تحصیل در ایرلند

کشورهای اتحادیه اروپا مقاصد مناسبی برای تحصیل جوانانی است که قصد مهاجرت دارند. یکی از این کشورهای دارای سطح بالای علمی، ایرلند می باشد که موسسات زیادی در سطح جهانی دارد و همچنین هشت دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران است. این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به مباحثی همچون رنکینگ دانشگاه های ایرلند، شرایط تحصیل و ارائه مدارک، هزینه تحصیل، امکان کارو تحصیل همزمان در این کشور و همچنین مزایای تحصیل در ایرلند پرداخته است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد تماس حاصل کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

رنکینگ دانشگاه های ایرلند

ششمین سالانه Us News بهترین رتبه بندی دانشگاه های جهانی برای ارائه بینشی در مورد مقایسه دانشگاه ها در سطح جهانی ارائه شد. از آنجا که تعداد فزاینده ای از دانشجویان قصد ثبت نام در دانشگاه های خارج از کشور خود را دارند، رتبه های برتر دانشگاه های جهانی که به طور کلی روی تحقیقات علمی و شهرت مدارس به طور کلی و نه بر روی برنامه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد جداگانه آنها متمرکز است، می تواند به متقاضیان کمک کند که به طور دقیق دانشگاه ها را مقایسه کنند. محاسبه رتبه ها با استفاده از 13 شاخص و وزن بود كه US News برای اندازه گیری عملکرد تحقیق جهانی انتخاب كرد. هر یک از 1500 مدرسه رتبه برتر در usnews.comدارای پروفایل هستند و لیست کلی جهانی و همچنین رتبه های عددی را برای 13 شاخص ذکر شده برای هر دانشگاه و به دانشجویان اجازه می دهد جایگاه هر دانشگاه را در هر شاخص مقایسه کنند.دانشجویانی که مایل به تحصیل در ایرلند هستند می توانند این دانشگاه ها را انتخاب کنند، که براساس رتبه بندی کلی دانشگاه های برتر جهانی رتبه بندی شده اند. این رتبه بندی ها عملکرد تحقیقاتی دانشکده ها و همچنین رتبه های آنها توسط اعضای جامعه دانشگاهی در سراسر جهان و اروپا را در نظر می گیرد.

رنکینگ ملی 2020رنکینگ جهانی 2020نام دانشگاهشهر محل تحصیل
1164Trinity College DublinDublin
=2201-250Royal College of Surgeons in Ireland (RCSI)Dublin
=2201-250University College DublinBelfield
4251-300National University of Ireland, GalwayGalway
=5301-350Maynooth UniversityMaynooth
=5301-350University College CorkCork
7501-600University of LimerickLimerick
8601-800Dublin City UniversityDublin
9801-1000Technological University of DublinDublin

هزینه تحصیل در ایرلند

شهریه ای که شما در ایرلند پرداخت خواهید کرد بسته به دانشگاه هایی که برای تحصیل خود انتخاب می کنید و اینکه با چه ملیتی هستید می تواند متفاوت باشد.این کشور یک طرح رایگان هزینه برای تحصیل در ایرلند در مقطع کارشناسی ارشد نیز دارد. اگر دانشجوی غیر از اتحادیه اروپا باشید که در یک دانشگاه دولتی تحصیل می کنید شما شهریه ای بیشتر از سایر افراد خواهید پرداخت. حتی اگر نیازی به پرداخت شهریه نداشته باشید، احتمالاً مجبور خواهید بود هزینه ثبت نام در حدود 3،000 یورو خواهید بود. اگر اهل هرجای دنیا هستید، فارغ از اینکه در چه سطح تحصیلی شرکت می کنید و در کجا تحصیل می کنید، نیاز به پرداخت هزینه ثبت نام دارید. به طور متوسط باید انتظار داشته باشید بین 8000 تا 20،000 یورو در سال پرداخت کنید. شما ممکن است واجد شرایط دریافت بورس تحصیلی برای کمک به تأمین مالی دوران تحصیل خود باشید، برای اطلاعات با دانشگاه خود تماس بگیرید.

هزینه تحصیل در ایرلند

هزینه تحصیل در ایرلند

هزینه زندگی در ایرلند بسیار شبیه سایر کشورهای اروپایی است. اگر زندگی در یک شهر بزرگتر را انتخاب کنید، بیشتر از شهرهای کوچکتر هزینه می پردازید. به طور متوسط ، توصیه می شود ماهانه بین 1000 تا 1500 یورو بودجه برای خود در نظر بگیرید. این امر شامل هزینه های محل اقامت، مواد غذایی و مسافرت است. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید و بتوانید خوابگاه دانشجویی رزرو کنید، بسشیار به نفع شما خواهد بود زیرا استرس هایی از قبیل مسائل مربوط به حمل و نقل یا اجاره خانه را از بین می برد. اتاق های پردیس به صورت قرعه کشی انجام می شود و برای بعضی خوابگاه ها این شرط وجود دارد که به دانشجویان سال اولی تعلق گیرد.

هزینه خوابگاه دانشجویی در هر دانشگاه متفاوت است که در اینجا نمونه هایی را ذکر کرده ایم.خوابگاه دانشجویی DCU محل اقامت در محیط دانشگاه از 551 یورو ماهاهنه در سال 2015 به 746 یورو در ماه در سال 2019 در محل اقامت کالج پارک افزایش یافته است.اسکان دانشجویی UCD اکنون UCD فقط دانشجویان سال اول و دانشجویان بین المللی را در محوطه دانشگاه اسکان می دهد، بنابراین اگر دانشجوی سال اول باشید، برای دریافت خوابگاه رقابت کمتری وجود دارد. هر چند مقداری افت وخیز را ممکن است متحمل شوید: UCD گرانترین محل اقامت دانشجویی است که هزینه اقامت ماهانه 790 یورو و محل اقامت در Belgrove، 706 یورو در هر ماه است.Maynooth محل اقامت دانشجویی با 900 تختخواب، والدین و دانش آموزان را ترغیب می کند که به جای زندگی در محیط دانشگاه، به دنبال اسکان در اطراف شهر باشند. قیمت ها برای یک اتاق خواب یک تختخوابه در هر ماه 707 یورو و برای یک اتاق مشترک 511 یورو در ماه است.

هزینه دیگری که دانشجویان باید در نظر بگیرند بیمه درمانی است. اگر دارنده کارت EHIC باشید، می توانید به طور رایگان به هر مراقبت بهداشتی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید. اگر صاحب کارت EHIC نیستید، لازم است که از بیمه درمانی معتبر برخوردار شوید. اگر قبلاً در کشور خود دارای بیمه بوده اید، باید مطمئن شوید که در ایرلند نیز معتبر باشد. اگر از قبل بیمه ندارید ، باید بیمه دانشجویی را خریداری کنید که شما را برای مدت زمان تحصیل تحت پوشش خود قرار دهد. ایرلند کشوری با هزینه های مقرون به صرفه برای دوران زندگی دانشجویی می باشد.

رشته تحصیلیکارشناسیتحصیلات تکمیلی
بیزینس€9,850 – €19,500€9950 – €34,500
مهندسی€9,850 – €25,500€9950 – €25,000
علوم و فناوری€9,850 – €25,500€9950 – €27,000
هنر و علوم انسانی€9,850 – €19,500€9950 – €19,000
علوم پزشکی€39,500- €55,000€18,000 – €32,000

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در ایرلند

تحصیلات در ایرلند برای اتباع ایرلندی و ساکن اتحادیه اروپا در همه سطوح رایگان است. این شامل تحصیلات دانشگاهی نیز می شود. با این حال، این مزایا برای دانشجویان بین المللی کاربرد ندارد.ورود به دوره های کارشناسی (دوره های دروس معمولی و افتخاری) به طور کلی از طریق دفتر مرکزی برنامه های کاربردی (CAO) انجام می شود. به این ترتیب، دانشجویان آینده نگر از طریق CAO درخواست می کنند تا بطور جداگانه در هر دانشگاه درخواست دهند. زمان جذب دانشجویان برای ترم پاییز در ایرلند از ماه سپتامبر آغاز می شود و زمان اپلای ترم بهار در فوریه آغاز می شود. برخی دانشگاه ها ممکن است در طول سال نیز ثبت نام کنند.

سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (IELTS) و آزمون زبان انگلیسی (TOEFL) و دیگر آزمون های استاندارد زبان مورد قبول هستند که برای اخذ پذیرش در دانشکده ها لازم است. هر دو آزمون از قالب ها، ساختارهای مشخص توسط سایت دانشگاه اعلام می شود. این تست ها به طرق مختلف متفاوت هستند اما بسیاری از دانشکده ها نمره هر یک از دو آزمون را می خواهند. بنابراین، دانشجو باید تصمیم بگیرد که برای چه امتحانی میخواهد شرکت کند.برای هر دوره، حداقل نمره علمی 60٪ و بالاتر در استاندارد XII لازم است. مبانی و برنامه های دیپلم برای دانشجویانی که حدود 50٪ از آنها را تأمین کرده اند در دسترس است. دانشجو قبل از ورود به برنامه تحصیل دانشگاهی باید 18 سال سن خود را تمام کرده باشد. یادآوری این نکته حائز اهمیت است كه حتی اگر شرایط ورود در دانشگاه های ایرلند كمتر باشد، استاندارد تحصیلات اینگونه نیست. از این رو، شما باید با دقت در طی چند سال آینده توانایی خود را در کنار آمدن با سطح بالای آموزش تقویت کنید. مدارکی که برای تحصیل در کشور ایرلند مورد نیاز است، به شرح زیر است:

  • رونوشت های دانشگاهی: برگه های علامت گذاری استاندارد X ، XII و مدرک لیسانس (در صورت وجود)
  • نمرات TOEFL یا IELTS مبتنی بر اینترنت
  • اگر تجربه کار دارید، دو توصیه نامه (LOR) از کارفرمایی که شما را به خوبی می شناسد و می تواند در مورد توانایی های حرفه ای شما اظهار نظر کند
  • هدف از تحصیل (SOP)
  • رزومه علمی
  • نمونه کارها (در صورت دانشجویانی که متقاضی دوره های هنری و طراحی یا برنامه های معماری هستند)
  • (گواهی نامه ها / دستاوردها در سطح کشور و ملی و فعالیتهای فوق برنامه)
  • اثبات بودجه مالی
  • بیمه سلامت
  • کپی گذرنامه

کپی های این اسناد باید به انگلیسی ترجمه شده و توسط موسسه آموزشی یا دفتر اسناد رسمی تأیید شود.

فرآیند پذیرش: برای دوره های کارشناسی، دانشگاه های ایرلند از طریق دفتر مرکزی برنامه های کاربردی (CAO) یک سیستم ثبت نام آنلاین را دارند.برای تهیه اطلاعات اولیه خود، ارسال نسخه اسکن شده اسناد، نمره TOEFL / IELTS و پرداخت هزینه برنامه باید در وب سایت CAO ایجاد حساب کاربری کنید. از طریق این حساب از روند درخواست و مراحل آن مطلع می شوید. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز تماس حاصل کنید.

اقامت تحصیلی در ایرلند

شهروندان برخی از کشورها که مایل به گذراندن دوره تحصیل در ایرلند هستند، باید قبل از سفر به این کشوردرخواست ویزا کنند تا وارد ایرلند شوند. اطلاعات مربوط به کسانی که به ویزای ورود نیاز دارند در زیر آورده شده است:اگر شما از یک کشور غیر EEA برای تحصیل در ایرلند می آیید، باید در یک دوره تمام وقت که در لیست موقت برنامه های واجد شرایط (ILEP) ثبت نام کنید.متقاضیان ویزا باید برای اخذ ویزای خود بصورت آنلاین اقدام کنند. به “نحوه درخواست” مراجعه كنید. اگر مایل به گذراندن کمتر از 3 ماه در ایرلند هستید، باید برای ویزای تحصیلی C اقدام کنید. اگر دوره شما بیش از 3 ماه طول بکشد ، باید برای ویزای تحصیل D مراجعه کنید. شما باید موارد زیر را با درخواست ویزا ارائه دهید. (لطفا به یاد داشته باشید، اسناد اصلی لازم است و باید به زبان انگلیسی باشد یا همراه با ترجمه معتبر):

  • نامه قبولی از یک مدرسه یا کالج یا دانشگاه شناخته شده در ایرلند که تأیید می کند در دوره تحصیلی پذیرفته شده اید. این دوره تحصیلی باید تمام وقت (یک سال تحصیلی) باشد و حداقل 15 ساعت در هفته مطالعه داشته باشید.
  • شواهدی از توانایی تحصیلی شما برای پیگیری دوره انتخاب شده از طریق زبان انگلیسی (اگر یک دوره زبان انگلیسی باشد).
  • شواهدی مبنی بر اینکه هزینه های این دوره به طور کامل پرداخت شده است.
  • شواهدی مبنی بر اینکه بودجه کافی (7000 یورو) دارید تا بتوانید خود را برای قسمت اولیه اقامت خود اداره کنید.
  • شواهدی مبنی بر اینکه شما یا یک حامی مالی حداقل به 7000 یورو برای هر سال تحصیلی بعدی خود، علاوه بر هزینه های دوره برای هر یک از آن سالها، دسترسی دارید.
  • شواهدی مبنی بر اینکه بیمه پزشکی خصوصی دارید
  • توضیحی درباره هرگونه فاصله زمانی تحصیلی
  • تأیید اینکه قصد دارید هنگام ترک ایرلند به کشور محل اقامت دائم خود برگردید.
  • بیانیه بانکی که دوره شش ماهه را بلافاصله قبل از درخواست ویزا شما را پوشش می دهد.
  • تأیید رسمی مبنی بر دریافت بورس تحصیلی را تهیه کنید (در صورت وجود)
اقامت تحصیلی در ایرلند

اقامت تحصیلی در ایرلند

به یاد داشته باشی ، اعطای ویزای دانشجویی برای تحصیل در ایرلند ، حق اتوماتیک كسانی را برای پیوستن یا بازدید شما در ایرلند (اعم از اینكه خویشاوند باشد یا خیر) به شما اختصاص نمی دهد.

شما باید شواهدی ارائه دهید که به بودجه کافی برای تأمین شهریه و هزینه های زندگی خود، بدون مراجعه به بودجه عمومی یا اتکا به اشتغال گاه به گاه، دسترسی داشته باشید.

کار دانشجویان همزمان با تحصیل در ایرلند

دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل تمام وقت حداقل یک سال در یک دوره که منجر به یک مدرک تحصیلی به رسمیت شناخته شده میشود، در حال حاضر مجوز برای کار در ایرلند احتیاج ندارند و میتوانند به کار پاره وقت بپردازندو دانشجویانی که دارای تمبر معتبر مهاجرت هستند فقط در ماههای ژوئن ، ژوئیه، آگوست و سپتامبر و تا 15 ژانویه مجاز به کار 40 ساعت در هفته خواهند بود. در سایر مواقع دانشجویانی که دارای تمبر مهاجرت هستند محدود به کار به میزان 20 ساعت در هفته خواهد بود.
شرایطی که اجازه مجوز کار به دانشجویان داده می شود:

  • با GNIB ثبت شده است
  • ثبت نام در یک برنامه شناخته شده منجر به صلاحیت شناخته شده توسط وزیر آموزش و مهارت
  • شرکت در یک برنامه تمام وقت آموزش در NFQ سطح 7 یا بالاتر
  • انجام حداقل 15 ساعت مطالعه روزانه
  • دریافت شهریه، برای تحصیل بین ساعات 8 صبح تا 6 عصر در هفته برای حداقل 25 هفته در سال

دانشجویان بین المللی که شرایط فوق را رعایت می کنند و مایل به کار در ایرلند هستند، باید یک شماره خدمات عمومی شخصی (شماره PPS) دریافت کنند. یک کارفرما فقط می تواند به کارمندان با شماره PPS حقوق پرداخت کند، وجوه معمولاً فقط به حساب بانکی ایرلند پرداخت می شود. دانشجویان همچنین ملزم به رعایت مشارکت اجتماعی جهانی (USC)، پرداخت بیمه اجتماعی مرتبط (PRSI)، قوانین اشتغال و الزامات مالیاتی هستند. قبل از استخدام دائم دوره آزمایشی غیر معمول نیست. حداقل دستمزد ایرلند 9.15 یورو در ساعت است.افراد پس از پایان تحصیل واجد شرایط دریافت اقامت به مدت حداکثر تا دوازده ماه هستند.

لطفا توجه داشته باشید: فارغ التحصیلان دارای تحصیل در سطح 9 یا بالاتر در چارچوب ملی واجد شرایط بودن برای برنامه، در ابتدا برای دوازده ماه مجوز دریافت می کنند. این دوره برای دوازده ماه دیگر (با توجه به محدودیت هشت سال کلی) تمدید می شود که وی برای دستیابی به شغل مناسب در مقاطع تحصیلات تکمیلی اقدامات لازم را انجام داده است (به عنوان مثال شرکت در مصاحبه شغلی، ثبت نام در آژانس های استخدامی فارغ التحصیل ، و غیره).مجوز کار توسط وزارت مشاغل ، کارآفرینی و نوآوری اعطا می شود.اجازه کار به دانشجویانی که برای تحصیل زبان به ایرلند می روند، داده نمی شود.

مزایای تحصیل در ایرلند

زبان انگلیسی

اگرچه زبان ایرلندی به عنوان زبان رسمی ایرلند شناخته می شود ، تنها 36٪ از مردم ایرلند از آن صحبت می کنند و در این کشور به طور عمده انگلیسی صحبت می شود. شاید شما لهجه ایرلندی را در تلویزیون یا فیلم شنیده باشید و ممکن است در ابتدا شما را تحت الشعاع قرار دهد. اما به زودی به آن عادت خواهید کرد و زندگی و تحصیل در ایرلند راهی عالی برای بهبود توانایی گوش دادن و صحبت کردن است.

ویزای تحصیل پس از مطالعه

یکی از مهمترین مزایای تحصیل دراین کشور ویزای تحصیلی ایرلند پس از پایان درس است. این باعث می شود دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به دنبال فرصت های شغلی در کشور باشند و پس از یافتن شغل، آنها واجد شرایط درخواست کارت سبز / اجازه کار شوند. علاوه بر این، دولت ایرلند همچنین موافقت کرده است که “گزینه عقب ماندن” را به دو سال از یک سال برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در چارچوب ملی تحصیل می کنند، تمدید کند.

دانشگاه های برتر

ایرلند محل برخی از بهترین دانشگاه های جهان است. کالج ترینیتی دوبلین در رده بندی دانشگاه های جهانی 2018 در رتبه 117 قرار دارد و از بالاترین کیفیت بین المللی برخوردار است، در حالی که کالج دانشگاه دوبلین و دانشگاه ملی ایرلند، گالوی در 250 رتبه برتر قرار دارند.

بورس های تحصیلی

فرصت های تحصیلی فراوان در ایرلند وجود دارد. به عنوان مثال ، Trinity College Dublin تحصیلی با هزینه 5000 یورو در سال به شما می دهد یا دانشگاه UCD، 50% تخفیف در شهریه شما را ارائه می دهد.

فرهنگ و سبک زندگی

ایرلند مانند مکان های معدودی بر روی زمین است. مناظر زیبا، مهمان نوازی معروف و فرهنگ غنی از موسیقی، نوشیدنی و ورزش. آیا می دانستید که در هر شهر به ازای هر 100 نفر در دوبلین یک کافه وجود دارد؟

مشاغل پاره وقت

آیا می خواهید در حین تحصیل در ایرلند مقداری پول اضافی کسب کنید یا تجربه کاری ارزشمند را در یک محیط انگلیسی داشته باشید؟ دانشجویان می توانند تا 20 ساعت در طول ماه های تحصیل و 40 ساعت در طول تعطیلات کار کنند.

مشاغل پاره وقت در ایرلند

مشاغل پاره وقت در ایرلند

محیطی برای مشاغل بزرگ بین المللی

برای دانشجویانی که به دنبال یافتن شغل یا تجربه کار با مشاغل خوب بین المللی هستند، ایرلند تقریباً گزینه های بی نظیری نسبت به اندازه آن ارائه می دهد. امثال مایکروسافت، گوگل، اپل و دل همه در این کشور دفاتر دارند و اغلب به دنبال کارمندان جدید بالقوه به دانشگاه ها می روند.

پروژه های تحقیقاتی قوی:

دولت ایرلند بیش از 750 میلیون سالانه برای تحقیق در موسسات ایرلند برای مطالعات سرمایه گذاری می کند. به همین دلیل است که موسسات ایرلندی تحصیلات عالی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند تا در ایرلند تحصیل کنند و آنها در حال حاضر در بسیاری از زمینه ها در مقایسه با سایر کشورها در جهان پیشرو هستند. مؤسسات ایرلند در بین 1٪ موسسات برتر قرار دارند که به تحقیقات و توسعه در جهان توجه می کنند. این می تواند فرصتی عالی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در ایرلند در مقاطع تکمیلی و دکتری باشد.

بورسیه های تحصیلی در ایرلند

صدها بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از طیف گسترده ای از منابع مانند دولت ایرلند، مؤسسات آموزش عالی ایرلند و سایر سازمان ها در دسترس است. بورسیه ها فقط با اختیار سازمان ها كه معیارهای خاص خود را برای واجد شرایط بودن تعیین می كنند، اعطا می شوند. به دانشجویان توصیه می شود جهت کسب اطلاعات دقیق تر با موسسه یا سازمان مورد نظر خود به طور مستقیم تماس بگیرند. انواع بورسیه های تحصیلی کشور ایرلند به شهر زیر است:

  • برنامه بورس تحصیلی صدمین سالگرد DIT
  • بورسیه های موسسه فناوری گالوی مایو
  • برنامه بورسیه Claddagh
  • فرصت هایی در ایرلند برای فارغ التحصیلان دانشگاه کالج انتاریو
  • بورسیه های فولبرایت
  • بورس های تحصیلات تکمیلی: بورسیه های والش
  • شورای تحقیقات ایرلند بودجه تحقیقاتی مهمی را در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی، تجارت و حقوق با هدف ایجاد دانش و تخصص جدید برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایرلند تأمین می کند. شورای تحقیق از طریق عضویت در بنیاد علوم اروپا، متعهد است تحقیقات ایرلندی را در شبکه های تخصصی اروپایی و بین المللی ادغام کند.
  • فرصت بورس تحصیلی دکتری حقوق در DCU یک بورس تحصیلی چهار ساله برای داوطلبان برجسته دکترا در زمینه حقوق، در دانشکده حقوق و دولت در دانشگاه شهر دوبلین در دسترس قرار داده است. بورس تحصیلی شامل تحصیل رایگان و مبلغ 12000 یورو در سال برای یک دانشجوی دکتری تمام وقت است.
  • بورسیه های کالج ملی ایرلند
  • بورسیه های دانشجویی بین المللی NUI Galway
  • بورسیه های دانشجویی بین المللی DCU
  • بورسیه های دانشگاه Maynooth
  • بورسیه های تعالی UCC
  • بورس های تحصیلی UCD
  • بورس های تحصیلی مدرسه تجاری Smurfit
  • بورس های تحصیلی UCD USA
  • بورسیه تحصیلی ماریا هلنا کوپشیتز (کارشناسی ارشد ادبیات و درام انگلیسی ایرلندی، کالج دانشگاهی دوبلین)
  • دانشکده حقوق UCD Sutherland
  • بورسیه های دانشگاه لیمریک
  • بورسیه های کالج ترینیتی دوبلین
  • بورسیه های کارشناسی ارشد کالج ترینیتی دوبلین
  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی کالج ترینیتی دوبلین
  • بورسیه های تحصیلی کالج ترینیتی دوبلین در خارج از کشور
  • بورس های علمی موسسه فناوری واترفورد

پس از مطالعه این مقاله اطلاعات مناسبی در ارتباط با دانشگاه های کشور ایرلند و شرایط تحصیل آن ها، هزینه زندگی و تحصیل در این کشور، نحوه کارو تحصیل همزمان و مزایای تحصیل در ایرلند داریم. البته قابل ذکر است که کشورهای دیگری در اروپا با هزینه مناسبی تری امکان تحصیل را برای شما فراهم می کنند. برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین موسسه اصطهباناتی در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در ایرلند

1- چگونه می توان بعد از تحصیل در ایرلند ماند؟

شما ممکن است بعد از فارغ التحصیلی بتوانید در ایرلند بمانید و کار کنید، اما محدودیت هایی نیز وجود دارد. اگر شما یک فارغ التحصیل غیر اتحادیه اروپا هستید، می توانید پس از دریافت نتایج آزمون خود، درخواست تمدید ویزای تحصیلی خود را تا شش ماه (حداکثر 12 ماه در انگلستان) کنید و کار خود را شروع کنید.

2- آیا می توان بدون داشتن مدرک ielts در ایرلند تحصیل کرد؟

بله، قطعاً هر دانشجویی بین المللی می تواند ویزای دانشجویی برای ایرلند را بدون IELTS با نشان دادن گواهی آزمون تسلط به زبان انگلیسی، صادر شده از برخی از آزمون های تسلط به زبان انگلیسی، یعنی OET ، PTE ، TOEFL دریافت کند الزامی به داشتن آیلتس نیست.

3- برای ویزای دانشجویی ایرلند چقدر بودجه لازم است؟

شواهدی مبنی بر اینکه شما یا یک حامی مالی حداقل برای 7000 یورو برای هر سال تحصیلی بعدی خود، علاوه بر هزینه های دوره تحصیلی برای هر یک از آن سالها، دارید. اثبات بودجه کافی برای کل دوره تحصیل برای هر سال بعدی یکسان است.

4- آیا می توان در ایرلند کار و تحصیل همزمان کرد؟

یک کارفرما فقط می تواند کارمندان با شماره PPS را استخدام کند وجوه معمولاً فقط به حساب بانکی ایرلند پرداخت می شود. دانشجویان بین المللی در ایرلند می توانند در طول تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند (حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم و حداکثر 40 ساعت در هفته در دوره های تعطیلی).

5- آیا اخذ ویزای دانشجویی ایرلند مصاحبه ای نیاز دارد؟

برخلاف ویزای F1 ، دانشجویانی که متقاضی ویزا برای تحصیل در ایرلند هستند، نیازی به شرکت در مصاحبه اجباری ویزا ندارند. اما، افسر ویزا می تواند از دانشج بخواهد در مصاحبه شخصی شرکت کند (در صورت لزوم).

6- هزینه تحصیل در کشور ایرلند چقدر است؟

هزینه تحصیل بنا به دانشگاه انتخابی می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی هزینه تحصیل برای اعضای خارج از اتحادیه اروپا حدود 8000 یورو تا 20000 هزار یورو متفاوت است.

7- آیا دانشگاه های کشور ایرلند مورد تایید وزارت علوم هستند؟

بله. هشت دانشگاه این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.

8- هزینه ویزای دانشجویی کشور ایرلند چقدر است؟

هزینه ویزای تحصیلی ایرلند حدود 60 یورو می باشد که شما باید آن را به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

9- آیا دانشگاه های کشور ایرلند دارای رنکینگ جهانی هستند؟

بله. کشور ایرلند دارای دانشگاه های معتبری است که شما را برای بهترین شرایط تحصیل آماده می کند.

10- آیا تحصیل در کشور ایرلند مقرون به صرفه است؟

کشورهای دیگری در اروپا هستند که هزینه تحصیلشان نسبت به ایرلند ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

11- آیا می توان به انگلیسی در کشور ایرلند تحصیل کرد؟

بله. بسیاری رشته های تحصیلی در دانشگاه های کشور ایرلند به انگلیسی تدریس می شوند.

2/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *