سرمایه گذاری در کره جنوبی

اقتصاد پر جنب و جوش و انعطاف پذیر کره جنوبی جایگاهی را در میان کشورهای آسیایی به دست آورده است که امروز زبانزد افراد سرمایه دار در سطح بین الملل می باشد. هر چند صنایع صادراتی آن، نوسانات بازارهای جهانی را با رشد اقتصادی متاثر کرده اما هنوز هم جای پیشرفت زیادی دارد. امروزه وضعیت کره جنوبی نسبت به پاییز 1997 زمانی که ارز کره ای، در برابر دلار سقوط کرد و کشور در صندوق بین المللی پول در جستجوی وام 57 میلیارد دلاری بود، قابل مقایسه نیست. پیشنهاد میکنم تحلیل سرمایه گذاری در کره جنوبی را به قلم مشاور سرمایه گذاری موسسه حقوقی توسعه گران مهر بخوانید تا اطلاعات کامل و کافی را در این مورد و مبحث تابعیت و اقامت در کره جنوبی کسب کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ اقامت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

کره جنوبی برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی که به دنبال اقامت دائم هستند، مکانی بسیار مناسبی می باشد. این کشور دارای زیرساخت سیاسی و مالی قوی با یک چارچوب حقوقی محکم و برجسته است. کره جنوبی از لحاظ جغرافیایی برای روابط تجاری بین المللی مناسب بوده و دارای یک اقتصاد قوی با استقبال بسیاری از روابط تجاری بین المللی می باشد. کره جنوبی یک کشور آسان برای اخذ ویزای اقامت دائم در کشور نبوده و به همین دلیل متقاضی باید از روند طولانی مربوط به مجوز های اقامت دائم کره جنوبی آگاه باشد.

قانون کره جنوبی تصریح کرده است که افراد خارجی واجد شرایط ویزای دائمی نیستند، مگر اینکه با یک ملیت کره جنوبی ازدواج کرده باشند یا فردی با ارزش خالص بسیار بالایی باشند که قادر به سرمایه گذاری مبلغ 100 میلیون وون ( 83،838.11 دلار آمریکا ) در اقتصاد محلی کره جنوبی باشند. قانون مهاجرت کره جنوبی تصریح می کند که شخص در صورت داشتن ویزای شخصی و حداقل 50 میلیون وون ( 41،919.05 دلار آمریکا ) در یک تجارت کره جنوبی سرمایه گذاری کرده باشد، پس وی واجد شرایط درخواست ویزای اقامت دائم است. متقاضی همچنین می تواند برای ویزای اقامت دائم در جایی که سرمایه گذاری کرده است سهم غیر مالی را که توسط وزیر دادگستری کره جنوبی به رسمیت شناخته شده سرمایه گذاری کند.

شرایط سرمایه گذاری:

استاندارد های سرمایه گذاری در سالهای اخیر تغییر کرده است، قبلاً سرمایه گذاری 50 میلیون وون ( 41،919.05 دلار آمریکا ) باعث میشد فرد بتواند اقامت دائم فوری را به دست آورد. ویزای تجارت سرمایه گذاری همچنین به عنوان ویزای اقامت D 8 شناخته می شود و به شرط آن که معیار های سرمایه گذاری را داشته باشد به سرمایه گذاران خارجی اعطا می شود. شرایط کسب رضایت برای اخذ مجوز اقامت D8 به شرح زیر است:

  • متقاضی باید شرکتی را برای ایجاد مشارکت با یک شرکت کره ای در کره جنوبی تاسیس کند.
  • متقاضی باید حداقل 100 میلیون وون ( 83،838.11 دلار آمریکا ) را برای شرکت تجاری سرمایه گذاری کند.

از سال 2010 کره جنوبی تصمیم گرفت برای تنظیم تعداد و انواع سرمایه گذاران خارجی به کره جنوبی حداقل معیار های سرمایه گذاری برای افراد خارجی را از 50 میلیون وون ( 41،919.05 دلار آمریکا ) به 100 میلیون وون ( 83،838.11 دلار آمریکا ) افزایش دهد. این کشور تجربه تعداد زیادی سرمایه گذار خارجی را که بدون قصد ایجاد مشاغل در کره جنوبی سرمایه گذاری کره اند، دارد. با افزایش حداقل میزان سرمایه گذاری، اطمینان حاصل می شود که سرمایه گذاران متقاضی ویزای اقامت D 8 در سرمایه گذاری در کره جنوبی و زندگی در آن جا جدی باشند. سرمایه گذاران خارجی در کره جنوبی علی رغم سرمایه گذاری زیاد پول، به ضامن کره ای نیاز دارند.

کره جنوبی ویزای F 5 را ارائه می دهد که ویزایی برای اقامت دائم است. این نوع ویزا برای سرمایه گذاران خارجی، متخصصان پیشرفته و مدیران شرکت های چند ملیتی باز می باشد. برای این که متقاضی بتواند به اقامت دائم خود برسد، باید:

  • حداقل مقدار بودجه را طبق مقررات وزارت دادگستری کره جنوبی سرمایه گذاری کنید.
  • حداقل 5 کارمند که تبعه کره هستند استخدام کنید.
  • متقاضی که ویزای کار کسب کرده و مبلغ مورد نیاز خود را در یک شرکت تجاری سرمایه گذاری کرده است می تواند ویزای F 5 را نیز جستجو کند.
  • متقاضی باید حداقل 5 سال اقامت کره داشته باشد و حداقل 3 فرصت شغلی ایجاد کرده باشد.
  • طبق قانون کره جنوبی، انواع مختلفی از راه های سرمایه گذار وجود دارد که می توانند با توجه به آنچه می توانند در آن سرمایه گذاری کنند، پایین بیایند.
شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کره جنوبی

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کره جنوبی

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کره جنوبی

کره جنوبی از طریق سپرده بانکی، املاک و یا سرمایه گذاری های ریسک پذیر، ویزای سرمایه گذار را برای خارجیانی صادر می کند. طرح ویزای سرمایه گذاری مهاجرین ( Immigrant Investor Scheme) برای تجارت های عمومی (IISPB)، مجوز اقامت (F-2) را اعطا می کند که امکان فعالیت های اقتصادی آزاد را برای خارجیان طبق استانداردهای تعیین شده توسط وزارت دادگستری فراهم می سازد و این امکان را فراهم می کند تا سرمایه گذاران در صورت حفظ سرمایه به مدت 5 سال،وضعیت خود را به مقیم دائم (F-5) تغییر دهند.

وضعیت اقامت (F-2) که امکان فعالیت های اقتصادی آزاد را فراهم می کند،به سرمایه گذاران خارجی، همسر و فرزندان مجرد آنها اعطا می شود و در صورت حفظ سرمایه به مدت 5 سال،وضعیت آنها به مقیم دائم (F-5) تغییر می کند.

ویزای D-8:سرمایه گذار شرکتی / خارجی

ویزای D-8 برای افرادی است که قصد راه اندازی بیزنس های کوچک را دارند. همچنین این ویزا برای مدیران خارجی شرکت های محلی، هیئت رئیسه، مدیران ارشد یا کارمندان بسیار ماهر صادر می شود.

شرایط لازم برای درخواست ویزای D-8:

  • در یک شرکت سرمایه گذاری خارجی مشغول به کار باشید؛
  • طبق فناوری های پیشرفته شرکتی تاسیس کرده باشید ( همراه با کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت) و شرکت شما طبق ماده 25 قانون به عنوان یک سرمایه گذاری تأیید شده باشد یا فناوری شما یک فناوری پیشرفته باشد.
  • در شرکتی که توسط شهروندان کره ای مدیریت می شود، سرمایه گذاری کرده باشید.
  • حداقل دارای مدرک کارشناسی و موسس شرکت باشید، کسی که حق مالکیت معنوی یا مهارتهای معادل آن را داشته باشد.
  • ویزای D-8 به 4 زیر گروه نیز تقسیم می شود و مدارک مورد نیاز بستگی به گروهی دارد که برای آن درخواست داده اید.

انواع سرمایه گذاری:

سرمایه گذاری اصلی تضمین شده و بدون سود

در این نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خارجی حداقل پول مورد نیاز را در صندوق دولتی واریز می کنند و بانک توسعه کره، به نمایندگی از وزارت دادگستری فعالیت می کند و فقط اصل سرمایه را پس از 5 سال باز می گرداند. بانک توسعه کره این مبلغ سپرده را به عنوان وام به شرکت های کوچک و متوسط با نرخ بهره پایین قرض می دهد.

سرمایه گذاری ریسک پذیر

سرمایه گذاران خارجی با حداقل مبلغ مورد نیاز در پروژه های مناطق کمتر توسعه یافته* که توسط وزارت دادگستری و با مشاوره با وزارت خانه های مرتبط ( (وزارت زمین، زیرساخت و حمل و نقل) تعیین شده اند،سرمایه گذاری می کنند و باید سود و ضرر این پروژه ها را متقبل شوند. * مناطق ارتقاء توسعه (Yeongju، Andong، Yheheon) در مناطق توسعه نیافته تحت {قانون ویژه ارتقاء سرمایه گذاری های توسعه در مناطق توسعه نیافته} و شهرهای تفریحی _ توریستی (Taean، Yeongam، Haenam) تحت { قانون ویژه توسعه شهرهای تجاری}

بهترین فرصت های سرمایه گذاری ها در کره جنوبی

 Chaebol ( یک مجتمع بزرگ تجاری که معمولا متعلق به یک خانواده است) بر محیط تجاری و بیزنسی کره جنوبی تسلط دارد و رقابت مستقیم با آنها چالش برانگیز است. با این وجود، یک تازه وارد در مارکت می تواند با داشتن موقعیت خوب به طور مستقیم یا از طریق شبکه تأمین کننده، وارد Chaebol شده و موفق شود. توسعه های اخیر در بخش استارت آپ IT در حال افزایش است و ممکن است فرصت های جدیدی را برای ورود شرکت های خارجی علاقه مند به بازار کره جنوبی فراهم کند.

Chaebol در مناطقی که دسترسی به مقیاس اقتصادی وجود ندارد،از تأمین کنندگان عمومی استفاده می کند و افرادی که به چنین بازار تخصصی راه پیدا می کنند،می توانند زیر نظر رادار مجتمع حرکت کنند یا حتی به یک شریک مهم تبدیل شوند. معمولا چنین موقعیت های خوبی بسیار تخصصی هستند و ظرفیت آنها به اندازه کافی زیاد نیست که بتواند فقط به یک Chaebol خدمت کند. به عنوان نمونه ورود موفقیت آمیز به مارکت از طریق این استراتژی، یک شرکت نوردیک را در بخش ساخت و ساز در نظر بگیرید. این شرکت با یک موقعیت خوب وارد مارکت شد و ظرفیت آن برای جذب ورودی Chaebol بسیار کم بود و تولید محصول از ابتدا بسیار وقت گیر بود. این مارکت در آن زمان به دلیل برنامه پنج ساله دولت، رونق گرفت. این شرکت با ارائه محصول با کیفیت و ارائه خدمات به مشتریان کره ای ضمن توجه به شرایط فرهنگی داخلی توانسته است موقعیت قابل توجهی در مارکت داشته باشد و در خدمت چندین Chaebol اصلی باشد.

میزان تولید داخلی،هم برای تدارکات دولتی و هم برای Chaebol های متصل به دولت نقش مهمی دارد. بدین وسیله، یک تولید کننده تجهیزات صنعتی اروپای شمالی موفق شده است با دستیابی به تسهیلات تولید داخلی و توسعه پروسه تولیدات در سطح جهانی (تا حدودی با یادگیری از Chaebol های برتر در صنعت خودروسازی) وارد بازار کره جنوبی شود. امروزه این شرکت تجهیزات بسیار با کیفیت خود را به چندین مجتمع در بخش های متعدد مارکت ارائه می دهد. همچنین تسهیلات تولیدی که به عنوان پایه تولید جهانی برای این دسته از محصولات خاص هستند، نشان می دهد که با وجود هزینه های بالای نیروی کار، کارخانه کره جنوبی حتی در سطح جهانی نیز توانسته به یک موقعیت رقابتی در هزینه ها دست یابد. موفقیت این شرکت بر اساس توسعه سیستماتیک یک پروسه تولید در سطح جهانی، ارائه محصولات با کیفیت بالا به بازار و همکاری نزدیک با پیشنهادات پرسود متقابل با chaebol های اصلی است.

در بخش IT، با ظهور سیستم عامل های تلفن همراه Android و iPhone انقلابی آغاز شد تا فرصت های جدیدی برای رونق استارتاپ ها ایجاد شود. اخیراً اتخاذ فناوری بلاکچین و فعالیت های زیاد در زمینه ارزهای رمزنگاری شده نیز بر رونق مارکت تاثیر گذار بوده است. اکوسیستم ها دسترسی آسانتر به مارکت را برای افراد مستقل و مبتکر فراهم می کنند. این امر باعث شده كه چندین شركت IT داخلی جدید در حال راه اندازی باشند که با ورود افراد سرمایه گذار و مبتکر رشد می کنند. یک استارتاپ IT خارجی در کره جنوبی می تواند از از مارکت بزرگ داخلی و رونق استارتاپ های موجود بهره مند شود. مارکت داخلی بسیار پیشرفته است و مردم کره جنوبی به طور مداوم از دستگاه های تلفن همراه خود برای انجام بازی، ورود به شبکه های اجتماعی و سایر برنامه ها استفاده می کنند. اگرچه نوکیا در ورود به مارکت کره ای شکست خورد، اما Supercell فنلاندی با بازی Clash of Clans در بین کره ای ها بسیار مشهور است. زیر ساختارهای ارتباطات مخابراتی، باند پهن بی سیم، کابل و فناوری اطلاعات در کره جنوبی بسیار توسعه یافته اند. کره جنوبی از لحاظ اینترنت سومین کشور برتر در جهان است و در صدر آسیا قرار دارد.

شرایط اخذ اقامت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک

شرایط اخذ اقامت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک

شرایط اخذ اقامت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک

  • کجا: منطقه آزاد اقتصادی اینچئون (Songdo، Yeongjong، Cheongna)
  • چه چیزی:  امکانات تفریحی مانند آپارتمان های تفریحی، هتل ها، اقامتگاه های گلف، ویلا و آپارتمان ها 
  • چه مقدار: بیش از 0.5 میلیارد وون (دلار آمریکا)
  •  زمان: 30 آوریل 2023

مزایای مهاجرت

  • اجازه آزادانه برای ورود، خروج، زندگی، کار، و راه اندازی کسب و کار شخصی در کره جنوبی
  • دریافت تحصیلات اجباری مانند کره‌ای ها
  • دریافت سیستم بیمه پزشکی و مزایای آن

روش سرمایه گذاری و کسب حق اقامت دائم 

  1. وارد کره شوید.
  2. درخواست مشاوره سرمایه گذاری / ارزیابی اولیه
  3. بستن قرارداد سرمایه گذاری و یا کسب محصول سرمایه گذاری
  • حداقل سرمایه گذاری 100 میلیون وون () برای ویزای بازدید کننده یا پیوستن به خانواده (F-1)؛
  • حداقل سرمایه گذاری 500 میلیون وون () برای ویزای اقامت طولانی مدت (F-2)
  • تغییر ویزای بازدید کننده یا پیوستن به خانواده (F-1)؛ افزایش مدت ویزای اقامت طولانی مدت (F-2)
  • درخواست ویزا برای اقامت دائم خارجی (F-5) پس از حفظ دارایی سرمایه گذاری به مدت پنج سال

ویزای اقامت صادر شده برای سرمایه گذاران خارجی و خانواده های همراه آنها

ویزای اقامت صادر شده برای سرمایه گذاران خارجی و خانواده های همراه آنها

ویزای اقامت صادر شده برای سرمایه گذاران خارجی و خانواده های همراه آنها

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کره جنوبی جهت اخذ اقامت

مهاجرت سرمایه گذاری جایی است که فرد خارجی می تواند تحت برنامه مهاجرت سرمایه گذاری کشورهای مورد نظر برای ویزای اقامت دائم اقدام کند. این نوع ویزا فقط در شرایطی صادر می شود که متقاضی مبلغ مشخصی از پول را به کشوری که می خواهد ویزای اقامت دائم آن را دریافت کند، سرمایه گذاری کند. ویزای اقامت با تأیید برنامه سرمایه گذاری فرد اعطا می شود و متقاضی را قادر می سازد تا در آن کشور به همراه وابستگانش (به شرطی که هزینه اضافی را برای آنها بپردازد) زندگی کند و به ادامه فعالیت تجاری خود بپردازد. به طور کلی، بیشتر حوزه های قضایی فرصتی را برای سرمایه گذار فراهم می کند تا از خانواده خود حمایت کند تا در کنار او زندگی کنند. این مورد مهم است که تصدیق کنیم که هر حوزه قضایی شرایط متفاوتی را برای تامین اعتبار ویزای اقامت از طریق سرمایه گذاری فراهم می کند.

گرفتن ویزای سرمایه گذار برای کره جنوبی بسیار ساده بوده است. در چند سال پیش، می توانستید با حداقل 25 میلیون وون (25،000 دلار آمریکا با دلار امروز) وارد کره شوید، یک کسب و کار را ایجاد کنید، برداشت پول و به مدت نامحدود در کره جنوبی زندگی می کنید. سرانجام، مقامات کمترین مبلغ سپرده را به 50 هزار دلار و سپس 100000 دلار افزایش دادند. سال گذشته، شایعه ‌هایی وجود داشت که به دلیل عدم رضایت دولت از نحوه دریافت ویزای کره جنوبی و عدم مشارکت مردم در اقتصاد، این مبلغ افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

امروزه، در صورتی ویزای سرمایه گذار دریافت کنید که مایل به آوردن سرمایه با خود به کشور باشید، اما باید در واقع مقداری سود یا فعالیت اقتصادی ایجاد کنید. نحوه کار به این صورت است: کره جنوبی ویزای سرمایه گذار D-8 را برای کسانی که مایل به سرمایه گذاری 300 میلیون وون – تقریباً 282،000 دلار آمریکا – در تجارت کوچک خود در کره جنوبی هستند، صادر می کند. باید نشان دهید که هنگام تمدید ویزا، این تجارت با دوام است، یا ممکن است تمدید شما رد شود. ویزای سرمایه گذار کره جنوبی واقعاً ترکیبی از ویزای کارآفرین معمولی است که نوآوران را ترغیب می کند استعدادهای خود را به یک کشور جدید بیاورند و ویزای سرمایه گذار به دنبال ورود سرمایه به کشور است.

حداقل سرمایه گذاری

  • 500 میلیون وون (450.000 دلار آمریکا) یا بیشتر
  • 300 میلیون وون (265.000 دلار آمریکا) یا بیشتر برای سرمایه گذاری بازنشسته با سن بیش از 55 سال
  • علاوه بر سرمایه گذاری، فرد بازنشسته باید دارایی به ارزش 300 میلیون وون (265.000 دلار آمریکا) در خانه یا خارج از کشور داشته باشد. 

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کره جنوبی

  • نیروی کار بسیار ماهر به دلیل سیستم آموزشی کارآمد
  • توانایی های R&D پیشرفته
  • موقعیت برتر در الکترونیک پیشرفته
  • زیر ساخت با کیفیت بالا
  • سیستم بانکی مستحکم
  • موقعیت اقتصاد بین المللی قوی (ذخیره های ارزی و بدهی خارجی کم)
  • رشد سرمایه گذاری در آسیا
  • مصرف کنندگان برند مایل به صرف هزینه برای کیفیت خوب هستند
  • درآمد بالا از بازیافت خانگی
  • زیر ساختار قوی باربری با کشتی و هوایی

بسیاری از شرکت های جهانی دلیل سرمایه گذاری در کره جنوبی را منابع انسانی عالی می دانند. در واقع، 65% کره ای ها بین سنین 25 تا 34 سال دارای مدرک کالج هستند، درصدی که عمدتا بالاتر از میانگین 40% OECD است. منطقه اقیانوس آرام شرق آسیا، که شامل کره می شود، دارای رشد بسیار سریعی است، 45% رشد اقتصادی بین المللی و 25% GDP جهانی. سئول دارای بزرگترین بازار مصرف کننده است، 393 میلیون نفر و بیش از 30 شهر با جمعیت بیش از 5 میلیون نفر در محدوه سه ساعته پرواز هستند. کره جنوبی سردمدار تجارت بین المللی است. 52 ملیت که کره با آنها توافق نامه های تجاری (FTA) امضا کرده است، نمایانگر 73% GDP جهانی است.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کره جنوبی

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کره جنوبی

نقاط ضعف کره جنوبی شامل موارد زیر می شود:

  1. چارچوب های نظارتی می توانند محدود کننده و مبهم باشند
  2. تسلط گروه های صنعتی بزرگ (chaebols)
  3. هزینه نیروی کار نسبتا بالا است
  4. جمعیت با سن بالا
  5. مذاکرات قراردادی مکرر از طریق رابطه تجاری رایج است
  6. املاک بسیار گران است (اجاره یا مالکیت)
  7. استاندارد های صنعتی خاص
  8. وابستگی به واردات مواد خام
  9. بدهکاری خانواده و میزان بالای بیکاری میان جوانان
  10. رئیس جمهور سابق پارک جیون های، به دلیل سو استفاده از قدرت در سال 2017 متهم و زندانی شد
  11. درگیری های منطقه ای با کره شمالی

سوالات متداول در رابطه با سرمایه گذاری در کره جنوبی

چه شرایطی برای اخذ اقامت کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری وجود دارد؟

متقاضی باید شرکتی را برای ایجاد مشارکت با یک شرکت کره ای در کره جنوبی تاسیس کند. همچنین متقاضی باید حداقل 100 میلیون وون ( 83،838.11 دلار آمریکا ) را برای شرکت تجاری سرمایه گذاری کند. از سال 2010 کره جنوبی تصمیم گرفت برای تنظیم تعداد و انواع سرمایه گذاران خارجی به کره جنوبی حداقل معیار های سرمایه گذاری برای افراد خارجی را از 50 میلیون وون (05/919/41 دلار آمریکا ) به 100 میلیون وون (1/838/83 دلار آمریکا ) افزایش دهد. با افزایش حداقل میزان سرمایه گذاری، اطمینان حاصل می شود که سرمایه گذاران متقاضی ویزای اقامت D 8 در سرمایه گذاری در کره جنوبی و زندگی در آن جا جدی باشند. سرمایه گذاران خارجی در کره جنوبی علی رغم سرمایه گذاری زیاد پول، به ضامن کره ای نیاز دارند.

آیا از طریق سرمایه گذاری در کره جنوبی می توان ویزای اقامت دائم دریافت کرد؟

کره جنوبی ویزای F 5 را ارائه می دهد که ویزایی برای اقامت دائم است. این نوع ویزا برای سرمایه گذاران خارجی، متخصصان پیشرفته و مدیران شرکت های چند ملیتی باز می باشد.

چه شرایطی برای دریافت اقامت دائم کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری وجود دارد؟

حداقل مقدار بودجه را طبق مقررات وزارت دادگستری کره جنوبی سرمایه گذاری کنید، حداقل 5 کارمند که تبعه کره هستند استخدام کنید، متقاضی که ویزای کار کسب کرده و مبلغ مورد نیاز خود را در یک شرکت تجاری سرمایه گذاری کرده است می تواند ویزای F 5 را نیز جستجو کند، متقاضی باید حداقل 5 سال اقامت کره داشته باشد و حداقل 3 فرصت شغلی ایجاد کرده باشد، طبق قانون کره جنوبی، انواع مختلفی از راه های سرمایه گذار وجود دارد که می توانند با توجه به آنچه می توانند در آن سرمایه گذاری کنند، پایین بیایند.

برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کره جنوبی چه شرایطی وجود دارد؟

کره جنوبی از طریق سپرده بانکی، املاک و یا سرمایه گذاری های ریسک پذیر، ویزای سرمایه گذار را برای خارجیانی صادر می کند. طرح ویزای سرمایه گذاری مهاجرین (Immigrant Investor Scheme) برای تجارت های عمومی (IISPB)، مجوز اقامت (F2) را اعطا می کند که امکان فعالیت های اقتصادی آزاد را برای خارجیان طبق استانداردهای تعیین شده توسط وزارت دادگستری فراهم می سازد و این امکان را فراهم می کند تا سرمایه گذاران در صورت حفظ سرمایه به مدت 5 سال،وضعیت خود را به مقیم دائم (F5) تغییر دهند.

برای سرمایه گذاری شرکتی یا خارجی در کره جنوبی چه ویزایی صادر می شود؟

باری افراد سرمایه گذار خارجی ویزای D8 صادر می شود و واین ویزا برای افرادی است که قصد راه اندازی بیزنس های کوچک را دارند. همچنین این ویزا برای مدیران خارجی شرکت های محلی، هیئت رئیسه، مدیران ارشد یا کارمندان بسیار ماهر صادر می شود.

چه شرایط لازم برای درخواست ویزای D-8  کره جنوبی وجود دارد؟

در یک شرکت سرمایه گذاری خارجی مشغول به کار باشید، طبق فناوری های پیشرفته شرکتی تاسیس کرده باشید ( همراه با کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت) و شرکت شما طبق ماده 25 قانون به عنوان یک سرمایه گذاری تأیید شده باشد یا فناوری شما یک فناوری پیشرفته باشد، در شرکتی که توسط شهروندان کره ای مدیریت می شود، سرمایه گذاری کرده باشید، حداقل دارای مدرک کارشناسی و موسس شرکت باشید، کسی که حق مالکیت معنوی یا مهارتهای معادل آن را داشته باشد، ویزای D-8 به 4 زیر گروه نیز تقسیم می شود و مدارک مورد نیاز بستگی به گروهی دارد که برای آن درخواست داده اید.

چه نوع از سرمایه گذاری هایی در کره جنوبی وجود دارد؟

سرمایه گذاری اصلی تضمین شده و بدون سود (در این نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خارجی حداقل پول مورد نیاز را در صندوق دولتی واریز می کنند و بانک توسعه کره، به نمایندگی از وزارت دادگستری فعالیت می کند و فقط اصل سرمایه را پس از 5 سال باز می گرداند)، سرمایه گذاری ریسک پذیر (سرمایه گذاران خارجی با حداقل مبلغ مورد نیاز در پروژه های مناطق کمتر توسعه یافته* که توسط وزارت دادگستری و با مشاوره با وزارت خانه های مرتبط ( (وزارت زمین، زیرساخت و حمل و نقل) تعیین شده اند،سرمایه گذاری می کنند و باید سود و ضرر این پروژه ها را متقبل شوند).

بهترین فرصت های سرمایه گذاری در کره جنوبی کدام هستند؟

Chaebol (یک مجتمع بزرگ تجاری که معمولا متعلق به یک خانواده است) بر محیط تجاری و بیزینسی کره جنوبی تسلط دارد و رقابت مستقیم با آنها چالش برانگیز است. با این وجود، یک تازه وارد در مارکت می تواند با داشتن موقعیت خوب به طور مستقیم یا از طریق شبکه تأمین کننده، وارد Chaebol شده و موفق شود. Chaebol در مناطقی که دسترسی به مقیاس اقتصادی وجود ندارد، از تامین کنندگان عمومی استفاده می کند و افرادی که به چنین بازار تخصصی راه پیدا می-کنند، می توانند زیر نظر رادار مجتمع حرکت کنند یا حتی به یک شریک مهم تبدیل شوند. در بخش IT، با ظهور سیستم عامل های تلفن همراه Android و iPhone انقلابی آغاز شد تا فرصت های جدیدی برای رونق استارتاپ ها ایجاد شود. اخیراً اتخاذ فناوری بلاکچین و فعالیت های زیاد در زمینه ارزهای رمزنگاری شده نیز بر رونق مارکت تاثیر گذار بوده است.

مزایای مهاجرت و سرمایه گذاری در کره جنوبی چیست؟

جازه آزادانه برای ورود، خروج، زندگی، کار، و راه اندازی کسب و کار شخصی در کره جنوبی، دریافت تحصیلات اجباری مانند کره‌ای ها، دریافت سیستم بیمه پزشکی و مزایای آن.

سرمایه گذاری و کسب حق اقامت دائم در کره جنوبی چه روش هایی دارد؟

وارد کره شوید، درخواست مشاوره سرمایه گذاری یا ارزیابی اولیه و در نهایت بستن قرارداد سرمایه گذاری و یا کسب محصول سرمایه گذاری.

چه مبلغی برای سرمایه گذاری در کره جنوبی جهت اخذ اقامت مورد نیاز می باشد؟

امروزه، در صورتی ویزای سرمایه گذار دریافت کنید که مایل به آوردن سرمایه با خود به کشور باشید، اما باید در واقع مقداری سود یا فعالیت اقتصادی ایجاد کنید. نحوه کار به این صورت است: کره جنوبی ویزای سرمایه گذار D-8 را برای کسانی که مایل به سرمایه گذاری 300 میلیون وون، تقریباً 282000 دلار آمریکا در تجارت کوچک خود در کره جنوبی هستند، صادر می کند. باید نشان دهید که هنگام تمدید ویزا، این تجارت با دوام است، یا ممکن است تمدید شما رد شود. ویزای سرمایه گذار کره جنوبی واقعاً ترکیبی از ویزای کارآفرین معمولی است که نوآوران را ترغیب می کند استعدادهای خود را به یک کشور جدید بیاورند و ویزای سرمایه گذار به دنبال ورود سرمایه به کشور است.

سرمایه گذاری در کره جنوبی چه مزایایی دارد؟

نیروی کار بسیار ماهر به دلیل سیستم آموزشی کارآمد، توانایی های R&D پیشرفته، موقعیت برتر در الکترونیک پیشرفته، زیرساخت با کیفیت بالا، سیستم بانکی مستحکم، موقعیت اقتصاد بین المللی قوی (ذخیره های ارزی و بدهی خارجی کم)، رشد سرمایه گذاری در آسیا، مصرف کنندگان برند مایل به صرف هزینه برای کیفیت خوب هستند، درآمد بالا از بازیافت خانگی و زیر ساختار قوی باربری با کشتی و هوایی.

سرمایه گذاری در کره جنوبی چه معایب و نقاط ضعفی دارد؟

س چارچوب های نظارتی می توانند محدود کننده و مبهم باشند، تسلط گروه های صنعتی بزرگ (chaebols)، هزینه نیروی کار نسبتا بالا است، جمعیت با سن بالا، مذاکرات قراردادی مکرر از طریق رابطه تجاری رایج است، املاک بسیار گران است (اجاره یا مالکیت)، استاندارد های صنعتی خاص، وابستگی به واردات مواد خام، بدهکاری خانواده و میزان بالای بیکاری میان جوانان، رئیس جمهور سابق پارک جیون های، به دلیل سو استفاده از قدرت در سال 2017 متهم و زندانی شد، درگیری های منطقه ای با کره شمالی.

مطلب فوق با کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) جمع آوری شده است و قطعا میتواند نواقصی نیز داشته باشد اما بهتر این است که شما در صورت نیاز به کسب آگاهی لازم در مورد سرمایه گذاری در کره جنوبی، با ما در ارتباط باشید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *