اعزام دانشجو به یونان

کشور یونان در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده و عنوان مهد تمدن مغرب زمین را دارد. پایتخت یونان شهر آتن است و شهرهای مهم آن سالونیک، پاتراس و هراکلیون می باشند. دانشگاه های یونان با اغلب دانشگاه های مطرح اروپا ارتباطی مستقیم دارند. کشور یونان پایتخت فرهنگی اروپا با تمدنی هزار ساله است و جاذبه های بی نظیری دارد لذا اگر افراد شرایط سرمایه گذاری در یونان را دارند می توانند اقدام به اقامت سرمایه گذاری در این کشور کنند. سالانه افراد زیادی خواهان مهاجرت تحصیلی به یونان هستند. کشور یونان یکی از بهترین کشور ها برای اخذ بورسیه تحصیلی ، تحصیل و زندگی می باشد. شرایط تحصیل رایگان در یونان یکی از مزایای این کشور محسوب می شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل در یونان در اغلب رشته ها و مقاطع به صورت رایگان است و دروس به دو زبان یونانی و انگلیسی ارائه می شود. بنابراین زبان تحصیل در یونان به انگلیسی و یونانی می باشد، از این رو کشور یونان مقصد بسیاری از افراد جهت ادامه تحصیل در دانشگاه معتبر و پیشرفته می باشد. راه های مهاجرت به یونان از طریق اخذ ویزای کار در یونان ، سرمایه گذاری، کار و تحصیل در یونان می باشد، بنابراین اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری ، کار و تحصیل صورت می پذیرد. همکاران و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر از معتبرترین موسسات اعزام دانشجو واقع در شیراز راهنمای شما عزیزان در جهت اخذ ویزای تحصیلی یونان می باشند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در یونان

آموزش عالی در کشور یونان شامل تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات فنی می شود. تحصیلات دانشگاهی توسط دانشگاه ها ، دانشگاه آزاد، مدارس پلی تکنیک و مراکز عالی هنرهای زیبا ارائه می شود. تحصیلات فنی توسط مراکز آموزش عالی فنی نیز ارائه می شوند. در کشور یونان برخی از رشته ها در آموزشگاه ها ارائه میشود و نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارند که شامل رشته هایی همچون گردشگری ، هنر ، مذهب ، ارتش ، نیروی دریایی و نظم عمومی میباشد.

اعزام دانشجو به یونان

از شرایط اعزام دانشجو این است که هزینه تحصیل در یونان به صورت تقریباً رایگان می باشد و با توجه به انتخاب دانشجو و رشته مورد نظر دروس به زبان یونانی یا انگلیسی تدریس می شوند. لذا تحصیل در یونان به زبان انگلیسی مقدور می باشد. دانشگاه های پزشکی در یونان از معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه ها در سطح جهان است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند در تمامی کشورهای جهان مشغول به کار شوند یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان را به صورت تخصصی تکمیل نمایند. در کشور یونان 22 دانشگاه وجود دارد و رشته هایی همچون علوم انسانی، دندانپزشکی، داروسازی،وکالت، معماری، فیزیک، شیمی و … را ارائه می دهند.

هر مقطع تحصیلی در دانشگاه های یونان حدود4 سال به طول می انجامد البته در برخی رشته های خاص مانند پزشکی ممکن است حدود 5 یا 6 سال زمان ببرد. سال تحصیلی در یونان از اوایل ماه سپتامبر تا اواخر ماه آگوست می باشد. هر سال تحصیلی از 2 ترم تشکیل شده و هر ترم شامل 13 هفته تحصیلی و شرکت در کلاس می شود و 3 هفته جهت برگزاری امتحانات می باشد. یکی از مهم ترین دانشگاه های یونان دانشگاه آتن است اما دانشگاه های تسالونیکی، کرت و تراکیس نیز از اهمیت و اعتبار بالایی برخوردارند.

کشور یونان شامل 15 مرکز آموزش عالی فنی است که دوره تحصیل در این مراکز حدود 4 سال است که هر سال شامل 8 ترم می شود. دانشجویان در ترم آخر میبایست در امتحانات مربوط به رشته تحصیلی خود شرکت کرده و در صورت قبولی به دانشجویان مدرک فارغ التحصیلی داده می شود. بنابراین فرد برای ادامه تحصیل میبایست شرایط اخذ پذیرش در این دانشگاه ها را داشته باشد.در مراکز آموزش عالی یونان رشته هایی همچون: هنرهای گرافیکی، صنایع کشاورزی، بهداشت و رفاه، صنایع غذایی و … ارائه می شود. تحصیل در یونان در تمامی مقاطع به صورت تقریباً رایگان می باشد البته در برخی از رشته های فوق لیسانس و در دانشگاه های خصوصی دانشجو موظف به پرداخت شهریه دانشگاه می باشد. نکته قابل توجه این است که هزینه زندگی دانشجویی در یونان با توجه به مکان زندگی متغیر است.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یونان

مقطع لیسانس در دانشگاه های یونان معمولا 3 تا 4 سال به طول می انجامد که تحصیل در این مقطع به صورت رایگان است و دانشجویان از خدمات درمانی رایگان نیز بهره مند می شوند.

تحصیل در یونان در مقطع فوق لیسانس 2 سال به طول می انجامد. در این دوره سعی بر بالا بردن اطلاعات تخصصی دانشجو در رشته تحصیلی می باشد. زبان تحصیل در این مقطع اغلب یونانی است اما برخی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. یکی از شروط پذیرش در این مقطع داشتن حداقل یک مدرک زبان انگلیسی یا یونانی می باشد. آن دسته از متقاضیانی که خواهان ادامه تحصیل در یونان هستند میبایست مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت کنند زیرا تحصیل در یونان بدون مدرک زبان امکان پذیر نمی باشد بنابراین افراد می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی موسسه توسعه گران مهر در مدت زمانی کوتاه مدرک زبان خود را اخذ نمایند. برای دانشجویانی که مدرک زبان یونانی ندارد در صورت نیاز در دانشگاه های یونان دوره های یکساله آموزش زبان یونانی برگزار می شود.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا PHD یونان

مقطع دکترا در دانشگاه های یونان حدود 3 سال به طول می انجامد و دانشجویان در این مقطع تحصیلی میبایست یک موضوع برای پایان نامه خود ارائه دهند و روع موضوع ارائه شده تحقیق کنند و در پایان دوره پایان نامه خود را تحویل داده و از آن دفاع کنند.

در بسیاری از کشورها تولد عامل اصلی اخذ تابعیت نیست ولیکن از موارد تاثیر گذار محسوب می شود. نکته قابل توجه این است که اگر شما یک فرد خارجی باشید و فرزند شما در یونان به دنیا بیاید شما مقیم دائم یونان محسوب نمی شوید و اقامت در یونان از طریق تولد فرزند دائم نمی باشد.

تحصیل در یونان

دانشگاه های معتبر یونان

در اینجا به چند دانشگاه معتبر کشور یونان اشاره می کنیم:

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی یونان

  • گواهی عدم سوء پیشین
  • ریز نمرات تحصیلی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی سلامت
  • اثبات پشتوانه مالی
  • پاسپورت و شناسنامه متقاضی
  • مدارک شغلی ( در صورتی که شامل متقاضی شود)

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در یونان

زبان تحصیل در یونان چیست؟

زبان تحصیل در یونان به زبان بومی این کشور(یونانی) است. فقط در برخی رشته های تحصیلی و تحصیلات تکمیلی می توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

من تسلط به زبان یونانی ندارم، میتوانم برای تحصیل در یونان اقدام کنم؟

بله، شما می توانید در دوره های آمادگی زبان یونانی در این کشور اقدام کنید. دوره های زبان یونانی متفاوت است؛ بستگی به سطح زبان شما دارد.

شرایط تحصیل کارشناسی در یونان چیست؟

مقطع کارشناسی در یونان 3-4 سال به طول می انجامد. اکثر دوره های تحصیلی این مقطع به زبان یونانی برگزار می شود. برای تحصیل کارشناسی در یونان باید مدارکی مانند پاسپورت، ریز نمرات، مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان را ارائه دهید.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در یونان چیست؟

مقطع کارشناسی ارشد در یونان 2 سال به طول می انجامد. شما می توانید در بعضی رشته ها به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

شرایط تحصیل دکترا در یونان چیست؟

مقطع دکترا در یونان 2 سال به طول می انجامد که شما می توانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید. برای اخذ پذیرش دکترا باید رزومه علمی قوی داشته باشید.

آیا برای تحصیل در یونان به ویزای ورود نیاز دارم؟

دریافت ویزای ورود یونان بستگی به کشور مبداء شما دارد. متقاضیان ایرانی برای تحصیل در یونان باید برای دریافت ویزای D(ویزای تحصیلی یونان) اقدام کنند.

آیا دانشجویان بین الملل حین تحصیل در یونان می توانند کار کنند؟

کشور یونان مانند سایر کشور های اتحادیه اروپا اجازه کار پاره وقت را دارند. در دوره کارشناسی 10 ساعت در هفته، کارشناسی ارشد 20 ساعت و در مقطع دکترا 30 ساعت در هفته میتوانند کار کنند.

آیا بعد از اتمام تحصیلات در یونان می توانم در آنجا بمانم؟

بله، در صورتی که بتوانید در یونان کار پیدا کنید می توانید ویزای خود را تغییر دهید و بمانید. در نظر داشته باشید که شرایط اقتصادی و بازار کار یونان در سطح مطلوبی نسبت به سایر کشور های اروپایی از جمله آلمان قرار ندارد.

هزینه تحصیل در یونان چقدر است؟

هزینه تحصیل در یونان بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است؛ اما به طور کلی هزینه تحصیل در یونان حدود 6500 یورو در سال است. 

چرا دانشجویان تحصیل در یونان را انتخاب می کنند؟

کشور یونان در جنوب شرقی یونان قرار گرفته است و سطح خوبی از آموزش را به دانشجویان بین الملل ارائه می دهد. همچنین دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند. دانشجویان در این کشور با فرهنگ جدیدی آشنا می شوند و می توانند خود را با پیشرفت های جهانی همگام سازند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در یونان کدامند؟

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سال 2020-2021 در یونان عبارتست از:

  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی
  • دانشگاه ملی و Kapodistrian آتن
  • دانشگاه یانینا
  • دانشگاه کرت
  • دانشگاه پاتراس

افرادی که خواهان ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر و پیشرفته کشور یونان هستند و شرایط مهاجرت به این کشور را دارند یا قصد اقامت تحصیلی در یونان را دارند می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی توسعه گران مهر ضمن مشاوره در زمینه اعزام دانشجو به یونان ، در مدت زمانی کوتاه ویزای تحصیلی یونان را دریافت نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *