مهاجرت تحصیلی به سوئیس

سوئیس از جمله کشورهای اروپایی است که به دلیل فراهم بودن سطح زندگی خوب و رفاه اجتماعی بالا مهاجران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. در این میان، برخورداری از دانشگاه‌های برتر جهان و سطح علمی بالای آنها باعث شده است تا متقاضیان زیادی تصمیم به مهاجرت تحصیلی به سوئیس را داشته باشند و برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل، انواع بورسیه‌های تحصیلی و زندگی دانشجویی در این کشور آشنا شویم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس

افرادی که قصد مهاجرت به کشور سوئیس از طریق تحصیل را دارند لازم است تا در ابتدا با شرایط تحصیل در سوئیس آشنا شوند و شرایط خود را نسبت به آنها بسنجند. اگر شرایط متقاضیان مطابق با معیارهای خواسته شده از سوی اداره مهاجرت سوئیس باشد، دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند برای گرفتن پذیرش مدارس و دانشگاه‌ها و ویزای تحصیلی اقدام کنند. برخی از این شرایط برای مقاطع مختلف تحصیلی عبارتند از:

مقاطع تحصیلیمحدودیت سنیمدارک لازمامکان گرفتن بورسیه تحصیلی
مهد کودک یا پیش دبستانی4 الی 6 سالپاسپورت و مدارک شناسایی دیگرندارد
دبستان6 الی 12 سالپاسپورت و مدارک شناسایی دیگرندارد
متوسطه اول12 الی 15 سالپاسپورت و مدارک شناسایی دیگرندارد
متوسطه دوم15 الی 18 سالپاسپورت و مدارک شناسایی دیگردارد
لیسانستا 25 سالپاسپورت و مدارک شناسایی دیگر + ارائه مدارک مربوط به 12 سال تحصیل در مدرسه + مدرک زباندارد
فوق لیسانستا 32 سالپاسپورت و مدارک شناسایی دیگر + مدرک کارشناسی + مدرک زبان + انگیزه نامهدارد
دکتریتا 40 سالپاسپورت و مدارک شناسایی دیگر + مدرک کارشناسی ارشد + مدرک زبان + انگیزه نامه + رزومه تحصیلی و شغلی مناسبدارد

مشاوره مهاجرت تحصیلی به سوئیس اصطهباناتی

فرایند اپلای کردن برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس و مهاجرت تحصیلی به سوئیس دارای جزییاتی است که ممکن است متقاضیان زیادی از عهده آن به تنهایی برنیایند. داشتن یک مشاور مهاجرتی و استفاده از راهنمایی‌های او این مسیر را هموارتر و گرفتن ویزا را آسان‌تر می‌کند. وکلای برگزیده موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با داشتن سابقه خوب در این زمینه آماده مشاوره دادن به متقاضیان عزیز در رابطه با مهاجرت تحصیلی سوئیس هستند.

مهاجرت تحصیلی به سوئیس در تمام مقاطع

سیستم آموزش عالی در کشور سوئیس از کیفیت و استاندارد علمی بالایی برخوردار است و افرادی که در دانشگاه‌های این کشور درس می‌خوانند و فارغ التحصیل می‌شوند، مدرک تحصیلی آنها در تمام نقاط دنیا قابل قبول است. دانشگاه‌های سوئیس خروجی‌های بی نظیری دارند و مقالات علمی سطح بالایی از این مراکز منتشر می‌شود. همچنین سیستم آموزشی در سطح مدارس نیز در سوئیس بسیار پیشرفته و روش‌های آموزشی در این مدارس به صورت دانش آموز محور می‌باشد.

مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های سوئیس و مدت زمان آنها به صورت جدول زیر است:

مقطع تحصیلیمدت زمان گرفتن مدرکتوضیحات
کارشناسی3 سالدانشجویان در این مقطع باید 180 واحد درسی را بگذرانند. زبان آموزش در این مقطع بستگی به محل دانشگاه دارد. در طول دوره لیسانس دانشجویان موظفند تا دروس اجباری و اختیاری خود را پاس کنند و در سال آخر پایان نامه خود را ارائه دهند. گذراندن این مقطع برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و یا داروسازی ممکن است 5 تا 6 سال به طول انجامد.
کارشناسی ارشد1 الی 2 سالدانشجویان در این مقطع باید 90 الی 120 واحد درسی را پاس کنند. رشته‌های کارشناسی ارشد به طور معمول به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.
دکتری3 الی 5 سالدانشجویان مقطع دکتری در سوئیس عمدتا به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مشغول هستند و موظفند تا 240 واحد درسی را پاس کنند. تحصیل در این مقطع تمها در تعدادی از دانشگاه‌های سوئیس امکان پذیر است.

 

در دانشگاه‌های سوئیس هر سال تحصیلی به 2 ترم تقسیم می‌شود. ترم اول از سپتامبر شروع می‌شود و در دسامبر به پایان می‌رسد و ترم دوم از فوریه آغاز می‌شود و تا می ادامه پیدا می‌کند.

در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر رشته‌های دانشگاهی معمول، دانشجویان می‌توانند در یک دوره 1 الی 2 ساله که به مطالعات پیشرفته (MAS) معروف است شرکت کنند و در این دوره مطالعه مستقل و کار بر روی پایان نامه کارشناسی ارشد را انجام دهند.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

تحصیل برای دانش آموزان سوئیسی رایگان است اما دانش آموزان خارجی مشتاق به مهاجرت تحصیلی به سوئیس باید در مدارس بین المللی ثبت نام کنند و شهریه بپردازند. مبلغ شهریه این مدارس نسبت به شهر و خدماتی که در مدرسه ارائه می‌شود متفاوت است و هر مدرسه قوانین مخصوص به خود را دارد. اگرچه مدارس سوئیس به قانونمندی و سخت‌گیری شهرت دارند، اما از کیفیت آموزشی بی نظیری برخوردارند.

شرایط سنی مهاجرت تحصیلی به سوئیس

به طور معمول متقاضیان با هر شرایط سنی می‌توانند از دانشگاه‌های سوئیس پذیرش تحصیلی بگیرند اما نکته قابل توجه این است که در هنگام دریافت ویزای تحصیلی، افسر ویزا توجه ویژه‌ای به سن متقاضیان دارد. بنابراین قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی به سوئیس حتما این مورد را لحاظ کنید. اگر سن شما اختلاف زیادی با حداکثر سن مورد نیاز برای قبولی در یک مقطع تحصیلی دارد، ممکن است ویزای تحصیلی شما ریجکت شود چرا که مامور اداره مهاجرت، شما را به عنوان یک کیس پناهندگی در نظر خواهد گرفت. در پاراگراف‌های قبلی به محدودیت سنی در مقاطع مختلف تحصیلی اشاره کردیم اما برای آشنایی بیشتر شما عزیزان بار دیگر به آن می‌پردازیم.

مقاطع تحصیلیمحدودیت سنی
مهد کودک یا پیش دبستانی4 الی 6 سال
دبستان6 الی 12 سال
متوسطه اول12 الی 15 سال
متوسطه دوم15 الی 18 سال
لیسانسزیر 25 سال
فوق لیسانسزیر 32 سال
دکتریزیر 40 سال

هزینه مهاجرت تحصیلی به سوئیس

دانش آموزان خارجی در کشور سوئیس، در مدارس خصوصی و بین المللی تحصیل می‌کنند. این مدارس از دانش آموزان شهریه دریافت می‌کنند و تحصیل در آنها رایگان نیست.

دانشجویانی هم که قصد تحصیل در دانشگاه‌های سوئیس را دارند باید بدانند که در این کشور دانشگاه‌ها به 3 نوع دولتی، خصوصی و بورسیه وجود دارند و بسته به نوع دانشگاه، شهریه آنها متفاوت است.

علاوه بر هزینه‌های دانشگاه و تحصیل، متقاضیان مهاجرت تحصیلی به سوئیس باید در نظر داشته باشند که تخمینی از هزینه‌های اجاره خانه و زندگی روزمره را نیز در ذهن داشته باشند تا مدیریت این هزینه‌ها راحت‌تر انجام شود. در جدول زیر اشاره‌ای به هزینه‌های ضروری کرده‌ایم.

انواع هزینه هاهزینه ها به یورو
شهریه مدارس خصوصی120000 – 50000 یورو
مقطع لیسانس دانشگاه های دولتی بین المللی1300 – 800 یورو
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد1600 یورو
دانشگاه های خصوصی در سوئیس16000 – 1500 یورو
هزینه زندگی در سوئیس برای یک نفر (ماهانه)2500 – 650 یورو
اجاره خانه در سوئیس (ماهانه)1000 – 450 یورو
هزینه بیمه دانشجویی330 – 250 یورو

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به سوئیس

برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس گام اول این است که از مدرسه و یا دانشگاه مورد نظر پذیرش تحصیلی بگیرید. پس از موافقت و تایید دانشگاه برای دادن پذیرش تحصیلی به شما، لازم است تا برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئیس اقدام کنید. خوشبختانه افرادی که نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه را داشته باشند، شانس زیادی برای گرفتن ویزای خود را نیز دارند مگر اینکه نقص‌های آشکاری در پرونده آنها وجود داشته باشد. برای گرفتن ویزای تحصیلی لازم است تا مدارک لازم را با دقت تمام جمع آوری کنید و به کنسولگری سوئیس تحویل دهید. این مدارک عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه عکس مخصوص پاسپورت که به تازگی گرفته شده باشد
  • ارائه گذرنامه دارای اعتبار حداقل 90 روز
  • نوشتن انگیزه نامه
  • داشتن پروپوزال تحقیقاتی
  • در دست داشتن 2 توصیه نامه از اساتید مقطع تحصیلی قبلی دانشجویان
  • ارائه نسخه ترجمه شده از آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی تایید سلامت پزشکی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور ویزا
  • در دست داشتن رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • داشتن تمکن مالی کافی برای گذراندن دوران تحصیل در این کشور

دانش آموزانی که مقیم کشورهای اتحادیه اروپا باشند و پس از مهاجرت تحصیلی به سوئیس، قصد اقامت تحصیلی در این کشور به مدت کمتر از 3 ماه را داشته باشند، در صورت بیماری و یا بروز حادثه، می‌توانند با استفاده از کارت بیمه درمانی اروپا از مراقبت‌های اولیه پزشکی بهره مند شوند. اما دانش آموزانی که مدت زمان اقامت تحصیلی آنها در سوئیس بیش از 3 ماه طول بکشد، لازم است تا بیمه درمانی اجباری شوند. در این صورت می‌توانند از خدمات درمانی کشور سوئیس استفاده نمایند.

دانشگاه های برتر برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس

دانشگاه‌های کشور سوئیس از سطح علمی بسیار بالایی برخوردارند و در میان دانشگاه‌های رده برتر جهانی دیده می‌شوند. نظام آموزشی این کشور از نظام آموزشی اروپا پیروی می‌کند و استانداردهای علمی بالایی دارد. در سوئیس دانشگاه‌ها به 2 نوع فنی-حرفه‌ای (University of Applied Siences) و دانشگاه‌های ارائه شده توسط کانتین‌ها یا استان‌های فدرال تقسیم می‌شوند. تحصیل در دانشگاه‌های فنی-حرفه‌ای مستلزم قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه‌ها است و دانشجویان با ورود به آنها، همزمان با تحصیل به گذراندن دوره‌های کارآموزی نیز مشغول می‌شوند. در این دوره‌ها دانشجویان معمولا یک تا دو روز در هفته را در کلاس‌های دانشگاهی شرکت می‌کنند و در باقی روزهای تحصیلی مشغول یادگیری مهارت‌ها و کارآموزی هستند. مدت زمان گرفتن مدرک از دانشگاه‌های فنی-حرفه‌ای معمولا 6 سال طول می‌کشد.

در دانشگاه‌های فدرال نیز معمولا چند رشته دانشگاهی وجود دارند که در میان دانشجویان جزء پرطرفدارترین‌ها هستند که عبارتند از: علوم سیاسی، حقوق، رشته‌های مهندسی مانند مکانیک و برق، علوم اقتصادی و …

در زیر لیستی از دانشگاه‌های برتر سوئیس را برایتان جمع آوری کرده‌ایم:

 

  1. دانشگاه بازل  (University of Basel)
  2. دانشگاه برن  (University of Bern)
  3. دانشگاه فرایبورگ  (University of Fribourg)
  4. دانشگاه ژنو  (University of Geneva)
  5. دانشگاه لوزان  (University of Lausanne)
  6. دانشگاه لوکرن  (University of Lucrene)
  7. دانشگاه نوشاتل  (University of Neuchâtel)
  8. دانشگاه سنت گالن  (University of St. Gallen)
  9. دانشگاه زوریخ  (University of Zurich)
  10. دانشگاه دلاسویزرا ایتالیانا  (Università della Svizzera italiana)
  11. دانشگاه  EPFL Swiss Federal Institute of Technology Lausanne (EPFL)
  12. دانشگاه  ETHZ Swiss Federal Institute of Technology Zurich (ETHZ)
  13. دانشگاه  IHEID Graduate Institute of International and Development Studies (IHEID)
  14. دانشگاه فنی و حرفه ای سوئیس غربی  (University of Applied Sciences Western Switzerland)
  15. دانشگاه فنی و حرفه ای برن  (Bern University of Applied Sciences)
  16. دانشگاه فنی و حرفه ای سوئیس شرقی  (University of applied Sciences Eastern Switzerland)
  17. دانشگاه فنی و حرفه ای و هنر سوئیس جنوبی  (University of Applied Sciences and Arts of Southern Switzerland)
  18. دانشگاه تربیت مدرس  (Universities of teacher education)

بورسیه های تحصیلی سوئیس

بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های سوئیسبه دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی تعلق می‌گیرد اما دانشجویان ارشد و دکتری شانس بیشتری برای گرفتن این بورسیه‌ها دارند. دانشگاه‌های سوئیس بورسیه‌های متنوعی را برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند که این بورسیه‌ها هزینه‌های مختلفی از جمله هزینه‌های شهریه دانشگاه، هزینه‌های درمانی دانشجویان، کمک هزینه مسکن دانشجویان و حتی بلیط هواپیما را نیز پوشش می‌دهند. بسته به اینکه متقاضیان از کدام نوع بورسیه استفاده می‌کنند، می‌توانند امکان تحصیل رایگان و یا کم هزینه را دریافت کنند. نکته حائز اهمیت این است که رقابت در گرفتن بورسیه‌ها در میان دانشجویان بالاست. برخی از بورسیه‌هایی که توسط دانشگاه‌های سوئیس ارائه می‌شوند عبارتند از:

 

نوع بورسیهمقطع تحصیلیمیزان پوشش هزینه ها توسط بورسیه
بورسیه‌ مسابقه جهانی مایکروسافت Imagine Cupدبیرستانفول فاند (تمامی هزینه های تحصیل و زندگی)
جایزه آیلتس شورای بریتانیا ۲۰۲۲لیسانس و فوق لیسانستامین مالی قسمتی از هزینه های دانشجویان (10000 – 3000 یورو)
J.C.W.  جایزه دانشجوی دکترای شپرد در دانشگاه بازل سوئیسدکتری1500 فرانک سوئیس
برنامه بورسیه یادبود ریچی-جنینگ، ۲۰۲۳لیسانس و فوق لیسانس10000 – 1000 دلار
کمک هزینه تحصیلی آملیا ارهارت برای زنان ۲۰۲۳دکتریتا 10000 دلار
بورسیه‌های عالی دولت سوئیس برای دانشمندان و هنرمندان خارجی، ۲۰۲۳-۲۰۲۲فوق لیسانس- دکتری- پست داکتامین مالی قسمتی از هزینه های دانشجویان
بورسیه‌­های عالی کارشناسی ارشد دانشکده علوم دانشگاه ژنو در سوئیس، ۲۰۲۳فوق لیسانستا 15000 فرانک سوئیس فقط در قبال شهریه

شرایط اقامت از طریق مهاجرت تحصیلی به سوئیس

دانشجویانی که از طریق مهاجرت تحصیلی به سوئیس می‌روند، پس از مستقر شدن در این کشور و آشنایی با فضاهای طبیعی سوئیس، کیفیت بالای زندگی و سطح رفاه اجتماعی ممکن است علاقمند به ماندن در سوئیس شوند و قصد بازگشت به کشور مبدا را نداشته باشند. در چنین شرایطی لازم است تا دانشجویان پس از گذراندن دوران تحصیل خود و گرفتن مدرک فارغ التحصیلی‌شان، در این کشور به دنبال کار باشند. دانشجویانی که در سوئیس به دنبال کار هستند، تا 6 ماه پس از فارغ التحصیلی می‌توانند در این کشور اقامت خود را تمدید کنند و با گرفتن مجوز کار از اداره مهاجرت، مشغول پیدا کردن شغل مناسب و دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما و یا شرکت‌های سوئیسی باشند. برای گرفتن مجوز کار از اداره مهاجرت سوئیس لازم است تا این 3 مورد را به اداره مهاجرت ارائه دهید:

  1. مدرک فارغ التحصیلی متقاضیان
  2. تاییدیه تمکن مالی
  3. اثبات داشتن محل زندگی در سوئیس

برای تمدید اقامت خود در سوئیس پس از فارغ التحصیلی نیاز است تا نوع ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید. با گرفتن مجوز کار و پیدا کردن شغل در این کشور، باید نامه‌ای را از کارفرمای سوئیسی دریافت و به اداره مهاجرت تحویل دهید تا با اقامت کاری شما در این کشور موافقت شود. البته لازم به ذکر است که برای تایید نامه کارفرمای سوئیسی و تمدید اقامت شما نیاز است تا کارفرما ثابت کند که از میان شهروندان کشور سوئیس مورد مناسبی برای جایگاه شغلی مورد نظر وجود نداشته است.

مهاجرت تحصیلی به سوئیس و اخذ تابعیت

این موضوع باید برای تمام دانشجویان روشن شود که مهاجرت تحصیلی به سوئیس از طریق تحصیل به هیچ وجه منجر به گرفتن اقامت دائم و تابعیت سوئیس نمی‌شود. دانشجویانی که مایل به گرفتن اقامت و تابعیت این کشور را دارند در ابتدا باید از روش‌های دیگری نوع ویزای خود را تغییر دهند. برای مثال گرفتن پیدا کردن شغل در سوئیس و گرفتن ویزای کاری این کشور  و پرداخت مالیات باعث می‌شود تا پس از 5 سال متقاضیان بتوانند برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنند.

همچنین متقاضیان می‌توانند پس از 10 سال در صورتی که مالیات پرداخت کرده باشند، دارای سوء پیشینه کیفری در سوئیس نباشند و با فرهنگ و زبان این کشور آشنا باشند، تابعیت سوئیس را دریافت کنند.

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

از جمله شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس تسلط به زبان‌های رایج در دانشگاه‌های این کشور است. در دانشگاه‌های سوئیس درس‌ها عمدتا به زبان‌های آلمانی‌، فرانسوی و انگلیسی تدریس می‌شوند. متقاضیانی که به هرکدام از این 3 زبان تسلط داشته باشند و مدرک آنها را دریافت کرده باشند می‌توانند به راحتی در دانشگاه مد نظرشان به ادامه تحصیل بپردازند. اما افرادی هم هستند که نه آلمانی و فرانسوی بلدند و نه زبان انگلیسی. خبر خوب برای این افراد این است که برخی از دانشگاه‌های سوئیس دانشجویانی که دارای آیلتس 5 باشند را نیز می‌پذیرند. اما شرط این دانشگاه‌ها برای دانشجویانی که بدون مدرک زبان قصد تحصیل دارند این است که قبل از شروع سال تحصیلی جدید، در دوره‌های زبانی که توسط خود دانشگاه‌ها برای تقویت زبان دانشجویان برگزار می‌شود شرکت کنند و حد نصاب نمره زبان برای شرکت در کلاس‌های دانشگاه را کسب کنند.

کار دانشجویی در حین تحصیل در سوئیس

تمامی دانشجویان خارجی که مهاجرت تحصیلی به سوئیس داشته اند حق کار کردن در حین تحصیل را در این کشور دارند و این باعث می‌شود تا بسیاری از دانشجویان بین المللی علاوه بر تحصیل، بتوانند یک شغل پاره وقت داشته باشند و منبع درآمدی برای مدیریت هزینه‌های تحصیلی و زندگی‌شان داشته باشند. دانشجویان حق 15 ساعت کار در هفته را دارند و برای پیدا کردن کار مناسب، می‌توانند به واحد کاریابی دانشگاه‌ها که به منظور کمک به دانشجویان برای پیدا کردن شغل پاره وقت ایجاد شده‌اند، مراجعه کنند.

اما مهم‌ترین شرط برای کار کردن همزمان با تحصیل این است که دانشجویان باید اظهارنامه‌ای از سوی دانشگاه مبنی بر اینکه کار کردن خللی بر درس خواندن آنها وارد نمی‌کند را در دست داشته باشند و به واحد کاریابی ارائه دهند. پایین‌ترین دستمزد برای مشاغل دانشجویی از ساعتی 15 فرانک سوئیس شروع می‌شود. این مبلغ می‌تواند برای تامین هزینه‌های زندگی دانشجویی افراد کافی باشد.

آزمون‌های ورودی برای تحصیل در سوئیس

برای اینکه بتوانید فرصت تحصیل در دانشگاه‌های سوئیس را داشته باشید نیاز است تا در ابتدا مهارت‌های زبانی خود را ثابت کنید و نشان دهید که به یکی از زبان‌های آلمانی، فرانسوی و یا انگلیسی تسلط دارید. البته اگر آخرین مدرک دانشگاهی خود را از یک دانشگاه انگلیسی زبان گرفته باشید نیازی به اثبات مهارت زبانی ندارید.

در هنگام مهاجرت تحصیلی به سوئیس، علاوه بر شرکت در آزمون‌های زبانی و داشتن مدارک آنها، برای درس خواندن در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیاز است تا  در آزمون‌های GMAT و GRE نیز شرکت کنید. در زیر جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم که در آن آزمون‌های زبانی مورد قبول دانشگاه‌های سوئیس برایتان آورده شده است:

نام آزمون زبانحداقل نمره مورد نیاز برای قبولی دانشگاه
آزمون TOEFL70 الی 90
آزمون IELTS6.5 الی 7
آزمون DALFC1
آزمون testDaFTDN 4
Goethe CertificateC1
آزمون  CELIC1
آزمون  PLIDAC1
آزمون  GMAT634 به بالا

محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در سوئیس

رشته‌های دانشگاهی زیادی در سوئیس وجود دارند که متقاضیان زیادی علاقمند به مطالعه آنها هستند. در این قسمت با برخی از این رشته‌های پرطرفدار آشنا می‌شویم:

 

نام رشتهطول دوره دانشگاهیشهریه سالانه (به فرانک سوئیس)
لیسانس مدیریت هتل داری بین المللی2 الی 3 سال24000 فرانک
فوق لیسانس مهندسی مکانیک2 سال2400 فرانک
رشته MBA3 ترمهر ترم 12600 فرانک
فوق لیسانس هوش مصنوعی2 سال8000 فرانک
لیسانس مدیریت بازرگانی3 سال27000 فرانک

شرایط اسکان در خوابگاه های دانشجویی سوئیس

دانشجویانی که از طریق مهاجرت تحصیلی به سوئیس می‌روند، می‌توانند در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها اسکان داشته باشند. برخی از خوابگاه‌ها درون محوطه دانشگاه هستند و برخی دیگر در خارج از محوطه. شهریه‌ای که دانشجویان در ازای اقامت در خوابگاه باید بپردازند بستگی به شهر و دانشگاه مورد نظر دارد. در جدول زیر نگاهی به میزان شهریه خوابگاه‌ها در برخی از شهرهای سوئیس می‌اندازیم:

نام شهر هزینه سالانه خوابگاه‌ها
زوریخ5000 – 1700 فرانک
ژنو5000 – 1700 فرانک
لوزان2800 – 1500 فرانک
بازل2600 – 1400 فرانک

 دریافت ویزا برای تحصیل در سوئیس

متقاضیان زمانی می‌توانند برای گرفتن ویزای تحصیلی سوئیس اقدام کنند که از قبل نامه پذیرش دانشگاه موردنظرشان را دریافت کرده باشند. در این صورت می‌توانند با در دست داشتن مدارک زیر به سفارت سوئیس مراجعه کنند و برای دریافت ویزای دانشجویی درخواست بدهند:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا و ارائه آن به کنسولگری
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی با پیش زمینه مناسب
  • گذرنامه
  • نامه پذیرش از دانشگاه سوئیس
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • تاییدیه تمکن مالی دانشجویان
  • نسخه ترجمه شده رزومه تحصیلی
  • نوشتن انگیزه نامه
  • دادن تعهد به خارج شدن از کشور سوئیس پس از فارغ التحصیلی

مزایا و معایب تحصیل در سوئیس

حال که تا اینجا با جزییاتی از مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل آشنا شدیم، مروری بر مزایا و معایب تحصیل در این کشور را با هم بررسی می‌کنیم.

مهاجرت تحصیلی سوئیس مزایایی را برای دانشجویان خارجی در بر دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • سطح علمی بالای دانشگاه‌ها و مدارس سوئیس
  • رفاه اجتماعی زیاد و کیفیت خوب زندگی در این کشور
  • وجود بورسیه‌های مختلف تحصیلی و کمک هزینه‌های متنوع برای کمک به دانشجویان خارجی
  • برگزاری انواع رویدادها و مراسم مختلف فرهنگی-اجتماعی

در کنار همه این ویژگی‌های خوب، تحصیل در دانشگاه‌های سوئیس معایبی نیز برای متقاضیان دارد که عبارتند از:

  • وجود هزینه‌های بالای زندگی روزمره در این کشور اروپایی
  • وجود قوانین سختگیرانه شهروندی
  • دشواری در پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی

سخن پایانی

کشور سوئیس بدلیل برخورداری از سطح زندگی خوب و همچنین وجود استانداردهای بالای آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها، سالانه مقصد بسیاری از متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. افرادی که قصد درس خواندن در دانشگاه‌های این کشور را دارند می‌توانند به دانشگاه‌های مدنظرشان درخواست پذیرش ارسال کنند و با گرفتن موافقت دانشگاه مقصد، اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی سوئیس کنند. همچنین کشور سوئیس بورسیه‌های تحصیلی متنوعی را نیز به دانشجویان و دانش آموزان اختصاص می‌دهد اما رقابت بر سر گرفتن این بورسیه‌ها بالاست. وجود 3 زبان اصلی انگلیسی، آلمانی و فرانسوی در کشور سوئیس باعث می‌شود تا بسیاری از متقاضیان قدرت تصمیم گیری برای انتخاب زبان مورد نظرشان را نداشته باشند. مشاوران خبره موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در خصوص زبان مورد نیاز و شرایط کامل مهاجرت تحصیلی به سوئیس آماده کمک به دانشجویان عزیز هستند.

سوالات متداول

1.آیا تحصیل در سوئیس رایگان است؟

تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در سوئیس رایگان نیست.

2.آیا امکان پرداختن به کار دانشجویی در سوئیس وجود دارد؟

دانشجویان کارشناسی می‌توانند 10 ساعت در هفته کار کنند.

3.محدودیت سنی تحصیل در سوئیس چگونه است؟

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس محدودیت سنی ندارد اما برای دریافت ویزا باید شرایط سنی شما مناسب باشد.

4.مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در سوئیس چیست؟

برای آن که بتوانید در دوره‌های فوق لیسانس سوئیس شرکت کنید باید مدرک آیلتس بالای 6 تا 6.5 داشته باشید.

5.رشته‌های محبوب برای تحصیل در کشور اتریش کدام‌اند؟

رشته‌های نظیر مهندسی، بانکداری و مدیریت از جمله پرمتقاضی‌ترین رشته‌های تحصیلی در سوئیس محسوب می‌شوند.

6.دانشجویان برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس باید مدرک چه زبانی را داشته باشند؟

با توجه به زبان تدریس دانشگاه مقصد، متقاضیان نیاز دارند تا به یکی از زبان‌های آلمانی، انگلیسی و فرانسوی تسلط داشته باشند و مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه را فراهم کنند.

7.آیا مستقیما می‌توان از طریق اقامت تحصیلی در سوئیس برای گرفتن اقامت دائم سوئیس اقدام کرد؟

خیر. افرادی که مایل به دریافت اقامت دائم سوئیس هستند در ابتدا باید ویزای دانشجویی خود را به انواع دیگر ئیزا از جمله ویزای کاری و یا ویزای ازدواج با یک فرد سوئیسی تغییر دهند و سپس برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنند.

8.آیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های سوئیس وجود دارد؟

خیر. تحصیل در دانشگاه‌های سوئیس برای دانشجویان بین المللی به هیچ وجه رایگان نیست و باید شهریه بپردازند. در صورتی که دانشجویان بورسیه تحصیلی دریافت کنند، می‌توانند از کمک هزینه‌های دانشگاه برای پرداخت شهریه و یا هزینه‌های زندگی استفاده کنند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

148 دیدگاه برای “تحصیل در سوئیس + شرایط و هزینه

  1. مهدیه عزیزی گفت:

    سلام من دوتا سوال دارم یکی برای خودم یکی دیگر هم برای دوستم
    چ رشته ای برای سویس خوبه؟
    و یکی دیگه اینکه
    با رشته هنر میشه بورسیه گرف برای سویس؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس مقطع تحصیلی و رزومه علمی شما حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  2. پریسا گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم که‌اگر مدرک زبان المانی هم باشه،باز هم نبازی به مدرک آیتلس هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      در صورتیکه زبان تحصیل شما آلمانی باشد، دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان انگلسیی ندارید.

  3. احمدرضا گفت:

    سلام خسته نباشید، من دیپلم دارم ۲۵ ساله دوتا سوال دارم اول اینکه آیا امکان تحصیل در سوییس بدون مدرک زبان هست یعنی اونجا زبان بخونم و دوم اینکه در صورت تحصیل در سوییس آیا میتونم حساب بانکی داشته باشم و داراییهای خود رو به سوییس منتقل کنم چیزی حدود ۳۰۰ هزار دلار، اگر سوییس نمیشه چه کشورهایی هست که ممکن باشه، ممنون میشم جواب بدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس نیاز به ارائه مدرک زبان دارید. به دانشجویان بین المللی اجازه باز کردن حساب بانکی داده می شود.

  4. فاطمه گفت:

    با سلام من دانشجو رشته شیمی کاربردی هستم 84واحد پاس کردم با معدل کل 14/09 دبیرستان فارغ التحصیل از سمپاد بودم واز لحاظ عاطفی وابستگی به خانواده دارم خانوادم تنها من دارن آیا امکان دارد برای تحصیل وکار به سوئيس برم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      با توجه به شرایط سنی خود امکان بردن خانواده تان به عنوان همراه را ندارید.

  5. مسعود گفت:

    سلام میخواستم بدونم اگراز لیسانس پرستاری وارد دانشگاه سوییس بشم وفوق لیسانس بگیرم بعد ازتحصیل میتونم وارد بازار کار سوییس بشم واقامتش کسب کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، امکان پیدا کردن کار در سوئیس برای فارغ التحصیلان پرستاری وجود دارد.

  6. علی سهرابی گفت:

    سلام. بنده فارغ التحصیل شیمی(بیوشیمی) دانشگاه شریف هستم با رزومه زیر:
    1. 1 مقاله ISI
    2. 3 کنفرانس و مقاله داخلی
    3.نویسنده 2 کتاب در زمینه تخصصی
    4. TOEFL:99
    5. دو سال سابقه کار به عنوان طراح پرایمر
    6. سابقه 1 سال و نیم کار در بیمارستان

    آیا میتونم برای مقطع دکتری بیوشیمی دانشگاه زوریخ یا EPFL شانس داشته باشم؟ (معدلم یکم پایینه، 15.64)
    مرسی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، شرایط شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس مناسب است.

  7. حسنی گفت:

    با سلام اکثریت دانشگاه های سوییس به کدام زبان هستند آلمانی یا انگلیسی چون من فرصت زیادی (4سال و بیشتر) برای یادگیری زبان دارم و میخاستم بدونم ک با کودوم زبان زندگی راحت تری خواهم داشت؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      زبان تحصیل در سوئیس بسته به مقطع تحصیلی شما دارد. برای کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

  8. محمد گفت:

    با سلام
    بنده فارغ التحصیل کارشناسی حقوق با معدل ۱۷.۵۶ از دانشگاه آزاد هستم و میخوام که برای ارشد در سوییس ‍‍پذیرش بگیرم
    من شنیدم که برای رشته حقوق در سوییس حتما باید از کارشناسی شروع کرد
    آیا شما این ادعا رو تایید میکنید؟؟؟
    ممنونم از شما.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، نیاز به ارائه مدرک کارشناسی مرتبط دارید.

  9. حمید گفت:

    سلام
    من ۲۵ سالمه و زبان آلمانی رو کاملا تسلط دارم.
    آیا امکان پذیرش گرفتن برای رشته کامپیوتر zth یا epfl در مقطع کارشناسی هست؟
    ایا امکان مشاوره حضوری در تهران وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، شما می توانید از طریق شماره های ذکر شده در سایت برای اخذ نوبت مشاوره حضوری اقدام نمایید و به صورت حضوری تمامی اطلاعات خود را دریافت نمایید.

  10. با سلام خدمت شما
    لنده ليسانس فقه و حقوق دارم از دانشگاه غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی در اصفهان با معدل 16.94
    فوق لیسانس جزا از دانشگاه آزاد شهرکرد 10واحد دیگه دارم ک تمام کنم.معدل فعلی18
    سطح زبانم متوسطه ولی ن آیلتس دارم ن توانایی مکالمه.
    متاهل و 26سالمه.همسرم هم دقیقا همین شرایطو داره.میخام فوق لیسانسمو سوئيس بخونم.تمکن مالی آنچنان ندارم ولی میتونم تا سقف 50تومن جور کنم.لطفا راهنمایی کنید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در سوئیس ارائه مدرک زبان الزامی است.

  11. نگار ا گفت:

    سلام خسته نباشید … من 17 ساله هستم و سال بعد کنکور دارم…زبان انگلیسی رو کامل بلدم و از نظر مالی هم مقدور به هزینه کردن حدود 130 میلیون حدااکثر میباشم…میخوام قبل کنکور برم و در اروپاادامه تحصیل بدم..ایا با شرایط و مقطع تحصیلی من امکانش هست؟؟؟ با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      پس از اخذ دیپلم خود می توانید برای تحصیل در کشور های اروپایی مانند آلمان، مجارستان،فرانسه و غیره اقدام نمایید.

  12. ساینا صدیق گفت:

    با سلام. می خواستم بدونم اصولا مساله ی تمکن مالی و اون مدرکی که باید ارائه بشه مبتنی بر اینکه خرج یک سال زندگی تو کشور اروپایی رو داریم چقدر مهمه و آيا بدون همچین مدرکی اصلا کوچک ترین شانسی وجود داره ?

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      نامه تمکن مالی برای اخذ ویزا و سفارت های کشور های اروپایی مسیله مهمی است و ارائه آن الزامی است. اکثر کشور ها برای کار افراد خبره و دارای مدرک تحصیلی معتبر را می گیرند.

  13. پرهام گفت:

    درود و خسته نباشید ،
    دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان هستم با پایه ی زبان انگلیسی قوی و ترم 3 از رشته علوم پایه (بنیادی) ، میخواستم بدونم امکانش هست برای تحصیل ارشد به سوییس فکر کنم ، یا اینکه اگه کشور بهتری هست که اخذ اقامت تحصیلی و زندگی دانشجویی در اون راحت تره بهم معرفی کنید لطفا ، پیشاپیش ممنون از راهنماییتون.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور سوئیس برای ادامه تحصیل، دانشگاه و سیستم آموزشی معتبری دارد. شرایط اخذ اقامت تحصیلی بسته به شرایط شما دارد.

  14. تيا گفت:

    با سلام و احترام

    من ليسانس صنايع از علوم فنون مازندران و ارشد صنايع از يو تي ام مالزي و ارشد روانشناسي از پيام نور رو دارم و ميخوام براي دكتري روانشناسي دانشگاه ژنو اقدام كنم.
    ميشه لطفا راهنماييم كنيد كه ايا بصورت رايگان امكانش هست؟؟ چه شرايطي داره؟؟

    سپاسگزارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای ادامه تحصیل در سوئیس باید تمامی مدارک تحصیلی شما با یکدیگر مرتبط باشد.

  15. محمدرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می خواستم ببینم شانسم برای پذیرش در دانشگاه ETH در رشته عمران چقدر است؟ آیا با این رزومه میتونم فول فاند بگیرم؟
    10 مقاله ISI چاپ شده
    14مقاله ISI در حال داوری
    بیش از 15 مقاله داخلی- کنفرانسی و علمی پژوهشی
    شاگرد اول ورودی خود
    دانشجو امیرکبیر تهران – با معدل بالای 17
    سن 26

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، سابقه علمی شما امکان تحصیل در سوئیس را برآورده می نماید.

  16. مهسا گفت:

    با سلام
    ببخشيد اينكه ميگن سويس به كسي اقامت داييم نميده بعد از تحصيل بايد كشور را ترك كرد درسته؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور سوئیس نیز مانند سایر کشور ها اقامت دائم ارائه می دهند. بعد از فارغ التحصیلی با پیدا کردن کار می توانید بعد از 5 سال برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید.

  17. گ.مختاری گفت:

    با سلام و خداقوت.بنده لیسانس پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی همدان و فوق لیسانس تربیت بدنی(حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی) از دانشگاه پیام نور مرکز تهران دارم.برای ادامه تحصیل قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی مثل سوئیس، اتریش، نروژ، دانمارک و… رو دارم. مقالات شما رو تاحدودی مطالعه کردم. اما میخاستم منو راهنمایی کنید که تو کشورهای اروپایی به چه نیروی انسانی ایی بیشتر نیازه؟چون من نمیدونم پرستاری رو ادامه بدم یا تربیت بدنی؟ اما هدفم اینه که بعد تحصیل همونجا شاغل بشم و اقامت بگیرم‌ و میخام راهی رو ادامه بدم که بهتره. ممنونم از لطفتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      اکثر کشور هایی اروپایی بازار کار خوبی برای اکثر رشته های تحصیلی مانند پرستاری ارائه می دهند. شما می توانید از طریق رشته تحصیلی پرستاری خود برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایید.

  18. آوا گفت:

    سلام برای پذریش در مقطع ارشد در کشور سوئیس چه شرایطی لازم است؟(لیسانس اپتومتری

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بسته به دانشگاه انتخابی شرایط تحصیل متفاوت است. برای تحصیل ارشد به طور کلی باید رزومه علمی قوی و مدرک زبان ارائه دهید.

  19. احسان گفت:

    با سلام
    لیسانس هوافضا معدل 17.5 دانشگاه آزاد،با تجربه صنعتی و مدال جهانی اختراعات از سوییس هستم. برای دریافت بورسیه ارشد و دکتری کدام کشورها در اروپا مناسب تر است.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ بورسیه مقطع دکترا و کارشناسی ارشد باید شرایط شما بررسی شود. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه ازلاعات دقیق کافی نمی باشد. با ما در ارتباط باشید.

  20. مهسا ادیبی گفت:

    سلام در صورت گرفتن پذیرش دکترا از دانشگاه های سوئیس آیا امکان همراه بردن همسرم هم برای من هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور سوئیس به دانشجویان بین الملل اجازه بردن همراه را می دهد.

  21. شيرين م گفت:

    با درود
    پسر بنده ١٧ سالشونه و در رشته گرافيك رايانه اي در سال يازدهم مشغول به تحصيل ، با معدل ١٧ (سال گذشته ) با توجه به سن و رشته ي تحصيلي ايشون و با توجه به اينكه بسيار علاقمند به ادامه تحصيل در خارج از كشور است آيا امكان ادامه تحصيل براي ايشون فراهم هست ؟ و كدام كشور رو پيشنهاد ميكنيد در رشته خودش ؛
    ضمنا ممنون ميشم در مورد وضعيت نظام وظيفه راهنمايي كنيد.
    با سپاس

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      کشور فرانسه برای شما می توانید گزینه مناسبی باشد. در صورت داشتن نامه معافیت تحصیلی می توانیدباگذاشتن وثیقه از کشور خارج شوید.

  22. هانیه صادقی گفت:

    سلام خسته نباشین
    من ساکن کشور سوئیس هستم و از ایران قبولی دانشگاه شهید بهشتی رشته ی پرستاری رو دارم الان هم در حال خوندن زبان آلمانی هستم میخواستم بدونم این مدرسه های فنی حرفه ای(fachschule) برای رشته ی پرستاری بهتره یا دانشگاه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      تحصیل در دانشگاه های پرستاری در آلمان ارجحیت دارد.

  23. مهران گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید یک سوال داشتم من لیسانس کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه آزاد اهواز با معدل 17رو دارم.خواستم بدونم که به دانشگاه آزاد بورسیه تعلق میگیره برای فوق لیسانس؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای دریافت بورسیه تحصیلی رزومه علمی و پژوهشی شما مورد بررسی قرار میگیرد.

  24. نهول قانونی گفت:

    سلام من ۱۹ سالمه ترم دوم رشته علوم تربیتی هستم،میخواستم بپرسم اگ بخوام تو کشور سوئیس ادامه تحصیل بدم،زبان آلمانی هم بلد باشم چه شرایطی داره؟و هزینه هاش چقدره؟من معدل کل 14 و معدل نمره های نهاییم ۱۲ هستش،معدل نهایی هم تاثیر داره یا فقط معدل کل مهمه؟ممنون میشم شرایط کاملشو بهم توضیح بدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بیشتر ظرفیت دانشگاه های سوئیس برای مقطع کارشناسی برای دانشجویان بومی است. به شما توصیه می کنیم برای کشور های دیگر و یا برای کارشناسی ارشد دانشگاه های سوئیس اقدام نمایید.

  25. صبا اسدی گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    من امسال 17 سال دارم و سال 99 باید کنکور بدهم و الان در رشته تجربی مشغول به تحصیل هستم . ولی می خواهم در یکی از دانشگاه های معتبر اروپا در مقطع لیسانس رشته معماری بخوانم .
    الان سوال بنده از شما این است که من برای وارد شدن به رشته معماری حتما باید دیپلم ریاضی داشته باشم یا با همون دیپلم تجربی می توانم از دانشگاه پذیرش بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط تحصیل بسته به کشور انتخابی شما دارد. لطفا با ما در ارتباط باشید تا شما را در رابطه با انتخاب کشور راهنمایی نماییم.

  26. کریمی گفت:

    سلام
    من سی سالمه و ایلتس اکادمیک ۶ گرفتم .۹ سال هم سابقه کار دارم می تونم برای ارشد بهداشت اپلای بگیرم؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه رزومه علمی قوی داشته باشید می توانید شانس خود را امتحان نمایید. در نظر داشته باشید که برای افزایش شانس خود بهتر است مدرک زبان بالاتری را دریافت نمایید.

  27. علیرضا حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من ازتون یه چند تا سوال پرسیدم و شماهم جواب منو‌ دادید ممنون
    و گفتید برای تحصیل سال آخر در خارج‌از کشور پیشنهاد های دیگه ای هست و دارین میشه اونارو بگین؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های ذکر شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  28. ثمین گفت:

    سلام من در حال خواندن زبان فرانسه هستم و سطح انگلیسی خوبی هم دارم.رشته میکروبیولوژی دانشگاه فلاورجان هستم،برای ارشد میتونم سویئس اقدام کنم؟ قبولی در دانشگاه دولتی چه شرایطی دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در سوئیس باید رزومه علمی بسیار قوی داشته باشید. لطفا برای بررسی بیشتر مدارک تحصیلی خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید.

  29. علیرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من 22 سالمه مهندس برق گرایش مخابرات هستم میخوام واسه کارشناسی ارشد پذیرش بگیرم
    معدل دوره کارشناسیم 15 هست از دانشگاه دولتی
    آیلتس6.5 دارم
    چند مدرک فنی حرفه ای در دوره های برق و کامپیوتر دارم
    در زمینه نرم افزار های رشته برق هم تخصص نسبتا خوبی دارم
    آیا میتونم با این شرایط از دانشگاه فدرال زوریخ پذیرش بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس باید رزومه علمی قوی داشته باشید. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  30. امیر گفت:

    سلام از نظر شما کانادا برای مهندسین برق بهتر است یا سوئیس؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بستگی به شرایط شما دارد. هر دو کشور بازار کار خوبی برای مهندسین دارد.

  31. سلماز گفت:

    با سلام.من ارشد پرستاری هستم.برای دکتری پرستاری در سوییس برای چه دانشگاهی و از چه طریق باید اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دانشگاه های متعددی وجود دارند که دوره های دکتری را حتی با بورسیه ارائه می دهند و پیشنیاز آن، همین مدارک ارشد و نمرات و رزومه تحقیقاتی قوی است.

  32. افسانه گفت:

    سلام.من دکترای عمومی داروسازی هستم.ایا برای گرفتن تخصص داروسازی در دانشگاه های سوییس با داشتن مدرک زبان المانی میتونم اقدام کنم یا حتما نیاز به مدرک ایلتس هست ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بسته به دانشگاهی که درخواست تحصیل می دهید، مدارک لازم متغییر خواهد بود.

  33. امیرحسین گفت:

    سلام من دانشجوی فوق لیسانس دندان پزشکی از دانشگاه قاضی ترکیه هستم
    میتونم برای دکترا و اقامت دائم به سوئیس انتقالی بگیرم؟؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله مدارک و نمرات خود را برای مشاورین ما ارسال کنید تا بر اساس توانمندی شما بهترین پیشنهاد را ارائه دهند.

  34. Hanieh گفت:

    سلام . خسته نباشید
    میخواستم بپرسم شانس بورسیه تحصیلی برای فوق لیسانس برای رشته بیوتکنولوژی با داشتن مدرک زبان با نمره عالی (هم انگلیسی و هم المانی) وجود داره؟ (لیسانس دانشگاه تهران )

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      اگر رزومه تحقیقی قوی هم دارید، شانس پذیرش و دریافت بورسیه را دارید. لازم است که مدارکتون را بررسی کنیم.

  35. عبدالهی گفت:

    سلام وقت بخیر ؛ رشته ی کارشناسی بنده ، زبان و ادبیات فرانسه هست و می‌خوام ارشد رشته روابط بین الملل یا دیپلماسی و سازمان های بین الملل بخونم ؛ سوالم اینه که آیا میتونم ارشد رو در سوییس شهر ژنو بخونم ؟ چه شرایطی لازم هست ؟ اگر به دو زبان فرانسه و انگلیسی مسلط باشم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      بله می توانید در دانشگاه های برتر شهر ژنو در رشته روابط بین الملل مطالعه کنید و شرایط لازم عبارتند از مدارک کارشناسی و دیپلم و پیش معتبر شما به همراه یک پاسپورت دارای اعتبار.

  36. احمد گفت:

    باسلام
    من لیسانس مهندسی نرم افزار در دانشگاه شیراز به پایان رساندم و معدلم ۱۶ است کم ک بیش هم زبان انگلیسی بلدم بنظر شما میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      برای بورسیه معدلتون زیاد مناسب نیست، ضمن اینکه مدارک زبان لازم است و رزومه تحقیقی هم تاثیرگذار است، بهتر است مدارکتون را برای بررسی به یکی از دفاتر ارسال کنید.

  37. امیر رحیمی گفت:

    سلام من هفده سالمه و کلاس یازدهم هستم،چجوری میتونم بعنوان محصل برم سوییس و هزینش چقدره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      می توانید برای حضور در مدارس سوئس درخواست خود را به انضمام نامه حمایت مالی به دانشگاه بدهید و پروسه اخذ ویزا را شروع کنید. اما دقت کنید که این پروسه نیازمند مدارکی است که از والدین شما نیز درخواست می شود.

  38. Forough گفت:

    با سلام من در دانشگاه زند شيراز ليسانسدارم با معدل ١٨ ميتوانم در سوئيس در رشته حقوق بين الملل تحصيل كنم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بسته به این است که رشته کنونی شما چیست و تا چه حدی نمرات لازم را کسب کرده اید. این کشور به منظور پذیرش دانشجو در رشته های حقوقی شرایطی را برقرار می کند که مستلزم توجه ویژه به منظور توجیح کردن آن شرایط است.

  39. فرزاد کرمی گفت:

    سلام
    من لیسانس ادبیات زبان انگلیسی دارم و به زبان های برنامه نویسی c plus plus ، c sharp تسلط دارم . میخواستم بدونم برای من شرایط کار در سویس فراهم است یا خیر ؟
    در ضمن من 36 سال دارم .

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله در صورتی که بتوانید مرکز را پیدا کنید تا در زمینه فعالیت شما خدماتی را مد نظر داشته باشد، می توانید بنابر درخواست شرکت، ویزای کار را تقاضا کنید.

  40. علیرضا حسینی گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من ازتون یه چند تا سوال پرسیدم و شماهم جواب منو‌ دادید ممنون
    و گفتید برای تحصیل سال آخر در خارج‌از کشور پیشنهاد های دیگه ای هست و دارین میشه اونارو بگین؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله بنابر آنچه که شما در سوبق تحصیلی خود ارائه می دهید، مشاورین ما گزینه هایی را پیش روی شما قرار خواهند داد.

  41. محمد امیم گفت:

    سلام ببخشید من می خوام برای رشته مهندسی آب اپلای بگیرم برای سازه یا مدیریت منابع آب می خواستم بدونم بین سویس والمان وکانادا کدوم صلاح رنک دانشگاه برام خیلی مهمه سه چهارتا مقاله درحال نوشتنم وانگلیسی ام بد نیست مدرک اش رو ندارم معدل ام هم15.5دانشگاه سراسری ارومیه درس می خونم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      هر کشور شروطی را برای پذیرش دانشجویان خارجی دارند که برخی مثلا: بدون مدرک زبان، با مدرک زبان، بدون معدل، با معدل و از این دست شرایط؛ که به همین منظور لازم است سوابق تحصیلی شما بررسی شود تا مشخص کنیم که احتمال پذیرش شما در کدام دانشگاه و کدام کشور راحت تر و محتمل تر است.

  42. عطیه سپهوند گفت:

    سلام و وقت بخیر، من دانشجوی سال اول داروسازی مجارستان هستم برای ادامه تحصیل میتونم برای سوئیس اقدام کنم و واحدهای رو تطبیق میدن؟نیاز به آزمون ورودی هست و آیا بورس تحصیلی شامل حالم میشه اگر مقاله ارائه بدم؟ و همچنین برای فارغ التحصیل رشته عمران ارشد دانشگاه آزاد با معدل 18 برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا بورسیه شامل حالش میشه؟ ممنون میشم از پاسخ گوییتون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای انتقالی گرفتن و تطبیق واحد ابتدا بایستی دانشگاه هدف را مشخص کنید و شرایط پذیرش آن را بررسی کنید. و در صورتی که امکان انتقالی وجود داشته باشد، روال قانونی را از سرگیری کنید.
      اما دقت داشته باشید که ارائه بورس تحصیلی تنها در مقاطع دکتری و گاها ارشد امکان پذیر می باشد.

  43. علیرضا حسینی گفت:

    سلام من یازهم میخونم میخوام برا سال آخر برم سوئیس اونجا فامیل هم داریم . من میتونم تو مدترس شبانه روزی درس نخونم؟آیا اونطوری هزینش کمتر میشه؟ از لحاظ مالی هم جزو قشر متوسطیم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای ادامه تحصیل مشکلی نیست اما معمولا تحصیل در مدارس با هزینه های متفاوت است و بستگی به شرایط پذیرش و مدرسه مقصد دارد.
      با این حال ما پیشنهاد های دیگری نیز برای گذراندن سال آخر تحصیلات خود در خارج از کشور داریم.

  44. حسین محمدی گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    من لیسانس فقه و حقوق از دانشگاه آزاد معدل 17/50 و فوق لیسانس حقوق خصوصی از دانشگاه مفید معدل 14/50 دارم و ایلتس 6/50 و دوره های داوری تجاری
    داخلی و بین المللی و قرارداد نویسی را گذراندم و مدارکشونم از وزارت صنعت و معدن صادر شده میخواستم بدونم میتونم فوق لیسانس امور بین الملل یا تجارت بین الملل در دانشگاههای دولتی یا بورسیه سوئیس بخونم؟
    با احترام

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به مدارک و سوابق شما، مانعی برای ادامه تحصیل شما در خارج از کشور وجود ندارد و ما حتی کشور های بهتری را نیز برای شما در نظر داریم.
      اما باید دقت کنید که اخذ بورسیه در مقطع فوق، اندکی دشوار است و اکثر دولت ها برای مقطع دکترا، بودجه بندی بورسیه را در نظر می گیرند.

  45. n.m گفت:

    با سلام برای بورسیه تحصیلی در رشته علم اطلاعات و دانش شناسی چه کشوری پیشنهاد میکنید؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      آخرین مدارک تحصیلی + ریز نمرات را برای ما ارسال کنید تا ارزیابی های مورد نیاز پذیرش را برای شما انجام داده و به شما اطلاع رسانی کنیم.
      اما دقت داشته باشید که ارائه بورس تحصیلی معمولا در سطوح ارشد و بالاتر انجام میشود و شانس بورسیه برای لیسانس پایین است.

  46. رویا ملازاده گفت:

    باسلام دختر من دریکی از کالج های معروف ژنو دیپلم میگیرد ایا تحصیل ژنتیک به زبان انگلیسی برایش در دانشگاهای سوییس مقدور است؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برخی دانشگاه ها در سوئیس به زبان های دیگر، مثل فرانسوی و انگلیسی کلاس برگزار می کنند.

  47. علیرضا کاظمی گفت:

    با سلام
    من یک دانش اموز کلاس یازدهمی(17ساله )هستم
    اگر بخوام برای رفتن اقدام کنم چه کار هایی لازمه انجام یدم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می بایست اطلاعات دقیق در مورد سطح زبان های خارجه، تمکن مالی و نوع مدرک دیپلم شما در اختیار ما قرار گیرد تا مشاوره مناسب صورت گیرد.

  48. Roxi_xzr گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من امسال ۱۶ سال دارم و سال ۹۹ کنکور. میخوام قبل ازاینکه کنکور بدم واسه تحصیل در سوئیس اقدام کنم. زبان انگلیسیم خوبه بد نیست یعنی میتونم گلیم خودمو از آب بیرون بکشم ولی امسال بازم به کلاس زبان میرم و تا یکی دوسال دیگه مدرکمو میگیرم. رشته ایی که توش تحصیل میکنم تجربی هست حالا میتونم با گرفتن بورسیه یا اینکه از طریق موسسه ی شما اقدام کنم و با مدرک زبان انگلیسی در یکی از شاخه های رشته ی تجربی اونجا تحصیل کنم؟
    یه سوال دیگه اونایی که بخوان میتونن کار کنن؟ اگه یکی مثه من بخواد اونجا لیسانسشو بگیره چه شغلی رو (حتی فعلی) میتونه درپیش بگیره؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      اجازه کار حین تحصیل در سوئیس به دانشجویان داده می شود؛ اما کشور سوئیس برای مقاطع پایین بسیار سخت ویزا صادر می کند و عموما در مقطع دکتری برای مهاجرت تحصیلی به این کشور، اقدام می کنند.
      کشور انگلیس پس از گذراندن کلاس دوم دبیرستان، با هزینه ی حدودا 20 هزار پوند در سال اجازه تحصیل را به شما می دهد.
      متاسفانه اطلاعات دقیقی از تمکن مالی شما در اختیار ما نیست تا مشاوره های دقیق تر خدمت تان عرضه کنیم.
      موفق باشید.

  49. علی بوجاری نژاد گفت:

    با سلام…بنده دانشجوی رشته it هستم و همچنین در حال گرفتن مدرک های شبکه..از الان تا دو سال دیگه چه کارهایی رو به بنده پیشنهاد میکنین بجز امادگی برای ایلس که بتونم برای فوق گرایشات مهندسی ای تی ادامه تحصیل بدم؟!..دانشگاهم هم ازاد ولی بین المللی.با چه چیزی میتونم این موردو جبران کنم؟!

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای ادامه تحصیل در خارج از کشور می بایست به پارامترهایی مثل: زبان مورد نیاز دانشگاه های مقصد، تمکن مالی، مسئله ی نظام وظیفه و رزومه قوی ، توجه فرمایید.

  50. پروانه گفت:

    سلام
    من مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه خوارزمی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه تهران با معدل 18.21 دارم. یک کتاب ترجمه شده هم زیرچاپ دارم که امسال منتشر میشه. می خوام بدونم برای بورسیه دکتری دانشگاه سوئیس چه مدارکی لازمه و اینکه باتوجه به اینکه لیسانس زبان انگلیسی دارم، باز هم نیاز به ارائه مدرک آیلتس هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      مدرک آیلتس 6.5 مورد نیاز است.
      داشتن مدرک لیسانس و فوق لیسانس مورد تایید دانشگاه مقصد.
      داشتن مقالات و کتاب چاپ شده.
      جلب نظر یک استاد مشاور جهت پشتیبانی تز دکتری.
      لازم به ذکر است برخی دانشگاه های سویس مثل لوزان به زبان فرانسوی تحصیل و تدریس انجام می پذیرد. البته تقریبا تمام دانشگاه های این کشور تحصیل به زبان انگلیسی را دارند.

  51. مریم گفت:

    سلام.من مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد دارم.همچنین مدرک مربیگری فوتبال درجه B کنفدراسیون آسیا دارم.و همچنین بازیکن در لیگ برتر ایران بودم و سابقه دعوت به اردوی ملی رو هم دارم.همینطوری کلی مقام کشوری و استانی دارم.برای کشور سوئد یا سوئیس یا یکی از کشورهای اروپایی امکانش هست بتونم اقامت بگیرم؟.

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      با گرفتن دعوت نامه از باشگاه های این کشور و یا تحصیل میتوانید شرایط را برای اخذ اقامت سوئیس و یا دیگر کشور های مد نظر خود, هموار کنید.

  52. پوریا شهبازی گفت:

    سلام
    من مدرک فوق لیسانس شیمی تجزیه از دانشگاه شهید بهشتی با معدل ۱۷ و مدرک B2 و IELTS ۶.۵ دارم میخواستم بدونم میتونم برای دکترا تو شاخه تحصیلی خودم از دانشگاه های سوئیس پزیرش بگیرم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله
      شرایط خوبی برای گرفتن پذیرش دانشگاه های کشور های پیشرفته دارید ونیز امکان گرفتن اقامت دائم کانادا با طی فرآیند خاصی برای شما فراهم است.

  53. رویابوریازاده گفت:

    وشنیدم کشورهای سوئد ونروژ مهاجرت ایرانی نمیپذیرند.آیاصحت داره؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      خیر
      مگر اینکه شرایط برای آن کشور اغنا کننده نباشد.

  54. رویابوریازاده گفت:

    سلام من کارشناسی ارشد الهیات گرایش فقه ومبانی حقوق هستم.ازدانشگاه پیام نور.کدام کشور برام گزینه بهتریه؟حق الحاق خانواده داشته باشه وبورس خوب؟تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام به شما پیشنهاد میکنم تحصیل رایگان در فرانسه را در سایت ما مطالعه بفرمایید.(چرا که مبانی حقوقی ایران با فرانسه مشترکات بسیاری دارد.)

  55. م ف گفت:

    با سلام و احترام
    چند سوال از خدمتتون داشتم
    بنده دانشجوی ارشد خون شناسی از یکی از دانشگاه های دولتی کشور هستم.معدل خوبی دارم و زبانم هم خوبه.
    می خواستم بپرسم امکان تحصیل در دکتری هماتولوژی ( خون شناسی) در سوئیس به صورت رایگان وجود داره؟
    و مورد دیگه اینکه آیا در دانشگاه های سوئیس می شه حجاب رو در حد پوشاندن مو رعایت کرد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله
      برای محصلان بورسیه در مقطع دکتری در سوئیس مبلغ 2000 فرانک به صورت ماهانه پرداخت میشود.به این علت متقاضیان تحصیل به صورت بورسیه زیاد هستند.
      در ضمن شما نیاز به داشتن مدرک زبان آیلتس 6.5 هستید.(داشتن مقالات بین المللی هم به شما در پذیرش کمک میکند.)

  56. نیما بازرگان گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل در سوئیس و زندگی و کار کردن در آنجا بهتر است چه رشته تحصیلی در دانشگاه رو بخوانیم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      انتخاب رشته طبق علاقه شماست، البته امکان تحصیل همه رشته ها هم برای دانشجویان خارجی راحت نیست. مثلا امکان تحصیل رشته پرشکی و دندان در سوئیس مقداری دشوار است.

  57. ندا عباسیان گفت:

    سلام من ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه ازاد دارم میخوام برای دکتری بصورت رایگان در سوئد درس بخونم چیکار باید بکنم ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به دانشگاه ازاد باید رزومه و پروپوزال خوبی داشته باشید.

  58. گلبرگ گفت:

    با سلام برای دکترا زبان و ادبیات انگلیسی کدوم کشور رو توصیه می کنید؟ایا امکان فاند گرفتن هست برای من در سوییس؟
    ایلیس 7.5 دارم با لیسنینگ 8 و معدل 17.80 دانشگاه فردوسی بودم ویک مقاله بین المللی دارم درضمن فرانسه هم می تونم صحبت کنم ؟پیشاپیش سپاس از پاسخ تون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشورهای زیادی می توانید اقدام فرمایید. این موسسه می تواند پذیرش تحصیل مقطع دکترا در هلند بلژیک اتریش آلمان و غیره را برای شما دریافت کند.

  59. بهروز گفت:

    با سلام
    بنده دانشجوی دکتری تخصصی رشته باکتری شناسی دانشگاه شیراز با معدل 18/40 هستم اما با توجه به وضعیت کار در ایران قصد گرفتن مدرک و کار در کشورهای اروپایی را دارم آیا امکان آن وجود دارد؟ با تشکر از راهنماییتون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ابتدا بفرمائید در چه مقطعی میخواهید ادامه تحصیل بدهید، ادامه تحصیل و یا شروع مجدد تحصیلات.
      ضمن اینکه با اخذ مدرک تحصیلی در کشور های اروپایی معمولا شما اجازه کاریابی را پس از تحصیل به مدت حداقل یک سال خواهید داشت که در صورت موفقیت، صاحب اقامت موقت آن کشور می شوید.

  60. حسين طاهري گفت:

    سلام…من ١٨ ساله هستم وتحصيلات مقطع دبيرستان رو كامل در ايران تمام كردم معدل كل ديپلم سومم ١٩ هستش و معدل كل پيش دانشگاهيم ١٧.٥٠،به خاطر شرايطي كه داشتم اقامت لهستان رو دارم و الان هم در لهستانم و براي ادامه تحصيل توي اروپا جزو دانشجوهاي eu هم محسوب ميشم…براي پذيرش توي دانشگاه لوزان در مقطع ليسانس چكار بايد كنم؟آيا امكانش هستش؟

    1. حسين طاهري گفت:

      با سلام…و بعد از پيش دانشگاهي به لهستان رفتم و در كنكور شركت نكردم

      1. حسين طاهري گفت:

        با سلام…و اگه با شرايط من امكان تحصيل در سوئيس وجود نداره كدوم كشور رو پيشنهاد ميكنيد؟

        1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

          در صورتی که بخواهید در هر کشور دیگری نیز تحصیل کنید باز هم روند به همین صورت است و ابتدا باید شرایط شما را بدانیم تا بتوانیم بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهیم.

        2. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

          سلام
          کشور های مختلفی اکنون در دست اقدام توسط کارشناسان ما هستند، از جمله فرانسه، آلمان، مجارستان، ترکیه، چین و غیره.

    2. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بهتر است تا مدارک شما را کارشناسان ما ارزیابی کنند تا بتوانیم به شما در روند اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظرتان، کمک کنیم.

  61. ادیب گفت:

    با سلام
    من دانشجوی فوق لیسالس دانشگاه خواجه نصیر هستم . در حال ارسال یک مقاله ISI می باشم اما معدلم زیر 15 است .می خواستم بدونم برای مقطع دکتری می تونم از کشوری پذیرش بگیرم یا نه ؟

    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله قطعاً می توانید، داشتن مقاله مدرک زبان و پروپوزال مناسب می تواند به شما کمک کند.

  62. کیمیا جلائی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی پرستاری هستم ولی میخوام تغییر رشته به پزشکی بدم و برم کشور دیگه ای درس بخونم
    شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس چی هست و شما چه کشور رو به من پیشنهاد میکنید؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس چندان راحت نیست، هم از جهت قبولی در دانشگاه های سوئیس و هم از جهت هزینه. بهتر است کشورهای دیگر اروپا مثل آلمان اتریش و ایتالیا را انتخاب فرمایید.

  63. نجفی گفت:

    سلام
    من فوق دیپلمم رو از دانشگاه گلستان(سراسری) گرفتم معدل 14.5 دو ساله
    لیسانسم رو هم کامپیوتر از دانشکده شهید شمسی پور(سراسری تهران)(دو ساله) گرفتم معدل 17.5
    چندین مدرک بین و المللی مایکروسافت هم تو رشته خودم دارم.
    دو سال هم سابقه کار مرتبط همراه با بیمه دارم.
    مدرک زبان آلمانی هم B2 دارم.
    برای فوق لیسانس میتونید از کدوم دانشگاه های المان برام پذیرش بگیرین؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله همه شرایط لازم را دارید، البته در صورتی که سن شما مناسب باشد که در این پیام اعلام نفرموده اید.

  64. محمدعلی گفت:

    سلام میخواستم ببینم چگونه میتوانم بورسیه دکتری (با فاند) دریافت کنم و شما چطور میتونید به من کمک کنید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اخذ پذیرش همراه با بورسیه و فاند در سوئیس فقط با داشتن رزومه خوب امکان پذیر است، در این صورت این موسسه می تواند پذیرش برای شما اخذ کند.

  65. محمدعلي گفت:

    سلام من دانشجوي فوق ليسانس مهندسي صنايع دانشگاه علم و صنعت هستم براي مقطع دكتري با فاند از طريق يكي از دانشگاههاي معتبر سويس يا اروپا هستم 1

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خب لطفاً سوال تون رو بفرمایید.

  66. میلاد عبادت خواه گفت:

    سلام
    من فوق لیسانس مهندسی مکانیک ساخت و تولید دانشگاه آزاد دارم. معدلم 16.91 هستش. میخوام واسه دکترا در اروپا اقدام کنم. آیا شما میتونید تضمینی واسم بورسیه یکی از کشورهای اروپایی رو بگیرید؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      جهت بررسی وضعیت پذیرش دکترا به رزومه کامل شما نیاز است، به دلیل قانونی هیچ موسسه نمی تواند بورسیه را تضمین نماید.

  67. نصیری گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    میخواستم ببینم مدرک پیام نور در اروپا چقدر معتبر میباشد ؟
    لیسانس مدیریت بازرگانی با معدل ۱۳ دارم با ایلتس ۶ امکان تحصیل در کجا را دارم ؟
    سپاس

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      معمولاً مدرک پیام نور اکثر کشورهای اروپایی قبول می کنند، البته مدرک پیام نور با آزمون ورودی اعتبار بیشتری دارد.

  68. سیما بهارآور گفت:

    سلام
    مهاجرت پسر سوم دبیرستانی برای ادامه تحصیل به سوئیس چه شرایطی لازم دارد،چگونه امکان پذیر است؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکانپذیر است ولی مستلزم پرداخت شهریه است و معمولاً هزینه تحصیل در سوئیس برای دانشجویان بین المللی زیاد است.

  69. پريسا نعيميان منفرد گفت:

    با سلام و احترام من فوق ليسانس تكنولوژي آموزشي هستم از دانشگاه آزاد با معدل ١٩/٣٦، داراي چند مقاله ISI ISC و همايش هاي ملي و بين المللي هستم و در حال اخذ مدرك آيتلس هستم سابقه كار و تدريس هم دارم، براي دكتري در كشور سويس و دانشگاه ژنو آيا ميتونيد براي من اقدام كنيد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان اقدام وجود دارد، البته اخذ بورسیه و فاند با توجه به شرایط شما قطعی نیست.

  70. فروزان گفت:

    سلام
    ببخشيد مزاحم شدم.
    من در كشور مالتا مشغول به تحصيل در كالج هستم.
    متاسفانه ارتباطي با ايران الان ندارم.
    ميخواستم براي فوق اليسانس مجدد در كشور سوئيس اقدام كنم.
    ايا موسسه شما در اين خصوص فعاليت داره؟
    و يا كسي رو ميشناسيد كه كمكم كنيد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله این موسسه می تواند امورات اخذ پذیرش و ویزا کشور سوئیس را برای شما به صورت تضمینی انجام دهد.

  71. احمد گفت:

    سلام وقت شما بخیر من فوق لیسانس و لیسانس از داتشگاه تهران جنوب دارم چند سالی هم استاد دانشگاه علم و صنعت بودم بعد از سربازی موقعیت کاری خیلی بد شد و دارم کم کم به دکترا فکر میکنم میخاستم ببینم روزنه امیدی هست مه اپلای کنم برای اروپا و کدوم کشوار میشه رشتم برق قدرته و الان سی سالمه, زبانم مسلطم, فقط مقاله ندارم
    ممنون از راهنمایتون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای کشورهای زیادی شانس اقدام دارید، این موسسه می تواند به شما بابت کشورهای هلند ایتالیا استرالیا کانادا و غیره پیرامون اخذ پذیرش مقطع دکترا کمک کند.

  72. نازی گفت:

    سلام وقت شما بخیر من فوق لیسانس و لیسانس از داتشگاه تهران جنوب دارم چند سالی هم استاد دانشگاه علم و صنعت بودم بعد از سربازی موقعیت کاری خیلی بد شد و دارم کم کم به دکترا فکر میکنم میخاستم ببینم روزنه امیدی هست مه اپلای کنم برای اروپا و کدوم کشوار میشه رشتم برق قدرته و الان سی سالمه, زبانم مسلطم, فقط مقاله ندارم
    ممنون از راهنمایتون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های کشورهای اروپایی را در مقطع دکترا دارید، البته پذیرش از دانشگاه های با رنکینگ یا رتبه خوب با توجه به شرایط شما جندان راحت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *