تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در پرتغال es alt

نظرتان درباره تحصیل رشته های پرطرفداری همچون پزشکی یا دندانپزشکی در کشور زیبای پرتغال چیست؟ در حال حاضر کشور پرتغال شرایط مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی و بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی دارد. همین موضوع باعث شده تا توجه بسیاری از دانشجویان به تحصیل دندانپزشکی در پرتغال جلب شود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

از این رو ما در این مقاله از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی تمامی شرایط و جزئیات تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور پرتغال را برای شما بازگو می کنیم. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون تحصیل در این رشته ها در دانشگاه های معتبر کشور پرتغال، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

شرایط تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در پرتغال

شاید این سوال نیز در ذهن شما پیش آمده باشد که چگونه می توانیم در کشور پرتغال به تحصیل در رشته های علوم پزشکی مشغول شویم؟ به این منظور باید با شرایط تحصیلی آشنایی داشته باشید. برای ورود به رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی در کشور پرتغال شما باید شرایط لازم از جمله مدرک دیپلم ۱۲ ساله و مدرک زبان بین المللی انگلیسی را ارائه دهید. از طرفی در بسیاری از موارد متقاضی باید به زبان پرتغالی نیز تسلط داشته باشد.

دانشجویان برای ورود به رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی و دندانپزشکی، باید دوره یک ساله پری مدیکال را سپری کرده و دروس پایه را بگذرانند. چنانچه متقاضی این دوره را با موفقیت سپری کند و نمره لازم را در دروس تدریس شده کسب کند، می تواند وارد دانشگاه شده و به تحصیل در رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی بپردازد. به طور کلی شرایط ورود به رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور پرتغال مشابه یکدیگر است و برای تحصیل در رشته دندانپزشکی نیز متقاضی باید ضمن ارائه مدرک زبان و مدرک دیپلم ۱۲ ساله، دوره پری مدیکال را سپری کند.

از دیگر شرایط ورود به این رشته می توان به معدل با نمره قابل قبول و نمرات بالا در دروسی مثل زیست شناسی، ریاضی، فیزیک و شیمی اشاره کرد. در واقع زمانی که متقاضی ریز نمرات تحصیلی خود را به دانشگاه های  پرتغال ارائه می دهد نمرات وی در دروس ذکر شده مورد توجه دانشگاه خواهد بود. همچنین با توجه به این که در اغلب دانشگاه های کشور پرتغال تدریس به زبان پرتغالی است، متقاضی باید مدرک زبان پرتغالی با سطح به دو ارائه دهد.

البته متقاضیان می توانند در دانشگاه هایی که آموزش های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند ثبت نام کرده و به این ترتیب نیازی به ارائه مدرک زبان پرتغالی نداشته باشند. اگر شما هم قصد دارید در دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی هستند تحصیل کنید باید مدرک آیلتس ۷ یا معادل آن را ارائه دهید.

با توجه به این که در نهایت دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی برای گذراندن دوره کارآموزی برقراری ارتباط با بیمار و حضور در بیمارستان ها، نیازمند یادگیری زبان پرتغالی هستند توصیه می کنیم از همان ابتدا دانش زبان پرتغالی خود را تقویت کنید. در جدول زیر نیز به صورت خلاصه شرایط ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور را آورده ایم.

Column1
داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله
تسلط بر زبان انگلیسی و ارائه آیلتس ۷
تسلط بر زبان پرتغالی و مدرک B2
شرکت در آزمون MCAT و موفقیت در آن
معدل قابل قبول
نمرات بالا در دروس زیست ریاضی شیمی فیزیک

آزمون MCAT دانشگاه های پزشکی پرتغال

در بخش قبلی گفتیم که یکی از شروط مهم برای تحصیل پزشکی در پرتغال و تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور، شرکت در آزمون MCAT و موفقیت در آن است. این آزمون برای پذیرش در کالج های پزشکی و دندانپزشکی برگزار شده و کاملاً استاندارد است.

معمولاً این آزمون توسط انجمن کالج های پزشکی کانادا و آمریکا برگزار می شود. افرادی که می خواهند در دانشگاه ها کالج های پزشکی پرتغال تحصیل کنند باید در این آزمون شرکت کرده و نمره حد نصاب را دریافت کنند. به طور کلی هر فرد می تواند حداکثر سه بار در یک سال در این آزمون شرکت کرده و شانس خود را برای دریافت نمره لازم امتحان کند. سوالاتی که در این آزمون مطرح می شود از دروس زیست شناسی، فیزیک، شیمی، روان شناسی، بیوشیمی، جامعه شناسی و استدلال شفاهی است.

متقاضیان می توانند با مطالعه نمونه سوالات آزمون های سال های پیشین و منابع آن، آمادگی کافی برای شرکت در این آزمون و موفقیت در آن را کسب کنند. اگر شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال هستید با کارشناسان ما در موسسه اصطهباناتی تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح کنید. ما در تمامی مراحل اپلای دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی پرتغال در کنار شما هستیم.

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی پرتغال

افرادی که می خواهند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال اقدام کنند باید مدارک خواسته شده از سوی دانشگاه و سفارت این کشور را به درستی تهیه و ارسال نمایند. سوالی که پیش می آید این است که چه مدارکی برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های علوم پزشکی این کشور لازم است؟

ممکن است هر دانشگاه مدارک متفاوتی را از دانشجویان بخواهند؛ اما به طور کلی اصلی ترین و عمومی ترین مدارکی که دانشجویان بین المللی باید برای دریافت پذیرش تحصیلی به دانشگاه ارائه کنند عبارت است از:

  • مدرک دیپلم ۱۲ ساله به همراه ترجمه آن به زبان انگلیسی و پرتغالی
  • ریز نمرات مقاطع قبلی به همراه ترجمه
  • انگیزه نامه متقاضی
  • توصیه نامه از سوی اساتید
  • رزومه و دستاوردهای علمی
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • مدرک زبان پرتغالی
  • گواهی تمکن مالی

تحصیل پزشکی و دنداپزشکی پرتغال بدون مدرک زبان

در طول سال های اخیر یکی از دغدغه های مهم اغلب کسانی که تصمیم خود را برای مهاجرت قطعی کرده اند یادگیری زبان بوده است. افرادی که می خواهند برای تحصیل به پرتغال مهاجرت کنند نیز باید به زبان پرتغالی مسلط باشند و همانطور که گفتیم یکی از شروط مهم برای اخذ پذیرش تحصیلی تسلط بر زبان ای پرتغالی است.

در بیشتر موارد افراد ترجیح می دهند از طریق روشی اقدام کنند که در آن نیازی به ارائه مدرک زبان پرتغالی یا حتی مدرک زبان انگلیسی نباشد؛ اما آیا این کار امکان پذیر است؟ آیا می توان بدون داشتن مدرک زبان به پرتغال مهاجرت کرد و در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شد؟ خوشبختانه دولت  پرتغال با هدف تسهیل روند جذب دانشجویان بین المللی شرط داشتن مدرک زبان را حذف کرده و به این ترتیب دانشجویان بین المللی می توانند حتی بدون داشتن مدرک زبان نیز ویزای تحصیلی دریافت کنند.

شاید بپرسید چگونه این کار ممکن است؟ در واقع دانشجویان بعد از ورود به کشور پرتغال، این فرصت را دارند تا در دوره های یادگیری زبان انگلیسی یا پرتغالی شرکت کرده و دانش زبانی خود را ارتقا دهند. متقاضی بعد از کسب مهارت های زبانی لازم می تواند وارد کلاس درس شده و آموزش های خود را آغاز کند.

بورسیه پزشکی و دندانپزشکی پرتغال

یکی از برنامه های تحصیلی بسیار محبوب در کشورهای مختلف بورسیه ها هستند. در کشور پرتغال هم متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم می توانند از بورسیه های پزشکی و دندانپزشکی بهره مند شوند. مزیت این بورسیه ها کاهش هزینه های تحصیل و زندگی است. برخی بورسیه ها توسط دولت و برخی دیگر توسط نهادهای خصوصی و مستقل ارائه می شود.

این بورسیه ها گاه تمام هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو و گاه بخشی از آن را پوشش می دهند. اغلب بورس های تحصیلی که در کشور پرتغال وجود دارد مختص دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است، با این حال دانشجویان دوره های پزشکی و دندانپزشکی هم می توانند با داشتن شرایط لازم از بورسیه تحصیلی اراسموس موندوس، استفاده کرده و بخش زیادی از هزینه های تحصیل خود را تامین کنند.

این بورسیه سالانه ۴۰۰ یورو تا ۴۵۰ یورو کمک هزینه به دانشجویان پرداخت کرده و هزینه های تحصیل آنان را نیز می پردازد؛ بنابراین چنانچه علاقه مند به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال هستید می توانید به محض ورود به  پرتغال و قبل از شروع ترم تحصیلی برای دریافت این بورسیه درخواست دهید.

درخواست شما توسط کارشناسان مربوطه بررسی شده و چنانچه شرایط لازم را داشته باشید بورسیه به شما تعلق می گیرد. شاید بپرسید برای دریافت این بورسیه چه شرایطی لازم است؟ از جمله مهم ترین مواردی که برای دریافت بورسیه تحصیلی در پرتغال باید داشته باشید می توان به مواردی همچون معدل بالا، مدرک زبان بین المللی با نمره عالی و سن مناسب اشاره کرد.

اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

برای تحصیل پزشکی در پرتغال، متقاضی باید مدارک و درخواست خود را برای دانشگاه های این کشور ارسال کرده و منتظره نتیجه از سوی دانشگاه باشد. چنانچه دانشگاه با درخواست متقاضی موافقت کند برای وی نامه پذیرش تحصیلی ایمیل خواهد شد؛ اما این نامه به منزله اجازه ورود به پرتغال نیست. بلکه تنها مدرکی است که نشان می دهند دانشگاهی در  پرتغال شرایط دانشجو را برای ثبت نام تایید کرده است.

در مرحله بعد متقاضی باید مدارک خود را برای سفارت پرتغال در کشور محل سکونت ارسال کرده و درخواست ویزای تحصیلی دهد. در مواردی ممکن است افراد حتی در صورت داشتن نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه، موفق به دریافت ویزا نشوند. علت این امر وجود نقص در مدارک ارسالی یا نداشتن یکی از شرایط لازم بوده است؛ بنابراین برای این که شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال افزایش دهید توصیه می کنیم در مسیر تهیه، ترجمه و ارسال مدارک از کارشناسان و وکلای مهاجرتی با تجربه کمک بگیرید. مهم ترین مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال باید ارائه دهید عبارت است از:

  • نامه پذیرش تحصیلی
  • پاسپورت معتبر به همراه عکس
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه آنها به زبان های انگلیسی و پرتغالی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از سوی اساتید
  • مدارک هویتی و ترجمه آنها
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • بیمه درمانی معتبر

دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی پرتغال

شناخت دانشگاه های معتبر پرتغال در حوزه پزشکی برای افرادی که می خواهند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال اقدام کنند اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه در کشور پرتغال شاهد دانشگاه های معتبری در سطح جهانی هستیم. به طور کلی سیستم آموزشی این کشور یک سیستم پیشرفته و توسعه یافته است و در سال های اخیر دولت این کشور تلاش کرده تا شرایط مناسبی را برای ورود دانشجویان بین المللی و تحصیل و زندگی آنها در پرتغال فراهم کند.

از این رو در حال حاضر دانشگاه های علوم پزشکی  پرتغال انتخاب مناسبی برای دانشجویان بین المللی هستند. در اینجا شما را با دانشگاه های برتر علوم پزشکی پرتغال آشنا می کنیم تا شما نیز با دید بازتری مقصد خود را برای مهاجرت انتخاب کنید. از جمله دانشگاه های معتبر در این کشور می توان به دانشگاه لیسبون، دانشگاه مینهو، دانشگاه کویمبرا و غیره اشاره کرد. این دانشگاه ها هر یک رنکینگ مناسبی در جهان داشته و سالانه پذیرای تعداد زیادی دانشجویی بین المللی هستند.

دانشگاه لیسبون  Universidade de Lisboa

معروف ترین دانشگاه پرتغال است که در شهری به همین نام قرار گرفته و در حال حاضر حدود ۴ هزار دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در رشته های مختلف آن هستند. رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه تدریس شده و شما نیز می توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه لیسبون اقدام کنید.

دانشگاه پورتو Universidade do Porto

دانشگاه پورتو نیز در پرتغال اعتبار بالایی دارد و بیش از ۳۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دانشکده های متفاوتی داشته که دانشکده پزشکی و دندانپزشکی آن بسیار فعال است.

دانشگاه کویمبرا  Universidade de Coimbra

این دانشگاه در شهر کویمبرا تاسیس شده و جزو مهم ترین دانشگاه ها در اروپا محسوب می شود که سطح علمی بسیار بالایی در زمینه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دارد. همچنین این دانشگاه شرایط مناسبی برای پذیرش دانشجویان بین المللی دارد.

دانشگاه مینهو Universidade do Minho

از جمله برترین دانشگاه های پرتغال که در بخش شمالی این کشور واقع شده دانشگاه مینهو است. این دانشگاه دانشجویان بسیار زیادی دارد و در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز سرآمد است.

هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

هزینه تحصیل پزشکی در  پرتغال چقدر است؟ این سوال را بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان بعد از مطالعه شرایط و جزئیات مهاجرت تحصیلی پرتغال مطرح می کنند. در حال حاضر برای این که متقاضی بتواند به تحصیل در رشته دندانپزشکی یا پزشکی در کشورهای پرتغال مشغول شود باید ابتدا تعیین کند که می خواهد تحصیلات خود را به زبان پرتغالی انجام دهد یا به زبان انگلیسی زیرا تفاوت زیادی از نظر هزینه بین این دو وجود دارد.

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان پرتغالی سالانه ۴۰۰ الی ۶۰۰ یورو است. در واقع می توان گفت تحصیل به زبان پرتغالی در این کشور تقریباً رایگان است؛ اما اگر بخواهید به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنید باید شهریه حدود 2 هزار تا شش 6 یورو در سال بپردازید. البته این هزینه ها تا حدود زیادی به دانشگاه و شهری که برای تحصیل انتخاب می کنید بستگی دارد.

اگر می خواهید در هزینه های تحصیلی خود صرفه جویی کنید توصیه می کنیم تحصیل به زبان پرتغالی را انتخاب نمایید؛ اما اگر علاقه به تحصیل به زبان انگلیسی دارید می توانید با پرداخت شهریه بیشتر در دانشگاه های معتبر این کشور مشغول به تحصیل شوید. به عنوان مثال شهریه دانشگاه معتبری مثل کویمبرا سالانه 5 هزار الی 9 هزار یورو است. شهریه تحصیل در دانشگاه پورتو نیز 2 هزار تا 6 هزار یورو و شهریه دانشگاه لیسبون 2 هزار تا 7 هزار یورو در سال جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی است.

به طور کلی اگر هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور پرتغال را با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و حتی دنیا مقایسه کنید، متوجه می شوید که تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. به همین دلیل هم در سال های اخیر دانشجویان سراسر دنیا تمایل زیادی برای مهاجرت تحصیلی پرتغال داشته اند.

کار پس از فارغ تحصیلی در پرتغال

دانشجویانی که برای تحصیل به پرتغال مهاجرت می کنند و می خواهند اقامت خود را بعد از فارغ التحصیلی تمدید کنند، باید در این کشور مشغول به کار شوند؛ اما شرایط کار بعد از فارغ التحصیلی در پرتغال چگونه است؟ برای درک شرایط کاری در این کشور باید نگاهی به نمودار نرخ بیکاری  پرتغال بیندازیم. در سال های اخیر نرخ بیکاری کشور پرتغال به صورت چشمگیری کاهش یافته اما همچنان در سطح بالایی است.

در حال حاضر دانشجویان خارجی در پرتغال اجازه ۲۰ الی ۳۰ ساعت کار در هفته را در حین تحصیل دارند. این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند به مدت شش ماه در پرتغال به کاریابی بپردازند. چنانچه دانشجو در این مهلت بتواند کاری پیدا کند، ویزای وی به ویزای کاری تبدیل شده و تا هر زمان که در این کشور مشغول به کار باشد اجازه اقامت خواهد داشت.

مشاغلی مثل پزشکی و دندانپزشکی بازار کار خوبی در  پرتغال دارند؛ اما در حال حاضر نرخ بیکاری در پرتغال حدود ۶ درصد است این به آن معنا است که پیدا کردن کار در پرتغال چندان آسان نیست؛ بنابراین دانشجویان باید تمام تلاش خود را برای پیدا کردن کار در پرتغال انجام دهند.

اخذ اقامت دائم پرتغال

چگونه می توانیم اقامت دائم پرتغال را دریافت کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از مهاجران می پرسند اگر شما از طریق تحصیل وارد  پرتغال شده اید باید بعد از فارغ التحصیلی در این کشور کار پیدا کرده یا از طریق دیگر روش ها اقامت خود را تمدید کنید. معمولاً روش کاری برای دانشجویان مناسب تر است.

بعد از گذشت پنج سال از کار مداوم در پرتغال و پرداخت منظم مالیات و بیمه، متقاضی می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند. از جمله شروط مهم برای دریافت اقامت دائم پرتغال، تسلط بر زبان پرتغالی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور است. علاوه بر موارد ذکر شده متقاضی باید ثابت کند که از تمکن مالی کافی برای تامین معیشت زندگی خود و اعضای خانواده در پرتغال برخوردار است.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

رشته های پزشکی و دندانپزشکی همواره جزو محبوب ترین رشته ها در میان دانش آموزان و دانشجویان ایرانی بوده اند. در سال های اخیر نیز بسیاری از افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در ایران به تحصیل در این رشته ها بپردازند، تصمیم گرفتند برای ادامه تحصیل به دیگر کشورها مهاجرت کنند.

یکی از پررنگ ترین مزایای تحصیل پزشکی در پرتغال مقرون به صرفه بودن هزینه های آن است. همانطور که در بخش هزینه های تحصیلی گفتیم اگر هزینه های تحصیل در پرتغال را با هزینه های تحصیل در دیگر کشورها مقایسه کنیم، متوجه تفاوت فاحش بین آنها می شویم. به طور کلی  پرتغال کشوری ارزان و امن برای تحصیل دانشجویان است. از دیگر مزایای تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در پرتغال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی بدون شرکت در آزمون ورودی و کنکور
  • امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده
  • تحصیل در دانشگاه هایی که اعتبار علمی بالایی دارند
  • مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با دیگر کشورها
  • پایین بودن هزینه های زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی
  • امکان دریافت مجوز کار دانشجویی حین تحصیل
  • امکان برخورداری از بورسیه های تحصیلی فراوان
  • اعتبار بالای مدارک دانشگاهی پرتغال در دیگر کشورها
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های پرتغال
  • امکان سفر به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به ویزا
  • نداشتن محدودیت سنی جهت تحصیل
  • امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت پرتغال بعد از گذشت ۵ سال
  • زندگی در یک کشور مهاجر پذیر و تجربه فرهنگ های متنوع

دوره های پیش پزشکی در پرتغال

در ابتدای این مطلب گفتیم که یکی از نکات مهمی که متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال باید به آن توجه داشته باشند دوره های آمادگی یا پری مدیکال است. افرادی که می خواهند وارد رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی شوند ابتدا باید یک دوره یک ساله را که با هدف آمادگی دانشجو تدوین شده سپری کنند.

چنانچه متقاضی این دوره را با موفقیت بگذراند و نمره خوبی در دروس تدریس شده کسب کند، اجازه ورود به دانشگاه های علوم پزشکی را خواهد داشت. هدف این دوره ها افزایش سطح دانش متقاضیان در زمینه دروسی مثل زیست شناسی، فیزیولوژی و بیوفیزیک است تا به این ترتیب داوطلبان با دانش و مهارت های بیشتری وارد دوره های آموزشی شوند. دانشگاه های مثل پورتو، کویمبرا و دا بیرا، باکیفیت ترین دوره های پری مدیکال را در پرتغال برگزار می کنند.

معمولاً دوره ها به دو صورت معمولی یا فشرده برگزار می شوند. دوره های فشرده معمولاً ۹ ماه و دوره های معمولی یک سال به طول می انجامد. لازم به ذکر است که دوره های پیش پزشکی یا پری مدیکال شهریه داشته و متقاضیان باید 6 هزار یورو تا ۸ هزار یورو پرداخت کنند. امکاناتی نظیر خوابگاه به افرادی که در این دوره ها شرکت می کنند تعلق می گیرد.

با توجه به این که اساتید با تجربه ای دوره های پیش پزشکی را تدریس می کنند، شرکت در این دوره ها باعث افزایش سواد و مهارت متقاضی شده و باعث می شود که متقاضی بتواند با قدرت بیشتری دوره های آموزشی خود را در دانشگاه آغاز کند؛ بنابراین شرکت در دوره های پری مدیکال یا پیش پزشکی، جهت تقویت مهارت متقاضی ضروری به نظر می رسد.

هزینه زندگی دانشجویی در پرتغال

افرادی که از طریق تحصیل وارد کشور پرتغال می شوند باید با هزینه های زندگی یک دانشجو در این کشور آشنایی داشته باشند. خوشبختانه  پرتغال جزو کشورهای ارزان در اتحادیه اروپا است و دانشجویان به راحتی می توانند از پس هزینه ها و مخارج خود در این کشور بر بیایند.

یکی از مهم ترین هزینه هایی که دانشجویان با آن دست و پنجه در نرم می کنند مخارج مربوط به خوابگاه یا اجاره خانه است. در حال حاضر دانشجویان خارجی با پرداخت هزینه حدود ۳۰۰ یورو در ماه می توانند خوابگاه های باکیفیتی را ارائه جاره کنند. برای اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر نیز متقاضی باید حدود ۱۱۰ هزار یورو هزینه کند.

بر اساس آمارهای به دست آمده هزینه زندگی دانشجویی پرتغال ۲۶ درصد بالاتر از هزینه های زندگی در ایران است. هزینه های اجاره خانه نیز در این کشور ۵۳ درصد بالاتر از ایران است. در جدول زیر اقلام و مایحتاج زندگی را به همراه هزینه های آن در پرتغال مشاهده می کنید.

قیمت هاعنوان
8،00 یوروغذا در یک رستوران ارزان قیمت
30.00 یوروغذا در یک رستوران متوسط برای 2 نفر
0.90 یورویک بطری آب 1 و نیم لیتری
0.63 یورویک بطری شیر 1 لیتری
0.88 یورو1 کیلو گرم برنج سفید
1.68 یوروتخم مرغ
7.17 یورو1 کیلو گرم پنیرمحلی
9.47 یورو1 کیلوگرم گوشت گاو
5.31 یورو1 کیلو گرم گوشت مرغ
1.50 یوروبلیط یک طرفه حمل و نقل محلی
3.45 یوروتعرفه تاکسی عادی
1.104،98 یورواجاره آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر
733،36 یورواجاره آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز شهر
2،785.55 یوروقیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر
1،539.67 یوروقیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر

درآمد پزشکان و دندانپزشکان در پرتغال

گرچه کشور  پرتغال با مشکلاتی از جمله بالا بودن نرخ بیکاری مواجه است؛ اما همچنان پزشکان و دندانپزشکان جزو اقشاری هستند که می توانند در این کشور درآمد خوبی داشته باشند. درآمد پزشکان و دندانپزشکان در پرتغال چقدر است؟ سطح دستمزدها و درآمد یک پزشک یا دندانپزشک در کشور پرتغال بسته به عوامل مختلفی از جمله سابقه کار و شهر محل سکونت متغیر است.

به طور متوسط درآمد این قشر در کشور پرتغال حدود ۶۵۰۰ یورو در ماه است. البته هرچه فرد حاذق تر بوده و سابقه کاری بیشتری داشته باشد می تواند درآمد بیشتری دریافت کند. در جدول زیر میزان درآمد دندانپزشکان و تخصص های مختلف پزشکی را در کشور پرتغال آورده ایم.

تخصصمیزان درآمد پزشکان در پرتغال (یورو)
متخصص آلرژی4,890
روانشناس بالینی8,230
روانپزشک7,070
رادیولوژیست7,220
فیزیوتراپ4,540
دندانپزشک6,500
اندودنتیست7,900
دستیار ارتودنسی2,710
ارتودنتیست7,710
پریودنتیست7,260
متخصص مغز و اعصاب8,250
پزشک اطفال6,380
متخصص زنان و زایمان7,670
متخصص قلب10,300
دستیار دندانپزشکی2,810
متخصص بهداشت دندان5,670
متخصص پروتز7,900
متخصص پوست8,180
متخصص تغذیه5,110
پزشک عمومی4,970
متخصص داخلی8,470

سخن پایانی

تحصیل در کشور پرتغال به دلیل پایین بودن هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور و همچنین کیفیت بالای آموزشی یک گزینه مناسب برای علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. ما در این نوشته سعی کردیم شما را با تمامی جزئیات و هزینه ها و شرایط تحصیل دندانپزشکی و و پزشکی در پرتغال آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای این کشور با کارشناسان و وکلای مهاجرتی ما در ارتباط باشید. ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی پرتغال در کنار شما هستیم.

سوالات متداول در مورد تحصیل در پرتغال

1- شرایط ورود به رشته پزشکی پرتغال چیست؟

دارا بودن مدرک دیپلم ۱۲ ساله و دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس و زبان پرتغالی از جمله شرایط مهم اخذ پذیرش در رشته پزشکی پرتغال می باشد.

2- آزمون MCAT چیست؟

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی آمریکایی و کانادایی کشور پرتغال را دارند باید در این آزمون شرکت کنند و نمره لازم را کسب کنند.

3- مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی پرتغال چیست؟

مدراک تحصیلی دیپلم تکمیل فرم پذیرش دانشگاه پزشکیارائه رسید پرداخت هزینه های پذیرشگواهی تمکن مالی برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در پرتغال

4- آیا می توان بدون مدرک زبان در رشته پزشکی و دنداپزشکی پرتغال تحصیل کرد؟

متقاضیانی که فاقد مدرک مهارت زبان می باشند، می توانند پس از ورود به این کشور در دوره های آمادگی زبان شرکت کنند و پس از کسب مهارت تحصیل در دانشگاه را شروع کنند.

5- زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی پرتغال چیست؟

زبان انگلیسی و زبان پرتغالی

6- میزان بورسیه اراسموسErasmus Mundus چقدر است؟

این بورسیه در حدود سالانه ۴۰۰یورو تا ۴۵۰ یورو می باشد.

7- مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال چیست؟

فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلیارائه نامه پذیرش دانشگاهگواهی سوپیشینهگواهی تمکن مالی ارائه بیمه درمانیرسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی(۱۷۰ یورو)

8- دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی پرتغال کدامند؟

دانشگاه لیسبون- دانشگاه مینهو -دانشگاه پورتو -دانشگاه نووالیسائو -دانشگاه کوئیمبرا

9- دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی پرتغال مورد تائید وزارت بهداشت ایران کدامند؟

  • دانشگاه De Beira Interiorدانشگاه Nova de Lisbonدانشگاه Algarve
  • دانشگاه Coimbraدانشگاه Lisbonدانشگاه Minhoدانشگاه Porto

10- هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال چقدر است؟

هزینه دانشگاه های پرتغالی زبان سالانه در حدود۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو و دانشگاه های انگلیسی زبان سالانه مبلغی در حدود ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو

11- آیا پس از فارغ تحصیلی دانشجویان می توانند در پرتغال کار کنند؟

فارغ تحصیلان پزشکی و دندانپزشکی این کشور با مهلت ۶ تا ۸ ماهه جست و جوی کار می توانند کار مناسب خود را در این کشور پیدا کنند.

12.شرایط تحصیل در رشته های پزشکی در کشور پرتغال چیست؟

متقاضی باید مدرک دیپلم ۱۲ ساله و مدرک زبان بین المللی داشته باشد.

13.هزینه تحصیل در رشته پزشکی پرتغال چقدر است؟

برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور سالانه ۴۰۰ الی ۶۰۰ یورو هزینه لازم است.

14.شرایط کار بعد از فارغ التحصیلی در پرتغال چگونه است؟

در حال حاضر  پرتغال با مشکل بیکاری مواجه است و نرخ بیکاری در این کشور ۶ درصد می باشد.

15.آیا امکان دریافت ویزای همراه از طریق تحصیل پرتغال وجود دارد؟

بله متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود ویزای همراه بگیرد.

2/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در پرتغال

  1. هاله گفت:

    سلام, میشه پاسخ بدید که تحصیل پزشکی در پرتغال به چه زبانی است؟ هزینه شهریه سالانه تحصیل پزشکی چقدره؟ هزینه زندگی دانشجویی چقدره؟

  2. محمد حیدری گفت:

    سلام خسته نباشید . مدرک دندان پزشکی پرتغال مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *