کار در سنگاپور ویزای کار سنگاپور

با مطالعه این مقاله می توانید با شرایط کار در سنگاپور ویزای کار سنگاپور آشنا شوید و جهت هرگونه سوال و یا راهنمایی در این خصوص با مشاوران ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس برقرار نمایید. در این مقاله همچنین از حقوق و دستمزد در این کشور در رده های مختلف آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و وضعیت کار در سنگاپور

جمهوری سنگاپور در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر 5.3 میلیون نفر به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می شود. کشور سنگاپور یکی از آزادترین اقتصاد های جهان را داراست. با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه یکپارچگی در دولت، آزادی کار و حقوق مالکیت و آزادی برای تجارت و سلامت مالی انجام شد این امر باعث اقتصادی آزاد در این کشور شده است.

سنگاپور با امتیاز 88.8 در میان 43 کشور در منطقه آسیا و اقیانوس آرام رتبه دوم را در زمینه اقتصاد آزاد داراست. اقتصاد آزاد سنگاپور باعث ایجاد بازار آزاد بسیار پیشرفته با موقعیت های بزرگ بازرگانی و فاقد فساد با سیاست های پولی و مالی محتاطانه در یک چارچوب قانونی و شفاف شده است. اقتصاد سنگاپور در سه ماهه سوم سال 2018 ،4.7 درصد رشد داشته است که این رقم نسبت به رشد 1.2 درصدی سه ماه گذشته رشد بسیار خوبی محسوب می شود. بیشترین رشد در بخش تولید با 2.9 درصد و در بخش خدمات و بازسازی بوده است.

مهاجرت به سنگاپور با وجود سطح بالایی از زندگی و نرخ پایین بیکاری نشانه خوبی برای کیفیت بالای شرایط کار در این کشور است. سنگاپور دارای یک سیستم امنیت اجتماعی به نام صندوق موقت مرکزی (cpf) است که هم از کار فرمایان و هم از کارمندان حمایت می کند. هنگامی که در cpf ثبت نام می کنید از مزایایی چون بازنشستگی، مراقبت های بهداشتی، مالکیت خانه، حفاظت خانه و افزایش دارایی ها بهره مند می شوید. Cpf برای خارجی هایی که قصد دارند در سنگاپور به طور دائم ساکن باشند و سه حساب سپرده دارند ایجاد می شود.

هدف از cpf این است که در آمد بازنشستگی خود را برای تامین نیاز های اولیه خود در سالخوردگی از جمله مسکن و هزینه های پزشکی فراهم کنید. اگر شما قصد دارید سنگاپور را به طور دائم ترک کنید و قصد برگشت نداشته باشید می توانید از پس انداز خود برداشت کنید. اعتصاب، کاهش سرعت کار و اعتراض کارگران در سنگاپور بسیار نادر دیده می شود قرار دادهای کار در سنگاپور بسیار محکم تنظیم می شوند اما شرایط کار بسیار انعطاف پذیر است.

برای اکثر خارجی ها کار در سنگاپور یک شوک فرهنگی بزرگ نخواهد بود بلکه به عنوان یک تجربه ارزشمند تلقی می شود.MNC های غربی واقع در سنگاپور غالبا فرهنگ کار غربی را در این کشور رواج داده اند. در حالی که اکثر دولت های محلی و شرکت های خصوصی نفوذ بیشتری از فرهنگ سنتی آسیایی را در محیط کار خود دارند. شرکت های محلی عمدتا تحت تاثیر ویژگی های فرهنگی مثل: جمع گرایی و جهت گیری های طولانی مدت قرار دارند.

شرایط اخذ ویزای کاری سنگاپور

گرفتن پیشنهاد شغلی در سنگاپور یک موقعیت بزرگ برای هر فرد است. خوشبختانه سنگاپور یک شهر چند فرهنگی است که بسیاری از مهاجران در آن اقامت دارند و معمولا از خارجی هایی که برای ویزا درخواست می دهند استقبال می کنند. شما می توانید برای دریافت ویزا به صورت آنلاین در خواست دهید. درخواست شما فقط در هفت روز مورد بررسی قرار می گیرد. انواع ویزاهای کار در سنگاپور:

  • ویزای کار کارمندی، ویزای ep برای متخصصان حرفه ای، مدیران و مدیران اجرایی صادر می شود. (در آمد متقاضی باید حداقل 3600 دلار باشد).
  • کاربرد Entre pass :این نوع ویزا بر ای کار آفرینان شایسته خارجی که می خواهند یک کار جدید در سنگاپور را به بهره برداری برسانند صادر می شود.
  • Personalised employment pas:گذرنامه استخدامی شخصی برای صاحبان مشاغل پر درآمد و متخصصان خارج است. گذرنامه pep انعطاف پذیری بیشترین نسبت به گذرنامه ep دارد.

ویزای کار کارگران حرفه ای:

  • S pass :این نوع ویزا برای کارگرانی با سطح مهارت متوسط می باشد. داوطلبان باید حداقل حقوق 2200 دلار در ماه داشته باشند و دارای شرایط و تجربه کاری مناسب باشند.
  • Work permit for foreign worker : برای کارگران خارجی نیمه ماهر در کارخانه، ساخت و ساز، کشتی سازی، بخش فرایند یا خدمات دریایی صادر می شود.
  • Work permit for foreign domestic worker :برای کارگران داخلی و خارجی (FDWS)برای کار در سنگاپور صادر می شود.
  • Work permit for performing artist : برای هنرمندان خارجی که در محل های سرگرمی عمومی مانند کافه ها، هتل های شبانه کار می کنند.

شرایط اخذ ویزای کاری سنگاپور

ویزای کار کارآموزان و دانشجویان:

  • Training employment pass: این نوع ویزا برای کارآموزان خارجی حرفه ای که تحت آموزش عملی هستند داده می شود. کاندیده ها باید حداقل 3000 دلار در ماه کسب کنند.
  • Work holiday pass (under work holiday programme):برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بین 18 تا 25 ساله که می خواهند برای شش ماه کار و تعطیلات را در سنگاپور بگذرانند.
  • Training work permit :برای کار آموزان خارجی نیمه حرفه ای و یا دانش آموزان تحت آموزش عملی سنگاپور می باشد.

ویزای اعضای خانواده:

  • Dependants pass :برای همسران و فرزندان افراد واجد شرایط e pass و s pass
  • Long visit pass :برای والدین همسران متقاضی ، فرزند خوانده ،کودکان معلول افراد واجد شرایط e pass و s pass

ویزای کوتاه مدت:

  • Miscellaneous work pass : برای خارجی هایی که در یک کار کوتاه مدت 60 روزه در سنگاپور کار می کنند.
  • Work pass exempt activities : برای انجام فعالیت های کوتاه مدت بدون گذراندن کاراین نوع ویزا صادر می شود. کاندیده ها باید از فعالیت های خود در MOM مطلع باشند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار سنگاپور

گرفتن یک پیشنهاد شغلی موفقیت بزرگی است اما گام نهایی برای استخدام نیست. شما باید برای ویزای کار سنگاپور درخواست دهید. خوشبختانه سنگاپور یک شهر چند فرهنگی است که از مهاجران خارجی که برای ویزای کار درخواست می دهند استقبال می کند. مدارک مورد نیاز برای کار در سنگاپور بسته به نوع ویزای کار متفاوت است. Employment pass: این معمول ترین ویزای کاری است که به کارکنان ماهری ارایه می شود که در سنگاپور پیشنهادی برای کار دارند.

از معیار واجد شرایط بودن داشتن در آمد ماهیانه 3600 دلار است. مدرک شما باید از یک دانشگاه معروف باشد و تجربه کافی برای کار مربوطه را داشته باشید. این ویزا اعتبار یک تا دو ساله دارد و می توان در طول مدت استخدام آن را تمدید کرد. اقامت در سنگاپور به صورت دائم می تواند پس از یک سال کار درخواست داده شود. مدارک مورد نیاز:

  • نامه پیشنهاد کار با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس(اخیرا گرفته شده باشد)
  • برگه ی اهداف، گواهینانه ها و اسناد مربوطه
  • بیمه بهداشت و بیمه مسافرت
  • درخواست مجوز کار:کامل کردن و ثبت نام کردن آنلاین
  • هزینه های مورد نیاز برای پردازش را پرداخت کنید
  • هنگامی که ویزا پردازش شد و تایید شد آن را از سفارت دریافت کنید.

S pass :این نوع ویزا به افرادی که دارای مهارت متوسط هستند و در سنگاپور مشغول به کار هستند داده می شود. از معیارهای واجد شرایط بودن داشتن حداقل حقوق ماهیانه 2.200 دلاراست.هم چنین داشتن حداقل یک دیپلم فنی است (اگر که مدرک معتبر و درستی ندارید). این نوع مجوز برای حدود 1 تا 2 سال معتبر است ولی تا زمانی که کارگر برای کار فرما کار میکند میتواند تمدید شود. اگر شما برای ویزای اشتغال یا s pass در خواست داده اید؛ کار فرمای شما باید بعضی از مدارک را از طرف شما ارسال کند.از آن ها خواسته میشودتا مدارکی از جمله:

  • کپی از صفحه ی عکس پاسپورت شما (هرگز به عکس گذرنامه خود صدمه نزنیدو چند نسخه از عکس گذرنامه ی خود را همراه داشته باشید).
  • مدارک ثبت نام برای کسب و کار و مدارکی برای اثبات مهارت شما مانند مدرک تحصیلی

علاوه بر اسناد کار فرمای شما باید به طور صحیح ثبت نام را با مسئولان مهاجرت انجام دهد ودر مورد s pass محل کار شما باید در محدوده های سهمیه بندی شده اعمال شود. مراحل کارهایی که کارفرمایان باید انجام دهند به وضوح در وب سایت دولتی نوشته شده است. مدت زمان لازم برای بررسی ویزای کار برای حرفه ای ها سریعتر است.

%80 برنامه های آنلاین در طی هفت روز کاری اطلاعات شما را بررسی می کنند. برنامه هایی که به صورت دستی کار می کنند ممکن است 6 هفته به طول انجامد. زمان بررسی s pass در صورت درخواست انلاین 5 هفته و در صورت در خواست شخصی 7 روز کاری است.مدت زمان برای ویزای کاری برای کار آموزان و دانشجویان بین 7 روز کاری تا 5 هفته است.

دستمزد و‌ حقوق کار در سنگاپور

میانگین حقوق و دستمزد در سنگاپور 67.152 دلار در ماه است. این مبلغ به میانگین 58.279 دلار در ماه با پرداخت سهم کارفرما از cpf می رسد. Cpf (صندوق موقت مرکزی) یک سیستم امنیت اجتماعی است که هم از کارفرمایان و هم از کارمندان حمایت می کند هنگامی که در cpf ثبت نام می کنید از مزایایی چون بازنشستگی، مراقبت های بهداشتی، مالکیت خانه، افزایش دارایی ها بهره مند می شوید.

cpf زمانی برای یک خارجی شروع می شود که به طور دائم در سنگاپور ساکن باشد و سه حساب سپرده داشته باشد. شغل های پرطرفداری مثل مدیر حسابداری، مدیر اجرایی و مهندس نرم افزار بین 33672 دلار تا 49803 دلار در سال درآمد دارند. صنایع خدمات فناوری اطلاعات (IT)، بانکداری و خدمات مالی صنایعی با در آمد خوب در سنگاپور هستند. نیروهای کار خارجی حدود 3/30 از نیروی کار سنگاپور را تشکیل می دهند یعنی حدود 2.5 میلیون کارگر بالغ در سنگاپور مشغول به کار هستند یعنی از هر ده نفر سه نفر نیروی خارجی است. حوود 6450000 نفر از آن ها کارگرانی با مجوز کاری استعداد های پایین هستند.

دستمزد و حقوق کار در سنگاپور

به گفته وزارت نیرو حقوق اولیه کارگران خارجی دارای مجوز کار بدون در نظر گرفتن حقوق اضافه 1800 دلار است. حدود 110000 نفری که در سنگاپور کار میکنند S PASS دارند. حقوق ماهانه ثابت برای آن ها حداقل 1800 دلار است. در مورد ویزاهای دیگر مثلا ویزای P1 که ظاهرا برای نیروهای خارجی معتبرتر است حقوق ماهیانه ثابت 7000 دلار دریافت می کنند. این رقم برای ویزای P2 به 3500 دلار می رسد و برای Q PASS به 2500 دلار می رسد. در نتیجه بخش زیادی از نیروی کار خارجی کمتر از 1800 دلار در ماه بدون در نظر گرفتن پاداش (البته فکر نمیکنم کار فرمایان پاداش های زیادی برای آنها در نظر بگیرند) دریافت می کنند.

البته باید توجه داشت که هزینه های زندگی در سنگاپور مقرونه به صرفه است.به طور کلی قیمت مواد اولیه مانند غذا، لباس، حمل و نقل، آب و برق در سنگاپور کاملا متعادل است. حتی اگر شما افراد ثروتمندی نباشید همیشه می توانید چیزهایی مناسب با بودجه خود پیدا کنید.هم چنین نرخ پایین مالیات بر در آمد انگیزه ای دیگر برای خارجی ها برای مهاجرت به سنگاپور است.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در سنگاپور

سنگاپور در میان یکی از برترین کشورهای جنوب شرقی آسیا در ایجاد فرصت های شعلی قرار دارد جمعیت غنی و متنوع آن همراه با سیستم مهاجرتی عالی و راحت موجب جذب بسیاری از مهاجران خارجی شده است. وزارت نیروی کار سنگاپور (MOM) حداکثر استخدام نیروی کار کارگران خارجی را برای شرکت ها بر اساس تعداد کارگران محلی آن شرکت تعیین کرده است. به طور مثال اگر یک شرکت تولیدی 100 کارمند محلی داشته باشد طبق توافق نامه MOM مجاز است 20 کارمند خارجی با مجوز S PASS  25 کارمند خارجی با مجوز کاری PRC و 150 کارمند خارجی با مجوز کار NAS استخدام کند.

خوشبختانه، بازار کار در شهرهای آسیایی به طور پیوسته ای در حال رشد است.پیش از شروع برای پیدا کردن کار در سنگاپور ایده ی خوب است که بدانید آیا واجد شرایط کار در سنگاپور هستید یا نه؟ یکی از بهترین امکان ها برای جستجوی موقعیت های کار جستجو به صورت آنلاین است. شما با استفاده از منابع زیادی که دارید می توانید موقعیت های مختلف را پیدا کنید. هم چنین از طریق وبلاگ ها یا توییتر می توانید نتایج خوبی در مورد معرفی کسب و کار ها در سنگاپور پیدا کنید.

شما باید cv شخصی خود را که شامل یک صفحه اطلاعات مهم و مربوط به کار درخواستی است را برای مدیران ارسال کنید. شما باید به مدیران ثابت کنید که می توانید این کار را بهتر از هر کسی انجام دهید. گرفتن پیشنهاد شغلی یک موفقیت بزرگ است اما گام نهایی برای استخدام نیست. شما بعد از آن باید برای ویزای کاری در سنگاپور درخواست دهید.

خوشبختانه سنگاپور یک شهر چند فرهنگی است که از مهاجران خارجی که برای ویزای کار درخواست می دهند استقبال می کند. اگر به دنبال کار کوتاه مدت در سنگاپور هستید می توانید مشاغلی را در صنعت گردشگری انتخاب کنید. مشاغل موجود در صنعت گردشگری به طور معمول گردش مالی بالایی دارند و برای افرادی که می خواهند در سنگاپور برای کوتاه مدت کار کنند بسیار مناسب است. لیست موسسات کاریابی:

  • 3c synery
  • Aegis recruitment
  • American association career resource centre
  • Carreer hub consultant
  • Egon zehnder
  • Energy resourcing
  • Spencer stuart
  • Dp search
  • Garner international

شرایط و راه های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنگاپور می تواند راه حلی مناسبی جهت دریافت اقامت این کشور باشد، اگر در این خصوص اطلاعاتی را در دست ندارید بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

سوالات متداول در مورد ویزای کار سنگاپور

1- شرایط و وضعیت کار در سنگاپور به چه صورت می باشد؟

کشور سنگاپور یکی از ازاد ترین اقتصادهای جهان را دارا است با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه یکپارچگی در دولت ،ازادی کار و حقوق مالکیت برای تجارت و سلامت مالی انجام شد این امر باعث اقتصادی ازاد در این کشور شده است.

2- اقتصاد ازاد در سنگاپور چه امتیازاتی برای ویزای کار دارد؟

اقتصاد ازاد سنگاپور باعث ایجاد بازار ازاد بسیار پیشرفته با مو قعیت های بزرگ بازرگانی فاقد فساد با سیاست های پولی ومالی محتاطانه در یک چارچوب قانونی و شفاف شده است

3- شرایط اخذ ویزای کاری سنگاپور چیست؟

گرفتن پیشنهاد شغلی در سنگاپور یک موقعیت بزرگ برای هر فرد است سنگاپور یک شهر چند فرهنگی است که بسیاری از مهاجران در ان اقامت دارند و معمولا از خارجی هایی که برای ویزا درخواست می دهند.شما می توانید برای دریافت ویزا به صورت انلاین در خواست دهید و طی ۷ روز مورد بررسی قرار می دهند.

4- انواع ویزای کار در سنگاپور چیست؟

  • ویزای کار کارمندی
  • ویزای کار کارگران حرفه ای
  • ویزای کار کارآموزان و دانشجویان
  • ویزای اعضای خانواده
  • ویزای کوتاه مدت

5- ویزای کار کارمندی سنگاپور چند مورد می باشد و چه شرایطی را دارد؟

  • ویزای ep برای متخصصان حرفه ای ،مدیران و مدیران اجرایی صادر می شود.(در امد متقاضی باید حداقل ۳۶۰۰ دلار باشد)
  • ویزای کاربر Enter pass این نوع ویزا برای کارافرینان شایسته خارجی که می خواهند یک کار جدید در سنگاپور رابه بهره برداری برسانند صادر می شود.
  • Personalised employment pas گذرنامه استخدامی شخصی برای صاحبان مشاغل پر درامد و متخصصان خارج است.گذرنامه pepانعطاف پذیری بیشترین نسبت به گذرنامه ep دارد.

6- ویزای کار کارگران حرفه ای در سنگاپور چگونه است؟

  • S pass:این نوع ویزا برای کارگرانی باسطح مهارت متوسط می باشد.داوطلبان باید داقل حقوق ۲۲۰۰دلار در ماه داشته باشند و دارای شرایط و تجربه کاری مناسب باشند
  • Work permit for foreign worker:برای کارگران خارجی نیمه ماهر در کارخانه ،ساخت وساز ،کشتی سازی بخش فرابند یافرایند یا خدمات دریایی صادر می شود
  • Work permit for foreign domestic worker:برای کارگران داخلی و خارجی (FDws برای کار در سنگاپور صادر می شود
  • Work permit for performing artist:برای هنرمندان خارجی که در محل های سرگرمی عمومی مانند کافه ها،هتل های شبانه کار می کنند

7- ویزای کار کاراموزان و دانشجویان در سنگاپور چگونه است؟

  • training employment passاین نوع ویزا برای کاراموزان خارجی حرفه ای که تحت اموزشرعلمی هستند داده می شود .کاندیده ها باید حداقل ۳۰۰۰ دلار در ماه کسب کنند
  • Work holiday passبرای دانشجویان و فارق التحصیلان بین ۱۸ تا ۲۵ ساله که می خواهند برای شش ماه کار و تعطیلات را در سنگاپور بگذرانند
  • Training work permitبرای کار اموزان خارجی نیمه حرفه ایی یا دانش اموزان تحت اموزش علمی سنگاپور می باشد

8- ویزای کوتاه مدت کار در سنگاپور به چند روش می باشد؟

  • برای خارجی هایی که در یک کار کوتاه مدت ۶۰ روزه در سنگاپور کار می کنند.
  • برای انجام فعالیت های کوتاه مدت بدون گذراندن کاراین نوع ویزا صادر میشود و کاندیده ها باید از فعالیت های خود در Mom مطلع باشند.

9- از معیارهای واجد شرایط بودن برای ویزای کاری در سنگاپور چیست؟

از معیار واجد شرایط بودن داشتن درامد ماهیانه ۳۶۰۰ دلار ،مدرک شما باید از یک دانشگاه معروف باشد و تجربه کافی برای کار مربوطه را داشته باشد این ویزا اعتبار یک یا دو ساله رادارد و طول مدت استخدام می تواند ان را تمدید کند.

10- میانگین حقوق کار در سنگاپور چه میزان می باشد؟

میانگین حقوق و دستمزد در سنگاپور ۶۷.۱۵۲ دلار در ماه است این مبلغ به میانگین ۵۸.۲۷۹ دلار در ماه با پرداخت سهم کارفرما از cpf می رسد‌

11- پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در سنگاپور چگونه می باشد؟

وزارت نیروی کار سنگاپور MOMحداکثر استخدام نیروی کار کارگران خارجی رابرای شرکت ها بر اساس تعداد کارگران محلی ان شرکت تعیین کرده است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *