تحصیل پزشکی در نروژ 2023

آیا قصد تحصیل پزشکی در نروژ را دارید؟ یکی از راه­ های مهاجرت به نروژ اقدام از طریق مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل پزشکی است. نروژ از دانشگاه‌های عالی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی برخوردار است که دارای رنکینگ در بین دانشگاه‌های جهان QS 2021/22 می‌باشند. این روش در کنار روش­‌های دیگر مهاجرت مثل اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت از طریق کار در نروژ دارای مزایا و شرایط به خصوصی می‌باشد. در همه روش­‌های فوق، شخص پس از مهاجرت به این کشور باید نسبت به اخذ اقامت و نهایتا تابعیت یا شهروندی نروژ اقدام نماید. مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل پزشکی یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور می‌باشد. اگر رویای پزشک شدن در یکی از بهترین کشورها و ثروتمندترین کشورهای اروپایی را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط کلی زندگی در نروژ

شرایط کلی زندگی در نروژ

نروژ دارای رشته کوه های بلند، خط ساحلی خلیج ها، دریاهای تاریخی، زندگی ساحلی منحصر به فردخود، وجود نور خورشید در نیمه شب در طول ماه های تابستانی، و عملکرد درخشان در المپیک زمستانی شناخته شده است. ثروت بالای این کشور ناشی از منابع نفت و گاز دریایی می‌باشد، نروژ چهارم و بالاترین درآمد سرانه در جهان را دارد و یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارا می‌باشد. این کشور عضو سازمان های بین‌المللی، از جمله سازمان ملل متحد، ناتو، شورای اروپا و شورای نوردیک، سازمان تجارت جهانی و OECD می‌باشد. این کشور بخشی از منطقه شنگن است، و روابط نزدیک خود را با آمریکا و اتحادیه اروپا (EU) تاکنون حفظ کرده است.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

اگر نگران سرما و یخبندان در این کشور هستید، نگران شما بی مورد است! جریان گرم خلیج نروژ سبب می شوند تا درجه حرارت زیاد کاهش نیابد. درجه حرارت بنادر در زمستانها باعث می شود دمای این کشور به ندرت به زیر  C 4- (F24.8) برسد در پایتخت این کشور شهر اسلو، سرمایه‌گذاری تقریبا راحت می‌باشد.

آموزش عالی در نروژ است ترکبی از هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ می‌باشد. تحصیلات تخصصی، جامع و عمدتا در طیف وسیعی از رشته‌ها  و افراد گسترش یافته است و بیشتر بر روی مشاغل حرفه‌ای متمرکز شده است.

موسسه مهاجرت به نروژ برگزیده اصطهباناتی با داشتن وکیل مهاجرت به نروژ می‌توانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی در نروژ مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل پزشکی نروژ دارند کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به نروژ به صورت تضمینی می‌توانند به مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به نروژ معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی می‌توانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش‌های مهاجرت می‌باشد روش‌های دیگر نظیر ویزای کار نروژ و سرمایه‌گذاری نیز وجود دارند.

دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران

دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی نروژ مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران

در تاریخ آذر و دی سال 1400 لیست جدید دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت تغییر یافت و لیست جدید برای ورودی های سال های 2022-2021 به شرح زیر است:

دانشگاه اسلوUniversity Of Oslo
دانشگاه برگنUniversity Of Bergen
دانشگاه نروژی علوم و تکنولوژیNorweigan University Of Science And Technology
دانشگاه ترومسوUniversity Of Tromso
دانشگاه متروپولین اسلوOslo Metropolian University
دانشگاه علوم کاربردی نروژ غربیWestern Norway University Of Applied Science
دانشگاه علوم ورزشی نروژNorweigan School Of Sport Sciences

شرایط تحصیل پزشکی در نروژ

شرایط تحصیل پزشکی در نروژ

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ کمک می‌کند تا روش‌های جدید و هیجان انگیز علم روز را بیاموزید. شما می‌توانید در رشته‌های انتخابی خود تخصص را نیز دریافت کنید. کلاس‌ها معمولا از تعداد پایین دانشجو تشکیل شده است. خلوت بودن کلاس‌ها به دانشجو کمک می‌کند دانش بیشتری را بیاموزد. پس از تحصیل، 18 ماه کارآموزی برای به دست آوردن مدرک پزشکی لازم است. برنامه تحصیل پزشکی به صورت 6 ساله می‌باشد، پس از گذراندن تمامی واحد‌ها و کسب امتیازات لازم دانشجو واجد شرایط اخذ مدرک تحصیلی می‌گردد و پس از آن قادر است به کار در بیمارستان‌ها در سراسر دنیا بپردازد. در نروژ کالج‌های اختصاصی برای ورود به دانشکده‌های پزشکی و آماده سازی دانشجویان وجود دارد.

ممکن است در یک رشته خاص؛ اما در دانشگاه‌های مختلف دروس دانشگاه‌های نروژ با یکدیگر متفاوت باشند. مدرسه و مدارس نیز برای دانشجویانی که سنین آن‌ها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می‌باشد موجود است. تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان ممکن نیست، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه‌ها مقدور است. شرایط تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشورهای می‌باشد؛ اما مسلما تفاوت‌هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آن‌ها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان نروژی و انگلیسی می‌باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ

شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ

دانشجویان دندانپزشکی در نروژ به تحصیل در رابطه با حفره دهان و تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازند. تخصص دندانپزشکی شامل دروس بهداشت دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی و جراحی فک و صورت، پروتزهای دندانی پریودنتیکس، ارتودنسی، کاشت دندان، زیبایی شناسی دندان و … می‌باشد.

در دوره‌های آموزشی دندانپزشکی دانشجویان در مورد: سر و آناتومی گردن، روش‌ها و وسایل جراحی، مورفولوژی دندان، لمینیت‌های دندانی، جراحی ایمپلنت دندان، حساسیت دهانی، دندانپزشکی قانونی، بیومواد و ارگونومی در بیماری‌های دهان آموزش می‌بینند. دانشجویان نیز این فرصت را دارند در برنامه‌های خاص ارائه شده در رابطه با مراقبت‌ها دندان تحت نظارت مستقیم دندانپزشکان حرفه‌ای شرکت کنند. فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی مهارت‌های زیر را داشته باشند: مهارت در راهنمایی بیمار، حافظه بصری خوب، مهارت حل مسأله و تشخیص بیماری‌های دهان و دندان، انتخاب بهترین روش درمان و …

فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کلینیک‌های خصوصی و یا بیمارستان کار کنند را و در زمینه‌های تشخیص بیماری، بهبود زیبایی، تکمیل گزینه‌های درمان دهان، آموزش عمومی و بهداشت به کار بپردازند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در نروژ

دانشجویانی که خواهان تحصیل در نروژ به زبان انگلیسی هستند می‌توانند در بیش از 200 برنامه کارشناسی ارشد زبان انگلیسی شرکت کنند. بسیاری از رشته‌ها به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی نیز تدریس می‌گردند. به عنوان مثال: برنامه‌های زبان انگلیسی در دانشگاه اسلو شامل زمینه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، الهیات، ریاضی و علوم طبیعی، آموزش و پرورش، پزشکی، دندانپزشکی، انرژی، توسعه، مطالعات جنسیتی و نروژی برای تحصیل می‌باشند.

در کشور نروژ، تمامی درخواست‌های موجود برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی و رشته‌های متفاوت توسط خود دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. این بدان معناست که شرایط آکادمیک و مدارک زبان مورد نیاز برای هر یک از دانشگاه‌ها، با دیگری متفاوت می‌باشد و حتی ممکن است بین رشته‌های مختلف یک دانشگاه نیز تفاوت‌هایی دیده شود.

برای رشته‌هایی که زبان تحصیل در آن‌ها انگلیسی است، تمامی متقاضیان می‌بایست مدارک تسلط به زبان انگلیسی را به آموزشگاه محل تحصیل خود تحویل دهند. حداقل نمره زبان انگلیسی به این صورت است:

  • آزمون تافل کتبی(P.B.T): حداقل نمره 500
  • تافل اینترنتی(i.B.T): حداقل نمره 60
  • آزمون آیلتس: حداقل نمره 5.0

لازم است بدانید که آزمون‌های زبان مختلف و نمره‌ای که باید در هر یک از آن‌ها کسب کرده باشید در هر کدام از دانشگاه‌ها متفاوت است. برای مثال: رشته پزشکی دانشگاه اوسلو در نروژ به همراه بسیاری دیگر از رشته‌ها مثل: دندان پزشکی، علوم طبیعی و غیره به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند؛ اما در صورتی که زبان تدریس در دانشگاه شما به زبان نروژی نباشد، لازم نیست به این زبان تسلط داشته باشید.

مدارک زبان مورد نیاز

دانشجویان جهت تحصیل در نروژ باید زبان نروژی را فرا گیرند، چرا که دروس پزشکی در دانشگاه‌های این کشور، به زبان رسمی تدریس می‌شوند. همچنین دانشجویان باید زبان انگلیسی را کاملا تخصصی فرا گرفته باشند. حداقل نمرات قابل قبول، نمره 80 در آزمون اینترنتی تافل و نمره 6 در آزمون آیلتس می‌باشد. پس از اتمام دوره آموزشی، دانشجویان باید آزمون زبانی را بگذرانند تا ثابت شود تسلط کافی به زبان رسمی این سرزمین اروپایی، دارند. این آزمون زبان مهارت‌های نوشتاری و گفتاری را مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهد. گذراندن این آزمون به دانشجویان کمک می‌کند تا به شکل فعالانه در کار و حیطه‌های اجتماعی در کشور نروژ، شرکت داشته باشند.

شهریه تحصیل پزشکی و هزینه‌های زندگی در نروژ

شهریه تحصیل پزشکی و هزینه‌های زندگی در نروژ

آموزش و پرورش عمومی در نروژ برای هر دانشجوی بومی و بین‌المللی رایگان است، وزارت آموزش و پژوهش نروژ مسئول هزینه‌های کلی آموزش افراد است. شما ممکن است لازم باشد هزینه اندکی برای هر ترم پرداخت کنید، به طور معمول این هزینه حدود  NOK300-600 (US 35-71 برای هر ترم می‌باشد که این هزینه برای رفاه خود دانشجو دریافت می‌گردد، این خدمات عبارتند از دسترسی به خدمات بهداشتی، مشاوره و امکانات ورزشی، کارت دانشجویی رسمی و هزینه حمل و نقل عمومی می‌باشد البته قیمت بلیط‌ها و برنامه‌های فرهنگی برای دانشجویان پایین‌تر می‌باشد. دانشگاه‌های خصوصی در نروژ دارای شهریه به نسبت بالایی می‌باشند.

دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با مبلغ تمکن یا ساپورت مالی سفارت را به دست آورید. همچنین به علت اینکه یکی از موارد بسیار مهم در امر مهاجرت هزینه می‌باشد، از قبل از هزینه زندگی دانشجویی درنروژ مطلع گردید.

بورسیه تحصیلی پزشکی

بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های نروژ معمولا به افرادی با رزومه‌های بالا تعلق می‌گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه‌های نروژ  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درنروژ برای شما امکان پذیر می‌گردد. معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد و شرایط تحصیل در نروژ در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می‌کند. سطح علمی دانشگاه‌های نروژ با یکدیگر متفاوت می‌باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

به خاطر داشته باشید که هزینه‌های زندگی در نروژ به طور قابل توجهی بالاتر از بسیاری از کشورهای دیگر می‌باشد، و برای پوشش هزینه‌هایی نظیر خوابگاه یا اقامتگاه، کتاب، غذا و بلیط یا به طور کلی هزینه‌های زندگی هزینه‌های زیادی دانشجو باید صرف کند. اگر شما نیاز به کمک مالی، بورسیه‌های تحصیلی مختلف و فرصت‌های مطالعاتی و وام دانشجویی دارید این امکانات برای دانشجویان محلی و بین‌المللی وجود دارد. مطمئن شوید که بودجه کافی برای تحصیل در نروژ را قبل از سفر در دسترس دارید.

کار دانشجویی همزمان با تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در نروژ

کار دانشجویی همزمان با تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در نروژ

امکان کار پاره وقت در کنار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ وجود دارد، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای کار پاره وقت در این کشور نیاز به یک مجوز کار دارند، و باید برای کار در یک موسسه اجازه کار دریافت کنند و تضمین کنند که کار بر روی تحصیلات آن‌ها تاثیر نمی گذارد، و همچنین دارای پیشنهاد کار از کارفرما باشند. دانشجویان اتحادیه اروپا برای کار نیاز به اجازه کار ندارند، همراه با اجازه کار اجازه اقامت نیز به افراد اعطا می گردد. در هر دو مورد، دانشجویان مجاز هستند تا 20 ساعت در هفته در طول مدت زمان اقامت خود به کار در این کشور بپردازند.

الزامات ورود و ویزای تحصیلی

دانشجویان برای درخواست پذیرش در نروژ نیاز است مدرک خود را به این زبان ترجمه کنند. نمرات دانشجو باید برای اخذ پذیرش مناسب باشد. برای ثبت نام در دانشکده پزشکی، نیاز است دانشجو در یک آزمون قبل از ورود به دانشگاه شرکت کنند و نیاز است دانشجو امتیاز کافی در دروس ریاضیات و علوم را کسب کند. علاوه بر این نیاز است دانشجو برگ معاینات پزشکی خود را در هنگام مصاحبه شفاهی همراه داشته باشد. دانشجویان متقاضی کارشناسی ارشد نیاز است دوره کارشناسی خود را با موفقیت طی کرده و مدرک تحصیلی خود را اخذ کرده باشند. البته مدارک مورد نیاز از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نروژ بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خصوصی راحت تر از دانشگاه‌های دولتی است،؛ اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه‌های خصوصی نروژ معمولا بالا می‌باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای نروژ

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای نروژ

دانشجویان نیاز است الزاما مدارک خود را به زبان نروژی ترجمه کرده باشد و اصل و گواهی آن‌ها را برای اخذ پذیرش همراه داشته باشد. دانشجو بایستی یک گذرنامه و پاسپورت معتبر داشته باشد. برای به دست آوردن اجازه اقامت دانشجویی، به صورت اجباری باید اسناد لازم را ارسال کند. نامه پذیرش از موسسه ای که شما در آن ثبت نام کرده اید بسیار مهم است. نمودار پیشرفت شما در دانشگاه ضروری است. یک سند که نشان دهد شما محلی بری اقامت و درآمد کافی برای تمکن مالی خود دارید ضروی می‌باشد. اجازه اقامت است به این شرط اعطا می‌گردد که دانشجو پس از اتمام دوره تحصیلی خود به این کشور باز گردد.

کار در نروژ پس از تحصیل رشته پزشکی

بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان در رشته پزشکی کشور نروژ، آن‌ها می‌توانند به صورت بالینی(در بیمارستان) و یا ادارات این کشور به کار مشغول شوند؛ همچنین آن‌ها می‌توانند برای گرفتن تخصص در رشته مورد نظر خود به ادامه تحصیل بپردازند، که معمولا 5 سال دیگر زمان برای تحصیل تخصص احتیاج خواهد بود. به عنوان یک دکتر فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌های نروژی شما می‌توانید در بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی بهداشت در شهر به عنوان پزشک عمومی یا متخصص مشغول به کار شوید.

همچنین؛ اگر افراد پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌های علوم پزشکی در نروژ علاقمند به انجام تحقیقات باشند، فرصت‌های شغلی لازم در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. علاوه بر این مشاغل اداری مربوطه که افراد می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های علوم پزشکی در آن‌ها مشغول شوند شامل: کار در اداره بهداشت و خدمات اجتماعی نروژ یا هیئت نظارت بر سلامت و خدمات بهداشتی این کشور می‌باشد.

افرادی که مقیم کشورهای غیر اروپایی هستند و قصد کار در نروژ بعد از اتمام تحصیلات خود را دارند، علاوه بر مجوز اقامت و مدرک معتبر دانش زبان، به مجوز کار نیز نیاز دارند. فارغ‌التحصیلان پزشکی قبل از درخواست کارآموزی در این کشور، باید در آزمون زبان نروژی با حداقل نمره 500 قبول شوند. فارغ‌التحصیلان برای دریافت مجوز کار در نروژ علاوه بر مدارک تحصیلی، مدارک شناسایی و مدارک مالی خود، باید در وب‌سایت نروژی حرفه مورد نظرشان برای فعالیت نیز ثبت‌نام کنند تا بتوانند درخواست‌های جاب آفر را بررسی کرده و پیشنهاد خود را نیز مطرح نمایند.

تحصیل در دانشگاه‌ با شهریه رایگان پزشکی

تحصیل رایگان پزشکی در نروژ

نروژ به دلیل آموزش و پرورش با کیفیت بالا یک مقصد مطالعاتی بسیار محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. به طور کلی، دانشگاه‌های دولتی نروژ و کالج دانشگاه ایالتی شهریه ای برای تحصیل از دانشجویان بومی و خارجی دریافت نمیکند و هزینه تحصیل این افراد را با مالیات دریافت میکند.

مطالعه و بورسیه‌های تحصیلی چه برای  دانشجویان بومی و چه دانشجویان خارجی در دسترس می‌باشد. بخش آموزش عالی نروژ شامل هشت دانشگاه، نهادهای دانشگاهی تخصصی، 20 کالج دانشگاه ایالتی، دو دانشکده ی ملی هنر و 16 کالج خصوصی می‌باشد.

علاقمندان به تحصیل در نروژ برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می‌توانند با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از بهترین موسسات اعزام دانشجو کشور به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در نروژ را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در نروژ بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به نروژ برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می‌باشد.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

در بخش زیر، پاسخ تمامی سوالات خود را درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ بیابید.

1- تحصیل پزشکی در نروژ چند سال به طول می انجامد؟

دوره تحصیل پزشکی در نروژ شش ساله است.

2- هزینه تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در نروژ چه میزان است؟

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ برای دانشجویان بومی و بین‌المللی رایگان است.

3- جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، هزینه زندگی دانشجویی در نروژ چقدر است؟

هزینه زندگی در نروژ به نسبت سایر کشورهای اروپایی بیشتر است و به طور مینگین تا 1,700 یورو در ماه نیز خواهد رسید.

4- آیا دانشگاه‌های نروژ مورد تایید وزارت بهداشت ایران جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می‌باشند؟

بله، چهار دانشگاه در نروژ مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

5- بهترین دانشگاه‌های نروژ جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟

University of Oslo، University of Bergen، Norwegian University of Science and Technology، University of Tromso the Arctic

6- هنگام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ، می‌توان به کار دانشجویی مشغول شد؟

بله، امکان کار دانشجویی به صورت پاره وقت و 20 ساعت در هفته برای دانشجویان وجود دارد.

7- آیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ نیاز به آزمون ورودی دارد؟

بله، دانشگاه‌های پزشکی نروژ جهت پذیرش دانشجویان، آزمون ورودی برگزار می کنند و متقاضیان می بایست نمره لازم را در این آزمون ها کسب نمایند.

8- مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در نروژ چند سال است؟

دوره تحصیلی دندانپزشکی در نروژ، یک دوره پنج ساله است.

9- جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ به مدرک زبان نیاز است؟

بله با توجه به زبان تحصیل در نروژ، داشتن مدرک زبان نروژی یا انگلیسی نیاز است.

10- مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ چیست؟

امنیت بالای کشور نروژ، نرخ پایین جرم و جنایت، امکان تحصیل رایگان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان کار دانشجویی، مورد تایید بودن دانشگاه‌های نروژ، کیفیت بالای آموزش و غیره

11- مدارک لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در نروژ چیست؟

مدارک شناسایی با ترجمه نروژی، مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه به زبان نروژی، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی جهت اثبات پشتوانه مالی و غیره

5/5 - (4 امتیاز)

71 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در نروژ

  1. Ghasempour گفت:

    تحصیل در نروژ رایگانه؟ یعنی لازم نیست شهریه بدیم؟؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      بله، تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ به شرط تحصیل به زبان رسمی این کشور، به صورت رایگان هست.

  2. سوگل گفت:

    برای تحصیل در نروژ چه نوع مدرک زبانی لازم هست؟ نمرش باید چقدر باشه؟ من الان آیلتس 5.5 دارم میتونم پذیرش بگیرم؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      تحصیل در مقاطع مختلف در نروژ نیازمند نمرات متفاوتی هست. برای تحصیل کارشناسی 6 به بالا، کارشناسی ارشد 6.5 به بالا و دکترا 7 به بالا نیاز هست. ممکنه دانشگاه مورد نظر شما نمره پایین تری هم قبول کنه. معمولا دانشگاه های خصوصی شرایط ساده تری دارن. همچنین میتونین برای تحصیل، از راه پذیرش مشروط هم اقدام کنین.

  3. H kamali گفت:

    سلام و وقت بخیر، برای ثبت شرکت خصوصی در نروژ باید چطور اقدام کنم؟ شرایطش چیه و هزینه اش چقدر میشه؟ من شرکتم در ایران دارای 3 نمایندگی هست.

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام، شما میتونین از طریق ثبت شرکت مستقل اقدام کنین. هزینه به موارد مختلفی بستگی داره. لطفا با موسسه تماس بگیرید تا راهنماییتون کنن.

  4. arian گفت:

    سلام. تحصیل پزشکی نروژ آزمون ورودی داره؟ مثلا نمیشه با معدل و رزومه توی دانشگاه ها پذیرش گرفت؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام، شرایط هر دانشگاه با هم متفاوته؛ اما با این وجود چون دانشگاه های نروژ جزو معتبرترین دانشگاه ها هستند، عموما آزمون ورودی دارند. معدل و رزومه تحصیلیتون هم برای پذیرش مهم هست.

      1. Mitra گفت:

        ببخشید رزومه ینی چی؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و احترام
          رزومه یک تصویر ذهنی از توانایی‌ها و فعالیت‌های شما در زمینه شغل و یا رشته مورد نظر را نشان می دهد.

  5. نگین گفت:

    میشه بگید چطور میشه برای دانشگاه های پزشکی نروژ درخواست داد و اپلای کرد؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      سلام، شما میتونین به وبسایت اصلی دانشگاه مورد نظرتون مراجعه کنین و شرایط اون رو مطالعه کنین. به این خاطر که پروسه هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت هست.

  6. nima j گفت:

    سلام خسته نباشید خیلی مطلب مفید و خوبی بود. ببخشید می‌خواستم بدونم تحصیل پزشکی در نروژ شرط سنی داره؟ من 2 سال پیش دیپلمم رو گرفتم هنوز میتونم برای پزشکی درخواست بدم؟

    1. صدف کریم بیگی گفت:

      با سلام و وقت بخیر، بله مشکلی نداره شما میتونین برای تحصیل پزشکی در این کشور درخواست بدید. گپ تحصیلی شامل شما نمیشه و برای ویزا مشکلی نخواهد بود.

  7. سجاد گفت:

    با سلام
    محدودیت سن برای رشته دندان پزشکی چند سال است. و سطح زبان نروژی مورد نیاز برای این رشته چه سطحی است ؟
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بهتر است برای تحصیل رشته های پزشکی در نروژ زیر 25 سال سن داشته باشید.

  8. فرزاد چهاریاری گفت:

    سلام خسته نباشید من ۲۳ سال دارم دیپلم تجربی و مهندسی نفت . علاقه مند به تحصیل پزشکی در نروژ هستم ولی مدرک زبان ندارم ،آیا امکان دارد دوره زبان را در کالج نروژ بگذرونم بعد وارد دانشگاه شوم چون چند ماه دیگر معافیت تحصیلیم به پایان میرسه و مشکل خروج از کشور دارم . با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      اخذ ویزای نروژ از طریق دوره های زبان بسیار شانس پایینی دارد. شما می توانید دوره زبان کشور های دیگر مانند سوئد، هلند و غیره را انتخاب نمایید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  9. سمیرا گفت:

    سلام .۲۴ سال دارم.میخوام در رشته ی دندان پزشکی تحصیل “رایگان” داشته باشم .ترجیحا به زبان انگلیسی ولی اگر گزینه ای نبود میتونم زبان رسمی اون کشور هم بخونم .لطفا چندتا کشور در حوزه ی اسیا و اروپا برای تحصیل رایگان معرفی کنید.چطوری میتونم ازتون وقت مشاوره بگیرم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور هایی مانند آلمان تحصیل رایگان ارائه می هند. برای تحصیل رشته های پزشکی در آلمان حدکثر سن شما باید 23 سال باشد. با توجه به شرایط سنی شما کشور هایی مانند ایتالیا، ترکیه و غیره را پیشنهاد می کنیم.

  10. سارا گفت:

    سلام ببخشید تحصیل در رشته پزشکی مثل ایران یکسره است یا باید لیسانس و بقیه مراحل رو جدا جدا طی کنیم و به انگلیسی چی میشه چون توی سایت دانشگاه نمیاره

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      تحصیل پزشکی در نروژ یک سره است.

  11. اسما گفت:

    سلام من لیسانس بهداشت محیط دارم میخوام بدونم برای کار در نروژ در ارتباط با رشته مورد نظر چه اقداماتی باید انجام بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای کار در نروژ باید از طریق کارفرما در نروژ، سایت های کاریابی و یا دفاتر کاریابی اقدام نمایید.

  12. حمیدرضا فرشته نژاد گفت:

    سلام من 39 دارم و دارای مدرک مهندسی کشاورزی و فوق لیسانس جامعه شناسی هستم آیا میتوانم برای تحصیل در نروژ مثلا در رشته دندانپزشکی اقدام کنم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      لطفا توجه داشته باشید که تحصیل دندانپزشکی در نروژ محدودیت سنی دارد.

  13. شیما ابراهیمی گفت:

    با سلام اگر در کشور نروژ ازدواج کنیم و در ایران دانشجو باشیم آیا میتوان بعد از اینکه زبان نروژی را یاد گرفت وارد رشته پزشکی یا دندانپزشکی شد ولی تو ایران فنی مهندسی باشی چجوری باید از کجا شروع کرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      تحصیل رشته های پزشکی در نروژ علاوه بر مدرک زبان نروژی، دارای محدودیت سنی و ارائه مدارک تحصیلی مرتبط نیز است.

  14. صبا گفت:

    سلام.میخواستم بدونم اگه دررشته دندانپزشکی قبرس یااکراین تحصیل کنیم آیاباگذراندن چندترم میشه ازیکی ازدانشگاههای خوب اروپامثل اتریش یاایتالیاو…انتقالی گرفت؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای انتقالی باید دانشگاه مبدا و مقصد شما طرف قرار داد یکدیگر باشند و شما نیز الزامات را برآورده نمایید.

  15. فاطمه شجاعی گفت:

    با سلام . میخواستم بدونم دوره پزشکی و دندانپزشکی نروژ که حداقل 5 سال طول میکشه معادل مدرک دکتری دندانپزشکی عمومی ایرانه؟ یا اینکه لیسانس دندانپزشکی اونجا محسوب میشه؟ باتشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، دندانپزشکی 5 ساله نروژ معادل دندانپزشکی عمومی است.

  16. مهدی گفت:

    با سلام
    من 23 سال دارم و در ایتالیا به زبان انگلیسی داروسازی میخونم خواستم بدونم امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی در نروژ برای بنده چقدر هست و همینطور هزینه تحصیل چقدر هست و آیا کمک هزینه ای یا شرایط متفاوتی وجود داره؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در نروژ، باید دانشگاه مبدا و مقصد طرف قرارداد یکدیگر باشد. در صورتیکه با دانشجویان انتقالی از دانشگاه مبداء شما موافقت شود، امکان اقدام وجود دارد.

  17. رضا گفت:

    سلام.۲۸سالمه فوق لیسانس مدیریت هستم،میخوام برایه دندانپزشکی اقدام کنم،دیپلمم تجربی با معدل ۱۸،زبانم هم خوبه ولی مدرکی ندارم.راهی وجود داره که بشه خارج از ایران پذیرش گرفت؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه اکثر کشور های اروپایی برای تحصیل رشته های پزشکی محدودیت سنی وجود دارد. لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  18. سانا گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من ۱۸ سالمه و معدل دیپلم تجربیم بالای ۱۹ هست . نمره زبان آیلتس ۶ هم دارم . آیا برای اخذ پذیرش پزشکی در نروژ شانس دارم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      با توجه به نحوه پذیرش دانشجو در نروژ و الویت بندی در مقاطع پایین، دانشجویان اینترنشنال شانس کمی برای پذیرش دارند، پیشنهاد می کنم مقطع پزشکی را برای کشورهای دیگر اقدام کنید.

  19. فاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    اگر معدل کل دیپلم 19/50 به بالا باشه و نمره آیلتس 7 داشته باشیم و اقدام کنیم برای اخذ پذیرش پزشکی مدت زمان گرفتن ویزا چه قدر طول می کشه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      در صورت پذیرش دانشگاه، در مدت سه تا چهار ماه ویزا آماده می شود. ولی پذیرش دانشگاه های نروژ راحت نیست.

  20. مائده گفت:

    سلام من فوق دیپلم حسابداری دارم میخوام ببینم میتونم رشته پزشکی دانشگاه نروژ ثبت نام بدون آزمون کنم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      خیر، متاسفانه شانس پذیرش در حد صفر است، برای کشورهای دیگر اقدام کنید.

  21. گلسا گفت:

    سلام من خانم و 21 سالمه و در رشته مهندسی بهداشت حرفه ای دانشگاه دولتی مشغول هستم و متاسفانه به آن علاقه ای ندارم وضع مالیم هم معمولیست وضعیت زبان انگلیسی خوب است خواهشمندم راهنمایی فرمایید چطور میتونم در دانشگاه های دولتی اروپا و مثلا نروژ پذیرش و رشته پزشکی یا پرستاری را ادامه دهم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      هر کدام از کشورهای اروپایی شرایط خاصی دارد، البته نروژ برای مقاطع پایین شرایط خیلی سختی برای دانشجویان بین المللی دارد.
      پیشنهاد می کنم با مشاورین ما صحبت کنید و بهترین گزینه را با توجه به شرایط خودتون انتخاب کنید.

  22. محمد گفت:

    باسلام
    من پرستار هستم و می خوام برای تحصیل رایگان پزشکی در کشور نروژ اقدام کنم. یک مورد ثبت اختراع داخلی در زمینه تجهیزات پزشکی هم دارم. 25 سالمه و آیلتس 6.5 دارم. خواستم ببینم شانسی دارم یا خیر؟

    باتشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله شما در صورتی که بتوانید مدارک و مستندات خود را به خوبی و با پشتوانه و مستدل ارائه کنید، موفق خواهید شد تا پذیرش خود را بگیرید.
      اخذ پذیرش با بورسیه اکثرا در مقاطع ارشد و دکتری قابل انجام است.

  23. سامان گفت:

    سلام وقت بخیر،من دانشجو ترم 3 زمین شناسی هستم 20 سالمه ومی خواستم پزشکی بخونم،امکان این امر تو نروژ میسره؟
    باتوجه به شرایطم چه کشوری مناسبه؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام دانشگاه های این کشور برای افرادی چون شما، شرایطی را در نظر می گیرند که منجر به اخذ ویزا خواهد شد اما در نهایت بایستی آزمون هایی را شرکت کنید که تاییدیه ای بر واجد صلاحیت بودن شماست.

  24. سارا گفت:

    سلام. من سي و پنج سال سن دارم و خواهان تحصيل در رشته دامپزشكي هستم. چه كشوري را به من پيشنهاد مي كنيد كه بتوانم بعد از چند ترم به ايران برگردم و ادامه تحصيل را در ايرن بدهم؟ از لطف شما ممنونم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      اول اینکه شما باید کشوری را انتخاب کنید که محدودیت سنی نداشته باشید، مثل سوئد
      نکته دوم اینکه انتقالی به ایران کنسل شده است.

  25. سارا گفت:

    با عرض سلام. من سي و پنج سال دارم و در كانادا تحصيل مي كنم. خواهان تحصيل در رشته دامپزشكي در اروپا هستم. دامپزشكي را به علت اين انتخاب كردم كه برخلاف پزشكي و دندانپزشكي، براي بازگشت به كانادا نياز به امتحانات متعدد و رزيدنسي ندارد. امكان تحصيل در اروپا براي من در اين رشته وجود دارد؟ ترجيحا در كشوري كه ورود به دانشگاه در انجا آسانتر و زبانشان انگليسي باشد. ممنون مي شوم راهنمايي كنيد.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      اطلاعاتی که راجع به خودتون بیان کردید کافی نیست، با توجه به سن شما باید برای کشوری اقدام کنید که محدودیت سن نداشته باشدمثل سوئد، راجع به زبان هم می توانید کشوری انتخاب کنید که زبان تحصیل انگلیسی باشد.

    2. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      اطلاعاتی که راجع به خودتون بیان کردید کافی نیست، با توجه به سن شما باید برای کشوری اقدام کنید که محدودیت سن نداشته باشدمثل سوئد، راجع به زبان هم می توانید کشوری انتخاب کنید که زبان تحصیل انگلیسی باشد.

  26. فاطمه گفت:

    سلام . خسته نباشید . ببخشید برای تحصیل دندانپزشکی در نروژ باید نمره آیلتس چندباشه؟و قبولی و تعداد پذیرش دانشجو چجوریه؟
    من 24 سالمه و دیپلم علوم تجربی خوندم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام و عرض ادب
      حداقل آیلتس ۶ لازم است. پذیرش نروژ برای دانشجویان خارجی خیلی کمه. و با توجه به سابقه تحصیلی پذیرش می کنند.

  27. امیر محمدی گفت:

    باسلام و خسته نباشید. در کدام کشور میتوان به صورت رایگان دندانپزشکی خواند. پیش دانشگاهی ریاضی دارم. با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تحصیل در کشور آلمان رایگان است و یا فرانسه هزینه های پایینی را برای تحصیل در نظر گرفته است اما همه این گزینه ها بستگی به شرایط و مدارک شما دارد که آیا می توانید پیشنیاز هارا رفع کنید یا خیر.
      پیشنهاد می کنم تا خلاصه ای از مدارک خود را برای کارشناسان ما ارسال کنید.

  28. حمید محمد سلیمانی گفت:

    سلام من 36 سال دارم ازنظر مالی مشکلی ندارم برای رشته دندانپزشکی می تونم اقدام کنم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به سنتون، انتخاب ها اندکی محدود است و ما بر همین اساس کشور هایی را مثل روسیه، ترکیه، گرجستان را پیشنهاد می کنیم.

  29. محمد گفت:

    سلام برای بورسیه شدن و تحصیل رایگان در کشور های خارجی که ان دانشگاه هم مورد تایید وزارت بهداشت باشد چه باید کرد
    چه چیز هایی مشروط است

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اگر در مقطع لیسانس بخواهید که تحصیل کنید، بهتر است بدانید که ارائه بورس تحصیلی معمولا در سطوح ارشد و بالاتر انجام میشود و شانس بورسیه برای لیسانس پایین است.
      می توانید مدارک خود را + ریز نمرات آخرین سال تحصیلی برای ما ارسال کنید تا امکان سنجی های لازم بررسی شده و به شما اطلاع دهیم.

  30. رضا گفت:

    سلام
    من یک دانش اموز پشت کنکوری هستم و خواستم بدونم که چطور در یکی از دانشگاه های نروژ محصل بشم و پزشکی بخونم
    با چه نمراتی
    و اینکه بهترین راه و راحت ترین راه برای ورود به دانشگاه های عالی این کشور چیه

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      به طور کلی تحصیل رشته های پزشکی در کشور نروژ کار آسانی نیست و پیشنهاد می کنیم که کشور دیگری را انتخاب کنید.
      اما اگر از شرایط اطلاع دارید و میخواهید اقدام کنید، مشاورین ما روند کامل را به صورت مرحله به مرحله به شما توضیح خواهند داد.

  31. رضا گفت:

    سلام آیا برا تحصیل شرط سنی هم وجود دارد

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای تحصیل در نروژ محدودیت سنی اعمال نمی شود، اما اخذ ویزا از سفارت نروژ در مقاطع کمتر از دکتری بسیار دشوار است.

  32. اشكان گفت:

    سلام من ١٦ سال دارم و كلاس يازدهم را تمام كردم و مي خواهم در يكي از مدارس نروژ تحصيل كنم مي خواستم بدونم مي تونم ايا و هزينه ان چقدر مي باشد و چند سال بايد مدرسه در نروژ برم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      سفارت نروژ بسیار سخت ویزا می دهد و معمولا درخواست های تحصیل کمتر از دکتری را ریجکت می کند، مگر پشتیبانی مالی و خانوادگی در این کشور برای شخص وجود داشته باشد.

  33. امین گفت:

    ببخشید با کار دانشجویی در نروژ تقریبا میشه چقدر درامد داشت در ماه ؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      اجازه کار در مقاطع مختلف متفاوت است.
      به عنوان مثال در کارشناسی اجازه کار 20 ساعت در هفته وجود دارد.عموما دستمزد در هر ساعت بیش از 10 یورو می باشد.

  34. امین گفت:

    هزینه زندگی در نروژ در سال تقریبا چقدر است ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      به طور متوسط هزینه زندگی در ماه بین 600 تا 800 یورو ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *