تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دومینیکا

پزشکی و دندانپزشکی از جمله رشته هایی است که در کل دنیا علاقه مندان زیادی را به خود اختصاص داده است. پزشکی و دندانپزشکی در دومینیکا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. دومینیکا کشوری ست جزیره ای با طبیعت زیبا و جذاب که چند سالی است با افزایش روند توریست پذیری، در بین همگان شناخته شده است. دومینیکا کشوری با هقتصد و پنجاه کیلومتر مربع وسعت دارای بیش از هفتاد هزار نفر جمعیت است که اغلب آن ها آفریقایی هستند. دومینیکا دارای بیشترین جمعیت سرخ پوستان است و به طبیعت کارائیپ مشهور شده. روش های مختفی برای مهاجرت به کشور دومینیکا وجود دارد که یکی از آن ها اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در دومینیکا است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با رشته های پر طرفدار پزشکی و دندانپزشکی در دومینیکا برای تحصیل صحبت کنیم. شما می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، مشهد، تبریز و اصفهان از شرایط اخذ ویزای دومینیکا مطلع شوید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دومینیکا

دومینیکا کشوری است مشترک المنافع که دوازده دانشگاه دارد اما همین تعداد کم در رنکینگ جهانی رتبه های خوبی به خود اختصاص داده اند. از این رو تحصیل در دومینیکا و پدیرش دانشحویان خارجی روز به روز در حال گسترش است. گرچه دولت دومینیکا با شرایطی خاص توانسته روند سرمایه گذاری در دومینیکا را به گونه ای گسترش دهد، که ویزای سرمایه گذاری این کشور با نام ویزای طلایی شناخته شده است. استاندارد های علمی رشته پزشکی در دانشگاه های کشور دومینیکا دقیقا معادل با استاندارد های دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا است. برنامه های این رشته به طور مدام در حال به روز رسانی است و مطابق با آخرین اطلاعات مدارس پزشکی آمریکا برنامه ریزی می شود.

کیفیت روش های تدریسی، برنامه های آموزشی، کتب درسی و … کاملا بر مبنای روند کیفی دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا است. از این رو می توان گفت کشور دومینیکا در زمینه آموزش پزشکی توانسته پیشرفت بسیاری داشته باشد و در این زمینه کسب درآمد کند. شاخه های مختلف رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های دومینیکا بسیار سخت گیرانه پیش می روند به طوری که دانشجویان در تمام طول دوران تحصیل خود مشغول به درس خاندن خواهند شد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته های پزشکی و دندانپزشکی

دانشگاه هایی در کشور دومینیکا به جهت ارتقا روند تحصیلی در این کشور، کیفیت آموزشی خود را بسیار بالا برده اند. تا جایی که افراد زیادی برای تحصیل در این دانشگاه ها درخواست پذیرش می دهند و در نهایت به دلیل شرایط مناسب برای اقامت این کشور و دریافت پاسپورت دومینیکا اقدام می نمایند. البته این نکته را باید گفت که با ویزای تحصیلی و تحصیل در این کشور نمی توان به اقامت دائم‌ رسید. در این بخش از مقاله ما قصد داریم دانشگاه های دومینیکا که رشته های پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهند را بررسی کنیم و هزینه ها و شرایط این دانشگاه را ارائه دهیم.

دانشگاه پزشکی ROSS دومینیکا

خیلی ها بهترین دانشکده پزشکی کارائیپ را دانشگاه یا دانشکده پزشکی راس می دانند. این دانشگاه در سال هزار و نهصد و هفتاد و هشت تاسیس شد و از آن زمان تا کنون بیش از هفت هزار و هفتصد پزشک از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند. دانشگاه پزشکی راس میزان پذیرش بالایی دارد به طوری که اگر شخصی در ماه دسامبر از کالج فارغ التحصیل شود می تواند تحصیل خود در پزشکی این دانشکده را در ماه ژانویه آغاز کند. در این دانشگاه برای پذیرش مصاحبه هایی صورت می گیرد.

شهریه این دانشگاه هر سال متفاوت است اما معمولا بین پانزده هزار و نهصد و شصت هشت دلار تا هفده هزار و هشتصد و دوازده دلار متغیر می باشد. برای دانشجویان این دانشگاه بورسیه های مختلفی وجود دارد که تنها یک بورسیه دو هزار دلاری عالی اکنون در وب سایت دانشگاه موجود می باشد.

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه راس

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه راس

تحصیل در این دانشگاه همراه با مزیت هایی که دارد می تواند برای افرادی که از نظر فرهنگی متفاوت هستند کمی چالش برانگیز باشد. در این دانشگاه تخصص هایی مانند طب خانواده، اطفال و داخلی نیز ارائه می گردد. دانشکده پزشکی راس دارای سابقه طولانی تری نسبت به سایر مدارس پزشکی کارائیپ است.

دانشگاه ALL SAINTS دومینیکا

این دانشگاه در سال دو هزار و شش میلادی تاسیس شده و به طور موقت در پایتخت دومینیکا یعنی شهر روسو قرار دارد. البته بیشتر دانشجویان می توانند برنامه های تحصیلی خود را در منطقه ای به نام گرندبی که در جنوب دومینیکا قرار دارد بگذرانند‌. این دانشگاه توسط دولت دومینیکا محاز به ارائه مدرک دکتری پزشکی یعنی MD به دانشجویان خود است که کلیه الزامات فارغ التحصیلی دانشگاه را با موفقیت پشت سر بگذرانند. این دانشگاه متعهد است که آموزش پزشکی پیشرو و مقرون به صرفه ای ارائه دهد.

در این دانشگاه دوره های پزشکی چهار ساله و پنج ساله ارائه می شود و هزینه های متفاوتی دارد.‌ در دانشگاه ال سینت رشته پرستاری نیز به صورت سه ساله و جهار ساله ارائه می گردد. هزینه ثبت نام اولیه این دانشگاه که همه دانشحویان ملزم به پرداخت آن هستند هزار دلار است. متقاضیان در سال اول تحصیل خود که شامل سه ترم است برای هر ترم باید هزینه پنج هزار و هفتصد و پنجاه دلار برای هر ترم بپردازد. سال دوم شامل دو ترم است و همین هزینه باید پرداخت گردد. البته هزینه هزار دلاری دیگری بابت شرایط کلینیکال تحصیلی باید پرداخت گردد. در هر ترم دانشجویان باید پنجاه دلار برای فعالیت های دانشجویی، صد دلار برای بیمه درمانی و صد و پنجاه دلار برای امتحانات خود بپردازند.

در سال سوم هزینه ۸۷۵۰ دلار است و شامل سه ترم می باشد که در هر ترم دانشجویان باید دویست دلار برای ثبت نام الکترونیکی‌ بپردازند. هزینه ها در سال چهارم مانند هزینه های سال سوم است.‌ برای فارغ التحصیلی از این دانشگاه باید هزینه پانصد دلاری پرداخت و برای دریافت مدرک تحصیلی باید صد دلار دیگر نیز پرداخت کرد.

برای تحصیل پنج ساله در سال اول هزینه ۴۹۹۵ دلار، سال دوم برای ترم پنج و شش ۵۷۵۰ دلار، سال سوم ۵۷۵۰ دلار و در سال چهار و پنج هزینه ها مثل سال چهارم برنامه چهار ساله است. نکته بسیار مهمی که در ارتباط با این دانشگاه است، شرایط بورسیه های تحصیلی می باشد. دانشجویانی که از ایلات متحده امریکا و اروپا برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می کنند، می توانند برای بورسیه تحصیلی پنجاه درصدی از کل شهریه دانشگاه درخواست دهند.

دانشگاه UWI دومینیکا

دانشگاه UWI که در حقیقت نام اصلی آن UNIVERSITY OF THE WEST INDIES است دانشگاهی مشهور می باشد که در شانزده کشور انگلیسی زبان نمایندگی دارد و به عنوان یک موسسه خودگردان اداره می شود. این دانشگاه در شهر روسو قرار دارد. در این دانشگاه و نمایندگی آن در کشور دومینیکا بورسیه تحصیلی خاصی به نام برنارد دینارد به دانشجویان ارائه می گردد.

دانشگاه uwi در دومینیکا

دانشگاه uwi در دومینیکا

برنارد دینارد در سال های هزار و نهصد و نود و هفت تا دو هزار و دوازده در این دانشگاه در دومینیکا خدمت کرد.‌ او برای کمک و خدمت به دانشجکیان زندگی می کرد و به خاطر صبر، مهربانی و رفتار آرام همیشه در یاد دانشجویان باقی مانده است. دینارد در سال دو هزار و پانزده در گذشت. صندوق یادبود برنارد دینارد فاند ارزنده سه هزار دلاری را برای متقاضیان موفق برنامه های کارشناسی UWI پردیس دومینیکا در نظر گرفته است.

برای دریافت این فاند دانشجویان باید حداقل شش دوره سطح I را در یک یا دو ترم بگذرانند. این افراد باید معدل سه یا بالاتر داشته باشند.‌

دانشگاه DUSM دومینیکا

هدف این دانشگاه ارائه اموزش عالی پزشکی به دانشجویان است و در این دانشگاه احترام به ارمان های برابری، حساسیت های فرهنگی، حمایت از پیشرفت در سیستم های مراقبت بهداشتی و سلامت جامعه، استاندارد های بالا و رفتار حرفه ای خط مشی قرار گرفته است. در این دانشگاه بورس های تحصیلی ارایه می شود.

هزینه ثبت نام در این دانشگاه برای رشته پزشکی صد دلار است.‌ شهریه هر ترم هفت هزار و پانصد دلار می باشد. دانشجویان باید هزینه های آزمایشگاه ۱۵۰ دلار، کتابخانه ۱۵۰ دلار و امتحان ۱۱۵ دلار را یک بار پرداخت نمایند. هزینه ها برای رشته های داروسازی و پرستاری نیز متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای داروسازی هر سال باید چهار هزار و پانصد دلار شهریه پرداخت نمود و این علاوه بر شهریه ثابت است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های کشور دومینیکا

اگر تمایل داشته باشید که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های مختلف دومینیکا اقدام کنید باید قبل از هر کاری پذیرش از دانشگاه را دریافت نمایید. شما برای پذیرش از دانشگاه ها سه بار در سال فرصت خواهید داشت. فرصت های پذیرش در ماه های ژانویه، مه و سپتامبر هستند‌. از این رو کمیته پذیرش هر دانشگاه در مدت زمان دو تا شش هفته نتیجه درخواست متقاضی را اعلام خواهد کرد. مدارکی که برای اخذ پذیرش لازم است را در این بخش از مقاله ارائه می دهیم.

این مدارک عبارتند از: فرم تکمیل شده جهت درخواست تحصیل، ذکر دلیل تحصیل در این رشته ها در یک مقاله حداقل یک صفحه ای، دو توصیه نامه، دو قطعه عکس رنگی، مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه با نمره اعلام شده، صد دلار بابت درخواست پذیرش تحصیلی، کپی از سوابق تحصیلی گذشته مانند مدارک تحصیلی و ریز نمرات و … .

دریافت ویزای برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دومینیکا

اگر قصد دارید برای تحصیل در دومینیکا اقدام کنید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید البته باید در ارتباط با شرایط زندگی در دومینیکا نیز اطلاعات لازم را کسب کنید. البته ذکر این نکته ضروری است که کشور دومینیکا در ایران دارای سفارت نیست. از این رو برای اخذ ویزا باید به کشور هایی که سفارت دومینیکا دارند سفر کرد‌. دقت کنید که این کشور فرودگاه بین المللی هم ندارد و دانشجویان و متقاضیان کار در دومینکا یا سفر و … باید از طریق پرواز های پورتوریکو، آنتیگوا، سنت مارتین و … اقدام کنند.

اخذ ویزا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دومینیکا

اخذ ویزا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دومینیکا

برای دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا مدارک زیر مورد نیاز است: فرم درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا، دو قطعه عکس، کپی رنگی از ویزا های قبلی، مدارک‌ تحصیلی قبلی ترجمه شده همراه با ریز نمرات، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی پزشکی سلامت، گواهی تمکن مالی دریافت شده از بانک، پارسپورت معتبر و کپی از آن، مدارک هویتی ترجمه شده و کپی از آن و … .

یک نکته بسیار مهم که درباره تحصیل در دومینیکا باید بدانید، این است که هیچ کدام از دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران نیستند. توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه های تحصیل باید هزینه های زندگی در دومینیکا را نیز در نظر داشته باشید.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دومینیکا

  1. آیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های کشور دومینیکا معتبر است؟

    بله دانشگاه های این کشور در زمینه رشته های پزشکی و دندانپزشکی در رنکینگ مناسب در کل جهان قرار دارند و کورس های تحصیلی با کیفیتی ارائه می کنند.

  2. استاندارد های علمی رشته پزشکی در دانشگاه های کشور دومینیکا به چه صورت است؟

    استاندارد های علمی رشته پزشکی در دانشگاه های کشور دومینیکا دقیقا معادل با استاندارد های دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا است. برنامه های این رشته به طور مدام در حال به روز رسانی است و مطابق با آخرین اطلاعات مدارس پزشکی آمریکا برنامه ریزی می شود.

  3. کیفیت کورس های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های دومینیکا چگونه است؟

    کیفیت روش های تدریسی، برنامه های آموزشی، کتب درسی و … کاملا بر مبنای روند کیفی دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا است.

  4. بهترین دانشگاه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور دومینیکا کدام دانشگاه است؟

    بهترین دانشکده پزشکی کارائیپ به عقیده برخی دانشگاه یا دانشکده پزشکی راس است که در سال هزار و نهصد و هفتاد و هشت تاسیس شد.

  5. شهریه تحصیل در دانشگاه راس برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی چقدر است؟

    شهریه این دانشگاه هر سال متفاوت است اما معمولا بین پانزده هزار و نهصد و شصت هشت دلار تا هفده هزار و هشتصد و دوازده دلار متغیر می باشد.

  6. دوره های پزشکی در دانشگاه آل سینت چند ساله هستند؟

    دوره های پزشکی در این دانشگاه کشور دومینیکا در دو دوره چهار ساله و پنج ساله ارائه می گردد که هر کدام هزینه های مربوط به خود را دارند.

  7. هزینه تحصیل در رشته پزشکی برای دوره چهار ساله در دانشگاه آل سنت دومینیکا چقدر است؟

    هزینه تحصیل برای هر سال و هر ترم متفاوت است. علاوه بر آن باید برای ثبت نام نیز هزینه هایی پرداخت کرد. هزینه ثبت نام اولیه در این دانشگاه هزار دلار است و در سال اول هزینه پنج هزار و هفتصد و پنجاه دلار برای هر ترم باید پرداخت گردد.

  8. هزینه تحصیل دوره پنج ساله در دانشگاه آل سنت دومینیکا چقدر است؟

    برای تحصیل پنج ساله در سال اول هزینه ۴۹۹۵ دلار، سال دوم برای ترم پنج و شش ۵۷۵۰ دلار، سال سوم ۵۷۵۰ دلار و در سال چهار و پنج هزینه ها مثل سال چهارم برنامه چهار ساله است.

  9. آیا دانشگاه یو دبلیو آی دومینیکا برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی بورسیه ارائه می دهد؟

    بله یک بورسیه تحصیلی به عنوان یادبود برنارد دینارد ارائه می گردد که فاندی سه هزار دلاری برای دانشچویان در نظر گرفته شده است.

  10. هزینه های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه DUSM دومینیکا چقدر است؟

    هزینه ثبت نام در این دانشگاه برای رشته پزشکی صد دلار است.‌ شهریه هر ترم هفت هزار و پانصد دلار می باشد.

  11. برای اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های کشور دومینیکا چه مدارکی لازم است؟

    مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های دومینیکا عبارتند از: فرم تکمیل شده جهت درخواست تحصیل، ذکر دلیل تحصیل در این رشته ها در یک مقاله حداقل یک صفحه ای، دو توصیه نامه، دو قطعه عکس رنگی، مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه با نمره اعلام شده، صد دلار بابت درخواست پذیرش تحصیلی، کپی از سوابق تحصیلی گذشته مانند مدارک تحصیلی و ریز نمرات.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *