تحصیل در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان ؛ این کشور کوچک اما طلسم کننده در شبه جزیره بالکان واقع شده است. باید بدانید که کشور بلغارستان از نظر جذب دانشجویان بین المللی و از لحاظ گردشگری شهرت بسیاری دارد. اگر شما قصد تحصیل در بلغارستان را در سر دارید، شما قادر به استفاده از دامنه گسترده ای از پدیده های طبیعی نظیر : گرما، سواحل ماسه ای، کوه های قابل توجه، پیست اسکی و سایر موارد جذاب دیگر خواهید بود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ناگفته نماند که هزینه های پایین از دیگر دلایل انتخاب این مکان برای تحصیل خواهد بود. این کشور در سال 681 ساخته شد، کشوری که یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی به حساب می آید. تاریخ غنی، بسیاری از داستان ها و مناطق تاریخی این کشور در بسیاری از سایت های تاریخی آورده شده است. مابین سال های 1946 و 1989 این کشور به عنوان یک حزب کمونیست فعالیت می کرد چرا که توسط جمهوری دموکراسی اداره می شد. در سال 2007 این کشور به عضویت اتحادیه اروپا در آمد، این امر موجب آسان تر شدن فرایند مسافرت به دیگر کشور های اطراف شد. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در ایسلند پرداخته شده است.

در حال حاضر بیش از 11000 دانشجوی خارجی در کشور بلغارستان تحصیل می کنند. بسیاری از در آمدهای این کشور از دانشجویان کشورهای همسایه نظیر : ترکیه، یونان و مقدونی خواهد بود. این در حالیست که دیگر دانشجویان متعلق به نیجریه، آلمان، ایتالیا، اسرائیل، انگلستان، غنا، آفریقای جنوبی و هند می باشند. دانشجویان بین المللی به دلیل وجود سطح آموزش عالی، سیستم های آموزشی پیشرفته، مدرک بین المللی و به رسمیت شناخته شده، مبلغ شهریه منطقی، هزینه زندگی پایین، امنیت بسیار بالا و زندگی در محیطی دوستانه به این کشور مهاجرت می کنند.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز قادر به اخذ پذیرش تحصیل در بلغارستان از دانشگاه های تایید شده برای متقاضیان تحصیل در بلغارستان می باشند همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در بلغارستان

بسیاری افراد جهت مهاجرت به بلغارستان از طریق تحصیل در بلغارستان اقدام می کنند، این افراد می توانند پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در بلغارستان نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی بلغارستان اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به بلغارستان در کنار راه های دیگر مثل ویزای کار در بلغارستان و سرمایه گذاری در بلغارستان می باشد. شایان ذکر است تابعیت بلغارستان از طریق تولد فرزند در بلغارستان از این قاعده مستثنی است.

دانشگاه های بلغارستان

حدود 51 دانشگاه در بلغارستان وجود دارد، که تمامی آنان مدرک بین المللی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. موسسه های آموزشی بلغارستان برنامه های گوناگونی ( به زبان انگلیسی ، فرانسوی و یا آلمانی ) که در میان دانشجویان خارجی شهرت دارد را در اختیار افراد قرار می دهند. در واقع همه ی دانشگاه های این کشور برنامه های معتبری را برای افراد در نظر می گیرند. برای مثال دانشگاه آمریکایی در بلغارستان دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود را در اختیار افراد قرار می دهد، برنامه هایی که نزد بلغارستان و آمریکا از اعتبار بسیار والایی برخوردارند.

دانشگاه sofia دانشگاهی است که در سال 14/2015 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار گرفت. دانشگاهSofia st. Kliment Ohridski به عنوان دانشگاه سوفیا ( SU ) شناخته می شود، دانشگاهی که در رتبه 700 دانشگاه برتر جهان و 300 دانشگاه اروپایی قرار گرفت. این دانشگاه در سال 1888 تاسیس گشت. دانشگاه سوفیا به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه بلغارستان در نظر گرفته می شود، دانشگاهی که چندین دانشکده در شهر سوفیا دارد. علت شهرت این دانشگاه به دلیل مطرح کردن دامنه گسترده ای از گرایش ها نظیر : علوم انسانی، علوم، حقوق،  IT، پزشکی و اقتصاد خواهد بود. از دیگر دلایل شهرت این دانشگاه مواردی نظیر : امکان انجام تحقیقات و کشفیات در منطقه قطب جنوب را در بر خواهد گرفت. جشن یاد بود این دانشگاه در سال 1988 صورت گرفت. این را به خاطر داشته باشید که مجموعه ای از کوه های جزیره الکساندر نام دانشگاه کوهی Sofia را به خود گرفتند. دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی بلغارستان از کیفیت خوبی برخوردار است.

از دیگر دانشگاه های مشهور جهت تحصیل در بلغارستان مواردی نظیر : دانشگاه آمریکایی در بلغارستان (که تمامی برنامه های آموزشی آن به زبان انگلیسی می باشد) ، دانشگاه St. Cyril و St. Methodius در Veliko Tarnovo ( دانشگاه هایی که بدلیل مطرح کردن علوم انسانی شهرت دارند )، دانشگاه Plodiv ” Paisij Hilendarski ” ( که به دلیل مطرح کردن علوم طبیعی و اجتماعی، تحقیق فرهنگی و فناوری شهرت دارد ) و دانشگاه – کالج بین المللی که برای دانشجویان خارجی و متعلق به بیش از 20 کشور جهان در نظر گرفته شده است را در بر خواهد گرفت. بسیاری از دانشگاه های انگلستان دانشکده های بین المللی در بلغارستان تاسیس کرده اند این در حالیست که دانشگاه Sheffield جز این دسته از دانشگاه ها به حساب می آید.

تحصیل در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان لیسانس و کارشناسی ارشد

هرچند که بلغارستان برای تحصیل مقصد چندان محبوبی در دنیا نیست اما دانشجویان از آموزش های بسیار با کیفیتی بهره میبرند. دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی بلغارستان در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرند. برای اخذ مدارک کارشناسی ارشد و دکتری باید مقطع کارشناسی را به پایان رسانیده باشید.شرایط پذیرش برای هر یک از دانشگاه ها متفاوت است و در بیشتر موارد احتیاجی به شرکت در آزمون ورودی و کنکور نیست ، مگر اینکه بخواهید بورسیه دریافت کنید. تحصیل در مقطع کارشناسی در بلغارستان معمولا چهار سال طول می کشد. در برخی از رشته ها ، مقطع کارشناسی وجود ندارد بلکه دانشجویان مدت زمان بیشتری را صرف تحصیل می کنند و مستقیما مدرک کارشناسی ارشد می گیرند. برای ورود به دانشگاه ، باید دیپلم دبیرستان را کسب کرده باشید.

کارشناسی ارشد در دانشگاه های بلغارستان معمولا دوره های یک ساله دارد یا اگر بخواهید به صورت پیوسته مدرک کارشناسی ارشد خود را بگیرید 5 تا 6 سال طول خواهد کشید. بدیهی است که برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد داشتن مدرک کارشناسی الزامی است. معمولا دانشجویان برای اخذ این مدرک باید در زمینه رشته خودشان پایان نامه بنویسند، از آن دفاع کنند و در آزمون دولتی شرکت کنند و نمره قبولی کسب کنند.

اگر بخواهید در رشته هایی درس بخوانید که به زبان انگلیسی تدریس می شوند می بایست برای مدت یک سال قبل از ورودتان به دانشگاه ، آموزش زبان بلغاری ببینید. بیشتر دروس به زبان بلغاری تدریس می شوند اما برخی از رشته ها به زبان های دیگری مثل انگلیسی، فرانسوی و آلمانی نیز موجود هستند. در هر صورت باید مدرکی که نشان گر مهارت شما در زبان مورد نظرتان است به دانشگاه تحویل دهید.

اما اگر چنین مدرکی ندارید جای نگرانی وجود ندارد. بیشتر دانشگاه های بلغارستان به شما این فرصت را خواهند داد که قبل از ورود به مقطع کارشناسی در کلاس های زبان شرکت نمایید. تحصیل دانشجویان خارجی باید رسما در وزارت علوم و آموزش بلغارستان تایید و ثبت شود.

تحصیل در بلغارستان دکترا

شرایط و قوانین: برای درخواست تحصیل در مقطع دکتری، متقاضی می باید مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده باشد.
تحصیلات دکتری میتوانند تمام وقت، پاره وقت و از راه دور و غیر حضوری باشند.
تحصیل در دکتری تمام وقت سه سال و دکتری نیمه وقت 4 سال طول می کشد. طول مدت هر کدام از دوره ها به طور مشخص برای هرکدام از دانشجویان به طور جداگانه مشخص می شود.

روند درخواست پذیرش دکترا

متقاضی می بایست مدارک زیر را آماده نماید و تحویل دهد.
فرم درخواست که شامل اطلاعات شخصی فرد متقاضی باشد و هم چنین سطح دانش زبان های خارجیان مشخص گردد.
کپی مدرک دانشگاهی معتبری که مشخص نماید دانشجو مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده است
گواهی پزشکی. این گواهی باید تا حداکثر 1 ماه قبل از درخواست انجام شده باشد و توسط مرجع معتبر صادر شده باشد.
لیست مقاله ها و کتاب های به چاپ رسیده
کپی مدارک شهروندی شما
اگر مدرک شما توسط یکی از موسسات آموزشی خارج از کشور صادر شده باشد می بایست آن را در کشور بلغارستان معادل سازی و معتبر سازید و سندی که نشان دهد تحصیلات عالی شما مورد قبول کشور بلغارستان است ارائه دهید
تمامی مدارک شما باید معتبر باشند،ترجمه شده باشند و مورد تایید سفارت و یا کنسولگری بلغارستان محل زندگی فرد متقاضی واقع شده باشد
تصمیم گیری برای پذیرش دانشجویان دکتری توسط واحد های سازمانی مربوط و طی مدت 1 ماه بعد از دریافت مدارک شما صورت می گیرد. دانشگاه مدارک متقاضیان پذیرفته شده را برای وزارت علوم و آموزش و پرورش ارسال می کند. برای دانشجویان برخی از کشورها، داشتن مجوز اقامت طولانی مدت در کشور بلغارستان الزامی است. بعد از بررسی مدارک شما در واحد های مربوط، مجوز ثبت نام شما در مقطع دکتری صادر میشود و می توانید شروع به تحصیل کنید!

درخواست جهت پذیرش در دانشگاه بلغارستان

بسیاری از دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه های بلغارستان، ملزم به ارائه کپی از اسناد مربوطه که مواردی نظیر : مدرک دیپلم، تاییدیه تکمیل تمامی دوره های آموزشی با موفقیت، گواهی سلامت پزشکی، گذرنامه یا ID معتبر را در بر خواهد گرفت خواهند بود. این در حالیست که برخی از دانشگاه شرکت در آزمون های ورودی (جهت سنجش مهارت های زبان بلغاری یا انگلیسی ) که بستگی به دوره های انتخابی دارد را از شما می خواهند. خبر مهم این است که در صورت عدم موفقیت در آزمون، شما قادر به ثبت نام یک ساله در دوره های مقدماتی ( به زبان انگلیسی یا بلغاری ) خواهید بود.

به طور معمول اخذ مدرک کارشناسی در کشور بلغارستان چهار سال به طول می انجامد این در حالیست که اخذ مدرک کارشناسی ارشد یک یا دو سال زمان می برد. مهلت درخواست به دانشگاه بلغارستان معمولا تا 30 سپتامبر و در واقع قبل از شروع دوره ها خواهد بود. البته ناگفته نماند که مهلت این درخواست از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت خواهد بود.

اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان

شهروندان ایالت متحده اروپا نیازی به اخذ ویزا جهت تحصیل در بلغارستان ندارند. این درحالی است که تمامی آنان به گذرنامه یا ID معتبر نیاز دارند. اگر شما از یک کشور غیر اروپایی وارد این کشور شده اید، شما ملزم به اخذ ویزای دانشجویی خواهید بود. در وحله اول شما به نامه پذیرش از جانب دانشگاه بلغارستان نیاز خواهید داشت. باید بدانید که مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزا متفاوت خواهد بود که بستگی به ملیت افراد خواهد داشت. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق شما ملزم به در اختیار قرار دادن تمام جزئیات به سفارت بلغارستان خواهید بود. پس از رسیدن به کشور بلغارستان، شما ملزم به اخذ مجوز اقامت خواهید بود، مجوزی که برای یک سال اعتبار دارد و میبایست هر سال یکبار تمدید گردد. درخواست جهت اخذ مجوز اقامت می بایست بعد از ثبت نام کامل در دانشگاه صورت گیرد.

پرداخت ها و حمایت های مالی

جهت تحصیل در بلغارستان مبلغ شهریه برای شهروندان بلغارستانی بسیار پایین می باشد چرا که مبلغی حدود 600-350 دلار – دلار آمریکا در هر سال خواهد بود. این درحالیست که برای شهروندان ایالت متحده اروپا امکانات وافری در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که شما ملزم به شرکت در دوره های بلغاری و شرکت در آزمون ورودی خواهید بود. اگر شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی یا یک شهروند غیر اروپایی قصد تحصیل در بلغارستان را دارید، شما ملزم به پرداخت شهریه بیشتری خواهید بود. معمولا دامنه این مبلغ حدود 3000 تا 11000 دلار – دلار آمریکا خواهد بود که باز هم بستگی به دانشگاه و دوره های انتخابی خواهد داشت.

این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که دولت بلغارستان بورسیه تحصیلی (حمایت های مالی) بسیار کمی برای دانشجویان خارجی در نظر می گیرد، بنابراین به طور کامل تحصیل رایگان نیست لذا انتظار می رود که شما تمکین مالی کافی داشته باشید یا اینکه منبع مالی دیگری برای خود در نظر بگیرید. ناگفته نماند که هزینه های زندگی شما مواردی نظیر : هزینه اقامت، حمل و نقل، خوراک و دیگر مخارج را در بر خواهد گرفت. هزینه هایی که کم تر از 25000 دلار – دلار آمریکا در هر سال خواهد بود.

علاقه مندان تحصیل در بلغارستان جهت کسب اطلاعات راجع به شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی- مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیلی کشور بلغارستان را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در بلغارستان بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

هزینه تحصیل در بلغارستان

هزینه های تحصیل در بلغارستان بسیار پایین است و افرادی که در این کشور به تحصیل می پردازند هزینه های زیادی بابت تحصیل پرداخت نمی کنند. هزینه ها و شهریه ها با توجه به دانشگاه و رشته شما می توانند متفاوت باشند. شهریه ی رشته های تخصصی مثل پزشکی و زیر شاخه های آن در بلغارستان حدود 4000 یورو برای هر ترم می باشند. اگر در رشته ی دیگری تحصیل میکنید شهریه ها هرچند از یکدیگر متفاوت اند اما معمولا بیشتر از 4000 یورو در تمام طول سال تحصیلی نمی شوند. از آنجایی که سال تحصیلی حدودا 10 ماه است این بدان معناست که هر ماه حدود 200 تا 800 مخارج دانشگاهتان می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که شهریه های دانشگاه در دو قسمت پرداخت میشوند و مقدار آن بیشتر از مبلغ های ذکر شده نخواهد شد.

اگر در بلغارستان زندگی کرده باشید، حتما می دانید که هزینه های زندگی در بلغارستان بسیار کم و پایین است. در حقیقت بلغارستان نه تنها در محدوده اروپا بلکه در کل دنیا یکی از ارزان ترین کشور ها محسوب میگردد. جای تعجب ندارد اگر در ماه تنها 200 یورو بابت اجاره ی یک آپارتمان دو خوابه در مرکز شهر بزرگترین شهر های بلغارستان پرداخت کنید. هزینه های خورد و خوراک و رستوران ها نیز خیلی زیاد و گران نیستند. به طور متوسط برای 3 وعده غذایی، ممکن است حدود 6 یورو خرج هر نفر بشود. اگر اهل خرید باشید خواهید دید که خیلی از برند های مطرح دنیا مثل برشکا، اچ اند ام، گوچی و فوراور 21 در بلغارستان موجود اند. در کل یک دانشجو حدود 530 دلار در ماه نیاز خواهد داشت.

شرایط زندگی دانشجویی در بلغارستان

یکی از دلایل اصلی جذب دانشجویان بین المللی به کشور بلغارستان هزینه زندگی پایین که مواردی نظیر : اقامت، مبلغ شهریه دانشجویی ، وسایل حمل و نقل عمومی و خوراک را در بر می گیرد خواهد بود. این در حالی است که میزان قیمت ها از شهری به شهر دیگر متفاوت خواهد بود. ناگفته نماند که برای مثال هزینه خوراک در این کشور نصف هزینه خوراک در انگلستان خواهد بود. این در حالیست که هزینه اقامت و استفاده از امکانات رفاهی یک سوم ( یا کمتر ) بازارهای انگلیسی می باشد.

در کنار شهریه و هزینه زندگی پایین، دلایل منطقی بسیاری برای تحصیل در بلغارستان وجود دارد. چرا که این کشور به عنوان یک مقصد گردشگری مشهور که در آن سواحل ماسه ای طلایی، استراحتگاه های ساحلی، دامنه گسترده ای از کوه های زیبا و امکانات ورزشی در زمستان وجود دارد شناخته می شود. اگر شما به دانستن تاریخ این کشور علاقه مندید شما قادر به کشف جزئیات بسیار دقیقی خواهید بود. یکی از ساختار های قدیمی کشور بلغارستان که در سایت های تاریخی نیز آورده شده است گورستان Thracian of Kazanlak خواهد بود، گورستانی که تاریخ آن به قرن 4 قبل از میلاد خواهد برگشت. این بدین معناست که بسیاری از گنج های تاریخی جهان در گورستان varna Necropolis کشف خواهد شد، مکانی که با طلا زینت داده شده است. سنت، جشن ها، آداب و رسوم، مراسم مذهبی که سال ها در کشور بلغارستان برگزار می شود، شیوه زندگی و فرهنگ از دیگر دلایل شهرت این کشور خواهد بود.

Sofia شهر سوفیا

سوفیا به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر بلغارستان در نظر گرفته می شود. به علاوه این شهر از بزرگترین شهرهای ایالت متحده اروپا خواهد بود، شهری که 1،2 میلیون جمعیت را در خود جای داده است. این شهر هزاران سال پیش کشف شد، این در حالیست که این شهر به عنوان برترین منطقه از نظر سیاست، اقتصاد و فرهنگ می باشد. باید بدانید که این شهر در بخش غربی بلغارستان و در پایین ترین قسمت Mount Vitosha واقع شده است. از وقایع تاریخی این شهر مواردی نظیر : سکونت قبیله Thracian و رومانی ها را در بر خواهد گرفت. ناگفته نماند که این شهر، شهر مورد علاقه پادشاهان، کسانی که آن را ” روم ” می خواندند خواهد بود.

امروزه، شما قادر به مشاهده باقی مانده ساختمان های رومانی و درکنار آن میراث های فرهنگی در مرکز این شهر خواهید بود.باید بدانید که شهر سوفیا یکی از شهرهای مدرن اروپایی می باشد که بسیاری از ساختمان های جدید، پارک ها، نمایشگاه ها، سینماها، باشگاه ها و هر چیز دیگری که دانشجویان به آن نیاز دارند را در خود جای داده است. پایتخت کشور بلغارستان شهر سوفیا، امکانات رفاهی خاصی را برای دانشجویان ساکن سوفیا در نظر گرفته است. ناگفته نماند که در دانشگاه های این شهر، سالن های دانشجویی بسیار بزرگ، کتابخانه های وسیع، مغازه ها، باشگاه ها، میخانه ها و پارک های بسیاری مشاهده خواهد شد.

باید بدانید که شهر سوفیا خانه بسیاری از دانشگاه های مشهور بلغارستان خواهد بود. برای مثال دانشگاه St. Kliment Ohridski که در شهر سوفیا واقع شده است، خصوصیات رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS را به خود گرفته است و به عنوان یکی از شاخه های دانشگاه بین المللی Sheffield انگلستان در نظر گرفته شده است.

دانشگاه سوفیا در بلغارستان

Plovdiv شهر پلوودیو

Plovdiv به عنوان دومین شهر بزرگ در بلغارستان شناخته می شود، شهری که 350000 جمعیت را در خود جای داده است. این شهر یکی دیگر از شهرهای قدیمی برای سکونت اروپاییان می باشد (شهری که قدیمی تر از رم، آتن، کارتاژ، قسطنطنیه و شهر معاصر تروی می باشد). این شهر مناظر زیبای بسیاری نظیر : پارک ها، باغ ها، موزه ها و مکان های باستانی بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه های قدیمی این شهر تئاتر قدیمی روم خواهد بود، سینمایی که هنوز هم اجراهای زنده در آن صورت می گیرد. این شهر به عنوان یکی از مراکز بزرگ فرهنگی در نظر گرفته می شود و شب های زیبا و بی نظیری را به خود اختصاص داده است. این بسیار حائز اهمیت است که بدانید، بسیاری از دانشگاه های معتبر کشور در این شهر قرار گرفته است، این در حالیست که دانشگاه ”  Paisij Hilendarski ” در شهر Plovdiv واقع شده است.

Veliko Tarnovo شهر وِلیکو تانوا

در میان قدیمی ترین اقامتگاه های بلغارستان، شهر Veliko Tarnovo تاریخی 5000 ساله را به خود اختصاص داده است. این شهر چندین قرن به عنوان پایتخت کشور بلغارستان ( قبل از سلطنت Ottoman ) در نظر گرفته شد. باید بدانید که شهرت شهر Veliko Tarnovo بدلیل شکست ناپذیری نیروهای بلغاری بود، چرا که این امر موجب حفظ فرهنگ اصلی و حفظ خردمندان کشور بلغارستان گشت. امروزه آثار تاریخی بسیار مهم در شهر Veliko Tarnovo قرار دارد، آثاری که توسط نیروهای Tsarevets مورد حفاظت قرار گرفته است. باید بدانید که این شهر را سه دریاچه بسیار مهم احاطه کرده است. قلعه های نظامی و شهر قدیمی Veliko Tarnovo ، از موضوعات بحث برانگیز قرون وسطی خواهند بود. این شهر خانه اغلب دانشگاه های معتبر بلغارستان خواهد بود. این در حالیست که دانشگاه St. Cyril و St. Methodius در شهر Veliko Tarnovo واقع شده است.

Blagoevgrad شهر بلاگوگارد

Blagoevgrad یکی از شهرهای کوچک و طلسم کننده در جنوب کشور بلغارستان خواهد بود. شهر Blagoevgrad در دامنه کوه هایRila  و Pirin واقع شده است. باید بدانید که بسیاری از مناظر بسیار زیبا بلغارستان در شهر Blagoevgrad قرار گرفته است. از مناظر گردشگری و بسیار زیبای این شهر صومعه Rila ( که در قرن 10 بعد از میلاد ساخته شد ) خواهد بود، مکانی که نیم ساعت تا شهر Blagoevgrad فاصله خواهد داشت. صومعه Rila یکی از تحولات و جاذبه های تاریخی در کشور بلغارستان به حساب می آید. این در حالیست که هر روزه گردشگران بسیاری برای بازدید این معبد قدیمی مسیحی به شهر Blagoevgrad سفر می کنند.

این شهر به تنهایی کوچک می باشد، اما رویدادهای فرهنگی پر جنب و جوش بسیاری را در خود جای داده است. این شهر به عنوان خانه دو دانشگاه بسیار معتبر که یکی از آنان دانشگاه آمریکایی در بلغارستان می باشد در نظر گرفته خواهد شد. دانشجویان بین المللی نقش بسیار مهمی را در ازیاد جمعیت این شهر ایفا خواهند کرد. لذا اگر شما قصد تحصیل در بلغارستان و در این شهر را در سر دارید به هیچ وجه حس تنهایی را به خود راه ندهید.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در بلغارستان

هزینه تحصیل در بلغارستان چقدر است؟

شهریه معمولاً در هر سال تحصیلی حدود 8000 یورو است و برای پذیرش، باید در کنکور زیست شناسی و شیمی شرکت کنید. دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند. همانطور که گفته شد، اگر در بلغارستان تحصیل کنید، مدرک تحصیلی شما بین المللی شناخته می شود.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند در بلغارستان کار کنند؟

بله، همیشه اجازه کار برای دانشجویان تمام وقت یا پاره وقت در مشور بلغارستان وجود دارد که به عنوان یک دانشجوی بین المللی مجاز به کار حین تحصیل باشند. 

هزینه تحصیل پزشکی در بلغارستان چقدر است؟

هزینه های لازم برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در بلغارستان 8000 یورو در هر سال تحصیلی(4000 یورو در هر ترم) است. شهریه معمولاً به در قسط پرداخت می شود.

آیا بلغارستان برای دانشجویان امن است؟

بلغارستان نیز کشوری امن محسوب می شود. بسیار معمول است که دانش آموزان شب ها بیرون می روند. با این حال، تعداد زیادی از مردم در خیابان ها حضور دارند و افراد محلی کاملاً دوستانه هستند.

چه مدت می توانید بدون ویزا در بلغارستان بمانید؟

90 روز، شهروندان ایالات متحده و اروپا که تحت عنوان گذرنامه های معمولی توریستی به بلغارستان مسافرت می کنند، ممکن است طی 6 ماه بدون روادید بلغارستان به مدت 90 روز در بلغارستان بمانند. شهروندان سایر کشور ها برای ورود به کشور بلغارستان باید مجوز ورود دریافت کنند.

شرایط لازم برای ورود به دانشگاه های بلغارستان چیست؟

دانشگاه های بلغارستان معمولاً برای متقاضیان بین المللی با نمرات مختلف گزینه خوبی می باشد. این بدان معنی است که اگر متقاضیان واجد شرایط تحصیل در آلمان، انگلیس یا اسپانیا نبودید، می توانید در بلغارستان واجد شرایط باشید. برای تحصیل در بلغارستان باید مدارک خود را معادل سازی کنید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان چیست؟

اولین قدم برای اخذ ویزای دانشجویی طولانی مدت در بلغارستان، گرفتن ویزای نوع D بلغارستان است، که می توانید در هر سفارت بلغارستان اقدام کنید. کلیه دانشجویان خارجی(دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا) که در بلغارستان تحصیل می کنند، باید درخواست خود را به نزدیکترین اداره مهاجرت بلغارستان(دفتر) ارسال کنند.

زمان مناسب برای ارسال درخواست به دانشگاه های بلغارستان چه زمانی است؟

هر دانشگاه یا کالج در بلغارستان در یکبار درسال پذیرش دارد. برخی از آنها دو ورودی دارند در حالی که برخی دیگر ممکن است در طول سال تحصیلی سه یا فقط یک ورودی دارند. از این رو، شما باید مراحل دریافت پذیرش را حداقل یک سال قبل برای دریافت مربوطه آغاز کنید. در بعضی موارد، شما می توانید درخواست خود را 3-4 ماه قبل از شروع کلاس ها نیز شروع کنید.

مزایای تحصیل در بلغارستان چیست؟

با تحصیل در کشور بلغارستان زندگی و تحصیل در یک کشور اروپایی را تجربه می کنید. علاوه بر آن هزینه تحصیل و زندگی در این کشور پایین و دانشگاه های بلغارستان رتبه و رنکینگ خوبی دارند. همچنین امکان تحصیل به چند زبان نیز میسر می باشد.

آیا امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در بلغارستان وجود دارد؟

بله، در صورتیکه مدرک پیشین شما مورد تایید باشد و روزومه علمی خوبی داشته باشید و به زبان تحصیلی مسلط باشید می توانید برای کارشناسی ارشد بلغارستان اقدام نمایید.

آیا امکان اقامت در بلغارستان بعد از فارغ التحصیلی وجود دارد؟

بله، در صورت یافتن کار در بلغارستان می توانید ویزای خود را تغییر داده و در بلغارستان بمانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *