تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

در این مطلب میخوانید

علوم پزشکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در کشورهای اروپایی و سراسر جهان است و کشور سوئیس نیز از این قاعده مستثنا نیست. زیرساخت های مدرن، هیئت علمی با دانش در سطح عالی و کیفیت بالای آموزش در دانشگاه‌ های پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس، این کشور را به یک انتخاب محبوب در میان دانشجویان بین المللی و از جمله ایرانی ها تبدیل کرده است. در مقاله پیش رو به قلم مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی به ارائه همه شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس در سال 2023-2024 می پردازیم. با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا پزشکی و دندانپزشکی را در سوئیس بخوانیم؟

سیستم آموزشی دانشگاه های سوئیس یکی از پیشرفته ترین سیستم های آموزشی در جهان است. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی سوئیس آموزش های پیشرفته ای در زمینه بهداشت و پزشکی ارائه می دهند. چند دلیل خوب برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس برای دانشجویان ایرانی عبارت است از:

  • دولت سوئیس 5.7 درصد از تولید ناخالص داخلی را در بخش آموزش این کشور سرمایه گذاری می کند. کالج های پزشکی سوئیس دارای هزینه های مناسب و با بهترین امکانات هستند.
  • دانشجویان بین المللی می توانند برای بورسیه های تحصیلی مختلف درخواست دهند، در حالی که در دوره های پزشکی و دندانپزشکی سوئیس تحصیل می کنند. بورسیه های پزشکی سوئیس از طرف دولت سوئیس، دانشگاه ها یا سازمان های دیگر مانند SEMS ارائه می شوند. بورسیه تحصیلی راهی عالی برای تامین هزینه های پزشکی و دندانپزشکی دانشجویان بین المللی در کشور سوئیس است.
  • برنامه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های سوئیس موضوعات علمی مانند فیزیک، شیمی، زیست شناسی و غیره را پوشش می دهد. این برنامه دارای تمام اجزا برای توسعه مهارت های دانشجویان به عنوان یک متخصص پزشکی و دندانپزشکی است.
  • دوره پزشکی و دندانپزشکی سوئیس به دلیل آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه در سطح جهانی شناخته شده است و بیشتر کالج های پزشکی در سوئیس توسط مؤسساتی مانند MCI،WDOMS  و ECFMG برای ارائه برنامه های پزشکی شناخته شده و تایید شده اند.

مدت زمان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

کنفدراسیون سوئیس مطالعات دانشگاهی پزشکی انسانی در این کشور را تنظیم می کند. معمولاً 6 سال طول می کشد تا دوره پزشکی تکمیل شود و از 2 مرحله تشکیل شده است. دوره تحصیلی دندانپزشکی در کشور سوئیس در مجموع 5 سال (2 سال در مقطع کارشناسی و 3 سال در مقطع کارشناسی ارشد) می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس در مقاطع مختلف

دانشجویان دوره دندانپزشکی را در دانشگاه های سوئیس در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای می گذرانند. در طول 4 ترم دوره کارشناسی ارشد، دانشجویان دانش، مهارت و قابلیت های اولیه را همراه با رویکردهای فنی و بین فردی مورد نیاز برای کار آینده به عنوان دندانپزشک در مراقبت های اولیه می آموزند. برای دستیابی به این هدف باید در سطوح مهارت حوزه ‌های تشخیص، برنامه ‌ریزی، پیشگیری، درمان، بازسازی، مراقبت ‌های بعدی، مدیریت بیمار و عمل و حرفه‌ای بودن را فرا گیرند. مقطع کارشناسی پزشکی از 1 تا سال 3 طول می کشد و برنامه کارشناسی ارشد از سال چهارم تا ششم می باشد. در پایان 6 سال، دانشجویان باید در آزمون مجوز فدرال سوئیس در پزشکی انسانی شرکت کنند. این آزمون یک پیش نیاز برای آموزش بیشتر در بیمارستان ها  قبل از شرکت در آزمون تخصص پزشکی است. پس از این دوره است که دانشجویان به عنوان پزشک مجاز به مراقبت مستقل از افراد بیمار در نظر گرفته می شوند. اما هنوز پایان آموزش نیست، زیرا آن ها باید فعالیت های آموزشی مستمر و بررسی های انجمن های متخصص پزشکی را پشت سر بگذارند. دانشجویان دندانپزشکی در 2 سال اول با دانشجویان پزشکی تحصیل می کنند. سپس 3 سال آینده به شدت بر روی دندانپزشکی عملی و آمادگی برای کارورزی دندانپزشکی متمرکز می شوند. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه کارشناسی ارشد و کسب نمره لازم در آزمون کارشناسی ارشد فدرال سوئیس، همه فارغ التحصیلان به سطحی از آموزش و تحصیلات دست می یابند که آن ها را قادر می سازد هر گونه درمان در مراقبت های اولیه دندانپزشکی را به طور مستقل انجام دهند و موقعیت هایی را که نیاز به ارجاع به متخصصان دارند، تشخیص دهند.

هزینه تحصیل پزشکی سوئیس

هزینه تحصیل پزشکی سوئیس

هزینه تحصیل پزشکی در سوئیس در سال 2023-2024

بر اساس باور عمومی تحصیل در دوره پزشکی معمولاً گران است و هزینه تحصیل پزشکی در سوئیس نیز از این قاعده مستثنی نیست، زیرا آموزش با کیفیت بالا هزینه بالایی دارد. با این حال، هزینه تحصیل پزشکی در کشور سوئیس نصف هزینه تحصیل در کالج های پزشکی آمریکا یا کانادا است. البته هزینه تحصیل در دوره پزشکی سوئیس بالا است، زیرا برای دریافت مدرک پزشکی در سوئیس دانشجویان بین المللی باید بالاتر از 21.000 دلار در سال هزینه کنند. البته، فرصت‌ هایی برای تامین مالی از طریق دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی وجود دارد که دانشجویان می توانند این فرصت ها را بررسی کنند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئیس در سال 2023-2024

دانشگاه زوریخ به عنوان بزرگترین دانشگاه سوئیس است و کالج دندانپزشکی آن یکی از ارزانترین کالج های دندا‌پزشکی است که شهریه و هزینه تحصیل دندانپزشکی در این کالج  از 2453.85 دلار آمریکا در سال شروع می ‌شود. هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس به طور متوسط از 1550 تا 6500 فرانک در سال متغیر است. با این حال، هزینه تحصیل پزشکی در سوئیس و هزینه تحصیل دندانپزشکی در سوئیس به کالج پزشکی و مقطع تحصیلی بستگی دارد.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

شرایط اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس برای دانشجویان بین المللی بر اساس دارا بودن معیارهای واجد شرایط است. از برخی از الزامات و شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس و تحصیل دندانپزشکی در سوئیس می توان به دارا بودن گواهی دیپلم و دوره دبیرستان و همچنین دارا بودن نمره های بالا در دروس شیمی، زیست شناسی و فیزیک اشاره کرد. علاوه بر این به دلیل تدریس دوره های پزشکی و دندانپزشکی به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی دانشجویان باید دارای یکی از مدارک تسلط و مهارت به این زبان ها باشند.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

دانشجویان برای تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی سوئیس باید دارای مدارک لازم باشند و این مدارک را تا قبل از ددلاین های مشخص شده ارسال کنند. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئیس موارد زیر را می توان نام برد:

·مدرک و گواهی دوره دبیرستان

برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس، دارا بودن مدرک و گواهی دوره دبیرستان از یک موسسه معتبر ضروری است. علاوه بر این دانشجویان باید به طور متوسط دارای 60٪ نمره در دروس  PCB (فیزیک، شیمی و زیست شناسی) برای پذیرش در بهترین دانشگاه ها برای پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس باشند.

·پاسپورت با اعتبار کافی و ویزای دانشجویی

دارا بودن پاسپورت معتبر و ویزای دانشجویی برای همه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در هر دوره در هر دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی سوئیس الزامی است. دانشجویان بین المللی بهتر است حداقل 3 ماه قبل از تاریخ مورد انتظار سفر به سوئیس برای اخذ ویزای خود اقدام کنند.

·ریزنمره های تحصیلی و شایستگی های تحصیلی

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در بالاترین رشته علوم پزشکی باید دارای شایستگی ها و صلاحیت های تحصیلی باشند و ریزنمره های تحصیلی آن ها در طول دوره دبیرستان باید این شایستگی را اثبات کند.

·رزومه علمی تحصیلی و انگیزه نامه

رزومه علمی تحصیلی، توصیه نامه های تحصیلی از اساتید مقطع قبل و SOP یا انگیزه نامه قدرتمند با بیان هدف از تحصیل در این رشته ها از دیگر مدارک لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس است.

·مدرک مهارت زبان و آزمون NEET

دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های سوئیس باید دارای مدرک زبان بر اساس زبان تحصیلی آن دانشگاه و نمره لازم از آزمون مقدماتی NEET باشند.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئیس

دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی برای پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس برای دانشجویان بین المللی ضروری است. دوره های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های سوئیس به زبان های آلمانی، انگلیسی و در برخی کالج ها به زبان فرانسوی تدریس می شود. کالج های پزشکی در سوئیس از زبان های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی به عنوان ابزار آموزشی برای تدریس به دانشجویان استفاده می کنند، اما بیشتر برنامه های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی ارائه می شود. مدارک معتبر برای زبان انگلیسی و آزمون های مورد نیاز بر اساس نمرات آها عبارت اند از:

  • مدرک زبان انگلیسی تافل 80 تا 100
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 تا 7

آزمون مقدماتی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئیس

پذیرش در دانشکده های پزشکی سوئیس قوانین و محدودیت های خاصی برای متقاضیان خارجی دارد. یک سیستم numerus clausus تعداد پذیرش های تحصیلی را محدود می کند. در واقع دانشگاه ها یا دارای یک فرآیند انتخاب داخلی سختگیرانه هستند یا یک آزمون ورودی برگزار می کنند. دانشجویان باید برای این آزمون ورودی از طریق وب سایت دانشگاه درخواست دهند و مبلغ 200 فرانک پرداخت کنند. این آزمون صلاحیتی معمولاً هر سال در ماه جولای برگزار می شود. این آزمون به زبان آلمانی در دانشگاه های بازل، برن چور، لوسرن، سنت گالن، سوهر و زوریخ، به زبان فرانسوی در دانشگاه فریبورگ و به زبان ایتالیایی در لوگانو برگزار می شود. دانشجویان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها باید مدرکی مبنی بر تسلط به زبان مورد نظر ارائه دهند. برخی از دانشگاه ها ممکن است دانشجویان را ملزم به گذراندن برخی از آزمون های استعداد به عنوان آزمون ورودی کنند. دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش از دوره های پزشکی و دندانپزشکی و همچنین دوره های کارشناسی  medicakدر بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس، باید دارای نمره آزمون ورودی ملی (NEET) مناسب باشند.

فرآیند پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

دانشجویان برای تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی سوئیس باید مراحل اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی را طی کنند. راهنمای گام به گام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس در دانشگاه های برتر عبارت است از:

  • دوره پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس را نهایی کنید و بهترین دانشگاه ارائه دهنده آن دوره را بررسی کنید.
  • به وب سایت رسمی آن دانشگاه مراجعه کنید و تمام داده های مربوط به معیارها و شرایط و فرآیند پذیرش را به دقت مطالعه و بررسی کنید.
  • بارگذاری کپی اسکن شده از همه مدارک مورد نیاز (ریز نمره های تحصیلی، CV، مدرک زبان آیلتس یا تافل، نمره آزمونNEET ) را انجام دهید.
  • فرم درخواست مورد نظر را تکمیل کرده و هزینه را بپردازید.
  • مصاحبه با مدیران دانشگاه مربوطه را انجام دهید. این یک فرصت عالی برای نمایش مهارت ها و حضور ذهن شما است.
  • با دریافت نامه اخذ پذیرش تحصیلی و یا پذیرش مشروط پس از پایان مصاحبه می توانید صندلی خود را در دانشگاه مورد نظر رزرو کنید.
  • با موافقت با شرایط و ضوابط دانشگاه، هزینه ها را پرداخت کنید.

بورسیه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

دانشجویان بین المللی به منظور دریافت حمایت مالی و تامین هزینه های تحصیل  پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس، می توانند برای اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف برای دانشجویان بین المللی درخواست دهند. برخی از بورسیه های محبوب برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره پزشکی و دندانپزشکی سوئیس را دارند و نیاز به حمایت های مالی برای پرداخت بخشی از هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور را دارند، عبارت است از:

·کمک هزینه تحصیلی  EPFL Excellence

EPFL  به برجسته ترین دانشجویان سال اول کارشناسی در همه رشته ها از جمله رشته های پزشکی و دندانپزشکی کمک هزینه تحصیلی عالی ارائه می دهد.

میزان بورسیه: 10.000 فرانک سوئیس

·مسابقه بین المللی حمایت از دانشجویان International Students Support Contest

هدف این بورسیه ارائه کمک های مالی به دانشجویانی است که بدون تامین مالی کافی همسویی با ارزش های دانشگاه های سوئیس را نشان می دهند و می خواهند تحصیلات خود را در رشته های پزشکی و دندانپزشکی سوئیس ادامه دهند.

میزان بورسیه: حداکثر 20.000 فرانک سوئیس

·بورسیه تحصیلی  Doc24 Legatet

این بورسیه به دانشجویانی اعطا می شود که برای تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی سوئیس به حمایت مالی نیاز دارند. این بورسیه مبتنی بر شایستگی های تحصیلی است.

میزان بورسیه: حداکثر 15.000 فرانک سوئیس

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی سوئیس در سال 2023-2024

بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی سوئیس در سال 2023-2024 برای تحصیل در رشته پزشکی MBBS و دندانپزشکی عبارت است از:

بهترین دانشگاه های پزشکی سوئیس در سال 203-2024برای رشتهرتبه در میان دانشگاه های اروپارتبه در میان دانشگاه های جهانتعداد  دانشجویان در حال تحصیل
دانشگاه زوریخ

University of Zurich

پزشکی84525.732
دانشگاه برن

University of Bern

پزشکی239718.576
دانشگاه ژنو

University of Geneva

پزشکی8024717.744
دانشگاه لوزان

University of Lausanne

پزشکی8325016.919
دانشگاه بازال

University of Basel

پزشکی9126912.811
موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس

Swiss Federal Institute of Technology Zurich

پزشکی13237423.420
موسسه تکنولوژی فدرال لوزان

Federal Institute of Technology Lausanne

پزشکی14240412.576

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی سوئیس در سال 203-2024برای رشتهرتبه در میان دانشگاه های اروپارتبه در میان دانشگاه های جهانتعداد  دانشجویان در حال تحصیل
دانشگاه زوریخ

University of Zurich

دندانپزشکی3925.732
دانشگاه برن

University of Bern

دندانپزشکی2418.576
دانشگاه ژنو

University of Geneva

دندانپزشکی165717.744
دانشگاه لوزان

University of Lausanne

دندانپزشکی5514516.919
دانشگاه بازال

University of Basel

دندانپزشکی16752012.811
موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ سوئیس

Swiss Federal Institute of Technology Zurich

دندانپزشکی17153123.420
موسسه تکنولوژی فدرال لوزان

Federal Institute of Technology Lausanne

دندانپزشکی18255412.576
خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

خدمات موسسه اصطهباناتی در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

این روزها تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی سوئیس برای بسیاری از متقاضیان ایرانی دیگر یک آرزو و رویا نیست. در واقع بسیاری از متقاضیان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی سوئیس درخواست می دهند و با اخذ پذیرش راهی این کشور برتر جهان می شوند. البته روند اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی چندان راحت نیست و این متقاضیان مسئولیت این کار مهم را به کارشناسان و مشاوران موسسه های مهاجرتی واگذار می کنند. یکی از موسسه های موفق در این زمینه گروه مشاوران موسسه مهاجری اصطهباناتی است که با سال ها تجربه و موفقیت های متعدد در زمینه اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به کشورهای اروپایی به عنوان یک موسسه موفق می درخشد. مشاوران موسسه ما با آگاهی از شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس و هزینه های تحصیلی و بورسیه می توانند راهنمایی های سودمندی به متقاضیان ارائه دهند. از جمله خدمات موسسه ما اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی، تهیه انگیزه نامه تحصیلی قوی، اخذ ویزای تحصیلی و پیگری پرونده های مهاجرت تحصیلی را می توان نام برد.

کار حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

هیچ محدودیت کاری برای کار پاره وقت دانشجویی از کشورهای اتحادیه اروپا وEFTA  وجود ندارد، اما دانشجویان از دیگر کشورهای جهان برای کار حین تحصیل در سوئیس باید دارای شرایط لازم باشند. از جمله شرایط کار حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس موارد زیر را نام برد:

·دارا بودن مدرک زبان

برای کار حین تحصیل در سوئیس، دانشجو باید حداقل یکی از زبان های رایج در این کشور از جمله آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی را فرابگیرد.

·قانون کار 15 ساعت در هفته

دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در طول یک ترم تحصیلی فقط تا 15 ساعت در هفته مجاز به کار هستند، اما در طول تعطیلات، می توانند کار تمام وقت انجام دهند.

·قانون دارا بودن مجوز اقامت 6 ماهه

دانشجوی بین المللی باید حداقل 6 ماه قبل از یافتن کار به عنوان دانشجو در سوئیس زندگی کرده باشد.

بهترین برنامه های دندانپزشکی سوئیس در سال 2023-2024

بر اساس گزارش های سایت Erudera (بزرگترین و به روزترین پایگاه داده برنامه های تحصیلی دندانپزشکی موجود در سوئیس) 15 برنامه تحصیلی دندانپزشکی در 5 کالج و دانشگاه در سوئیس ارائه می شود. بهترین برنامه های تحصیلی دندانپزشکی در سوئیس برای سال 2023-2024 عبارت است از:

·دانشگاه زوریخ  University of Zurich

مقطع تحصیلی: دکترای دندانپزشکی،  کارشناسی ارشد دندانپزشکی

زبان تحصیل: آلمانی

·دانشگاه ژنو  University of Geneva

مقطع تحصیلی: دکترای دندانپزشکی

زبان تحصیل:  انگلیسی

·دانشگاه ژنو  University of Geneva

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد دندانپزشکی

زبان تحصیل:  فرانسوی

·دانشگاه برن  University of Bern

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ارتودنسی

·دانشگاه ژنو  University of Geneva

مقطع تحصیلی: کارشناسی دندانپزشکی

·دانشگاه برن  University of Bern

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ایمپلنت

·دانشگاه برن  University of Bern

مقطع تحصیلی: کارشناسی دندانپزشکی

·دانشگاه بازل University of Basel

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد ارتودنسی لینگوال Lingual Orthodontics

·دانشگاه زوریخ  University of Zurich

مقطع تحصیلی: ایمپلنتولوژی دهان Oral Implantology

·دانشگاه علمی کاربردی کالایدوس Kalaidos University of Applied Science

مقطع تحصیلی: کارشناسی بهداشت دندان

·دانشگاه ژنو  University of Geneva

دندانپزشکی زیبایی میکرو تهاجمی Microinvasive Aesthetic Dentistry

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد

زبان تحصیل: انگلیسی

دیگر رشته های گروه علوم پزشکی در سوئیس

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی سوئیس رشته های دیگری را در زیرگروه علوم پزشکی به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می کنند. از دیگر رشته های گروه علوم پزشکی در سوئیس و تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته ها در سال 2023-2024 موارد زیر را می توان نام برد:

  • آناتومی و فیزیولوژی: 9 دانشگاه
  • بیهوشی: 8 دانشگاه
  • شنوایی شناسی: 8 دانشگاه
  • اخلاق پزشکی: 9 دانشگاه
  • مهندسی زیست پزشکی: 8 دانشگاه
  • تخصص قلب و عروق: 8 دانشگاه
  • روانشناسی بالینی: 10 دانشگاه
  • پزشکی زیبایی: 8 دانشگاه
  • پرستاری مراقبت های ویژه: 7 دانشگاه
  • تخصص پوست و مو: 6 دانشگاه
  • اپیدمیولوژی: 7 دانشگاه
  • پزشکی خانواده: 6 دانشگاه
  • پزشکی قانونی: 9 دانشگاه
  • گوارش و کبد: 7 دانشگاه
  • علوم بهداشتی: 13 دانشگاه
  • مدیریت مراقبت های بهداشتی: 14 دانشگاه
  • ایمونولوژی: 10 دانشگاه
  • فیزیک پزشکی: 8 دانشگاه
  • جراحی مغز و اعصاب: 8 دانشگاه
  • پرستاری: 7 دانشگاه
  • زنان و زایمان(OB-GYN) : 8 دانشگاه
  • کاردرمانی: 12 دانشگاه
  • انکولوژی و تحقیقات سرطان: 10 دانشگاه
  • چشم پزشکی: 8 دانشگاه
  • بینایی سنجی: 10 دانشگاه
  • ارتودنسی: 8 دانشگاه
  • پیراپزشکی و اورژانس: 7 دانشگاه
  • آسیب شناسی: 9 دانشگاه
  • اطفال: 7 دانشگاه
  • فارماکولوژی: 8 دانشگاه
  • داروسازی: 9 دانشگاه
  • فیزیوتراپی: 14 دانشگاه
  • جراحی پلاستیک: 7 دانشگاه
  • روانپزشکی: 9 دانشگاه
  • بهداشت عمومی: 13 دانشگاه
  • پرتو درمانی: 8 دانشگاه
  • رادیولوژی و پزشکی هسته ای: 8 دانشگاه
  • تنفس درمانی: 8 دانشگاه
  • مددکاری اجتماعی: 8 دانشگاه
  • سونوگرافی: 8 دانشگاه
  • علم ورزش: 8 د انشگاه
  • پزشکی ورزشی: 12 دانشگاه
  • جراحی: 9 دانشگاه
  • سم شناسی: 7 دانشگاه
  • اورولوژی: 8 دانشگاه
  • دامپزشکی: 7 دانشگاه
  • ویروس شناسی: 9 دانشگاه
هزینه تحصیل در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس

شهریه دانشگاه های سوئیس در سال 2023-2024

دانشگاه های دولتی سوئیس بودجه قابل توجهی از دولت دریافت می کنند. به همین دلیل هزینه های تحصیل در سوئیس در مقایسه با هزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلستان یا آمریکا مقرون به صرفه تر است.

·متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئیس

مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: در حدود 400 تا 3700 یورو در سال

مقطع دکترا: در حدود 100 تا 900 یورو در سال

·متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی سوئیس

شهریه دانشگاه های خصوصی: در حدود 43.000 یورو در سال

هزینه های زندگی در سوئیس در سال 2023

زندگی در گران ترین کشور جهان هزینه های بالایی دارد. در واقع اقامت و زندگی در یکی از بهترین کشورهای جهان با بالاترین کیفیت و استانداردهای زندگی ارزش هزینه های بالای آن را دارد. البته به طور کلی هزینه های زندگی در هر کشور به سبک و الگوی زندگی هر دانشجوی خارجی بستگی دارد. پرداخت هزینه هایی مانند برق، آب، اینترنت و بیمه های درمانی اجتناب ناپذیرند، اما هزینه های دیگری وجود دارد که می توان در آن ها صرفه جویی کرد؛ برای مثال اقامت در یک آپارتمان مشترک با دیگر دانشجویان ارزان تر از اجاره یک خانه بزرگ در مرکز شهر است. هزینه زندگی هر دانشجوی بین المللی در سال 2023 به طور متوسط 1.600 دلار در ماه بدون احتساب اجاره خانه می باشد. هزینه های اجاره خانه به شهر بستگی دارد و می تواند از 1.900 تا 2.600 دلار متغیر باشد. جدول زیر متداول ترین هزینه های زندگی ماهانه یک دانشجوی بین المللی در سال 2023-2024 را در کشور سوئیس ارائه می دهد.

اجاره بهای یک اتاق در آپارتمان معمولیماهانه در حدود 780 دلار
اجاره بهای یک آپارتمان لوکس در مرکز شهرماهانه در حدود 4.100 دلار
هزینه قبض برقماهانه در حدود 40 دلار
هزینه قبض ابماهانه در حدود 70 دلار
هزینه موبایلماهانه در حدود 40 دلار
هزینه قبض گازماهانه در حدود 6.51 دلار
هزینه اینترنتماهانه در حدود 60 دلار
هزینه خورد و خوراکماهانه در حدود 200 دلار
هزینه صرف غذا در رستورانماهانه در حدود 30 تا 130 دلار
هزینه عضویت در باشگاهماهانه در حدود 100 دلار
هزینه اجاره ماشین یا اسکوترماهانه در حدود 1.800 دلار
هزینه های خانهماهانه در حدود 230 دلار
مجموع3.350 دلار

سخن آخر

در این مقاله در مورد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس در سال 2023-2024 اطلاعات جالبی ارائه شد. علاوه بر این در مورد تحصیل پزشکی در سوئیس توضیح داده شد. برای آگاهی از شرایط تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی کشورهای اروپایی و همچنین هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی می توانید با مشاوران موسسه اصطهباناتی مشاوره کنید. مشاوران موسسه ما با ارائه خدمات مشاوره ای رایگان شما را در مسیر مهاجرت به کشورهای اروپایی تنها نمی گذارند.

1/5 - (1 امتیاز)

18 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

  1. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من امسال دندان پزشکی تورین ایتالیا قبول شدم به زبان ایتالیایی و میتونم آیلتس هم بگیرم میخواستم ببینم همین امسال یا بعد از یک سال میتونم انتقالی بگیرم به دانشکاه سوئیس یا دانمارک و همونجا این رشته رو بخونم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      در صورتیکه دانشگاه مبدا و مقصد شما طرف قرار داد یکدیگر باشند، امکان انتقالی برای شما وجود دارد.

  2. آتوسا گفت:

    سلام برای تحصیل دندان پزشکی هم شرایط مثل پزشکیه؟
    و اصلا میشه ب صورت رایگان در دانشگاه ژنو تحصیل کرد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      بله، شرایط این دو رشته شبیه است، معمولا مقاطع پایین احتمال بورسیه خیلی کم است.

  3. میکائیل گفت:

    سلام من کارشناسی پرستاری دارم حدود پنج کتاب در حیطه پرستاری و پزشکی دارم با دو کتاب بین المللی پزشکی حدود ۵ مقاله بین المللی اسکاپوس و در کل رزومه خوبی دارم و مسلط به زبان انگلیسی و آلمانی و تا حدودی فرانسه هستم آیا میتونم برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های سوئیس اقدام کنم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      اطلاعات کافی برای پاسخ دقیق داده نشده، بهتر است برای اطمینان با دفتر تماس بگیرید.

  4. اشکان گفت:

    سلام
    من دانشجوی دندان پزشکی دانشگاه لرستان هستم دایی من شهر لوزان هستش
    می خواستم ببینم با توجه به شرایطم می تونم دانشگاه لوزان ادامه تحصیل بدم یا خیر؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای ورود به دانشگاه باید شرایط پذیرش را داشته باشید، حضور فامیل برای ارائه تمکن مالی کمک می کند.

  5. مهشاد گفت:

    سلام , من در حال حاضر داروسازی میخونم در کشور مجارستان خواستم بپرسم که امکان انتقال به دانشگاه های سوئیس وجود داره یا نه؟ یا حتی برای ادامه تحصیل و تخصص, ازمون ها به چه صورته و اصلا موافقت میکنند؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای انتقالی گرفتن و تطبیق واحد ابتدا بایستی دانشگاه هدف را مشخص کنید و شرایط پذیرش آن را بررسی کنید. و در صورتی که امکان انتقالی وجود داشته باشد، روال قانونی را از سرگیری کنید.

  6. روژین گفت:

    با سلام و خسته نباشید من دانشجوی رشته پرستاری با معدل 18/5 و مسلط بر زبان انگلیسی میخواستم ببینم در کدام دانشگاه سوئیس میتونم برای کارشناسی ارشد اقدام کنم
    اصلا با این شرایط میتونم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اخذ پذیرش در برخی دانشگاه ها وجود دارد، اخذ پذیرش از دانشگاه های با رنکینگ خوب فقط در صورتی که رزومه خوبی داشته باشید، امکانپذیر است.

  7. امیر محمد گفت:

    با سلام.لطفا درباره ی نحوه ی گرفتن تخصص پزشکی از دانشگاه های فرانسوی زبان سوییس توضیح دهید.با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      مقداری توضیحات این مطلب زیاد است، جهت کسب اطلاعات در این زمینه با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

  8. Sa گفت:

    با سلام
    من دانشجوی پزشکی دانشگاه ازاد هستم و تسلط به زبان انگلیسی دارم و مشغول به یادگیری زبان فرانسوی هم هستم,سوالم اینه که ایا امکانش هست که از یکی از دانشگاه های پزشکی سوییس پذیرش بگیرم و تطبیق واحد انجام بدم و بقیه واحد های پزشکی و در سوییس بخونم؟
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      معمولاً با تطبیق واحد ها موافقت نمی شود.

  9. kasra گفت:

    سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
    معدل دیپلمم 17.60 هست شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس چیه؟باید کالج بخونم؟شرایط کالج چیه؟لطفا رانماییم کنید ممنون میشم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دانشجویانی که فارغ التحصیل سوئیس نباشند، شانس زیادی جهت ورود به دانشگاه های پزشکی این کشور را ندارند. ما می توانیم به افرادی که در سوئیس و یا کشورهای مشابه سیستم آموزش این کشور فارغ التحصیل شده اند کمک هایی در زمینه پذیرش داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *