقامت دائم خود را دریافت نماید.

خرید ملک در کشور ژاپن برای سرمایه گذاری

همان طور که گفتیم علاوه بر روش های تحصیل در ژاپن مانند تحصیل پزشکی و دنداپزشکی در ژاپن یا کار در ژاپن، یکی دیگر از روش های مهاجرتی به این کشور از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در ژاپن نیز روش های مختلفی دارد که یکی از آن ها خرید ملک می باشد. در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با خرید ملک در کشور ژاپن بحث کنیم. نکته بسیار مهم در این کشور این است که هیچ گونه محدودیتی برای خرید ملک در کشور ژاپن وجود ندارد. تنها محدودیت موجود در این زمینه در نوع مرداختی ها است.

خرید ملک در کشور ژاپن برای سرمایه گذاری

خرید ملک در کشور ژاپن برای سرمایه گذاری

اگر شما قصد دارید به طور نقد و با هزینه شخصی خود اقدام به خرید ملک در ژاپن نمایید، می توانید با استفاده از حتی یک ویزی توریستی این کار را انجام داده و به راحتی برای خرید خانه مورد نظر خود در کشور ژاپن اقدام نمایید. اما اگر می خواهید در کشور ژاپن با دریافت وام، اقدام به خرید ملک کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که با ویزای توریسیتی به اشخاص وام تعلق نمی گیرد. شما باید دارای ویزای کار یا ویزای دائم باشید تا بتوانید وام برای خرید مسکن در کشور ژاپن دریافت نمایید. در کشور ژاپن هیچ گونه محدودیتی برای خرید ملک و ارتباط مالکین با دولت و … وجود ندارد.

دقت داشته باشید که درست است این مسئله کاملا ساده تر از کشور های دیگر می باشد اما هیچ گونه ویزای خاص یا اجازه اقامت دائمی بر مبنای خرید املاک در گشور ژاپن به خریدار تعلق نمی گیرد. پس از خرید ملک، شخص دارای حقوق مالکیت ان در ژاپن خواهد شد. اگر فردی که اقدام به خرید ملک در کشکر ژاپن کرده است، خارج از این کشور زندگی کند، در دسته بندی های سرمایه ای از ان با نام معامله سرمایه یاد می شود.

خرید اوراق قرضه دولتی برای سرمایه گذاری در ژاپن

در یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور ژاپن، شخص می تواند با خرید اوراق قرضع دولتی کشور ژاپن یعنی JGB برای سرمایه گذاری های خود در این کشور اقدام نماید. پس از خرید این ارواق دولت موظف است تا به شخص سود اوراقش را پرداخت نماید. این روش یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در کشور ژاپن می باشد چرا که این اوراق دولتی در بازار های مالی ژاپن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در کشور ژاپن برای سرمایه گذاری به این شیوه، سه نوع اوراق قرضه دولتی وجود دارد. اولین مدل اوراق قرضه عمومی است و مدل های دیگر عبارتند از اوراق قرضه سرمایه گذاری فدرام و وام با نام FLIP و سومین مدل اوراق قرضه کمک مالی است. این اوراق در کشور ژاپن دارای دوره های شش ماهه تا چهل ساله هستند.

مراحل لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری ژاپن

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری کشور ژاپن مراحل مختلفی وجود دارد که در این بخش ارائه می کنیم. اولین مرحله اعلام دریافت ویزا و نیاز های فرد متقاضی است. شخص باید حداقل سه سال دارای تجربه مدیریتی باشد. در مرحله بعد فرد متقاضی باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ژاپنی را جمع آوری کند و سپس برای دریافت ویزای خود اقدامات لازم را به عمل آورد.

سوالات متداول در ارتباط مهاجرت به ژاپن از طریق سرمایه گذاری

  1. آیا سرمایه گذاری در ژاپن خوب است؟

    ثبات سیاسی ، حاکمیت دقیق شرکت ها و ارزش گذاری های مناسب ، باعث شده تا سرمایه گذاری در ژاپن به طور عالی پیش رود.

  2. آیا خارجی ها می توانند در ژاپن سرمایه گذاری کنند؟

    سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در طیف وسیعی از بخشها می توانند برای سرمایه گذاری اقدام کنند.

  3. بهترین سرمایه گذاری در ژاپن چیست؟

    به گفته تعداد زیادی از اقتصاد دانان بهترین سرمایه گذاری در ژاپن از طریق خرید سهام و مبادلات ارزی می باشد.

  4. چرا باید در ژاپن سرمایه گذاری کنید؟

    پویایی در اقتصاد ژاپن و میزان تورم مناسب در این کشور باعث شده تا ژاپن به عنوان مقصدی مناسب برای سرمایه گذاری باشد.

  5. چگونه یک خارجی می تواند در ژاپن سرمایه گذاری کند؟

    سرمایه گذاری در ژاپن از روش های مختلفی چون خرید املاک، خرید سهام و اوراق قرضه و … امکان پذیر است.

  6. آیا با خرید ملک در ژاپن می توان به اقامت دائم این کشور دست یافت؟

    خیر خرید ملک در کشور ژاپن منجر به دریافت ویزای خاص یا اقامت در این کشور نمی شود.

  7. چه میزان سرمایه برای ثبت شرکت در ژاپن لازم است؟

    برای ثبت شرکت در ژاپن لازم است تا هزینه ای به مبلغ پنج میلیون ین سرمایه گذاری شود.

  8. آیا امکان دریافت اقامت در ژاپن از طریق ثبت شرکت در این کشور وجود دارد؟

    بله در صورتی که فرد به مدت ده سال در این کشور باشد می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد

  9. چگونه خارجی ها می توانند املاک را در ژاپن بخرند؟

    هیچ محدودیتی قانونی در خرید ملک در ژاپن برای خارجی ها وجود ندارد. اتباع بیگانه فقط در طول 20 روز پس از خرید املاک و مستغلات باید آگاه سازی کتبی به بانک ژاپن ارائه دهند.

  10. چگونه می توانم سرمایه گذاری در ژاپن را شروع کنم؟

    متداول ترین و سریع ترین راه دسترسی سرمایه گذاران به سرمایه گذاری های ژاپنی از طریق بازار سهام است.

  11. آیا ژاپن کشوری امن برای زندگی است؟

    بله کشور ژاپن یکی از کشورهای امن جهت زندگی و سرمایه گذاری می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *