ویزای سرمایه گذاری در یونان

برنامه ویزای طلایی در یونان یک مسیر سرمایه گذاری مقرون به صرفه املاک و مستغلات برای اقامت دائم در اروپا را ارائه می دهد. یکی از برنامه های ویزای سرمایه گذاری در یونان و اروپا توسط دولت یونان در سال 2013 تشویق سرمایه گذاری در یونان است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در یونان

مهاجرت سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور می باشد، دیگر روش های مهاجرت از طریق تخصص و اخذ اقامت از طریق خرید ملک و اخذ ویزای کار می باشد. سرمایه گذاری در یونان دارای شرایط خاصی می باشد و اشخاص در صورت داشتن شرایط می توانند از امکانات این ویزای سرمایه گذاری بهره مند شوند. افراد میتوانند پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری نسبت به اخذ شهروندی یونان از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند.

ویزای سرمایه گذاری در یونان

افرادی که از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند سرمایه گذاری در یونان گزینه بسیار مناسبی برای ایشان فراهم است. همه ساله عده ی زیادی به قصد تجارت و مهاجرت به این کشور از این روش اقدام می کنند، جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به یونان و اخذ اقامت و تابعیت این کشور می توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید. البته روش های دیگر مهاجرت به این کشور نیز از طریق تحصیل یا کار می باشد. ما در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات لازم و قوانین جدید سرمایه گذاری را به صورت کلی مطرح کنیم. در عین حال جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری و مهاجرت به یونان می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

در ابتدای شروع تجارت و کسب کار بایستی از مواردی نظیر  قیمت ملک و هزینه زندگی، هزینه و مبلغ سرمایه گذاری در یونان اطلاعات کسب کنند. و همچینین از معایب و مشکلات و مزایای سرمایه گذاری در یونان به طور کامل آگاه شوند.

سرمایه گذاری یونان

حد اقل سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در یونان 250،000 €  می باشد. اموال، می تواند در هر نقطه در سرزمین یونان و یا جزایر آن واقع شده باشند، و می توانند به صورت مسکونی و یا تجاری باشند. هر تعداد از خواص ترکیبی می توانند حداقل سرمایه گذاری 250.000 € را تشکیل می دهند. خریداران مشترک می تواند سرمایه گذاری را در خرید یک ملک انجام دهند.

سرمایه‌ گذاری یا کار آزاد در کشور یونان می تواند به روش‌های زیادی انجام شود و از روش های حقوقی‌ متعددی انجام پذیرد. یک خارجی می تواند برای سرمایه‌گذاری یا کار آزاد خود مهم ترین گونه‌های حقوقی زیر را انتخاب نماید، انواع نحوه و شرایط سرمایه گذاری و انواع مختلف سرمایه گذاری در زیر آمده است:

  1. فعالیت حرفه‌ای فردی (مانند رستوران، مغازه فرش فروشی)
  2. ثبت شرکت مدنی (با حداقل2 نفر) (ثبت شرکت با چند نفر)
  3. ثبت شرکت های تضامنی شخصی
  4. ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  5. ثبت شرکت سهامی
  6. ثبت شعبه شرکت
  7. ثبت شعبه مستقل
  8. ثبت شعبه وابسته (مانند دفتر کارخانه، انبار پخش کالا و یا کارگاه و…)
  9. دفتر نمایندگی

روند انجام سرمایه گذاری یونان

روند درخواست از زمان سرمایه گذاری تا زمانی که اجازه اقامت صادر می شود حدود 40 روز طول می کشد. متقاضی نیاز است قبل از سرمایه گذاری ملک درخواست خود را برای ویزای یونان ارسال کند. این ویژگی از طریق لا ویدا انتخاب شده است، توصیه می کنیم در روند ارسال درخواست، قباله و کار قانونی برای ملک از یک وکیل کمک بگیرید.

برنامه معمول برای بحث اولیه در 3 یا 4 روز در یونان به طول می انجامد به دنبال آن برای ادامه کار بایستی با وکلا برای باز کردن یک حساب بانکی ملاقات کنید. برنامه پس از این مرحله می توان در یونان توسط وکلای مشتریان تحت وکالتنامه پردازش شود. همه چیز به درستی در این مرحله بررسی شده است و مشتری نیاز نیست مجددا بع بازدید دوباره و جمع آوری اطلاعات جهت اجازه اقامت را انجام دهد.

برای شروع تجارت و کسب کار بایستی مراحل سرمایه گذاری تحت یک بیزینس پلن نوشته شود. برای نوشتن بیزنس پلن یا برنامه تجاری برای سرمایه گذاری در یونان باید موراد زیر را در نظر گرفت:

  • خلاصه ی کارهای اجرایی اولیه و اهداف کسب و کار
  • انتظاراتی که از خدمات می رود
  • تعیین تیم مدیریت
  • نوع سهام شرکت و همچنین شرایط خرید سهام
  • برآوردهای مالی و هزینه ها
  • هزینه ثبت شرکت
  • شرایط خرید سهام شرکت در یونان
  • میزان و مبلغ تمکن یا ساپورت مالی
  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری (حداقل سرمایه برای ثبت شرکت)
  • هزینه و مبلغ سرمایه گذاری
  • هزینه نگهداری سالانه شرکت

الزامات

علاوه بر این به متقاضیان سرمایه گذاری املاک و مستغلات نبایستی سابقه کیفری روشن و بیمه بهداشت و درمان برای پوشش اقامت در یونان نیاز دارند. حداقل نیاز است به مدت 5 سال جهت اخذ ویزای اقاممت در این کشور بمانند و ویزای اقامت را می توان پس از پنج سال سرمایه گذاری مجددا تمدید کرد.

هزینه ها

دولت، هزینه دفتر اسناد رسمی و وکیل برای خرید ملک و درخواست ویزا را حدود 15.000 € براورد کرده است. علاوه بر این مالیات بر ارزش افزوده 23٪ برای پرداخت در یونان و خرید املاک جدید وجود دارد.

شرایط اعضای خانواده

اعضای خانواده مقدماتی شامل همسر و تمام فرزندان زیر 18 می گردد. کودکان زیر 18 سال و بالاتر می توانند واجد شرایط تحصیل باشند. برنامه اقامت یونانی به تازگی به هر پدر و مادری که هر دو سرمایه گذار و همسر هستند تمدید شود.

مالیات

افراد غیر مقیم در این کشور که میخواهند مالیات بر درآمد خود را در یونان از درآمد حاصل در خارج از کشور پرداخت نمایند. مالیات بر درآمد در نرخ 22٪ شروع می شود. درآمد اجاره ملک در این کشور نیز مشمول نرخ مالیات، در حدود  11٪ به 33٪ می باشد. هزینه های خاص می توانند از درامد کسر شود. مالیات بر سود سرمایه (CGT)  در حدود  15٪  از فروش املاک می با شد.

زندگی و کار

اجازه اقامت به متقاضیان تنها اجازه زندگی را می دهد اما آنها اجازه کار را ندارند. با این حال متقاضی می تواند به راه اندازی یک کسب و کار در یونان بپردازد.

مسافرت

به دست آوردن ویزای توریستی برای سفر به اروپا و منطقه شنگن در بسیاری از کشورهای شرق میانه، آسیا و آفریقا بسیار مشکل است. پس از اعطای ویزا اجازه اقامت یونان به افراد اجازه می دهد تا آزادانه به سفر در سراسر منطقه اتحادیه اروپا شنگن بپردازند.

تابعیت و پاسپورت از طریق سرمایه گذاری

متقاضیانی که خواهان زندگی در این کشور هستند برای آنها اجازه شهروندی و پاسپورت دائم پس از هفت سال اعمال می شود. هنگامی که متقاضیان تابعیت را اخذ کردند می توانند آزادانه به دور از سرمایه گذاری خود برای تمدید ویزا اقدام کنند. به دلیل نیاز به اقامت در این کشور برنامه ویزای طلایی یونانی در نظر گرفته شده است. این برنامه به سرمایه گذاران دارای اقامت و شهروندی توسط سرمایه گذاری را می دهد. با این حال گزینه مناسب برای شهروندی برای اشخاصی که متعهد به زندگی در یونان هستند می باشد.

مزایای سرمایه گذاری در یونان

متقاضیان به دست آوردن حق زندگی در یونان را هر چند بدون نیاز به وجود کار می توانند اخذ کنند. کارت اقامت برای تمام اعضای خانواده برای سفر آزاد به سراسر منطقه ویزای اتحادیه اروپا شینگن با سهولت و بدون ویزا فراهم میکند. اگر ساکنین اموال خود را به یکی دیگر از شهروندان غیر اتحادیه اروپا به فروش رساند ، اقامت یونانی به آن شخص سرمایه گذار جدید انتقال داده می شود.

شرایط مهاجرت به یونان از طریق تخصص نیز وجود دارد. اما در هر کشوری تخصص مورد نیاز متفاوت می باشد.

خلاصه

این برنامه یونانی پایین ترین سطح سرمایه گذاری املاک و مستغلات جهت اقامت در اروپا را ارائه می دهد. این نوع کسب اقامت نیز دارای قوانینی است که جهت خانواده مطلوب است. مالیات بر اموال در این کشور بالا هستند و محدودیتی در تابعیت دیگر کشورهایی نظیر پرتغال و قبرس وجود ندارد.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری در هر کشوری همواره با ریسک همراه است, بهتر است متقاضیان ورود به یونان ابتدا گزینه های کم ریسکتر مانند تحصیل را در دستور کار خود قرار دهند و سپس با حضور در این کشور و با توجه به علاقه همیشگی دولت ها به جذب سرمایه خارجی و با سرمایه کمتر,خود به سرمایه گذاری اقدام نمایند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری  و شرایط اخذ اقامت با سرمایه گذاری در این کشور شما باید با سفارت این کشور تماس گرفته یا به یک موسسه مهاجرت مراجعه کنید.

در نهایت موسسه حقوق برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از بهترین موسسات حقوقی کشور با کمک وکیل مهاجرت به یونان با سرمایه گذاری آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز در شهرهای تهران و شیراز در کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *