اقامت خود حمایتی یونان

موضوع مورد بحث ما در این مقاله در ارتباط با اقامت خود حمایتی یونان است. محققان و نویسندگان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی این مقاله را برای کسب اطلاعات بیشتر شما به رشته تحریر در آورده اند. این روز ها تب و تاب مهاجرتی افراد بیش از قبل گسترش یافته و گروه زیادی برای این کار اقدام می کنند. مهاجرت با راه های بسیاری امکان پذیر است و هر شخصی می بایست بسته به نوع فکری و شرایط مهاجرت خود یکی از این راه ها را انتخاب نماید. یکی از روش های مهاجرتی سرمایه گذاری شخصی یا اقامت تمکن مالی است که برای هر کشور قوانین مخصوص به خود را دارد. در این مقاله ما این مسئله را با توجه به قوانین کشور یونان توضیح خواهیم داد. اما اجازه دهید در ابتدای راه کمی با کشور یونان آشنا شویم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

یونان با نام رسمی جمهوری یونان کشوری است اروپایی که در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و در حقیقت از نظر جغرافیایی مکان آن در جنوب شبه جزیره بالکان می باشد. کشور یونان با کشور های آلبانی، مقدونیه شمالی، بلغارستان و ترکیه مرز مشترک دارد. البته توجه داشته باشید که کشور یونان  با دریا های مدیترانه و یونان نیز احاطه شده است. از نظر موقعیت استراتژیک جغرافیایی باید گفت که این کشور تاریخی و با تمدن قدیمی در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار گرفته است. یونان که عضو اتحادیه اروپا است، امروزه کشوری است بسیار توسعه یافته و در عین حال با تمدنی غنی و جذاب. مرکز کشور یونان شهر آتن است که البته بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. مساحت کشور یونان صد و سی و یک هزار و نهصد و نود کیلومتر مربع است و جمعیتی بالغ بر ده میلیون و پانصد هزار نفر دارد. واحد پولی جهت مسائل اقتصادی و هم چنین ارز رایج در این کشور یورو است.

یونان یکی از کشور هایی است که برای افراد زیادی به عنوان مقصد مهاجرتی انتخاب شده است. مهاجرت به کشور یونان از راه های زیادی امکان پذیر است. به طور مثال می توان از طریق موسسات اعزام دانشجو به یونان برای تحصیل در یونان اقدام نمود. علاوه بر مهاجرت تحصیلی به یونان، می توان از روش هایی چون مهاجرت سرمایه گذاری به یونان، مهاجرت کاری به یونان، ازدواج با تبعه یونانی،‌تولد فرزند در یونان و … نیز اقدام نمود. برای مهاجرت به یونان بهترین کار این است که با وکلا و مشاوران برگزیده موسسه حقوقی اصطهباناتی مشورت کنید. نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز فعالیت می کنند.

اقامت خود حمایتی یونان

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با اقامت خود حمایتی یونان صحبت کنیم. توجه داشته باشید که این مدل مهاجرت به یونان را می توان یکی از روش های سرمایه گذاری دانست. اما این سرمایه گذاری کاملا به صورت شخصی و با شرایطی خاص است و با دیگر روش های سرمایه گذاری مانند خرید ملک در یونان و یا ثبت شرکت در یونان متفاوت است. اقامت خود حمایتی یونان را با نام های دیگری چون اقامت تمکن مالی یونان و یا اقامت بازنشستگی یونان نیز می شناسند.

این روش اقامتی با توجه به شرایط هر کشور کاملا متفاوت است و یقینا شرایط اقامت خود حمایتی یونان متفاوت از اقامت خود حمایتی کشور پرتغال یا اسپانیا خواهد بود. اما باید دید شرایط خود حمایتی در این کشور چگونه است و چه قوانینی دارد. آیا با داشتن اقامت خود حمایتی یونان می توان در این کشور کار کرد؟! و یا با داشتن اقامت خود حمایتی یونان  می توان اقدام به سرمایه گذاری ذر این کشور نمود؟! این سوالات از قبیل سوالاتی هستند که ممکن است برای فرد متقاضی اقامت خود حمایتی یونان اتفاق بیفتد. در این مقاله ما به تمامی این سوالات تا حد ممکن پاسخ خواهیم داد.

شرایط دریافت اقامت خود حمایتی یونان

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چه شرایطی برای دریافت اقامت خود حمایتی یونان باید توسط متقاضی انجام شود. اولین مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که این مدل از اقامت خود حمایتی یونان  با نام FIP شناخته می شود که در حقیقت مخفف عبارت Financial Independent Person است.

اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه مقدار هزینه برای دریافت اقامت خود حمایتی یونان  لازم است و یا این سوال که آیا می توان خانواده خود را با توجه به اقامت خود حمایتی یونان  به این کشور برد؟ در ابتدا در ارتباط با بحث خانواده صحبت می کنیم. در روش اقامت خود حمایتی یونان  مزیت این است که شما می توانید خانواده خود را به این کشور ببرید و می توانند اقامت یونان را دریافت کنند. یکی دیگر از مزیت های این برنامه این است که شما در این روش می توانید ساده تر از روش های دیگر به اقامت یونان برسید و تنها لازم است تا حدودا بین دو ماه تا چهار ماه صبر کنید. در این صورت می توانی ویزای یونان جهت دریافت اقامت خود حمایتی یونان را دریافت کنید.

شرایط دریافت اقامت خود حمایتی یونان

شرایط دریافت اقامت خود حمایتی یونان

حال ببینیم شرایط هزینه ها چگونه است؟! اگر بخواهید از طریق اقامت خود حمایتی یونان  وارد این کشور شوید، می بایست مدارکی را مبنی بر اثبات تمکن مالی خود بیان کنید. این فرد به عنوان متقاضی می بایست نشان دهند که تمکن مالی او به اندازه است که نیازی به کار کردن در ایران یا یونان ندارد. در این حالت شخص باید به ازای خود و همسر و فرزندانش مبلغی درآمد ماهیانه داشته باشد. حداقل میزان درآمدی شخص می بایست برای خود او دو هزار یورو باشد و این میزان برای همسر فرد به چهارصد یورو در ماه می رسد و البته برای هر کدام از فرزندان به سیصد یورو در ماه خواهد رسید. پس اگر شخصی دارای یک فرزند باشد می بایست ماهیانه دو هزار و هفتصد یورو در ماه درآمد داشته باشد و این میزان به عنوان حداقلی است.

توجه داشته باشید که علاوه بر در آمد ماهیانه، می بایست مبلغی را به عنوان مانده حساب تمکن مالی برای یک سال در حساب خود داشته باشید. در ابتدای راه در حقیقت اقامتی دو ساله برای شما ارائه می گردد که قابل تمدید است و شما باید ثابت کنید علاوه بر درآمد ماهیانه دارای تمکن مالی نیز هستید و می توانید از خود و خانواده تان حمایت کنید.

قوانین مربوط به درآمد ها در یونان برای اقامت خود حمایتی یونان

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با درآمد های لازم برای هزینه های مربوط به اقامت خود حمایتی یونان صحبت کنیم. دقت داشته باشید که در اول راه ما به این نکته اشاره کردیم که برای دریافت اقامت خود حمایتی یونان باید هزینه هایی مربوط به شخص متقاضی و هر کدام از اعضای خانواده به عنوان درآمد ماهیانه موجود باشد. توجه داشته باشید که برای دریافت اقامت خود حمایتی یونان درآمد شما می بایست علاوه بر درآمد اشتغال شما باشد.

به عنوان مثال می بایست درآمد حاصل از سپرده بانکی شما باشد و یا فردی دارای املاک در کشور خود باشد و از اجاره این املاک هزینه ها را به طور ماهیانه دریافت کند. اما یک نکته قابل توجه این است که حقوق بازنشسگی تنها حقوقی است که در این حالت قابل قبول است. تمام این نکات مربوط به درآمدی در این کشور به این دلیل است که شما نمی توانید مشغول به کار در یونان شوید. در حقیقت با داشتن اقامت خود حمایتی یونان شما اجازه کار در کشور یونان را نخواهید داشت. در حقیقت تنها منبع درآمدی شما می بایست همان منبع مالی شخضی باشد. توجه داشته باشید که شما باید از میزان حداقل کمی بیشتر درآمد ماهیانه داشته باشید. یک نکته قابل توجه در این مورد این است که درآمد شما در این حالت با ارز دولتی محاسبه می شود.

مزایا و معایب اقامت خود حمایتی یونان

در بخش های قبل ما در ارتباط با شرایط اقامت خود حمایتی یونان  صحبت کردیم و جزئیات آن را به طور کامل بیان کردیم. در ادامه به بررسی یک نکته مهم یعنی هزینه های مربوط به اقامت خود حمایتی یونان پرداختیم و هزینه های مربوط به این مسئله را بیان کردیم. در حقیقت علاوه بر بررسی تمکن مالی، در ارتباط با درآمد ماهیانه نیز صحبت کردیم. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب اقامت خود حمایتی یونان  بپردازیم. توجه داشته باشید که بهترین راه برای اقامت خود حمایتی یونان  مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی است.

در ابتدا مزایای این روش اقامت یونان را بیان می کنیم. اول از همه این نکته را بدانید که این روش یعنی روش اقامت خود حمایتی یونان سریع ترین روش و بهترین روش برای دریافت اقامت دائم یونان است و همان طور که گفتیم کم تر از چهار ماه زمان لازم است. اولین مزیت دریافت اقامت از این روش این است که امکان سفر به تمام کشور های عضو شینگن بدون نیاز به ویزا برای شما فراهم می شود و طبق بررسی هایی که ارائه دادیم شما می توانید به راحتی برای اقامت افراد خانواده اقدام نمایید. در ادامه مزیت بعدی این است که برای فرزندان امکان تحصیل در یونان برای فرزندان فراهم خواهد شد. در این روش  اقامتی شما می توانید بدون نیاز به مدرک زبان اقدامات لازم خود را انجام دهید.

با توجه به اقامت خود حمایتی یونان و شرایط زندگی شما می توانید حساب بانکی افتتاح کنید  و نیاز نیست برای دریافت اقامت کاملا در این کشور زندگی کنید. نکته مهم دیگر این است که هزینه زندگی در یونان نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار بهتر است. حال ببینیم معایب دریافت اقامت خود حمایتی یونان  چیست؟! اولین مسئله این است که اجازه کار در یونان از این روش برای شما نخواهد بود و صرفا می توانید کسب و کاری راه بیندازید. شاید عیب بعدی داشتن درآمد ماهیانه بدون توجه به شرایط کاری است. البته با توجه به مزیت های بسیار مهاجرت به یونان در روش اقامت خود حمایتی یونان می توان از این روش به عنوان یک روش مناسب یاد کرد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای اقامت خود حمایتی یونان

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی مدارک لازم جهت دریافت اقامت خود حمایتی یونان بپردازیم. شما می بایست این مدارک را با خود به سفارت یونان در کشور ایران ببرید و مدارک را همراه با درخواست خود ارائه دهید. مدارک می بایست با توجه به درخواست سفارت ترجمه گردد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای اقامت خود حمایتی یونان

مدارک لازم جهت دریافت ویزای اقامت خود حمایتی یونان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای یونان جهت اقامت خود حمایتی یونان عبارت است از: شناسنامه و مدارک هویتی شخص متقاضی و تمام اعضای خانواده، گواهی عدم سو پیشینه برای خود شخص و تمام اعضای خانواده، عکس تمام اعضای خانواده، پاسپورت معتبر برای شخص متقاضی و تمام اعضای خانواده، گواهی مربوط به اشتغال شخص متقاضی اصلی، مدارک مرتبط با تمکن مالی شخص اصلی و حمایتی از خانواده و … .

اخذ اقامت یونان از طریق روش خود حمایتی

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با اخذ اقامت دائم یونان و در نهایت پاسپورت یونان و تابعیت یونان از طریق اقامت خود حمایتی یونان صحبت کنیم. این مسئله موضوع بسیار مهمی است که قطعا به عنوان سوالی مهم برای افراد متقاضی مطرح می شود. در روش اقامت خود حمایتی یونان و ابتدای راه یک اقامت دو ساله به شما تعلق می گیرد که قابل تمدید است. شما می توانید در این روش هر سه سال یک بار اقامت خود را تمدید نمایید. برای دریافت اقامت دائم کشور یونان می بایست برای حداقل پنج سال در این کشور زندگی کنید و اما پس از هفت سال زندگی در یونان می توانید تابعیت کشور یونان را دریافت نموده و پاسپورت یونان را دریافت کنید.

سوالات متداول در ارتباط با اقامت خود حمایتی یونان

  1. آیا یونان کشوری مناسب برای زندگی است؟

    بله یونان یکی از کشور های جذاب و دارای تمدن مناسب است. این کشور بسیار مدرن و پیشرفته است و برای زندگی بسیار مناسب می باشد.

  2. با چه روش هایی می توان در یونان سرمایه گذاری کرد؟

    روش های سرمایه گذاری در یونان عبارتند از سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در یونان و یا ثبت شرکت در این کشور.

  3. زبان رسمی مردم در کشور یونان چیست؟

    در این کشور زبان رسمی مردم زبان یونانی است.

  4. اقامت خود حمایتی یونان در ابتدا چند ساله خواهد بود؟

    ویزای اقامت خود حمایتی یونان  در ابتدا به صورت دو ساله به افراد اعطا می شود.

  5. آیا فردی که دارای اقامت خود حمایتی یونان می تواند در این کشور کار کند؟

    خیر این فرد اجازه کار در کشور یونان را نخواهد داشت.

  6. چه میزان درآمد ماهیانه برای افراد متقاضی اقامت خود حمایتی یونان لازم است؟

    برای اقامت خود حمایتی یونان لازم است تا فرد دو هزار یورو در ماه برای خود و چهارصد یورو برای همسر و سیصد یورو برای فرزندان درآمد ماهیانه داشته باشد.

  7. برای دریافت اقامت خود حمایتی یونان و اقامت دائم می بایست چند سال در این کشور زندگی کرد؟

    برای دریافت اقامت دایم از روش خود حمایتی می بایست پنج سال در این کشور زندگی کرد.

  8. آیا امکان دریافت پاسپورت یونان از روش اقامت خود حمایتی یونان  وجود دارد؟

    بله اقامت خود حمایتی یونان منجر به دریافت پاسپورت و با هفت سال زندگی در این کشور امکان پذیر می باشد.

  9. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اقامت خود حمایتی یونان  چیست؟

    مدارک عبارتند از:شناسنامه و مدارک هویتی شخص متقاضی و تمام اعضای خانواده، گواهی عدم سو پیشینه برای خود شخص و تمام اعضای خانواده، عکس تمام اعضای خانواده، پاسپورت معتبر برای شخص متقاضی و … .

  10. آیا فرزندان متقاضی اقامت خود حمایتی یونان اجازه تحصیل در این کشور را دارند؟

    بله آن ها می توانند به طور رایگان در یونان تحصیل کنند.

  11. آيا حقوق بازنشستگی می تواند به عنوان منبع درآمد ماهیانه برای اقامت خود حمایتی باشد؟

    بله حقوق بازنشستگی می تواند به عنوان یک منبع درآمد تلقی شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *