تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان راهی بسیار مناسب برای اخذ مدرک معتبر پزشکی از اروپا با هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مجارستان یکی از کشورهای اروپای شرقی و عضو اتحادیه اروپا است که از نظر سطح زندگی به عنوان یک کشور اروپایی در جایگاه خوبی قرار دارد. رشته پزشکی نیز این روزها علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده و این رشته در بسیاری کشورها جزو پردرآمدترین رشته‌ها است. بنابراین اگر به دنبال تحصیل ارزان پزشکی در اروپا هستید، کشور مجارستان گزینه بسیار مناسبی است.

این مقاله توسط موسسه مهاجرتی اصطهباناتی خدمت شما عزیزان ارائه شده است. چنانچه مایل هستید برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی کشور مجارستان اقدام کرده و شرایط خود را ارزیابی کنید، می‌توانید با موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره کارشناسان مجرب ما بهره‌مند شوید.

بررسی رشته پزشکی در مجارستان

در سال‌های گذشته تحصیل پزشکی در مجارستان متقاضیان زیادی پیدا کرده است و بسیاری از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در اروپا و مجارستان اقدام می‌کنند. به طوریکه تعداد فارغ‌التحصیلان پزشکی از دانشگاه‌های مجارستان در سال‌های قبل بیش از 10 هزار نفر بوده است. دانشگاه‌های پزشکی مجارستان از جمله معتبرترین دانشگاه‌های اروپا هستند که بهترین امکانات آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند و نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه دارند. علاوه بر این شانس استفاده از بورسیه تحصیلی نیز برای دانشجویان پزشکی در مجارستان وجود دارد. سایر اطلاعات رشته پزشکی مجارستان در جدول زیر ارائه شده است:

اطلاعات کلی تحصیل پزشکی در مجارستان

تعداد دانشگاه‌های معتبر پزشکی در مجارستان4
طول مدت تحصیل6 سال
نوع مدرکدکترای عمومی .M.D
نوع دورهدکترای پیوسته
میانگین شهریه سالانه16 هزار تا 18 هزار دلار
آزمون ورودیدارد
بورسیه تحصیلیدارد
ددلاین پذیرشماه فوریه و نوامبر
متوسط درآمد پزشکان در مجارستان39 هزار دلار در سال

مزایای تحصیل پزشکی در مجارستان

دلایل زیادی برای تحصیل پزشکی در مجارستان وجود دارد که دانشجویان را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند از جمله:

  • معتبر بودن مدرک پزشکی اخذ شده از دانشگاه‌های مجارستان در 25 کشور اروپایی
  • مورد تأیید بودن مدرک پزشکی دانشگاه‌های مجارستان در ایران
  • برگزاری دوره‌های زبان و پری مدیکال در کالج‌های معتبر مجارستان پیش از شروع تحصیل برای آمادگی بیشتر دانشجویان
  • برخورداری از کیفیت و سطح بالای آموزش
  • استفاده از خدمات بیمه درمانی حین تحصیل
  • امکان اشتغال در سایر کشورهای اروپا و آمریکا بعد از اتمام تحصیل
  • امکان اخذ بورسیه و انتقال دانشجویان به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله هلند
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان
  • امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن با اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

دانشگاه های مجارستان

دانشگاه های پزشکی مجارستان

دانشگاه‌های پزشکی مجارستان بسیار معتبر بوده و دارای رتبه‌های جهانی هستند. همچنین سیستم آموزشی در دانشگاه‌ها و مدارس مجارستان مانند سایر کشورهای اروپایی از معاهده بولونیا پیروی می‌کند و به همین دلیل امکان انتقال دانشجویان به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد و مدرک دریافت شده از دانشگاه‌های مجارستان در کل اروپا و کشور آمریکا نیز پذیرفته می‌شود. به طور کلی 4 دانشگاه در مجارستان دارای رتبه زیر 1000 در رنکینگ جهانی هستند و دوره آموزش پزشکی را نیز به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

نام دانشگاه

رتبه در مجارستان

رتبه در جهان

دانشگاه سملوایز (Semmelweis University)1201-250
دانشگاه سگد (University of Szeged)2610- 601
دانشگاه دبرسن (University of Debrecen)5671-680
دانشگاه پچ (university of pécs)6850- 801

دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران در مجارستان

تمام دانشگاه‌های برتر پزشکی در مجارستان مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران هستند و به همین دلیل آن دسته از متقاضیانی که تصمیم دارند بعد از اتمام تحصیل به ایران برگردند و مشغول کار یا ادامه تحصیل شوند، می‌توانند بدون نگرانی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه‌ها اقدام کنند. مدرک دریافت شده از 4 دانشگاه برتر زیر علاوه بر اینکه در کل اروپا و آمریکا معتبر است، مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران نیز قرار دارد:

  • دانشگاه سملوایز بوداپست
  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه سگد

تمام دانشگاه‌های برتر پزشکی در مجارستان مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران هستند و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها می‌توانند با مدرک خود در ایران کار کنند.هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان

رشته پزشکی از جمله رشته‌های گران در مجارستان محسوب می‌شود و شهریه آن نسبت به سایر رشته‌های کارشناسی و علوم پزشکی بیشتر است اما با این وجود هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین و مقرون به صرفه است. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که هزینه زندگی و تحصیل بر اساس شهر محل تحصیل، دانشگاه و نوع دوره متفاوت خواهد بود. هزینه کلی زندگی و تحصیل پزشکی در مجارستان به صورت میانگین و حدودی در جدول زیر ارائه شده است:

شرح هزینه

مبلغ

شهریه دوره پری مدیکال6,500 تا 7,500 یورو در سال
شهریه دوره پزشکی16,000 تا 19,000 یورو در سال
مخارج زندگی برای یک نفر630 یورو در ماه
اجاره آپارتمان یک خوابه340 تا  تا 430 یورو در ماه

هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان بدون آزمون

متقاضیان تحصیل پزشکی در مجارستان ملزم به سپری کردن آزمون ورودی هستند و پذیرش در رشته پزشکی مجارستان بدون آزمون ممکن نیست. بنابراین دانشجویان باید هزینه آزمون ورودی پزشکی مجارستان را حتما در لیست هزینه‌های خود در نظر داشته باشند. این آزمون شامل دو بخش کتبی و شفاهی است که در هر دانشگاه هزینه متفاوتی دارد و بسته به دانشگاه بین 250 تا 350 دلار است.

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

رشته پزشکی پرطرفدارترین رشته تحصیلی در مجارستان است و به علت سطح بسیار خوب آموزش و هزینه‌های مقرون به صرفه هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در این رشته به کشور مجارستان مهاجرت می‌کنند. تحصیل این رشته در دانشگاه‌های مجارستان به زبان‌های مجاری، آلمانی و انگلیسی ممکن است. برای ورود به این رشته دانشجویان باید زبان خود را کامل کرده و در صورت انتخاب زبان انگلیسی برای تحصیل مدرک زبان معتبر تافل و یا آیلتس ارائه دهند.

دانشجویان در سال ششم، دوره‌های کارآموزی خواهند داشت. همچنین دانشجویان باید وارد یک دوره یک ساله به نام فاندیشن یا پری‌ مدیکال شوند و پس از آن در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها شرکت کنند. دوره فاندیشن در دانشگاه‌ها و کالج‌های مجارستان ارائه می‌شود و متقاضیان را برای آزمون ورودی آماده می‌کند. امکان تحصیل پزشکی در مجارستان بدون مدرک زبان نیز وجود دارد و دانشجویان می‌توانند در دوره‌های زبان پیش از تحصیل در کالج‌های زبان مجارستان شرکت کنند.

شما عزیزان می‌توانید در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید و اطلاعات بیشتر را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ما دریافت نمایید. کارشناسان و وکلای موسسه پس از بررسی شرایط و بودجه شما بهترین گزینه مهاجرتی را خدمتتان معرفی خواهند کرد.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در مجارستان

دانشگاه‌های مجارستان برای پذیرش دانشجویان در دوره پزشکی هیچگونه شرط سنی اعلام نکرده‌اند اما سفارت مجارستان روی سن متقاضیان حساس است و به همین دلیل افرادی که سن بالایی داشته باشند ریسک رد شدن ویزای تحصیلی دارند.

از این رو هرچه سن متقاضی و به دنبال آن گپ تحصیلی وی کمتر باشد شانس بیشتری برای دریافت ویزای تحصیلی خواهد داشت. طبق تجربه معمولا تا سن 23 و 24 سال شانس زیادی برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان در رشته پزشکی وجود دارد اما تا سن 28 سالگی نیز امکان صدور ویزا برای متقاضیان هست.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در مجارستان

برای پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه‌های مجارستان شرط معدل در نظر نگرفته شده است. اما همانطور که اشاره شد متقاضیان باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند که نمره این آزمون ملاک پذیرش قرار خواهد گرفت. با این حال داشتن مدرک زبان با نمره بالا و رزومه و معدل تحصیلی خوب تأثیر مثبتی در پذیرش متقاضی دارد و می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

تحصیل پزشکی در مجارستان با مدرک دیپلم

افرادی که دارای مدرک دیپلم دبیرستان هستند در صورتی که دارای گپ تحصیلی زیادی نباشند می‌توانند برای تحصیل پزشکی در مجارستان اقدام کنند. متقاضیان پس از ارائه مدرک دیپلم باید وارد دوره یک ساله پری مدیکال یا دوره پیش از پزشکی شوند و دروس پایه مانند زیست شناسی، شیمی، ریاضی و زبان انگلیسی را مطالعه نمایند. در انتهای این دوره نیز باید در آزمون ورودی رشته پزشکی شرکت کنند و در صورتی که نمره قبولی کسب کنند می‌توانند تحصیل خود را در رشته پزشکی مجارستان ادامه دهند.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در مجارستان بسته به دانشگاه بین 16 هزار تا 19 هزار دلار در سال استمدت زمان تحصیل پزشکی در مجارستان

مدت زمان تحصیل رشته پزشکی در مقطع دکتری عمومی در مجارستان 6 سال یا 12 ترم است و بعد از اتمام این دوره دانشجویانی که تمایل دارند وارد دوره تخصص شوند می‌توانند در دانشگاه‌های مجارستان به تحصیل در دوره تخصص بپردازند. دو سال اول تحصیل دروس پایه و تخصصی پزشکی تدریس می‌شود و از سال سوم تا ششم دروس بالینی جهت تشخیص و درمان بیماران به دانشجویان آموزش داده می‌شود. در پایان تحصیل نیز ارائه پایان‌نامه برای دانشجویان الزامی است.

آزمون ورودی پزشکی در مجارستان

یکی از الزامات ورود به رشته پزشکی مجارستان شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها است. این آزمون به صورت کتبی و شفاهی از درس‌های کلیدی و مهم مانند زیست، شیمی، ریاضی و زبان انگلیسی عمومی و اختصاصی برگزار می‌شود و سپری کردن آن برای تمام دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و متقاضیان سایر رشته‌های علوم پزشکی الزامی است. آزمون کتبی به صورت تستی است و در آزمون شفاهی نیز از درس‌های نام برده شده حدود 2 سوال پرسیده خواهد شد.

بورسیه پزشکی در مجارستان

یکی از مسائل مهم برای متقاضیان تحصیل پزشکی در مجارستان اخذ بورسیه است. دانشگاه‌هایی که این امکان را داشته باشند، برای دانشجویان برتر و ممتاز بورسیه تحصیلی در نظر می‌گیرند اما باید دقت کنید که تمام دانشگاه‌ها به دانشجویان پزشکی بورسیه نخواهند داد و برای اخذ بورسیه معمولا رقابت تنگاتنگی وجود دارد. همچنین اخذ بورسیه تحصیلی از ابتدای شروع تحصیل ممکن نیست و دانشجویان بعد از سپری کردن ترم‌های اول در صورتی که نمرات بالا کسب کنند می‌توانند درخواست بورسیه دهند.

تحصیل رایگان پزشکی در مجارستان

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی مجارستان برای دانشجویان مجارستانی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا رایگان است اما این امکان برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا وجود ندارد و این دسته از دانشجویان باید شهریه پرداخت کنند. اما دانشجویان می‌توانند با دریافت بورسیه تحصیلی، وام تحصیلی و کار حین تحصیل بخش زیادی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند و تحصیل خود را کاملاً یا تقریباً رایگان کنند.

تحصیل پزشکی در مجارستان بدون آزمون

تحصیل پزشکی در کشور مجارستان بدون آزمون ممکن نیست و دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها هستند. این آزمون مانند کنکور سراسری در ایران است اما سوالات آزمون ورودی دانشگاه‌های مجارستان آسان‌تر بوده و قبولی در آن به مراتب راحت‌تر است. برای قبولی در این آزمون باید در دروسی مانند زیست، شیمی، انگلیسی عمومی و انگلیسی تخصصی اطلاعات کافی داشته باشید. مدت زمان این آزمون 2 ساعت و نیم است و به صورت تستی برگزار می‌شود.

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

دندانپزشکی بعد از پزشکی پرطرفدارترین رشته تحصیلی در مجارستان است و در بهترین دانشگاه‌های این کشور تدریس می‌شود. دندانپزشکان نیز در مجارستان دارای درآمد خوبی هستند و به دلیل اعتبار مدرک اخذ شده دانشجویان می‌توانند بعد از اتمام تحصیل در ایران، مجارستان، اروپا و یا آمریکا کار کنند. طول دوره دندانپزشکی مجارستان 5 ساله است و این رشته به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود. پذیرش در رشته دندانپزشکی مانند رشته پزشکی نیاز به شرکت در آزمون ورودی و دوره پریمدیکال در کالج‌های معتبر مجارستان دارد.

تحصیل داروسازی در مجارستان

تحصیل داروسازی در مجارستان به صورت مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته است که حدود 5 سال یا 10 ترم طول می‌کشد. دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند برای دوره‌های کارآموزی در داروخانه‌های این کشور ثبت‌نام کنند و یا در دوره دکتری ادامه تحصیل دهند. برای اخذ پذیرش در رشته داروسازی ارائه مدرک دیپلم دبیرستان الزامی است. همچنین دانشجویان باید در آزمون ورودی دانشگاه‌ها نیز شرکت کنند. این آزمون شامل دو بخش کتبی و مصاحبه است. 2 سال اول دوره داروسازی دروس پایه داروسازی تدریس می‌شود و 2 سال بعد دروس تخصصی ارائه می‌شود. دانشجویان در سال آخر به کارآموزی و ارائه پایان‌نامه مشغول می‌شوند.

تحصیل پزشکی در کشور مجارستان بدون آزمون امکان‌پذیر نیست و دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها هستندمدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در مجارستان

متقاضیانی که به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مجارستان در رشته پزشکی هستند باید مدرک زبان معتبر آیلتس با نمره 5 تا 6 و یا مدرک تافل با نمره 60 تا 80 ارائه کنند. آن دسته از متقاضیانی که امکان ارائه مدرک زبان معتبر را تا زمان ارسال مدارک ندارند، می‌توانند در کالج‌های زبان مجارستان نام نویسی کنند و پس از سپری کردن دوره زبان در مجارستان مدرک زبان خود را به دانشگاه ارائه کنند. سایر مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در مجارستان عبارتند از:

  • ارائه برگه قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه
  • ارائه ترجمه مدرک دیپلم و ریزنمرات به زبان انگلیسی
  • ارائه پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ارائه ترجمه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه کارت واکسیناسیون هپاتیت B، سرخک و صرع
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • پرداخت کامل هزینه بررسی مدارک

تحصیل تخصص پزشکی در مجارستان

دانشجویان دوره عمومی پزشکی پس از اتمام تحصیل خود می‌توانند وارد دوره تخصص پزشکی در مجارستان شوند. دوره تخصص پزشکی مجارستان شامل دو مرحله است که بر اساس نوع گرایش تخصص مدت زمان هر مرحله متفاوت است. مرحله اول آموزش عمومی است و بین 3 تا 26 ماه طول می‌کشد و مرحله دوم شامل دروس تخصصی است که 24 تا 72 ماه زمان می‌برد. در طول این دوره دانشجویان زیر نظر اساتید در بیمارستان‌ها مشغول به تحصیل هستند و در پایان دوره تخصص با قبولی در آزمون نهایی که توسط اداره بهداشت مجارستان برگزار می‌شود، مدرک خود را دریافت خواهند کرد.

کار حین تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان

دانشجویان پزشکی در مجارستان می‌توانند حین تحصیل 24 ساعت در هفته و به صورت پاره وقت کار کنند. این کار می‌تواند در حوزه گردشگری، فناوری، خدمات غذا و رستوران، آموزش زبان و .. باشد. همچنین در صورتی که دانشگاه شرایطی را برای کار دانشجویی فراهم کرده باشد، دانشجویان می‌توانند برای کار در محیط دانشگاه درخواست دهند. اما کار مورد نظر نباید به تحصیل دانشجو آسیب وارد کند و باید با برنامه درسی و کلاسی او هماهنگ باشد. اگرچه درآمد مشاغل پاره وقت در مجارستان زیاد نیست اما دانشجویان می‌توانند با حقوق خود مقداری از هزینه‌های زندگی و تحصیل را پرداخت کنند.

درآمد پزشکان در مجارستان

متوسط درآمد پزشکان در مجارستان برابر با1,160,000 فورنیت در ماه برابر با 3,270 دلار آمریکا است. به طور کلی نرخ بیکاری در کشور مجارستان پایین است و از هر 100 نفر تنها 4 نفر بیکار هستند. بنابراین دانشجویان پس از اتمام تحصیل می‌توانند فرصت‌های شغلی مناسبی داشته باشند. اما باید به این نکته توجه کرد که دانشجویان نمی‌توانند پس از دوره عمومی یا MMBS مشغول به کار شوند و باید حتما دوره تخصص یا رزیدنتی را نیز سپری کنند تا اجازه کار در مجارستان را داشته باشند.

دانشجویانی که به زبان انگلیسی تحصیل می‌کنند باید برای موفقیت شغلی به زبان مجاری نیز تسلط پیدا کنند.

اقامت مجارستان از طریق تحصیل پزشکی

یکی از مهمترین دغدغه‌های دانشجویان اقامت پس از تحصیل پزشکی در مجارستان است. دانشجویان پزشکی در مجارستان می‌توانند پس از اتمام تحصیل خود به مدت 9 ماه در مجارستان به دنبال کار باشند و در صورتی که کار مناسب با درآمدی خوب پیدا کنند می‌توانند ویزای کاری دریافت کنند و از این طریق اقامت خود را در مجارستان تمدید کنند. همچنین بعد از 3 تا 5 سال زندگی در مجارستان دانشجویان این امکان را دارند تا برای اخذ اقامت دائم مجارستان اقدام کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تحصیل پزشکی در مجارستان پرداختیم. مجارستان مزایای زیادی برای تحصیل در رشته پزشکی به همراه دارد و فرصت بسیار خوبی برای تحصیل و زندگی در اروپا است. اگر شما نیز علاقه‌مند به پذیرش در رشته پزشکی مجارستان هستید، می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید تا در شرایط شما ارزیابی شود. کارشناسان ما در تمامی مراحل و تا زمان اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در کنار شما عزیزان خواهند بود.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی در مجارستان

1- هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های مختلف متفاوت است اما به طور کلی شهریه مبلغی بین 16 هزار تا 19 هزار دلار در سال است.

2- آیا دانشگاه‌های پزشکی مجارستان مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران هستند؟

بله تمام دانشگاه‌های برتر مجارستان در رشته پزشکی مورد تأیید هستند.

3- آیا امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در مجارستان وجود دارد؟

بله، دوره‌های پزشکی در دانشگاه‌های مجارستان به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شوند.

4- آیا دانشجویان بین‌المللی پزشکی در مجارستان امکان دریافت بورسیه تحصیلی را دارند؟

بله، مجارستان از جمله کشورهایی است که بورسیه‌های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان رشته پزشکی ارائه کرده است.

5- آیا دانشجویان می‌توانند برای اخذ اقامت دائم پس از تحصیل پزشکی در مجارستان اقدام کنند؟

امکان دریافت اقامت دائم بلافاصله پس از اتمام تحصیل وجود ندارد اما دانشجویان می‌توانند با اخذ ویزای کاری ابتدا اقامت موقت خود را تمدید کرده و پس از 5 سال برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

2.7/5 - (4 امتیاز)

107 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در مجارستان

  1. یلدا گفت:

    ایا‌ امکان تحصیل به صورت مجازی برای رشته های پزشکی در مجارستان وجود دارد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کلاس های پزشکی در مجارستان به صورت حضوری انجام می پذیرد.

  2. مصطفی گفت:

    سلام با سن 32 سال می توان تحصیل پزشکی در مجارستان انجام بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل پزشکی در مجارستان محدودیت سنی دارد. به شما توصیه می کنیم برای کشور هایی مانند ترکیه و روسیه اقدام نمایید.

  3. مریم گفت:

    سلام.هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان چقدر است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هزینه تحصیل در مجارستان حداقل 12 هزار یورو در سال است.

  4. مهدیخواه گفت:

    سلام برای رشته های فنی و مهندسی هزینه دانشگاه و زندگی چقدره ؟ و امکان پیدا کردن کار بعد تحصیل هست یا نه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      هزینه تحصیل بسته به دانشگاه و زیر شاخه انتخابی شما دارد. در صورتیکه بعد از فارغ التحصیلی بتوانید کار پیدا کنید، می توانید ویزای کاری دریافت نمایید.

  5. پوریا گفت:

    سلام من ۲۵ سالمه و مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه ازاد دارم چندتا سوال داشتم برای اینکه میخواستم در رشته پزشکی شرکت کنم اول اینکه مدت زمان این رشته چندساله ؟ دوم اینکه آیا درخواست من برای تحصیل در دانشگاه مجارستان پذیرفته میشه سطح زبانم هم خوبه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      به طور معمول دوره پزشکی یک دوره 6 ساله است. دانشگاه های مجارستان هریک شرایط خود را برای پذیرش دارد که اصلی ترین الزامات آن، مدرک زبان و رزومه علمی شما است.

  6. پریسا شایق گفت:

    سلام ببخشید من 25 سالمه و مدرک زبان ندارم دیپلمم انسانی هست و لیسانس برنامه ریزی درسی دارم از دانشگاه الزهرا میخواستم بدونم میتونم با این دیپلم دندانپزشکی بخونم یا حتما باید مدرک پیش دانشگاهی رشته تجربی رو بگیرم ویا اینکه فقط پیش دانشگاهی کفایت نمیکنه و سال سوم تجربی رو هم باید بگذرونم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما در ابتدا می توانید برای دوره های زبان اقدام کرده و زبان خود را تقویت نمایید و سپس برای دوره های دانشگاهی مورد نظر اقدام نمایید.

  7. ایدا گفت:

    سلام من امسال میرم یازدهم میشه لطفا درباره دانشگاه دندانپزشکی بدون ازمون ورودی مجارستان راهنمایی کنین؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      همه دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت مجارستان آزمون ورودی دارند.

  8. امیرحسین گفت:

    وقت بخیر
    من دانشجوی کورس یک دندان پزشکی سماشکو(یوداکیمف)روسیه هستم و معدل دیپلمم هم ۱۸.۴۵ هست و سنم هم ۲۰ سال هست
    میخواستم ببینم آیا میشه برای داندان پزشکی مجارستان انتقالی بگیرم ؟
    اگر امکان پذیره ، چه شرایطی باید داشته باشم و چه مراحلی رو باید طی کنم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      وقت شما نیز بخیر
      برای انتقالی گرفتن باید شرایط و ورود و خروج هر دو دانشگاه را بررسی کنید و حتما پیشنیاز ها را ارائه دهید تا مجبور تحصیل مجدد مقاطع و واحد های گذرانده نشوید.

  9. مهکامه گفت:

    سلام میتونیم با حداقل چند سال خوندن دندانپزشکی برگردیم ایران ادامه تحصیل بدیم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      در شرایط فعلی امکان انتقالی به ایران وجود ندارد.

  10. سینا حیدری گفت:

    سلام روز بخیر
    من ۲۳ سالم هست و ترم اخر کارشناسی پیوسته علوم آزمایشگاهی هستم. قصد دارم بعد از اتمام کارشناسیم در مجارستان رشته دندان پزشکی تحصیل کنم.
    چن تا سوال داشتم :
    یک – سنم قابل قبول هست؟ شرایط سنی داره؟
    دو – امکان کار با مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی در کنار تحصیل در مجارستان وجود داره؟
    سه – آیا برای دندان پزشکی باید امتحان ورودی داد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله در صورتی که تا قبل از 24 سالگی بتوانید در خواست پذیرش خود را به انضمام مدارک لازم به دانشگاه ارائه دهید، مانعی برای شما وجود نخواهد داشت از لحاظ سنی.
      همچنین امکان کار دانشجویی برای شما وجود خواهد داشت و شما به صورت پاره وقت میتوانید به کار دانشجویی مشغول شوید.
      دانشگاه های این کشور شمارا با آزمون ورودی مورد پذیرش قرار میدهند هرچند که ممکن است برخی دانشگاه ها صرفا بر اساس شرط معدل شما را بپذیرند.

  11. وحید گفت:

    سلام. من ۳۱ سالم هست .دیپلم فنی ،فپق دیپلم الکتروتکنیک و لیسانس برق قدرت دارم .
    زبانم هم خوب نیست . تصمیم دارم برا دندان پزشکی اقدام کنم .
    به نظر شما با این سن و شرایط چه گزینه های پیش روی من هست ؟ مجارستان شدتی هست ؟
    آلمان که هزینه تحصیل رایگان هست شرایط من امکان پذیرش داره ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با این سن نمی توانید برای رشته پزشکی با شرایط مطلوب درخواست دهید چرا که با محدودیت سنی مواجه می شوید، علاوه براین به دلیل رشته ای که تحصیل کرده اید، باید شرایط ورود به دانشگاه را نیز با شرکت در دوره های پیش از دانشگاه بگذرانید که این بر سن شما می افزاید.

  12. atefeh گفت:

    من ديپلم تجربى و پيش تجربى داشتم اما با معدل پايين الان يه ديپلم رياضى با معدل ١٩/٧٠گرفتم ايا امكانش هست بدون خوندن پيش برم مجارستان براى پزشكى ؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به اینکه شما نیاز به داشتن مدرک معتبر و مرتبط با حد نساب نمره دارید، باید بتوانید شرایط و مدارک لازم را ارائه کرده و یا در دوره های لازم پیش از دانشگاه شرکت کنید.

  13. Atefeh گفت:

    سلام ببخشيد من فقط ديپلم دارم با معدل ١٩/٧٠پيشو ندارم امكانش هست مجارستان پزشكى بخونم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با نمره خوب از الزامات پذیرش در دانشگاه های پزشکی این کشور می باشد.

  14. Zahra.bs گفت:

    سلا وقت بخیر
    ایا سن ۲۳ سالگی برای اقدام به تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان مناسبه؟
    و این که معدل کل دیپلم مد نظره یا معدل کتبی؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      از نظر سن مشکلی ندارید، می توانید اقدام کنید، معمولا زمانی که از معدل صحبت می شود، معدل کل مطرح است.

  15. مهکامه گفت:

    سلام بنده مدرسه سمپاد درس میخونم و معدلم در تمام سال های تحصیل بالابوده( حز نفرات اول تا سوم مدرسه )اما امسال معدل نیمسال اولم رو خوب نگرفتم
    میخواستم بدونم مدرسه سمپاد و معدلش چه شرایطی داره؟فقط معدل سال اخر(دوازدهم) مهمه؟!واین معدل سال اول تاثیر بدی میزاره؟
    برای دندان مجارستان.
    درضمن هزینه یکسال تحصیل رو هم میفرمایین؟!

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      نوع مدرسه تاثیری در پذیرش ندارد، معدل کل ملاک است. هزینه های تحصیل به نوع دانشگاه بستگی دارد بهتر است از دفتر استعلام کنید

  16. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

    روند پزشکی مجارستان 2020 طبق اطلاعات ما با سال قبل تغییراتی نداشته و سیستم پذیرش به همان شکل سابق انجام می شود.

  17. راتا گفت:

    سلام آیا برای پذیرش در دانشگاه پزشکی معدل نهایی یعنی سال دوازدهم مهم است اگر هست تا چه معدلی قبول می‌کنند؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      برای ورود پزشکی مجارستان بدون آزمون ورودی، معدل بررسی می شود.

      1. راتا گفت:

        اگر آزمون بدیم معدل مهم هست یا نه اگر هست تا چه نمره ای قبول می‌کنند برای پزشکی؟

        1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

          ورودی دانشگاه هایی که با آزمون است معمولا بر اساس معدل نمی باشد مگر در مواردی که شرایط یکسان برای چند دانشجو ایجاد شود.

  18. mahta گفت:

    سلام خسته نباشید برای پذیرش در آزمون رشته دندان پزشکی چه چیزهایی ملاک است؟میخوام سال دیگه اقدام کنم واسه پذیرش برای همین میخوام آماده کنم خودمو از الان و اینکه من معدل بالا ندارم باز قبول میکنن یا بخاطر معدل نمیتونم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ملاک اصلی دروسی است که برای شرکت در آزمون به شما جهت خواندن گفته می شود.
      هر آزمون منابعی دارد که ملاک قبولی و اصلی برای شما می باشد.
      ورود به دانشگاه هایی که بر اساس آزمون ورودی شمارا پذیرش می کنند، می تواند مشکلی معدل پایین شما را حل کند

  19. زهرا گفت:

    سلام بنده ٣٠ سال دارم و مستر برق را ٤ سال پيش فارغ التحصيل شدم و ٣ سال تا كنون سابقه كار و بيمه دارم.ديپلم رياضي گرفته ام.معدل ديپلم رو حضور ذهن ندارم اما معدل ديپلمم پايين بوده.
    ايا ميتوانم دوباره در رشته دندانپزشكي پذيرش بگيرم؟زبان انگليسي ام روان است ام مدرك نگرفته ام.
    نياز به كالج رفتن دارم؟
    ايا شرايط سني داره؟ايا شرط معدل داره؟منظورم خود دانشگاه هست.
    براي گرفتن ويزا چون ويزاي مولتي اروپا رو دارم ايا بازم سفارت به خاطر سن ايا شايد ويزا ندهد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای قبولی در این رشته محدودیت سنی وجود دارد و 30 سال سن مناسبی نیست.

  20. سارا احمدی گفت:

    سلام
    من مدرک زبان ندارم و میخوام برای پزشکی مجارستان اقدام کنم.از اونجایی که 25 سالم هست و مدرک ارشد از دانشگاه سراسری روزانه دارم،میخوام بدونم که شرایطم به چه شکل اهست و شانس تحصیل در مجارستان رو دارم یا خیر؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای تحصیل پزشکی در کشور های خارجی معمولا محدودیت سنی تا 24-25 سال می باشد که مجارستان نیز از این قاعده مستثنی نیست.
      اما نیاز است تا بسنجیم مدارک شما به چه صورت است و آیا می توان شرایط سنی را در نظر نگرفت و اقدام کرد (در موارد خاص که ممکن است شما نیز باشید)

  21. سحر رشیدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ارشد هستم و میخواستم برای پزشکی مجارستان اقدام کنم… آیا امکان بورسیه و تحصیل رایگان در رشته پزشکی با وجود رزومه امکان پذیر است؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      بله می توانید اقدام کنید اما دقت داشته باشید که ارائه بورس تحصیلی تنها در مقاطع دکتری و گاها ارشد امکان پذیر می باشد.

  22. مهران گفت:

    با سلام. آیا با تحصیل پیش پزشکی در مجارستان نیاز به ارائه مدرک زبان برای تحصیل در رشته پزشکی هست؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      خیر بدون مدرک زبان هم می توانید در کشور محارستان تحصیل کنید.

  23. fati گفت:

    با سلام ایا با دیپلم ریاضی میتوان رشته پزشکی خواند؟و ایا شرط معدل داره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی مرتبط و قبولی در آزمون ورودی برخی دانشگاه ها می توانید ادامه تحصیلاتتان را در رشته پزشکی بگذرانید.

  24. دانیال ملکی گفت:

    سلام
    من معدل دیپلمم 19/5است . میخوام بدونم کدوم دانشگاه های اروپا دانشجو بورسیه می کنن برای تحصیل رایگان . لطفا راهنمایی کنید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ارائه بورس تحصیلی معمولا در سطوح ارشد و بالاتر انجام میشود و شانس بورسیه برای لیسانس پایین است.
      می توانید مدارک خود را + ریز نمرات آخرین سال تحصیلی برای ما ارسال کنید تا امکان سنجی های لازم بررسی شده و به شما اطلاع دهیم.

  25. پرنا سليماني گفت:

    براي تحصيل در رشته دندان پزشكي در مجارستان ، به جز مدرك آيلس مدرك ديگري هم مورد نياز هست؟ و حداقل نمره آيلس مورد قبول چند است؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      داشتن آخرین مدارک تحصیلی + ریز نمرات الزامی است حتی اگر قصد تحصیل در دانشگاه هایی را داشته باشید که آزمون ورودی دارند.
      نمره آیلتس را دانشگاه مشخص خواهد کرد و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

  26. Shahla گفت:

    سلام من 26 سالمه و در یکی از رشته های پیراپزشکی فوق لیسانس دارم. در کدامیک از دانشگاه ها برای ادامه تحصیل پزشکی، تعدادی از واحدهای تحصیلی مشترکمان باپزشکی را قبول می کنند؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      از آنجایی که تجربه نشان می دهد، ادامه تحصیل حتی در مقاطع بالاتر، راحت تر از تطبیق واحد ها در دو رشته مختلف است.
      چرا که معمولا دانشگاه های شروطی را بنا می گذارند که می تواند کار شما را سخت کرده و حتی مجبور به شروع مجدد تحصیلات شوید.
      آخرین مدارک تحصیلی + ریز نمرات را برای ما ارسال کنید تا ارزیابی های مورد نیاز پذیرش را برای شما انجام داده و به شما اطلاع رسانی کنیم.

  27. شروین گفت:

    سلام میخواستم بدونم بهترین زمان برای گرفت پذیرش تحصیلی پزشکی مجارستان کی هست؟؟؟
    و اینکه میشه بدون در نظر گرفتن معدل پیش اقدام کرد؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      زمان خاصی مد نظر نیست اما اگر منظور شما فواصل تحصیلی باشد، باید بگوییم که هرچه فاصله میان مدت تحصیل مقاطع مختلف کمتر باشد، برای پذیرش و تحصیل، سودمند تر است.

  28. محمدرضا ام گفت:

    سلام حداقل نمره ی معدل دیپلم و پیش دانشگاهی برای پذیرش پزشکی در مجارستان چقدره؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      معدل بالای 14 ملاک است اما جزو الزامات نمی باشد و هر دانشگاه ، دانشجویان را بر حسب امتحان ورودی پذیرش می کند.

  29. نادر گفت:

    با سلام و عرض ادب
    بنده 27 سال سن دارم و اخرین مدرک تحصیلیم کارشناسی نرم افزار از دانشگاه ازاد هست آیا امکان تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی را دارا هستم در کشور مجارستان؟؟؟ و البته مدرک دیپلم بنده فنی هست و پیش دانشگاهی هم ندارم
    ممنون میشم به سوالم پاسخ بفرمایید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورت اخذ مدرک پیش دانشگاهی یا فوق دیپلم علوم نظری، می توانید در رشته های پزشکی نیز شرکت کنید.

    2. Zandi گفت:

      سلام .من امسال یازدهم تجربی میخونم برای ورود به کالج اوسینا در مجارستان باید چه سنی تقاضا بدم و آیا میتونم سال آخرم رو مجارستان بخونم و در غیر این صورت بعد از دیپلم باید برای ورود به دانشگاه اقدام کنم یا میتونم چند دوره مقدماتی رو در کالج بگزرونم؟

      1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

        سلام، وقت بخیر
        می توانید سال آخر را در مجارستان بخوانید و بعد از دیپلم برای مهاجرت اقدام کنید، و یا بعد از دیپلم برای کالج اقدام کنید.هردو گزینه را دارید.

  30. mahsa گفت:

    سلام من امسال میرم یازدهم و میخام سال دوازدهم را در مجارستان دوره پری مدیکال را بگذرونم ایا امکانش هست ؟ و اینکه بعد از دوره پری مدیکال میتونم به لهستان بروم برای خواندن دندانپزشکی یا مجارستان راحت تر پذیرش میکند ؟ از لحاظ مالی هم مشکلی نیست میتونم به دانشگاه های خصوصی مجارستان هم برم . ممنون میشم پاسخ بدید .

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تحصیل در دوره پری مدیکال نیازمند داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با نمرات مطلوب است. در صورتی که بتوانید این مدارک را مهیا کنید، بله؛ دوره های برگزار شده برای شرکت در آزمون ورودی و دانشگاه های همان کشور می باشد و نمی توان دوره های پیشنیاز کشوری را در کشور دیگری ادغام کرد چرا که مورد قبول نیست.

  31. حنان گفت:

    سلام .یعنی برای تحصیل پزشکی در مجارستان نیاز به ازمون ورودی یا چیز خاص دیگری ندارد و مستقیما وارد این رشته میشویم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      آزمون ورودی برای پذیرش در دانشگاه های مختلف برگزار می شود.
      برخی دانشگاه های خصوصی نیز روال پذیرش دانشجو را بر مبنای سوابق تحصیلی قرار داده اند.

  32. علی گفت:

    سلام، آذر ماه امسال ۲۲ سالم تموم میشه دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران هستم و معدل دیپلمم ۱۸.۵ بود ، یکبار انصراف دادم از دانشگاه و اگه اینبار انصراف بدم مشمول سربازی میشم، قصد تحصیل پزشکی در کشوری که انگلیسی درس بدهند رو دارم ترجیحا خود انگلستان، امکانش هست؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در حال حاضر و در این تاریخ امکان تحصیل در انگلستان برای مهاجران ایرانی وجود ندارد و بایستی از میان سایر کشور های اروپایی که ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم، انتخاب نمایید.
      بدین منظور حتما لازم است مدارک و سوابق تحصیلی شما مورد بررسی کارشناسان ما قرار بگیرد.

  33. فاطمه گفت:

    سلام ازمون ورودی شامل چه درس هایی میشه؟احتمال قبولی در ازمون چه قدر است؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      منابع آزمون در سایت دانشگاهی مربوطه ذکر شده و برای آزمون بایستی منابع ذکر شده را مطالعه کنید.

  34. Laleh گفت:

    سلام.خسته نباشید..ببخشید میخواستم بپرسم از زمانی که اقدام میکنیم برای ثبت نام در یکی از رشته های علوم پزشکی کشور مجارستان تا زمانی که اخذ ویزا و کارای مربوطه انجام بگیره چقدر زمان میبره؟؟ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      پروسه پذیرش 1-2 ماه و اخذ ویزا نیز بین 1 تا 6 ماه به طول خواهد انجامید.

  35. امیر گفت:

    سلام من 27سالمه و دارای دکترای داروسازی(pharm. D) از کالج کیمز هند دارم ولی به دلیل علاقم به پزشکی میخوام ببینم چه کشوری رو پیشنهاد میکنید با توجه به شرایط من ایا جایی درسامو تطبیق میدن؟؟
    و اینکه شرایط کار همراه با تحصیل چجوره با توجه به مدرکم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به محل تحصیل مدرک قبلی شما، روند تطبیق واحد در کشور های اروپایی ممکن است انجام شود و شانس بیشتری خواهید داشت.
      منظور از شانس این است که واحد های بیشتری برای شما تطبیق داده شود و ادامه تحصیل راحت تر خواهد شد.
      شما ضمن تحصیل اجازه کار به صورت پاره وقت را خواهید داشت، اما تعداد ساعات کار، با توجه به رشته و مقطع شما متغیر است.

  36. fari .nas گفت:

    سلام من سوم دبیرستانم رشته تجربی برای تحصیل رایگان رشته ی پزشکی چطور باید اقدام کنم از کجا؟ میشه راهنمایی کنید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دوره های تحصیل رایگان پزشکی در این کشور هم اکنون محدودیت هایی را دچار شده است که کارشناسان ما در حال بررسی و چاره اندیشی برای آن هستند.
      اما اگر تحصیل رایگان تنها مد نظر دارید ما پیشنهاد های بهتر و گسترده تری برای شما خواهیم داشت.

  37. fari .nas گفت:

    سلام من 17سالمه برای تحصیل رایگان در رشته ی پزشکی چطور باید اقدام کنم از کجا باید شروع کنم ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دو کار اصلی شما می تواند این دو باشد:
      اول اینکه تمام سعی خود را برای بالا بردن نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی انجام دهید.
      دوم به صورت حضوری با مشاوران حقوقی مهاجرتی در ارتباط باشید.
      چراکه نمی توان تمام کشور ها، دانشگاه ها،شرایط و استثنائات را در این مجال خدمت تان ارائه داد و شما می توانید با کمترین هزینه از پشتیبانی مشاوران ما بهره مند شوید.
      همچنین می توانید برای مشاوره های رایگان تلفنی و عمومی، با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.
      به طور کلی عرض می شود :
      تحصیل در برخی کشور ها مثل آلمان، اتریش و فرانسه رایگان است.
      کشور ایتالیا هم بورسیه ی تحصیلی به دانشجویان از کشور های جهان سوم تعلق می دهد.

  38. محمدحسن گفت:

    سلام
    حتما باید مدرک زبان داشته باشیم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      مدرک زبان مورد نیاز است ، البته می توانید دوره زبان را در این کشور سپری کنید.

  39. amin گفت:

    سلام

    من با دیپلم انسانی میتونم وارد کالج بشم و بعد دندان ؟ اگه نه کدوم مشور میتونم برم ؟ یا کلا نمیشه ؟ و باید تغییر رشته بدم دیپلم تجربی بگیرم ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله می توانید وارد کالج های پیش دانشگاهی شوید و سپس برای قبولی در دانشگاه از طریق آزمون و یا بصورت مستقیم اقدام کنید.

  40. نیلوفر گفت:

    سلام من پشت کنکوری هستم ولی میخوام در مجارستان پزشکی بخوانم. میخواستم بپرسم این ۱۶۰۰۰۰ یا ۱۷۰۰۰۰ یورو فقط برای تحصیل پزشکی هست یا شامل هزینه هایی مثل گرفتن خوابگاه هم میشه؟؟ این که نوشتین دوره یکساله کالج یعنی چه؟؟ اگر مدرک آیلتس داشته باشیم نیازی به گذراندن زبان هست یا نه؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      این مبلغ برای شهریه ی دانشگاه می باشد.
      در دوره ی کالج، مطالب مورد نیاز برای تحصیل در رشته ی مورد نظر شما نیز آموزش داده میشود به این دلیل پیش نیاز است.
      مدرک زبان آیلتس، لازم است ولی کافی نیست.

  41. رضا گفت:

    سلام
    آیا تحصیل دندانپزشکی در مجارستان محدودیت سنی دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      محدودیت سنی برای رشته های حوزه ی پزشکی 23 سال و برای رشته های مهندسی 28 سال, اعمال می شود.
      در صورت اقدام با سنی بیش از سن اعلام شده , ریسک عدم پذیرش بالاست.

  42. سعید گفت:

    سلام
    آیا این ۱۷۰۰۰ یورو شامل هزینه زندگی و اسکال هم میشود یا آن جداست؟
    افرادی که آیلتس دارند هم باید دوره یک ساله کالج را بگذرانند؟ آزمون ورودی وجود ندارد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دوره کالج در دو صورت الزامی است، اول نداشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی و مورد دوم نداشتن مدرک زبان.
      هزینه های تحصیل در کشور مجارستان به صورت تقریبی بیان شده و اجماع هزینه ها روی هم مبالغ متفاوتی است که آن هم به شیوه زندگی شما دارد.

  43. Fatma گفت:

    سلام
    به نظر شما بهترین کشور برای دندانپزشکی چیه منظورم هزینه اشه ک کمتراز صدمیلیون بشه و ازمون ورودی هم نداشته باشه یا حداقل اسان باشه وزارت بهداشت هم قبولش داشته باشه بعداینک سن مهمه براشون مثلا اگ بیست و هفت ساله باشی مشکلی نداره؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اگر تحصیل رایگان و کم هزینه صرفا مد نظر شماست، می توانید کشورهایی مانند آلمان و فرانسه را در لیست انتخاب خود قرار دهید.
      اما از لحاظ شرایط سنی هر کشور قوانین خاصی برای ورود افراد با مقاصد متفاوت دارد.
      شاید برای تحصیل شما محدودیت سنی نداشته باشید اما سفارت کشور به سن شما ایراد وارد کند..

  44. محمد ساجدی گفت:

    با سلام و احترام
    دیپلم فنی حرفه ای هم برای تحصیل پزشکی و داروسازی در مجارستان مورد قبوله یا باید دیپلم تجربی داشته باشیم؟
    لیسانس حسابداری داشته باشم میتونم بدون دیپلم نظری و پیش دانشگاهی برای پزشکی ایتالیا اقدام کنم؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      باید مدرک پیش دانشگاهی و یا فوق دیپلم علوم نظری رو هم داشته باشید تا بتوانید اقدام کنید.

  45. محمد ساجدی گفت:

    با سلام و احترام اگر کاردانی یا کارشناسی حسابداری بازرگانی داشته باشم میتونم بدون دیپلم نظری و پیش دانشگاهی(با مدرک فنی حرفه ای) برای پزشکی مجارستان اقدام کنم؟ در ابتدا باید چه مبلغی بابت تمکن مالی برای اخذ ویزای پزشکی داشته باشیم؟ ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بدون داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی امکان اقدام وجود ندارد مگر اینکه دوره های پیشنیاز را در کشور هدف بگذرانید.
      مبالغ مربوط به تمکن مالی را بهتر است از مشاورین متخصص ما بپرسید، چرا که در حیطه قوانین مربوطه به سفارت می باشد.

  46. محمد امین طهماسبی گفت:

    سلام من سال چهارمم میخاستم بدونم میتونم در رشته پزشکی یا دندون تو مجارستان ادامه تحصیل بدم معدل کل 14/5 و معدل کتبی دیپلمم 10 هست بابت هزینش مشکلی ندارم و زبان انگلیسیم هم خوبه معدلم برام مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای شرکت در دوره های تحصیلی مد نظرتان مانعی وجود ندارد اما بایستی مدارک و شرایط شما بررسی شده و ارزیابی ها را به همراه مکان های قابل اخذ پذیرش به شما ارائه کنیم/.

  47. سارا گفت:

    سلام هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی دندانپزشکی در مجارستان چقدر است؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      سالانه حدود ۱۶۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ یورو ،که ۵ سال تحصیل جهت اخذ مدرک دندان پزشکی زمان نیاز است .
      البته یک سال هم در ابتدا صرف کالج میشود که ۶۰۰۰دلار هزینه این یک سال تحصیل میشود.

  48. محمد محسن خسروی گفت:

    سلام من پشت کنکوری هستم اگر در کنکور ۹۷ نتیجه نگرفتم چه زمانی میتونم اقدام برای تحصیل در روسیه کنم و کل هزینه دندانپزشکی در ۵ سال چه قدر میشه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      باید زمان شروع ترم های دانشگاه در این کشور را در نظر بگیرید، که سپتامبر است و نیاز به زمان کافی برای انجام مراحل گرفتن پذیر است.
      تحصیل به زبان روسی سالانه ۳۰۰۰تا ۵۰۰۰ دلار و تحصیل به انگلیسی که اخیرا مورد تائید وزارت بهداشت ایران نیست، سالانه ۴۵۰۰تا ۷۵۰۰ دلار می باشد.
      هزینه ی زندگی دانشجویی هم ماهانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار می باشد.

  49. Rira گفت:

    سلام ممنون از مطلب خوبتون
    سوال من این است که بهترین زمان برای مهاجرت کی است؟
    قبل از گرفتن دیپلم یا بعد از آن؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بهتر است پس از اتمام تحصیلات مدرسه و اخذ دیپلم و پیش دانشگاهی اقدام فرمایید.

  50. pooneh گفت:

    باسلام کل هزینه سالانه برا دندانپزشکی در مجارستان چقدر میشود؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      حدود ۱۷۰۰۰ یورو شهریه سالانه تحصیل پرشکی و دندان در مجارستان است.

  51. محمدرضا احمدي گفت:

    با سلام.
    چرا اسم موسسعه توسعه گران مهر (اصطهباتاني) در ليست موسسات مجاز به اعزام دانشجو به خارج از كشور (منتشر شده توسط وزارت علوم) وجود نداره؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      این نام موسسه حقوقی ما است، نام موسسه اعزام دانشجو ما ساختار پژوهش امید است.

  52. پریا گفت:

    دندان پزشکی در مجارستان چند ساله؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      معمولا دندانپزشکی در کشورهای اروپایی ۵ ساله می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *