تحصیل پرستاری در یونان

رشته های زیر شاخه علوم پزشکی در کشور های مختلف دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. به طور مثال دانش آموزان بسیاری در سراسر دنیا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، تحصل پرستاری، مامایی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی و … اقدام می کنند. تحصیل در هر کشوری دارای قوانین و مقررات به خصوصی است و باید هر فرد در این زمینه با کسب اطلاع از قوانین و مقررات مربوطه پیش رود. برای تحصیل در رشته های زیر شاخه تجربی لازم است تا در ابتدا کشور مقصد خود را مشخص نموده و سپس برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدام نمایید. در این مقاله نیز هدف ما بررسی تحصل پرستاری در یونان می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به یونان از راه و روش هایی امکان مذیر است که هر شخص متقاضی مهاجرت می تواند برای خود انتخابی در این زمینه داشته باشد. برای مهاجرت به یونان می توان از راه ها و روش های مهاجرتی مانند مهاجرت تحصیلی به یونان، مهاجرت کاری به یونان، مهاجرت سرمایه گذاری به یونان، مهاجرت از طریق ازدواج در یونان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در یونان و … اقدام نمود. اگر شما قصد دریافت اقامت یونان را دارید لازم است که برای یکی از این روند های مهاجرتی اقدام نمایید. در این روند های مهاجرتی شما می توانید با مراجعه به کارشناسان موسسه خقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی به خوبی پیش روید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، مشهد، تبریز و اصفهان می باشد.

تحصیل پرستاری در یونان

یکی از راه های مهاجرت به یونان همان طور که گفتیم مهاجرت تحصیلی به این کشور و تحصیل در یونان می باشد. شما می توانید به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان، تحصیل پرستاری در یونان، تحصیل داروسازی در یونان، تحصیل مامایی در یونان و … بپردازید. البته دقت داشته باشید که برای مهاجرت به یونان می توان از راه های دیگری هم اقدام نمود. به طور مثال می توان با کار در بونان و اخذ ویزای کاری یونان پیش رفت و یا با خرید ملک در یونان، ثبت شرکت در یونان و … برای سرمایه گذاری در یونان نیز اقدام نمود.

کشور یونان دارای دانشگاه های معتبری است که هر کدام از آن ها همراه با روند های پذیرشی خاصی هستند‌. در واقع اگر هدف شما تحصیل در یونان و خصوصا تحصیل پرستاری در یونان باشد، لازم‌است تا در ابتدا دانشگاه مورد نظر خود را در یونان شناخته و سپس به بررسی روند اخذ ویزای تحصیلی یونان و دریافت پذیرش از دانشگاه های یونان پرداخت.‌ در طول سال های گذشته ، دولت یونان بطور مکرر از کمبود پرستاران حرفه ای در این کشور خبر می داد. بنابراین فارغ التحصیلانی که دارای مدرک پرستاری هستند نباید در یافتن شغل در این زمینه مشکلی داشته باشند.

افراد خارجی که هیچ مدرک پرستاری ندارند ، مجبورند دوره اصلی را در این رشته در یکی از دانشگاه های یونان بگذرانند. دوره های اصلی پرستاری در یونان اصولا هشت ترم است و آخرین ترم مربوط به تمرینات بالینی می باشد. علاوه بر آن لازم است تا متقاضیان دوره های تحصیلی با مدرک دیپلم را گذرانده باشند. همه فارغ التحصیلان بدون استثنا باید مجوز پرستاری بگیرند. علاوه بر این ، دانش و تلط زبان یونانی بسیار مهم است.

در واقع شما لازم است تا برای تحصیل در یونان و یا کار در یونان پس از فارغ التحصیلی به زبان یونانی تسلط داشته باشید. خبر خوب این است که بسیاری از دانشگاه های یونان دوره های ویژه زبان یونانی را ارائه می دهند.

مقاطع تحصیلی پرستاری در یونان

در این بخش از مقاله ما قصد داریم در ارتباط با دوره های پرستاری صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که چه درجه هایی برای پرستاری در یونان وجود دارد؟! در حال حاضر ، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی یونان دوره های اصلی پرستاری را در مقطع کارشناسی ارائه می دهند. برنامه های کارشناسی ارشد با تعداد کم تری برای دانشجویان ارائه می شود.  متقاضیان خارجی علاقه مند به برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی پرستاری باید به دوره های ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا ، دانشگاه Peloponnese و موسسه آموزشی فن آوری اپیروس توجه کنند.

مقاطع تحصیلی پرستاری در یونان

مقاطع تحصیلی پرستاری در یونان

علاوه بر این ، چندین گزینه دوره تحصیلی پرستاری مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد. به عنوان مثال ، برنامه های ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا یا دانشگاه ملی یونان و Kapodistrian آتن را می توان در نظر داشت. دقت داشته باشید که تحصیل در هر کدام از دانشگاه های این کشور دارای شرایط و ویژگی های خاصی است و لازم است تا قبل از تحصیل پرستاری، در ارتباط با دانشگاه مورد نظر خود اطلاعات کافی داشته باشید. 

هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه های یونان

تحصیلات در یونان ارزان تر از کشور هایی مانند نیوزلند یا فنلاند است. با این حال هزینه هایی که انتظار می رود در طول هر سال تحصیلی پرداخت شود، کم نیست. در مورد دانشجویان خارجی ، مسئله تأمین بودجه تحصیل آنها ممکن است موارد بیشتری را نسبت به پرونده دانشجویان بومی داشته باشد. اولا ، دانشجویان بین المللی برای زندگی در کشور باید پول بیشتری داشته باشند. آن ها نیاز به پرداخت اجاره و تأمین هزینه های غذا، سکونت، خدمات و سرگرمی های خود دارند. ثانیاً ، نسبت به متقاضیان کشور های عضو اتحادیه اروپا ، شهریه تحصیل و هزینه بالا تری دارند.

برای کمک به دانشجویان در پوشش هزینه های تحصیلی ، برخی از دانشگاه های یونان بورس های تحصیلی را ارائه می دهند. نامزد های واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی یونان برای تحصیل پرستاری در دانشگاه ها، دانشجویان استعداد درخشان و دارای دستاورد های برجسته دانشگاهی هستند. به طور متوسط ​​، انتظار می رود دانشجویان به طور میانگین کمتر از نه هزار و دویست یورو در سال بپردازند. البته برای کسب اطلاعات دقیق تر در ارتباط با هزینه های تحصیل در یونان برای رشته پرستاری بهترین کار این است که به وب سایت دانشگاه ها مراجعه نمایید.

برنامه های دوره های کارشناسی ارشد پرستاری در دانشگاه های یونان همراه با هزینه کم تری هستند. به طور مثال دانشجویان متقاضی برنامه تحصیلی پرستاری دانشگاه ملی و کاپدوستریا آتن مبلغ پانصد یورو در هر ترم را پرداخت می کنند. دانشجویان می توانند با کار دانشجویی در یونان نیز برای هزینه زندگی در یونان و هزینه تحصیل در یونان اقدام نمایند. 

الزامات مورد نیاز برای تحصیل پرستاری در یونان

برای تحصیل در یونان و در رشته پرستاری لازم است تا الزاماتی رعایت شود و دانشجویان مدارک و اسناد لازم را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های یونان و همچنین دریافت ویزای تحصیلی یونان ارائه دهند. متقاضیان مقطع کارشناسی پرستاری باید مدارک متوسطه را با فرم درخواست خود ارائه دهند. گواهی مهارت زبان نیز برای دانشجویان لازم است. دانشگاه نیکوزیا برنامه های پرستاری بسیاری دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شود. بنابراین تسلط به این زبان نیز ضروری است. یونانی زبان اصلی تدریس در بسیاری از دانشگاه ها است.

بنابراین ممکن است از متقاضیان خارجی نیز خواسته شود که گواهی تسلط به این زبان را نیز نشان دهند. از این رو لازم است تا برای دریافت پذیرش از دانشگاه های یونان علاوه بر مدارک قبلی تحصیلی و ریز نمرات تحصیلی، مدرک زبان مورد نظر نیز ارائه گردد. برای دریافت ویزای تحصیلی بونان نیز مدارک مورد نیاز شامل مدارک هویتی، پاسپورت معتبر، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی، بیمه نامه، عکس و … می باشد. پس از اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های یونان است که شما می توانید ویزای این کشور را دریافت نمایید.

بسیاری از کشور های اروپایی برنامه های آموزش کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. متأسفانه در یونان اینگونه نیست. در این کشور ، بیشتر دوره ها به زبان یونانی ارائه می شود. برخی دانشگاه ها به دو زبان انگلیسی و یونانی برنامه تحصیلی خود را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، برنامه لیسانس ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا به زبان انگلیسی تدریس می شود.

با این وجود ، به زبان یونانی نیز موجود است. در مورد برنامه های کارشناسی ارشد ، آن ها نیز اغلب به زبان یونانی تدریس می شوند. دانشجویان بین المللی که زبان یونانی بلد نیستند ، باید شروع به یادگیری آن کنند. بهتر است قبل از شروع مطالعات این کار را انجام دهید. اولا ، زیرا همه متقاضیان خارجی باید امتحانات خاصی را که به زبان یونانی انجام می شود ، بگذرانند. ثانیا ، تسلط به زبان یونانی ممکن است در طول دوره مطالعات ضروری باشد.

بهترین دوره های پرستاری در دانشگاه های یونان

همان طور که گفتیم تحصیل پرستاری در دانشگاه های یونان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است و دانشجویان بسیاری هم برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام می کنند. در این بخش ار مقاله قصد داریم به بررسی بهترین دوره ها و دانشگاه های معروف در یونان برای تحصیل پرستاری بپردازیم.

تحصیل پرستاری در دانشگاه نیکوزیا یونان

دانشگاه نیکوزیا یونان یکی از دانشگاه های این کشور است که به ارائه دوره های پرستاری در یونان می پردازند. در این دانشگاه دوره های پرستاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان ارائه می شود. مدرک تحصیلی اخذ شده از این دانشگاه برای رشته پرستاری دارای اعتبار بسیار زیادی است. با توجه به رشد سریع سیستم های مراقبتی تمامی پرستارانی که در این زمینه کار می کنند می بایست همراه با تغییرات پیش روند.

برنامه هایی که توسط دانشگاه نیکوزیا ارائه می شود می تواند در لیست برنامه های این چنینی گنجانده شود. فارغ التحصیلان پرستاری به عنوان اولین گام در حرفه خود قادر به استفاده از دانش و مهارت های خود در زمینه های مراقبت ، آموزش ، مدیریت و حتی تجارت هستند. دانش جویانی که قصد دارند پس از اتمام دوره اصلی تحصیلات خود را ادامه دهند ، می توانند در دوره کارشناسی ارشد شرکت کنند. کارشناسی ارشد پرستاری به منظور ارائه بینش عمیق تر از جنبه های پرستاری جامعه ، آنکولوژی و پرستاری عمومی طراحی شده است.

تحصیل پرستاری در دانشگاه نیکوزیا

تحصیل پرستاری در دانشگاه نیکوزیا

تحصیل پرستاری در دانشگاه Peloponnese یونان 

دانشگاه Peloponnese یونان یکی از دانشگاه های معتبر و پیشرو در زمینه آموزش پرستاری است و رشته پرستاری در این دانشگاه صرفا در مقطع کارشناسی ارائه می شود. در این دانشگاه سطح آموزشی در رشته پرستاری بسیار بالا می باشد. پرستاران در دانشگاه Peloponnese می توانند دانش خود را گسترش داده و درگیر تحقیقات شوند. کورس های تحصیلی پرستاری شامل سمینار ها و تمرینات آزمایشگاهی هم می شود و در پایان هر دوره لازم است تا دانشجویان امتحانات کتبی را هم بگذرانند. 

تحصیل پرستاری در انستیتوی آموزشی فنی اپیروس

رشته پرستاری در این انستیتو در دوره کارشناسی ارائه می شود و به عنوان یکی از برنامه های اصلی دوره پرستاری محسوب می شود. موفقیت این برنامه با توجه به اساتید مجربی است که دیدگاه های خود را با پرستاران و کارمندان آینده به اشتراک می گذارند. همه آن ها معتقدند که رشد در این حرفه به تمایل به مراقبت از بیماران بستگی دارد. همه دانش آموزان ممکن است در ابتدا این توانایی را نداشته باشند اما می توانند آن را توسعه دهند. در این دانشگاه دانشجویان دوره های اصلی خود را در ابتدا با تکیه بر دانش نظری می گذرانند.

هدف اصلی تحصیل پرستاری این است که دانشجویان را قادر به یادگیری و بینش از جنبه های مختلف کند. بنابر این باید توجه داشته باشید که در این انستیتو برای تحصیل در پرستاری دو نوع دوره وحود دارد. دوره اول شامل پرستاری در جامعه و مربوط با جراحی و بزرگسالان است و دوره دوم در ارتباط با موضوعاتی مانند فارماکولوژی ، تغذیه ، آسیب شناسی و قلب شناسی برای دانشجویان ارائه شده است. هدف این دانشگاه در یونان آموزش حرفه ای هایی است که قادر به استفاده از فناوری های نوین در کار خود هستند. در این راستا نیز دانشگاه برنامه ای با عنوان کابرد فناوری های اطلاعات در پرستاری را نیز مهیا کرده است. 

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل پرستاری در یونان

  1. آيا یونان کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله یونان یکی از بهترین و امن ترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. آیا تحصیل پرستاری در یونان معتبر است؟

    بله مدرک تحصیل پرستاری در یونان دارای اعتبار بسیار بالایی می باشد.

  3. تحصیل پرستاری در یونان در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    تحصیل پرستاری در یونان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است.

  4. تحصیل پرستاری در یونان به چه زبان هایی ارائه می شود؟

    تحصیل پرستاری در یونان به زبان های یونانی و انگلیسی ارائه می شود.

  5. آيا تحصیل پرستاری در یونان به زبان انگلیسی ارائه می شود؟

    بله تحصیل پرستاری در یونان به زبان انگلیسی هم ارائه می شود.

  6. کدام دانشگاه ها به ارائه تحصیل پرستاری در یونان می پردازند؟

    از جمله این دانشگاه عبارتند از دانشگاه نیکوزیا، دانشگاه ملی آتن، دانشگاه پلوپونسه و … .

  7. هزینه تحصیل پرستاری در یونان چقدر است؟

    هزینه تحصیل پرستاری در یونان برای مقطع کارشناسی کم تر از حدود نه هزار یورو در سال و دوره کارشناسی ارشد حدود پانصد یورو در هر ترم یمی باشد.

  8. آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل پرستاری در یونان وجود دارد؟

    بله برای تحصیل پرستاری در یونان می توان بورسیه تحصیلی دریافت نمود.

  9. تحصیل پرستاری در یونان در دانشگاه نیکوزیا در چه مقطعی امکان پذیر است؟

    تحصیل پرستاری در یونان در این دانشگاه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر است.

  10. آيا برای تحصیل پرستاری در یونان نیاز به شرکت در آزمون ورودی می باشد؟

    بله دانشجویان می بایست در آزمون ورودی شرکت کنند.

  11. تحصیل پرستاری در یونان برای دوره کارشناسی چند ترم می باشد؟

    تحصیل پرستاری در یونان در مقطع کارشناسی هشت ترم می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *