کار در اسلوونی

اگر قصد دارید در اسلوونی برای مدت بیش از سه ماه اقامت داشته باشید مجوز اقامت حتما مورد نیاز است. بسته به این که چه نوع اقامتی مد نظرتان باشد، میتوانید برای ویزای کار در اسلوونی یا ویزای اقامت با جستجوی کار، یک درخواست در واحد اداری محلی گذرنامه بدهید. در صورتی که برنامه ریزی و توانایی شما مورد تایید قرار بگیرد، این اجازه به شما داده خواهد شد تا در لیست انتظار استخدام قرار بگیرید و درخواست ویزا کنید. در این مطلب اطلاعات کاملتری را نسبت به این موضوع از زبان مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر خواهید خواند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزا یا اجازه کار در کشور اسلوونی

اسلوونی یک کشور اروپای مرکزی است. این کشور به دو منطقه انسجام تقسیم شده است. آنها از نظر خصوصیات جغرافیایی و سطوح توسعه اقتصادی از یکدیگر متفاوت هستند. مناطقی در بخش غربی کشور از پیشرفته‌ترین و دارای سرویس دهی متکفل است، در حالی که بخش شرقی کشور کمتر توسعه یافته، کم جمعیت تر و دارای جهت گیری بیشتر به سمت کشاورزی و فعالیت های صنعتی است.

اسلوونی مرکزی، که پایتخت ایالتی در آن قرار دارد، از نظر توسعه اقتصادی، و همچنین مرکز اداری، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور، قویترین منطقه است. به عنوان یک سوم از کل شرکتهای اسلوونی در اسلوونی مرکزی مستقر هستند. بسیاری از ساکنان مناطق دیگر از جمله از Cizevska برای کار در این منطقه رفت و آمد می کنند، براساس آمار و ارقام دفتر آماری جمهوری اسلوونی ( SURS)، درصد نیروی کار در رفت و آمد اشتغال از Cizevska برای کار در یک منطقه دیگر بالاترین میزان در این کشور است.

اکثر مردم در اسلوونی مرکزی در مدیریت عمومی و دفاع، فعالیت های اجباری تامین اجتماعی، آموزش، مراقبت های بهداشتی، تجارت، مهمان نوازی و حمل و نقل مشغول به کار هستند. اسلوونی مرکزی به دلیل سهم کم افراد شاغل در صنعت و سهم بالایی که در فعالیتهای حرفه ای، علمی، فنی و سایر فعالیتهای تجاری در مقایسه با سایر مناطق مشارکت می کنند. این منطقه همچنین بالاترین حقوق را در کشور دارد.

علاوه بر منطقه Podravka، منطقه انسجام اسلوونی شرقی، دومین منطقه بزرگ اسلوونی را نیز شامل می شود: Podravka که از شمال با اتریش ( Steiermark) و کرواسی با جنوب هم مرز است ‌. این منطقه در بسیاری از شرکت های فعال در زمینه ساخت و ساز قرار دارد و بخش خدمات نیز توسعه یافته است. نقاط قوت توسعه منطقه شامل موقعیت ژئواستراتژیک آن، سنت صنعتی، توسعه زیرساختهای حمل و نقل و ادغام زیرساختهای تحقیقاتی دانشگاه ماریبور و سایر موسسات درآمدی در بخش تجارت است. با این حال، این منطقه هنوز نرخ اشتغال بسیار کمی دارد.

طبق آمار، گورنج سگا منطقه ای است که بالاترین میزان اشتغال و پایین ترین نرخ بیکاری ثبت شده را دارد. از آنجا که این مکان عمدتا در منطقه آلپ قرار دارد، یکی از قوانین متمرکز بر جهانگردی اسلوونی است. با این حال، بالاترین میزان اشتغال براساس بخش در بخش تولید و پس از آن تجارت، میهمان داری و حمل و نقل است.

شرایط اخذ ویزای کاری اسلوونی

شرایط اخذ ویزای کاری اسلوونی

شرایط اخذ ویزای کاری اسلوونی

برای به دست آوردن مجوز کار طولانی مدت، فرد باید برای اجازه اقامت تک کار ( تک مجوز )، محل اقامت اسلوونی درخواست کند. این امر مهاجرت حرفه ای به اسلوونی را امکان پذیر می کند. اگرچه این تنها یکی از چندین راه برای اخذ مجوز کار و اقامت است اما یکی از معتبرترین آنها است. این امر در صورت تحمل مشكلات و مشكلات پیش بینی شده منفی، مشکلی را ایجاد می کند.

تک مجوزها توسط واحد اداری (“Uprava enota”) با رضایت سرویس استخدام اسلوونی (“ESS”) بر اساس مبنای اشتغال خود اشتغالی و کار بیگانگان اعمال می شود و آیین نامه مربوطه صادر می شود. واحد اداری پس از ارائه درخواست تک مجوز، به طور خودکار روند اخذ رضایت از خدمات استخدامی اسلوونی را آغاز می کند. درخواست کاربری تک مجوز توسط یک فرد خارجی توسط کارفرمای وی قابل ارسال است.

در موارد استثنایی، کارگر ممکن است درخواست مجوز کار شخصی کند. این کارگر را قادر می سازد به طور آزاد شغلی را برای مدت معینی انتخاب کند. متقاضیان باید درخواست تک مجوز خود را در یک واحد اداری یا دفتر دیپلماتیک یا کنسولی در کشور خود ارائه دهند. روال تک مجوز، که توسط واحدهای اداری اداره می شود، نیاز به تایید خدمات استخدامی اسلوونی دارد، که شرایط لازم برای آن تأیید خاص فراهم می شود. مراحل صدور مصوبات مجوز اقامت مجرد برای کار و اقامت در اسلوونی، براساس درخواست واحدهای اداری، به طور رسمی انجام می شود.

تک مجوز برای موارد زیر صادر می شود:

  1. اشتغال، خود اشتغالی و کار؛
  2. اشتغال، گسترش شغل، تایید کتبی به دلیل تغییر مکانهای کاری با همان کارفرما،
  3. تغییر کارفرمایان به دلیل اشتغال با دو یا چند کارفرما،
  4. کارت آبی اتحادیه اروپا،
  5. کارگران ارسال شده،
  6. دوره های آموزش یا آموزش بیشتر برای اتباع بیگانه خدمات ملی خارجی

کار از نماینده ای که بیش از 90 روز در یک سال تقویمی یا کار فصلی در کشاورزی که بیش از 90 روز طول بکشد انجام شود.

تصویب هنگام صدور تک مجوز برای خود اشتغالی یک اتباع خارجی ضروری نیست. اتباع خارجی پس از اقامت قانونی و (بطور مداوم) در اسلوونی به مدت یک سال اقامت خود در این کار را دارند. شرط ذکر شده در بالا برای اقامت در صورتی اعمال نمی شود که اتباع خارجی به عنوان شخصی که مشاغل حرفه ای مستقلی در ثبت نام تجاری دارد ثبت شده باشد.

اجازه اقامت فردی برای کار و اقامت ممکن است برای آن دسته از اتباع غیر عضو اتحادیه اروپا که در ثبت نام تجاری ثبت نام کرده و شرایط زیر را دارند، صادر شود:

  • ایجاد شرکتی برای ثبت نام در اسلوونی، که شامل شرکتهای تابعه و شعب شرکتهای چند ملیتی خارجی نیز می باشد.
  • سرمایه گذاری در دارایی های ثابت باید حداقل 50.000 یورو( 55.5054 دلار ) باشد.
  • این شرکت با استخدام یک کشور اسلوونیایی اتحادیه اروپا حداقل به مدت 6 ماه، که شامل اتباع غیر اتحادیه اروپا است که قبلاً مجوز کار فردی به آنها داده شده بود،
  • این شرکت باید در مدت 6 ماه حداقل 10.000 یورو ( 11.1013 دلار )گردش مالی ایجاد کند‌.

مدارک مورد نیاز ویزای کار اسلوونی

برای دریافت به ویزا به چه مدارکی نیاز خواهد بود؟ برای اینکه بتوانید ویزای خود را دریافت کنید، باید مدارک زیر را به سفارت یا کنسولگری اسلوونی ارائه دهید:

  1. یک گذرنامه معتبر و کپی از صفحه اطلاعات شخصی و سایر صفحات مربوطه (تمبر ورود و خروج، ویزا و هرگونه یادداشت دیگر)
  2. حداقل یک عکس رنگی از متقاضی به اندازه 45mm × 35mm. عکس باید واضح و با کیفیت باشد. عکس باید روی کاغذ عکسی عادی چاپ شود.
  3. هزینه ویزا
  4. هرگونه مدارک پشتیبانی درخواست شده

مدارک پشتیبانی که باید به همراه درخواست نامه ارسال شود، بستگی به نوع ویزا و هدف مراجعه افراد به جمهوری اسلوونی دارد. پیشنهاد می شود، قبل از تشکیل پرونده با نماینده دیپلماتیک ذیصلاح مشاوره داشته باشید (از طریق سایت دفاتر، تلفنی و غیره)‌

متقاضی:

  • از ثبت شرکت مشخص می شود و فعالیت شرکت از آن مشخص می شود.
  • اثبات اشتغال
  • اظهارنامه درآمد برای 3 ماه گذشته.
  • اثبات پرداخت بیمه درمانی یا بازنشستگی برای 3 ماه گذشته (صادر شده توسط شرکت بیمه مربوطه)
  • گواهی سلوک رفتاری
  • شواهد درباره هرگونه عملیات قبلی (اعلامیه های گمرکی، یادداشت ها، تحویل فاکتورها..)

شریک تجاری در اسلوونی:

نامه دعوت از طرف شرکت یا سازمان که مدت زمان، ماهیت، توجیه شواهد و بازدید از هرگونه عملیات قبلی را نشان میدهد (اظهارنامه های گمرکی، یادداشت ها، تحویل فاکتورها ) لازم به ذکر است که باید از نامه ضمانت مشخص شود، که شریک تجاری خارجی دقیقاً چیست، در طول اقامت در جمهوری اسلوونی چه کسی هزینه های زندگی و مسکن را تحت پوشش خود قرار می دهد، تا چه مدت در جمهوری اسلوونی بماند، کجا قرار است بماند، که به صورت نامه تضمین در وب سایت وزارت امور خارجه جمهوری اسلوونی موجود است.

دستمزد و‌ حقوق کار در اسلوونی

دستمزد و‌ حقوق کار در اسلوونی

دستمزد و‌ حقوق کار در اسلوونی

هیچ تفاوت زیادی بین حداقل و متوسط دستمزد در کل اسلوونی وجود ندارد. از سال 2019 حداقل حقوق در لیوبلیانا 667 یورو به طور خالص و 886 یورو است. از نظر منطقه ای، این مبلغ بسیار بیشتر از کشور همسایه کرواسی است.

همچنین، حداقل دستمزد شامل کار تمام وقت (8 ساعت در روز) است. حداقل حقوق در بیشتر مشاغل مانند خرده فروشی و برخی از موقعیتهای خدماتی است. حداقل دستمزد در اسلوونی مطابق قانون حداقل دستمزد است. اسلوونی درصد نسبتاً کمی از کارگران با حداقل دستمزد را دارد. اما متوسط دستمزد در لیوبلیانا نیز چندان بالا نیست.

متوسط دستمزد ها در لیوبلیانا اسلوونی

همانطور که قبلاً گفته شد اسلوونی و پایتخت آن لیوبلیانا دارای اقتصادی کاملاً پایدار هستند. متوسط دستمزدها در اسلوونی بسته به موقعیت و زمینه کاری متفاوت است. مشاغل بازاریابی، حقوقی و مدیریتی از جمله پردرآمدترین حقوق هستند. متوسط حقوق در لیوبلیانا حدود 1090 یورو خالص است. اسلوونی برخلاف همسایه هایش اتریش یا مجارستان، مرکز مورد علاقه مهاجران نیست. با این وجود موقعیت های بسیاری در زمینه های مرتبط با فناوری مانند IT و تجزیه و تحلیل داده ها در دسترس است.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در اسلوونی

بهترین منابع برای یافتن کار در اسلوونی شامل سایت های آنلاین و روزنامه های روزانه است. از سایتهای شغلی مشهور می توان به سرویس اشتغال اسلوونی، مژدلو، مجاا زاپوسلییت و کرت جت اشاره کرد. افراد خارجی غالباً برای تدریس زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به اسلوونی می آیند و سایتهای شغلی آموزش رایج شامل ESL Employment و Total ESL وجود دارد.

مهم است که اطمینان حاصل کنید که رزومه یا CV شما به روز است و مهارت های مصاحبه خود را ترسیم کنید. در صورت امکان، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند کار، با یکی از اعضا یا محل های دیگر صحبت کنید، زیرا این روش ممکن است کمی متفاوت از کشور خود باشد. همچنین در شهرهای بزرگ مانند لیوبلیانا آژانس های استخدامی وجود دارد که می توانند در زمینه کار، تهیه CV و مهارت مصاحبه به شما کمک کنند. آنها اگر شما با بازار کار محلی ناآشنا باشید می توانند منبع خوبی برای راهنمایی باشند.

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در اسلوونی

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در اسلوونی

موتورها و طبقه بندی های جستجوی عمومی

با استفاده از سایتهای زیر می توانید انتظار پاسخگویی 0.5 تا 1.0٪ را داشته باشید (افرادی که به شما پاسخ خواهند داد که درخواست شما / CV را ارسال کرده اید.) با این وجود، من شما را تشویق میکنم که این سایت ها را امتحان کنید. از طریق ایمیل یا برنامه ساده حتی فکرش هم نمی کنید که چه کاری پیدا می کنید و یا چه ارتباطی پیدا میکنید.

  •  ESS: وب سایت مشاغل که توسط دولت اداره می شود.
  • Mojedelo: سایت خوبی برای مشاغل.
  • Mojazaposlitev: این سایت را برای مشاغل بررسی کنید.
  • career: من مطمئن هستم که شما از Jet Career شنیده اید. آنها گزینه های جستجوی کار برای اسلوونی را دارند.
  • Learn4Good: Learn4Good پورتال خوبی برای مشاغل در سطح مختلفی دارد.

آموزش انگلیسی

آموزش انگلیسی یک گزینه است (اگر شما یک انگلیسی زبان بومی هستید). تمام سایت های زیر بسیار مشابه هستند و تعداد زیادی از گزینه های شغلی آموزش انگلیسی را آموزش می دهند. برای هر فرصت شغلی انگلیسی در اسلوونی، در هر یک از سایت ها جستجو کنید. همچنین، حتماً این جدول جالب را از آکادمی بین المللی TEFL ببینید که نشان می دهد معلمان چه میزان پول در کشورهای مختلف جهان می توانند انتظار داشته باشند.

  • ESL Employment: زیباترین رابط کاربری نیست، اما چه کسی به وب سایت بسیار زیبا احتیاج دارد که بتوانید گزینه های شغلی آموزش انگلیسی زیادی را انتخاب کنید.
  • Total ESL:همچنین یک رابط کاربری بسیار شلوغ اما تعداد زیادی از پست های شغلی برای آموزش مشاغل در خارج از کشور.
  • ESL Café: دیو در تدوین برخی از بهترین فرصت های شغلی از سراسر جهان کار بسیار خوبی را انجام می دهد.
  • Tesall: تجمع بزرگ تدریس.

پس از مطالعه این مطالب در مورد شرایط کار در اسلوونی می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در تماس باشید تا شما را از شرایط کار و اقامت در کشور اسلوونی نیز به صورت کامل آگاه کنند و راه دقیق ورود به عرصه مهاجرت به اسلوونی را به شما نشان دهند.

سوالات متداول در مورد کار در اسلوونی

1- مشاغل متداول در اسلوونی مرکزی کدامند؟

اکثر مردم در اسلوونی مرکزی در مدیریت عمومی و دفاع-فعالیت های اجباری تامین اجتماعی-آموزش-مراقبت های بهداشتی-تجارت-مهمان نوازی و حمل و نقل مشغول به کار هستند.

2- کدام بخش اسلوونی بالاترین حقوق در کشور را دارد؟

اسلوونی مرکزی شامل بالاترین حقوق در کل آن کشور است.

3- چه مشاغلی در اسلوونی شرقی رواج دارد؟

این منطقه در بسیاری از شرکت های فعال در زمینه ی ساخت و ساز فعالیت دارد و بخش خدمات نیز توسعه یافته است.

4- نرخ اشتغال در کدام بخش اسلوونی کمتر است؟

اسلوونی شرقی کمترین نرخ اشتغال در کشور را دارد.

5- کدام بخش اسلوونی بالا ترین نرخ اشتغال را دارد؟

طبق آمار گورنج سگا منطقه ای است که بالاترین نرخ اشتغال و پایین ترین نرخ بیکاری ثبت شده در اسلوونی را داراست.

6- مشاغل متداول در منطقه ی گورنج سگا در اسلوونی کدامند؟

این منطقه بالاترین نرخ اشتغال در بخش تولید و پس از آن تجارت – مهمانداری و حمل و نقل را دارد.

7- برای یافتن شغل در رشته ی زبان انگلیسی در اسلوونی به چه سایت هایی میتوان مراجعه کرد؟

ESL Employment/total ESL/ESL Café/Tesall

8- نام سایت هایی که در پیدا کردن کار در اسلوونی کمک میکنند کدامند؟

ESS/Mojazaposlitev/career/learn for good

9- بهترین منابع برای یافتن کار در اسلوونی کدامند؟

در این رابطه میتوان به سایت های آنلاین و روزنامه های روزانه اشاره کرد.

10- چه مشاغلی در اسلوونی پردرامدند؟

مشاغل بازاریابی –حقوقی و مدیریتی از جمله ی پر درامد ترین ها هستند.

11- متوسط حقوق در اسلوونی چقدر است؟

به طور میانگین در لیوبلینا (مرکز اسلوونی) حدود 1090 یورو خالص درامد ماهانه میباشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *