اقامت ژاپن از طریق ازدواج

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با اقامت ژاپن از طریق ازدواج صحبت کنیم. همان طور که در روند مهاجرتی به کشور های مختلف صحبت کردیم، یکی از این روش ها از طریق ازدواج است. البته نکته بسیار مهم این است که قوانین در کشور های مختلف با هم متفاوت هست. به طور مثال قوانین ازدواج در آمریکا با قوانین ازدواج در استرالیا کاملا متفاوت هستند. به همین دلیل لازم است تا تمام جزئیات مربوط به قوانین ازدواج در کشور مورد نظر را به ظور کامل بررسی کرد. این قوانین می تواند شامل قوانین حقوقی، قوانین اقامتی و … می باشد. شما می بایست تمام این قوانین را با جزئیات کامل مورد مطالعه قرار دهید. به طور مثال مسائل حقوقی و خصوصا مسائل حقوقی اقامتی بسیار مهم هستند.با توجه به موضوع مقاله ما در ارتباط با شرایط کشور ژاپن صحبت می کنیم و سپس قوانین مربوط به ازدواج در این کشور را بررسی می کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

از آن جایی که روش های مهاجرتی به کشور های مختلف متفاوت هستند و هر فردی می خواهد با روش های خود اقدام کند، لازم است تا اطلاعات کافی را از کارشناسان این حوزه دریافت نماید. از این رو مراجعه به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی برای کسب اطلاعات بسیار مهم است. در این راستا می توان گفت که روش های مهاجرتی به ژاپن عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به ژاپن، مهاجرت کاری به ژاپن، مهاجرت سرمایه گذاری به ژاپن، خرید ملک در ژاپن و … . با توجه به قوانین مختلف هر نوع روش مهاجرت به ژاپن لازم است تا به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز مراحعه شود.

آشنایی با کشور ژاپن جهت ازدواج در این کشور

در این بخش از مقاله قبل از این که وارد مسائل مربوط به ازدواج در ژاپن شویم، قصد داریم به معرفی خصوصیات کشور ژاپن و شرایط عمومی این کشور بپردازیم. ژاپن یا در حقیقت مجمع الجزایر ژاپن، کشوری است که در اقیانوس آرام و در حقیقت در آسیایی شرقی قرار گرفته. کشور ژاپن را یکی از قدرتمند ترین اقتصاد های دنیا می نامند و در حقیقت سومین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور که کاملا در آب ها محصور شده، با کشور های چین، کره جنوبی، کره شمالی و روسیه مرز مشترک دارد. مساحت این کشور سیصد و هفتاد و هفت هزار و نهصد و هفتاد و سه کیلمتر مربع می باشد و بیش از سه درصد آن را آب ها تشکیل می دهند.

در این کشور جمعیتی بالغ بر صد و بیست و شش میلیون نفر زندگی می کنند که با توجه به وسعت بالا تراکم جمعیتی زیادی خواهد داشت. پایتخت کشور ژاپن شهر توکیو است که بزرگ ترین شهر این کشور می باشد. زبان رسمی مردم در کشور ژاپن، زبان ژاپنی است. این کشور که پنجمین بودجه دفاعی جهان را به خود اختصاص داده است، از ارز رایج ین استفاده می کند. کشور ژاپن را می توان دومین قدرت صنعتی جهان و یکی از قوی ترین شرکای تجاری آمریکا در قاره آسیا دانست. در نهایت این که کشور ژاپن عضو سازمان ملل متحد، جی۴، جی۸ و اپک می باشد.

اقامت ژاپن از طریق ازدواج

حال که با شرایط کشور ژاپن آشنا شدیم، قصد داریم در ادامه در ارتباط با اقامت ژاپن از طریق ازدواج صحبت کنیم. همانطور که گفتیم برای مهاجرت به کشور ژاپن می توان از روش های مختلفی اقدام نمود. یکی از این روش ها نیز ازدواج در ژاپن است. برای ازدواج در ژاپن و یا ازدواج با تبعه ژاپنی قوانین ویژه ای وجود دارد. از این رو لازم است تا تمام قوانین مربوط به ازدواج در ژاپن را با دقت بررسی نمود.

یکی از سوالات مهمی که برای افرادی که قصد مهاجرت به ژاپن را دارند و یا می خواهند با یک تبعه ژاپنی ازدواج کنند به وحود می آید، این است که آیا امکان اقامت در ژاپن از طریق ازدواج در این کشور وجود دارد؟ و اگر وجود دارد چه قوانینی بر این مسئله حکم فرما است ؟ آیا می توان با سرعت بسیاری برای اقامت ژاپن از طریق ازدواج اقدام نمود یا این پروسه به طول می انجامد؟! تمام این سوالات یقینا با پاسخ های دقیق به نتیجه می رسند. برای دریافت پاسخ هم می توان از وکلای موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی کمک گرفت و هم از اطلاعات این مقاله استفاده نمود. در ادامه تا به حد امکان تمام مسائل مربوط به اقامت ژاپن از طریق ازدواج را برای شما بررسی کرده و به این سوالات پاسخ می دهیم.

شرایط ازدواج در ژاپن

در ابتدا لازم است تا شرایط ازدواج در ژاپن را بررسی کنیم و به ارائه نکات خاص و مهمی در این باره بپردازیم. اولین نکته که بسیار هم مهم است این می باشد که حتی اگر یکی یا هر دو شما شهروند ژاپنی نباشید ، امکان ازدواج قانونی در کشور ژاپن برای شما وجود دارد.

شرایط ازدواج در ژاپن

شرایط ازدواج در ژاپن

البته باید دقت کنید که با توجه به الزامات و قوانین ازدواج هر کشوری، هنگام ازدواج در ژاپن ، اثبات اینكه الزامات تعیین شده توسط قانون كشور خود را رعایت می كنید ، ضروری است. از این رو اگر تبعه ژاپن نباشید و قصد داشته باشید در این کشور ازدواج کنید، لازم است تا به کنسولگری کشور خود در ژاپن مراجعه نمایید. پس از دریافت گواهینامه های مربوط، باید یک فرم ثبت نام ازدواج (Konin Todoke) را تکمیل کنید که باید توسط دو شاهد به امضاء برسد . این فرم در هر منطقه و محله ای از کشور ژاپن در دسترس است.

در حقیقت می توان گفت که ازدواج شهروندان خارجی در ژاپن به هیچ عنوان امری سخت نیست، حتی اگر هیچ کدام از زوجین دارای تابعیت ژاپن نباشند و پاسپورت ژاپن را نداشته باشند. دقت کنید که برای ازدواج در ژاپن شرایط سنی وجود دارد و سن زوجین نمی بایست کمتر از هجده سال باشد. نکته مهم دیگر این است که زنان ژاپنی تنها بعد از شش ماه از طلاق قبلی خود می توانند ازدواج کنند. ازدواج قانونی در کشور ژاپن و با تبعه ژاپنی در صورتی که ثبت شده باشد منجر به اقامت فرد می شود. از این رو در بخش های بعدی مقاله در این باره با دقت هرچه تمام تر صحبت خواهیم کرد.

مدارک لازم برای ازدواج در ژاپن

حال که با شرایط مربوط به ازدواج در ژاپن آشنا شدیم می بایست بررسی کنیم که چه مدارکی برای ثبت ازدواج در ژاپن مورد نیاز است. دقت داشته باشید که ژاپن کشوری است با پایبندی شدید به سنت ها و ازدواج ها در این کشور با سنت های خاصی انجام می پذیرد. اول از همه این که لازم است تا در زمان ازدواج هر دو طرف حاضر باشند و گواهی ازدواج را امضا نمایند. نکته مهم دیگر این است که اگر هر کدام از زوجین، آدرس رسمی خود را ثبت نکرده باشند، می بایست یک کپی از تاییدیه ملیت ژاپنی ارائه دهند.

یکی دیگر از مدارکم مهم برای ازدواج در ژاپن، گواهی صلاحیت ازدواج است که اگر تبعیت غیر ژاپنی داشته باشید، می بایست به زبان ژاپنی ترجمه شده باشد. مدرک مورد نیاز بعدی برای ازدواج با تبعه ژاپنی در کشور ژاپن، کارت ثبت نام تبعه ژاپنی می باشد. اما مدارک مهم تر دیگری وجود دارند که در زمان درخواست اتباع ژاپنی با اتباع خارجی می بایست ارائه گردد. اولین مدرک که بسیار هم مهم است، گواهی سکونت همسر ژاپنی می باشد. این فرد می بایست در کشور ژاپن مکانی برای سکونت داشته باشد و برای ازدواج لازم است تا مدارک مربوطه ارائه گردد.

برای ازدواج با تبعه ژاپنی پاسپورت مورد نیاز است و نیز می بایست اسناد شغلی مربوط به همسر ژاپنی هم ارائه گردد. یکی دیگر از مدارک مهم مدارک مالیاتی است. در حقیقت برای ازدواج با تبعه ژاپنی فرد می بایست سند های مربوط به پرداخت مالیات خود را در ژاپن ارائه کند. حال نکته این جاست که اگر فردی خارجی قصد ازدواج با تبعه ژاپنی را داشته باشد و خود او هم در ژاپن مشغول به کار باشد، می بایست گواهی مالیات بر درآمد خود را نیز ارائه نماید. دقت داشته باشید که پس از ارائه مدارک به دفاتر مربوطه پروسه تاییدیه بین دو تا سه هفته به طول می انجامد و هزینه های ازدواج نیز حدودا چهارصد ین می باشد.

دقت داشته باشید که اگر فردی در کشور ژاپن مشغول به کار در ژاپن و یا تحصیل در ژاپن باشد و با یک تبعه ژاپنی ازدواج نماید می تواند ویزای کاری ژاپن یا ویزای تحصیلی ژاپن را به ویزای ازدواج تغییر دهد. از روش ازدواج اخذ اقامت ساده تر خواهد بود و این مسئله را در بخش های بعد کاملا توضیح خواهیم داد.

قوانین خاص ازدواج در ژاپن

در بخش های قبلی با شرایط ازدواج در کشور ژاپن آشنا شدیم اما در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با قوانین خاص ازدواج در این کشور صحبت کنیم. همانطور که گفتیم در کشور ژاپن برای ازدواج قوانین سن و سال وجود دارد. از این رو طبق این قانون مردان قبل از رسیدن به سن هجده سالگی اجازه ازدواج نخواهند داشت و زنان قبل از سن شانزده سالگی در این کشور نمی توانند ازدواج کنند.

طبق قوانین ازدواج در کشور ژاپن می بایست به این نکته اشاره نمود که دو همسری در کشور ژاپن ممنوع است و اگر فردی قصد دارد با یک تبعه ژاپنی ازدواج نماید می بایست در این کشور تک همسر بودن خود را طبق قانون به اثبات برساند. در کشور ژاپن هیچ مرد یا زنی حق ازدواج با اعضای نزدیک خانواده خود مانند عمه، عمو، دایی، خاله، برادرزاده و … را نخواهد داشت. نکته دیگر این که در این کشور ازدواج همجسنگرایان قابل قبول نیست.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در ژاپن

در این قسمت قصد داریم به یکی از مهم ترین سوالات در زمینه ازدواج در ژاپن یعنی اخذ اقامت ار این روش پاسخ دهیم . افرادی که در ژاپن با یک تبعه ژاپنی ازدواج می کنند پس از ازدواج در این کشور می توانند به راحتی با ارائه مدارک مربوطه، برای ویزای همسر درخواست دهند. این ویزای مزایا و امتیازات بسیار زیادی دارد. از جمله مزایای این ویزای ژاپن می توان به اجازه کار در ژاپن، دریافت تابعیت ژاپن و … اشاره نمود.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در ژاپن

اخذ اقامت از طریق ازدواج در ژاپن

در نهایت این که برای دریافت اقامت ژاپن از طریق ازدواج لازم است تا مدارکی تهیه گردد. این مدارک را در این بخش از مقاله توضیح خواهیم داد. مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت ژاپن از طریق ازدواج در این کشور عبارتند از: پاسپورت بین المللی فرد، گواهی صلاحیتی که از سوی دادگستری برای ازدواج فرد صادر شده است، مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه های زندگی و گواهی عدم سو پیشینه فرد. ویزای اقامت ژاپن از طریق ازدواج در ابتدا به صورت موقتی صادر می شود و مدت زمان آن سه ساله است.

نکته مهم تر این است که تابعیت ژاپن نیز از همان ابتدا به شخص به واسطه ازدواج داده نمی شود. در حقیقت پس از ازدواج با یک تبعه ژاپنی شما می بایست پنج سال در این کشور اقامت داشته باشید. پس از این اقامت پنج ساله و انجام شرایط قانونی می توانید برای تابعیت ژاپن و اخذ پاسپورت ژاپنی درخواست دهید.

سوالات متداول در ارتباط با اقامت ژاپن از طریق ازدواج

  1. آیا ژاپن کشوری امن برای زندگی است؟

    بله کشور ژاپن یکی از کشور های به روز و امن دینا برای زندگی می باشد.

  2. مردم ژاپن به چه زبانی صحبت می کنند؟

    زبان رسمی مردم در کشور ژاپن زبان ژاپنی است.

  3. آیا افرادی که هیچ کدام تبعه ژاپن نیستند می توانند در این کشور ازدواج کنند؟

    بله برای ازدواج در این کشور نیازی به تبعه این کشور بودن نیست و البته می بایست تمام قوانین کشور خود را در نظر بگیرید.

  4. آيا قوانین ازدواج در ژاپن سختگیرانه است؟

    ژاپن کشوری است سنتی و قوانین ازدواج در این کشور سنتی می باشند. در این کشور برای ازدواج قوانین بسیار خاصی وجود دارد.

  5. مردان از چه سنی می توانند در ژاپن ازدواج کنند؟

    قانون سن برای ازدواج مردان در ژاپن وجود دارد و آن ها می توانند تنها پس از هجده سالگی در این کشور ازدواج نمایند.

  6. آیا قانون سن ازدواج برای دختران در زاپن وجود دارد؟

    بله برای خانم ها سن ازدواج حداقل شانزده سال است.

  7. آيا امکان دو همسری در کشور ژاپن وجود دارد؟

    خیر فردی که قصد دارد در ژاپن ازدواج نماید حتما می بایست تک همسر بودن خود را به اثبات برساند.

  8. آيا امکان اخذ اقامت دائم بلافاصله پس از ازدواج با یک تبعه ژاپنی وجود دارد؟

    خیر پس از ازدواج در ابتدا به شما ویزای موقت و اقامت موقت داده خواهد شد.

  9. پس از ازدواج با چند سال اقامت در ژاپن می توان برای تابعیت این کشور درخواست داد؟

    در این حالت فرد می بایست پنح سال متوالی در ژاپن اقامت قانونی و پیوسته داشته باشد. در این صورت می تواند برای تابعیت درخواست دهد.

  10. هزینه ازدواج در ژاپن چقدر است؟

    هزینه ازدواج در این کشور چهارصد ین می باشد.

  11. آیا گواهی سکونت همسر ژاپنی برای ازدواج لازم است؟

    بله یکی از مهم ترین مدارک لازم جهت ازدواج با یک تبعه ژاپنی گواهی سکونت آن فرد در ژاپن است.

 

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *