مهاجرت تحصیلی به انگلستان

انگلستان همواره به خاطر سیستم آموزشی قوی و کیفیت بالای تحصیل، نظر بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جلب کرده است. دانشگاه‌های این کشور توانسته‌اند چندین سال متمادی در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند. به همین علت، مدرک صادر شده آن‌ها اعتبار بسیار بالایی در سراسر جهان دارد. کشور انگلستان بیش از 500 هزار دانشجوی بین‌المللی دارد و این رقم روز به روز در حال افزایش است. جهت اخذ ویزا تحصیلی و پذیرش از برترین دانشگاه های انگلیس، دانشگاه آکسفورد، کینگ لندن، دانشگاه امیپریال کالج و UCL میتوانید با شماره 09426001036 تماس بگیرید و با رزرو مشاوره تخصصی اقدامات لازم برای اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی انگلیس را انجام دهید .

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در انگلیس

دانشجویان برای تحصیل در انگلستان باید واجد شرایط زیر باشند:

شرط لازمتوضیحات
دانش زبان انگلیسیدانشجو باید برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان، در حد نیاز زبان انگلیسی بداند. برای این منظور متقاضیان می‌توانند گواهینامه IELTS یا TOEFL بگیرند.
مدرک تحصیلیدانشجو باید مدرک تحصیلی معتبر داشته باشد. مدارک معتبر شامل دیپلم دبیرستان، پیش دانشگاهی، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می‌شود.
رزومهمتقاضی باید رزومه مفصلی از تحصیلات، تجربیات کاری، فعالیت‌های خارج از درس و سایر فعالیت‌هایی که به مرور زمان انجام داده است را تهیه کند.

 

توصیه نامهمتقاضی تحصیل در این کشور باید حداقل دو توصیه نامه از اساتید یا کارفرمایان سابق خود ارائه کند.
مصاحبهدر بعضی موارد، احتمال دارد دانشگاه از دانشجو بخواهد که در یک مصاحبه شخصی شرکت کند. در این مصاحبه، دانشجو می‌تواند درباره تحصیلات، تجربیات کاری و اهداف آینده خود صحبت کند.

 

مقاطع تحصیلی در انگلستان

سیستم آموزشی تحصیل در انگلستان مبتنی بر پنج مرحله تحصیلی زیر است:

مقطع تحصیلیرده سنی
پیش‌دبستانی۳ تا ۵ سال
دبستان۵ تا ۱۱ سال
دبیرستان۱۱ تا ۱۶ سال
آموزش پیشرفته۱۶ تا ۱۸ سال
آموزش عالیبالای ۱۸ سال

تحصیل در مدارس انگلستان از سن ۵ الی ۱۶ سالگی به صورت اجباری بوده اما تصمیم‌گیری در زمینه ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بر عهده دانش آموز و والدین اوست.

تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان

تحصیل در انگلستان در مقطع لیسانس در دانشگاه‌های این کشور مستلزم سپری کردن یک دوره 3 ساله است. دوره‌های لیسانس در این دانشگاه‌ها به شیوه‌های مختلفی به دانشجویان ارائه می‌شود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوره لیسانس هنر “BA”
  • دوره لیسانس آموزش “BED”
  • لیسانس مهندسی “BENG”
  • دوره لیسانس علوم “BSC”

متقاضیانی که قصد دارند از طریق تحصیل پزشکی در انگلستان مهاجرت کنند، پس از پایان دوره متوسطه باید در آزمون ورودی شرکت نموده و در صورت کسب نمره قبولی قادر خواهند بود وارد دانشگاه پزشکی انگلستان شوند.

برای تحصیل در انگلیس در دوره لیسانس نیز باید دانشجویان ابتدا باید از سمت یکی از دانشگاه‌های انگلستان، نامه پذیرش تحصیلی دریافت کرده و پس از آن برای دریافت ویزای دانشجویی انگلستان به نام TIER 4  اقدام کنند.

برای مهاجرت به انگلستان و تحصیل در مقطع لیسانس در انگلستان باید حداقل آیلتس 6 داشته باشید. علاوه بر این، داشتن مدرک دیپلم 12 ساله نیز از جمله شرایط مهم اخذ پذیرش محسوب می‌شود. از مواردی که دانشجویان به آن توجه بسیاری دارند هزینه تحصیل در این کشور در مقطع لیسانس نسبت به شهر و امتیاز دانشگاه متغیر است. این هزینه را به صورت میانگین باید سالیانه بین 10 تا 15 هزار پوند در نظر گرفت.

نمره مورد نیاز آیلس برای تحصیل در انگلستانتحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور انگلستان معمولاً 1 سال است. کوتاه بودن مدت این دوره نسبت به سایر کشورهای اروپایی یک امتیاز مهم محسوب می‌شود. با توجه به واحد پولی انگلستان یعنی پوند ارزش بالاتری نسبت به یورو دارد، هزینه‌های تحصیل در طول دوره یک ساله فوق لیسانس در انگلستان با سایر کشورهای اروپایی کمتر و یا برابر خواهد بود.

از جمله شرایط پذیرش در مقطع فوق لیسانس در انگلستان، مدرک آیلتس با حداقل نمره 6/5 است. با این وجود دانشجویانی که تمایل به تحصیل در انگلیس با نمره آیلتس 6 را دارند، می‌توانند با ورود به دورهPRE MASTER  ، سطح دانش زبان خود را ارتقا دهند. در دوره  PRE MASTER، علاوه بر تدریس زبان به ارائه دروس مرتبط با رشته تحصیلی نیز پرداخته می‌شود که دانشجویان را دوره اصلی آماده خواهد کرد.

هزینه‌های تحصیل در انگلستان در مقطع فوق لیسانس در این کشور نسبت به شهر و امتیاز دانشگاه متغیر بوده و به صورت میانگین بین 11 تا 15 هزار پوند برآورد می‌شود.

انواع دوره‌های تحصیلی ارشد در انگلیس

انگلستان تنوع رشته‌ای بالایی دارد. برخی از پرطرفدارترین این رشته‌ها در دوره کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد معماری
  • کارشناسی ارشد علوم
  • کارشناسی ارشد مهندسی
  • کارشناسی ارشد هنر
  • کارشناسی ارشد هنرهای زیبا
  • کارشناسی ارشد حقوق

تحصیل در مقطع دکتری در انگلستان

کشور انگلستان دانشجویانی را که موفق به گذراندن دوره فوق لیسانس شده‌اند در دوره دکتری پذیرش خواهد کرد. با این حال برای دریافت پذیرش در مقطع دکتری باید بتوانید رزومه قوی ارائه داده و مهارت‌های زبان انگلیسی خود را با مدرک آیلتس با حداقل امتیاز 7 اثبات کنید. دانشجویانی که امتیاز آیلتس آن‌ها پایین‌تر از 7 باشد می‌توانند جهت شرکت در دوره PRE PHD اقدام کرده و طی این دوره سطح زبان خود را ارتقا دهند. پس از رسیدن به سطح زبان مورد نظر، متقاضی مجاز است وارد دوره دکتری شود.

متقاضیان تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری نیاز به سوپروایزر یا استاد راهنما از دانشگاه‌های این کشور دارند. مدت زمان لازم برای گذراندن دوره دکتری در انگلستان به صورت تمام وقت، 3 سال و نیمه وقت نیز حدود 6 سال است.

هزینه تحصیل در این مقطع کمی گران بوده و دانشجویان اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت سالیانه 6000 هزار پوند هستند. این مبلغ برای دانشجویان بین المللی بیشتر است اما آن‌ها می‌توانند بورسیه تحصیلی و کمک هزینه دریافت کنند. بسیاری از دانشگاه‌ها و شوراهای تحقیقاتی در انگلستان، تمام هزینه‌های تحصیل یا بخشی از آن را پشتیبانی می‌کنند. ضمنان دانشجویان دکتری به مدت 30 ساعت در هفته اجازه کار دارند.

نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکتری در انگلیس

داشتن ویزای تحصیلی این کشور برای تحصیل دکتری در انگلستان ضروری است. ویزای تحصیلی انگلستان به نام Tier4 ، یک ویزای امتیازی محسوب می‌شود. برای دریافت ویزای امتیازی باید 40 امتیاز کامل کسب کنید. 10 امتیاز از مجموع 40، منوط به ارائه مدرک زبان متناسب با مقطع تحصیلی مورد نظر است. 10 امتیاز دیگر نیز مشروط به نامه بانکی است که اطلاعاتی نظیر مبلغ تمکن متقاضی را نشان می‌دهد. ارائه نامه تمکن مالی نشان دهنده آن است که متقاضی توانایی پشتیبانی مالی خود برای 9 ماه آینده را دارد. این مبلغ نسبت به شهر و دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید متفاوت خواهد بود. 20 امتیاز باقی مانده از نامه پذیرش نهایی به دست می‌آید.

مدارک لازم برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیل دکترا در انگلستان به شرح زیر است:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک هویتی شناسنامه و کارت ملی
  • سند ازدواج (در صورت تاهل)
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • CAS letter
  • ترجمه تمامی مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • ارائه مدرک آیلتس 7
  • انگیزه نامه

دانشگاه‌های برتر کشور انگلستان

بسیاری از دانشگاه‌های انگلستان همواره در فهرست 100 مرکز آموزش عالی دنیا به چشم می‌خورند. از جمله برترین این مجموعه‌های علمی برای تحصیل در انگلیس توجه شما را به جدول زیر جلب می‌کنیم:

دانشگاه آکسفوردUniversity of Oxford
دانشگاه کمبریجUniversity of Cambridge
امپریال کالج لندنImperial College London
کالج دانشگاهی لندنUniversity College London
دانشگاه ادینبورگUniversity of Edinburgh
دانشگاه منچسترThe University of Manchester
دانشگاه کینگز لندنKing’s College London
دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندنLondon School of Economics and Political Science
دانشگاه بریستولUniversity of Bristol
دانشگاه وارویکThe University of Warwick

هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه‌ تحصیل در انگلستان به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل مقطع و رشته تحصیلی، دانشگاه مورد نظر، محل قرارگیری دانشگاه و شهر محل اقامت دانشجو می‌شود. مشاوران ما در موسسه اصطهباناتی شما را در اطلاع تمامی هزینه‌های پرداختی برای تحصیل در انگلیس خواهند گذاشت.

در جدول زیر به هزینه‌های تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف پرداخته شده است :

مقطع تحصیلیمیزان شهریه پرداختی در سال (بر حسب پوند)
دبیرستان17000-35000
دوره A-level21000
دوره Foundation21000
کارشناسی38000-10000
کارشناسی ارشد22000-14000
دکتری48000-36000

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

هزینه‌های مسکن در میان سایر هزینه‌های پرداختی در کشور انگلستان بسیار قابل توجه است. علاوه بر هزینه‌های مسکن باید ماهیانه مبلغی را نیز برای مواد غذایی، هزینه پوشاک، استفاده اینترنت، حمل و نقل و… در نظر بگیرید. در جدول زیر به هزینه‌ زندگی در انگلستان پرداخته شده است:

متوسط حقوق ماهیانه (پس از کسرمالیات)1960 پوند
اجاره یک ساختمان 85 متری70-300د
اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در خارج شهر357-1300 پوند
حمل و نقل عمومی‌45-158 پوند
مخارج ماهیانه یک فرد مجرد (بدون اجاره بها)560 پوند
هر وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت8-25 پوند
مخارج ماهیانه یک خانواده چهار نفره (بدون اجاره خانه)2260 پوند

بورسیه‌های تحصیلی کشور انگلیس

بورسیه‌های تحصیلی مختلفی در انگلستانبه متقاضیان واجد شرایط داده می‌شود تا به دانشجویان بین‌المللی در پرداخت هزینه‌های تحصیلی کمک کند. این بورسیه‌ها شامل موارد زیر است:

بورسیه دولتیبورسیه‌ دولتی تنها به دانشجویانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قصد مهاجرت دارند، اعطا می‌شود. این بورسیه‌ها غالبا بر اساس نیاز مالی و عملکرد تحصیلی دانشجویان به ایشان اهدا خواهد شد. دانشجویان باید برای دریافت این بورسیه‌ها به درخواست خود را به دانشگاه مربوطه ارسال کنند.
بورسیه‌های دانشگاهیبورسیه‌های دانشگاهی نیز بر حسب شرایط، از طریق فرآیند پذیرش دانشگاهی در اختیار دانشجویان برتر داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.
بورسیه‌های ارائه شده توسط سازمان‌های خصوصی و نهادهای مستقلسازمان‌ها و نهادهای خصوصی، بورسیه‌هایی را برای دانشجویان بین المللی در نظر می‌گیرند. این بورسیه‌ها غالبا در رشته‌های خاص از جمله مهندسی، علوم کامپیوتری، حقوق و زبان‌ها ارائه می‌شوند.

همانطور که گفتیم غالبا تحصیل در انگلستان به صورت کاملا رایگان امکان پذیر نیست. دانشجویان و دانش آموزان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل در انگلستان هستند. تنها در صورتی می‌توان به صورت رایگان در این کشور تحصیل کرد که از بورسیه تحصیلی (Scholarship) یا حمایت‌های مالی برخوردار باشید.

بورسیه تحصیلی انگلستان هزینه‌های مختلف دانشگاهی، زندگی، حمل و نقل، درخواست ویزا و حتی بلیط رفت و برگشت به انگلستان را شامل می‌شوند. این در حالی است که کمک هزینه‌های تحصیلی یا به اصطلاح فاند صرفا برای تحصیل به دانشجویان تعلق می‌گیرد و تحصیل آن‌ها حالت نیمه رایگان پیدا می‌کند.

معادل‌ سازی مدارک برای تحصیل در انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان بر اساس سیستم امتیازی است. برای گرفتن ویزای تحصیلی این کشور باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • پاسپورت دارای حداقل 6 ماه اعتبار با صفحه خالی
  • عکس‌ پاسپورتی
  • ارائهمدرک پذیرش از دانشگاه
  • مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه
  • ارائه مدارک مالی از قبیل موجودی بانکی، اسناد اموال، دارایی‌ها و…
  • سوابق تحصیلی و کاری پیشین

ویزای تحصیلی برای تحصیل در انگلیس

گرفتن ویزای تحصیلی انگلستان، یکی از شرایط اصلی برای تحصیل در این کشور محسوب می‌شود. جهت اخذ ویزای تحصیلی ابتدا باید به دانشگاه مورد نظر خود درخواست فرستاده و پس از دریافت پذیرش از آن، برای گرفتن ویزای تحصیلی خود اقدام فرمایید. برای گرفتن انواع ویزای تحصیلی انگلستان می‌بایست از 3 ماه پیش از شروع دوره آموزشی درخواست دهید.

درخواست ویزای تحصیلی انگلیس دو مرحله اصلی  که باید به ترتیب سپری شده باشند:

  1. درخواست تأیید پذیرش برای تحصیل (CAS)
  2. درخواست ویزای دانشجویی

معرفی دوره‌های مهم تحصیلی در انگلیس

سیستم تحصیلی در کشور انگلستان مبتنی بر نظام آموزشی بریتانیایی است. این سیستم مانند نظام تحصیل بولونیایی، از جمله معروف‎ترین و پرکاربردترین نظام‌های تحصیلی جهان به شمار می‌آید. متقاضیان در مقاطع پایه، دوران ابتدایی، متوسطه و آمادگی ورود به دانشگاه در انگلیس را می‌گذرانند و پس از آن وارد دانشگاه خواهند شد. متقاضیان در مقاطع دانشگاهی شانس این را دارند که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در دوره کار- تحصیل آمادگی برای ورود به بازار کار نیز شرکت نمایند و سپس وارد بازار کار این کشور شوند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و تحصیل در انگلیس

برای دریافت پذیرش تحصیلی خود در کشور انگلستان باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی انگلستان
  • گذرنامه معتبر (حداقل 6 ماه اعتبار)
  • عکس پاسپورتی با رعایت الزامات مشخص شده
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی
  • استعلام محل سکونت
  • ارائه مدرک زبان مطابق با دوره تحصیلی برای افراد بالای 18 سال
  • انگشت نگاری

سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل در انگلستان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان باید آیلتس نمره 6 داشته باشید. در بعضی مواقع هم این امکان را دارید که حتی با نیم نمره کمتر هم برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید اما باید با گذراندن دوره پیش از شروع دانشکده، این کمبود را جبران نمایید. در صورتی که متقاضی کارشناسی ارشد باشید، احتمالا به آیلتس 6.5 برای دریافت پذیرش نیاز دارید. اگر نمره شما کمتر از این مقدار بود، باید در دوره Pre Master شرکت کنید تا بتوانید در مقطع ارشد مشغول به تحصیل شوید. نمره آیلتس مورد نیاز برای مقطع دکتری نیز معادل 7 است. در صورت کمبود در این مقطع نیز این امکان برای شما فراهم شده است تا در دوره Pre PHD شرکت کنید.

مزایای تحصیل در انگلیس

تحصیل در کشور انگلستان چه مزایایی دارد

از جمله مهمترین مزایای تحصیل در این کشور باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کیفیت بالای نظام آموزشی انگلستان
  • دارا بودن دانشگاه‌های تراز اول
  • انگلیسی زبان بودن دوره‌های آموزشی
  • پایین بودن سال‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • امکان اقامت پس از دوران تحصیل در این کشور
  • نرخ بیکاری پایین دانشجویان
  • فرهنگ منحصر به فرد و غنی انگلیس
  • ارائه بورسیه‌ها و حمایت مالی انگلستان
  • امکان سفر به کشور‌های مختلف اروپایی ضمن دوران تحصیل
  • دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و تفریحی در انگلستان
  • امکانات بالا از هر نظر
  • هزینه‌ بهداشت و درمان رایگان
  • پایین بودن هزینه‌های تحصیل
  • تنوع و به روز بودن رشته‌ها
  • اعطای ویزای همراه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی

تحصیل در انگلیس

کار دانشجویی در کنار تحصیل در انگلستان

انجام کار دانشجویی در حین تحصیل در انگلستان ممنوعیتی ندارد. مدت زمان مجاز کار دانشجویی در این کشور، 20 ساعت در هفته است. البته در روزهای تعطیل مجاز هستید به‌صورت تمام ‌وقت کار کنید. در صورتی که در ویزای تحصیلی شما، پاره‌وقت بودن دوران تحصیل قید شده باشد، تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید کار کنید.

در صورت داشتن ویزای غیر تحصیلی، مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، اطلاعات لازم در مورد شرایط اشتغال به کار را برای شما شرح خواهند داد.

متقاضیانی که از سراسر جهان برای تحصیل به انگلستان مهاجرت می‌کنند، به فکر کار در این کشور خواهند افتاد. دانشجویان بین‌المللی که کمتر از 16 سال سن داشته باشند مجوز اشتغال به کار ضمن تحصیل در این کشور را نخواهند داشت. افرادی که قصد دارند در کنار تحصیل به کار نیز مشغول شوند باید دانشجو باشند و دانش آموزان اجازه کار ندارند.

تحصیل در کشور انگلستانلیست مشاغل دانشجویی انگلستان

ممکن است پیدا کردن شغل مناسب برای دانشجویان بین‌المللی در انگلستان کمی سخت باشد. به هر جهت بهترین مشاغلی که می‌توانید در این کشور به عنوان یک دانشجو داشته باشید عبارتند از:

  • مسئول پشتیبانی دانشجویان
  • دستیار فروش
  • تحویل‌دار داروخانه
  • پیتزا دلیوری
  • دستیار مراقبت‌های دامپزشکی حیوانات
  • دستیار شخصی
  • دستیار فیزیوتراپ
  • مسئول پذیرش
  • متصدی تاسیسات ورزشی
  • معاون پژوهش
  • نظافتچی منازل
  • پرستار کودک
  • مترجم
  • صندوق‌دار

ویزای همراه آسان در انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلستان همواره به عنوان یکی از بهترین روش‌های نقل مکان به کشورهای سطح بالای اروپایی و آمریکایی محسوب می‌شود. دولت انگلیس در راستای حمایت عاطفی از دانش آموزان و دانشجویان، ویزای همراه خود را با شرایط مشخص صادر می‌کند. این ویزا در تمام مقاطع صادر نخواهد شد. به عنوان مثال ویزای همراه دانش آموزی تحت عنوان گاردین، تنها برای همراهان کودکان بین 4 تا 11 سال است.

سرپرستی دانش آموزان و تأمین امنیت آن‌ها با توجه به امکانات مطلوب مدارس کشور انگلستان، برای دانش آموزان بالای 11 سال بر عهده مدارس است. سرپرست این دانش آموزان نیز از این امکان برخوردارند که با دریافت ویزای توریستی تا حداکثر 6 ماه به فرزندشان بپیوندند. پدر، مادر، خواهر و برادر فرد محصل با اثبات تمکن مالی بالای خود به صورت جداگانه امکان دریافت ویزای توریستی برای حمایت از دانش آموز خود در این را دارند.

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

بسیاری از افراد قصد دارند پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور اقامت کنند. متقاضی با ویزای تحصیلی انگلستان نمی‌تواد مستقیما اقامت دائم دریافت کند. برای دریافت اقامت دائم انگلستان، راه‌های زیر را پیش رو دارید:

اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق کار

بعد از اتمام دوران تحصیل در انگلستان، ویزای تحصیلی نیز به اتمام رسیده و باید قبل از موعد آن برای دریافت ویزای دیگری اقدام کنید. ویزای فارغ‌التحصیلی یا Tier-2 visa یکی از انواع ویزایی است که می‌توانید برای اخذ آن اقدام کنید. دریافت آن به مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. در صورتی که دانشجوی دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشید، مدت این ویزا برای شما 2 سال بوده و اگر دکتری بخوانید، مدت این ویزا 3 سال در نظر گرفته می‌شود. در این مدت دو یا سه ساله باید به دنبال کار باشید.

اشتغال به کار پس از تحصیل در انگلیس باید مرتبط با رشته شما بوده و درآمد آن و شرکتی که شما را استخدام نموده است نیز مورد تایید دولت انگلستان قرار بگیرد. پس از یافتن این شغل باید با کارفرما قرارداد ببندید. پس از آن می‌بایست 5 سال مداوم کار کرده و مالیات پرداخت کنید. بعد از گذشت این دوره 5 ساله، واجد شرایط دریافت اقامت دائم خواهید شد.

اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری

در صورتی که پس از اتمام تحصیل سرمایه لازم را داشته باشید، می‌‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری در انگلستان، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. این مبلغ حدود 2 میلیون پوند است و شرایط خاص زیر را دارد:

  • ابتدا باید یک حساب بانکی یا حساب سرمایه‌گذاری به نام خود در انگلستان باز کنید.
  • مبلغ مورد نظر باید از 2 سال قبل از ثبت درخواست، در یک موسسه مالی مورد قبول انگلستان سپرده شود.
  • باید اثبات کنید که این پول از راه قانونی به‌ دست آمده است.
  • می‌بایست انگلستان محل اصلی زندگی شما شده و دست کم نیمی از زمان خود را در این کشور سپری کنید.
  • سن شما باید بالای 18 سال باشد.
  • عدم سوء سابقه نیز از جمله شرایط لازم برای دریافت این اقامت است.

اقامت پس از تحصیل در انگلستان از طریق ازدواج

روش دیگر اخذ تابعیت انگلستان از طریق ازدواج با یک شهروند انگلیسی است. این مورد نیز شرایط خاصی دارد:

  • سن متقاضی باید حداقل 18 سال و بالاتر باشد.
  • ازدواج با یک شهروند انگلیسی صورت بگیرد.
  • حداقل 3 سال پیش از ثبت درخواست خود در انگلستان اقامت داشته باشید.
  • دانش زبان شما در سطح مناسبی باشد.
  • آزمون Life in the UK test را با موفقیت سپری کنید.
  • در طول 3 سال اخیر نباید بیش از 270 روز را خارج از انگلستان سپری کرده باشید.
  • هیچ سوء سابقه یا قانون شکنی نباید از شما ثبت شده باشد.

سخن پایانی

انگلستان یکی از کشورهای قدرتمند از نظر اقتصادی و سیاسی است که سالانه دانشجویان زیادی را پذیرش می‌کند. تحصیل در این کشور با دریافت اسکولارشیپ به صورت کاملا رایگان بوده و با دریافت فاند نیز نیمه رایگان است. با وجود آن که قیمت پوند کمی بیشتر از یورو است و شما برای تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید، اما از طرف دیگر مدت زمان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در انگلستان کمتر است.

اگر این کشور را برای شروع یا ادامه تحصیلات خود انتخاب کرده‌اید، برای تجربه بهتر، آسان‌تر و کم هزینه‌تر حتما با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشورت کنید.

سوالات متداول تحصیل در انگلستان

  1. آیا تحصیل در انگلیس رایگان است؟

امکان تحصیل کاملا رایگان برای کسانی که بورسیه اسکولارشیپ دارند کاملا رایگان خواهد بود.

  1. آیا امکان کار حین تحصیل در انگلیس وجود دارد؟

دانشجویان می‌توانند حین تحصیل خود هفته‌ای 20 ساعت نیز کار کنند.

  1. شرایط دریافت ویزای همراه انگلستان چیست؟

برای همراهی دانش آموزان، هر یک از اعضای خانواده باید تمکن مالی خود را اثبات کند.

  1. دوره کارشناسی ارشد در انگلیس چند ساله است؟

برای اخذ مدرک کارشناسی از دانشگاه‌های انگلیس تنها لازم است 1 سال در این کشور تحصیل نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *