تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آذربایجان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان در کشور های همسایه طرفداران زیادی دارد. دانشگاه های این کشور به دلیل نزدیکی به ایران و همچنین پایین بودن هزینه ها، مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. آذربایجان به دلیل داشتن امکانات تحصیلی و دانشگاه های معتبر در زمینه پزشکی و دندانپزشکی، مقصد مناسبی برای تحصیل به شمار می رود. نزدیک به 8000 دانشجوی پزشکی بین المللی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مشاوران ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی، مطالبی را پیرامون تحصیل پزشکی در آذربایجان برای علاقمندان تحصیل در این کشور، جمع آوری کرده اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوص مهاجرت به آذربایجان و تحصیل در این کشور دارید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه اصطهباناتی تماس بگیرید.

نگاه اجمالی بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

دانشجویان بین المللی می توانند پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه های آذربایجان، در این کشور مشغول به کار شوند و اقدام به دریافت اقامت و سپس تابعیت نمایند. اخذ اقامت از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان، در صورت پیدا کردن شغل پس از تحصیل، امکان پذیر خواهد بود. رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان طرفداران بسیاری دارد و نسبت به سایر رشته های تحصیلی، از بازار کار مناسبی برخوردار است. تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان، از کیفیت بالایی برخوردار است و مدرک آن اعتبار بالایی دارد.

دانشجویان برای تحصیل این دو رشته در آذربایجان، نیازی به ارائه مدارکی همچون GRE و یا GMAT ندارند. با این حال متقاضیان باید از معدل قابل قبولی برخوردار باشند. دانشجویان دندانپزشکی نیز برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید شرایط مطلوبی داشته باشند و همچون رشته های پزشکی، باید از نمره های خوبی در دروس شیمی، فیزیک و زیست برخوردار باشند.

بررسی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

در مورد شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان باید بگوییم که تحصیل رشته پزشکی در اذربایجان 6 سال طول می کشد و متقاضیان باید 10 سپتامبر مدارک لازم را به دانشگاه تحویل دهند، چرا که سال تحصیلی از 15 سپتامبر آغاز می شود. تحصیل در رشته دندانپزشکی آذربایجان، نیز 5 سال طول می کشد.

یکی از شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان، این است که متقاضیان باید در دروس فیزیک، زیست و شیمی حداقل نمره 15 کسب کنند. همچنین افراد برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور باید مدرک زبان ارائه دهند، نمره لازم برای مدرک آیلتس حداقل 5 و برای تافل حداقل 4 است.

برای تحصیل پزشکی در آذربایجان متقاضیان باید قبل از شروع کلاس ها، تمام مبلغ شهریه را پرداخت کنند. این هزینه حدود 3500 دلار برای رشته های پزشکی می باشد. داوطلبان پس از پرداخت هزینه دانشگاه و انجام تمامی مراحل لازم، باید تست پزشکی دهند تا به بیماری هایی همچون هپاتیت و ایدز مبتلا نباشند.

شرایط ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان را دارند، باید قبل از ورود به دانشگاه در یک دوره پیش پزشکی شرکت کنند. پس از اتمام این دوره افراد می توانند وارد دانشگاه شوند. تحصیل در دانشگاه های آذربایجان برای ما ایرانی ها، نسبت به کشور های اروپایی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، با سختی های کم تری روبرو است. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های دولتی، باید علاوه بر معدل قابل قبول و مدرک زبان ترکی، در آزمون ورودی دانشگاه ها نیز شرکت کنند. برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در جمهوری آذربایجان، دو برنامه آموزشی MBBS و MD وجود دارد، که از این طریق متقاضیان برای کار پزشکی در کشور های دیگری همچون امریکا آماده می شوند.

شرایط ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

شرایط ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در آذربایجان، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، باید قبل از 15 ژوئیه مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنند. چرا که دو ماه طول می کشد تا درخواست پذیرش افراد بررسی گردد. متقاضیان برای دریافت نامه پذیرش، به وزارت آموزش و پرورش و یا کنسولگری آذربایجان مراجعه کنند.

اين مطلب با کوشش همکاران ما در مجموعه مهاجرتي اصطهباناتي، برای کسب آگاهی شما متقاضیان گردآوری شده است. جهت کسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با مشاورين ما در این موسسه تماس حاصل فرماييد.

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

یکی از مواردی که دانشجویان برای تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی، به آن اهمیت می دهند، انتخاب دانشگاه است. متقاضیان همواره علاقه دارند، در دانشگاه های معتبر تحصیل کنند، تا بتوانند مدرک با اعتبار بالا دریافت کنند. برخی دانشگاه ها در جمهوری آذربایجان وجود دارند که بیشتر از سایر دانشگاه ها مورد علاقه دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی قرار گرفته اند. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه علوم پزشکی باکو و یا دانشگاه خزر اشاره کرد. علاوه بر این دانشکده پزشکی و علوم طبیعی نخجوان، نیز از بهترین دانشکده های دولتی آذربایجان محسوب می شود که دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند. در ادامه به برخی از دانشگاه های برتر جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان اشاره می کنیم:

Khazar UniversityNakhchivan State University
Baku State University Bakı Dövlət Universiteti (BSU)Azerbaijan Technical University
Qafqaz University (QU)Azerbaijan National Conservatoire
Azerbaijan Medical UniversityAzerbaijan State Oil Academy
Odlar Yurdu University

مدارک لازم برای پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

مدارک لازم برای پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، ممکن است بسته به دانشگاه های مختلف، کمی متفاوت باشد. از این رو بهتر است هر متقاضی به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را از آن جا مشاهده کند. به طور کلی مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آذربایجان به شرح زیر خواهد بود:

  • فرم درخواست آنلاین
  • مدارک و اسناد تحصیلی
  • مدرک زبان بسته به دانشگاه مورد نظر
  • عکس
  • پاسپورت معتبر
  • رسید پرداختی هزینه
  • گواهی سلامت متقاضی
  • ریز نمرات تحصیلی
  • مدارک شناسایی

مشاوران ما در مجموعه حقوقی اصطهباناتی، در اين مطلب فرصت مطالعه شرايط تحصيل پزشکي و دندانپزشکي در آذربایجان را براي علاقه مندان فراهم کرده اند، چنان چه مايل به انجام تحصيلات پزشکي در اين کشور هستيد ابتدا راهنماي ما را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگيريد. شما مي توانيد براي دريافت مشاوره رايگان تلفني در زمينه شرايط اعزام دانشجو به آذربایجان با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

اخذ بورسیه پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

بسیاری از دانشگاه های کشور آذربایجان، به دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی بین المللی، بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. از طرفی دولت آذربایجان نیز هر ساله تعدادی بورسیه به اتباع خارجی برای تحصیل در این کشور اختصاص می دهد. هر یک از بورسیه های ارائه شده، برای رشته های خاص و مقاطع مشخصی ارائه می شوند. این کمک هزینه های تحصیلی، هزینه های مختلفی از جمله هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و … را پوشش می دهند.

از مهم ترین دانشگاه هایی که بورسیه تحصیلی ارائه می کنند، می توان به دانشگاه های نخجوان و باکو اشاره کرد. یکی از شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی، داشتن رزومه تحصیلی درخشان و قوی و برخورداری از نمرات ممتاز می باشد. از این رو متقاضیانی که این شرایط را دارا می باشند، می توانند برای دریافت این کمک هزینه ها اقدام نمایند. در ادامه به برخی از بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه های آذربایجان اشاره می کنیم:

بورسیه دانشگاه خزر آذربایجان

بورسیه دانشگاه خزر به دانشجویان بین المللی در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد. این بورسیه به کلیه رشته های تحصیلی از جمله پزشکی و دندانپزشکی ارائه می گردد. بورسیه خزر بسته به رزومه و شایستگی علمی متقاضی، به میزان 25، 50 و یا 75 درصد تخفیف در شهریه اعمال می کند.

بورسیه دانشگاه خزر آذربایجان

بورسیه دانشگاه خزر آذربایجان

بورسیه لیسانس دانشگاه ADA

این بورسیه توسط دانشگاه ADA ارائه می شود و تمام دانشجویان بین المللی که از کشور های دیگر در اذربایجان تحصیل می کنند، می توانند از این بورسیه بهره مند شوند. بورسیه دانشگاه ADA به دانشجویان مقطع کارشناسی اختصاص داده شده است.

بورسیه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد

دولت آذربایجان به دانشجویانی که جزو اتباع کشور های جنبش عدم تعهد می باشند، این بورسیه را ارائه می دهد. تمام دانشجویان این کشور ها در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می توانند از این کمک هزینه تحصیلی بهره مند شوند.

بررسی هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور های خارجی را دارند، هزینه تحصیل می باشد. آذربایجان به دلیل هزینه های مقرون به صرفه در شهریه، سبب شده بسیاری از دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی، به سمت این کشور روانه شوند. در واقع آذربایجان یکی از ارزان ترین مقاصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به شمار می رود.

علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه های زندگی نیز در این کشور نسبت به کشور های اروپایی کم تر است، اما در مقایسه با کشور هایی همچون ترکیه، ارمنستان و گرجستان هزینه بالا تری دارد. به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان بسته به دانشگاه و زبان تحصیل، متفاوت است و هر دانشگاه در این کشور، به طور اختصاصی هزینه های تحصیل را تعیین می کند. در صورتی که متقاضیان به زبان آذری در این کشور تحصیل کنند، نسبت به تحصیل به زبان انگلیسی، شهریه بسیار کم تری را پرداخت خواهند کرد.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در آذربایجان به زبان انگلیسی حدود 3000 تا 3300 دلار در سال می باشد. همچنین این هزینه برای تحصیل به زبان روسی در رشته های پزشکی، حدود 2500 دلار در سال خواهد بود. در مورد هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در آذربایجان باید بگوییم که این هزینه کمی بیشتر از هزینه تحصیل پزشکی خواهد بود. برای تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی دانشجویان باید سالانه هزینه ای حدود 3500 دلار را در نظر بگیرند. همچنین در صورت تمایل افراد برای تحصیل به زبان روسی در این رشته، این هزینه حدود 2700 دلار در سال خواهد بود. در ادامه به بررسی هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اذربایجان در دانشگاه های مختلف می پردازیم:

  • دانشگاه پزشکی باکو: تحصیل پزشکی در این دانشگاه 5500 دلار امریکا در سال هزینه دارد. همچنین هزینه تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه باکو حدود 4500 دلار امریکا خواهد بود.
  • دانشگاه خزر: برای تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه خزر، دانشجویان باید برای سال اول 5000 دلار امریکا پرداخت کنند. این هزینه ممکن است برای سال های بعدی کم تر شود.
  • آکادمی ملی علوم آذربایجان: دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان در این آکادمی باید سالانه 5000 دلار پرداخت نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی آذربایجان

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان، برای ورود به این کشور نیاز به ویزای تحصیلی خواهند داشت. توصیه می شود برای انجام امور ویزا، همواره با افراد متخصص در این زمینه مشورت نموده و انجام آن را به وکلای آگاه بسپارید، چرا که در صورت ارائه مدارک ناقص به سفارت، ممکن است ویزای شما ریجکت شود. وکلای با تجربه ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی آماده ارائه هر گونه خدمات در زمینه دریافت ویزا و امور پذیرش دانشگاه می باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه ما تماس بگیرید.

یکی از مهم شرایط دریافت ویزای تحصیلی آذربایجان، ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر می باشد. همچنین افراد باید پاسپورت معتبر داشته باشند. در ادامه به مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیل برای این کشور خواهیم پرداخت:

  • تکمبل فرم درخواست
  • گواهی سلامت پزشکی
  • دو عدد عکس 4*3
  • پرداخت هرینه های ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های آذربایجان
  • ضمانت نامه مالی برای پرداخت شهریه و هزینه های اقامت در آذربایجان

کار پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آذربایجان

دانشجویان بین المللی معمولا تمایل دارند پس از اتمام تحصیلات خود در کشور مقصد مانده و مشغول به کار شوند. در مورد کشور آذربایجان باید این نکته را یادآور شویم که شرایط کاری در این کشور همانند کشور های اروپایی و کانادا نیست که فرد بتواند به راحتی شغل پیدا کند؛ زیرا آذربایجان از لحاظ اقتصادی همانند این کشور ها قدرتمند نمی باشد. متقاضیان برای کار در آذربایجان باید حتما به زبان ترکی آذربایجانی تسلط کامل داشته باشند، چرا که نیاز به برقراری ارتباط در جامعه دارند. در صورتی که افراد به این زبان تسلط نداشته باشند، شانسی برای یافتن شغل نخواهند داشت.

پس از اتمام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان، متقاضیان می توانند در کشور هایی همچون کانادا، سوئیس و یا انگلستان مشغول به کار شوند. اما نکته ای که وجود دارد این است که برای کار در این کشور ها، افراد باید مدرک خود را معادل سازی نمایند. برای این کار لازم است متقاضیان در یک سری دوره های تحصیل شرکت کنند، تا اجازه کار در کشور های ذکر شده را به دست آورند. کشور هایی همچون مجارستان، چک و … نیازی به معدل سازی مدرک ندارند. از این رو در صورتی که افراد قصد دارند در کشوری غیر از آذربایجان مشغول به کار شوند، می توانند این کشور ها را انتخاب کنند.

وکیل مهاجرت برای اخذ ویزا و پذیرش از آذربایجان

متقاضیان برای انجام امور پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی، می توانند از وکیل مهاجرتی بهره مند شوند. وکیل امور مهاجرت در تمامی مراحل، از شروع بررسی گرفته تا رسیدن به کشور آذربایجان و جا افتادن در آن جا می تواند در کنار شما باشد و راهنمایی های لازم را ارائه دهد. از اصلی ترین کار هایی که وکیل مهاجرت می تواند برای متقاضی انجام دهد عبارتند از:

  • بررسی پرونده و اطلاع دادن کمبود و نقص در مدارک
  • ارائه نکات و پیشنهاد هایی که سبب افزایش شانس اخذ ویزا می شود
  • پیشنهاد نکات لازم برای افزایش شانس قبولی در مصاحبه با افسر سفارت
  • کمک به متقاضی در ترجمه و معادل سازی مدارک، گرفتن مدرک زبان و همچننی تقویت رزومه تحصیلی
  • کمک به متقاضی در رزرو بلیط هتل و همچنین امور مهاجرتی پس از رسیدن به آذربایجان
  • کمک به متقاضی در رفع موانع و مشکلات پس از مهاجرت
  • کمک به متقاضی در اخذ اقامت از طریق تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان
  • کمک به متقاضی در پبدا کردن شغل و یا ثبت نام برای تحصیل در آذربایجان

مهاجرت امری حساس و پیچیده است که تاثیر مستقیمی بر روی سرنوشت افراد دارد. از طرفی با وجود هزینه های سنگین، سختی ها و دشواری های مسیر مهاجرت، جایی برای ریسک کردن باقی نخواهد ماند. ریجکت شدن ویزا می تواند تاثیر نامطلوبی در درخواست های بعدی متقاضی بگذارد. از این رو بهتر است افراد از وکیل مهاجرت استفاده کنند تا دچار چنین مشکلاتی در پروسه مهاجرت و دریافت ویزا نشوند.

وکیل مهاجرت با برخورداری از تجربه و همچنین تسلط بر قوانین مهاجرتی، می تواند سبب تسریع در روند مهاجرت متقاضی شده و احتمال موفقیت را بالا ببرد. با استفاده از وکیل متخصص در این زمینه، افراد می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین نحو، برای پذیرش تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان اقدام نموده و سپس ویزای تحصیلی دریافت کنند.

سخن پایانی

در این مقاله شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان بررسی شد و هزینه های مورد نیاز برای این امر مورد ارزیابی قرار گرفت. تحصیل پزشکی در دانشگاه های آذربایجان رایگان نیست و افراد باید سالانه حدود 8000 دلار پرداخت نمایند. این در حالی است که دانشجویان می توانند در برخی کشور های اروپایی همچون اسپانیا، فرانسه و آلمان، به صورت رایگان به تحصیل بپردازند. از طرفی دانشگاه های آذربایجان در سطح بین المللی از رتبه بالایی برخوردار نیستند و این مسئله موجب می شود، افراد برای کار در کشور مبدا خود دچار مشکل شوند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان و سایر کشور ها، با ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید. کارشناسان ما با ارائه مشاوره رایگان، شما را در زمینه تحصیل در این کشور و مهاجرت به آن یاری می کنند. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات سایت، ثبت کنید تا متخصصان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

1- دانشگاه های معتبر آذربایجان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدام اند؟

دانشگاه خزر، آکادمی ملی علوم آذربایجان، دانشگاه دولتی باکو و دانشگاه علوم پزشکی جمهوری آذربایجان.

2- مدت زمان تحصیل پزشکی در آذربایجان چقدر است؟

برای تحصیل پزشکی در این کشور افراد نیاز به 6 سال زمان دارند.

3- هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان چقدر است؟

این هزینه بسته به دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد، اما به طور کلی بین 3000 تا 3500 دلار خواهد بود.

4- آیا کشور آذربایجان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مناسب است؟

آذربایجان به دلیل نزدیکی به ایران و هزینه های پایین تحصیل، کشور مناسبی برای تحصیل است، اما کشور های بهتری نسبت به آذربایجان وجود دارند.

5- آیا شرکت در آزمون ورودی برای متقاضیان پزشکی و دندانپزشکی الزامی است؟

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی را دارند، باید در این آزمون شرکت کنند.

3.4/5 - (5 امتیاز)

12 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آذربایجان | اطلاعات جامع پزشکی آذربایجان

  1. درسا گفت:

    دانشگاه های آذربایجان معتبر در اروپا هستند؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد.

  2. pourya گفت:

    تحصیل داروسازی در آذربایجان چجوری هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای تحصیل داروسازی در اذربایجان نیاز به گذراندن یک سال دوره آمادگی دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

  3. Amirhossein گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای اینکه بورسیه بشیم باید مدارک لازم رو به کجا و از چه طریقی بفرستیم دوره قبلی هم که بودم دیپلم بوده و نمرم خوبه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای اخذ بورسیه تحصیلی آذربایجان می بایست مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاه ارسال نمایید.

  4. حسین سلطانزاده گفت:

    تحصیل در کدام کشورها بهتر می باشد
    برای مشورت و مشاوره امکان تماس وجود دارد یا خیر ؟؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بله، از طریق شماره های ذکر شده در سایت می توانید با ما در ارتباط باشید.

  5. لیلا گفت:

    سلام هنگام درخواست پذیرش برای پزشکی باید حتما مدرک آیلتس ارائه بشه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بهتر است مدرک زبان ارائه دهید و یا تسلط خود را اثبات نمایید.

  6. پردیس . م گفت:

    سلام، دانشگاه خزر هنوز مورد تایید ایران هست؟ آیا رشته های پزشکی، دندان پزشکی یا داروسازی در این دانشگاه شرایط سنی دارند؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلتم وقتتون بخیر
      خیر، امسال هیچ یک از دانشگاه های آذربایجان از جمله دانشگاه خزر مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *