شیوه تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم

یکی از مهم‌ترین اهدافی که این دسته از دانشجویان آن را دنبال می‌کنند این است که بتوانند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه و سپری کردن دوران تحصیل، امکان کار کردن پیدا کنند و یا شغل متناسب با رشته تحصیلی خود را در این کشورها به دست بیاورند و یا اقامت دائم آن کشور را کسب کنند. بنابراین لازم است این دسته از دانشجویان در ابتدا برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم اقدام نمایند. بسیاری از دانشجویان علاقه دارند تا به ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی و امریکایی بپردازند و از این طریق بتوانند سطح علمی و فرهنگی خود را افزایش دهند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

از طرف دیگر این دسته از دانشجویان می‌توانند با تحصیل در این کشورها از امکانات قابل توجه آموزشی، برخوردار شوند و تجربه زندگی در یک کشور اروپایی و یا آمریکایی را نیز به دست آورند. لازم است بدانید که روش‌های تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم، در هر کشور با توجه به شرایط و قوانین آن کشور با دیگر کشور‌ها دارای تفاوت‌هایی است.

این امکان را می‌توان در برخی از کشورها از طریق کار، سرمایه گذاری، ازدواج و… به دست آورد. در حقیقت نکته قابل ذکر این است که در هیچ نقطه‌ای از جهان این امکان برای دانشجویان وجود ندارد که بتوانند با استفاده از ویزای تحصیلی خود، اقامت دائم در یک کشور را به دست آورند. بنابراین تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم ضرورت دارد.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم در کشور کانادا

همان‌طور که می‌دانید کشور کانادا در حال حاضر یکی از مهاجرپذیرترین کشورها در سطح جهان است. در میان روش‌های مختلف برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم، اخذ ویزای کاری در این کشور دارای محبوبیت خاصی است. لازم به ذکر است که دولت کانادا برنامه‌های متعددی را برای ارائه اقامت دائم به دانشجویانی که در این کشور تحصیل می‌کنند در نظر گرفته است. اما نکته‌ای که در این زمینه باید به آن اشاره شود این است که کشور کانادا از جمله کشورهایی است که در زمینه نیروی کار با کمبودهای بسیاری مواجه است.

بنابراین تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم در این کشور از طریق دریافت ویزای کار روشی است که بیش از سایر راهکارها مورد توجه قرار گرفته است. اما لازم است بدانید که باید دانشجویان در چنین شرایطی، رشته تحصیلی خود در دانشگاه را متناسب با مشاغلی انتخاب کنند که در فهرست مشاغل مورد نیاز دولت و کشور کانادا قرار گرفته است.

از طرف دیگر یکی از بهترین روش‌ها برای تبدیل کردن ویزای تحصیلی به اقامت دائم در کشور کانادا سرمایه گذاری در این کشور است. همان‌طور که می‌دانید این امکان در صورتی برای شما فراهم خواهد شد که تمکن و توان مالی کافی داشته باشید. بنابراین از این طریق می‌توانید به سیستم مالی این کشور وارد شوید و مزایای بسیاری را نیز به دست آورید در حال حاضر برخی از ایالت‌های کانادا شرایط بسیار مطلوبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده‌اند.

از جمله این ایالت‌ها می‌توان ایالت ساسکوچوآن، ایالت کبک، بریتیش کلمبیا و ایالت  مونیتوبا را نام برد.

از طرف دیگر در این کشور می‌توانید از روش تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم از طریق ازدواج استفاده کنید. این شیوه مخصوص دانشجویانی است که در زمان تحصیل خود با یک شهروند کانادایی ازدواج می‌کنند. این افراد از طریق ازدواج می‌توانند اقامت دائم کشور کانادا را به دست آورند. هر چند لازم است با ارائه اسناد و مدارکی به اثبات این نکته بپردازند که ازدواج آن‌ها به صورت کاملا واقعی انجام گرفته است.

در چنین موقعیتی باید سن دانشجویان به طور حداقل 18 سال باشد. از طرف دیگر، همسرکانادایی شما باید توان و تمکن مالی لازم برای تامین زندگی دو نفر را داشته باشد تا بتوانید اقامت دائم را به دست آورید.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم در کشور استرالیا

کشور استرالیا نیز یکی دیگر از کشورهای مهاجرپذیر در سراسر جهان به شمار می‌رود. این کشور موقعیت مناسبی برای ادامه تحصیل و زندگی دارد. دانشجویان در کشور استرالیا برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم باید ویزای کاری را اخذ نمایند. چراکه دریافت این نوع از ویزا در کشور استرالیا  شرایط و قوانین راحت‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد. در کشور استرالیا به این دسته از دانشجویان، اقامت 18 ماهه داده می‌شود تا بتوانند در این مدت زمان، مهارت زبان انگلیسی خود را افزایش دهند و به کاریابی اقدام نمایند.

انواع ویزای کار در چنین شرایطی برای دانشجویان تحصیل کرده در کشور استرالیا، شامل ویزای تحقیق و آموزش، ویزای منطقه‌ای، ویزای پشتیبانی افراد ماهر و… است. از طریق دریافت هر یک از این ویزاها دانشجویان می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به اقامت تبدیل نمایند.

شیوه تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم در کشورهای اروپایی

بسیاری از دانشجویانی که از کشور خود مهاجرت می‌کنند قصد ادامه تحصیل و یا اقامت دائم در کشورهای اروپایی را دارند. لازم است بدانید که در این کشورها دانشجویان باید مسیر دشوارتر و مراحل پیچیده‌تری را طی کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی خود را به اقامت دائم مبدل سازند. در این پروسه، در کشورهای اروپایی چند عامل در نظر گرفته می‌شود. از جمله این عوامل می‌توان میزان اعتبار دانشگاه محل تحصیل و رشته و نوع مدرک تحصیلی دانشجو را نام برد.

در چنین شرایطی، تحصیل به زبان انگلیسی و یا زبان رسمی کشور اروپایی مورد نظر، بررسی می‌شود و از طرف دیگر میزان توان و یا تمکن مالی دانشجو مد نظر قرار می‌گیرد تا مشخص شود که آیا این دانشجو با اقامت دائم در کشور مورد نظر می‌تواند از پس هزینه‌ها و مخارج زندگی خود برآید یا خیر.

نکته قابل ذکر این است که در کشورهای اروپایی نیز مانند کشور کانادا و استرالیا، یکی از بهترین روش‌ها برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم، دریافت ویزای کاری است. در ادامه به بیان روش‌های تبدیل ویزای به اقامت در کشورهای آلمان و انگلستان خواهیم پرداخت.

 تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم در کشور آلمان

در کشور آلمان دانشجویانی که از شهروندان اتحادیه اروپا به شمار نمی‌روند پس از دریافت مدرک تحصیلی و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه می‌توانند از حق کار و اشتغال برخوردار باشند. به طور کلی می‌توان گفت دانشجویان دیگر کشورها پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه‌های معتبر آلمان، این فرصت را دارند تا مجوز اقامت 18 ماهه دریافت کنند تا در این مدت زمان این فرصت و امکان را پیدا کنند تا شغل مناسبی را به دست آورند.

در صورتی که این دانشجویان بتوانند یک پیشنهاد شغلی دریافت کنند، چه در مشاغل پاره وقت و چه در مشاغل تمام وقت، می‌توانند اجازه اقامت خود را به دست آورند.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم در کشور انگلستان

کشور انگلستان نیز یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که بسیاری از دانشجویان قصد دارند به تحصیل کنندو در ادامه مجوز اقامت دائم در این کشور را به دست آورند. دانشجویان در این کشور اروپایی می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود، ویزای کاری را دریافت کنند و از این طریق مورد حمایت کشور و دولت انگلستان قرار بگیرند.

این عامل باعث می‌شود تا این دسته از تحصیل کردگان بتوانند با کار کردن در این کشور اروپایی، تجربه بسیار بالایی را به دست آورند و از طرف دیگر موجب می‌شود تا دانشجویان بتوانند به تبدیل ویزای تحصیلی خود به اقامت دائم در انگلستان دست بزنند.

دانشجویانی که قصد اقامت در کشور انگلستان را دارند از طریق دریافت چند نوع ویزای کاری می‌توانند نسبت به تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم اقدام نمایند. از جمله انواع این ویزاهای کاری می‌توان به دریافت ویزای عمومی، ویزای کارآفرینی، ویزای کارگذار موقت و .. اشاره کرد. لازم است بدانید که ویزای عمومی برای آن دسته از دانشجویانی در نظر گرفته شد است که بتوانند پیشنهاد یک کار معتبر را از یک کارفرمای انگلیسی دریافت کنند.

ویزای کارآفرینی برای آن دسته از دانشجویانی صادر خواهد شد که قصد دارند نوعی تجارت ویا بیزنس را در سطح جهانی گسترش دهند و ویزای کاری کار گذار موقت، مجوز اقامت 12 تا 24 ماهه را به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در این کشور می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *