ویزای کاری جمهوری چک

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای کار جمهوری چک صحبت کنیم. جمهوری چک کشوری است در اروپای مرکزی که با کشور های آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی مرز مشترک دارد. جمهوری چک یکی از کشور های اتحادیه اروپا است. پایتخت این کشور شهر پراگ می باشد که بزرگترین شهر آن نیز است. جمعیت این شهر بیش از یک میلوین و دویست هزار نفر می باشد. واحد پول در کشور جمهوری چک کرونا می باشد. مساحت کشور جمهوری چک هفتاد و هشت هزار و هشتصد و شصت و شش کیلومتر مربع می باشد. جمعیت این کشور بیش از ده میلیون نفر می باشد. زبان رسمی مردم در کشور جمهوری چک زبان چکی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این کشور کاملا در خشکی محصور شده و به هیچ دریایی راه ندارد. این کشور به گزارش بانک جهانی جزو کشور های پیشرفته محسوب می شود و رتبه بیست و هفتم را برای شاخص توسعه انسانی در اروپا دارد. جمهوری چک دارای سیزده منطقه و تقسیم بندی است که با نام پروینسیک شناخته می شود. در جمهوری چک می توان شاهد اقتصاد پویای این کشور بود و صادرات و واردات زیادی دارد. صنایع در این کشور بخش مهمی از اقتصاد را تشکیل می دهند، از این رو برای کار در جمهوری چک خواهان زیاد است. اگر تمایل داربد برای مهاجرت به جمهوری چک اقدام کنید، کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی پاسخگوی شما هستند. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعال هستند.

ویزای کار جمهوری چک

همان طور که گفتیم در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای کاری جمهوری چک صحبت کنیم.‌ برای دریافت ویزای کاری چک روش ها و راه های مختلفی وجود دارد. البته توجه کنید که روش های مهاجرت به جمهوری چک بسیار متفاوت است. از جمله روش های مهاجرت به جمهوری چک می توان به سرمایه گذاری در جمهوری چک، تحصیل در جمهوری چک، کار در جمهوری چک و … اشاره نمود.

شخصی که تمایل دارد برای دریافت ویزای کاری جمهوری چک اقدام نماید و برای کار در این کشور فعالیت کند، لازم است تا دعوت نامه ای کاری برای مشغول به کار شدن، از شرکت یا کارفرمایی معتبر در جمهوری چک داشته باشد. علاوه بر آن خود شخص نیز باید شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری کشور جمهوری چک را داشته باشد. دقت کنید برای کار در کشور جمهوری چک در ابتدا کارفرما برای مدت سه ماه درخواست استخدام کار را در کشور جمهوری چک ارائه می دهد و اگر شخصی برای این کار یافت نشد، درخواست خود را برای مدت زمان سه ماه در کل اتحادیه اروپا ارائه می دهد و پس از آن درصورتی که شخصی برای کار در این جایگاه شغلی پیدا نشد، نوبت که افراد بین المللی می رسد. دقت کنید که یک نکته بسیار مهم در ارتباط با شرایط شغلی در این کشور، نرخ بیکاری می باشد.

نرخ بیکاری در جمهوری چک دو و نیم درصد است که در مقایسه با کشور های زیادی جایگاه بسیار عالی این کشور را در این زمینه نشان می دهد. از این رو می توان گفت جهموری چک مکان مناسبی برای کار است. البته این کشور به دلیل داشتن شرایط تحصیلی مناسب، محل خوبی برای تحصیل می باشد به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در جمهوری چک که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در حقیقت می توان گفت در این کشور بیکاری وجود ندارد. دقت کنید که هزینه زندگی در جمهوری چک نیز بسیار مناسب است و به همین دلیل محل مناسبی برای زندگی می باشد.

شرایط دریافت ویزای کاری جمهوری چک

ما تا به این جای مقاله به ارائه توضیحاتی مختصر در ارتباط با ویزای جمهوری چک برای کار در این کشور و اقامت جمهوری چک پرداختیم اما باید دید شرایط کار در این کشور چگونه است. همان طور که گفتیم، برای کار در جمهوری چک لازم است تا پیشنهاد شغلی به شخص شود‌. ‌این پیشنهاد شغلی که با نام جاب آفر شناخته می شود اولین قدم در جهت دریافت ویزای کاری است. جاب آفر باید از سوی شرکتی معتبر و یا شخصی قابل اعتماد در کشور جمهوری چک به این فرد ارسال گردد.

افرادی که از اتحادیه اروپا برای کار وارد جمهوری چک می شوند، نیاز به مجوز اقامت ندارند اما افراد که از کشور های دیگر برای کار وارد کشور جنهوری چک می شوند، به دلیل اقامت بیش از نود روز، لازم است تا برای دریافت مجوز اقامت طولانی خود اقدام نمایند. اگر شخصی متقاضی کار بلند مدت در کشور جمهوری چک باشد، لازم است تا کارت کارمندی یعنی Employee Card یا بلو کارت ( کارت آبی) دریافت نماید.

ممکن است در ابتدا تصور بر این باشد که این کارت ها صرفا به عنوان مجوز کار در جنهوری چک هستند، اما واقعیت این است که دارنده این مدل کارت ها می تواند اقامت جمهوری چک را داشته باشد و به نوعی به عنوان کارت اقامت نیز محسوب می شود. دقت کنید که اگر شخصی برای مدت زمان بین نود روز تا کمتر از یک سال برای اقامن در جمهوری چک اقدام کرده باشد، لازم است تا به جای مجوز اقامت طولانی مدت، ویزای بلند مدت دریافت کند. نکته مهم تر این است که شهروندان اتحادیه اروپا برای این که بیش از نود روز در این کشور ساکن باشند، لازم است تا گزارش حصور خود را به اداره پلیس این کشور ارسال نمایند.

شرایط دریافت ویزای کاری جمهوری چک

شرایط دریافت ویزای کاری جمهوری چک

نکته مهم دیگری که در این بخش قصد داریم آن را بررسی کنیم در ارتباط با ویزای همراه است. سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا اشخاصی که ویزای کاری دریافت کرده اند می توانند همسر و فررندان خود را به این کشور ببرند؟! می خواهیم به بررسی پاسخ این سوال بپردازیم. اخذ ویزای همراه از طریق ویزای کاری برای همسر و فرزندان زیر هجده سال امکان پذیر است. البته باید توجه داشته باشید که این ویزای همراه برای والدین بالای شصت و پنج سال فرد که قادر با حمایت از خودشان نباشند نیز قابل دریافت و درخواست است. ویزای همراه قابل تمدید است و اگر ویزای کار شخص تمدید نشود، ویزای همراه نیز باطل می شود. مدت زمانی که برای درخواست ویزای همراه باید صبر کنید دویست و هفتاد روز یعنی تقریبا نزدیک به یک سال است.‌ هزینه ای که باید برای دریافت ویزای همراه پرداهت شود، دو هزار کرونا می باشد. توحه داشته باشید که شما باید تمام مدارک خود را به زبان چکی ترجمه کرده و ترجمه آن ها را ارسال نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری جمهوری چک

ما در قسمت های قبل به بررسی ویزای کاری جمهوری چک و شرایط دریافت ویزای کاری این کشور پرداختیم. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری جمهوری چک بپردازیم. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری جمهوری چک عبارتند از: فرم های تکمیل شده درخواست ویزای کاری، گواهی هویت و صفحات مربوط به گذرنامه، اعلام‌ کارفرما در زمینه استخدام شخص خارجی، اطلاعات مربوط با شرکت و یا کارفرمای مورد نطر، مدرک تحصیلی یا سابقه کاری شخص مورد نظر، مدرک زبان، گواهی عدم سو پیشینه، هزینه ای معادل پانصد کرون و … .

شرایط کار در کشور جمهوری چک

قبل از اخذ ویزای جمهوری چک برای کار در این کشور لازم است تا بدانیم شرایط کار در کشور جمهوری چک چگونه است و چه مشاغلی در این کشور مورد نیاز هستند؟! ساختار اقتصادی در کشور جمهوری چک روز به روز در حال پیشرفت است.

از جمله مشاغل مورد نیاز در جمهوری چک می توان به الکترونیک، داروسازی، آهن، فولاد، تولید ماشین آلات، شغل های مدیریتی، مشاعل مرتبط با آی تی، منشی و معاون مدیر عامل، بیمه و امور مالی، فروشنده، مهندسان فنی و تولید مواد شیمییایی اشاره کرد. البته دقت کنید که در بخش های خدماتی نیز افرادی می توانند مشغول به کار شوند. از جمله کار های موجود در بخش های خدماتی عبارتند از: خدمات مالی، خدمات تجاری، گردشگری، صنعت توریسم، خدمات آموزشی و … .‌

دستمزد ها در این کشور متفاوت است و بیسترین دستمزد ها در شهر پراگ به افراد پرداخت می شود. به طور مثال حداکثر حقوق یک حسابدار سی و پنج هزار کرون است و حداقل حقوق سی هزار کرون می باشد. یک ‌مدیر داخلی برای کار خود حدتقل میزان هشتاد و پنج هزار کرون دریافت می کند و حداکثر میزان حثوق دریافتی وی صد و پنجاه هزار کرون خواهد بود. یک معلم‌زبان نیز در این کشور به طور حداکثری چهل هزار کرون دریافت می کند و حداقل حقوق او بیست و پنج هزار کرون جمهوری چک می باشد.

اما سوال دیگری که مطرح می شود این است که چگونه می توان در کشور جمهوری چک برای استخدام در شغلی اقدام نمود. بهترین راه بزای یافتن کار در کشور جمهوری چک کمک از موسسات کاریابی و وب سایت های کاریابی است. برای یافتن کار لازم است تا شما مدارک خود را برای موسسه مورد نظر ارسال کنید. مدارکی که لازم است برای موسسات کاریابی ارسال کنید عبارتند از: سوابق تحصیلی، سوابق کاری، مدرک زبان و … می باشد. اگر کارفرما با رزومه شما موافقت کند دعوت نامه ای برای افراد صادر می گردد. یکی از مهم ترین امتیازات دانستن زبان چکی است. اگر شخصی بر این زبان تسلط داشته باشد می تواند شانس خود را برای یافتن کار بالاتر ببیند.

شرایط کار در جمهوری چک

شرایط کار در جمهوری چک

موسسات کاریابی بسیاری در این کشور مشغول هستند که به نعرفی بزخی از آن ها می پردازیم. در این وب سایت ها می توان موقعیت های شغلی بسیاری را دید. از جمله موسسات کاریابی در این کشور را می توان به موسسات یورو جاب سی زد، کاستینگ میروسلاوا هیزکووا، اِی سی ای کانسولتینگ، من پاور اسپلنا، پدرسن اند پاتنرز، بوهیما جاب استارت، رید پرسونال سرویس، آر فور یو و کافمن اشاره کرد. نکته مهم دیگر این است که شهروندانی که از انحادیه اروپا برای کار در این کشور وارد می شوند، نیاز به مجوز کار ندارند.‌ در حقیقت کار در کشور های اتحادیه اروپا بدون نیاز به مجوز می باشد.

اقامت و تابعیت جمهوری چک از طریق اخذ ویزای کاری

برای دریافت اقامت دائم در کشور جمهوری چک لازم است تا در ابتدا به مدت پنج سال در این کشور سکونت داشته باشید. این شرط برای همه کشور ها می باشد و حتی شهروندان اتحادیه اروپا هم برای اقامت دائم در این کشور لازم است تا پنج سال در جمهور چک سکونت داشته باشند. دقت کنید که شما باید در این مدت مالیات خود را نیز پرداخت کنید. ‌اما شرایط دریافت تابعیت این کشور این است که شخص بیشتر این زمان را در کشور چک گذرانده باشد و از تابعیت قبلی خود خارج گردد‌. علاوه بر آن شخص باید زبان چک را به طور کامل بداند. نکته مهم تر این است که شخص نباید در این مدت سابقه کیفری داشته باشد.‌ در این صورت است که او می تواند برای تابعیت کشور جمهوری چک اقدام نماید.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای کاری جمهوری چک

  1. اولین قدم برای دریافت ویزای کاری جمهوری چک چیست؟

    شخصی که تمایل دارد برای دریافت ویزای کاری جمهوری چک اقدام نماید و برای کار در این کشور فعالیت کند، لازم است تا دعوت نامه ای کاری برای مشغول به کار شدن، از شرکت یا کارفرمایی معتبر در جمهوری چک داشته باشد. علاوه بر آن خود شخص نیز باید شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری کشور جمهوری چک را داشته باشد.

  2. نرخ بیکاری در جمهوری چک چه مقدار است؟

    نرخ بیکاری در جمهوری چک دو و نیم درصد است که در مقایسه با کشور های زیادی جایگاه بسیار عالی این کشور را در این زمینه نشان می دهد.

  3. اگر شخصی متقاضی کار بلند مدت در جمهوری چک باشد باید چه نوع ویزایی دریافت کند؟

    اگر شخصی متقاضی کار بلند مدت در کشور جمهوری چک باشد، لازم است تا کارت کارمندی یعنی Employee Card یا بلو کارت ( کارت آبی) دریافت نماید.

  4. آیا با دریافت ویزای کاری جمهوری چک می توان برای اخذ ویزای همراه اقدام نمود؟

    بله شخص پس از دریافت ویزای کاری خود و حضور در جمهور چک می تواند برای ویزای همراه درخواست دهد.

  5. چه کسانی را به عنوان همراه می توان با خود به جمهوری چک برد؟

    اخذ ویزای همراه از طریق ویزای کاری برای همسر و فرزندان زیر هجده سال امکان پذیر است. البته باید توجه داشته باشید که این ویزای همراه برای والدین بالای شصت و پنج سال فرد که قادر با حمایت از خودشان نباشند نیز قابل دریافت و درخواست است.

  6. آیا شخصی که به عنوان همراه وارد کشور جمهوری چک می شود می تواند در این کشور مشغول به کار گردد؟

    بله شخص می تواند در این کشور مشغول به کار شود.

  7. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری جمهوری چک چیست؟

    مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری جمهوری چک عبارتند از: فرم های تکمیل شده درخواست ویزای کاری، گواهی هویت و صفحات مربوط به گذرنامه، اعلام‌ کارفرما در زمینه استخدام شخص خارجی، اطلاعات مربوط با شرکت و یا کارفرمای مورد نطر، مدرک تحصیلی یا سابقه کاری شخص مورد نظر، مدرک زبان، گواهی عدم سو پیشینه، هزینه ای معادل پانصد کرون و … .

  8. چه شغل هایی برای جمهوری چک مورد نیاز است؟

    از جمله مشاغل مورد نیاز در جمهوری چک می توان به الکترونیک، داروسازی، آهن، فولاد، تولید ماشین آلات، شغل های مدیریتی، مشاعل مرتبط با آی تی، منشی و معاون مدیر عامل، بیمه و امور مالی، فروشنده، مهندسان فنی و تولید مواد شیمییایی اشاره کرد.

  9. از چه روش هایی می توان برای یافتن شغل در جمهوری چک اقدام کرد؟

    می توان از طریق کاریابی ها و یا وب سایت های کاری در جمهوری چک به یافتن شغل پرداخت.

  10. وب سایت های موسسات کاریابی معتبر جمهوری چک کدام هستند؟

    از جمله موسسات کاریابی در این کشور را می توان به موسسات یورو جاب سی زد، کاستینگ میروسلاوا هیزکووا، اِی سی ای کانسولتینگ، من پاور اسپلنا، پدرسن اند پاتنرز، بوهیما جاب استارت، رید پرسونال سرویس، آر فور یو و کافمن اشاره کرد.

  11. آیا می توان با دریافت ویزای شغلی برای تابعیت جمهوری چک اقدام کرد؟

    بله پس از دریافت اقامت دائم و زندگی در این کشور می توان برای تابعیت جمهور چک اقدام نمود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *