تحصیل در استونی

آیا تمایل به زندگی در برترین کشور های دنیا را دارید؟ آیا قصد اقامت در کشوری معتبر را دارید؟ آیا به دنبال اقامت سرمایه گذاری در کشوری مانند استونی هستید؟ آیا به دنبال شرایط تحصیل در استونی هستید؟ امروزه افراد بسیاری در سراسر دنیا متقاضی مهاجرت به کشورهای پیشرفته و مدرن اروپایی هستند. یکی از راحت ترین و مقرون به صرفه ترین راه های مهاجرت، مهاجرت از طریق تحصیل می باشد. مهاجرت تحصیلی به استونی خواسته بسیاری از افراد می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشور استونی در شمال اروپا واقع شده و یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی می باشد. متقاضیان مهاجرت به استونی می توانند پس از کسب اقامت و تابعیت استونی بدون ویزا به کشور آمریکا سفر کنند. کشور استونی با دارا بودن دانشگاه های معتبر با رنکینگ زیر 500 در جهان و البته تحصیل رایگان یکی از کشورهای پرطرفدار جهت مهاجرت و تحصیل می باشد. به همین دلیل سالانه افراد زیادی خواهان مهاجرت به استونی از طریق تحصیل می باشند.

اگر شما هم شرایط مهاجرت به استونی را دارید، همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در تهران و شیراز که یکی از موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور می باشد، راهنمای شما عزیزان جهت اخذ ویزای تحصیلی استونی در کوتاه ترین زمان می باشند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در استونی

متقاضیان تحصیل در استونی می توانند از بین انبوه رشته های ارائه شده در دانشگاه های استونی رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند. از مزایای تحصیل در استونی می توان به کیفیت بالای تدریس، شرایط تحصیل رایگان استونی در اغلب رشته ها و تحصیل در استونیبه زبان انگلیسی اشاره کرد البته دانشگاه های استونی جزء برترین دانشگاه های اتحادیه اروپا می باشند. البته شرایط تحصیل رایگان در اتریش و تنوع رشته ها باعث شده عده زیادی متمایل به این کشور شوند.

تحصیل در استونی

شرایط تحصیل در مقطع لیسانس یا کارشناسی استونی

تحصیل در استونی در مقطع لیسانس حدود 3 تا 4 سال به طول می انجامد و برای رشته های علوم مهندسی به صورت رایگان می باشد. در مقطع لیسانس در اغلب رشته ها به دانشجویان مبلغی حدود 350 یورو در ماه به عنوان کمک هزینه تحصیلی داده می شود، این امر باعث می شود که از نگرانی افراد در مورد هزینه زندگی دانشجویی در استونی کاسته شود.

شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد استونی

تحصیل در استونی در مقطع فوق لیسانس 2 سال به طول می انجامد و برای اغلب رشته ها از جمله مهندسی، علوم انسانی، صنایع، کامپیوتر و… به صورت رایگان می باشد.

مقطع دکترا در دانشگاه های استونی 3 تا 5 سال به طول می انجامد و دانشجویان می توانند از بورس های تحصیلی استونی استفاده کنند البته تحصیل در اغلب رشته ها به صورت رایگان می باشد. زبان تحصیل در دانشگاه های استونی به سه زبان انگلیسی، روسی و استونیایی می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا استوانی عبارتند از :

  • فرم درخواست بورسیه
  • ارائه طرح تحقیقاتی حداکثر در 2 صفحه A4
  • ارائه توصیه نامه
  • کپی از پاسپورت
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی

اعزام دانشجو به استونی

البته لازم به ذکر است که تمامی مدارک میبایست به زبان انگلیسی یا استوانیایی ترجمه شوند.

متقاضیان ادامه تحصیل در استوانی که مدرک زبان آیلتس 5 یا 6 را دارند از شانس بالاتری جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر استوانی برخوردارند. اغلب دانشگاه های معتبر استوانی قبل از پذیرش دانشجو یک مصاحبه از طریق اسکایپ انجام می دهند. تحصیل در استونی بدون مدرک زبان انگلیسی امکان پذیر نمی باشد لذا علاقه مندان می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز در کوتاه ترین زمان و به صورت تضمینی مدرک زبان خود را دریافت نمایند.

یکی از پرطرفدارترین دانشگاه های استونی دانشگاه فناوری تالین است که در سال 2005 میلادی تاسیس شده و سومین دانشگاه بزرگ در کشور استونی می باشد و تحصیل در این دانشگاه در مقاطع فوق لیسانس و دکترا به صورت رایگان می باشد. لذا دانشجویان از پرداخت شهریه دانشگاه در این مقاطع معاف می باشند. متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه فناوری تالین در مقطع دکترا حتما میبایست بک موضوع تحقیقاتی داشته باشند. دانشجویان در مقطع دکترای دانشگاه فناوری تالین در ماه مبلغی حدود 420 دلار حقوق دریافت می کنند که این مبلغ به راحتی هزینه های مربوط به دانشجو را تامین می کند البته لازم به ذکر است که شهریه به دانشجویان در مقطع دکترای دانشگاه تالین تعلق نمی گیرد. در دانشگاه تالین رشته های علوم انسانی ، علوم تربیتی، علوم طبیعی، هنر، علوم اجتماعی و پزشکی ارائه می شود.

دانشگاه های پزشکی استونی از معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه ها در سطح جهان است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند در تمامی کشور های جهان مشغول به کار شوند یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی خود را در دوره های تخصصی تکمیل نمایند.

دانشگاه تارتو واقع شده در شهر تارتو یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های استونی با بیش از 300 سال قدمت می باشد و از رتبه جهانی بالایی برخوردار است.

متقاضیان ادامه تحصیل در استونی می توانند از خوابگاه های دانشجویی نیز استفاده کنند. خوابگاه های دانشجویی استونی اغلب نوساز بوده و تمامی امکانات با کمترین هزینه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

دانشجویان در طول تحصیل در اسلوانی از بیمه درمانی نیز بهره مند می شوند که با این بیمه هزینه های درمانی و داروها و در صورت بستری شدن به صورت رایگان یا با تخفیفات زیاد انجام می پذیرد.

آن دسته از دانشجویانی که مدارک دانشگاهی استونی را داشته باشند به راحتی می توانند در سراسر جهان شغل مناسبی را پیدا کنند. دانشجویان بین المللی در اسلوانی در صورتیکه تحصیلات تمام وقت داشته باشند و از درجه علمی مناسبی برخوردار باشند می توانند مجوز لازم را جهت اشتغال به کار مورد نظر در اسلوانی را دریافت نمایند.

متوسط حقوق برای کار دانشجویی در هر ماه از 400 یورو تا 1100 یورو می باشد اما آن دسته از دانشجویانی که تمایل به انجام کار ساعتی دارند حدود 7 یورو در ساعت دریافت می نمایند البته لازم به ذکر است که ساعت مجاز کار کردن در روز 8 ساعت و در هفته 40 ساعت می باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود 6 ماه زمان دارند تا کار مورد نظر خود را پیدا کرده و مشغول به کار شوند سپس می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی استونی :

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه رسمی
  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس 4*6 بدون روتوش
  • گواهی اشتغال به کار ( درصورتی که شامل متقاضی شود)
  • ارائه گواهی بانکی تایید شده جهت اثبات پشتوانه مالی

در انتها به این نکته می پردازیم که افرادی که قصد اقامت استونی را دارند، می توانند از روش های زیر نسبت به اخذ اقامت خود اقدام نمایند.

راه های اخذ اقامت استونی :

مهاجرت تحصیلی به استونی

در بسیاری از کشور ها تولد عامل اصلی اخذ تابعیت نیست ولیکن از موارد تاثیرگذار محسوب می شود. نکته قابل توجه این است که اگر شما یک فرد خارجی باشید و فرزند شما در استونی متولد شود شما مقیم دایم استونی محسوب نمی شوید و اقامت ازطریق تولد فرزند دایم نمی باشد.

سوالات متداول درباره تحصیل در استونی

  1. چگونه می توانم در مورد بورس های تحصیلی کشور استونی اطلاعات کسب کنم؟
    برخی از بورس های تحصیلی کشور استونی برای برخی از دوره های تحصیلی ارائه می شود. دانشگاه ها به روز ترین اطلاعات راجع به بورس های تحصیلی ارائه شده برای برنامه های خود را ارائه می دهند. بنابراین یک برنامه را انتخاب کنید و سپس با دانشگاه تماس بگیرید تا در مورد بورس های تحصیلی ارائه شده برای آن برنامه خاص مطلع شوید.
  2. آیا می توانم در حین تحصیل در استونی کار کنم؟
    بله، دانشجویان بین المللی در استونی به هنگام تحصیل تمام وقت می توانند به صورت پاره وقت در استونی کار کنند.
  3. آیا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند در استونی شروع به کار کنند؟
    همه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می توانند 9 ماه بعد از فارغ التحصیلی خود(با اجازه دانشگاه) در استونی بمانند تا به دنبال شغلی در استونی باشند. پس از فارغ التحصیلی، می توانند از این زمان برای درخواست اجازه اقامت موقت برای کار استفاده کنند.
  4. آیا می توانم واحد های درسی قبلی خود را در دانشگاه های استونی منتقل کنم؟
    اگر می خواهید واحد های درسی قبلی خود را انتقال دهید، باید با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید. دانشگاه ها تصمیم دارند اعتبارات را به صورت موردی انتقال دهند، زیرا انتقال دروس قبلی یک فرآیند فردی است. معمولاً شما باید با درخواست برنامه ای که به آن علاقه دارید مانند سایر متقاضیان شروع کنید و بعد از پذیرش درخواست انتقال اعتبار قبلی خود را دهید.
  5. آیا باید به زبان بومی کشور استونی تحصیل کنم؟
    خیر، اگر در یک برنامه انگلیسی مشغول به تحصیل هستید، پس یادگیری زبان استونیایی، اجباری نیست؛ اما اکیداً توصیه می کنیم که در کلاس های زبان استونی شرکت کنید(دانشگاه های مختلف کلاس استونی را به عنوان بخشی انتخابی از مطالعات شما ارائه می دهند)، تا بتوانید بهتر با دانشجویان دیگر ادغام شوید و در فعالیت های بیشتری شرکت کنید.
  6. چند دانش آموز برای یک رشته تحصیلی مورد نظر در یک دانشگاه در استونی درخواست می کنند؟
    گفتن آن بسیار دشوار است. برای یک رشته تحصیلی مورد نظر در یک دانشگاه استونی و حتی در سال های مختلف، بسیار متفاوت است.
  7. آیا کشور استونی ویزای همراه می دهد؟
    بله، اگر پذیرش را از دانشگاه های استونی دریافت کرده باشید، می توانید برای اخذ ویزای همراه اقدام نمایید.
  8. آیا دانشگاه های استونی خوابگاه ارائه می دهند؟
    اکثر دانشگاه های استونی دارای امکانات مسکن دانشجویی با کیفیت خوب هستند، اما همه آنها نمی توانند اسکان همه دانشجویان را تضمین کنند. آن ها سعی می کنند تا حد امکان کمک و پشتیبانی کنند. دانشجویان پذیرفته شده باید هرچه سریعتر درخواست خوابگاه دانشجویی دهند.
  9. آیا می توانم برای دوره های تحصیلی ترم بهار در استونی اقدام کنم؟
    بله، اما فقط در یک دانشگاه. اکثر دانشگاه های استونی فقط یکبار در سال در پاییز پذیرش می کنند، فقط دانشکده بازرگانی استونی دو بار در سال ورودی می گیرد. در نتیجه، اکثر موسسات آموزش و پرورش سال تحصیلی خود را در ماه سپتامبر(یا در اواخر آگوست) شروع به پذیرش دانشجو می کنند.
  10. چگونه می توانم در استونی کار پاره وقت دانشجویی پیدا کنم؟
    پیدا کردن کار مهمتر از همه به توانایی های شما، تجربه قبلی، دانش و تسلط شما به زبان بستگی دارد. بنابراین بسیار دشوار است که بگوییم پیدا کردن شغل چقدر آسان است.
  11. هزینه زندگی در استونی برای دانشجویان چقدر است؟
    هزینه های زندگی ماهانه در استونی برای دانشجویان حدود 300-500 یورو، به جزء محل اقامت است.
  12. هزینه خوابگاه های دانشجویی در استونی چقدر است؟
    قیمت خوابگاه دانشجویی در استونی از 100 یورو در هر ماه در خوابگاه های دانشجویی آغاز می شود. برخی دانشگاه ها دارای خوابگاه های دانشجویی با اتاق های یک نفره، دونفره و سه نفره هستند. هزینه های مسکن تا حد زیادی به محل و اندازه آپارتمان بستگی دارد. به طور متوسط، قیمت ها در حدود 100 یورو برای یک مکان در یک اتاق دو نفره در خوابگاه ها تا 180 تا 450 یورو یا بیشتر برای یک آپارتمان خصوصی است.

اگر شما هم شرایط سرمایه گذاری در استونی را دارید و یا اقامت تحصیلی در این کشور را مد نظر دارید، با تحویل مدارک خود به وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر می توانید در کوتاه ترین زمان ویزای تحصیلی استونی را دریافت نمایند. همکاران و وکلای ما در تمامی مراحل راهنمای شما عزیزان هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

41 دیدگاه برای “تحصیل در استونی

  1. پریسا گفت:

    سلام دخترم امسال دیپلم تجربی میگیره و معدل یازدهمش 19/06 شده میخواستم شرایط ادامه تحصیل برای رشته داروسازی در استونی یا آلمان رو بفرمایید در ضمن الان مشغول یادگیری زبان آلمانی و انگلیسی هم هست لطفا راهنمایی کنید ممنون از شما عزیزان

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      تحصیل در کالج های آلمان ملزم به ارائه معدل بالای 19 و نمره بالا در آزمون پایانی کالج است. برای تحصیل مستقیم در دانشگاه نیز نیاز به قبولی در کنکور سراسری ایران است.

  2. امین گفت:

    با درود . امین از ساریم . راه ارتباط مستقیم و مشاوره با وکلا چیست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  3. نسيم گفت:

    سلام من ميخوام براى دكترى معمارى براى كشور استونى اقدام كنم ، معدلم ١٧.٥٠ و آيلتس ٦ دارم ( each skill 6 and up) تحصيل واسه دكترى رايگان هست ؟؟ بورسيه با شرايط من چقدر تعلق ميگيره ؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای پذیرش دکترا و تحصیل رایگان در استونی نیاز به ارائه سابقه علمی و پژوهشی بسیار قوی دارید. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  4. یونس حلاجی گفت:

    با سلام
    میخواستم بدونم چه کشورهایی برای پزشکی و دندانپزشکی برای پذیرش به مدرک زبان نیاز ندارن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل پزشکی در اکثر کشور ها برای پذیرش مستقیم نیاز به ارائه مدرک زبان دارید. کشور هایی مانند گرجستان، ارمنستان، ترکیه و غیره در صورت نداشتن مدرک زبان می توانید در دوره های آمادگی شرکت نمایید.

  5. Amir Foto گفت:

    سلام من فوق ليسانس سراسري با معدل ١٧ دارم ميتونم براي دكترا بورسيه بگيرم متاهل هستم فرزندم رو ميتونم ببرم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ بورسیه باید رزومه شما به طور دقیق چک شود. لطفا رزومه خود را برای ما از طریق واتس اپ ارسال نمایید.

  6. میلاد گفت:

    سلام، آیا برای مقطع دکترا امکان فول فاند گرفتن در دانشگاه های استونی وجود داره؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      بله، با توجه به شرایط و سوابق شما می توانیم در این زمینه نظر قطعی دهیم.

  7. امین لسانی گفت:

    واقعا سرمایه ای ندارم…ولی عمیقا دلم میخواد به استونی برم…دو ماهه دارم تحقیق میکنم…ولی هزینه های زندگیش واسم بالاس…مدرک پیش دانشگاهی دارم و ترم یکم…معدل پیش هم 14 بوده…امیدی هست واسه تحصیل و کار؟میشه دقیق تر راهنماییم کنید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله متاسفانه هزینه های تحصیل و زندگی برای کشور استونی وجود دارد. اما کشور هایی نیز در ناحیه اروپا هستند که می توانید برای تحصیل رایگان نیز اقدام کنید.
      کشور هایی مثل فرانسه، نروژ، اتریش و آلمان که جایگاه علمی خوبی نیز دارند.
      در هرکدام از این کشور ها شرایط پذیرش متفاوت است و هم بر اساس معدل و هم بر اساس آزمون ورودی امکان پذیر می باشد.

  8. Fahimehj گفت:

    با سلام
    فوق دیپلم گرافیک دارم متولد ۱۳۷۲ با معدل ۱۳ و معدل دیپلمم ۱۲
    به نظرتون چه رشته و چه دانشگاهی رو تو استونی انتخاب کنم؟
    و شوهر و پسرم(۲سالشه)میتونن به عنوان همراه بیان؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      می توانید مدارک خود را + ریز نمرات آخرین سال تحصیلی برای ما ارسال کنید تا امکان سنجی های لازم بررسی شده و به شما اطلاع دهیم.
      ویزای همراه برای این کشور صادر نمی شود اما می توانید با اخذ ویزای جداگانه(تحصیلی/کاری) برای اعضا، خانواده را نیز به همراه ببرید.

  9. ابوالفضل خلیفه گفت:

    با سلام
    میخواستم بدونم رشته الکترونیک با معدل فوق دیپلم ۱۶/۵برای تحصیل در مقطع ‌کارشناسی قبول میکنن؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می بایست مقطع کارشناسی را از ابتدا تحصیل کنید.به عبارت دیگر، مقطع کاردانی در اکثر کشورها از جمله کشورهای اروپایی تعریف نشده است.

  10. پارسا کریمی گفت:

    سلام ، دانش آموز سال دهم در مدرسه تیزهوشان هستم ، معدل 10 من حدود 19 هستش ، میخواستم ببینم آیا برای دانش آموزی یا برای دانشگاه بورسیه میتونم بگیرم ؟ البته رزومه بازی سازی و کدنویسی هم زیاد دارم ، بنظرتون دانشگاه تالین بورسیه ام میکنه ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در مقاطع پایین عموما بورسیه ای تعریف نمی شود و در صورتی هم که این مهم فراهم آید، در ترم های دوم به بعد است.

  11. علی محمودی گفت:

    سلام وقت بخیر
    با معدل 12 13 مهندسی کامپیوتر میشه برا ارشد اقدام کرد؟؟ و اینکه تو این مقطع کمک هزینه های مالی به دانشجو تعلق میگیره؟(اگه میگیره چقده؟)

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      پیشنهاد میشود ادامه تحصیل خود را در کشورهایی مثل فرانسه و آلمان، به صورت رایگان انجام دهید.البته برای تحصیل در این کشور ها، نیاز به مدرک زبان ب2 و سی 1 فرانسوی و آلمانی می باشد.

      1. سیما فاتحیان گفت:

        سلام. امکان اخذ فول فاند برای تحصیل در مقطع دکتری در کشور استونی چقدر هست؟ رشته ارشدم جی آی اس بوده. دوتا مقاله بین المللی دارم و نمره ایلتسمم به احتمال زیاد بالای هفت میگیرم.

        1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

          سلام
          مقطع دکتری در اکثر کشور های به صورت بورسیه ارائه می شود و گاها فغرد، مشمول دریافت حقوق نیز بعنوان یک دانشجوی محصل دوره دکترا می گردد.

  12. الهام مقتدی گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    میانگین هزینه زندگی در استونی. چقدر هست؟
    و آیا
    استونی ویزای شینگن را شامل میشود؟؟

    با سپاس

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله استونی عضو پیمان شنگن می باشد.
      هزینه های زندگی برای یک دانشجو در ماه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو است.

  13. علیرضا گفت:

    با عرض سلام برای تحصیل در استونی باید چه مقدار پول در یک حساب بریزیم که برای گرفتن ویزای تحصیلی تمکن مالی خود رو به کشور استونی نشان دهیم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      جهت کسب اطلاعات مربوط به ویزا با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

  14. عرفان.ا گفت:

    سلام…شرایط تجصیل دندانپزشکی در استونی چیه؟دانشگاه تارتو داره؟

    با تشکر

  15. الناز يزداني گفت:

    با سلام شما در مورد كشور ليتواني هم اطلاع داريد براي تحصيل با همين شرايط كه براي كشور استوني نوشته ايد؟براي رشته هنر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله، سوالتون رو بفرمایید.

  16. اامیر طیرانی گفت:

    مرسی از پاسختون برای دانشگاه نمی خواد پولی پرداخت کنم و رایگان هست؟ و اینکه چقدر پول لازم دارم تا 2سال اونجا زندگی معمولی داشته باشم ؟
    مرسی از توجهتون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      خیر امکان تحصیل رایگان در اروپا فقط در آلمان و اتریش و نروژ و فرانسه هست و کشور استونی مشمول هزینه هست
      اما هزینه زندگی بستگی به سبک زندگی شما دارد و به صورت کلی هزینه زندگی حدود 500-600 یورو در ماه می باشد.

  17. امیر طیرانی گفت:

    سلام و خسته نباشید. با معدل 13/5 مهندسی شیمی و ایلتس 6/5 میشه برای ارشد اقدام کرد

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید اقدام فرمایید.

  18. سامان گفت:

    سلام خسته نباشید مدیر عزیز.
    من دانش اموز مقطع پیش دانشگاهی هستم .
    معدل کل سه سالم شد 15.50 ، اگه کسری معدل دارم ، میتونم معدل پیش رو ۱۷ برسونم . آیا با این وضعیت معدل میشه اقدام کرد از سال آینده برای این کشور ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان پذیرش از دانشگاه های استونی با توجه به شرایط اعلامی وجود دارد.

  19. عرفان باقریان گفت:

    با سلام
    من پیش دانشگاهی را در مدرسه تیز هوشان گزراندم معدل دیپلمم بالای ۱۷/۵ هست برای تحصیل در یک دانشگاه خوب توی اتحادیه اروپا میخواستم اقدام کنم پول زیادی نمیتونم بدهم دانشگاه های استونی مدرک زبان احتیاج دارند ؟
    واقعا قصدم جدیه لطفا جواب بدهید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اخذ پذیرش بدون مدرک زبان در استونی وجود دارد، ولی بجای این کشور، گزینه های بهتری مثل اتریش آلمان ایتالیا سوئد و غیره هم وجود دارند.

      1. حسین ب گفت:

        اگر برای سوئد و آلمان و اتریش میتونین بدون مدرک زبان اقدام کنین من داوطلبم، ضمن اینکه آیلتس 5.5 دارم

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقتتون بخیر
          با داشتن آیلتس 5/5 میتوانید برای سوئد اقدام نمایید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *