تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

در این مطلب میخوانید

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است. افراد زیادی تمایل دارند که از طریق ویزای تحصیلی به ایرلند مهاجرت کنند. برای پاسخ به سوالاتی مانند اینکه شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور ایرلند به چه صورت است، در این مقاله با ما همراه باشید. ایرلند به عنوان سومین جزیره بزرگ اروپا در بخش شمال غربی این قاره قرار گرفته‌است. این کشور به دو بخش ایرلند شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. به همین دلیل باید با دانشگاه‌هایی که در این دو بخش شمالی و جنوبی که پذیرش دارند آشنا باشیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این کشور جزئی از اتحادیه اروپا به شمار می‌آید و زبان رسمی آن ایرلندی و انگلیسی است. شاید تصور کنید که بیشتر افراد در این کشور به زبان ایرلندی صحبت می‌کنند؛ اما باید گفت که زبان انگلیسی در این کشور رایج‌تر است و این مورد کار را برای مهاجران راحت‌تر می‌کند. به منظور تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و شرکت در دوره‌هایی مانند فاندیشن و آزمون ورودی پزشکی و دندان‌پزشکی، باید اطلاعات جامعی در مورد دانشگاه‌هایی این کشور داشته‌باشید. ما در موسسه اصطهباناتی در این زمینه مشاوره‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار خواهیم‌داد. با دریافت مشاوره از وکلای مهاجرت، فرصت‌های طلایی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور را از دست نخواهیدداد.

بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور ایرلند

کسانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی را دارند، می‌توانند دانشگاه‌های ایرلند را انتخاب و از آن‌ها پذیرش بگیرند. دلایل مختلفی برای انتخاب دانشگاه‌های کشور ایرلند برای ادامه تحصیل وجود دارد. کیفیت بالای سطح آموزش برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، یکی از این دلایل است. اغلب این دانشگاه دارای رتبه‌هایی کم‌تر از 700 از نظر رتبه‌بندی QS هستند؛ بنابراین شرایط برای تحصیل دانشجویان بسیار عالی است. دانشگاه‌های این کشور دارای شهرت بین‌المللی به منظور تحصیلات عالی هستند و همین امر موجب شده‌است که افراد زیادی تمایل به تحصیل در این کشور داشته‌باشند. اقامت از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند بسیار آسان است و شما می‌توانید با به دست‌آوردن شغل مناسب نسبت به اخذ اقامت ایرلند اقدام کنید.

تربیت نیروی کار ماهر و فرهیخته از دیگر دلایل شهرت بین‌المللی مراکز آموزش عالی در کشور ایرلند است. تحصیل در این کشور به مراتب از انگلستان ارزان‌تر است و همین امر موجب شده است که افراد زیادی تمایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی داشته‌باشند. یکی از نکاتی که در هنگام بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور باید به آن توجه شود، طول دوره‌های پزشکی است. به همین دلیل در این بخش طول دوره آموزشی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را به تفکیک بیان خواهیم‌کرد.

طول دوره پزشکی در ایرلند

همانطور که می‌دانید برای تحصیل در رشته پزشکی نیاز به صرف زمان مشخصی وجود دارد. به منظور تحصیل پزشکی در ایرلند باید در دوره‌های آموزشی 4 الی 6 ساله شرکت کنید. این زمان با توجه به نوع دوره، نوع دانشگاه و زمینه تحصیلات مورد نظر ممکن است متفاوت باشد. در انتهای دوره نیز شخص باید یک سال کارآموزی را به عنوان تمرین پزشکی انجام دهد. این دوره مخصوص آموزش‌های پزشکی و جراحی است و اجباری می‌باشد. درواقع کسانی که قصد دارند در رشته پزشکی تحصیل کنند، نسبت به سایر رشته‌ها باید زمان بیشتری را برای دریافت تخصص صرف کنند. می‌توانید با انتخاب رشته‌های مرتبط با پزشکی مانند بهداشت، زمان تحصیل خود را کوتاه‌تر کنید.

طول دوره دندانپزشکی در ایرلند

به منظور تحصیل دندانپزشکی در ایرلند باید دوره 5 ساله را بگذرانید. همانند دوره پزشکی، مدت زمان دوره با توجه به شرایط مختلف مشخص می‌شود. به عنوان مثال ممکن است نوع دانشگاه در این زمینه موثر باشد؛ بنابراین باید قبل از انتخاب رشته مورد نظر و نوع دانشگاه، از مدت زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره مطلع شد. به عنوان تمرین پزشکی نیز باید دوره‌های کارآموزی یک ساله برای دندانپزشکی گذرانده شوند. دندانپزشکی یکی از رشته‌هایی است که بازار کار مناسبی در هر کشوری دارد. کشور ایرلند نیز از این قاعده مستثنا نیست و از نظر بازار کار، این رشته انتخاب مناسبی است.

بررسی شرایط اخذ پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

شرایط متنوعی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور برای دانشجویان وجود دارد. شما می‌توانید برای پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در دوره‌های فاندیشن و pre-master شرکت کنید. این دوره‌ها یک سال طول می‌کشد و سپس شخص آمادگی لازم برای ورود به رشته پزشکی را کسب خواهدکرد. باید به این نکته توجه کنید که طی کردن دوره فاندیشن در انگلستان حدود 2 سال زمان می‌برد؛ بنابراین کوتاهی مدت زمان این دوره یک مزیت برای ورود به رشته‌های پزشکی ایرلند محسوب خواهد شد.

برای ورود به رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در کشور ایرلند شانس قبولی و پذیرش شما تقریبا بالا است. به همین دلیل در حدود 80 درصد از افراد موفق می‌شوند که پذیرش دانشگاه‌های این کشور را اخذ کنند. پزشکانی که در این مراکز دوره دیده‌اند، مقام‌های علمی بسیار زیادی را از طریق انستیتوهای برتر پزشکی در دنیا کسب کرده‌اند. شما در ایرلند قادر خواهیدبود که هزینه کم‌تری برای تحصیل نسبت به کشورهای دیگر پرداخت کنید.

شرایط اخذ پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

شرایط اخذ پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

شرایط اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های ایرلند

دانشگاه‌های هر کشور اروپایی مانند ایرلند شرایط خاص و متنوعی را به منظور اخذ پذیرش دانشجو دارند. ورود به دانشگاه‌های این کشور از طریق آزمون انجام می‌شود و افراد باید حداقل نمره قبولی که 480 است را کسب کنند. تاریخ معینی برای این آزمون مشخص می‌شود و اغلب در تاریخ 25 فوریه هر سال برگزار می‌شود. طبیعتا شرکت در دوره فاندیشن ایرلند می‌تواند موجب کسب نمره بهتر در آزمون ورودی شود.

  • شرکت در آزمون ورودی و کسب حداقل نمره 480
  • شرکت در دوره فاندیشن ایرلند یا pre-master
  • ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6
  • شرط معدل با توجه به نوع دانشگاه و قوانین آن
  • ثبت‌نام در سایت CAO
  • بررسی درخواست شما از طریق سازمان CAO و پرداخت هزینه 40 یورویی
  • گذراندن 4 الی 6 سال برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی

این شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند یکسان هستند و باهم تفاوتی ندارند. بهتر است بعد از شناخت شرایط عمومی و تخصصی ورود برای اخذ پذیرش در دانشگاه این کشور اقدام شود. در غیر این صورت روند ورود به دانشگاه دارای یک پروسه زمان‌بر خواهدشد. این پروسه ممکن است مدت زمان طولانی نیاز داشته باشد. می‌توانید برای تحصیل در این کشور، قبل از هر چیز با شرایط آن آشنا شوید.

شرایط ورود به رشته پزشکی

به منظور تحصیل پزشکی در ایرلند شخص باید شرایط مورد نظر دانشگاه را داشته‌باشد. با توجه به وجود آزمون ورودی، بهتر است در دوره‌های آموزشی پایه مانند فاندیشن شرکت کنید. در این صورت آمادگی لازم برای ورود به رشته پزشکی در مقطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا را خواهیدداشت. داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس یکی از شرایط اصلی ورود به رشته پزشکی در کشور ایرلند است. چه در مقطع کارشناسی و چه ارشد باید این مدرک ارائه شود. شما باید بتوانید در آزمون ورودی دانشگاه نیز حداقل نمره را کسب کنید.

شرایط ورود به رشته دندانپزشکی

در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند به شرایط ورود به رشته‌های پزشکی اشاره شد. فرقی ندارد که شما در چه رشته‌ای قصد تحصیل دارید. برای ورود به رشته دندانپزشکی نیز شرایط مشابهی وجود دارد. برای این رشته نیز باید آزمون ورودی داده شود و حداقل نمره به دست آید. همچنین می‌توانید در دوره‌های آموزشی پایه نیز شرکت کنید. ارائه مدرک زبان آیلتس نیز در این رشته نیز بسیار مهم است. در واقع برای تمامی رشته‌های پزشکی مانند پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشکی و چشم پزشکی باید مدرک زبان ارائه شود. در این صورت شخص می‌تواند برای اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر درخواست بدهد.

دوره فاندیشن رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی ایرلند

همانطور که ذکرشد، دوره فاندیشن (foundation) برای پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی باید گذرانده شود. درواقع این دوره یک دوره بین‌المللی پایه پزشکی در ایرلند است. دانشجویان بین‌المللی که از سراسر دنیا برای تحصیل به ایرلند می‌روند و قصد دارند در رشته‌های پزشکی تحصیل کنند، باید این دوره را بگذرانند؛ اما دوره فاندیشن پزشکی و دندانپزشکی برای چه کسانی است؟ پاسخ این سوال را در ادامه ذکر خواهیم کرد.

  • افرادی که دارای مدرک دیپلم و دوره دبیرستان (O-Levels) باشند.
  • افرادی که دارای مدرک A-Levels هستند؛ اما برای پذیرش در دانشگاه شرایطی لازم را ندارد.
  • افرادی که دانش کافی زبان انگلیسی ندارند.

این افراد می‌توانند برای ورود به مقطع لیسانس، از دوره فاندیشن استفاده کنند. به این منظور باید از قبل مدرک آیلتس 6 را برای ورود به دانشگاه ارائه دهند. می‌توانید در دوره آموزشی پایه یا فاندیشن برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های ایرلند شرکت کنید و نمره قبولی بالاتری کسب کنید. برای مقاطع بالا نیاز به طی کردن دوره‌های دیگر وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دوره pre-master رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی ایرلند

یکی دیگر از دوره‌های ورود به دانشگاه‌ برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند، دوره pre-master است. این دوره برای کسانی است که قصد دارند در مقطع فوق‌لیسانس تحصیل کنند. در این حالت مدرک آیلتس 6.5 را ورود به این دوره به دانشگاه مربوطه ارائه کنند. این دوره برای کسانی مناسب است که قصد ورود به دانشگاه Top ایرلند را دارند.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور، باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی را ارائه دهیم. این مدارک با توجه به نوع ویزا، رشته و دانشگاه مورد نظر متفاوت هستند. کسانی که قصد مهاجرت به ایرلند را دارند می‌توانند از ویزای تحصیلی برای ورود به این کشور استفاده کنند. رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در این زمینه بسیار پرطرفدار هستند و افراد زیادی از این روش برای مهاجرت استفاده می‌کنند.

این کشور عضو اتحادیه اروپا است و کسانی که از کشورهای غیر اروپایی برای تحصیل به این کشور می‌آیند، باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. مدارک عمومی و ویژه‌ای باید برای دریافت ویزای تحصیلی ایرلند ارائه شوند. برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید ابتدا در یکی از دانشگاه‌های آن پذیرش شوید. برای اخذ پذیرش شرایط خاصی وجود دارد که در بالا به آن اشاره شد. بعد از دریافت و اخذ پذیرش دانشگاه، باید شهریه دانشگاه به مبلغی در حدود 6000 یورو پرداخت شود. در ادامه مدارک مورد نیاز را به صورت تیتر وار ذکر خواهیم‌کرد.

  • تکمیل فرم ویزا با ارسال و آپلود مدارک
  • اسکن پاسپورت یا گذرنامه
  • ارائه گذرنامه مدت‌دار (حداقل 6 ماه)
  • پرداخت هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزا
  • درخواست گواهی پذیرش تحصیلی به صورت آنلاین با استفاده از AVATS ON-LINE
  • اخذ پذیرش از دانشگاه پزشکی یا دندانپزشکی
  • ارائه نامه پذیرش
  • پرداخت شهریه دانشگاه
  • ارائه گواهی تمکن مالی به مبلغ 12000 یورو
  • مدرک زبان معتبر
  • ترجمه مدارک
مدارک ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

مدارک ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند کدام اند؟

به منظور ورود به دانشگاه و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند، آزمون‌های ورودی متنوعی وجود دارد. با قبولی در هر کدام از این آزمون‌ها امکان ورود به دانشگاه میسر می‌شود. دو آزمون مهم برای تحصیل در ایرلند وجود دارند که در ادامه به شرح هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

آزمون HPAT

آزمون HPAT (Health Profession Admission Test) میزان توانایی و مهارت دانشجویان متقاضی رشته پزشکی را می‌سنجد.

ممکن است این آزمون توسط برخی از دانشگاه‌ها برگزار نشود. به ویژه اگر از کشوری غیر از اتحادیه اروپا به ایرلند می‌روید، ممکن در این تست شرکت نکنید؛ البته این موضوع بستگی به نوع دانشگاه نیز دارد و باید قبل از هرچیز در این مورد با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید. کسانی که قصد دارند در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس در رشته پزشکی تحصیل کنند باید در آزمون HPAT شرکت کنند. هر چند که اعتبار جهانی برای آن مشخص نشده‌است؛ اما شرط اصلی برخی از دانشگاه‌ها در کشور ایرلند است.

آزمون HPAT درواقع یک نوع امتحان پزشکی لوکال است. به همین دلیل بسیار سخت و قبولی در آن چندان ساده نیست.

معمولا در ماه فوریه دانشگاه‌های مختلف در ایرلند این امتحان را برگزار می‌کنند. هرچقدر نمره شما بیشتر باشد شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه خواهید داشت. با توجه به سختی قبولی در آزمون ورودی این دانشگاه‌ها، طی کردن دوره‌های پایه به تمامی افرادی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را دارند، پیشنهاد می‌شود. برای شرکت در این آزمون باید تمامی شرایط ذکرشده برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی مانند برگه پذیرش دانشگاه را داشته‌باشید.

آزمون GAMSAT

آزمون GAMSAT (The Graduate Medical School Admission) نیز یک آزمون ورودی مهم برای تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند می‌باشد که برای مقطع فوق‌لیسانس است. نهادهای مختلفی نسبت به برگزاری این آزمون ورودی دانشگاه، اقدام می‌کنند. در بسیاری از کشورها، شرط اصلی ورود به رشته‌های پزشکی مانند دندانپزشکی و چشم‌پزشکی، قبولی در آزمون GAMSAT است. یکی از این کشورها ایرلند است و اغلب این آزمون دو بار در سال و در ماه‌های مارس و سپتامبر برگزار می‌شود. طبیعتا قبولی در این آزمون می‌تواند مجوزی برای ورود به دانشگاه‌های ایرلند باشد.

برای شرکت در این آزمون باید به شرایط خاص آن توجه کنید. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و مدارک شناسایی الزامی است. اگر زبان اول شخصی انگلیسی نباشد، در مفاد آزمون می‌تواند در قسمت‌های اول و دوم از دیکشنری برای پاسخ به سوالات استفاده کند. باید توجه کنید که یکی از شروط اولیه برای شرکت در آزمون GAMSAT، به اتمام رساندن مقطع لیسانس است.

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند باید قبل از هرچیز، به لیستی از دانشگاه‌های معتبر این کشور دسترسی داشته‌باشیم. باید در نظر داشته‌باشید که شرکت در آزمون دانشگاه‌های معتبر ممکن است سخت‌تر باشد. در ادامه به لیست بهترین دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند اشاره خواهیم کرد.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

1- دانشگاه ترینتی دوبلین

دانشگاه یا کالج ترینتی دوبلین یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور ایرلند است و دارای رتبه 78 است. این دانشگاه تاریخی، از معتبرترین مراکز آموزشی دوبلین و کشور ایرلند است و دارای 3 دانشکده است. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی می‌توانند در مقطع لیسانس و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه درس بخوانند. وجود یک کتابخانه معتبر با 4.5 میلیون کتاب خطی از ویژگی‌های این دانشگاه است.

2- دانشگاه دوبلین

یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر ایرلند با رتبه 154، دانشگاه دوبلین است که دولتی است. ملکه الیزابت اول به عنوان موسس این دانشگاه شناخته‌شده‌است. این مرکز آموزشی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایرلند در حال فعالیت و پذیرش دانشجو است. به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می‌توانید دانشگاه دوبلین را انتخاب کنید.

3- کالج سلطنتی جراحان در ایرلند

دانشگاه سلطنتی جراحان ایرلند نیز یکی از دیگر از مرکز آموزشی معتبر است که رتبه آن 201 است. به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می‌توانید نسبت به ارسال درخواست برای اخذ پذیرش در این دانشگاه اقدام کنید. باید به این نکته توجه شود که تحصیل در این دانشگاه‌ها منوط بر موفقیت در آزمون‌های ورودی آن است.

4- دانشگاه کورک

دانشگاه کورک ایرلند نیز یکی از برترین مراکز آموزشی در این کشور است که دارای رتبه 233 است. کالج کرُک در شهری به همین نام واقع شده‌است و یکی از سه کالج کوئین محسوب می‌شود. امروزه اسم آن به دانشگاه ملی ایرلند تغییر کرده است؛ اما باز هم به همان نام قدیمی خود شهرت دارد. کسانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را دارند، می توانند این دانشگاه را انتخاب کنند.

5- دانشگاه ملی ایرلند یا گالوی

دانشگاه گالوی (Galway) یا همان دانشگاه ملی ایرلند نیز دارای رتبه 271 است و یکی از مشهورترین مراکز آموزش عالی ایرلند می‌باشد. این دانشگاه در بین مراکز آموزشی سایر کشورهای اروپایی 5 ستاره است و کسانی که از طریق آن فارغ‌التحصیل شوند، در مدت زمان کوتاهی می‌توانند شغل مورد نظر خود را به دست‌آورند.

6- دانشگاه دوبلین سیتی

رتبه دانشگاه دوبلین سیتی 353 است و جزء دانشگاه‌های برتر کشور ایرلند می‌باشد. به منظور تحصیل در این دانشگاه می‌توانید مراحل مورد نیاز برای ورود به آن را طی کنید. در ابتدا باید درخواست خود را برای اخذ پذیرش از طریق سایت دانشگاه، ارسال کنید. بعد از موافقت با درخواست و اخذ ویزای تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی، می‌توانید در آزمون ورودی آن شرکت کنید.

7- دانشگاه لیمریک

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های معتبر ایرلند، دانشگاه لیمریک است که دارای رتبه 501 است. به منظور ورود به این مرکز آموزشی نیز باید تمامی مراحل به صورت کامل طی شوند. بعد از شرکت در آزمون ورودی دانشگاه، می‌توانید در رشته های مورد نظر تحصیل کنید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند بهتر است در دانشگاه‌های معتبر باشد تا یافتن شغل مناسب، آسان تر شود. این موضوع می‌تواند برای دریافت اقامت ایرلند نیز به فرد کمک کند.

با توجه به ذکر لیستی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی ایرلند، ما در موسسه اصطهباناتی مشاوره مورد نیاز برای انتخاب بهترین دانشگاه در این کشور را به شما خواهیم‌داد. انتخاب یک دانشگاه معتبر که زمینه را برای پیشرفت دانشجو فراهم کند، بسیار اهمیت دارد. انتخاب دانشگاه باید با توجه به شرایط هر فرد صورت بگیرد و تنها در این راستا می‌توانید از مشاوره‌های وکلای مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی موسسه ما کمک بگیرید.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

همانطور که گفته‌شد یکی از زبان‌های رسمی کشور ایرلند، زبان انگلیسی است. بدیهی است که برای ورود به دانشگاه‌های این کشور باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید. برای شرکت در مقاطع کارشناسی و ارشد، ارائه مدرک آیلتس زبان انگلیسی بسیار ضروری است. در غیر این صورت امکان پذیرش در این دانشگاه‌ها وجود ندارد. افرادی که قصد ورود به دانشگاه را دارند باید حداقل سن مورد نیاز را برای تحصیل در رشته مورد نظر داشته‌باشند. باتوجه به لزوم ارائه مدرک دیپلم و دوره دبیرستان، حداقل شرط سنی 18 سال است. به همین دلیل باید قبل از ورود، مدرک دوره دبیرستان دریافت شود.

باید به این نکته توجه کنید که اگر قصد مهاجرت به ایرلند را دارید باید مدرک زبان برای تحصیل ارائه دهید. به ویژه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند حتما نیاز به ارائه مدرک زبان دارد. این سخت‌گیری بیشتر برای رشته‌های پزشکی است و ممکن است افراد دیگر در سایر رشته‌ها، نیاز به ارائه مدرک آیلتس نداشته‌باشند.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی ایرلند به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دارای مزایا و معایبی است. کسانی که قصد دارند در دانشگاه‌های کشور ایرلند تحصیل کنند، از امکانات مختلف این کشور در زمینه تحصیل و زندگی برخوردار خواهندشد. همچنین برای تحصیل در این کشور هزینه‌ کمتری باید پرداخت شود. این میزان هزینه در برابر تحصیل در کشورهایی مانند انگلستان به صرفه‌تر است.

به جرئت می‌توان گفت که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، معایبی ندارد. شاید شرایط سخت ورود به دانشگاه یکی از معایب تحصیل در این کشور باشد. در بسیاری از کشورها بعد از اخذ پذیرش در دانشگاه، نیازی نیست که در آزمون ورودی شرکت کنید. به همین دلیل این مورد در کشور ایرلند می‌تواند به عنوان یکی از معایب در نظر گرفته‌شود. با توجه به مزایای بی‌شمار تحصیل در ایرلند، افراد زیادی برای اخذ پذیرش در این کشور اقدام می‌کنند و هرساله دانشجویان زیادی از ایران نیز موفق به تحصیل در ایرلند می‌شوند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ایرلند

قبل از اینکه به منظور اخذ ویزای تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند اقدام کنید، باید بدانید که کدام دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است. ما در معرفی بهترین دانشگاه‌های ایرلند به اسامی برخی از این مراکز اشاره کردیم. در این بخش نیز اسامی برخی از آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

1- دانشگاه National University of Ireland, Galway

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های ایرلند است که نام آن در لیست مورد تایید وزارت بهداشت ایران، قرار دارد. کسانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور را دارند، باید به این نکته توجه کنند. معمولا بیشتر دانشگاه‌های معتبر ایرلند در این لیست قرار دارند و شما می‌توانید پس از قبولی در آزمون ورودی، در این مراکز تحصیل کنید.

2- دانشگاه Trinity College Dublin

مشاهیر بسیار زیادی در کالج ترینیتی تحصیل کرده‌اند. خوشبختانه این دانشگاه ممتاز نیز در لیست مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد و افراد می‌توانند برای اخذ پذیرش در آن اقدام کنند. به دلیل رتبه بالای این دانشگاه مسلماً قبولی در آزمون ورودی آن تا حدی مشکل خواهدبود.

3- دانشگاه University College Cork

دانشگاه کورک از بهترین مراکز آموزشی ایرلند است که شرایط متنوعی را برای دانشجویان ایجاد کرده‌است. شما می‌توانید در این دانشگاه در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنید. این دانشگاه نیز در لیست مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارد و می‌توانید برای اخذ پذیرش در آن درخواست دهید.

علاوه بر این مراکز، دانشگاه‌هایی مانند کالج ملی دوبلین، دانشگاه لیمریک، دانشگاه دوبلین سیتی، دانشگاه بین‌المللی مینوث و … نیز مورد تایید وزارت بهداشت هستند. باید قبل از درخواست به دانشگاه مورد نظر لیستی از دانشگاه‌های مورد تایید را تهیه کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند به زبان انگلیسی

همانطور که گفته‌شد در کشور ایرلند دو زبان رسمی وجود دارد. زبان ایرلندی و زبان انگلیسی به عنوان دو زبان رسمی و معتبر در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما اغلب افراد تمایل دارند به زبان انگلیسی مکالمه کنند. از این رو در دانشگاه‌ها معتبر این کشور نیز می‌توان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی انجام داد. با توجه به توضیحات ذکرشده، باید برای مقاطع کارشناسی و ارشد و مقاطع بالاتر مدرک زبان آیلتس را ارائه داد.

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

در هر کشوری برای تحصیل در رشته مورد نظر، هزینه‌های متفاوتی باید پرداخت شود. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند نیز دارای هزینه‌های متعددی است. جالب است بدانید تحصیل در رشته‌های پزشکی این کشور برای دانشجویان اروپایی رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه نیست. در این حالت هزینه تحصیل هر دانشجو توسط آموزش عالی به دانشگاه مورد نظر پرداخت می‌شود؛ اما برای دانشجویان بین‌المللی با توجه به نوع دانشگاه، هزینه متفاوت خواهدبود. اگر به طور تقریبی محاسبه کنیم، سالانه در حدود 9 تا 45 هزار یورو باید پرداخت شود.

در صورتی که بتوانید از بورسیه تحصیلی استفاده کنید، می‌توانید هزینه کم‌تری پرداخت کنید که این مزایا تنها برای برخی از ملیت‌ها وجود دارد. هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند نسبت به کشورهای دیگر مانند انگلستان کم‌تر است.

مشاوره تخصصی مهاجرت به ایرلند موسسه اصطهباناتی

به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند می‌توانید از مشاوره تخصصی مهاجرت به ایرلند موسسه اصطهباناتی، استفاده کنید. مشاوره‌هایی که از طریق موسسه ما دریافت خواهید کرد، در سایر موسسه‌ها به شما گفته ‌نخواهدشد.

می‌توانید برای طی کردن مراحل مهاجرت تحصیلی به ایرلند، از خدمات این موسسه بهره‌مند شوید. وکلای مهاجرت به ایرلند شرایط متنوعی را در برای تحصیل در این کشور برای شما فراهم خواهندکرد.

کلام آخر

تحصیل رشته‌های پزشکی در کشورهای اروپایی یکی از روش‌های دریافت اقامت این کشورها است؛ البته بعد از اتمام تحصیلات باید شغل مناسب با رشته پیدا شود و مدت زمان معینی در این کشور باشید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند شرایط ویژه‌ای دارد که باید دانشجو به آن‌ها توجه کند. با توجه به شرایط تحصیل در ایرلند و هزینه‌های تحصیل و زندگی، باید نسبت به درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدام شود.

معمولا با توجه به شرایط سخت شرکت در آزمون ورودی، افراد بسیار کمی موفق می‌شوند پذیرش این دانشگاه‌ها را دریافت کنند. موسسه اصطهباناتی در این مسیر می‌تواند شرایط ورود به دانشگاه‌های ایرلند را برای شما راحت‌تر کند.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند

1- بهترین دانشگاه‌های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ایرلند کدامند؟

یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی ایرلند که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است، دانشگاه گالوی است.

2- تحصیل پزشکی در ایرلند چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به نوع مقطع مدت زمان تحصیل در ایرلند متفاوت است.

3- هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند چقدر است؟

به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در حدود 9 تا 45 هزار یورو باید به صورت سالانه پرداخت شود.

4- برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند چه مدرک زبانی لازم است؟

به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند در مقاطع کارشناسی و ارشد باید مدرک زبان آیلتس ارائه شود.

5- آیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند محدودیت سنی دارد؟

به منظور شرکت در مقطع کارشناسی در رشته پزشکی باید حداقل 18 سال داشته باشید و مدرک دوره دبیرستان را ارائه دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *