تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک

امروزه برای مهاجرت به چک روش های گوناگونی وجود دارد، اما در بین آنها روش مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل جزو بهترین روش های مهاجرتی می باشد. در تمام این روش های مهاجرتی شخص می تواند نهایت برای اخذ تابعیت و شهروندی چک خود اقدام نماید. این مقاله در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی در جمهوری چک دارای قدمت و تاریخ طولانی است، از قرن چهاردهم در کشور چک تحصیل پزشکی و دندانپزشکی رواج داشته است. دانش آموزان از سراسر دنیا برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در چک به برنامه های پزشکی و دانشگاه های مختلف جمهوری چک به زبان انگلیسی جذب می شوند، اخذ پذیرش در این کشور حالت رقابتی دارد. مدارس پزشکی و دندانپزشکی در چک یکی از بهترین گزینه ها برای دانش آموزانی است که به دنبال تحصیل پزشکی در خارج از کشور خود هستند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک

تحصیل پزشکی در دانشگاه های جمهوری چک 6 سال برای اخذ مدرک پزشکی عمومی به طول می انجامد، برنامه دندانپزشکی در دانشگاه های جمهوری چک 5 سال و برنامه داروسازی 5 سال به طول می انجامد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک به زبان انگلیسی است. برنامه تحصیلی دوره کارشناسی پرستاری و برنامه بینایی سنجی نیز در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود.

شما می توانید برای کسب مشاوره رایگان تلفنی در زمینه شرایط اعزام دانشجو به چک به صورت تضمینی با مشاورین ما در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید. موسسه مهاجرت به چک برگزیده اصطهباناتی در تمامی مسیر تحصیل شما می تواند در اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران و وزارت بهداشت به متقاضیان کمک کند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک

پذیرش در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در چک منوط به داشتن مدرک دیپلم دبیرستان است.

البته (داشتن نمرات خوب ترجیحا در دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک) امری ضروری است، تسلط به زبان انگلیسی (ممکن است توسط یک مصاحبه با اسکایپ ضروری باشد!)، در بسیاری از موارد نه در همه دانشگاه های جمهوری چک، آزمون ورودی و به دنبال آن مصاحبه برای پذیرش وجود دارد. آزمون ورودی در دانشگاه و توسط برخی از دفاتر نمایندگی در خارج از کشور برگزار می شود شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های چک معمولا وابسته به دانشگاه و زبان انتخابی شما دارد. اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی سخت تر از اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی است زیرا شهریه دانشگاه های خصوصی چک بسیار بالاتر است.

همانطور که گفته شد روش های زیادی برای تابعیت و اقامت در جمهوری چک وجود دارد، اما بسیاری افراد جهت مهاجرت به چک معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی می توانند اقدام کنند.

مهلت درخواست در هر دانشگاهی متفاوت است و بستگی به دانشکده پزشکی دارد. آخرین مهلت ثبت نام برای ترم جدید معمولا در همه دانشگاه ها پایان ماه مه است. بسیاری از دانشکده های پزشکی نیاز به ثبت نام در برنامه به صورت آنلاین دارند و پس پر کردن فرم پرداخت هزینه پردازش ضروری است.

بسیاری از دانشجویان بین المللی از ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، نروژ، سوئد، آلمان، اسرائیل، مالزی و نیجریه برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در چک می آیند.

دانشکده های پزشکی در جمهوری چک توسط وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده اداره می شود و برنامه های مالی آن توسط دولت فدرال تایید شده است و در دایرکتوری مؤسسات عالی توسط وزارت آموزش و پرورش ایالات متحده منتشر شده است. همچنین دانشگاه های این کشور دارای روش مشابه با ایالات متحده هستند که این توسط وزارت کانادا آموزش و پرورش تایید شده است.

افزایش هزینه های شهریه و شرایط پذیرش به طور رقابتی فزاینده در کشورهایی مانند ایالات متحده در حال تغییر است، اما هنوز هم موانعی برای دانش آموزان برای رویای تبدیل شدن به یک دکتر وجود دارد، ایجاد انگیزه دانش آموزان پزشکی آینده با نگاهی دقیق تر به کیفیت بالا، برنامه های انگلیسی زبان در دسترس در جمهوری چک در حال افزایش است. پراگ، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است (جزو 2 درصد از دانشگاه های جهان دارای رتبه برتر در جهان است)، که برنامه های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی را در یک محیط فرهنگی و تاریخی ارائه می دهد.

هزینه زندگی دانشجویی در چک یکی از موارد مهمی است که تعیین کننده روند مهاجرت به یک کشور می باشد. بنابراین قبل از اقدام در رابطه با آن تحقیقات لازم را به عمل آورید.

بورسیه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های چک معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های چک  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان در چک برای شما امکان پذیر می گردد.

معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در چک در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.

 سطح علمی دانشگاه های چک با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در چک

  • دانشگاه چارلز در پراگ ، دانشکده اول پزشکی

دانشکده پزشکی و دندانپزشکی چارلز در پیلسن با فرمان ریاست جمهوری چکسلواکی در سال 1945 به عنوان بخشی از دانشکده پزشکی CU  در پراگ تاسیس شد، اما به سرعت وضعیت مستقل شدن این دانشگاه و اعتبار برای برنامه های کارشناسی ارشد خود را در زمینه های پزشکی عمومی و دندانپزشکی به دست آورد. دانشکده پزشکی پیلسن در حال حاضر یکی از نهادهای مدرن دانشگاهی در جمهوری چک است که در آن پزشکان آینده آموزش کامل علمی و اخلاقی را دریافت می کنند و محققان پزشکی در حال انجام طیف وسیعی از پروژه های پزشکی هستند.

  • دانشگاه چارلز در پراگ، دانشکده دوم پزشکی؛
  • دانشگاه چارلز در پراگ، دانشکده سوم پزشکی؛
  • دانشگاه چارلز در پراگ، دانشکده سوم پزشکی؛ دانشکده پزشکی در Hradec Kralove؛
  • دانشگاه چارلز، دانشکده پزشکی در پیلسن؛
  • دانشگاه ماساریک، دانشکده پزشکی؛

دانشگاه ماساریک، واقع در برنو، دومین دانشگاه دولتی در جمهوری چک است که برای اولین بار در منطقه موراویا افتتاح شد. امروزه، این دانشکده بیش از 190 بخش، موسسات و کلینیک در دسترس دارد. این موسسات مهم ترین بخش آموزش و پژوهش پزشکی در جمهوری چک را تشکیل می دهند و دانشگاه مرکزی اروپا با سنت های دموکراتیک در سال 1919 تأسیس شده است.

  • دانشکده پزشکی و دندانپزشکی  Palacký در الوموک
  • دانشکده پزشکی استراوا ؛

دانشکده پزشکی و دندانپزشکی استراوا در سال 2010 تاسیس شد.  تاریخ تاسیس این دانشگاه با تاسیس دانشکده پزشکی اجتماعی استراوا نزدیک است، که آن بخش در سال 1993 تاسیس شد. در سال 2008 دانشکده پزشکی اجتماعی به دو دانشکده متفاوت دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده مطالعات بهداشت تقسیم شد. دانشکده مطالعات بهداشت در 1 سپتامبر 2010 به دانشکده پزشکی تبدیل شد.

 

 

خصوصیات و شرایط دانشگاه های پزشکی در چک

در دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری و غیره تمامی برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می گردد و تخصصی پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی در اروپا دارای خصوصیات زیر می باشد:

  • شهریه و هزینه زندگی پایین ، وام های دانشجویی و کمک های مالی
  • بدون امتحانات ورودی و یا معادل آن، و اگر دارای امتحان باشد شرایط آماده سازی دانشجو برای امتحانات ورودی
  • دارای خدمات منحصر به فرد
  • پذیرش حتی قبل از تکمیل تحصیلات دبیرستانی
  • در سیستم آموزش و پرورش چک ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های چک با یکدیگر متفاوت باشند.
  • شرایط تحصیل در چک در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید.
  •  تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک در دانشگاه های پزشکی تایید وزارت علوم این کشور امکانپذیر است.
  •  مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی بین المللی که سن آنها کمتر از 18 سال می باشد موجود است.
  •  تحصیل در چک بدون مدرک زبان ممکن نیست، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در اغلب دانشگاه ها مقدور است.
  • زبان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک به زبان انگلیسی

دانشکده های پزشکی چک یک فرصت عالی برای دانش آموزان سراسر جهان برای به حقیقت پیوستن رویای تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور ارائه می دهد. امکانات تحصیل پزشکی در جمهوری چک به عنوان یکی از بهترین برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا شناخته می شود.

بسیاری از دانشکده های که در آن شما ممکن است در رشته پزشکی و دندانپزشکی در جمهوری چک به تحصیل بپردازید دارای یک برنامه پزشکی عمومی 6 ساله، برنامه دندانپزشکی 5 ساله و یک برنامه داروسازی 5 ساله هستند. همه برنامه ها در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در چک برگزار می شوند. علاوه بر این، برنامه های تحصیلی لیسانس پرستاری و برنامه کارشناسی ارشد بینایی سنجی نیز به زبان انگلیسی تدریس می شود.

در انتهای این مقاله لازم به ذکر است موسسه حقوقی اعزام دانشجو به چک برگزیده اصطهباناتی جزو بهترین موسسات حقوقی کشور در این زمینه آماده خدمات رسانی حضوری و تلفنی به شما هم میهنان گرامی در کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک

هزینه تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در برخی از دانشگاه های جمهوری چک:
  • دانشگاه چارلز ، اولین دانشکده در پراگ:
    شهریه سالیانه برای تحصیل پزشکی : 335000 CZK
    شهریه سالیانه برای تحصیل دندانپزشکی : 380000 CZK
  • دانشگاه چارلز ، دومین دانشکده در پراگ:
    شهریه برنامه های پزشکی :
    سال اول : 270000 CZK
    سال دوم تا سال ششم : 300000 CZK
  • دانشگاه چارلز ، سومین دانشکده در پراگ:
    شهریه تحصیل سالیانه دوره پزشکی شش ساله به زبان انگلیسی : 290000 CZK
  • دانشگاه ماساریک (Masaryk University):
    شهریه سالیانه برای تحصیل پزشکی : 280000 CZK
    شهریه سالیانه برای تحصیل دندانپزشکی : 330000 CZK
  • دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز در پلزن: 
    شهریه سالیانه برای تحصیل پزشکی : 9500 یورو
    شهریه سالیانه برای تحصیل دندانپزشکی : 10000 یورو
  • دانشکده پالاکی در اولوموک (دانشکده پزشکی و دندان پزشکی): 
    شهریه سالیانه برای تحصیل پزشکی : 10000 یورو
    شهریه سالیانه برای تحصیل دندانپزشکی : 11800یورو

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی چک مورد تایید وزارت بهداشت

  • دانشگاه چارلز

    دانشگاه چارلز در سال 1348 توسط حاکمیت زمان پادشاه بوهمیا و امپراتور مقدس روم چارلز IV تاسیس شد. این دانشکده در اصل، چهار دانشکده داشت: الهیات، علوم لیبرال، قانون و پزشکی. با پیشرفت زندگی مدرن دانشگاه شروع به رشد میکند و به شدت بر همکاری بین المللی تمرکز دارد. با در نظر گرفتن هدف دانشگاه، دانشگاه چارلز همچنان به همکاری دانشگاهی به صورت بین المللی ادامه می دهد و نقش مهمی در طیف وسیعی از برنامه های اروپایی و جهانی ایفا می کند.

  • دانشگاه پالاکی در اولوموچ دانشگاه Palacký Olomouc یک دانشگاه قدیمی و با سابقه طولانی است. این بنا در قرن شانزدهم تاسیس شده است و قدیمی ترین دانشگاه در موراویا و دومین دانشگاه در جمهوری چک است. امروزه این دانشگاه یک مرکز آموزش عالی مدرن با طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی و فعالیت های علمی و تحقیقاتی فراوان است. در سال 2017، 20 395 دانشجو در برنامه های تحصیلی معتبر در هشت دانشکده تحصیل کردند. دانشگاه پالاکی اولوموچ یکی از دانشگاه های برتر در چک است و بر اساس رتبه بندی بین المللی یکی از بهترین دانشگاه های جهان است.
  • دانشگاه ماساریک برنو

    این دانشگاه بر این باور است که که آموزش فقط مربوط به سن یا موقعیت اجتماعی نیست. دانشگاه ماساریک برنو به طور فعال از تحقیقات حمایت می کند. این دانشگاه از سال 1919 شروع به فعالیت در عرصه های گوناگون از جمله پزشکی کرده است.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی چک

پذیرش در دانشگاه های پزشکی کشور جمهوری چک بر اساس دیپلم دبیرستان (با نمرات خوب در دروس زیست شناسی و فیزیک و شیمی) ، تسلط بر زبان انگلیسی و در برخی از دانشگاه ها از طریق یک آزمون ورودی و مصاحبه صورت میگیرد. این ازمون های ورودی توسط خود دانشگاه و برخی از موسسات مرتبط به آن برنامه ریزی و اجرا می شود. آزمون در تاریخ مشخصی در دانشگاه ها پزشکی چک و برخی از کشور های دیگر برگزار می شود. این آزمون دو بخش دارد: امتحان تستی کتبی و یک مصاحبه
بخش اول: دانشجویان در یک آزمون 4 گزینه ای از دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، ریاضی ( برای هر بخش 15 سوال ) که بر اساس استاندارد های دانشگاهی طرح شده اند شرکت می کنند. متقاضیان برای پاسخگویی 75 دقیقه زمان خواهند داشت.
بخش دوم: پس از اینکه در آزمون کتبی شرکت کردید و در آن نمره قبولی کسب کردید می بایست در یک مصاحبه حضوری شرکت نمایید. کمیته ارزیابی از 3 نفر از اعضای دانشکده تشکیل شده است. دانشجویان باید در مصاحبه علاقه خود به رشته تحصیلی ، توانایی خود در زمینه های پزشکی و داشتن قدرت دفاع کردن از نظرات خود را در مصاحبه نشان دهند. همچنین به طور رندوم دو سوال انتخاب میکنند و باید به آنها پاسخ بدهند.
نتیجه نهایی پس از مصاحبه به دانشجویان اعلام می گردد.

متقاضیان تحصیل در چک برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی در این کشور به صورت تضمینی با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانند به راحتی ویزای تحصیل در چک را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در چک بپردازند.

سوالات متداول در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک

  1. مدت زمان تحصیل پزشکی در چک چند سال است؟

    تحصیل پزشکی در چک شش سال به طول می انجاند.

  2. طول دوره تحصیل رشته دندانپزشکی در چک چه مدت است؟

    دوره تحصیلی دنداپزشکی در جمهوری چک یک دوره پنج ساله است.

  3. آیا امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک به زبان انگلیسی وجود دارد؟

    بله، اکثر دانشگاه های این کشور این دو رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

  4. آیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک با آزمون ورودی همراه است؟

    برخی دانشگاه ها آزمون ورودی دارند و برخی دیگر آزمون ندارند.

  5. آیا دانشگاه های جمهوری چک مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

    بله، چهار دانشگاه در این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند.

  6. بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در جمهوری چک کدامند؟

    Charles University، Palacky University in Olomouc، Masaryk University Brno، Academy of Sciences of the Czech Republic

  7. آیا جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک، تمکن مالی الزامی است؟

    بله، داشتن تمکن مالی جهت اثبات تامین هزینه های تحصیل و زندگی ضروری است.

  8. مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک چیست؟

    وجود امنیت اجتماعی بالا در این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان تحصیل رایگان به زبان چکی، امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور

  9. هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در جمهوری چک چه میزان است؟

    هزینه های تحصیل بسته به دولتی و خصوصی بودن دانشگاه ها متفاوت است و به طور میانگین 10,000 تا 13,000 یورو در ترم می باشد.

  10. هزینه زندگی دانشجویی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی  در چک چقدر است؟

    به طور میانگین به 800 تا 1,000 یورو در ماه جهت زندگی دانشجویی در چک نیاز است.

  11. دانشجویان بین المللی حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک می توانند به کار دانشجویی مشغول شوند؟

    بله این امکان تا 20 ساعت در هفته برای آنان فراهم است.

 

3/5 - (1 امتیاز)

18 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چک

  1. Aziz گفت:

    با سلام
    یه سوال داشتم معدل تجربی باید چند باشه تا امکان قبولی در چک بیشتر باشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      معدل و رزومه علمی شما بستگی به دانشگاه انتخابی شما در جمهوری چک دارد.

  2. حسن گفت:

    سلام
    خسته نباشيد.
    عاجزانه تقاضا دارم سوالم رو پاسخ دهيد.
    بنده 19 ساله فارق التحصيل رشته ي رياضي با معدل كل ديپلم 14.50 و معدل كتبي نهايي 9.31
    و مدرك آيلتس 6 شانس اين رو دارم كه در كشور هاي خارجي در رشته ي پزشكي يا داروسازي تحصيل كنم؟
    اگر معدلم براي اين رشته ها پايين هست آيا راهي هست كه در خارج از كشور بتوانم نمرات ديپلمم را ترميم كنم؟ چون در داخل كشور اجازه ي ترميم به خاطر قوانين نظام وظيفه نميدن

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه امکان ترمیم معدل در کشور های اروپایی وجود ندارد. به شما توصیه می کنیم کشور های آسیایی مانند ترکیه و یا روسیه را انتخاب نمایید.

  3. Mhtb arman nezhad گفت:

    سلام معدل پیش دانشگاهی برای وروردی مهمه یا ۱۱ ام؟بعد درسته اینکه اگه زبان چکی رو بلد باشیم تحصیل در دانشگاه چک رایگانه؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای ورود به دانشگاه، داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات الزامی است.
      بله در صورتی که بتوانید مدرک زبان چک رو ارائه دهید، تحصیل در برخی دانشگاه ها رایگان خواهد بود.

  4. Amir9494 گفت:

    سلام بدون ازمون ورودی و کنکور میشه تو پزشکی فرانسه درس خوند؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله دانشگاه هایی در کشور فرانسه شرایط پذیرش بدون آزمون را دارند که مراحل قبولی و تحصیل در دانشگاه های این کشور را تسهیل کرده است.

  5. علی گفت:

    باسلام و احترام
    29 ساله هستم. از راهنمایی تا پیش دانشگاهی (7 سال) در مدارس سمپاد (تیزهوشان) بودم. دیپلم ریاضی فیزیک و پیش دانشگاهی با معدل 19.
    فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی از دانشگاه امیرکبیر هستم. تمایل دارم در رشته دندانپزشکی یا پزشکی ادامه تحصیل بدم.
    آیلتس 7 و تافل 100 دارم.
    برای اخذ پذیرش محدودیت سن وجود دارد؟ تحصیل پزشکی و دندانپزشکی رایگان در اروپا عملا وجود ندارد؟ حداقل شهریه برای پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های سطح متوسط به بالای اروپا درهر ترم چه میزان؟ شرایط بنده برای اخذ پذیرش و ادامه تحصیل چطور؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      تحصیل در برخی کشورها، ازجمله آلمان، اتریش و فرانسه رایگان است که با توجه به محدودیت سن در تحصیل در آلمان، شما نمی توانید در دوره پزشکی شرکت نمایید ولی کشور فرانسه می تواند پیشنهاد خوبی باشد.
      با توجه به شرایط خوب علمی شما، پیشنهاد میشود حضورا با مشاوران در ارتباط باشید و یا از مشاوره های عمومی و رایگان تلفنی بهره مند شوید.

  6. حمیدرضا گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من دارای دو دیپلم تجربی و ریاضی و دو پیش دانشگاهی تجربی و ریاضی هستم معدل دیپلم تجربی 15.86 و معدل دیپلم ریاضیم 18 میباشد متاسفانه تو دیپلم تجربی چند تا مانده واحد داشتم که تو شهریور پاس کردم مدرک زبان ایلتس با نمره 6.5 هم دارم میخواستم بدونم میشه با دیپلم ریاضی و پیش ریاضی برای پزشکی کشور چک و چین و روسیه اقدام کرد یا نه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      این امکان فراهم است، ناگفته نماند که معدل پیش دانشگاهی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  7. arshavin گفت:

    من ۲۶ ساله هستم چند روزی هست خدمت سربازیم تمام شد…لیسانس مکانیک حرارت و سیالات از دانشگاه ازاد هستم با معدل ۱۲٫۹۴ و معدل دیپلم ۱۴ ریاضی و فیزیک و در حال رفتن به زبانكده برای زبان چك.و شغلمم هم مغازه تجهیزات پزشکی دارم
    الان که خدمتم تمام شده تازه به این فکر افتادم برم دنبال علایقم و تصمیم گرفتم دندانپزشکی بخونم توی چك
    میخواستم بدونم اگه دیپلمم رو به تجربی تغییر بدم دوباره از کالج شروع کنم؟!
    اگه پیشنهادی دارین لطفا راهنمایی کنید چون شدیدا انگیزه دارم به اون چیزی که دوس دارم برسم…لطفا راجع به ویزای کاری در زمینه تجهیزات پزشکی برای فروش هم توضیح بدین.مرسی

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شرایط خوبی برای اقدام دارید، فقط با توجه به اینکه دنبال خواندن زبان چکی هستید، خدمتتون عرض کنم که سفارت جمهوری چک روال راحتی در صدور ویزا ندارد و می توانید از طریق کشورهایی مثل مجارستان اقدام فرمایید.

  8. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید ، برای کسی که معدل پایین داره کدوم کشور و برای پژشکی پیشنهاد میکنید که به جای معدل آزمون ورودی داشته باشه ؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شرط معدل فقط برای برخی دانشگاه ها وجود دارد و امکان اخذ پذیرش پزشکی با معدل پایین در کشورهایی مثل روسیه وجود دارد.

  9. بیژن گفت:

    سلام و ممنون بابت اطلاعات کامل و عالی سایتتون
    دیپلم تجربی با معدل 18 دارم و پیش دانشگاهی 15
    آیا میتونم زبان چکی رو در خود چک بگذرونم و به صورت رایگان پزشکی بخونم؟
    آیا تحصیل پزشکی به زبان چکی رقابتی تر از تحصیل به انگلیسی هست؟چقدر شانس دارم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله دقیقا میتوانید همین کار را انجام دهید. البته امکان اقدام برای امسال وجود ندارد.
      ضمنا قبولی برای زبان چکی بسیار راحت تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *