مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

امروزه در سراسر دنیا جوانان خواهان ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر و البته با هزینه های کم و یا رایگان در کشورهایی پیشرفته و آرام را دارند. تحصیل در دانمارک شبیه تحصیل در سوئد و تحصیل در نروژ با توجه به اینکه در محدود کشورهای اسکاندیناوی قرار گرفته اند مورد تقاضا است. همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز تهران و اصفهان تحصیل در کشور دانمارک را به شما عزیزان پیشنهاد میدهند. در مقاله ای که پیش رو دارید سعی داریم شما را با فضای کلی کشور دانمارک و وضعیت تحصیلی و زندگی در دانمارک بیشتر آشنا کنیم. همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز پاسخگوی سوالات شما عزیزان راجع شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در دانمارک می باشند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

درباره کشور دانمارک

کشور دانمارک واقع در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است که جمعیت آن 5/5 میلیون نفر میباشد. کشور دانمارک شامل98 شهرستان و 5 استان که عبارتند از: شیلند، نوردیولند، سید دانمارک، هوودستادن و میدیولند. واحد پول کشور دنمارک کرون است، کشور دانمارک ازجمله کشورهای ثروتمند و مدرن میباشد و از جمله کشورهایی است که درآمد مردم اختلاف چندانی با هم ندارد و به همین دلیل است که دانمارک در رتبه اول جهانی قرار دارد و مردم آن اغلب به عنوان راضی ترین و شادترین مردم در جهان اعلام می شوند. پاسپورت این کشور یکی از پاسپورت های معتبر در دنیا می باشد و کسانی که پاسپورت دانمارکی دارند به راحتی می توانند به کشورهای اروپایی رفت و آمد کنند . همچنین دانمارک یکی از کشورهای عضو شینگن می باشد.

تحصیل در دانمارک
کسانی که قصد مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل در این کشور را دارند می توانند از مزایای اخذ اقامت دانمارک از طریق تحصیل و نهایتاً رسیدن به تابعیت و اقامت در دانمارک بهره مند شوند. همچنین باید به موارد مالی همچون میزان مالیات- هزینه های زندگی و حقوق در این کشور توجه داشته باشند.

با توجه به اینکه کشور دانمارک نسبت به کشورهای دیگر اروپایی میزان مالیات بالاتری دارد اما برای افرادی که برای بازار کار مورد نیاز به این کشور مهاجرت می کنند دولت برای این افراد شرایط ویژه ای را در نظر میگیرد که مالیات آنها را تا 25 درصد در سال یا 33 درسد در 5سال کاهش میدهد اما با وجود این شرایط سطح حقوق افراد نیز بالا میماند.کشور دانمارک از جمله کشورهای اروپایی می باشد که هزینه زندگی در آن بالا است و در ماه به چیزی حدود 600 تا 800 یورو میرسد که این هزینه ها شامل:خوراک، بیمه، رفت و آمد و… می باشد البته در کشور دانمارک اغلب خدمات پزشکی به صورت رایگان هستند.

کسانی که از طریق تحصیل در دانمارک به این کشور مهاجرت کنند و بعد از سه سال در کشور دانمارک مشغول به کار باشند موفق به اخذ گرین کارت میشوند و میتوانند تقاضای اقامت دائم دانمارک بدهند. البته شایان ذکر است یکی از روش های معمول مهاجرت به این کشور از طریق اخذ گرین کارت ( کارت سبز ) دانمارک یا همان ویزای کار دانمارک است.

شرایط تحصیل در دانمارک

دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل در این کشور در رتبه پنجم قرار دارند و جزء بهترین دانشگاه ها از نظر تسهیلات آموزش عالی می باشند و مدرک دانشگاهی آن از اعتبار بین المللی برخوردار هستند. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دانمارک می توانند در رشته های : تجارت، ارتباطات، داروسازی، دامپزشکی و … به تحصیل بپردازند. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر واقع در شهر شیراز پاسخگو و راهنمای شما عزیزان در جهت اخذ اقامت تحصیل در دانمارک میباشند.

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

هزینه تحصیل در دانمارک

هزینه ی تحصیل در کشور دانمارک چیزی حدود 12.000 یورو در سال می باشد اما با توجه به شرایط اقتصادی مناسب این کشور دانشجویانی که معدل آنها بالاتر از 17 باشد و مدرک زبان ایلتس 5/6 را داشته باشند. می توانند به صورت رایگان ادامه تحصیل بدهند حتی میتوانند از مزیت دریافت حقوق دانشجویی و کمک هزینه زندگی نیز استفاده کنند البته این مدل تحصیل معمولاً فاند نام دارد، که در مقطع دکترا در کشور های دیگر نیز متداول است.

تحصیل در دانمارک برای کودکان 7 تا16 سال در دانمارک که شامل مقاطع دبستان و اول متوسطه است به صورت اجباری و رایگان میباشد. تحصیل در دانمارک در مقاطع دبستان و دبیرستان جمعا 13 سال است که 10 سال آن دوره دبستان و 3سال آن دوره دبیرستان می باشدکه گذراندن این 13 سال تحصیلی و اخذ مدرک دیپلم لازمه ی ورود به دانشگاه های دانمارک است. دانش آموزان در مقطع دبیرستان یا میتوانند با گذراندن سه سال تحصیلی برای ورود به دانشگاه ها آماده شوند یا میتوانند در رشته های فنی-حرفه ای برای ورود به بازار کار و شغل های خاص مهارت های لازم را کسب کنند.

مقاطع مختلف تحصیلی دانمارک و اجازه کار دانشجو

تحصیل در دانمارک در مقطع لیسانس 4 سال به طول می انجامد که در این دوره اغلب رشته های تحصیلی به زبان دانمارکی تدریس می شوند به همین علت دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانمارک می باشند باید مدرک زبان دانمارکی داشته باشند. دانشجویان مقطع لیسانس میتوانند 10 ساعت در هفته کار کنند و میتوانند به راحتی هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خود را بدست بیاورند.

در کشور دانمارک دانشجویانی که مقطع لیسانس را به پایان رسانیده باشند میتوانند بدون امتحان ورودی و تنها با احتساب نمرات دوره قبل در مقطع فوق لیسانس مشغول تحصیل شوند که در این مقطع تحصیلی اغلب رشته ها به زبان انگلیسی تدریس میشوند . دانشجویان در نیم سال آخر باید یک پایان نامه یا پروژه علمی به زبان انگلیسی انجام دهند که به همین علت باید مدرک ایلتس داشته باشند. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر در شیراز این نوید را میدهند برای دانشجویانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند از دانشگاههای دانمارک در مقطع فوق لیسانس پذیرش گرفته و دانشجو میتواند در یک زمان 5ماهه مدرک زبان خود را تحویل دهد.

دانشجویان این مقطع تحصیلی می توانند 20 ساعت در هفته را کار کنند. پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشور متفاوت است که با توجه به سطح زبان، میزان تجربه، ویژگی های شخصیتی و … متغیر است البته همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر راهنمای شما عزیزان میباشند.

هزینه تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک لیسانس و کارشناسی ارشد

صرف نظر از دانشگاه منتخب شما، دانمارک برای دانشجویان بین المللی یک وب سایت ویژه برای برنامه های کاربردی فراهم می کند، که در آن شما می توانید برای هشت برنامه درخواست دهید.

با دقت همه اسناد درخواستی را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه آنها به زبان انگلیسی ترجمه شده اند. به عنوان مثال، یک مدرک کارشناسی یا معادل آن در سطح بین المللی، به رسمیت شناختن مدرک کارشناسی ارشد در دانمارک مورد نیاز اصلی است.

دقت کنید که بدانید الزامات زبان چه هستند، و آیا شما باید قبل از ثبت نام در برنامه مدرک، مهارت ها را در زبان انگلیسی ثابت کنید. نشان دهید که چگونه به عنوان یک دانش آموز عملکرد داشته اید ، و مطمئن شوید که بدانید نمره میانگین مدرک شما (GPA)در طول احصیل شما چه بوده است.

برای کمک به شما برای رفتن به دانمارک، باید بیش از یک دانشگاه درخواست دهید! اطمینان حاصل کنید که برای یک دانشگاه دانمارک واجد شرایط هستید.

دوره های آمادگی: این نوع دوره ها دانش آموزان درجه یک را قادر می سازد تا یک پیشرفت تحصیلی اضافی را قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه های تحصیلات تکمیلی خود دریافت کنند. پیش- M.B.A.، پیش- حقوق، و یا پیش-برنامه پزشکی، و همچنین هر دوره های دیگر و یا آماده سازی که به شما این امکان را می دهد تا در رشته مورد انتخاب خود تحصیل کنید.

بهبود زبان انگلیسی شما از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی: اگر شما در یک برنامه تحصیلی در دانمارک شرکت می کنید، گاهی اوقات لازم است ثابت کنید که مهارت های زبان شما به اندازه کافی مناسب برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها است.این دوره ها می توانند شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی که دانشگاه ها به آن نیاز دارند، آماده کنند.

آزمون زبان انگلیسی

بیش از 350 برنامه آموزش انگلیسی در دانمارک وجود دارد. دانشگاه های دانمارک می خواهند بدانند که مهارت های زبان انگلیسی خوب دارید، به طوری که شما می توانید به راحتی در دوره های خود موفق شوید. تقریبا تمام دانشگاه های دانمارک این امتحانات رسمی انگلیسی را قبول می کنند:

  • IELTS
  • TOEFL
  • C1 پیشرفته

تحصیل در دانمارک دکترا

دانمارک ممکن است یک کشور کوچک باشد اما با تکیه بر صنایع علمی با تکنولوژی بالا در بین 6 کشور برتر جهان برای تحقیق و توسعه قرار دارد. بخش عمده این امر در دانشگاه ها متمرکز شده است. موقعیتهای دوره دکترا همیشه توسط دانشگاه در کنار دیگر موقعیتهای بلاتصدی ارائه میشود، بنابراین از لیست منابع زیر برای یافتن موقعیتها استفاده کنید. همچنین می توانید در مورد موقعیتهای آینده مستقیما با اعضای هیئت علمی گفتگو کنید، به طور مثال اگر یکی از اعضای هیئت علمی کمک هزینه تحقیقاتی در رشته انتخابی شما قرار داده است یا در حال انجام آن است شما میتوانید از این موقعیت استفاده کنید.

برای ارتباط با دانشکده میتوانید وب سایت دانشگاه را چک کنید اما در بعضی از موارد ممکن است بخشی از سایت به زبان دانمارکی باشد. انجمن های بین المللی مثل انجمن زیست شناسی و یا انجمن علوم انسانی ، نشریه ها، کنفرانس ها و مباحثه های آنلاین فراهم میکنند که میتواند بسیار مفید باشد.

بورسیه های تحصیلی دانمارک تمام هزینه ها را در بر میگیرد به طور مثال شما حقوق دریافت میکنید و هیچ هزینه تحصیل پرداخت نمی کنید. برخی از دوره های دکتری با همکاری دانشگاه و کمپانی های خصوصی ایجاد شده اند.
دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی دانمارک از دانشجویان دکترای بین الملل استقبال میکنند. دوره دکترا در دانمارک معمولا سه سال است و شامل بخشهای زیر می شود.

  • انجام تحقیقات مستقل تحت نظارت سرپرست
  • دوره دانشجویان دکتری( حدود 30 امتیاز ECTS)
  • همکاری با مجموعه های تحقیقاتی از جمله موسسات تحقیقاتی درجه یک خارجی
  • آموزش یا استفاده از دیگر روشهای نشر دانش که در صورت امکان مربوط به موضوع دکترا باشد.
  • تکمیل پایان نامه دکترا

برنامه ها و دورهای PHD ارائه شده توسط دانشگاه های دانمارک ، تحقیقات عالی، کتابخانه و امکانات آزمایشگاهی در اختیار محققان و دانشجویان دوره دکترا قرار میدهد. همچنین با صنایع مختلف مشارکت می کنند.

نه دانشگاه بزرگ دانمارک دوره های مختلف دکترا از هنر تا الهیات را ارائه می کنند. هر چند که بسیاری از دوره ها به زبان انگلیسی است اما بعضی از آنها به زبان دانمارکی ارائه می شود. متقاضیان باید برای ورود به دانشگاه مدارک مهارت زبان را ارائه کنند.

دانشجویان باید مستقیما برای دوره های مورد نظر درخواست دهند. دوره های PHD دوره مشترکی نیز هستند که با مدیریت کمپانی های مهم دانمارکی مثل MAERSK یا SAS و دانشگاه ها ( برای کمک هزینه های تحصیلی) انجام میشود. وزارت آموزش و علوم نوآوری سرمایه اصلی برنامه را تامین میکند. مهم این است که کمک هزینه های تحصیل فرصتی برای انجام تحقیقات پیشرفته در یک دنیای واقعی را به شما میدهد و شامل کمک هزینه های سفر می شود.

پس از پذیرش، شما در یک دوره رسمی PHD برای سه سال تحصیل خواهید کرد. محققان دوره دکتری به صورت مستقل یا به صورت تیمی که با شرایط آنها همخوانی داشته باشد تحقیقات خود را انجام می دهند. آنها همچنین در دوره های آموزشی شرکت میکنند. دوره دکترا با ارائه پایان نامه تکمیل میشود. فرصت های زیادی بین دانشگاه های دانمارک و صنایع برای تحقیق وجود دارد .دانشجویان همچنین می توانند بخشی از تحصیل خود را در کشوری دیگر بگذرانند.

تحصیل دکترا در دانمارک

بورسیه تحصیلی در دانمارک

درصورتی که دانشجو موفق به اخذ بورسیه شود دانشگاه مبلغی حدود 2000 دلار به صورت ماهانه به دانشجو میدهد. برای گرفتن بورسیه تحصیلی کشور دانمارک دانشجویانی که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد آنها از دانشگاه های معتبر باشد و مدرک آیلتس 5و6 را داشته باشند از شانس بیشتری برخوردارند. همچنین دانشجویان مقطع دکترا میتوانند 30 ساعت در هفته را کار کنند.

افرادی که در دانمارک اقامت دائم دارند یا در دانمارک مشغول به کار هستند میتوانند به طور رایگان به تحصیل خود ادامه دهند اما مابقی افراد موظف به پرداخت شهریه سالانه برای تمامی دوره های تمام وقت می باشند که چیزی حدود 45000 تا 120000 متفاوت است.

یکی از بهترین و مجهزترین خوابگاه های دانشجویی در دانمارک، خوابگاه تایتجین می باشد که علاوه بر طراحی شیک و درن بهترین فضا را برای دانشجویان به وجود آورده است. در این خوابگاه تمامی اتاق ها دارای سرویس بهداشتی مجزا و سیستم تهویه می باشند و علاوه بر این ها دارای محلی برای مهمانی ها، اتاق موسیقی و فضای سبز مخصوص نیز هستند.

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور دانمارک متفاوت می باشد. ساکنین شهرهای اصلی و بزرگ مانند آرهوس و کپنهاگ ماهیانه هزینه ای حدود 7000 کرون جهت اقامت دانشجویی دارند و البته به ازای هر نفر همراه هزینه ای حدود 3500 کرون دارند اما ساکنین شهرهای کوچک هزینه دانشجو به حدود 5000کرون در ماه کاهش یافته و هر نفر همراه 2500 کرون میباشد.

دانشگاه های معتبر دانمارک

Aarhus University

دانشگاه آرهوس ،یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی واقع در ارشس، دانمارک است. در سال 1928 تأسیس شد و دومین دانشگاه دانمارک و بزرگترین دانشگاه این کشوراست، که از 1 ژانویه 2013 تاکنون 44،500 دانش آموز ثبت نام کرده است.

VIA University College

VIA College College، یک سازمان دانشگاهی در منطقه مرکزی دانمارک است ، که در ژانویه سال 2008 تاسیس شده است. این دانشگاه در مجموع دارای 8 دانشکده است.

University College South Denmark

دانشگاه دانمارک جنوبی ،یک دانشکده در بخش جنوبی دانشگاه دانمارک است. این دانشگاه دوره های کارشناسی را در رشته های مختلف ارائه می دهد و تقریبا 5900 دانشجو و 700 کارمند دارد.

University College of Northern Denmark

کالج دانشگاه دانمارک شمالی، یکی از شش سازمان منطقه ای، از سایت های مختلف تحصیلی در دانمارک است ؛که دوره های مربوط به حرفه های مختلف را ارائه می دهد. در صورت ثبت نام در این دانشگاه، بعضی از دوره ها با توجه به سطح لیسانس در نظر گرفته می شوند

University of Southern Denmark

دانشگاه جنوبی دانمارک ،یک دانشگاه در دانمارک است که دارای دانشگاهی در جنوب دانمارک و در زلاند است. این دانشگاه چندین برنامه مشترک را با همکاری دانشگاه فلنسبورگ و دانشگاه کیل برگزار می کند.

Technical University of Denmark – DTU

دانشگاه فنی دانمارک، اغلب به سادگی به عنوان DTU نامیده می شود، یک دانشگاه در کنگنز لینگبی، واقع در شمال کپنهاگ، دانمارک است. این دانشگاه در سال 1829 توسط ابتکار هانس کریستین به عنوان اولین پلی تکنیک دانمارک تاسیس شد و امروزه در بین موسسات مهندسی پیشرو در اروپا قرار دارد.

IT University of Copenhagen

دانشگاه فناوری اطلاعات کپنهاگ، اغلب به اختصار و به عنوان ITU نامیده می شود، یک دانشگاه عمومی است که در کپنهاگ، پایتخت دانمارک واقع شده است. دانشگاه فناوری اطلاعات کپنهاگ در سال 1999 تأسیس شد.

Aalborg University

دانشگاه آلبورگ یک دانشگاه دولتی دانمارک است که در سالن های البلور، اسبیرگر و کپنهاگ در سال 1974 تاسیس شد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی و تحصیلی دانمارک

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در کشور دانمارک به ویزای دانشجویی نیاز خواهند داشت.

  • چه موقع باید درخواست ویزا بدهم؟ 2 ماه؛ برای درخواست اخذ ویزا می بایست دو ماه قبل از شروع کلاس هایتان اقدام نمایید.
  • حساب بانکی بلوکه شده؟ خیر، نیازی به حساب بانکی نیست.
  • مدت زمان اعتبار ویزا؟ به مدت زمان تحصیل بستگی دارد. ویزای دانشجویی برای مدت زمانی که در این کشور به تحصیل مشغول باشید معتبر است.
  • قرار ملاقات با سفارت؟ لازم است. می بایست قرار ملاقاتی را در سفارت ترتیب دهید و اثر انگشت و اطلاعات خود را ثبت کنید.
  • چگونه درخواست دهم؟ به صورت آنلاین می توانید ای کار را انجام دهید و یک وقت قبلی از سفارت و یا کنسولگری کشور دانمارک در محل زندگی خود بگیرید. برای دریافت مجوز اقامت هم شما و هم موسسه آموزشی ای که در آن پذیرفته شده اید می بایست بخشی از فرم درخواست را تکمیل نمایید.
  • مدت زمان صدور ویزا: 60 روز/ پس از شرکت در مصاحبه، مدت زمان رسیدگی به درخواست شما و صدور ویزایتان 60 روز خواهد بود
  • هزینه ویزا: 321 دلار آمریکا. قیمت استاندارد مجوز اقامت کشور دانمارک معادل 321 دلار آمریکا است.
  • سند تمکن مالی: 927 دلار آمریکا. برای اینکه نشان دهید توانایی تامین مخارج خود را در طول مدت زمان تحصیلتان در کشور دانمارک دارید می بایست به صورت ماهیانه حداقل 927 دلار آمریکا در حساب خود داشته باشید

سایر مخارج:

هزینه رسیدگی به درخواست: 221 دلار آمریکا
سند مهارت در زبان خارجی: دانشجویان ایرانی می بایست مدرکی مبنی بر تسلط و مهارت به زبان را ارائه دهند
بررسی پزشکی: لازم نیست.

ویزای دانشجویی دانمارک

به عنوان نکته آخر ذکر این نکته نیز الزامی به نظر می رسد که با توجه به هزینه ی تحصیل در دانمارک و همچنین سخت گیری سفارت دانمارک در باب صدور ویزا ، معمولاً متقاضیانی که به موسسات اعزام دانشجو به دانمارک مراجعه می کنند، تحصیل در اتریش ، تحصیل در آلمان و … را برای مهاجرت به اروپا انتخاب می کنند و در صورت تمایل بعد از تحصیل نسبت به مهاجرت به این کشور اقدام می کنند.

سوالات متداول درباره تحصیل در دانمارک

شرایط تحصیل در مدارس دانمارک چگونه است؟

تحصیل در مدارس دانمارک اجباری است. دوره دبستان 10 ساله است که پس از آن به مدت 3 سال باید دوره دبیرستان را به اتمام برسانند و وارد دانشگاه شوند.

سال تحصیلی در دانمارک به چه صورت است؟

سال تحصیلی در دانشگاه های دانمارک از اول سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد. سال تحصیلی در دانمارک به دو ترم پاییز و بهار تقسیم می شود. بین هر دوره تعطیلات یک هفته ای است. هر دوره در دانمارک از 8 هفته کلاس و 1 هفته امتحانات تشکیل شده است.

زبان تحصیل در دانمارک برای مقطع کارشناسی چیست؟

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی دانمارک 4 سال است. دوره های تحصیلی کارشناسی در دانمارک به طور عمده به زبان ملی این کشور برگزار می شود. پس از اتمام دوره کارشناسی با ارائه پایان نامه می توانند مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند.

آیا اجازه کار حین تحصیل در دانمارک برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

بله، دانشجویان می توانند با داشتن ویزای تحصیلی دانمارک، 20 ساعت در هفته در این کشور حین تحصیل کار کنند.

آیا هر دانشجو می تواند در دانمارک برای خود کار پیدا کند؟

در دانمارک پیدا کردن کار دانشجویی به عوامل مختلفی از جمله سطح آشنایی به زبان، رزومه علمی و سابقه کاری بستگی دارد.

چه نوع بورس تحصیلی را می توانم به عنوان دانشجو در دانمارک کسب کنم؟

دانشگاه های دانمارک تعداد محدودی از بورس های تحصیلی را ارائه می دهند که ممکن است در طی مراحل درخواست بتوانید برای یک دوره تحصیلی دریافت نمایید.

چه مدارکی برای دریافت بورسیه تحصیلی دانمارک مورد نیاز است؟

برای دریافت بورسیه تحصیلی دانمارک باید مدرک کارشناسی و کارشناسی معتبر، رزومه علمی خوب، داشتن مقالاتی که اساتید دانشگاه آن ها را تایید کنند.

هزینه زندگی در دانمارک چقدر است؟

هزینه زندگی در دانمارک به سبک زندگی شما بستگی دارد؛ اما به طور کلی بین 800-1000 یورو در ماه هزینه زندگی در دانمارک می باشد.

بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی در دانمارک به چه صورت است؟

بیمه درمانی در دانمارک برای دانشجویان بومی یا بین المللی به صورت رایگان ارائه می شود.

آیا مدارک تحصیلی دانشگاه های دانمارک معتبر می باشند؟

بله، دانشگاه های دانمارک دارای سیستم آموزشی معتبری می باشد که مدارک اعطاء شده توسط این دانشگاه ها در سراسر دنیا به رسمیت شناخته شده است.

آیا دانشگاه های دانمارک مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد؟

دانشگاه های دانمارک رتبه و رنکینگ خوبی در جهان دارند، به همین علت اکثر این دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد.

سایت دولتی دانمارک اطلاعاتی راجع به تحصیل در این کشور ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید و از مشاوره همکاران موسسه در زمینه تحصیل در دانمارک و اخذ ویزای تحصیلی دانمارک بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

42 دیدگاه برای “تحصیل در دانمارک

  1. اشکان گفت:

    با سلام
    من فوق لیسانس مهندسی نفت از دانشگاه تهران هستم و حدود 5 ماه تا پایان خدمت وظیفه ام باقی مانده، از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارم اما هم رزومه قوی دارم و هم اینکه مدرک تافل و ایلتس رو میتونم مسال بگیرم، میخوواستم بدونم بهترین راه از نظر شما جیه؟ دانمارک و نروژ واسه رشته ی ما در مقطع دکتری خیلی هزینه میخواد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم با توجه به شرایط مالی خود، کشور هایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و غیره را که تحصیل رایگان و یا بسیار مقرون به صرفه را ارائه می دهند، انتخاب نمایید.

  2. Ali Valiollahi گفت:

    سلام ببخشید امکانش هست که سال یک یا سال دو دندون پزشکی رو در کشور های اروپایی خوند بعدش به دانشگاه های دانمارک انتقالی گرفت؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای انتقالی به دانشگاه های دیگر باید دانشگاه مبدا و مقصد در قرار داد اراسموس قرار داشته باشند و همچنین قوانین انتقالی را رعایت نمایید.

  3. حسن حق سناس گفت:

    سلام خسته نباشيد
    من ١٥ سالم هست و الان كلاس دهم رشته ي تجربي هستم و ميخواستم براي ادامه ي تحصيل به خارج كشور برم و نمره سال قبلم ١٩ بود
    به نظر شما چه كشوي ميتونم برم براي ادامه تحصيل؟!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در مدارس انگلیسی زبان، به شما کشور کانادا را پیشنهاد می دهیم.

  4. س.رضایی گفت:

    فارغالتحصیل پرستاری دانشگاه روزانه ارومیه.الان مشغول ب طرح هستم.ومهدل لیسانسم۱۷.معدل دیپلمم۱۶/۹۰و معدل پیش دانشگاهیم۱۷ میباشد.چ روشی و چه کشوری رو پیشنهاد میکنید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به رشته تحصیلی خود می توانید برای اخذ ویزای کاری گروه درمان کشور های آلمان، سوئد و یا دانمارک ادقام نمایید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  5. پویا گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر .
    می خواستم بدونم دانشگاه های دانمارک برای مقطع دکتری ارائه مدرک زبان انگلیسی (مثل تافل یا آیلتس) رو الزامی و اجباری می دونن یا اینکه تنها به تسلط بر زبان انگلیسی حین مصاحبه اکتفا می کنن ؟ اگر مدر ک زبان رو می خوان اینو دانشگاه می خواد یا سفارت ؟ چون معمولا برای بعضی کشورها اینطوریه که اگه دانشگاه مدرک زبان رو نخواد و فقط سفارت اون کشور ارائه این مدرک را الزام کنه، میشه بجای مدارک بین المللی مثل تافل یا آیلتس ، نتیجه سایر آزمون های زبان رو که تو کشور خود متقاضی برگزار میشه (مثلا آزمون تولیمو در ایران) واسه سفارت ارائه کرد. آیا این قضیه در مورد دانشگاه های دانمارک هم صادقه ؟
    ممنون میشم پاسخ بدین .

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیر، برای تحصیل دکترا در دانمارک باید مدرک زبان ارائه دهید.

  6. مینا قراچه گفت:

    با سلام
    من متولد دی ۶۶ و مدرک ارشد نرم افزار کامپیوتر با معدل ۱۹ و ۳مقاله و کارشناسی با معدل ۱۸ از دانشگاه غیرانتفاعی هستم. مدرک زبان ۶.۵ آیلتس دارم. امکان تحصیل رایگان در مقطع ارشد و پس از اون اقامت دائم دانمارک رو دارم؟ سپاس

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      تحصیل کارشناسی ارشد در دانمارک ملزم به ارائه رزومه بسیار قوی است. به شما توصیه می کنیم برای کشور های دیگری اقدام نمایید.

  7. یوسف کشانی گفت:

    سلام . خسته نباشید
    من اگه زبان دانمارکیم خوب باشه در حدی بتونم درس بخونم و کار کنم و نیاز هامو برطرف کنم ولی زبان انگلیسیم خوب نباشه نمیتونم تحصیل کنم با اینکه به زبان خودشون مسلطم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما می توانید به زبان دانمارکی نیز تحصیل کنید.

  8. محمد گفت:

    سلام.من 17 سالمه ومعدلم 18.5 میتونم برای بورسیه تحصیلی در کشور دانمارک اقدام کنم؟ واگه امکان دارد چطوری باید درخواست بدم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه شرایط تحصیل کارشناسی در دانمارک و اخذ ویزای تحصیلی این کشور بسیار با سخت گیری های زیادی روبرو شده است. به شما پیشنهاد می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  9. ساحل گفت:

    سلام
    من 30 سالمه،کارشناسی اتاق عمل خوندم،دانشگاه تهران،معدل 18.با پنج سال سابقه کار،با آیلتس بالای 6 چطور میتونم درخواست تحصیلی در رشته پرستاری بدم برای دانمارک؟آیا اینکه اتاق عمل خوندم تاثیری داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      شما می توانید برای اخذ ویزای کاری گروه درمان دانمارک اقدام نمایید.

  10. علی اسدی گفت:

    با سلام بنده دارای مدرک کارشناسی برق هستن و در حال حاضر در در حال تحصیل در مقطع ارشد می باشم بنده میتوانم با مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم با معدل ۱۷ و نمره آیلس ۷ در مقطع کارشناسی در دانمارک ادامه تحصیل بدهم؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      شما سنتون را نفرمودید، در صورتی که سنتون بالا نباشد، احتمال پذیرش دارید.سایر شرایط مشکلی ندارد.
      پیشنهاد می کنم جهت بررسی دقیقتر شرایط با دفتر موسسه تماس بگیرید.

  11. مهدی کر گفت:

    دانشجوی سال سوم پزشکی هستم در یکی از دانشگاه های دولتی،آیا این امکان وجود داره که سال های بعدی رو در یک دانشگاه دانمارکی(یا یک کشور اروپایی دیگر)ادامه تحصیل بدم؟
    درخصوص رشته پرستاری چطور؟
    باتشکر فراوان

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شما میتوانید مقطع تخصص خود را در دانشگاه های خوب و معتبر حوزه اروپا / شینگن بگذرانید که بهترین راه است.
      اما اگر میخواهید مجدد مدرک کارشناسی خود را در رشته مد نظرتان اخذ کنید، بهتر است تا سایر گزینه های موجود را نیز مرور کنید.

  12. Mehraban گفت:

    با سلام
    من ۱۴ سالمه و معدل ام ۱۹/۶۸ ایا میتونم برای تحصیل در مدارس دانمارک اقدام کنم
    یا مادرم با معدل ۱۸ در کارشناسی طراحی لباس در دانشگاه علمی کاربردی میتونه برای ادامه تحصیل در دانمارک اقدام کنه؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      کشور دانمارک مدارس بین المللی خوبی دارد و شما می توانید با توجه به سنتان در دوره های دبیرستان و کالج شرکت کنید و سپس برای پذیرش دانشگاه نیز اقدام کنید.
      در رابطه با مدرک تحصیلی مادرتان نیز باید رزومه ایشان بررسی شود و سوابق تحصیلی با دانشگاه های کشور دانمارک ارزیابی شود و در صورتی که امکان داشته باشد، اقدام کنند.
      البته بجز دانمارک، کشور های دیگری نیز هستند که مناسب تحصیل و ادامه زندگی برای شما باشد. بهتر است در این موضوع با مشاورین ما صحبت کنید.

  13. نيلوفر پوات گفت:

    سلام من معدل بالاي ١٧ هم پيش دانشگاهي هم سوم دارم و ايلتس ٧ و اگر در دانمارك تحصيل كنم همزمان كار هم ميكنم ايا امكانش هست كه من در رشته ي پزشكي رايگان تحصيل كنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام تحصیل در برخی کشور های اروپایی رایگان و برخی نیمه رایگان است، مانند آلمان و فرانسه.
      از این دست کشور ها مانند دانمارک ممکن است تحصیل به زبان بومی این کشور را در برخی دانشگاه های دولتی به صورت رایگان ارائه دهند.
      اما اگر نیت شما تنها تحصیل رایگان است، پیشنهاد می کنم به توصیه های مشاورین ما بیشتر دقت کنید.

  14. باقری گفت:

    سلام
    آیا امکان فرستاذن فرزندم برای اتحصیل در کالج برای اخذ دیپلم در دانمارک در مدارس شبانه روزی و یا روزانه به صورت رایگان هست؟
    متشکرم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر, برای تحصیل در کالج این کشور هزینه هایی مترتب است.

  15. محمد رضا محتشم گفت:

    با سلام.بنده 45 ساله هستم.25 سال سابقه کار در دبیرستان را دارم.به عنوان معلم تاریخ.10 سال تدریس در دانشگاه.نویسنده با چندین جلد کتاب که 3 جلد آن ده سال پیش چاپ شده است.مدرک فوق لیسانس تاریخ در سال 1377 از پژوهشگاه علوم انسانی که در ترجمه مدرک انستیتو درج شده و در عرف جهانی از دانشگاه بالاتر است.دوست دارم برای اخذ دکترا به دانمارک بروم.چند زبان فرانسه و انگلیسی و عربی و ترکی و روسی را هم میدانم .اما مدرکی ندارم.آیا میتوانید مددی فرمایید.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      لطفا برای بررسی دقیق تر از مشاوره های رایگان تلفنی و حضوری بهره مند شوید.شماره های دفاتر در انتهای صفحه درج شده است.
      موفق باشید.

  16. حسن الف گفت:

    سلام وقت بخیر بنده دانشجوی کارشناسی فناوری اطلاعات هستم متولد سال 75 مدرک پیش دانشگاهی رشته تجربی با معدل 14 دارم. بیزینس من هستم و شرایط تمکن مالی خوبی برای خودم هستم، ماهیانه 3 میلیون تومان، میخواستم به کشور دیگری سفر کنم. مثل کشور دانمارک برای ادامه تحصیل در رشته فوق دیپلم طراحی وب. این امکان چگونه فراهم است؟ مثلا میتوانم ابتدا ثبت شرکت کنم و بعد ادامه تحصیل بدهم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هزینه ی زندگی در دانمارک از استطاعت مالی شما خارج است, پیشنهاد میکنیم کشورهای دیگر را مورد بررسی قرار دهید.
      هزینه های زندگی در دانمارک بدون احتساب تحصیل حدود 600 تا 800 یورو می باشد.
      هزینه های تحصیل در دانمارک چیزی حدود 12000 یورو در سال می باشد.اما اگر معدل شما بالاتر از 17 می بود و مدرک آیلتس 6.5 داشتید, ادامه ی تحصیل برایتان رایگان می بود و حتی ممکن بود به شما فاند هم تعلق گیرد.

  17. علی سلطانی گفت:

    یک سئوال دیگه هم داشتم.میشه در ایران هر رشته ای خوند ولی تو اون رشته موفق باشیم و معدل بالای 17 باشه بعد برای پزشکی اقدام کنیم و تحصیل رایگان داشته باشیم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      متوجه سوال شما نشدم، تحصیل پزشکی ارتباطی به تجصیلات شما در ایران در رشته های دیگر ندارد.

  18. علی سلطانی گفت:

    سلام خسته نباشید.ببخشید معدل 17 که فرمودید تو مطلب برای کدوم سال تحصیلی هست برای سوم دبیرستان یا پیش دانشگاهی؟؟؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      معمولاً هر دو معدل، البته برای برخی کشورها معدل پیش دانشگاهی مهم تر است.

  19. زهرایی گفت:

    عرض سلام و ادب و احترام . بنده 29 سالمه . مجرد هستم . دارای مدرک فوق لیسانس حسابداری از دانشگاه آزاد با معدل 19.02 . زبانم خوب نیست . خواستم بدونم میتونم خارج از کشور ادامه تحصیل بدم . اگه میتونم ادامه تحصیل بدم تو چه کشورهایی و اینکه کدوم کشور بهتره و اینکه هزینه هاش چطوره ؟ سپاسگذار میشم اگه راهنماییم کنین

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      قطعاً می توانید جهت تحصیل خارج از کشور اقدام فرمایید، هزینه کشورها بسته به نوع کشور متفاوت است، برخی کشورها رایگان هستند ، برخی کشورهای دارای هزینه های کم و برخی کشورها مثل دانمارک دارای هزینه هایی در حدود 12.000 یورو در سال هستند.

  20. قمر گفت:

    باسلام بنده دارای مدرک ارشد بالینی از دانشگاه آزاد با معدل ۱۵نیم مدرک زبان ندارم و میخواستم برای ادامه تحصیل به کشور دانمارک بروم آیا این امکان با این شرایط وجود دارد برای ادامه تحصیل در یکی از دانشگاهای دانمارک ظمنا برادرم مقیم دانمارک هستند. سپاسگزارم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      ارائه مدرک زبان جهت اخذ پذیرش در دانمارک الزامی است، یعنی امکان تحصیل در دانمارک بدون مدرک زبان وجود ندارد. پس از اخذ مدرک زبان این موسسه می تواند پذیرش مقطع دکترا را برای شما اخذ نماید.

  21. سهیل گفت:

    سلام من ٣٤ سال دارم و ليسانس بيهوشى دارم(anesthetic technician) رشته من جز رشته هاى مورد درخواست دانمارك هست ولى نميدونم چه سطح زبانى براى ارايه لازمه و اولين اقدام چى ميتونه باشه ميشه راهنمايى كنين؟
    ضمنا من ايلتس اورال ٥/٥ دارم ميشه با اين سطح از دانشگاههاى رايگان اروپا پذيرش گرفت؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      مدرک زبان برای دانشگاه های مختلف است باید با دانشگاه های مختلف را بررسی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *