مدرک b2 زبان آلمانی

مدرکB2  زبان آلمانی یکی از مدارک زبانی مهم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان و ویزای شغلی و کاری کشور آلمان محسوب می شود. در این راستا متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این مقاله به بررسی مدرک زبان آلمانی b2، مدت زمان گرفتن مدرک b2 آلمانی، مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک b2 آلمانی و مدرک b2 آلمانی پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدرک ب2 زبان آلمانی ،پیشنهاد می کنیم حتما این پادکست را گوش کنید!

موارد مرتبط:

مهاجرت به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل در آلمان

سطوح زبان آلمانی

متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان و یا ویزای اقامت شغلی و کاری این کشور نیازمند دارا بودن مدرک زبان آلمانی می باشند. بر اساس اهداف مهاجرت و نیاز به مهارت زبانی هر دانشگاه، متقاضی باید دارای مدرک زبان آلمانی در سطوح مختلف باشد. به طور کلی سطوح زبان آلمانی شامل رده های زیر می باشد:

  • سطوح مقدماتی: شامل سطح a1 و a2
  • سطوح متوسطه: شامل سطح b1 و b2
  • سطوح پیشرفته: شامل سطح c1 و c2

مدرک b2 زبان آلمانی چیست؟

مدرک b2 زبان آلمانی به عنوان چهارمین سطح از سطوح شش گانه جدول GER یا مرجع مشترک در اروپا برای سطوح زبان شناخته می شود. متقاضی با اخذ مدرک b2 زبان آلمانی می تواند نکته های دشوار متون پیچیده را بفهمد و مطالب و موضوعات انتزاعی را درک کند. متقاضی با اخذ مدرک زبان آلمانی b2 توانایی صحبت بدون آمادگی قبلی را دارد و می تواند روان و سلیس به صحبت خود ادامه دهد. متقاضی دارای مدرک b2 آلمانی می تواند بدون هیچ مشکلی با شهروند و تبعه آلمانی به صحبت و مکالمه بپردازد.

تحصیل در آلمان

متقاضیان ایرانی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان، باید دارای مدرک b2 زبان آلمانی باشند. در واقع برخی از دانشگاه های آلمان برای صدور پذیرش تحصیلی به متقاضیان مدرک b2 آلمانی را درخواست می کنند. متقاضیان  فاقد این مدرک، می توانند با اخذ ویزای دوره زبان در کالج های آلمان نیز مهارت لازم زبان آلمانی b2 را فرابگیرند. متقاضیان پس از شرکت در دوره های زبان آلمانی در کالج های آلمان و اخذ مهارت زبانی لازم می توانند با ارائه مدرک زبان b2 آلمان تحصیل در دانشگاه های آلمان را شروع کنند.

  • در سال های اخیر کشور آلمان برای متقاضیان ایرانی ویزای دوره زبان کالج های این کشور را صادر نمی کند.
  • متقاضیان ایرانی با اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان و ورود به این کشور می توانند در دوره های آمادگی زبان آلمانی در کالج های این کشور شرکت کنند.

مدرک آیلتس

مدرک زبان b2 آلمانی قابل مقایسه با مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 تا 7 می باشد. مدرک b1 آلمان معادل مدرک زبان انگلیسی آیلتس 4 تا 5 می باشد. متقاضیانی که دارای مدرک زبان آیلتس باشند و یا با زبان انگلیسی آشنا باشند، برای اخذ مدرک b2 آلمانی مشکل کمتری دارند. این موضوع به دلیل هم ریشه بودن بسیاری از کلمه ها و واژگان آلمانی و انگلیسی می باشد. متقاضی با دارا بودن این مدرک زبان آلمانی می تواند به راحتی با شهروندان آلمانی گفت و گو کند.

مدرک b2 و توانایی پس از اخذ آن

متقاضیان پس از گرفتن مدرک زبان آلمانی b2 می توانند موضوعات مهم و جزئیات مکالمه های رادیویی و تلویزیونی را متوجه شوند. متقاضیان با اخذ این مدرک می توانند محتوای متون تخصصی و یا پیچیده را درک کنند. علاوه بر مهارت های نوشتاری متقاضیان می توانند در مورد موضوعات تخصصی با در نظر گرفتن قواعد دستوری و گرامر زبان صحبت کنند. متقاضیان با دارا بودن مدرک b2 زبان آلمانی توانایی مشارکت فعال در گفت و گوها را دارند و می توانند نظرات خود را به راحتی بیان کنند.

مدرک b2 و توانایی پس از اخذ آن

مدرک b2 و توانایی پس از اخذ آن

مدرک b2 زبان آلمانی و مزایای آن

متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی و یا اقامت کاری آلمان نیازمند دارا بودن مدرک زبان b1 و یا b2 می باشند. بیشتر دانشگاه های جهانی و با رتبه ها و رنکینگ های بالای جهانی آلمان برای صدور اخذ پذیرش تحصیلی مدرک b2 را درخواست می کنند. متقاضی با اخذ مدرک زبان b2 آلمان می تواند مجوز کار کشورهای آلمانی زبان سوئیس، اتریش و آلمان را دریافت کند و در این کشورها به تحصیل نیز بپردازد. علاوه بر این متقاضی می تواند با شهروندان آلمانی زبان به راحتی گفت و گو کند و بدون آمادگی قبلی با دارا بودن مهارت های لازم در مکالمه های روزمره و حتی گفت و گوهای تخصصی شرکت کند.

مدرک b2 و مدت اخذ آن

متقاضیان به منظور اخذ مدرک زبان b2 آلمانی باید در حدود 600 تا 800 واحد درسی 45 دقیقه ای را بگذرانند. به طور کلی مدت زمان گرفتن مدرک b2 آلمانی در حدود 6 ماه می باشد. پیش نیاز دوره زبان آلمانی b2 دارا بودن مدرک زبان آلمانی b1 می باشد.

  • مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک b2 آلمانی برای متقاضیان ایرانی در کشور ایران به طور فشرده در حدود یک سال می باشد.
  • مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک b2 آلمانی برای متقاضیانی که در کشور آلمان اقامت دارند برای حدود 3 ماه تا 6 ماه می باشد.

مدرک b2 زبان آلمانی و مرکز رسمی آزمون

موسسه و مرجع برگزاری بین المللی آزمون های رسمی زبان آلمانی موسسه گوته می باشد. از آن جا که موسسه گوته در کشور ایران نماینده رسمی ندارد، متقاضیان برای شرکت در آزمون های زبان آلمانی و اخذ مدرک زبان آلمانی b2 و b1 تا c1  می توانند از طریق موسسه آموزش زبان آلمانی تهران DSIT اقدام کنند. موسسه آموزش زبان آلمانی DSIT به عنوان نماینده برگزاری آزمون های گوته در ایران فعالیت می کند. متقاضیان برای اطلاع از شرایط و زمان آزمون زبان آلمانی می توانند به وب سایت www.dsit.org مراجعه کنند.

آزمون گوته

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس را دارند که به زبان آلمانی تدریس می کنند، نیازمند دارا بودن مدرک زبان آلمانی B2 می باشند. یکی از روش های گرفتن مدرک b2 آلمانی شرکت در کلاس های آمادگی زبان آلمانی موسسه گوته و اخذ نمره لازم در آزمون زبان می باشد. مدرک b2 موسسه گوته تا حدود 2 سال اعتبار دارد.

  • موسسه بین المللی زبان آلمانی گوته در بیشتر کشورهای جهان آزمون های زبان b2 را برگزار می کند.
  • اخذ مدرک b2 از برخی جهات به اخذ مدرک زبان انگلیسی آیلتس شباهت دارد. نام آزمون گوته از نام شاعر آلمانی ولفگانگ گوته گرفته شده است.
  • نماینده رسمی موسسه گوته در ایران مورد تائید سفارت آلمان در ایران است. مدرک b2 و هزینه آزمون

متقاضیان می توانند برای اخذ مدرک زبان آلمانی b2 در موسسه گوته تهران ثبت نام کنند. ثبت نام کلاس های آمادگی آزمون و ثبت نام آزمون b2 به صورت آنلاین می باشد. هزینه های شرکت در دوره آمادگی برای آزمون و اخذ مدرک زبان آلمانی b2 در موسسه گوته آلمان عبارت است از:

  • هر بخش آزمون شامل 8 ساعت (در حدود 45 دقیقه )کلاس درسی در حدود 300.000 تومان
  • هر بخش آزمون شامل 4 ساعت (در حدود 45 دقیقه )کلاس درسی در حدود 150.000 تومان

سوال های آزمون

آزمون زبان b2 موسسه گوته تهران هر ماه یک تا دو بار برگزار می شود. آزمون زبان b1 شامل 4 بخش شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب است اما تفاوت آن با آزمون b1 در این است که b2 فقط یک آزمون می باشد و نمی توان بخش های آن را جدا کرد و در طی چند روز امتحان را برگزار کرد.

در واقع بخش های چهارگانه را برخلاف آزمون b1 نمی توان به طور جداگانه امتحان داد. برای پذیرش در این آزمون متقاضی باید در هر مهارت حداقل نمره 60 را اخذ کند. اگر متقاضی در هر بخش نمره پایین تری را کسب کند، در دوره بعدی می تواند فقط در آن بخش آزمون دهد.

مدرک b2 زبان آلمانی و بخش های آزمون

سوال های آزمون b2 زبان آلمانی برای اخذ مدرک b2 آلمانی شامل 2 بخش نوشتاری و یک بخش شفاهی می باشد. در برخی اوقات متقاضیان می توانند این دو بخش را به طور جداگانه ثبت نام و امتحان دهد. در ادامه به شرح و بررسی هر بخش آزمون b2 زبان آلمانی می پردازیم.

مدرک b2 زبان آلمانی و بخش های آزمون

مدرک b2 زبان آلمانی و بخش های آزمون

بخش LESEVERSTEHEN آزمون

این بخش از 4 زیر بخش تشکیل شده است و در حدود 80 دقیقه برای پاسخگویی زمان محاسبه شده است. این بخش در مجموع 25 نمره دارد. متقاضیان برای حل سوال های این بخش می توانند قبل از آزمون مجله های آلمانی زبان را مطالعه کنند و واژگان ذهنی خود را افزایش دهند.

  • در زیربخش اول از بین 5 جمله داده شده در مورد هر فرد متقاضی باید متن مناسب را برای آن ها در صفحه مقابل انتخاب کنند.
  • در زیر بخش دوم 5 تمرین 3 گزینه ای وجود دارد که متقاضی بعد از خواندن هر متن باید به سوال ها پاسخ دهد.
  • تاریخ ها و اسامی فصول و جنسیت افراد در این بخش اهمیت زیادی دارد.
  • در زیربخش سوم متقاضی باید یک متن را از یک نویسنده بخواند و نظر خود را در مورد این متن علامت بزند.
  • در زیربخش چهارم که دشوارترین بخش است، متقاضی باید 10 کلمه حذف شده یک متن را حدس بزند و با استفاده از اطلاعات و معلومات شخصی آن جای خالی را پر کند.

بخش HOREN آزمون

این بخش شامل دو زیربخش می باشد. در زیربخش اول متن یک بار از روی سی دی پخش می شود و متقاضی باید بر اساس جدول های ارائه شده در صفحه پاسخ جواب درست را وارد کند. در زیر بخش دوم متقاضی یک مکالمه بین 2 یا 3 نفر را گوش می کند و به 10 سوال پاسخ می دهد.

  • متن این زیربخش 2 بار پخش می شود. این متن یک بار به طور کامل و یک بار در 3 قسمت پخش می شود.
  • متقاضیان برای کسب مهارت لازم در اخذ نمره این بخش نباید قبل از آزمون از هدفون استفاده کنند.
  • شنیدن مکالمه ها به زبان آلمانی از طریق هدفون باعث ایجاد اشکال در جلسه آزمون می شود.

بخش SCHREIBEN آزمون

بخش نوشتاری آزمون زبان آلمانی b2 شامل دو زیربخش می باشد. در زیر بخش اول متقاضی باید از دو موضوع ارائه شده یکی را انتخاب کند و در مورد آن با رعایت همه اصول نوشتاری و دستور زبانی و نگارشی بنویسد. در زیربخش دوم متقاضی باید اشتباه های یک متن را مشخص کنند. بیشترین سوال ها در این زیربخش در مورد صرف فعل و صفت می باشد.

بخش MUNDLICHER AUSDRUCK آزمون

این بخش از مدرک زبان آلمانی B2 شامل دو زیر بخش می باشد که 25 نمره دارد. در زیربخش اول متقاضی باید در مورد موضوع ارائه شده در حدود 3 دقیقه صحبت کند. صحبت های کلی در مورد متن و نظر شخصی در این مورد و در آخر جمع بندی نهایی از مهم ترین موارد در این بخش می باشد. در زیربخش دوم متقاضی باید یک مکالمه 5 تا 6 دقیقه ای با یک نفر دیگر داشته باشد. حفظ آرامش و نداشتن استرس از مهم ترین موارد در بخش شفاهی آزمون زبان آلمانی b2 می باشد.

مدت زمان دریافت مدرک b2 آلمان چقدر است؟

آلمان یکی از مشهورترین کشورهای جهان برای تحصیل، کار و سرمایه گذاری به شمار می رود که روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آلمان هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد. سیستم آموزشی با کیفیت، ثبات اقتصادی بالا و سرمایه های طبیعی نامحدود افراد زیادی را جذب این کشور کرده است. با وجود تمام این مزیت ها برخی از افراد به دلیل وجود موانع زبان از مهاجرت به این کشور صرف نظر می کنند. اما آیا واقعا یادگیری زبان آلمانی دشوار است؟ آیا برای مهاجرت به آلمان به امتحان b2 آلمانی نیاز دارید؟

به منظور واجد شرایط بودن برای مهاجرت به آلمان، داشتن تسلط اولیه به زبان و اخذ مدرک زبان آلمانی الزامی است. چهارچوب مرجع زبان در اروپا به سه سطح A، B و C تقسیم می شود. هر یک از این سطح ها به دو بخش تقسیم می شوند. مهارت های زبان به سطح A2/A1 یا سطح ابتدایی و پایه، سطح B1/B2 یا سطح تسلط به زبان و سطح C1/C2 یا همان سطح پیشرفته تقسیم می شود. برای مهاجرت به آلمان متقاضیان باید در آزمون های زبان شرکت کنند و سطح A1 یاB1 را کسب کنند. افرادی که می خواهند برای اقامت دائم آلمان درخواست دهند، باید سطح C1 یا C2 را ارائه کنند.

در حال حاضر دوره های متعددی برای یادگیری زبان آلمانی و رسیدن به سطح دلخواه وجود دارد. متقاضیان می توانند بسته به شرایط خود در هر یک از دوره های زبان شرکت کنند. آموزش زبان آلمانی b2 در دوره های فشرده 5 و 6 ماهه و همچنین دوره های یکساله برای دریافت مدرک زبان آلمانی در دسترس است.

آزمون زبان آلمانی b2

افرادی که در امتحان b2  آلمانی پذیرفته شوند، مطالب اصلی یک متن پیچیده به زبان آلمانی را بفهمند. آنها همچنین می توانند در بحث های تخصصی در حوزه فعالیت کاری خود شرکت و اظهار نظر کنند. دارندگان مدرک b2 قادر هستند به راحتی با آلمانی زبان ها ارتباط برقرار کنند و یک مکالمه روان دو طرفه داشته باشند.

چندین مدرک زبان آلمانی وجود دارند که سطح b2 زبان آلمانی را تایید می کنند. این مدارک شامل موارد زیر می شود:

  • Goethe-Zertifikat
  • Telc B2
  • TestDaF
  • ÖSD

آزمون زبان آلمانی b2 شامل بخش های ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ می شود. در جدول زیر زمان بندی آزمون های مختلف مدرک زبان آلمانی سطح b2 را مشاهده می کنید:

آزمون Goetheآزمون Telcآزمون ÖSDآزمون TestDaF
ریدینگ65 دقیقه90 دقیقه90 دقیقه60 دقیقه
رایتینگ75 دقیقه30 دقیقه90 دقیقه60 دقیقه
لیسنینگ45 دقیقه20 دقیقه30 دقیقه40 دقیقه
اسپیکینگ15 دقیقه15 دقیقه45 دقیقه35 دقیقه
مجموع200 دقیقه155 دقیقه255 دقیقه195 دقیقه

ارائه مدرک زبان b2 آلمان برای تحصیل و کار در این کشور الزامی است. بسته به ایالتی که می خواهید در آن تحصیل یا کار کنید الزامات مدرک زبان b2 متفاوت است. برخی از ایالت های فدرال آلمان ( همانند ایالت هسن) تنها مدارک زبان از موسسات خاصی را می پذیرند. در بسیاری از ایالت های فدرال آلمان میتوان مدرک زبان b2 را از هر موسسه زبان آلمانی معتبری دریافت کرد:

موسسات زبان شناخته شدهآزمون Goetheآزمون Telcآزمون ÖSDآزمون TestDaF
ایالت بادن- وورتمبرگ+++++
ایالت بایرن++++
ایالت برلین++++
ایالت براندبورگ+++++
ایالت برمن+++++
ایالت هامبورگ+++++
ایالت هسن++
ایالت مکلنبورگ- فورپومرن+++++
ایالت نیدرزاکسن+++++
ایالت نوردراین- وستفالن+++++
ایالت راینلاند- فالتس+++++
ایالت زارلند+++++
ایالت زاکسن+++++
ایالت زاکسن- آنهالت+++++
ایالت شلسویگ- هولشتاین+++++
ایالت تورینگن+++++

 

مدرک b2  آلمان

مدرک b2  آلمان

نمره آزمون گوته به چه صورتی است؟

گوته نام شاعر، داستان نویس و درام نویس مشهور آلمانی است. آزمون گوته یکی از آزمون های مورد تایید دولت آلمان است که مورد نیاز تمام افرادی است که قصد دارند در این کشور تحصیل و کار کنند. آزمون گوته یک آزمون زبان آلمانی است که  هر ساله توسط موسسه گوته (Goethe Institute) برگزار می شود. موسسه گوته یک انجمن فرهنگی آلمانی است که دارای 159 موسسه در سراسر جهان و هدف اصلی آن ترویج زبان و فرهنگ آلمانی در کل دنیا است. مدرک زبان آلمانی ارائه شده توسط موسسه گوته در تمام دانشگاه ها و موسسات آلمانی معتبر شناخته می شود.

آزمون گوته دارای تمام معیارهای چهارچوب مرجع زبان در اروپا (Common European Framework of Reference for Language- CEER) است و تمام سطوح زبان از A1 ( سطح بتدی) تا CR ( سطح معادل زبان مادری) را شامل می شود. ثبت نام در آزمون گوته مهم ترین بخش برای اخذ مدرک زبان آلمانی به شمار می رود. برای شرکت در آزمون گوته باید به موارد زیر دقت کنید:

  • تاریخ ثبت نام آزمون
  • تاریخ ارسال هزینه های آزمون
  • تاریخ آزمون
  • تکمیل آنلاین فرم ثبت نام آزمون

زمانی که فرم ثبت نام آنلاین باز شد، می بایست اطلاعات زیر را به درستی ثبت کنید:

  • نام
  • نام خانوادگی
  • تاریخ تولد
  • محل تولد
  • شهر
  • ایمیل

برای تعیین سطح آزمون باید با اصطلاحات فرم آشنا باشید. در ادامه اصطلاحات مهم فرم امتحانی گوته ارائه شده است:

  • SD1: سطح زبان A1
  • SD 2 : سطح زبان A2
  • B1 gesamt: سطح زبان B1 ( در تمام مهارت های ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ)
  • B1 hören: سطح زبان B1 تنها در لیسنینگ
  • B1 lesen: سطح زبان B1 تنها در ریدینگ
  • B1 schreiben: سطح زبان B1 تنها در رایتینگ
  • B1 sprechen: سطح زبان B1 تنها در اسپیکینگ

تکمیل تمام بخش های فرم الزامی است. پس از تکمیل فرم درخواست و تایید اطلاعات وارد شده از طرف موسسه گوته یک شماره ثبت دریافت خواهید کرد. این پیام حاوی فاکتور هزینه های آزمون گوته است. متقاضیان تا 10 روز زمان دارند که هزینه آزمون را پرداخت کنند. آزمون A1 گوته آسان و راحت است و شامل بخش های Lesen (reading)،) Hören ( listening،) Schreiben (writing  و Sprechen (speaking)  می شود. متقاضیان می بایست حداقل به 60 درصد از سوالات جواب درست دهند. ماژول سطحA1 آزمون گوته آلمان به صورت زیر است:

ماژول هابخش هاامتیازاتدرصدها
لیسنینگ- 15 نمره- 20 دقیقهبخش اول- 6 سوال625%
بخش دوم- 4 سوال4
بخش سوم – 5 سوال5
ریدینگ- 15 امتیاز- 25 دقیقهبخش اول- 5 سوال525%
بخش دوم- 5 سوال5
بخش سوم– 5 سوال5
رایتینگ- 15 امتیاز- 20 دقیقهبخش اول- تکمیل فرم525%
بخش دوم- نوشتن نامه10
اسپیکینگ- 15 امتیاز- 15 دقیقهبخش اول- معرفی525%
بخش دوم- پاسخگویی به سوالات5
بخش سوم- توضیح درخواستها5
جمع60100%
نمره قبولی3660%

 

ماژول سطح A2 آزمون گوته آلمان

ماژول هابخش هاامتیازاتدرصدها
لیسنینگ- 15 نمره- 20 دقیقهبخش اول- 5 سوال20

 

25%
بخش دوم- 5 سوال
بخش سوم – 5 سوال
بخش چهارم- 5 سوال
ریدینگ- 15 امتیاز- 25 دقیقهبخش اول- 5 سوال2025%
بخش دوم- 5 سوال
بخش سوم– 5 سوال
بخش چهارم- 5 سوال
رایتینگ- 15 امتیاز- 20 دقیقهبخش اول- پیام2025%
بخش دوم- نوشتن نامه
اسپیکینگ- 15 امتیاز- 15 دقیقهبخش اول- پاسخگویی به سوالات2525%
بخش دوم– معرفی
بخش سوم- صحبت با پارتنر
جمع85100%
نمره قبولی5160%

 

نکته: برای دریافت مدرک A2 حتما می بایست 15 درصد از 25 امتیاز اسپیکینگ را کسب کنید.

امتحان b2 آلمان

امتحان b2 آلمان

ماژول سطح  B1 آزمون گوته آلمان

آزمون گوته سطح B1 (Goethe-Zertifikat B1) شامل چهار بخش لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ می شود. بخش اسپیکینگ به صورت دو نفره انجام می شود. چهار بخش آزمون را می توان به صورت جداگانه یا با هم انجام دارد. در ادامه نحوه نمره دهی در سطح B1 آزمون گوته آشنا خواهید شد:

  • ریدینگ ( 65 دقیقه)

در بخش ریدینگ از متقاضیان خواسته می شود که نوشته های وبلاگ، ایمیل ها، روزنامه ها، تبلیغات و مفاهیم کتبی را بخوانند و در مورد بخش های مهم و نکات اصلی ریدینگ اظهار نظر کنند.

  • رایتینگ ( 60 دقیقه)

از شرکت کنندگان خواسته می شود که نامه و ایمیل رسمی و غیر رسمی بنویسند و برای یک پست آنلاین در شبکه های اجتماعی کامنت نوشته و نظر خود را بیان کند.

  • لیسنینگ ( 40 دقیقه)

از متقاضیان خواسته می شود به مکالمات غیر رسمی، رادیو و اطلاعیه ها گوش دهند و نظرات شخصی خود را بیان کنند.

  • اسپیکینگ ( 15 دقیقه)

از آزمون دهندگان خواسته می شود در مورد موضوعات روزمره با یکدیگر صحبت کنند و به سوالات طرف مقابل پاسخ دهند. همچنین یک موضوع برای داوطلبان مشخص می شود و سوالاتی در خصوص آن پرسیده می شود.

ماژول سطح b2 آزمون گوته آلمان

امتحان b2 آلمان (Goethe-Zertifikat B2) نیز شامل ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و اسپیکینگ می شود. بخش اسپیکینگ به صورت دو نفره انجام می شود. این آزمون به صورت کتبی یا آنلاین در سراسر جهان برگزار می شود.

  • ریدینگ (65 دقیقه)

از متقاضیان خواسته می شود متن های مختلف مقالات، روزنامه ها و مجلات را بخوانند و نکات اصلی و خلاصه آن را شرح دهند.

  • رایتینگ( 75 دقیقه)

از اشخاص خواسته می شود که در مورد یک موضوع خاص بنویسند. همچنین آزمون دهندگان می بایست یک پیام رسمی برای  یک تاپیک تخصصی بنویسند.

  • لیسنینگ ( 40 دقیقه)

افراد پس از شنیدن سخنرانی ها، مکالمات روزانه، سخنرانی ها، برنامه های رادیو و گفتگوها باید به صورت خلاصه به نکات اصلی صحبت ها اشاره کنند و به سوالات جواب دهند.

  • اسپیکینگ ( 15 دقیقه)

از متقاضیان خواسته می شود در مورد یک موضوع مشخص با پارتنر خود صحبت کرده و در مورد موضوع انتخابی بحث و تبادل نظر کنند.

ماژول سطح C1 آزمون گوته آلمان

سطح C1 آزمون گوته آلمان (Goethe-Zertifikat C1) شامل ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و رایتینگ می شود. بخش اسپیکینگ می تواند به صورت انفرادی یا دو نفره تکمیل شود. آزمون سطح C1 در تمام دنیا به صورت زیر برگزار و ارزیابی می شود:

  • ریدینگ ( 70 دقیقه)

از افراد خواسته می شود که متون کتاب های مرجع را بخوانند و آنها را تفسیر کنند. در این سطح متقاضیان باید بتوانند متن های طولانی تر را درک کنند.

  • رایتینگ ( 80 دقیقه)

متقاضیان می بایست متنی با ساختار دقیق و جزییات کامل در خصوص موضوعی بنویسند که اطلاعاتی در مورد آن به صورت دیاگرام در اختیار آنها قرار گرفته است.

  • لیسنینگ ( 40 دقیقه)

در بخش لیسنینگ افراد باید به گفتگوها، مکالمات تلفنی، برنامه های رادیو و مصاحبه ها گوش کرده و اطلاعات مهم آنها را یادداشت کنند.

  • اسپیکینگ ( 10 الی 15 دقیقه)

در بخش اول آزمون از آزمون دهندگان خواسته می شود نظر خود را در خصوص یک پیام کوتاه بیان کنند. پس از آن با پارتنر خود در مورد یک موضوع خاص صحبت می کنند و به یک نتیجه گیری یا راه حل می رسند.

سطوح مختلف آزمون گوته آلمان

سطوح مختلف آزمون گوته آلمان

ماژول سطح C2 آزمون گوته آلمان

C2 بالاترین سطح مدرک زبان آلمانی است که آزمون آن شامل بخش های ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ می شود. بخش اسپیکینگ به صورت انفرادی انجام می شود و این آزمون در سراسر جهان به یک شکل برگزار و ارزیابی می شود. در بخش رایتینگ بخشی از قطعات ادبی که با همکاری دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich) جمع آوری شده است در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. در این آزمون هر بخش دارای مدرک جداگانه ای است بنابراین می توان در هر یک از بخش ها به صورت جداگانه شرکت کرد.

  • ریدینگ ( 80 دقیقه)

از افراد خواسته می شود متون تخصصی، گزارش ها و تفسیرها را بخوانند و تمرینات مرتبط با آن را حل کرده و بسیار روان معنای ضمنی متون را شرح دهند.

  • رایتینگ ( 80 دقیقه)

متقاضیان می بایست بخش های کوتاهی از یک گزارش را بازآفرینی کنند و در مورد یک موضوع مشخص یا موضوعی مرتبط با قطعه ادبی بنویسند.

  • لیسنینگ ( 35 دقیقه)

افراد باید به گزارش ها، رسانه ها، بحث های غیر رسمی و مصاحبه با کارشناسان گوش دهند که کاملا به صورت طبیعی صحبت می کنند و تمرین های مشخصی را حل کنند.

  • اسپیکینگ ( 15 دقیقه)

در ابتدا آزمون دهندگان باید در مورد یک موضوع پیچیده صحبت کنند و به سوالات مختلف با ذکر مثال جواب دهند. سپس موضوع دوم در اختیار آنها قرار می گیرد و افراد می بایست موافقت یا مخالفت خود را بیان کرده و در مورد آن توضیح دهند. علاوه بر این باید به استدلال های طرف مقابل پاسخ دهند و آن را در مورد نگرش خود متقاعد کنند.

منابع آزمون گوته

معمولا اشخاصی که به دنبال مدرک زبان آلمانی هستند آزمون گوته را انتخاب می کنند. این آزمون در سطح های مختلفی برگزار می شود و برای هر سطح منابع آزمون و الزامات مشخصی وجود دارد. اکثر موسسات آموزشی و کارفرمایان آلمانی از متقاضیان می خواهند که در امتحان B2  آلمان شرکت کرده و گواهی زبان خود را ارائه دهند. در ادامه به بررسی سطح دانش مورد نیاز و منابع آزمون گوته در سطوح مختلف می پردازیم:

  • سطح A1 آزمون گوته آلمان

A1 اولین سطح زبان آلمان است بدین معنی که افراد در این سطح چیزی در مورد زبان آلمانی نمی دانند و تنها با موارد زیر آشنا هستند:

  • آشنایی با اعداد، خواندن ساعت و فهمیدن قیمت ها
  • توضیح ساده در مورد مسیرها و راه ها
  • فهمیدن صحبت دیگران که بسیار شمرده و با وقفه صحبت می کنند
  • توانایی مکالمه های اصلی به زبان آلمانی
  • سطح A2 آزمون گوته آلمان

سطح A2 به معنای فهمیدن اصول زبان آلمانی است. افراد با مدرک A2 دارای مهارتهای زیر هستند:

  • فهمیدن جملات و اصطلاحات زندگی روزمره
  • ارتباط برقرار کردن و صحبت در خصوص موضوعات ساده
  • صحبت در مورد اینکه اهل کجا هستید، شغلتان چیست، در چه مقطعی تحصیل می کنید و به چه چیزی نیاز دارید
  • سطح b1 آزمون زبان گوته آلمان

دارندگان مدرک زبان b1 می توانند در Studienkolleg تحصیل کنند. این کالج ها دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه های آلمان آماده می کنند. حضور در کالج های Studienkolleg برای برخی از دانش آموزان اجباری است. علاوه بر این داشتن این سطح از زبان برای پیدا کار در آلمان نیز کمک می کند. افراد با مدرک B1دارای مهارتهای زیر هستند:

  • اکثر جملات و اصطلاحات زندگی روزمره در مورد کار، تحصیلات و زندگی را متوجه می شوند.
منابع آزمون گوته

منابع آزمون گوته

  • سطح B2 آزمون زبان گوته آلمان

دارندگان مدرک B2 می توانند در کالج های Studenkolleg تحصیل کنند و برای مشاغل حوزه درمان و پزشکی درخواست دهند. آنها دارای سطح مشخصی از دانش زبان آلمانی هستند:

  • فهمیدن جملات پیچیده در مورد موضوعات پیچیده و درک گفتگوها در خصوص تاپیکها
  • روان صحبت کردن به زبان آلمانی
  • صحبت کردن در مورد هر موضوع و بحثی و شرح مزایا و معایب آن
  • سطح C1 آزمون زبان گوته آلمان

سطح C1 بسیار نزدیک به زبان مادری است و برخی از کارفرمایان مدرک C1 را از متقاضیان درخواست می کنند.

  • فهمیدن موضوعات پیچیده و تفسیر و خلاصه کردن آنها به زبان خود
  • صحبت کردن در مورد موضوعات مختلف بدون نیاز به چک کردن کلمات
  • استفاده از زبان آلمانی به صورت فصیح و روان در جامعه و محیط کار
  • سطح C2 آزمون زبان گوته آلمان

سطح C2 (Großes Deutsches Sprachdiplom – GDS) آزمون زبان برای بزرگسالان است. افراد دارای مدرک C2 به راحتی می توانند از موسسات آموزش عالی در آلمان پذیرش بگیرند و شانس بالایی برای پیدا کردن شغل مناسب در این کشور دارند.

  • بدون هیچ سختی هر چیزی که به زبان آلمانی می بینند و می شنوند را متوجه می شوند.
  • اطلاعات منابع گفتاری یا شنیداری را به راحتی خلاصه کرده و به صورت کاملا منطقی و با توضیحات بازگویی می کنند.
  • بسیار روان در مورد موضوعات مختلف بحث و اظهار نظر می کنند.

منابع آزمون گوته

  • Mit erfolg zum goethe- / ösd-zertifikat b1 für jugendliche, test book
  • Prüfungstraining: Goethe-Zertifikat B1
  • Prüfungstraining: Goethe-Zertifikat B1
  • So geht’s noch besser zum Goethe- / ÖSD-Zertifikat B1: Testbuch
  • Wichtige Themen zum Schreiben und Sprechen
  • Arena B1: Training zur Prüfung Goethe- / ÖSD Zertifikat B1 für Jugendliche
  • FIT FÜRS ZERTIFIKAT B1.NEU: Deutschprüfung für Erwachsene.Deutsch als Fremdsprache

مدت زمان گرفتن مدرک زبان آلمانی b2

همانطور که میدانید مدرک زبان b2  در سطح متوسط و چهارم بین سطوح زبان طبق رده بندی  GERمی باشد. متقاضی با یادگیری زبان آلمانی در این سطح می تواند به راحتی و بدون هیچ مشکلی تمام مکالمات روزانه و اصطلاحات مربوط به این زبان را بیان کند، فیلم ها و سریال ها را به راحتی تماشا کرده و تمام متن های تخصصی در موضوعات مختلف را درک کند و بخواند. این سطح از یادگیری زبان برای تمام افرادی که به قصد تحصیل یا کار می خواهند وارد کشور المان شوند، ضروری می باشد. پیش نیاز گذراندن دوره زبان آلمانی b2 داشتن مدرک زبان b1 می باشد. به عبارت دیگر متقاضی قبل از اقدام برای مدرک b2 متقاضی باید بتواند در دوره های فشرده سطح b1  شرکت کرده و بعد از قبولی در این سطح بلافاصله دوره b2  را شروع کرده و در مدت فشرده حدود 34 تا 36 هفته با مطالعه و تمرکز بالا قادر به قبولی در این سطح باشد. برای تسلط به این سطح از زبان آلمانی متناسب با وقت و مدت زمان مطالعه ای که متقاضی دارد و شرایط وی، حدو 6 ماه تا یکسال زمان لازم است. البته یادگیری این زبان برای همه افراد آسان نبوده و برخی  افراد به زمان بیشتری نیاز دارند. به طور کلی برای گرفتن مدرک زبان آلمانی سطح b2  نیاز به گذراندن حداقل 120 ساعت آموزش یا حدود 800 واحد 46 دقیقه ای می باشد.

خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند و نیازمند اخذ ویزای تحصیلی می باشند و یا قصد کار و اشتغال و اخذ ویزای کاری آلمان را دارند، باید برای اخذ مدرک b2 آلمانی اقدام کنند. برای اخذ ویزای تحصیلی و یا شغلی آلمان متقاضیان باید با مشاوره با موسسه مهاجرتی اقدام کنند.

یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در سطح کشور موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می باشد. این موسسه مطرح کشور با دارا بودن کارشناسان زبده و متخصصان مهاجرت برجسته مشاوره های مهاجرتی سودمندی را به متقاضیان ارائه می دهد. مشاوران این موسسه برتر بر اساس اهداف مهاجرت، بودجه، تحصیلات و شرایط زندگی متقاضیان بهترین گزینه مهاجرتی را انتخاب می کنند.

آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی، موفقیت در اعزام دانشجویان به کشورهای مختلف جهان، موفقیت در پرونده های مهاجرتی شغلی و سرمایه گذاری و همچنین مشاوره های تخصصی مهاجرتی از ویژگی های مهم مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می باشد.

سخن آخر

در این مقاله به ارائه مدت زمان گرفتن مدرک b2 آلمانی، مدرک زبان آلمانی b2، مدرک b2 زبان آلمانی، مدت زمان گرفتن مدرک b2 آلمانی و مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک b2 آلمانی پرداخته شده است. متقاضیانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی آلمان و یا اخذ ویزای کاری این کشور را دارند، باید دارای مدرک زبان b2 آلمانی باشند. موسسه گوته یکی از موسسه های بین المللی برگزار کننده آزمون های زبان آلمانی در ایران است.

اگر در مورد مدرک b2 آلمانی نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، می توانید از خدمات مشاوره ای مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. مشاوران و کارشناسان این موسسه برتر در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت با آگاهی از به روزترین قوانین حقوقی و مهاجرتی تلاش می کنند تا سریع ترین و بهترین گزینه مهاجرتی را به شما ارائه دهند و امکان مهاجرت تحصیلی را برای شما فراهم کنند.

سوال های متداول در مورد مدرک زبان b2 آلمانی

  1. مدرک زبان المانی b2 چیست؟

مدرک b2 چهارمین سطح از سطوح شش گانه جدول GER یا مرجع مشترک در اروپا برای سطوح زبان می باشد. اخذ مدرک b2 نشان دهنده توانایی متقاضی در مکالمه های سخت و پیچیده با شهروندان آلمانی زبان می باشد.

  1. بخش های آزمون زبان آلمانی b2 کدامند؟

این آزمون همانند آزمون b1 شامل 4 بخش نوشتاری، گفتاری، خوانداری و شنیداری است.

  1. گرفتن مدرک b2 آلمانی مختص چه متقاضیانی است؟

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند و یا قصد اخذ ویزای کار آلمان را دارند، باید دارای این مدرک باشند.

  1. آیا برای اخذ ویزای تحصیلی همه دانشگاه های آلمان مدرک b2 زبان آلمانی الزامی است؟

خیر. دانشگاه ها بر اساس رتبه و رنکینگ جهانی و همچنین رشته تحصیلی مدرک مهارت زبان آلمانی b1، b2 یا c1 را درخواست می کنند.

  1. مدت زمان گرفتن مدرک b2 آلمانی چقدر است؟

متقاضیان به منظور اخذ مدرک b2 باید در حدود 600 تا 800 واحد درسی 45 دقیقه ای را بگذرانند. به طور معمول مدت زمان گرفتن مدرک b2 آلمانی در حدود 6 ماه می باشد.

  1. نمایندگی رسمی برگزاری آزمون زبان آلمانی b2 در ایران چه موسسه ای است؟

نمایندگی رسمی برگزاری آزمون زبان سطح a تا سطح c موسسه آموزش زبان آلمانی گوته در تهران می باشد.

  1. موضوع بخش های آزمون زبان آلمانی b2 چیست؟

موضوع همه بخش های آزمون در مورد مکالمات پیشرفته و پیچیده زبان آلمانی می باشد.

  1. آیا برای اخذ مدرک زبان آلمانی B2 متقاضی ملزم به سفر به آلمان است؟

خیر، متقاضی ایرانی می تواند در موسسه گوته در ایران در این آزمون شرکت کند.

  1. اعتبار نتیجه آزمون b2 زبان آلمانی موسسه گوته تا چه زمان است؟

نتیجه آزمون b2 زبان آلمانی این موسسه تا دو سال اعتبار دارد.

  1. شرایط اخذ مدرک زبان آلمانی b2 در آلمان بهتر است یا ایران؟

بر طبق تجربه بسیاری از دانشجویان مشغول به تحصیل در آلمان به دلیل پایین بودن هزینه های کلاس های آمادگی و آزمون در ایران بهتر است متقاضی در کشور ایران در آزمون زبان آلمانی شرکت کند.

  1. مزیت های اخذ مدرک b2 چیست؟

متقاضی با اخذ مدرک b2 می تواند در کشورهای آلمانی مانند آلمان، اتریش و سوئیس به تحصیل و کار و اشتغال بپردازد.

 

1.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “مدرک b2 زبان آلمانی

  1. Luqmaan گفت:

    سلام/برا اخذ مدرک B2زبان آلمانی حتما باید سطح های قبل رو مدرک داشته باشیم یا میتونیم مستقیم برا مدرک B2 اقدام کنیم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای دریافت مدرک زبان b2 باید سطج های قبلی را گذرانده باشید؛ اما نیازی به مدرک ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *