تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

در این مطلب میخوانید

کشور استونی که استقلال خود را در سال ۱۹۹۱ به دست آورده، از آن موقع تا کنون توانسته تحت حاکمیت مستقل خود یکی از سریعترین رشد های اقتصادی را در میان کشورهای اتحادیه اروپا به دست آورد. استونی کشوری است با معماری خیره کننده قرون وسطایی، سواحلی زیبا و جزایری خارق العاده! با این وجود کشور استونی کمترین جمعیت را در میان کشورهای اتحادیه اروپا دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این کشور زیبا، یکی از مقاصد مهاجرتی دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی محسوب می شود. اگر شما هم به رشته های پزشکی یا دندانپزشکی علاقه مند هستید و به دنبال راهی برای تحصیل در این رشته ها می گردید، به هیچ وجه این مقاله از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی را از دست ندهید. ما در این مقاله شما را با تازه ترین و جدیدترین شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی آشنا خواهیم کرد.

تحصیل پزشکی در استونی از صفر تا صد

همانطور که گفتیم استونی جزو کم جمعیت ترین کشور های اروپایی است. این کشور حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال اروپا قرار گرفته است. استونی با خلیج فنلاند و دریای بالتیک مرتبط بوده و همچنین این کشور با روسیه و لتونی همسایه می باشد. زبان رسمی کشور استونی زبان استونیایی است. کسانی که می خواهند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی به این کشور مهاجرت کنند باید بدانند که واحد پول رسمی این کشور یورو بوده و پایتخت آن شهر تالین است.

تحصیل پزشکی در استونی

تحصیل پزشکی در استونی

در سال های اخیر تعداد بسیار زیادی از ایرانیان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی توانسته اند به این کشور وارد شوند استونی شهر های متنوعی دارد؛ اما دانشگاه های برتر این کشور که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی مناسب هستند در شهرهای تارتو و تالین قرار دارند. این دانشگاه ها هر ساله از بین دانشجویان بین ‌المللی تعدادی را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی پذیرش می کنند. دریافت پذیرش تحصیلی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی به شرایط خاصی نیاز دارد و باید قبل از همه چیز مدارک خود را به صورت صحیح تهیه و ارسال نمایید.

به طور کلی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی باید بدانیم که این رشته ها طول دوره خاص خود را دارند. رشته پزشکی در دانشگاه های استونی یک دوره 6 ساله است که دانشجویان باید آن را با موفقیت سپری کنند. دانشجویان بین المللی برای این که بتوانند در دانشگاه های کشور استونی به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بپردازند باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند. همچنین باید در آزمونی به نام آزمون SAT که در زمینه بیولوژی می باشد، شرکت کرده و حداقل نمره مورد نیاز جهت ورود به دانشگاه های استونی را دریافت کنند. منظور از حداقل نمره کسب امتیاز ۶۸۰ می باشد.

در واقع SAT یک آزمون جامع و جهانی است که اغلب دانشگاه‌ ها و کالج ‌ها از جمله دانشگاه های اروپا، آن را برگزار کرده و از آن برای صدور پذیرش استفاده می کنند. دانشگاه های استونی نیز از این آزمون استفاده می ‌کنند تا از بین داوطلبان، تعدادی را برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی انتخاب نمایند. برای شرکت در آزمون SAT نیز باید به صورت آنلاین وارد وبسایت مربوطه شده و در این آزمون ثبت نام کنید.

با توجه به این که آزمون sat به زبان انگلیسی برگزار می شود در نتیجه افرادی که در این آزمون موفق به کسب نمره حد نصاب می شوند، دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی به دانشگاه های استونی ندارند و در واقع با شرکت در این آزمون سطح زبان متقاضی نیز تعیین می شود. پس از موفقیت در این آزمون افراد می توانند وارد رشته های پزشکی یا دندانپزشکی در دانشگاه های استونی شوند.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

همانطور که گفتیم دوره های تحصیل پزشکی در استونی و تحصیل دندانپزشکی در استونی، دوره هایی هستند که مدت زمان معینی دارند. به عنوان مثال برنامه آموزش پزشکی در استونی یک برنامه ۶ ساله است که در نهایت منجر به اعطای مدرک M.D می شود. اما شرایط تحصیل پزشکی در استونی چیست؟ آیا همه افراد می توانند برای تحصیل پزشکی در استونی اقدام کنند؟ افراد در صورتی که دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند می ‌توانند برای شرکت در دوره های تحصیل پزشکی در استونی ثبت نام کنند.

داشتن نمرات بالا در دروس علوم طبیعی از جمله زیست شناسی بسیار حائز اهمیت است. همچنین از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در استونی تسلط به زبان انگلیسی می باشد. بعد از این که افراد برای تحصیل در پزشکی استونی درخواست خود را ثبت کردند باید امتحان SAT را نیز سپری کنند. افرادی که در امتحان SAT موفق به کسب نمره مورد نیاز شوند می توانند وارد دانشگاه های پزشکی استونی شوند. در ادامه دانشجویان بعد از موفقیت در امتحانات نهایی و گذراندن واحدهای عملی و تئوری رشته پزشکی، موفق به دریافت مدرک M.D می شوند.

این مدرک در سراسر اتحادیه اروپا و همچنین در کشورهایی همچون آمریکای شمالی و دیگر کشورهای دنیا شناخته شده است و مورد قبول می باشد. بخش زیادی از برنامه پزشکی در استونی را واحدهای عملی در بیمارستان دانشگاه تارتو تشکیل می دهد. این دانشگاه از بزرگترین دانشگاه های استونی بوده و خدمات پزشکی برتر و با کیفیت در این کشور را ارائه می دهد. از طرفی فرصت‌های، زیادی برای کار و ادامه تحصیل در این دانشگاه وجود دارد و به همین دلیل هم در سال های گذشته تعداد بسیار زیادی از ایرانیان با هدف تحصیل پزشکی در استونی به دانشگاه تارتو راه پیدا کردند. اگر شما هم دوست دارید برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی وارد کشور استونی شوید و در این زمینه به کمک و راهنمایی نیاز دارید ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی آماده ارائه مشاوره و انجام کلیه امور مهاجرتی شما هستیم.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

شرایط ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکی در استونی

پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته های پرطرفدار در کشور استونی و در سراسر جهان هستند و به همین دلیل هم بسیاری از دانشجویان بین ‌المللی با هدف تبدیل شدن به یک پزشک عمومی یا متخصص دندانپزشکی وارد این کشور می‌شوند. برای تحصیل دندانپزشکی در استونی یا تحصیل پزشکی در استونی شرایط خاصی وجود دارد و که باید افرادی که می خواهند وارد این رشته ها شوند واجد این شرایط باشند.

همانطور که گفته شد برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی ابتدا فرد باید ریز نمرات دوران متوسطه خود را برای دانشگاه مقصد ارسال کند. همچنین باید دقت شود که برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در استونی باید فرد دارای نمرات بالایی در دروسی مثل زیست شناسی و شیمی باشد در ادامه نیز فرد باید در آزمونی که توسط دانشگاه مقصد برگزار می ‌شود شرکت کرده و موفق به کسب نمره حد نصاب شود. به این ترتیب متقاضی می تواند برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در استونی وارد یکی از دانشگاه های این کشور شود.

چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

بسیاری از افرادی که شناخت زیادی از کشور استونی و ساختار دانشگاه های آن ندارند می پرسند چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های استونی توصیه می شود؟ در این بخش می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. به طور کلی دانشگاه های استونی از جمله دانشگاهی مثل تارتو، در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی دنیا ثبت شده اند و با توجه به این که کشور استونی جزو اتحادیه اروپاست مدرکی که توسط دانشگاه‌های استونی صادر می شود، در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعتبار دارد. این به آن معناست که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کشور استونی، شما می توانید در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا به طبابت بپردازید.

از طرفی دانشگاه های معتبر علوم پزشکی استونی مثل تارتو در گروه هایی همچون اوترخت و کویمبرا عضو هستند و همین موضوع نشان می‌ دهد که این این دانشگاه ها برنامه های آموزش عالی با کیفیتی دارند. به طور کلی دانشگاه های استونی در زمینه آموزش پزشکی و سایر علوم بسیار پیشرفته هستند و توانسته‌ اند شخصیت های برجسته ای را به دنیای علم تقدیم کنند. جالب است بدانید در سال های گذشته دو برنده نوبل در رشته پزشکی و شیمی از جمله فارغ التحصیلان دانشگاه تارتو کشور استونی بودند.

بخش زیادی از پزشکان کشور استونی نیز از همین دانشگاه که یکی از دانشگاه های برتر استونی است فارغ التحصیل شده اند و آمارها نشان می‌ دهد که پزشکان فارغ التحصیل شده از سیستم آموزش پزشکی استونی بسیار توانا، موفق و مفید بودند هستند. اگر شما هم قصد دارید در کشوری که از نظر شرایط اقتصادی برای دانشجویان مناسب است به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بپردازید ما دانشگاه‌های علوم پزشکی استونی را به شما پیشنهاد می کنیم.

تحصیل پزشکی در استونی و دانشگاه های پزشکی

گرچه استونی کشور کوچکی است اما با این وجود از نظر اقتصادی کاملا پیشرفته بوده و دانشگاه های بسیار مطرح در سطح جهانی دارد. دانشگاه تارتو که تا اینجای مطلب چندین بار درباره آن صحبت کردیم جز بهترین دانشگاههای استونی بوده و در لیست ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان واقع شده است. دانشگاه تارتو رتبه علمی بسیار بالایی دارد.

به طور کلی برای ورود به دانشگاه های معتبری که در استونی وجود دارد شرایط سختی تعیین شده است. این شرایط مانند یک فیلتر قوی عمل کرده و باعث شده تا فقط دانشجویان قوی بتوانند وارد دانشگاه های استانی شوند. اما اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهند برای تحصیل پزشکی در استونی وارد این کشور شوند باید حتماً شناخت خوبی از دانشگاه های استونی داشته باشید. ما در این بخش بهترین دانشگاه های علوم پزشکی، استونی را به همراه رتبه جهانی آن ها و شهری که این دانشگاه ها در آن واقع شده اند به شما معرفی می کنیم. شما می توانید با بررسی شرایط هر یک از این دانشگاه ها مقصد خود را برای مهاجرت و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی مشخص کنید. فراموش نکنید که در تمامی این مسیر می توانید سوالات خود را از مشاورین و کارشناسان تلفنی موسسه اصطهباناتی بپرسید.

دانشگاهشهررتبه در جهان
دانشگاه تارتوتارتو301
دانشگاه تالینتالین801
کالج مراقبت های بهداشتی تارتوتارتو13811
دانشگاه علوم زندگی استونیتارتو1944
کالج سلامت تالینتالین14199

دوره های پریمدیکال در استونی

برای کسانی که متقاضی و علاقه مند به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی هستند دولت استونی شرایطی را فراهم کرده است تا بتوانند شانس موفقیت خود را در آزمون های ورودی افزایش دهند. موسسات آموزش عالی در کشور استونی دوره هایی را برگزار می کنند تا دانشجویان به کمک آن آمادگی لازم جهت ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی استونی را کسب کنند.

به این دوره ها، دوره های پری مدیکال گفته می شود. در واقع دوره های پری مدیکال دوره هایی هستند که توسط موسسات آموزش عالی برگزار شده و آموزش های اولیه و مقدماتی برای افراد علاقه مند به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی ارائه می شود. گذراندن دوره های پری مدیکال در استونی به منزله دریافت مدرک پزشکی یا دندانپزشکی در این کشور نیست اما زمینه را برای موفقیت در آزمون ورودی و ورود افراد به این دانشگاه ها فراهم می کند.

ساختار دوره های پریمدیکال در استونی

همانطور که در بخش قبلی نیز گفتیم دوره های پری مدیکال دوره های جامعی هستند که با هدف آمادگی دانشجویان برای ورود به رشته های پزشکی یا دندانپزشکی تهیه و تدوین شده اند. شاید بپرسید آیا حضور در دوره های پری مدیکال ضروری است یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم با توجه به این موضوع که در آزمون های ورودی دانشگاه های استونی، دروسی مثل زیست شناسی و شیمی مرجع طرح سوال هستند و از آنها سوال پرسیده می‌ شود، اگر احساس می کنید در این دو درس، نیاز به آموزش های تکمیلی دارید بهتر است در دوره های پری مدیکال شرکت کنید.

البته محتوای دوره های پری مدیکال محدود به دروسی مثل زیست و شیمی نیست بلکه در این دوره‌ها زبان هایی همچون استوانیایی و زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شود تا مهارت زبان آموزی افراد تقویت گردد. همان طور که می دانید تسلط بر زبان انگلیسی یکی از شرایط اصلی و الزامات تعیین شده از سوی دانشگاه های استونی برای پذیرش افراد در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی می باشد.

گذراندن دوره های پری مدیکال چقدر طول می کشد؟ به طور کلی دوره های پری مدیکال دوره های ۹ ماهه هستند و در طول ۹ ماه هر آنچه که دانشجویان باید قبل از ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی بیاموزند، به آنها آموزش داده می شود. این دوره افراد را برای شرکت در آزمون های ورودی آماده می‌کنند تا به این ترتیب شانس قبولی آنها افزایش پیدا کند. اگر احساس می کنید در زمینه دوره های پری مدیکال استونی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید. ما شما را در مسیر رسیدن به موفقیت یاری خواهیم کرد.

آزمون SAT برای پذیرش در دانشگاه های استونی

همانطور که در بخش های قبلی نیز توضیح دادیم آزمون SAT یک آزمون جهانی است که اغلب دانشگاه های معتبر دنیا از آن برای پذیرش دانشجویان در سطح بین المللی استفاده می کنند. دانشگاه های علوم پزشکی استونی نیز از آزمون SAT استفاده کرده و از بین انبوه داوطلبان تعداد مشخصی را پذیرش می کنند. بنابراین همه کسانی که می خواهند برای تحصیل پزشکی در استونی یا تحصیل دندانپزشکی در استونی وارد این کشور شوند باید بتوانند آزمون SAT را با موفقیت سپری کنند.

یکی از مزایای این آزمون این است که در صورت قبولی در آن در اغلب مواقع دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نخواهید داشت زیرا این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود و بنابراین کسی که بتواند در این آزمون نمره قبولی را کسب کند سطح زبان وی نیز تایید شده است.

ممکن است هر دانشگاه قوانین و مقررات خاص یا نمره حد نصاب خاصی برای آزمون SAT تعیین کرده باشد با این حال به طور کلی برای موفقیت در آزمون SAT باید بتوانید دست‌ کم نمره ۶۸۰ را کسب کنید. به این ترتیب می توانید وارد دانشگاه های علوم پزشکی استونی شده و به تحصیل در این دانشگاه ها بپردازید. ناگفته نماند که آزمون SAT یک آزمون آنلاین بوده و بعد از ثبت نام می توانید با ورود به سایت این آزمون را برگزار کنید.

هدف ارائه برنامه پزشکی در استونی

به طور کلی برنامه تحصیلی پزشکی در استونی با هدف تربیت پزشکان ماهر و زبده، تدوین شده است. در این برنامه آموزشی مهارت های اصلی و مورد نیاز به پزشکان آموزش داده می شود تا به این ترتیب فارغ التحصیلان دانشگاه های استونی بتوانند خدمات بهداشتی و درمانی را با بالاترین کیفیت به بیماران ارائه کنند. به طور کلی مهمترین اهداف کشور استونی از ارائه برنامه پزشکی را می توان به صورت زیر عنوان کرد:

  • تربیت پزشکانی که قادر به ارائه کمک های پزشکی با کیفیتی بالا و مطابق با استاندارد های پزشکی و اخلاقی دنیا باشند
  • افزایش میزان آگاهی جامعه از اهمیت اقدامات پزشکی، پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء سلامت
  • انجام فعالیت های مستمر در زمینه توسعه دارو و درمان به عنوان یکی از بخش‌های مهم علم پزشکی
  • ارائه آموزش های پیشرفته و بر اساس علم نوین دنیا و تربیت پزشکان حرفه ای

دانشجویان مختلف از سراسر دنیا می‌توانند برای تحصیل پزشکی در استونی یا تحصیل دندانپزشکی در استونی و دیگر رشته‌ های علوم پزشکی وارد این کشور شده و از برنامه های آموزش عالی این کشور بهره‌ مند شوند. این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی امکان کار در کشورهای مختلف دنیا از جمله کشورهای اتحادیه اروپا را خواهند داشت.

ساختار برنامه پزشکی و دندانپزشکی در استونی

یکی از موارد بسیار مهم برای کسانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی را دارند اطلاع از ساختار برنامه آموزش پزشکی و دندانپزشکی در استونی می باشد ما در این قسمت ساختار عمده برنامه آموزش پزشکی در استونی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با دید بازتری در این زمینه تصمیم گیری کنید:

  • دوره های تخصصی پیش از بالین و بالینی: یکی از بخش‌ های مهم برنامه آموزش پزشکی در استونی دوره های تخصصی پیش بالینی و بالینی هستند. این دوره‌ها بخش های نظری از دروسی همچون آناتومی، روانشناسی جراحی، جراحی داخلی آسیب ‌شناسی و غیره را شامل می شود.
  • تمرین: در بخش تمرین آنچه که دانشجویان در بخش تئوری یاد گرفته اند را باید در سطح بالینی اجرا کنند.
  • زبان استونیایی: در بخش زبان استونیایی، دانشجویان مهاجر بین المللی فرصتی دارند تا زبان مردم استونی را یاد بگیرند و اصطلاحات لازم برای ارتباط با بیماران را بیاموزند.
  • دروس انتخابی: در این بخش دانشجویان می ‌توانند بنابر علاقه و صلاحدید خود از یک لیست مشخص، دروسی را انتخاب کنند و آنان را بگذرانند.
  • آزمون نهایی: در نهایت برای سنجش میزان دانش و مهارت پزشکان یک امتحان نهایی برگزار می شود که شامل کلیه موضوعات بالینی و هر آنچه که در طی ۶ سال به دانشجویان آموزش داده شده می باشد. برای فارغ التحصیلی از رشته پزشکی موفقیت در این آزمون الزامی است.

آنچه که تا اینجا گفتیم ساختار برنامه های آموزش پزشکی در استونی بود. در ادامه به معرفی و تشریح ساختار آموزش دندانپزشکی در استونی نیز می‌پردازیم.

همانند ایران در استونی نیز برخی از دروس رشته دندانپزشکی با رشته پزشکی مشترک است اما دروس تخصصی این دو رشته و اهداف و دروس عملی آنها کاملاً متفاوت می باشد. دانشجویان دندانپزشکی نیز باید دروسی همچون روش های تحقیق، مولفه های تحقیق، مولفه های آمار زیستی را نیز یاد بگیرند. هدف از این دروس این است که دانشجویان با مهارت های طراحی اجرا و تفسیر تحقیقات مختلف آشنا باشند.

از سال چهارم به بعد دانشجویان دندانپزشکی بخش عمده‌ ای از وقت خود را در کلینیک های دندانپزشکی سپری می کنند. در این دوره هر دانشجو باید حدود ۱۰۰۰ ساعت آموزش را تحت نظر اساتید از تشخیص تا درمان بگذراند. کلینیک های دندانپزشکی استونی کاملا مجهز و پیشرفته بوده و دانشجویان می توانند انواع کیس ها را در این کلینیک ها معاینه کرده و ویزیت نمایند.

ساختار آموزشی دندانپزشکی در کشور استونی ساختاری کاملا پیشرفته و منطبق بر استانداردهای آموزشی روز دنیاست. در کلینیک های استونی دانشجویان فرصت کافی برای تمرینات حرفه ای را دارند و در نهایت نیز می ‌توانند به عنوان دندان پزشکان متخصص فارغ التحصیل شوند.

ساختار آموزشی دندانپزشکی در کشور استونی

ساختار آموزشی دندانپزشکی در کشور استونی

مدرک زبان و محدودیت سنی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

مدرک زبان یکی از موارد بسیار مهم برای مهاجرت به خصوص مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. خوشبختانه برای مهاجرت تحصیلی به استونی یادگیری زبان استونیایی هیچ ضرورتی ندارد. کسانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی را دارند بهتر است بعد از ورود به این کشور آموزش ‌هایی را در زمینه زبان استونیایی فرا بگیرند زیرا به این ترتیب می توانند به شکلی موثرتر با بیماران خود ارتباط برقرار کنند.

آنچه که برای دانشگاه های استونی اهمیت دارد تسلط به زبان انگلیسی است. برخی از دانشگاه های استونی ممکن است از دانشجویان مدرک زبان بخواهند اما برخی دیگر نیز ممکن است صرفاً موفقیت در آزمون SAT کافی بدانند. اگر قصد به مهاجرت تحصیلی به یکی از دانشگاه های استونی را دارید حتما بررسی کنید که آیا دانشگاه شما به مدرک زبان آیلتس یا تافل نیاز دارد یا خیر؟ همانطور که گفتیم ممکن است برخی دانشگاه ها نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته باشند.

تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در استونی

از دیگر مواردی که بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد، تحصیل رایگان پزشکی یا دندانپزشکی در استونی می باشد. بسیاری از افراد به دنبال کشف دانشگاه هایی هستند که در خارج از کشور امکان تحصیل در رشته های علوم پزشکی را به صورت رایگان فراهم کرده باشد. خوشبختانه در دانشگاه های کشور استونی این امکان وجود دارد که به روش های متنوعی افراد از آموزش رایگان در رشته های علوم پزشکی بهره مند شوند.

در روش اول برای بهره مندی از تحصیل رایگان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در استونی شما باید شرایط لازم برای اخذ بورسیه دانشگاه ها را داشته باشید. دانشگاه های کشور استونی هر ساله تعداد محدودی بورسیه برای دانشجویان ممتاز در نظر می گیرند و به این ترتیب اگر شما موفق به دریافت این بورسیه شوید تحصیل تان در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی رایگان خواهد بود. همچنین این امکان وجود دارد که تنها بخشی از شهریه توسط دانشجو پرداخت شود و باقی مانده آن را دانشگاه پرداخت کند.

از دیگر روش های بهره مندی از تحصیل و آموزش رایگان در استونی تحصیل به زبان ملی این کشور است. در واقع اگر شما به زبان ملی استونی تسلط داشته باشید می توانید وارد برنامه های تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور شده و به تحصیل بپردازید. مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تمامی مسیر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استونی در کنار شما هستند و به سوالات شما پاسخ خواهند داد. به این منظور می توانید برای پرسیدن سوالات خود و دریافت مشاوره های تخصصی، با شماره تلفن های موسسه تماس حاصل فرمایید.

بورسیه رشته های پزشکی و دندانپزشکی در استونی

همانطور که در بخش قبل گفته شد دولت استونی شرایطی و فراهم کرده است تا دانشجویان ممتاز بتوانند از خدمات تحصیل رایگان در دانشگاه های علوم پزشکی این کشور بهره مند شوند. شرایط بورسیه تحصیلی رایگان در رشته های پزشکی و علوم پزشکی استونی شرایط خاص و سختی است و در صورتی که افراد متقاضی دارای تمام شرایط آن باشند این بورسیه به آنها اهدا می شود. شرایطی که برای اهدای بورسیه در نظر گرفته شده ممکن است متغیر باشد.

همچنین دانشجویانی که در حال تحصیل در استونی هستند می‌ توانند برای دریافت وام دانشجویی و سایر طرح های کمک هزینه تحصیلات دولتی و بورسیه ها اقدام کنند. کمک هزینه های تحصیلی به صورت ماهیانه و بر اساس تصمیم هیئت مدیره های دانشگاه به دانشجویانی که مهاجر هستند و وارد این دانشگاه شدند اعطا می شود. البته این نکته را در نظر داشته باشیم که دانشجویانی که در مرخصی تحصیلی هستند امکان استفاده از کمک های تحصیلی را ندارند. همچنین دانشجویانی که از دولت های خارجی و یا سازمان های بین المللی کمک هزینه دریافت می‌کنند نیز نمی ‌توانند از بورسیه های استونی استفاده کنند.

مدارک لازم برای پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

اگر شما کسی هستید که دوره متوسطه یا دبیرستان خود را به پایان رسانده و در کشور خودتان نیز واجد شرایط تحصیلات عالی هستید می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی نیز اقدام کنید. اما مدارک مورد نیاز برای پذیرش در رشته های پزشکی و علوم پزشکی در استونی چیست؟ ما در این بخش مهم ترین مدارکی که باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه های استونی تهیه کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • پاسپورت دارای حداقل 6 ماه اعتبار
  • ترجمه و اصل مدرک دیپلم متقاضی به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی آن با مهر وزارت دادگستری
  • ترجمه و اصل مدرک پیش دانشگاهی متقاضی، به همراه ریز نمرات و ترجمه آن با مهر وزارت دادگستری
  • شرکت در آزمون SAT و کسب نمره قبولی

شما باید مدارک خواسته شده را مطابق آنچه که دانشگاه اعلام کرده است از طریق سیستم آنلاین و مجاری اعلام شده برای دانشگاه مقصد ارسال نمایید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که حتی اگر در آزمون SAT شرکت نکرده اید یا دوره متوسطه را به پایان نرسانده اید باز هم می توانید برای اخذ پذیرش رشته های پزشکی در استونی درخواست خود را ارسال کنید. البته تایید درخواست شما در چنین شرایطی بسیار بعید به نظر می رسد. با این حال بهترین روش این است که بعد از پایان دوران متوسطه و دریافت نتیجه آزمون SAT تمامی مدارک خود را تهیه و برای دانشگاه مقصد ارسال نمایید.

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

هزینه های تحصیل پزشکی در استونی، مثل دیگر کشورهای اروپایی تقریباً به صورت سالیانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار یورو می باشد.

البته این هزینه ها بسته به رشته، شهر و دانشگاه مقصد متفاوت می باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که مبلغ ۱۲ تا ۱۵ هزار یورو صرفاً هزینه و شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی است و هزینه های زندگی در این کشور جداگانه می باشد.

هزینه های زندگی دانشجویی در استونی

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور استونی را دارید این نکته را در نظر داشته باشید که بدون اطلاع از هزینه ها نباید وارد این کشور شوید. اگرچه کشور استونی کشور گرانی نیست اما ورود به هر کشوری از جمله استونی، بدون برنامه ‌ریزی مالی ممکن است در نهایت باعث بروز مشکلاتی شود. به طور کلی هزینه های زندگی در کشور استونی برای یک دانشجو ماهیانه ۶۰۰ الی ۷۰۰ و می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی سایر رشته های علوم پزشکی

اگر تاکنون صرفاً به تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی فکر می کردید ما این مژده را به شما می دهیم که این امکان وجود دارد تا در سایر رشته های علوم پزشکی از جمله داروسازی، دندانپزشکی و پرستاری نیز می توانید از دانشگاه های استونی پذیرش تحصیلی بگیرید. برای ورود به این رشته ها نیز باید در آزمون sat شرکت کرده و حد نصاب لازم را کسب کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

اخذ ویزا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

اگر تصمیم خود را برای مهاجرت تحصیلی به استونی گرفته‌ اید در این مرحله باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. با توجه به این که کشور استونی در ایران سفارتی ندارد متقاضیان دریافت ویزای استونی جهت انجام امور مهاجرتی خود باید به سفارت فنلاند در تهران مراجعه کرده و مدارکی همچون پاسپورت، فرم درخواست ویزای استونی، عکس، نامه پذیرش از دانشگاه و غیره را تحویل دهند.

کار پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

از دیگر نکات بسیار مهم برای کسانی که به صورت تحصیلی مهاجرت می کنند، امکان کار پس از فراغت از تحصیل است.

خوشبختانه در کشور استونی دانشجویان این امکان را دارند که بعد از فارغ التحصیلی به مدت 6 ماه در استونی بمانند و به دنبال کار بگردند. این افراد در صورت یافتن کار می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. یافتن کار در کشور استونی به طور کلی چندان سخت نیست زیرا نرخ بیکاری در این کشور برای همه افراد، به خصوص فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی پایین است.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی

1- هزینه تحصیل در رشته های علوم پزشکی در استونی چقدر است؟

به طور کلی برای تحصیل در رشته های پزشکی در استونی ۱۲ تا ۱۵ هزار یورو به صورت سالیانه هزینه در پی خواهد داشت.

2- آیا امکان کار پس از فارغ التحصیلی در استونی وجود دارد؟

بله. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند به یافتن کار پرداخته و در صورت پیدا کردن کار ویزای کاری دریافت کنند.

3- بهترین دانشگاه علوم پزشکی استونی کدام دانشگاه است؟

در حال حاضر بهترین دانشگاه علوم پزشکی در استونی دانشگاه تارتو می باشد.

4- آیا برای تحصیل در استونی باید مدرک زبان ارائه دهیم؟

برخی از دانشگاه ها از متقاضیان مدرک زبان نمی خواهند اما برخی دیگر به نمره آزمون sat اکتفا می کنند.

5- آیا دانشگاه های استونی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

در حال حاضر تنها دانشگاه تارتو مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *