تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

کشور فنلاند در سال های اخیر به یکی از مقاصد مهاجرت تحصیلی علوم پزشکی تبدیل شده است. بر این اساس در این مقاله به بررسی چگونگی پذیرش و تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند می پردازیم. در این مقاله می خوانید:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند؟

کشور فنلاند که یکی از زیباترین و توسعه یافته ترین کشورهای اروپایی است، از کشورهای اسکاندیناوی محسوب می شود. کشور پیشرفته فنلاند یکی از مقاصد گردشگری و مهاجرت تحصیلی متقاضیان است که از دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان این کشور می توان بالا بودن کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی و امنیت و سطح بالای استانداردهای زندگی را نام برد.شرایط تحصیل در فنلاند همانند دیگر کشورهای اسکاندیناوی مناسب و مقرون به صرفه می باشد. بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها، پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی و اعتبار مدرک تحصیل پزشکی و دندانپزشکی این کشور از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان می باشد.علاوه بر این پایین بودن نرخ فساد اقتصادی و درآمد مکفی برای گذران زندگی را نیز می توان به عنوان دلایل مهم مهاجرت تحصیلی متقاضیان به این کشور ذکر کرد. سیستم آموزشی دانشگاه های فنلاند از سیستم آموزشی دانشگاه های آمریکا کامل تر و جامع تر می باشد. این کشور در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از باکیفیت ترین سیستم های آموزشی جهان معرفی شد. ثبات اقتصادی و سیاسی و امنیت اجتماعی و همچنین رواج زبان انگلیسی در کشور فنلاند این کشور را به یکی از گزینه های برتر برای تحصیل علوم پزشکی تبدیل کرده است.

بر این اساس کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی این مقاله کامل و دقیق را تهیه کرده اند تا چگونگی اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند را برای متقاضیان توضیح دهند. اگر قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند را دارید، این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

متقایان به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند. برای کسب آمادگی در این آزمون متقاضیان باید در دوره یک ساله پیشپزشکی شرکت کنند تا آمادگی لازم را برای کسب نمره لازم در آزمون ورودی بدست بیاورند. از آن جا که زبان تحصیل در این دوره آمادگی پیشپزشکی زبان فنلادی است، متقاضیان باید دارای مدرک مهارت زبان فنلاندی باشند. متقاضیان در این دوره پیشپزشکی به تحصیل دروس شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات می پردازند. علاوه بر این دارا بودن مدرک مهارت زبان فنلاندی برای دانشجویان بین المللی الزامی می باشد.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

متقاضیان به منظور اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های فنلاند نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشند. متقاضیانی که شهروندان اتحادیه اروپا می باشند، برای تحصیل در فنلاند نیازمند اخذ ویزای تحصیلی نمی باشند اما شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا مانند متقاضیان ایرانی باید قبل از ورود به فنلاند برای اخذ ویزا و اقامت تحصیلی در این کشور درخواست دهند. بر این اساس متقاضیانی که قصد اقامت بیش از ۶ ماه در این کشور را داشته باشند، باید در حدود ۳ ماه قبل از ورود به فنلاند، درخواست اخذ ویزا و اقامت تحصیلی خود را ارائه دهند. بدین منظور متقاضیان باید مدارک زیر را برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی و اهداف تحصیل
  • ارائه مدارک تحصیلی دانشگاهی یا دیپلم متوسطه
  • ارائه تمکن مالی کافی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در فنلاند
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی با پوشش ۳۰.۰۰۰ یورو
  • ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی فنلاند
  • ۲ قطعه عکس در اندازه عکس پاسپورت
  • نامه پذیرش از دانشگاه معتبر فنلاند
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی در حدود ۳۰۰ یورو

مدارک لازم اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند به منظور اخذ پذیرش باید مدارک لازم را ارائه دهند. از جمله مدارک مهم موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • آخرین مدرک تحصیلی دیپلم علوم تجربی و یا مدرک دانشگاه
  • ریزنمره های تحصیلی دیپلم و دوره دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • انگیزه نامه تحصیلی متقاضی
  • مدرک مهارت زبان فنلاندی (سوئدی)
  • نمره پذیرش در آزمون ورودی پیشپزشکی
مدارک لازم اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

مدارک لازم اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند باید قبل از تحصیل در این دانشگاه ها در دوره یک ساله پیشپزشکی شرکت کنند تا آمادگی لازم برای اخذ نمره لازم در آزمون ورودی را کسب کنند. شرکت در این دوره آمادگی پیشپزشکی برای همه متقاضیان تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند الزامی است. از آن جا که زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند زبان بومی فنلاندی است، متقاضیان باید دارای مدرک مهارت زبان فنلاندی باشند.آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی فنلاند هر سال در ماه می برگزار می شود و متقاضیان برای ثبت نام در این آزمون تا ماه مارس و اپریل مهلت دارند. دروس و موضوعات درسی تدریس شده در دوره آمادگی پیشپزشکی و همچنین آزمون ورودی شامل دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضیات می باشد. بر اساس نمره های دور مقدماتی و آزمون های ورودی متقاضیان مستعد انتخاب می شوند.

زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند به زبان بومی فنلاندی و سوئدی تدریس می کنند، البته برخی دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی نیز تدریس می کنند. متقاضیان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند باید دارای مدرک مهارت زبان فنلاندی باشند. از آن جا که کشور فنلاند دوره و کورس های زبان فنلادی را به متقاضیان ارائه نمی دهد و در واقع ویزای دوره ها و کورس های زبانی را برای متقاضیان بین المللی صادر نمی کند، متقاضیان باید از قبل در این دوره های زبانی شرکت کرده و مدرک مهارت زبان فنلاندی خود را اخذ کرده باشند. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های دیگر دانشگاه های فنلاند را دارند، می توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند.متقاضیان بین المللی رشته های دیگر می توانند در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور به تحصیل بپردازند اما باید به این موضوع توجه کرد که متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هر کشور براساس کار و ارتباط و تعامل نزدیک با مردم آن کشور و طبابت و کار پس از فارغ تحصیلی باید با زبان جامعه آن کشور آشنا باشند تا بهتر بتوانند با بیماران ارتباط برقرار کنند.مردم فنلاند به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند و دانشجویان از این لحاظ مشکلی نخواهند داشت و حتی در برخی رشته ها تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد اما تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند فقط به زبان فنلادی و سوئدی امکان پذیر است.

برنامه تحصیل پزشکی فنلاند

متقاضیان برای تحصیل در دوره پزشکی فنلاند باید دارای مدرک مهارت زبان فنلاندی باشند چون زبان تدریس در این رشته زبان فنلاندی می باشد. مدت زمان تحصیل پزشکی فنلاند در حدود ۶ سال می باشد. دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز به پرداخت شهریه برای تحصیل پزشکی در فنلاند ندارند. زبان تحصیل در مقطع دکترای پزشکی و دندانپزشکی فنلاند زبان فنلاندی یا سوئدی است و اگر متقاضی فاقد مدرک مهارت زبان فنلاندی و یا سوئدی باشد، به دلیل عدم وجود دوره های آمادگی زبان فنلاندی در این کشور نمی تواند در رشته پزشکی فنلاند تحصیل کند.پذیرش در دوره پزشکی فنلاند بسیار رقابتی می باشد. متقاضی به منظور پذیرش در دوره پزشکی فنلاند باید دارای رزومه تحصیلی علمی قوی، مدرک مهارت زبان فنلاندی، پذیرش در آزمون پذیرش پزشکی و توصیه نامه تحصیلی از اساتید قبلی باشد.

برنامه تحصیل دندانپزشکی فنلاند

متقاضی برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های فنلاند باید در آزمون ورودی نمره لازم را کسب کند. همانند تحصیل در دوره پزشکی، متقاضی برای شرکت در دوره دندانپزشکی این کشور نیز باید در دوره پیشپزشکی یا پریمدیکال دانشگاه های این کشور شرکت کند. در این دوره متقاضیان به تحصیل دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات می پردازند. آزمون ورودی دوره پزشکی و دندانپزشکی فنلاند به زبان فنلاندی می باشد. طول مدت تحصیل دندانپزشکی فنلاند در حدود ۵ سال است و زبان تحصیل این دوره زبان فنلاندی می باشد.

برنامه تحصیل دندانپزشکی فنلاند

برنامه تحصیل دندانپزشکی فنلاند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند به زبان انگلیسی

دانشگاه های کشور فنلاند در بیشتر رشته های تحصیلی و به ویژه در رشته پزشکی و دندانپزشکی به زبان فنلاندی تدریس می کنند. اما متقاضیان می توانند در برخی از دانشگاه های پزشکی این کشور در رشته دندانپزشکی به زبان فنلاندی تحصیل کنند. برخی از دانشگاه های فنلاند شرقی دوره های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند مورد تائید وزارت بهداشت ایران۲۰۲۰۲۰۲۱

یکی از نگرانی های متقاضیان تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اروپا مورد تائید بودن این دانشگاه ها از لحاظ وزارت بهداشت ایران می باشد. متقاضی با تحصیل در دانشگاه های مورد تائید ایران می تواند با اطمینان به کشور خود بازگردد و با در دست داشتن مدرک معتبر و مورد تائید پزشکی و دندانپزشکی فنلاند به ادامه تحصیل و یا طبابت و کار بپردازد. بر اساس رای صادر شده در دویست و نهمین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور، دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران در فنلاند در سال ۲۰۲۰۲۰۲۱ عبارت است از:

  • دانشگاه هلسینکی
  • دانشگاه اولو
  • دانشگاه تمپر
  • دانشگاه فنلاند شرقی
  • دانشگاه تورکو

رتبه و هزینه دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند دارای رتبه های جهانی می باشند. دانشگاه های این کشور در بین دانشگاه های اروپا دارای اعتبار و ارزش فراوانی است. تحصیل رایگان و دلایل ذکر شده موجب می شود تا متقاضیان از سرتاسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام کنند. همزمان با تبعیت کشور فنلاند از نظام و سیستم بولونیا یا سیستم آموزشی هماهنگ اروپا، دانشگاه ها و موسسه های عالی رشته های تحصیلی خود به زبان انگلیسی را افزایش دادند. در حال حاضر از مجموع ۳۰۰.۰۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در حدود ۲۰.۰۰۰ دانشجوی بین المللی در کشور فنلاند تحصیل می کنند. رتبه و رنکینگ جهانی و هزینه های تحصیل در برترین دانشگاه های علوم پزشکی این کشور عبارت است از:

  • دانشگاه هلسینکی با رتبه جهانی QS ۱۰۷ و هزینه تحصیل از ۱۳۰۰۰ یورو تا ۱۸۰۰۰ یورو
  • دانشگاه ایسترن فنلاند( دانشگاه فنلاند شرقی) با رتبه جهانی QS ۴۹۸ و هزینه تحصیل از ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو
  • دانشگاه اولو با رتبه جهانی QS ۳۷۴ و هزینه تحصیل از ۱۲۰۰۰ یورو تا ۱۵۰۰۰ یورو
  • دانشگاه تمپر با رتبه جهانی QS ۳۹۵ و هزینه تحصیل از ۱۰۰۰۰یورو تا ۱۳۰۰۰ یورو
  • دانشگاه تورکو با رتبه جهانی QS ۲۸۷ و هزینه تحصیل ۸۰۰۰ یورو تا ۱۶۰۰۰ یورو

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی هلسینکی فنلاند

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی فنلاند که از برترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی فنلاند محسوب می شود، در سال ۱۶۴۰ در شهر تورکو فنلاند تاسیس شد. این دانشگاه به دلیل هجوم متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه و فراوانی رشته های ارائه شده به پایتخت این کشور، شهر هلسینکی منتقل شد. این دانشگاه که در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه ۷۳ جهانی می باشد، دارای ۶۷۰۰۰ دانشجوی فنلاندی و بین المللی است و ازمعتبرترین دانشگاه های جهان محسوب می شود.هزینه تحصیل در این دانشگاه به طور متوسط از ۱۳۰۰۰ یورو تا ۱۸۰۰۰ یورو می باشد. زبان تحصیل در این دانشگاه در رشته های مختلف به زبان فنلاندی و سوئدی می باشد و برخی رشته ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این دانشگاه شامل کالج های پزشکی و دندانپزشکی، کالج دازشکی و داروسازی، کالج کشاورزی، کالج فلسفه و حقوق، کالج هنر و علوم پایه می باشد.

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی تورکو فنلاند

دانشگاه تورکو که سومین دانشگاه بزرگ فنلاند محسوب می شود، در سال ۱۹۲۰ تاسیس شده است. دانشگاه تورکو در رتبه بندی و رنکینگ جهانی برترین دانشگاه های جهان دارای رتبه جهانی ۲۰۸ می باشد. دانشگاه تورکو فنلاند از جمله دانشگاه های معتبر عضو گروه Coimbra، گروهی از دانشگاه های معتبر اروپا می باشد. این دانشگاه که دارای آکادمی زبان سوئدی است، رشته های تحصیلی مختلف را به زبان سوئدی و فنلاندی ارائه می دهد. برخی از رشته های این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند.از مجموع ۲۰۰۰ دانشجوی این دانشگاه در حدود ۱۶۰۰ دانشجو بین المللی می باشند. بسیاری از متقاضیان تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند این دانشگاه معتبر را برای تحصیل انتخاب می کنند.

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی اولو فنلاند

دانشگاه اولو که جز ۴ دانشگاه برتر فنلاند محسوب می شود، در سال ۱۹۵۸ تاسیس شده است. این دانشگاه که از جمله مراکز بین المللی تحقیقی در کشور فنلاند می باشد، دارای رشته های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، بیوشیمی، مهندسی، فناوری و پزشکی ملکولی می باشد. رتبه و رنکینگ جهانی این دانشگاه ۲۶۲ می باشد. این دانشگاه دارای دوره های تحصیلی رایگان می باشد که دانشجویان همزمان با تحصیل در رشته های خود می توانند به طور رایگان در این رشته ها به زبان انگلیسی تحصیل کنند. در حال حاضر در حدود ۱۷۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند.

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی استرن فنلاند

دانشگاه استرن یا فنلاند شرقی که یکی از معتبرترین و بزرگترین دانشگاه های فنلاند است، یکی از ۲۰۰ دانشگاه تحقیقاتی جهان محسوب می شود. دانشجویان می توانند در این دانشگاه در رشته های پزشکی، علوم بهداشت، فلسفه، جنگلداری، علوم اجتماعی و مطالعات کسب و کار تحصیل کنند. این دانشگاه با ۱۰۰ دانشگاه در کشورهای دیگر همکاری های علمی و تحقیقاتی دارد و از دانشگاه های مطرح در کمیسیون اروپا در جهت توسعه وضعیت تحقیق و پژوهش می باشد. این دانشگاه دارای استانداردهای آموزشی در سطح بالا و فضای آموزشی با کیفیت بالا می باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های فنلاند

دانشجویان دوره های مختلف دانشگاه های فنلاند به دانشجویان مستعد و واجد شرایط بورسیه های تحصیلی اعطا می کنند. دانشجویان می توانند با برخورداری از بورسیه های مختلف بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در کشور فنلاند را تامین کنند. بورسیه های تحصیلی هزینه های خوابگاه های دانشجویی، خورد و خوراک، حمل و نقل و رفت و آمد به کشور فنلاند را پوشش می دهد. دانشجویان به منظور برخورداری از این بورسیه های تحصیلی باید واجد شرایط باشند. از جمله شرایط مهم در اخذ بورسیه های تحصیلی موارد زیر را می توان نام برد:

  • دارا بودن مقاله های علمی چاپ و منتشر شده در ژورنال های معتبر علمی جهان مانند ISI
  • دارا بودن نمره های بالا و سطح و سواد علمی عالی
  • رزومه تحصیلی و سوابق علمی درخشان
  • دارا بودن مدرک مهارت زبان

از مهم ترین بورسیه های دانشگاه های فنلاند بورسیه دانشگاه هلسینکی را می توان نام برد. این بورسیه که به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اعطا می شود، به دو صورت بورسیه یا فاند کامل به ارزش ۱۰۰۰۰ یورو و همچنین بورسیه هزینه شهریه و یا بورسیه فاند در حدود ۱۰۰۰۰ یورو می باشد.

هزینه های زندگی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

برآورد هزینه دقیق زندگی در هر شهر و کشور به نوع زندگی و الگوی مصرف هر فرد بستگی دارد اما از آن جا که تحصیل در کشور فنلاند رایگان است، متقاضیان برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی این کشور متحمل هیچ هزینه ای نمی شوند و فقط باید هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. اما متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی این کشور باید در حدود ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو پرداخت کنند. هزینه های زندگی در این کشور ماهانه در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو می باشد.

هزینه زندگی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

هزینه زندگی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

ویزای همراه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

دولت فنلاند نیز همگام با دیگر کشورهای حامی اتحاد و همراهی خانواده و بر اساس نظام حقوقی رسمی این کشور مجوز اخذ ویزای همراه را برای اعضای خانواده و همسر و فرزندان دانشجوی این کشور ارائه می دهد. بر طبق این قانون دانشجو می تواند برای اخذ ویزای همراه خانواده خود اقدام کند و آن ها را در فنلاند همراه داشته باشد. اعضا خانواده دانشجو پس از فارغ تحصیلی دانشجو و اخذ ویزای کار می توانند با تغییر مجوز کار پاره وقت خود به مجوز کار تمام وقت در این کشور مشغول کار و اشتغال شوند.

کار ضمن تحصیل دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

دانشجویان در حین تحصیل دوره های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی به کارهای پاره وقت بپردازند. دانشجویان با درآمد کسب شده از کارهای پاره وقت دانشجویی می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی خود را در کشور فنلاند را تامین کنند. گرچه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان محسوب می شود اما هزینه های زندگی در کشور اروپایی فنلاند بالا می باشد و دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود ناچار به انجام کار دانشجویی می باشند.
بر این اساس دانشجویان می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی از ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته به کار و اشتغال دانشجویی بپردازند. دانشجویان می توانند با کار دانشجویی ماهانه از ۷۰۰ یورو تا ۸۰۰ یورو درآمد کسب کنند. دانشجویان با کار دانشجویی علاوه بر کسب درآمد تجربه لازم در جهت کار و طبابت پس از فارغ تحصیلی در این کشور را نیز بدست می آورند.دانشجویان می توانند پس از فارغ تحصیلی با مهارت های فراگرفته در دوران دانشجویی به کار در بیمارستان ها بپردازند و پس از چند سال کار و طبابت شرایط لازم برای اخذ اقامت دائم فنلاند را فراهم کنند.

کار ضمن تحصیل دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

کار ضمن تحصیل دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

دانشجویان با تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند از مزایای فراوان تحصیل در این کشور برخوردار می شوند. از جمله مزیت های تحصیل در این کشور موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. تحصیل در دانشگاه های معتبر و برتر جهانی با رتبه های برتر در جهان و کشورهای اروپایی
  2. تحصیل در دانشگاه های برتر به زبان فنلاندی و انگلیسی
  3. هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مقرون به صرفه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی
  4. بالا بودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی
  5. دارا بودن رتبه برتر در میان کشورهای جهان از نظر بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی
  6. امکان اخذ ویزای همراه برای همراهی همسر و فرزندان متقاضی در فنلاند
  7. امکان برخورداری از کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی
  8. تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند مورد تائید وزارت بهداشت ایران
  9. امکان اخذ اقامت دائم پس از ۵ سال کار و طبابت و اشتغال در فنلاند
  10. امکان اخذ پاسپورت فنلاند پس از ۱۰ سال کار و طبابت و اشتغال
  11. امکان اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی
  12. امکان دریافت ویزای شینگن و رفت و آمد به کشورهای اروپایی
  13. امکان تحصیل به زبان انگلیسی
مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

سخن آخر

در این مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی می تواند با هزینه ای مقرون به صرفه در این کشور در رشته پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کند و از مزیت های فراوان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور برخوردار شود. از مهم ترین مزیت های تحصیل در فنلاند می توان به تحصیل در دانشگاه های معتبر و برتر جهانی با رتبه های برتر در جهان و کشورهای اروپایی و تحصیل در دانشگاه های برتر به زبان فنلاندی و انگلیسی و پایین بودن هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی اشاره کرد. علاوه بر این موارد بالا بودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی، دارا بودن رتبه برتر در میان کشورهای جهان از نظر بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی، امکان اخذ ویزای همراه برای همراهی همسر و فرزندان متقاضی در فنلاند و امکان برخورداری از کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی را می توان به عنوان برترین دلایل تحصیل در این کشور بیان کرد.

اگر هنوز با مطالعه این مقاله نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد کشور فنلاند و چگونگی تحصیل در دوره های پزشکی ودندانپزشکی این کشور دارید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را بر اساس شرایط زندگی، سن، تحصیلات و بودجه به متقاضیان ارائه می دهند.این مقاله به توضیح شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند پرداخت. یکی از مهم ترین و بزرگترین مزیت های تحصیل در فنلاند پایین بودن هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی این کشور می باشد. بالا بودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی و دارا بودن رتبه برتر در میان کشورهای جهان برای زندگی از مزیت های مهم زندگی در فنلاند است.اعتبار بالای مدارک پزشکی و دندانپزشکی و امکان اخذ اقامت دائم از دیگر مزیت های تحصیل در این کشور محسوب می شود. از موارد مهم تحصیل در فنلاند امکان دریافت ویزای شینگن و رفت و آمد به کشورهای اروپایی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی می باشد.اگر قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

1- مهم ترین مزیت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند چیست؟

پایین بودن هزینه های تحصیل و اعتبار بالای مدارک دانشگاهی

2- مدارک لازم اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی فنلاند چیست؟

آخرین مدرک تحصیلی دیپلم علوم تجربی و یا مدرک دانشگاه ریزنمره های تحصیلی دیپلم و دوره دانشگاه پاسپورت معتبرانگیزه نامه تحصیلی متقاضیمدرک مهارت زبان فنلاندی (سوئدی)

3- کار ضمن تحصیل دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی فنلاند چگونه است؟

دانشجویان در حین تحصیل دوره های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی از ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته به کار و اشتغال دانشجویی بپردازند.

4- شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند چیست؟

ارائه مدرک مهارت زبان فنلاندیارائه توصیه نامه از اساتید دانشگاهارائه مقاله های تحقیقی و رزومه علمی تحصیلی قوی

5- آیا همه دانشجویان باید در آزمون ورودی دانشگاه های فنلاند شرکت کنند؟

بله همه متقاضیان ملزم به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند می باشند.

6- آیا تحصیل دندانپزشکی فنلاند به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

برخی از دانشگاه های فنلاند شرقی دوره های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

7- آیا شرکت در آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی فنلاند الزامی است؟

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند باید قبل از تحصیل در این دانشگاه ها در دوره یک ساله پیشپزشکی شرکت کنند تا آمادگی لازم برای اخذ نمره لازم در آزمون ورودی را کسب کنند.

8- مورد تائید بودن دانشگاه از نظر وزارت بهداشت ایران چه اهمیتی دارد؟

دانشجو با تمام شدن دوره پزشکی و دندانپزشکی با خیال راحت به کشور خود بازمی گردد و به اشتغال و طبابت می پردازد و یا به تحصیل خود ادامه می دهد.

9- مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند چیست؟

تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فنلاند مورد تائید وزارت بهداشت ایرانامکان اخذ اقامت دائم پس از ۵ سال کار و طبابتامکان اخذ پاسپورت فنلاند پس از ۱۰ سال کار و طبابت

10- مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی فنلاند چیست؟

پاسپورت معتبر با اعتبار کافیانگیزه نامه تحصیلی و اهداف تحصیل مدارک تحصیلی دانشگاهی یا دیپلم متوسطهارائه تمکن مالی کافی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در فنلاند

11- هزینه های زندگی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند چقدر است؟

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی باید در حدود ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو پرداخت کنند. هزینه های زندگی در این کشور ماهانه در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *