شرایط مهاجرت به اسلوونی

کشور اسلوونی اخیرا مورد توجه مهاجران بسیاری قرار گرفته است. این کشور با تسهیل روند مهاجرپذیری و رشد اقتصادی موجب شده است تا زمینه لازم برای مهاجرت شغلی و سرمایه گذاری خارجی را فراهم کند. بر این اساس در این مقاله در مورد شرایط مهاجرت به این کشور و چگونگی اخذ تابعیت این کشور مواردی را ارائه می دهیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا مهاجرت به کشور اسلوونی؟

کشور اسلوونی یا جمهوری اسلوونی یکی از کشورهای اروپایی است که در جنوب اروپا واقع شده است. این کشور دارای کوه ها و قلعه ها و پیست های اسکی فراوانی و زیبایی است. کشور اسلوونی که به عنوان پل ارتباطی شبه جزیره بالکان محسوب می شود، دارای منابع و ذخایر عظیمی از ذغال سنگ، روی، قلع و سنگ های ساختمانی است.این کشور که ثروتمندترین جمهوری در فدراسیون یوگسلاوی به شمار می آید، عضو اتحادیه اروپا، عضو ناتو و منطقه یورو است. این کشور بنا به موقعیت جغرافیایی مهمی که دارد، برای افرادی که قصد سرمایه گذاری های خارجی دارند بسیار مناسب است.تاریخ غنی و پربار، معماری تاثیر گرفته از معماری باروک اتریش و روم ایتالیا، جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی و طبیعت بکر این کشور را به یکی از زیباترین کشورهای کهن اروپایی تبدیل کرده است. مردم کشور اسلوونی در میان ۵ کشور اول اتحادیه اروپا مسلط به زبان اسلوونیایی و یکی از زبان های انگلیسی، ایتالیایی و مجارستانی می باشند. بیشتر افراد این کشور دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند. از دیگر موارد مهم در مورد این کشور اعتبار پاسپورت اسلوونی است.بالا بودن امنیت اجتماعی، دارا بودن ثبات اقتصادی، دارا بودن امکانات رفاهی و پایین بودن هزینه های زندگی علی رغم اروپایی بودن این کشور موجب شده است تا این کشور به یک مقصد جالب برای مهاجران تبدیل شود.این کشور در سال های اخیر با رویکرد اقتصادی و تسهیل روند مهاجر پذیری زمینه لازم برای سرمایه گذاری خارجی را فراهم کرده است. در واقع ثبات اقتصادی و اجتماعی و امنیت اسلوونی موجب شده است تا سرمایه گذاران خارجی با اطمینان و خاطر جمعی اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کنند.بر اساس گزارش های معتبر، افرادی که به این کشور مهاجرت کرده اند از مهاجرت خود رضایت دارند و این کشور را محل مناسبی برای کار و زندگی می دانند. پایین بودن هزینه های زندگی و بالا بودن استانداردهای زندگی، از مهم ترین دلایل افراد برای مهاجرت به این کشور محسوب می شود.

در همین راستا مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به تهیه این مقاله پرداخته اند تا اطلاعات لازم و جزئیات ضروری در مورد چگونگی روند مهاجرت و شرایط اخذ تابعیت و شهروندی کشور اسلوونی را به همه متقاضیان مهاجرت به این کشور ارائه دهند.

مهاجرت به اسلوونی از طریق کار

متقاضیان اخذ تابعیت و شهروندی کشور اسلوونی از طریق کار می توانند تابعیت این کشور را اخذ کنند. بدین منظور متقاضیان می توانند از طریق سایت های کاریابی شغل مورد نظر را پیدا کرده و پس از یافتن کارفرما اقدام به اخذ ویزای کار نمایند.کارفرما در ابتدا در کشور اسلوونی و سپس در کشورهای اتحادیه اروپا برای پرکردن این جایگاه شغلی آگهی می کند. اگر در کشور اسلوونی و کشورهای اتحادیه اروپا فرد مناسبی برای پر کردن این فرصت شغلی یافت نشد، با متقاضی قرارداد امضا می کند. اقامت کاری اسلوونی برای مدت یک سال معتبر است و متقاضی می تواند آن را تمدید کند.در صورتی که متقاضی به مدت ۵ سال در این کشور مشغول کار و فعالیت موثر باشد، می تواند برای اقامت دائم این کشور درخواست بدهد. متقاضی با دریافت مجوز کار، کارت آبی اسلوونی را دریافت کند. متقاضیان مشاغلی مانند مهندسی کامپیوتر، طراحی وب، برنامه نویسی، MBA، مدیریت پروژه و مدیریت فروش می توانند برای کشور اسلوونی درخواست ویزای کار بدهند، زیرا این کشور به این تخصص ها و مشاغل مربوط نیاز فراوانی دارد.مدارک لازم به منظور دریافت اخذ ویزای کار اسلوونی عبارت است از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار اسلوونی
  • دعوت نامه از طرف کارفرمای اسلوونی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • گواهی تمکن مالی متقاضی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت کار و زندگی در اسلوونی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
مهاجرت به اسلوونی از طریق کار

مهاجرت به اسلوونی از طریق کار

افرادی که موفق به اخذ اقامت کشور اسلوونی از طریق ویزای کار می شوند، می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز درخواست اقامت دهد. متقاضی اخذ اقامت اسلوونی از طریق ویزای کار می تواند پس از ۵ سال کار اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور کند. در صورتی که متقاضی به مدت ۱۰ سال در کشور اسلوونی زندگی کند و مالیات خود را نیز بپردازد، می تواند برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور درخواست دهد.

مهاجرت به اسلوونی از طریق خرید ملک

خرید خانه و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کشورهای اروپایی یکی از بهترین روش های اخذ تابعیت و شهروندی کشورهای اروپایی است. اما در کشور اسلوونی قانون اخذ اقامت و تابعیت از طریق خرید املاک و مستغلات وجود ندارد. در واقع متقاضیان سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور با خرید ملک نمی توانند اقامت این کشور را اخذ کنند.البته سرمایه گذاری در خرید ملک در این کشور یک روش سرمایه گذاری مطمئن و پر سود است اما منتهی به اخذ تابعیت این کشور نمی شود. متقاضیانی که به دنبال اخذ تابعیت یک کشور اروپایی از طریق خرید ملک می باشند، بهتر است این سرمایه گذاری را در کشورهای اروپایی دیگر امتحان کنند.متقاضیانی که با آگاهی از این قانون تمایل به خرید ملک در این کشور را دارند، از این مزیت برخوردار می شوند که با توجه به ثبات اقتصادی و امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور اسلوونی می توانند با خرید ملک نه تنها از سود این سرمایه گذاری بهره مند شوند، بلکه با دریافت ویزای توریستی برای بازدید به این کشور رفت و آمد کنند. برای خرید ملک در کشور اسلوونی متقاضی نیازمند هزینه ای در حدود ۱۰۰.۰۰۰ یورو تا ۲۰۰.۰۰۰ یورو برای خرید خانه می باشد.

مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل

دانشگاه های کشور اسلوونی دارای رتبه های برتر در رنکینگ ها و رتبه بندی های برترین دانشگاه های جهان می باشند.بالا بودن سطح علمی دانشگاه ها و اعتبار و ارزش مدارک علمی صادر شده در این کشور موجب شده است تا این کشور در فهرست مقاصد مهاجران تحصیلی قرار گیرد. متقاضیان تحصیل در کشور اسلوونی باید این مهم را مد نظر داشته باشند که با تحصیل در این کشور نمی توانند مجوز اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ کنند، بلکه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار پس از تمام شده دوره تحصیلی منجر به اخذ تابعیت و شهروندی این کشور می شود.بدین منظور متقاضی باید از یکی از دانشگاه های کشور اسلوونی پذیرش بگیرد. سیستم آموزشی کشور اسلوونی از نظام بولونیا پیروی می کند و بر این اساس سیستم آموزشی این کشور منطبق بر سیستم آموزشی کشورهای اروپایی است. به طور کلی متقاضیان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اسلوونی به مدارک زیر نیاز دارند:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • بیمه سلامت
  • رسید پرداخت هزینه شهریه دانشگاه
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی متقاضی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت و تحصیل در اسلوونی
  • بلیط رفت و برگشت به اسلوونی
مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل

مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل

تحصیل در مقطع کارشناسی اسلوونی

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های اسلوونی می توانند در کالج های فنی و تکنیکی این کشور تحصیل کنند. مدت زمان تحصیل در این مقطع ۳ تا ۴ سال است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های اسلوونی بین ۲۰۰۰ یورو تا ۵۰۰۰ یورو می باشد.دانشجویان می توانند در حین تحصیل با اخذ مجوز کار دانشجویی تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.متقاضیان تحصیل در اسلوونی می توانند به زبان انگلیسی و زبان کشور اسلوونی تحصیل کنند.اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در این کشور، مهارت لازم را کسب کرده و به تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازد. متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی و لیسانس دانشگاه ها و کالج های اسلوونی باید دوره دبیرستان خود را تکمیل کرده باشد و دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا زبان اسلوونیایی باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسلوونی

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس اسلوونی باید دارای مدرک دوره لیسانس و کارشناسی باشد. مدت تحصیل در این مقطع در کشور اسلونی بین ۱ تا ۲ سال می باشد. داشجویان متقاضی نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ می باشند.متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسلوونی می توانند در رشته های بازرگانی، علوم طبیعی و علوم زیستی و علوم مهندسی تحصیل کنند. دانشجویان می توانند با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی تا ۳۰ ساعت در هفته به کار و اشتغال موقت بپردازند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور اسلوونی در حدود ۲۵۰۰ یورو تا ۷۵۰۰ یورو می باشد.

تحصیل در مقطع دکترا اسلوونی

متقاضی تحصیل در مقطع دکترا اسلوونی نیازمند ارائه مدرک کارشناسی ارشد می باشد. متقاضی باید از طریق یک سوپروایزر اقدام به اخذ پذیرش دانشگاه کند. متقاضیان به منظور تحصیل در مقطع دکترا که به زبان انگلیسی تدریس می شود، نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی ۷ می باشند. دولت اسلوونی به دانشجویان مقطع دکترا مبلغی به عنوان حقوق پرداخت می کند. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا اسلوونی از ۳ تا ۵ سال می باشد.دانشجویان می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی تا هفته ای ۴۰ ساعت به کار و اشتغال در این کشور بپردازند و بدین طریق بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را تامین کنند. دانشجویان در این مقطع به تحقیق و پژوهش علمی می پردازند. دانشجویان مقطع دکترا اسلوونی می توانند همسر و یا اعضای خانواده خود را در این کشور همراه داشته باشند.دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف در اسلوونی می توانند مجوز اقامت موقت را دریافت کنند. اما اگر دانشجویی پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود تمایل به اقامت و ماندن در این کشور را داشته باشد، می تواند با تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کار مقدمات اخذ اقامت دائم این کشور را فراهم کند.پس از ۵ سال کار در کشور اسلوونی متقاضی می تواند درخواست مجوز اقامت دائم خود را ارائه دهد. در واقع اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت و شهروندی کشور اسلوونی از طریق تحصیل یکی از بهترین روش های اخذ اقامت می باشد، زیرا کشور اسلوونی به راحتی امکان کار و سپس اخذ اقامت این کشور را برای فارغ تحصیلان فراهم کرده است.

شرایط اخذ تابعیت اسلوونی پس از فارغ تحصیلی

همان طور که اشاره شد، متقاضیان صرفا با تحصیل در کشور اسلوونی واجد شرایط اخذ تابعیت و شهروندی این کشور نمی شوند، بلکه با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پس از فارغ تحصیلی و لحاظ نمودن چند شرط می توانند تابعیت این کشور را اخذ کنند. از جمله شرایط مهم در اخذ تابعیت و شهروندی اسلوونی برای فارغ تحصیلان در این کشور می توان موارد زیر را برشمرد:

  • متقاضیانی که دارای مجوز اقامت دائم اسلوونی باشند.
  • متقاضیانی که با شهروند و تبعه اسلوونی ازدواج کرده باشند.
  • متقاضیانی که با فرهنگ و آداب و رسوم کشور اسلوونی سازگار شده و به زبان این کشور آشنایی پیدا کرده باشند.
  • متقاضیانی که به مدت ۲ سال بدون وقفه در کشور اسلوونی زندگی کرده باشند.
شرایط اخذ تابعیت اسلوونی پس از فارغ تحصیلی

شرایط اخذ تابعیت اسلوونی پس از فارغ تحصیلی

مهاجرت به اسلوونی از طریق تولد

بیشتر کشورهای دنیا برای اعطای تابعیت و شهروندی آن کشور از دو قانون تبعیت می کنند؛ قانون خاک و قانون خون. بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، از بدو تولد تابعیت آن کشور مشخص را اخذ می کند. بر اساس قانون خون اگر کودکی از پدر و مادری در یک کشور مشخص متولد شود که دارای تابعیت و شهروندی آن کشور باشند، آن کودک نیز از بدو تولد تابعیت و شهروندی آن کشور را اخذ می کند.کشور اسلوونی نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی از قانون خون تبعیت می کند. بر اساس این قانون اگر کودکی که دارای پدر و مادر اهل اسلوونی است در این کشور متولد شود، این کودک نیز تابعیت این کشور را اخذ می کند. در صورتی که پدر و یا مادر کودک متولد شده در کشور اسلوونی دارای تابعیت و شهروندی اسلوونی باشند، کودک نیز این تابعیت را اخذ می کند.اگر کودکی در کشور اسلوونی متولد شود اما پدر و مادر این کودک تابعیت و شهروندی این کشور را نداشته باشند و یا پدر و مادر این کودک ناشناخته باشند، این کودک تابعیت اسلوونی را اخذ خواهد کرد.اگر کودکی در کشور دیگری متولد شود در حالی که پدر یا مادر این کودک اهل کشور اسلوونی باشند، اگر این کودک قبل از ۱۸ سالگی تابعیت اسلوونی را اخذ کند و یا به همراه والدی که اهل اسلوونی است در این کشور زندگی کند، می تواند تابعیت اسلوونی را اخذ کند.اگر کودکی به فرزند خواندگی پذیرفته شود، در صورتی می تواند تابعیت و شهروندی اسلوونی را اخذ کند که یا پدر و یا مادری که او را به فرزندخواندگی پذیرفته اند دارای تابعیت و شهروندی اسلوونی باشند.

مهاجرت به اسلوونی از طریق ازدواج

متقاضی اخذ اقامت و تابعیت کشور اسلوونی می تواند از طریق ازدواج با یک تبعه کشور اسلوونی اقامت دائم و تابعیت این کشور اروپایی را اخذ کند. در این روش متقاضی ازدواج باید پس از ازدواج به مدت ۳ سال با فرد دارای تبعه اسلوونی زندگی کند و ازدواج آن ها یک ازدواج واقعی باشد تا بتواند اقامت دائم این کشور را اخذ کند.مفهوم ازدواج واقعی در کشور اسلوونی حائز اهمیت فراوانی است. در واقع ازدواجی که صرفا بر اساس اخذ تابعیت و شهروندی این کشور انجام شود، نقض قوانین این کشور و جرم محسوب می شود. یک موضوع مهم در ازدواج شهروندان اسلونیایی با اتباع خارجی ثبت قانونی این ازدواج در محضر رسمی می باشد. از دیگر قوانین و موارد مهم در ازدواج قانونی اسلوونی می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • هر دو طرف ازدواج باید بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشند.
  • هر دو طرف ازدواج باید دارای مدارکی باشند که اثبات کند ازدواج هر دو طرف بدون مانع است.
  • اگر یکی از طرفین ازدواج قبلا ازدواج کرده باشد، ارائه گواهی حکم طلاق و یا در صورت فوت همسر، ارائه گواهی فوت همسر الزامی است.
  • ارائه پاسپورت و مدارک شناسایی هر دو طرف ازدواج ضروری است.
  • مدارک اتباع خارجی متقاضی ازدواج باید به زبان اسلوونی ترجمه شده باشند و سفارت اسلوونی نیز صحت آن ها را تائید کرده باشد.

پس از گذشت سه سال از ازدواج شهروند اسلوونی و اتباع خارجی و در صورت واجد شرایط بودن متقاضی می تواند برای دریافت مجوز اقامت دائم اقدام کند. مهم ترین شرایط اخذ اقامت دائم اسلوونی از طریق ازدواج عبارت است از:

  • متقاضی با قوانین و مقررات کشور اسلوونی آشنا باشد و از این قوانین تبعیت کند.
  • متقاضی در مدت اقامت و زندگی در این کشور مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد و در واقع حضور او در کشور اسلوونی تهدیدی برای این کشور محسوب نشود.
  • متقاضی مالیات های خود در کشور اسلوونی را پرداخت کرده باشد.
  • متقاضی به زبان اسلوونیایی مسلط شده باشد.
  • متقاضی به مدت ۱۰ سال در کشور اسلوونی زندگی کرده باشد.
  • متقاضی قبل از ارائه درخواست اخذ اقامت دائم به مدت ۵ سال به طور مداوم در این کشور زندگی کرده باشد.
  • متقاضی در مدت پس از ازدواج با همسر خود یک زندگی واقعی داشته باشد و با یکدیگر زندگی کرده باشند.
مهاجرت به اسلوونی از طریق ازدواج

مهاجرت به اسلوونی از طریق ازدواج

اگر متقاضی همه شرایط ذکر شده را رعایت کرده باشد، پس از ۳ سال زندگی مشترک می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهد. با اخذ اقامت کشور اسلوونی متقاضی می تواند در این کشور مشغول کار و فعالیت شود و با همراهی همسر خود آزادانه به کشورهای حوزه شینگن رفت و آمد کند.

مهاجرت به اسلوونی از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان سرمایه گذاری در کشور اسلوونی که قصد اخذ اقامت این کشور را نیز دارند، می توانند به شیوه های گوناگون در این کشور سرمایه گذاری کنند. از آن جا که کشور اسلوونی از لحاظ اقتصادی کشور قدرتمندی محسوب می شود و از رشد و رونق اقتصادی بالایی برخوردار است، سرمایه گذاران با اقدام به سرمایه گذاری در این کشور از مزایای فراوانی برخوردار می شوند.
از مهم ترین مزایای این سرمایه گذاری می توان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را نام برد. بدین منظور سرمایه گذاران می توانند با هزینه ۵۰۰۰ یورو در صنایع و توسعه و فناوری این کشور سرمایه گذاری کنند. در این نوع سرمایه گذاری فرد سرمایه گذار می تواند برای خانواده خود نیز درخواست اقامت کند. با این نوع سرمایه گذاری سرمایه گذار در مدت زمان ۳ ماه می تواند اقامت این کشور را اخذ کند.روش دیگر سرمایه گذاری در کشور اسلوونی ثبت شرکت تجاری با گردش مالی ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد. در این روش این شرکت تجاری باید در عرض ۶ ماه گردش مالی ۱۰.۰۰۰ یورویی داشته باشد. با این نوع سرمایه گذاری در مدت زمان ۸ تا ۹ ماه متقاضی سرمایه گذار می تواند اقامت این کشور را اخذ کند.

مهاجرت به اسلوونی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اسلوونی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اسلونی از طریق ثبت شرکت

کشور اسلوونی به دلیل دارا بودن منابع و ذخایر طبیعی همچون ذغال سنگ و روی و قلع و جیوه مکان مهمی برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود. سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت نیز روش دیگری برای اخذ اقامت این کشور محسوب می شود. ثبت شرکت در کشور اسلوونی از سریع ترین و بهترین روش های اخذ اقامت این کشور محسوب می شود.متقاضی ثبت شرکت در کشور اسلوونی باید در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو تا ۱۵.۰۰۰ یورو برای این سرمایه گذاری هزینه کند. بدین منظور متقاضی سرمایه گذار اقدام به ثبت یک شرکت تجاری می کند. متقاضی پس از انتخاب نام تجاری برای شرکت باید طرح تجاری خود را ارائه دهد.سپس برای اقامت موقت درخواست دهد. بر این اساس متقاضی ویزای نوع D را اخذ می کند. متقاضی می تواند این اقامت یک ساله موقت را هر سال تمدید کند و پس از ۵ سال اقامت دائم این کشور را اخذ کند. از مزایای مهم ثبت شرکت در کشور اسلوونی این است که متقاضی نیازمند دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی نمی باشد و الزامی به داشتن شریک برای ثبت شرکت نیست.فردی که اقدام به ثبت شرکت در کشور اسلوونی کرده است می تواند همسر و فرزندان خود را در این کشور همراه داشته باشد. همسر و فرزندان فرد سرمایه گذار می توانند به طور رایگان در این کشور تحصیل کنند.کشور اسلوونی به نسبت دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و میزان مالیات مناسب می باشد. از مزایای مهم ثبت شرکت در کشور اسلوونی می توان موارد زیر را برشمرد:

  • امکان اخذ اقامت دائم پس از ۵ سال فعالیت اقتصادی و کار
  • امکان اخذ پاسپورت اسلوونی پس از اخذ اقامت دائم اسلوونی
  • امکان سفر به ۱۶۴ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان افتتاح حساب بانکی در اسلوونی
  • ملکیت شرکت تجاری بدون نیاز به شریک
  • امکان کار و زندگی و تحصیل در کشورهای حوزه شینگن
  • امکان سفر به کشورهای آمریکا و کانادا و استرالیا

مهاجرت به اسلوونی از طریق پناهندگی

موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به هیچ عنوان روش پناهندگی را به مهاجران و متقاضیان مهاجرت به کشورهای جهان توصیه نمی کند و ذکر این روش در این مقاله صرفا به منظور آگاهی متقاضیان از همه روش های اخذ تابعیت و اقامت کشور اسلوونی می باشد. در روش اخذ تابعیت و اقامت به طریق پناهندگی فرد پناهنده نمی تواند به کشور خود بازگردد.
متقاضی پناهندگی در صورتی می تواند تقاضای پناهندگی کند که در صورت برگشت به کشور خود مورد آسیب و خطر و تهدید جدی قرار گیرد و در واقع جان وی در خطر باشد. زمان رسیدگی به درخواست پناهندگی در کشور اسلوونی از ۳ ماه تا یک سال طول می کشد. متقاضی بهتر است به منظور اخذ اقامت و تابعیت کشور اسلوونی روش های قانونی دیگر را امتحان کند.

شرایط اخذ تابعیت و شهروندی کشور اسلوونی

متقاضیان اخذ تابعیت و اقامت کشور اسلوونی می توانند به یکی از روش های ذکر شده اقامت موقت این کشور را اخذ کنند. پس از اخذ اقامت موقت در صورتی که متقاضی واجد شرایط باشد و پس از گذشت چند سال متقاضی می تواند برای اخذ تابعیت و اقامت دائم این کشور اقدام کند. از مهم ترین شرایط اخذ تابعیت و شهروندی این کشور می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • متقاضی در مدت اقامت در کشور اسلوونی مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد.
  • متقاضی باید تابعیت پیشین خود را ترک کرده باشد.
  • متقاضی باید دارای استقلال مالی و تمکن مالی برای زندگی در این کشور اروپایی باشد.
  • متقاضی باید در حدود ۱۰ سال در این کشور زندگی کرده باشد.
  • متقاضی باید قبل از درخواست تابعیت کشور اسلوونی به مدت ۵ سال در این کشور زندگی کرده باشد.

اخذ پاسپورت کشور اسلوونی

به طور کلی پاسپورت کشور اسلوونی یکی از برترین و قدرتمندترین پاسپورت های کشورهای اروپایی محسوب می شود.افرادی که موفق به اخذ پاسپورت این کشور اروپایی می شوند، می توانند از مزایایی برخوردار شوند.پاسپورت کشور اسلوونی از لحاظ اهمیت در جایگاه ششم پاسپورت های اروپایی قرار دارد. در این رتبه بندی پاسپورت کشورهای امارات متحده عربی در جایگاه اول و کشور فنلاند و اسپانیا در جایگاه دوم و کشور ایران در جایگاه ۸۳ قرار دارد. از جمله مزایای اخذ پاسپورت کشور اسلوونی می توان این موارد را ذکر کرد:

  • امکان رفت و آمد آزادانه به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان کار و فعالیت اقتصادی در این کشور
  • امکان برخورداری از تحصیل رایگان
  • امکان برخورداری از بیمه خدمات درمانی
اخذ پاسپورت کشور اسلوونی

اخذ پاسپورت کشور اسلوونی

مزایای مهاجرت به کشور اسلوونی

افرادی که به روش های ذکر شده اقامت دائم اسلوونی را اخذ می کنند، از مزایای فراوان مهاجرت به این کشور اروپایی برخوردار می شوند. از مهمترین مزایای این مهاجرت می توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • رایگان بودن تحصیل در کشور اسلوونی
  • بالا بودن استانداردهای زندگی در کشور اسلوونی
  • ثبات و قدرت اقتصادی اسلوونی
  • امکان ثبت شرکت و سرمایه گذاری در روش راحت و بی دردسر
  • خونگرمی و صمیمیت مردم کشور اسلوونی
  • پایین بودن هزینه های زندگی
  • برخورداری از امکانات زندگی در یک کشور اروپایی
  • امکان زندگی در یک کشور پیشرفته و با اقتصاد قدرتمند
  • تسلط مردم کشور اسلوونی به زبان های انگلیسی و ایتالیایی و مجارستانی
مزایای مهاجرت به کشور اسلوونی

مزایای مهاجرت به کشور اسلوونی

سخن آخر

این مقاله به طور کامل و مفصل به شرح چگونگی اخذ تابعیت و شهروندی کشور اسلوونی پرداخت و روش های گوناگون اخذ اقامت این کشور را مورد بررسی قرار داد. از مجموع موضوعات ذکر شده در این مقاله می توان این طور نتیجه گرفت که کشور اسلوونی یکی از گزینه های خوب و مناسب برای سرمایه گذاری و تحصیل و کار محسوب می شود.این کشور بنا به عضویت در اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه شینگن دارای مزایای فراوانی برای مهاجرانی است که این کشور را برای سرمایه گذاری و تحصیل و کار انتخاب می کنند. شرایط اقتصادی مناسب، امنیت اجتماعی، ثبات اجتماعی و سیاسی و کیفیت زندگی در این کشور اروپایی از مهم ترین موارد انتخاب این کشور برای مهاجرت محسوب می شود. علی رغم این که با تحصیل امکان اخذ اقامت و تابعیت این کشور حاصل نمی شود، اما متقاضی می تواند پس از فارغ تحصیلی و تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری مقدمات اخذ اقامت این کشور را اخذ کند.اما در روش سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور، متقاضی در عرض مدت کوتاه چند ماهه می تواند به راحتی اقامت این کشور را اخذ کند. از مزایای اخذ اقامت دائم این کشور اروپایی همین بس که متقاضی و فرزندان زیر ۱۸ سال وی می توانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند و به کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن بدون اخذ ویزا رفت و آمد و حتی کار و زندگی کنند.

اگر با همه مزایای ذکر شده و مزیت های مهاجرت به کشور اسلوونی هنوز برای اتخاذ یک تصمیم درست در شک و تردید به سر می برید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید، مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به شما کمک می کنند تا بهترین گزینه مناسب مهاجرتی را به شما ارائه دهند. این مشاوران در دفاتر تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز با آگاهی از به روزترین قوانین مهاجرتی همه تلاش خود را به کار می بندند تا رویاها و آرزوهای شما را محقق سازند.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به اسلوونی

1- شرایط مهاجرت به اسلوونی از طریق کار چیست؟

متقاضیان می توانند از طریق سایت های کاریابی شغل مورد نظر را پیدا کرده و پس از یافتن کارفرما اقدام به اخذ ویزای کار نمایند. کارفرما در ابتدا در کشورهای اتحادیه اروپا و اسلوونی برای پرکردن این جایگاه شغلی آگهی می کند. اگر در کشور اسلوونی و کشورهای اتحادیه اروپا فرد مناسبی برای پر کردن این فرصت شغلی یافت نشد، با متقاضی قرارداد امضا می کند. اقامت کاری اسلوونی برای مدت یک سال معتبر است و متقاضی می تواند آن را تمدید کند. در صورتی که متقاضی به مدت ۵ سال در این کشور مشغول کار و فعالیت موثر باشد، می تواند برای اقامت دائم این کشور درخواست بدهد. متقاضی با دریافت مجوز کار، کارت آبی اسلوونی را دریافت کند.

2- آیا متقاضیان مهاجرت به کشور اسلوونی می توانند با خرید ملک تابعیت این کشور را اخذ کنند؟

در کشور اسلوونی قانون اخذ اقامت و تابعیت از طریق خرید املاک و مستغلات وجود ندارد. در واقع متقاضیان سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور با خرید ملک نمی توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. البته سرمایه گذاری در خرید ملک در این کشور یک روش سرمایه گذاری مطمئن و پر سود است اما منتهی به اخذ تابعیت این کشور نمی شود. متقاضیانی که به دنبال اخذ تابعیت یک کشور اروپایی از طریق خرید ملک می باشند، بهتر است این سرمایه گذاری را در کشورهای اروپایی دیگر امتحان کنند. متقاضیانی که با آگاهی از این قانون تمایل به خرید ملک در این کشور را دارند، از این مزیت برخوردار می شوند که با توجه به ثبات اقتصادی و امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور اسلوونی می توانند با خرید ملک نه تنها از سود این سرمایه گذاری بهره مند شوند، بلکه با دریافت ویزای توریستی برای بازدید به این کشور رفت و آمد کنند. برای خرید ملک در کشور اسلوونی متقاضی نیازمند هزینه ای در حدود ۱۰۰.۰۰۰ یورو تا ۲۰۰.۰۰۰ یورو برای خرید خانه می باشد.

3- آیا متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت کشور اسلوونی از طریق تحصیل می توانند تابعیت این کشور را اخذ کنند؟

متقاضیان تحصیل در کشور اسلوونی باید این مهم را مد نظر داشته باشند که با تحصیل در این کشور نمی توانند مجوز اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ کنند، بلکه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار پس از تمام شده دوره تحصیلی منجر به اخذ تابعیت و شهروندی این کشور می شود. بدین منظور متقاضی باید از یکی از دانشگاه های کشور اسلوونی پذیرش بگیرد.

4- شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی اسلوونی چیست؟

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های اسلوونی می توانند در کالج های فنی و تکنیکی این کشور تحصیل کنند. مدت زمان تحصیل در این مقطع ۳ تا ۴ سال است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های اسلوونی بین ۲۰۰۰ یورو تا ۵۰۰۰ یورو می باشد. دانشجویان می توانند در حین تحصیل با اخذ مجوز کار دانشجویی تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. متقاضیان تحصیل در اسلوونی می توانند به زبان انگلیسی و زبان کشور اسلوونی تحصیل کنند. اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در این کشور، مهارت لازم را کسب کرده و به تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازد. متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی و لیسانس دانشگاه ها و کالج های اسلوونی باید دوره دبیرستان خود را تکمیل کرده باشد و دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا زبان اسلوونیایی باشد.

5- شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسلوونی چیست؟

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس اسلوونی باید دارای مدرک دوره لیسانس و کارشناسی باشد. مدت تحصیل در این مقطع در کشور اسلونی بین ۱ تا ۲ سال می باشد. داشجویان متقاضی نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ می باشند. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اسلوونی می توانند در رشته های بازرگانی، علوم طبیعی و علوم زیستی و علوم مهندسی تحصیل کنند. دانشجویان می توانند با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی تا ۳۰ ساعت در هفته به کار و اشتغال موقت بپردازند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور اسلوونی در حدود ۲۵۰۰ یورو تا ۷۵۰۰ یورو می باشد.

6- شرایط اخذ تابعیت اسلوونی پس از فارغ تحصیلی چیست؟

متقاضیان صرفا با تحصیل در کشور اسلوونی واجد شرایط اخذ تابعیت و شهروندی این کشور نمی شوند، بلکه با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پس از فارغ تحصیلی و لحاظ نمودن چند شرط می توانند تابعیت این کشور را اخذ کنند. شرایط مهم در اخذ تابعیت و شهروندی اسلوونی برای فارغ تحصیلان این موارد می باشد: متقاضیانی که دارای مجوز اقامت دائم اسلوونی می باشند متقاضیانی که با شهروند و تبعه اسلوونی ازدواج کرده باشند متقاضیانی که با فرهنگ و آداب و رسوم کشور اسلوونی سازگار شده اند و به زبان این کشور آشنایی پیدا کرده اند متقاضیانی که به مدت ۲ سال بدون وقفه در کشور اسلوونی زندگی کرده اند.

7- قانون خاک و قانون خون چیست و کشور اسلوونی بر اساس کدام قانون تابعیت را اعطا می کند؟

بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور مشخص متولد شود، از بدو تولد تابعیت آن کشور مشخص را اخذ می کند. بر اساس قانون خون اگر کودکی از پدر و مادری در یک کشور مشخص متولد شود که دارای تابعیت و شهروندی آن کشور باشند، آن کودک نیز از بدو تولد تابعیت و شهروندی آن کشور را اخذ می کند. کشور اسلوونی نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی از قانون خون تبعیت می کند. بر اساس این قانون اگر کودکی که دارای پدر و مادر اهل اسلوونی است در این کشور متولد شود، این کودک نیز تابعیت این کشور را اخذ می کند. در صورتی که پدر و یا مادر کودک متولد شده در کشور اسلوونی دارای تابعیت و شهروندی اسلوونی باشند، کودک نیز این تابعیت را اخذ می کند.

8- شرایط مهاجرت به اسلوونی از طریق ازدواج چیست؟

متقاضی اخذ اقامت و تابعیت کشور اسلوونی می تواند از طریق ازدواج با یک تبعه کشور اسلوونی اقامت دائم و تابعیت این کشور اروپایی را اخذ کند. در این روش متقاضی ازدواج باید پس از ازدواج به مدت ۳ سال با فرد دارای تبعه اسلوونی زندگی کند و ازدواج آن ها یک ازدواج واقعی باشد تا بتواند اقامت دائم این کشور را اخذ کند. مفهوم ازدواج واقعی در کشور اسلوونی حائز اهمیت فراوانی است. در واقع ازدواجی که صرفا بر اساس اخذ تابعیت و شهروندی این کشور انجام شود، نقض قوانین این کشور و جرم محسوب می شود. یک موضوع مهم در ازدواج شهروندان اسلونیایی با اتباع خارجی ثبت قانونی این ازدواج در محضر رسمی می باشد. هر دو طرف ازدواج باید بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشند. هر دو طرف ازدواج باید دارای مدارکی باشند که اثبات کند ازدواج هر دو طرف بدون مانع است. اگر یکی از طرفین ازدواج قبلا ازدواج کرده باشد، ارائه گواهی حکم طلاق و یا در صورت فوت همسر، ارائه گواهی فوت همسر الزامی است. ارائه پاسپورت و مدارک شناسایی هر دو طرف ازدواج ضروری است. مدارک اتباع خارجی متقاضی ازدواج باید به زبان اسلوونی ترجمه شده باشند و سفارت اسلوونی نیز صحت آن ها را تائید کرده باشد.

9- شرایط مهاجرت به اسلوونی از طریق سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاران می توانند با هزینه ۵۰۰۰ یورو در صنایع و توسعه و فناوری این کشور سرمایه گذاری کنند. در این نوع سرمایه گذاری فرد سرمایه گذار می تواند برای خانواده خود نیز درخواست اقامت کند. با این نوع سرمایه گذاری سرمایه گذار در مدت زمان ۳ ماه می تواند اقامت این کشور را اخذ کند. روش دیگر سرمایه گذاری در کشور اسلوونی ثبت شرکت تجاری با گردش مالی ۱۰.۰۰۰ یورو می باشد. در این روش این شرکت تجاری باید در عرض ۶ ماه گردش مالی ۱۰.۰۰۰ یورویی داشته باشد. با این نوع سرمایه گذاری در مدت زمان ۸ تا ۹ ماه متقاضی سرمایه گذار می تواند اقامت این کشور را اخذ کند.

10- شرایط و مزایای مهاجرت به اسلوونی از طریق ثبت شرکت چیست؟

متقاضی ثبت شرکت در کشور اسلوونی باید در حدود ۱۰.۰۰۰ یورو تا ۱۵.۰۰۰ یورو برای این سرمایه گذاری هزینه کند. بدین منظور متقاضی سرمایه گذار اقدام به ثبت یک شرکت تجاری می کند. متقاضی پس از انتخاب نام تجاری برای شرکت باید طرح تجاری خود را ارائه دهد. سپس برای اقامت موقت درخواست می دهد. بر این اساس متقاضی ویزای نوع D را اخذ می کند. متقاضی می تواند این اقامت یک ساله موقت را هر سال تمدید کند و پس از ۵ سال اقامت دائم این کشور را اخذ کند. از مزایای مهم ثبت شرکت در کشور اسلوونی این است که متقاضی نیازمند دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی نمی باشد و الزامی به داشتن شریک برای ثبت شرکت نیست. فردی که اقدام به ثبت شرکت در کشور اسلوونی کرده است می تواند همسر و فرزندان خود را در این کشور همراه داشته باشد. همسر و فرزندان فرد سرمایه گذار می توانند به طور رایگان در این کشور تحصیل کنند. امکان اخذ اقامت دائم پس از ۵ سال فعالیت اقتصادی و کار. امکان اخذ پاسپورت اسلوونی پس از اخذ اقامت دائم اسلوونی. امکان سفر به ۱۶۴ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا. امکان افتتاح حساب بانکی در اسلوونی. ملکیت شرکت تجاری بدون نیاز به شریک. امکان کار و زندگی و تحصیل در کشورهای حوزه شینگن. امکان سفر به کشورهای آمریکا و کانادا و استرالیا

11- اخذ پاسپورت کشور اسلوونی از چه نظر حائز اهمیت است؟

به طور کلی پاسپورت کشور اسلوونی از برترین و قدرتمندترین پاسپورت های کشورهای اروپایی محسوب می شود. افرادی که موفق به اخذ پاسپورت این کشور اروپایی می شوند، می توانند از مزایایی برخوردار شوند. پاسپورت کشور اسلوونی از لحاظ اهمیت در جایگاه ششم پاسپورت های اروپایی قرار دارد. در این رتبه بندی پاسپورت کشورهای امارات متحده عربی در جایگاه اول و کشور فنلاند و اسپانیا در جایگاه دوم و کشور ایران در جایگاه ۸۳ قرار دارد. از جمله مزایای اخذ پاسپورت کشور اسلوونی می توان این موارد را ذکر کرد: امکان رفت و آمد آزادانه به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا امکان کار و فعالیت اقتصادی در این کشور امکان برخورداری از تحصیل رایگان امکان برخورداری از بیمه خدمات درمانی

4/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *