اخذ اقامت در لهستان از طریق ثبت شرکت

اگر شما می خواهید به منظور اقامت در لهستان یک کسب کار تازه راه بیندازید یا یک شرکت لهستانی را افتتاح کنید، باید آگاه باشید که به منظور حق قانونی اقامت در لهستان، شما نیاز به دست آوردن اجازه اقامت دارید. مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه اجازه اقامت در لهستان از طریق ثبت شرکت می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ اقامت در لهستان از طریق ثبت شرکت

در لهستان، اجازه اقامت موقت برای حداقل 2 سال داده می شود، و می توانید هر دو سال آن را تمدید کنید. به منظور به دست آوردن اجازه اقامت، شما باید به کنسولگری لهستان مراجعه کنید، که معمولا در کشور محل اقامت خود میتوانید آن را پیدا کنید. در صورتی که شما قبلا در لهستان بودید، شما می توانید به طور مستقیم به دفتر منطقه ای یکی از شعب کنسولگری مراجعه کنید.

جهت اخذ چنین اجازه ای بایستی مدارک خود را برای اقامت قانونی در لهستان به سفارت لهستان ارسال کنید. برای این منظور به شما اجازه سفر و مهاجرت به لهستان را می دهند. اگر شما برنامه ریزی حرکت به لهستان با تمام اعضای خانواده خود را دارید، برای شریک زندگی شما و همچنین تمام کودکان ، برای هر فرد باید اجازه اقامت اعمال شود. اولین گام برای انجام این کار ارائه مدرک از محل اقامت است، و همچنین شما بایستی اشتغال و توانایی پشتیبانی از خود و خانواده خود در طول اقامت در لهستان تضمین کنید.

پادکست درباره شرایط اخذ اقامت لهستان از طریق ثبت شرکت

در این فیلم کوتاه به ارائه توضیحاتی مهم درباره اخذ اقامت این کشور مطرح شده است، احتمالاً این ویدئو به سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهد!

اقامت در لهستان

مجوز اخذ اقامت لهستان برای اتباع خارجی برای بیش از سه ماه در این کشور تحت شرایط زیر صادر می گردد، از جمله:

  •  اگر آنها اجازه کار و یا یک بیانیه کتبی از یک کارفرما داشته باشند.
  •  آنها آنها یک کسب و کار جدید را لهستان راه اندازی کنند، که منفعت را برای این کشور به ارمغان آورد.
  •  به رسمیت شناختن توانایی های هنری که در لهستان بتوان از آنها استفاده کرد.
  •  شرکت در آموزش و کارآموزی تحت برنامه های اتحادیه اروپا
  •  ازدواج با یک شهروند لهستانی
  •  هدف از اقامت در رابطه با پیوستن به خانواده باشد.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایطی که اجازه اقامت در لهستان داده می شود، بایستی با مشاوران ثبت شرکت در لهستان ما تماس حاصل کنید مشاوران ما می توانند به شما اطلاعات کامل در این رابطه را ارائه کنند، و همچنین به عنوان مشاوره در مورد چگونگی ادامه کار شما را راهنمایی میکنند. علاوه بر این، کارشناسان ما در رابطه با ثبت شرکت در لهستان می تواند به شما اطلاعات عمقی در سیستم کسب و کار لهستان را ارائه دهند.

به منظور به دست آوردن اجازه اقامت در لهستان، متقاضی بایستی به آدرس دفتر مراجعه کرده و اسناد خاص خود را ارائه دهد، و ما اور را با هزینه های خاص این روش آشنا خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز برای اجازه اقامت لهستان از طریق ثبت شرکت

اسناد خاصی که باید هنگام تقاضا برای اجازه اقامت ارائه شوند عبارتند از:

  •  4 نسخه از تقاضانامه
  •  4  عکس های رنگی به ابعاد دقیق (4.5 سانتی متر × 3.5 سانتی متر)
  •  اسناد و مدارکی که اعلام کند شما  نیاز به اقامت طولانی مدت در لهستان دارید
  •  اثبات تحقق عدم بدهی مالیاتی با وزارت خزانه داری دولت
  •  تایید ثبت نام برای اقامت موقت
  •  یک کپی قانونی از سندی که اثبات کند متقاضی دارای جایی برای اقامت است.

مراحل ثبت شرکت در لهستان

فرآیند ثبت شرکت در لهستان باید با انتخاب مناسب ‌ترین فرم قانونی، و با امضای اساسنامه یا سند مالکیت آغاز شود. هزینه ها با توجه به نوع فعالیت انتخاب ‌شده، متغیر است. تاسیس یک شرکت انفرادی (شرکتی که توسط یک فرد عادی اجرا می‌شود) یا شرکت عمومی دارای حداقل هزینه است. هزینه‌ های ثبت کسب ‌و کار در چنین مواردی قابل ‌توجه نیستند. در مورد مشارکت‌ها (شراکت‌های عمومی، مشارکت محدود، مشارکت حرفه‌ای و مشارکت محدود توسط سهام)، هزینه اجرایی ثبت 159.762 دلار آمریکا است.

مراحل ثبت شرکت در لهستان

ثبت‌ یک شرکت با مسئولیت محدود (sp. z o.o.) یا یک شرکت سهامی (S.A.) در لهستان توسط یک سردفتر اسناد رسمی لهستان انجام می‌شود و اساسنامه باید به مهر و امضای سردفتر اسناد رسمی رسانده شود. پس از ارائه رسمی درخواست ثبت شرکت، شرکت به عنوان یک سازمان قانونی تاسیس می‌شود. این شرکت ممکن است به نام خود دارای حق مالکیت شود، از جمله مالکیت اموال غیرمنقول و کسب دیگر حقوق، تعهدی را متحمل شود، شکایت کند و مورد شکایت قرار بگیرد.
شرکت باید آدرس کسب‌ و کار خود را نیز انتخاب کند. در فرآیند ثبت‌، این آدرس از طریق قرارداد اجاره یا عنوان مالکیت ملک مورد تایید قرار می گیرد.

هر شرکتی که مایل به ثبت یک شرکت در لهستان است، باید حساب بانکی خود را باز کرده و به مقامات مالیاتی این حقیقت را اطلاع دهد. لیستی از اسناد مورد نیاز به نیازمندی‌ های هر بانک بستگی دارد (به عنوان مثال اساسنامه / آیین نامه ها، و نمونه امضا نمایندگان مجاز شرکت). همچنین امکان باز کردن یک حساب برای شرکت تحت نظر سازمان وجود دارد. گام بعدی، ارسال درخواست به ثبت دادگاه ملی است.

هنگام ارسال درخواست برای ثبت دادگاه ملی، همچنین ضروری است که یک درخواست برای شماره شناسایی “REGON” (شماره آماری منتشر شده توسط دفتر آمار)، یک درخواست برای دریافت یک شماره شناسایی مالیاتی (NIP) و همچنین درخواست نامه ای به صندوق بیمه تامین اجتماعی (Zaklad Ubezpieczen Spolecznych) ، جایی که شرکت قصد دارد بلافاصله کارمندان را استخدام کند، ارسال شود. برای ثبت یک شرکت، هیات اجرایی باید درخواستی را برای ورود شرکت در ثبت دادگاه ملی (Krajowy Rejestr Sadowy) در شش ماه از اجرای مفاد اساسنامه یا آیین نامه بایگانی کند، در غیر این صورت شرکت منحل می‌شود.

مزایای اخذ اقامت لهستان از طریق ثبت شرکت

اگر قصد مهاجرت به کشور لهستان به قصد کار یا تاسیس یک شرکت لهستانی را دارید باید بدانید که برای داشتن حق قانونی اقامت در این کشور باید مجوز اقامت دریافت نمایید. اما شرایط و روند دریافت مجوز اقامت در کشور لهستان به چه صورت است؟ در لهستان، مجوز اقامت موقت برای حداقل مدت دو سال صادر می شود و پس از هر دو سال میتوانید ان را تمدید نمایید. برای دریافت مجوز اقامت باید به دفتر سفارت و یا کنسولگری لهستان در کشور محل اقامت خود درخواست دهید.

اگر در حال حاضر در کشور لهستان اقامت دارید می توانید به طور مسقتیم به دفتر منطقه ای فرماندار استان خود مراجعه نمایید. این گونه مجوزها به عنوان مدرک قانونی شما در طول مدت زمان اقامتتان در کشور لهستان عمل می کنند. مجوز اقامت به شما اجازه ی سفر به لهستان و خروج از آن را می دهد. اگر قصد دارید که همراه با کل اعضای خانوادتان، یعنی همسر و فرزندانتان، به لهستان سفر کنید، هر شخص باید به طور جداگانه برای مجوز اقامت این کشور اقدام نماید.

اولین قدم برای انجام این کار ارائه ی سند مسکن، برگ استخدام شما در این کشور، و سند تمکن مالی برای پوشش تمامی هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود در کشور لهستان در طول مدت زمان اقامتتان می باشد. در چه مواردی مجوز اقامت برای شما صادر می شود؟ مجوز اقامت در کشور لهستان برای اتباع خارجی ای صادر می شود که بتوانند این مساله را به اثبات برسانند که در شرایطی قرار دارند که به واسطه ی آن لازم است برای مدت زمانی بیشتر از سه ماه در کشور لهستان اقامت کنند. این شرایط شامل موارد زیر می شود:

  • فرد مجوز کار داشته باشد یا یک نامه ی کتبی استخدام از یک کارفرما دریافت کرده باشد
  • متقاضی در کشور لهستان شغل و یا تجارتی را اداره میکنند که برای این کشور دارای سود و منفعت است
  • متقاضی توانایی های هنری به خصوصی دارد که در کشور لهستان می شود از آنها استفاده کرد
  • متقاضی در یکی از کلاس ها و دوره های کشور های اروپایی، مشغول به تحصیل یا گذراندن کارورزی است
  • متقاضی با یک شهروند لهستانی ازدواج کرده است
  • هدف متقاضی از اقامت در لهستان، به پیوستن او به اعضای خانواده اش مرتبط است

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی مواردی مثل مدت زمان صدور مجوز اقامت، با مشاورین ما تماس بگیرید و اطلاعات کامل در این باره را دریفات نمایید. همچنین در مورد روند درخواست می توانید از مشاوره ی آنها بهره ببرید. علاوه بر آن مشاورین و متخصصین ما می توانند اطلاعات دقیقی در مورد سیستم تجاری کشور لهستان در اختیار شما بگذارند.

برای دریافت مجوز اقامت در کشور لهستان فرد متقاضی می بایست به یکی از دفاتر نمایندگی کشور لهستان در کشور خود مراجعه نمایید و مدارک به خصوصی را ارائه دهید. فرد متقاضی برای انجام این فرایند می بایست مبلغ به خصوصی را پرداخت نماید. مدارکی که فرد متقاضی به هنگام درخواست مجوز اقامت باید به مسوولین مربوط تحویل دهد عبارت اند از:

  • 4 کپی از درخواست
  • 4 قطعه عکس 4.5 در 3.5 سانتیمتر رنگی که اخیرا گرفته شده باشد.
  • مدارکی که نیاز شما به اقامت در کشور لهستان را اثبات می کنند.
  • سند پرداخت عوارض مالیاتی به خزانه دولتی
  • نامه تاییدیه ی ثبت درخواست مجوز اقامت موقت
  • کپی برابر با اصل مدارک مربوط به محل زندگی و مسکن فرد متقاضی در کشور لهستان

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات اجازه اقامت در لهستان از طریق ثبت شرکت را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل، کار اقامت و مهاجرت به کشور لهستان با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه یا سفارت لهستان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

3/5 - (1 امتیاز)

22 دیدگاه برای “اخذ اقامت در لهستان از طریق ثبت شرکت

  1. سهیل گفت:

    سلام ببخشید برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید فرد مقیم هم باشه یا نه. در شرکت سهامی چطور؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای ثبت شرکت با مسیولیت محدود نیازی به داشتن اقامت از قبل نمی باشد.

  2. محمو گفت:

    سلام
    ممنون میشم یک راه ارتباطی از طریق واتس آپ یا تلگرام بمن بدید که بتونم باهاتون تماس داشته باشم بدلیل اینکه ایران نیستم. سوالاتی داشتم ممنون میشم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      شما می توانید از شماره واتس اپ ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

  3. شيده بيات گفت:

    سلام ببخشيد ممكنه هزينه ي ثبت شركت در لهستان رو بگين؟ و اينكه در صورت ثبت شركت اقامت براي همه ي اعضاي خانواده صادر ميشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      ثبت شرکت در لهستان انواع مختلفی دارد که براساس شرایط شما انتخاب می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه ها با ما در ارتباط باشید.

  4. امینی گفت:

    باسلام وعرض ادب با مبلغ 400الی 500میلیون تومان پیشنهادشماثبت شرکت وفعالیت دراسلواکیه یالهستان کدوم شرایط اسان ترومهاجرپذیرترمی باشه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      به شما کشور لهستان را پیشنهاد می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با ما در ارتباط باشید.

  5. امینی گفت:

    باسلام وعرض ادب پس با مبلغ 500میلیون تومن می تونم ثبت شرکت با مسئولیت محدودبرای خودم وپسرم که 21سالشه ویک بیزنس کوچک مثل پرورش طیوربه روش سنتی واجاره محل کاردرلهستان بادرامدماهی 1300الی 1500یورودرلهستان راه اندازی کنیم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا اطلاعات دقیق تری در رابطه با جزییات هزینه را در اختیار شما قرار دهید.

  6. امینی گفت:

    سلام با مبلغ 400الی 500میلیون تومان می تونم شرکتی با مسئولیتمحدوددرلهستان ثبت کنم مثل سوپرمارکت یا درزمینه تولیدات کشاورزی یا پرورش طیورکه بتونم خودم با49سال سن وپسرم اونجاتحصیل پزشکی داشته باشه با 21سال سن

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      سلام
      برای صرفا ثبت شرکت در این حد لازم نیست ولی برای راه اندازی بیزینس بله مبلغ خوبی هست و میتونید برای اعضای خانواده هم اقامت بگیرید و فرزندان مشغول تحصیل شوند.

  7. حسین نوبری گفت:

    سلام ،من چند وقت است ساکن گرجستان هستم و اقامت یکساله دارم ،و یک شرکت مسولیت محدود در گرجستان به ثبت رسانده و مشغول فعالیت با ان هستم
    میخواستم بدونم شرایط ثبت شعبه مستقل یا نمایندگی شعبه شرکت گرجی ام در لهستان چیست،و ایا ثبت ان شعبه کمک به اخذ اقامت من در لهستان میکند،و حدود هزینه صفر تا صد (اخذ کارت اقامت لهستان)از این طریق چقدر میباشد
    متشکرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      می توانید شعبه شرکت خود را تاسیس نمایید و کمک بسیاری به شما می کند. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  8. محمود احمدی گفت:

    با سلام و احترام و تبریک سال نو
    همسرم 33 ساله هستند، مدرک زبان و یا مدرک دانشگاهی ندارند، سابقه آرایشگری انجام تتو و… همینطور تجربه فروشندگی لوازم آرایشی و بهداشتی دارند، چنانچه بخواهم برای همسرم یک مغازه در زمینه کارشان در کشور لهستان افتتاح کنم و از این طریق برای خودم همسرم و فرزند 8 ساله ام اقامت بگیرم تقریبا چقدر باید هزینه کنم آیا با سرمایه حدود 850 میلیون تومان شدنی است، این پروسه چقدر زمان میبرد آیا سریع انجام میشود یا زمانبر است، ممنون میشم اگه پاسخ بدهید، موسسه در این ایام تعطیل است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      میزان هزینه مورد نظر بسته به نوع سرمایه گذاری شما دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه ها با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  9. رضا داودی گفت:

    سلام
    حداقل سرمایه برای گرفتن اقامت لهستان چقدر است؟
    مثلا برای خرید یک سوپر مارکت،

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام
      با مبلغ حدود ۴۰۰۰۰ یورو میشه در لهستان بیزینسی مثل سوپر مارکتی راه اندازی کنید.

  10. حامد اسلامپور الپاوتی گفت:

    سلام
    حامد ام 32 ساله و دارای مدرک کارادنی کامپیوتر
    و جواهر سازی و نگین تراش و پیپ دست ساز مشغول بکارام
    می خواستم جهت کارآفرینی در کشور لهستان از مشاغل فوق در آن کشور فعالیت داشته باشم
    ممنون میشم بیشتر راهنماییم کنید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که شما بتوانید کارفرما و یا سرمایه گذاری را در این کشور بیابید که برای شما دعوتنامه ارسال کند
      به راحتی می توانید فعالیت خود را گسترش داده و اقامت بگیرید.

  11. سیدرضاسیدموسوی گفت:

    درمورد گرفتن اقامت ازطریق ثبت شرکت ویا تحصیل شما میتوانید به من کمک کنید؟؟؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      بله
      با تماس تلفنی و یا مراجعه به دفاتر این موسسه اقدام فرمایید.
      اگر سوالاتی در مورد این موضوع وجود دارد , علاوه بر مشاور تلفنی، به صورت حضوری نیز پاسخگوی شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *