تحصیل در اسلوونی

در عصر حاضر افراد بسیاری در سراسر جهان، تمایل به ادامه ی تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا را دارند. ما به شما دوست عزیز متقاضی مهاجرت، تحصیل در اسلوونی را پیشنهاد میدهیم. دریافت ویزای کشور اسلوونی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپائی بسیار ساده تر به نظر می آید و این مزیت، اسلوونی را به فرصتی استثنائی تبدیل میکند. حال مزایای تحصیل در اسلوونی چیست؟ فرد بایستی برای اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی واجد چه شرایطی باشد؟ آیا با مهاجرت تحصیلی به اسلوونی میتوان اقامت دائم این کشور را اخذ کرد؟ شرایط کار در حین تحصیل در این کشور چیست؟

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به اسلوونی

چنانچه تمایل دارید جواب سوال هایی از این قبیل را بدانید، همچنین جهت آگاهی از نحوه ی اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور اسلوونی، مهاجرت به اسلوونی و استفاده از شرایط مناسب آن، وکلای حقوقی و مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر ( دفتر اعزام دانشجو در شیراز ) پاسخگوی شما می باشند و نوین ترین راه های مهاجرت به کشورهای اروپائی را در برنامه ی کاری خویش قرارداده و هدف خویش را در رضایتمندی شما دوست عزیز می بینند.

تحصیل در اسلوونی

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی همواره یکی از راه های ورود به کشور اسلوونی است. اسلوونی کشوری با حدود دو میلیون و شصت هزار نفر جمعیت، در جنوب اروپای مرکزی قرار دارد. این کشور از سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست و از کشورهای عضو پیمان شینگن است. کشور اسلوونی از شمال با اتریش، از جنوب با کرواسی، از غرب با ایتالیا و از سمت شمال شرقی با کشور مجارستان همسایه میباشد. پایتخت این کشور شهر لیوبلیانا و بزرگترین شهر این کشور است. اگر شما دانشجوی عزیز علاقمند به کوهنوردی میباشید، میتوانید سری هم به رشته کوه های آلپ که در این کشور قرار دارد بزنید.

پذیرش در مقطع لیسانس از دانشگاه های اسلوونی نیازمند ارائه مدرک زبان خاصی نمیباشد، این در حالیست که تحصیل در این مقطع به زبان اسلوانیائی میباشد. متذکر میشوم تحصیل در رشته مدیریت در این مقطع به زبان انگلیسی است و طول این دوره 4 سال میباشد.

تحصیل در اسلوونی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

در اکثر رشته ها به زبان انگلیسی است و معدل مقاطع قبل، در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسلوونی در کارشناسی ارشد و دکترا موثر می باشد. طول دوره تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تفاوتی با دیگر کشورهای اروپائی ندارد. شما با داشتن مدرک زبان آیلتس شانس بیشتری در پذیرش مقطع دکترا دارید.

از دانشگاه های مطرح و معتبر غیر پزشکی در اسلوونی میتوان به سه دانشگاه زیر اشاره کرد:

  1. University of Ljubljana
  2. University of Maribor
  3. University of Primorska

دانشگاه لیوبلیانا از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های کشوراسلوونی است که جز 400 دانشگاه برتر جهان میباشد. شهرت این دانشگاه بیشتر وابسته به رشته های فنی مهندسی و فن آوری اطلاعات آن است. در کل دانشگاه های کشور اسلوونی در سالهای اخیر در رشته های مهندسی کامپیوتر، اقتصاد و مدیریت بسیار خوب عمل کرده اند.

بسیاری از دانشجویان تحصیل دردانشگاه لیوبلیانا را به دلیل کثرت دانشجو در این دانشگاه، همچنین نزدیکی به کشورایتالیا ترجیح میدهند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلوونی سالی 5000 یورو میباشد. همچنین هزینه زندگی درکشور اسلوونی ماهی 500 تا 600 یورو است، که شامل هزینه های خوراک، پوشاک، خوابگاه و رفت و آمد می شود که این هزینه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپائی نسبتا کمتر است. متذکر میشوم افراد در حین تحصیل در کشور اسلوونی اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند.

مزایای تحصیل و اقامت در کشور اسلوونی

  1. کشور اسلوونی به دلیل نزدیکی به دانشگاه گراتس اتریش ، شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی درکشور اتریش و دانشگاه های نسبتا رایگان این کشور را برای فرد فراهم میکنند.
  2. در اسلوونی برخلاف بسیاری از کشورهای اروپائی، زمان پذیرش و ویزا گپ تحصیلی بصورت چشمگیری حائز اهمیت نیست.
  3. تحصیل در اسلوونی به زبان انگلیسی می باشد.
  4. جهت اخذ پذیرش برای فرد متقاضی نیاز به ارائه مدرک آیلتس یا تافل نمیباشد.
  5. مدارک دانشگاه های اسلوونی در سراسر جهان قابل قبول میباشد.
  6. با دریافت اقامت از کشور اسلوونی شما میتوانید بدون ویزا به تمام کشورهای اروپائی حوزه شینگن سفرکنید.
  7. با اقامت کشور اسلوونی شهروند اتحادیه اروپا محسوب میشوید.
  8. شما به همراه خانواده ی خویش امکان بهره از سبک تجارت اروپائی را داشته و میتوانید از شیوه زندگی اروپائی لذت ببرید.
  9. با اقامت در کشور اسلوونی می توانید از امکانات رایگان درمانی و رفاهی در اتحادیه اروپا استفاده نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش ازدانشگاه های اسلوونی

  • اصل مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و به این ترتیب اصل مدرک لیسانس و …
  • ریز نمرات دیپلم، پیش دانشگاهی و همچنین ریز نمرات لیسانس و…
  • پاسپورت

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای اسلوونی

  • اصل پاسپورت
  • اصل فرم درخواست ویزا که توسط فرد امضا شده باشد
  • 2 قطعه عکس رنگی یا پس زمینه سفید
  • پرینت نامه تمکن مالی به زبان انگلیسی و گردش سه ماه آخر آن
  • گواهی سلامت
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • گواهی عدم سو پیشینه به فارسی و انگلیسی که به تایید وزارت امور خارجه ایران رسیده باشد

شایان ذکر است که کشور اسلوونی در ایران سفارتی ندارد و امور مربوط به ویزای اسلوونی در سفارت ترکیه انجام میشود.

کل فرآیند اخذ پذیرش و ویزا برای تحصیل در اسلوونی توسط موسسه حقوقی توسعه گران مهر با گارانتی کامل در کمتر از 7 ماه امکان پذیر است.

پذیرش از دانشگاه های اسلوونی

سوالات متداول درمورد تحصیل در کشور اسلوونی

  1. چگونه می توانیم در اسلوونی تحصیل کنیم؟
    اسلوونی از یک سیستم آموزش عالی برخوردار است که یکی از بهترین های اتحادیه اروپا محسوب می شود. زندگی دانشجویی در اسلوونی کاملاً مناسب است و دانشگاه ها در این کشور از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. همچنین اکثر اسلوونیایی ها حداقل به یک زبان خارجی مسلط هستند(معمولاً انگلیسی یا آلمانی)؛ اما بسته به منطقه زندگی شما زبان ایتالیایی و مجارستانی نیز شنیده می شود.
  2. هزینه تحصیل در اسلوونی چقدر است؟
    شهریه در اسلوونی بسته به انتخاب موسسه و دوره تحصیلی متفاوت است. آموزش عالی برای مقاطع کارشناسی ارشد برای کلیه دانشجویان اسلوونیایی و اتحادیه اروپا که تمام وقت تحصیل می کنند، رایگان است. 80٪ دانش آموزان هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند. هزینه ثبت نام سالانه 30 یورو برای همه دوره های تحصیلی است. برای دانشجویان بین المللی کشورهای غیر اتحادیه اروپا، بسته به برنامه و موسسه، هزینه ها می تواند بین 1.500 و 10.000 یورو در سال متغیر باشد. هیچ تفاوتی بین دانشجویان اسلوونی، اتحادیه اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در میزان هزینه های پرداخت شده وجود ندارد. دانشجویان خارجی که به دنبال تحصیل در اسلوونی هستند و نیاز به شرکت در یک دوره سه ماهه زبان در اسلوونی هستند باید 1.320 یورو هزینه پرداخت کنند.
  3. آیا ویزای دانشجویی برای تحصیل در اسلوونی نیاز دارم؟
    شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس ملزم به دریافت ویزا نیستند، بلکه باید در مدت 90 روز از ورود خود در دفاتر مقامات محلی ثبت نام کنند. به طور کلی، کلیه شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید ویزای دانشجویی را همراه با اجازه اقامت دریافت کنند. ویزا باید قبل از سفر به اسلوونی اخذ شود. پس از ورود به اسلوونی، می توانید برای اجازه اقامت اقدام کنید.
  4. دوره تحصیل در اسلوونی چقدر است؟
    دوره کارشناسی در کشور اسلوانی 3-4 سال، کارشناسی ارشد 1-2 سال و مقطع دکترا 2-4 سال به طول می انجامد.
  5. برای تحصیل در دانشگاه های اسلوانی نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی دارم؟
    برای تحصیل در دانشگاه های اسلوانی بسته به زبان تحصیلی خود نیاز به ارائه مدرک زبان اعلام شده دارید.
  6. شرایط دریافت مجوز کار برای دانشجویان اسلوونی چه می باشد؟
    دانشجویان اتحادیه اروپا و سوئیس برای کار حین تحصیل در اسلوونی نیازی به دریافت مجوز ندارند، اما دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای کار حین تحصیل در اسلوونی حتما باید مجوز مربوطه را دریافت نمایند.
  7. آیا دانشجویان اسلوونی می توانند به سایر کشور های اتحادیه اروپا سفر کنند؟
    کشور اسلوونی عضو اتحادیه اروپا می باشد و دانشجویانی که ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند می توانند به سایر کشور ها آزادانه سفر کنند.
  8. شرایط پذیرش دانشگاه های اسلوونی چه می باشد؟
    برای شرکت در دوره های تحصیلی دانشگاه های اسلوونی نیاز دارید که مدرک تحصیلی دوره پیشین خود که در این کشور به رسمیت شناخته شده است را ارائه دهید.
  9. برای دریافت ویزای تحصیلی کشور اسلوونی چه مدارکی باید ارائه دهیم؟
    برای تحصیل در دوره های تحصیلی دانشگاه های اسلوونی باید مدارک زیر را ارائه دهیم:
    اصل شناسنامه و کارت ملی
    اصل پاسپورت یا گذرنامه
    قطعه عکس
    فرم درخواست ویزا که باید توسط فرد امضا شود
    گواهی عدم سو سابقه
    نامه تمکن مالی(ترجمه شده به زبان انگلیسی) و گردش سه ماه آخر حساب
    گواهی سلامت
  10. آیا دانشگاه های اسلوونی از دانشجویان ایرانی استقبال می کنند؟
    دانشگاه های اسلوونی از دانشجویان سراسر دنیا در صورتی که الزامات را برآورده کنند، استقبال می کند.
  11. آیا دریافت پذیرش از دانشگاه های اسلوونی منجر به اخذ اقامت این کشور می شود؟
    متقاضیان تحصیل در کشور اسلوونی می توانند از طریق اخذ پذیرش تحصیل در این کشور اقامت بگیرند.

در نهایت به شما هموطنان عزیز توصیه می گردد دفاتری که دارای مجوز حقوقی و وکلای کار آزموده می باشند را انتخاب کرده و کار پذیرش و ویزای تحصیلی کشور اسلوونی را به ما بسپارید. موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در تهران و شیراز پاسخگوی تلفنی و مشاوره حضوری شما دوست عزیز، متقاضی مهاجرت تحصیلی به کشور اسلوونی و اتریش می باشد و تا حصول نتیجه شما را در امر مهاجرت راهنمائی و یاری می کند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *