ویزای کاری ایرلند جنوبی

اتباع خارجی که دارای معیارهای Critical skills permit ایرلند نیستند، می توانند برای ویزای کار عمومی ایرلند جنوبی درخواست دهند. اجازه عمومی استخدام برای هر شغلی که در لیست حرفه های نامناسب نیست، داده می شود و 30.000 یورو در سال یا بیشتر بابت کار به کارگر یا کارمند پرداخت می شود. آزمون های مورد نیاز بازار کار را نیز برای صدور ویزای کاری ایرلند جنوبی ، ادارات مربوطه تصویب می کند. در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر با چارچوب این روند کاری تحت شرایط مهاجرت به ایرلند جنوبی بیشتر آشنا خواهیم شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و وضعیت کار در ایرلند جنوبی

مجوز کار برای اشخاص دارای حقوق و دستمزد 30000 یورو یا بیشتر در دسترس می باشد. دولت ایرلند متخصصان خاصی را شناسایی کرده است که علاقمند به جذب ایرلند برای کمک به اصلاح کمبود مهارت های کشور می باشند. در لیست استخدام با مهارت های بسیار بالا، شما مشاغل ICT حرفه ای، متخصصین بهداشت، مهندسان و دانشمندان را خواهید یافت.

از آوریل 2013 اجازه کار برای کارهایی که پرداختی کمتر از 27000 یورو دارند بر اساس موارد زیر مورد توجه قرار می گیرد:

  • A ) دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در 12 ماه گذشته از موسسه سطح سوم ایرلند فارغ التحصیل شده اند و موقعیت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را از فهرست مشاغل بسیار حرفه ای کسب کرده اند.
  • B ) دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در 12 ماه گذشته از موسسه سطح سوم خارج از کشور فارغ التحصیل شده اند و موقعیت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را به عنوان یک ICT حرفه ای از فهرست مشاغل بسیار حرفه ای کسب کرده اند.
  • C ) متخصص زبان، فنی یا فروش پشتیبانی که نیازمند مهارت در یک زبان غیر اتحادیه اروپا برای شرکت هایی که از سازمان های توسعه ای دولتی حمایت رسمی دارند، می باشد.

اجازه کار ابتدا به مدت 2 سال و سپس برای 3 سال دیگر اعطا می شود.

  • کارفرما یا کارمند می تواند برای یک اجازه کار بر اساس پیشنهاد اشتغال درخواست دهد. اما کارفرمایان نیازمند تکمیل آزمایش بازار کار می باشند.
  • کارفرما از کسر کردن هزینه های استخدام از حقوق کارمند یا حفظ اسناد شخصی کارمند منع می باشد.

مجوز کار توسط وزارت کار، سرمایه گذاری و نوآوری صادر می شود. درخواست باید بر اساس پیشنهاد اشتغال باشد. به عبارت دیگر شما قبل از اینکه بتوانید برای درخواست مجوز درخواست بدهید، باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشید. هزینه درخواست 1000 یورو برای اجازه کار دو ساله می باشد.

شرایط اخذ ویزای کاری ایرلند جنوبی

شرایط اخذ ویزای کاری ایرلند جنوبی

شرایط اخذ ویزای کاری ایرلند جنوبی

برای ورود به کشور ایرلند شما به ویزا احتیاج دارید. همچنین جهت کار کردن در این کشور نیز به ویزای استخدامی نیازمند هستید.  نوع ویزا و آمادگی هایی که باید کسب کنید بر اساس هدف و شرایطتان تعیین می شود. بعضی از مهمترین آمادگی های لازم در ادامه آورده شده است.این لیست را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید هرچه را که لازم است فراهم نموده اید.

پیش از سفر

  1.  برای اجازه کار مهاجرتی درخواست دهید 
  2. پیش از آنکه برای ویزای کشور ایرلند درخواست دهید باید تقاضای اجازه کار مهاجرتی دهید و آن را دریافت کنید.
  3. برای ارائه این درخواست باید پیشنهاد کاری یا قرارداد استخدامی داشته باشید. این اجازه تنها برای افرادی کاربرد دارد که نیروی کار بسیار ماهر محسوب می شوند یا مهارتی که دارند در کشور ایرلند با کمبود نیرو مواجه است.
  4. در صورتی که اجازه کار مهاجرتی دریافت ننمایید، نمی توانید در کشور ایرلند کار کنید.

ارائه درخواست ویزای استخدامی

پس از آنکه ویزای اجازه کارتان را دریافت نمودید برای ویزای بلند مدت کاری درخواست دهید. تمام ویزا های بلند مدت ویزای نوع “D ” نیز نامیده می شنود. بدون دریافت ویزا اجازه ورود به کشور ایرلند را نخواهید داشت.

در هنگام سفر

لازم است که در اداره مهاجرت کنترل مرزی اثبات کنید دلیلی معتبر برای ورود به کشور ایرلند دارید. برای انجام این کار باید اصل پاسپورتتان، اصل قرارداد استخدامی خود و دیگر مدارکتان را ارائه دهید. در صورتی که نتوانید مامور مهاجرتی را قانع کنید، اجازه ورود به کشور ایرلند را دریافت نخواهید کرد.

پس از ورود به کشور ایرلند

برای دریافت اجازه اقامت و ثبت نام خود به اداره مهاجرت رجوع کنید. پس از آنکه به این کشور وارد شدید، باید پیش از تاریخ نوشته شده در مهر پاسپورتتان، برای دریافت اجازه اقامت در کشور ایرلند و ثبت مهاجرت خود درخواست دهید. چنانچه به موقع این کار را انجام ندهید و ثبت نام نکنید، ممکن است مجبور شوید ایرلند را ترک کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار ایرلند جنوبی

  1. دو عکس رنگی گذرنامه ای، که بیش از 6 ماه از آن نگذشته باشد
  2.  نام شما و شماره مرجع درخواست ویزا باید به وضوح در پشت چاپ شود.
  3. یک کپی کامل از گذرنامه فعلی شما و تمام گذرنامه های قبلی
  4. گذرنامه فعلی شما باید حداقل 12 ماه پس از تاریخ پیشنهادی شما برای ورود به ایرلند معتبر باشد.
  5. یک نامه امضا شده از درخواست نامه که شامل جزئیات کامل تماسی شما است
  6. دلیل آمدن به ایرلند را به طور خلاصه بیان کنید؛
  7. بیان جزئیات اعضای خانواده که در حال حاضر در ایرلند یا هر کشور عضو اتحادیه اروپا زندگی می کنند؛
  8. ارائه جزئیات در مورد مدت زمانی که شما قصد دارید در ایرلند بمانید؛
  9. ارائه جزئیات درباره مکانی که در ایرلند قصد اقامت در آن را دارید؛
  10. با رعایت شرایط ویزا، به هیچ وجه به کشور تحمیل نخواهید شد و پس از پایان مجوز اقامت خود، کشور را ترک خواهید کرد.
  11. اجازه استخدام از وزارت کار، پروژه و نوآوری

شما باید یکی از موارد زیر را ارائه دهید:

  1. مجوز استخدام مهارت های اصلی،
  2. مجوز استخدام عمومی
  3. مجوز استخدام در داخل شرکت،
  4. قرارداد برای خدمات اجازه کار،
  5. اجازه استخدام تبادل توافقی،
  6. مجوز شغلی کارآموزی،
  7. مجوز کار ورزشی و فرهنگی؛
  8. قرارداد استخدامی (در صورت وجود)
  9. نامه از کارفرما در ایرلند
  10. تاییدیه جزئیات کار مورد نظر شما،
  11. حقوق دریافتی، اگر کارفرما برای شما مسکن فراهم می کند، جزئیات مسکن،
  12. گواهی نامه ها و سوابق کاری
  13. گواهی نامه ها و سوابق کاری باید همراه به درخواست نامه ویزا باشد.
  14. منابع مالی

شما باید یک بیانیه بانکی به روز ارائه کنید، که نشان دهنده جزئیات واریز و برداشت در شش ماه گذشته باشد، و همچنین ارائه منابع کافی برای پوشش هزینه ها ضروری است. بیانیه های بانکی باید دارای سربرگ باشند – پرینت های اینترنتی قابل قبول نمی باشند. نام، آدرس، شماره حساب بانکی و نوع حساب بانکی باید در باینیه واضح باشند. هر نوع ودیعه بزرگی باید توضیح داده شود. اگر بیانیه بانکی شما از یک حساب سپرده ارسال شود، شما باید تایید نامه ای داشته باشید که اجازه برداشت از آن حساب را بدهد.

بیمه سفر / پزشکی

مدرک بیمه سفر یا پزشکی نیازی نیست که همراه با درخواست نامه تان باشد. با این حال، ممکن است افسر ویزا قبل از تصمیم گیری درباره درخواست نامه تان، آن را نیاز داشته باشد. اگر ویزای شما تایید شد، شما باید مدرک بیمه سفر / پزشکی را در ورودی (فرودگاه / بندر) به افسر مهاجرت هنگام درخواست ارائه کنید.

رد شدن های ویزای قبلی

اگر در گذشته ویزای شما برای هر کشوری رد شد، باید جزئیات آن را ارائه کنید. نامه اصلی صادر شده برای شما توسط مقامات آن کشور باید در درخواست نامه شما گنجانده شود. هر گونه رد ویزای قبلی که هنوز باز است، منجر به رد شدن درخواست نامه شما می شود.

دستمزد و‌ حقوق کار در ایرلند جنوبی

در ماه نوامبر 2018 آمار رسمی نشان داد که متوسط دستمزد در ایرلند در سال گذشته به 1.188 یورو افزایش یافته است، که به طور متوسط حقوق 38.878 یورو شده است و نشان می دهد که در پنج سال گذشته دستمزد 8 درصد افزایش یافته است. مبلغ 38،878 یورو نیز نشان دهنده بالاترین میانگین دستمزد ثبت شده از زمانی است، که نظرسنجی “هزینه های کار و درآمد” در سال 2008 آغاز شد. پس از خواندن نظرات و انتقادات مردم در ایرلند، معلوم شد که برخی از مردم موافق افزایش دستمزد در ایرلند نبودند و برخی فکر می کردند که میانگین دستمزد با حقوق های بالا در دوبلین منحرف می شدند.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم می دانستند که چه کسی 1.188 یورو اضافی را در سال دریافت می کند، تصمیم گرفته شد تا از کارکنان FRS افزایش متوسط حقوق سوال کنند و اگر به صنعت مربوط می شود در کدام بخش استخدام شده اند.

میریام اوهارا – که به طور عمده در ساخت و ساز استخدام می کند – گفت که به طور مثال در صنعت آنها، اخیرا دستمزد فارغ التحصیلان از 25 – 35 هزار یورو برای اکثر حرفه های ساخت و ساز افزایش یافته است. اکنون، مهندسان سایت در بیشتر مناطق ایرلند با حداقل 32 هزار یورو شروع به کار می کنند. دستمزد مدیر پروژه ساخت و ساز از 60 – 85 هزار یورو افزایش یافته است و برخی موارد بالاتر با توجه به هزینه پروژه و اندازه پیمانکار است. در حال حاضر، نقش های مرکز داده M & E دارای بیشترین مقدار پرداختی برای پروژه های مدیریتی و نقشه بردار کیفیتی است.

تام اوونز که در دوبلین به طور موقت استخدام می کند، دیدگاه دیگری داشت و می گوید که از موضع سطح دستمزد صنعتی / ورودی، تنها افزایش در شغل های با حداقل دستمزد (جمع کننده ها، بسته بندی ها، شرکت های تولیدی و غیره) دیده می شود، که حداقل حقوق سالانه توسط دولت افزایش می یابد. با این حال، این افزایش دقیقا مطابق با تورم قیمت اجاره خانه در دوبلین نیست.

دستمزد و‌ حقوق کار در ایرلند جنوبی

دستمزد و‌ حقوق کار در ایرلند جنوبی

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در ایرلند جنوبی

آژانس های کاریابی می تواند یک منبع عالی برای شما در هنگام شکار شغلی تان باشد. آنها به طور فعال، کارگران ماهر را در صنایع با تقاضای بالا استخدام می کنند. با این حال، قبل از ورود به ایرلند، ممکن است گرفتن جواب از آژانس های کاریابی خیلی دشوار باشد. برای کسانی که نیازی به پیشنهاد شغلی برای کسب مجوز کار قبل از رفتن به ایرلند ندارند، پس از ورود به ایرلند، بهتر است با آژانس ها تماس بگیرید. این نشان می دهد که شما جدی هستید و فکر خود را عملی کرده اید. هنگامی که آنها می بینند که شما یک شماره تلفن و آدرس ایرلندی دارید، مورد استقبال بیشتر استخدام کنندگان قرار می گیرید.

متاسفانه، سازمان های استخدام پرسش های بسیاری را دریافت می کنند، بنابراین ممکن است بسیار پاسخگو نباشند. در این صورت، بهتر است برای افزایش شانس موفقیت، در چندین آژانس کاریابی ثبت نام کنید. با این حال، توصیه نمی شود که برای یک شغل مشابه از طریق بیش از یک آژانس درخواست کنید.

تعداد زیادی از آژانس های کاریابی در سراسر ایرلند وجود دارند. بعضی متمرکز بر روی صنایع خاص، اما دیگر موسسه ها گسترده تر هستند. وبسایت فدراسیون استخدام ملی (NRF)، محل خوبی برای شروع جستجوی شما از فهرست آژانس خواهد بود. NRF یک سازمان داوطلبانه است که عضویت به آژانس های استخدام را در صورتی اعطا می کند که بر اساس معیارهای عالی آنها است. با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید تا شما را از هزینه زندگی در ایرلند و شرایط مهاجرت جهت اخذ ویزای کاری ایرلند جنوبی آشنا کنند.

سوالات متداول در مورد ویزای کاری ایرلند جنوبی

1- آیا اتباع خارجی برای اخذ ویزا کار ایرلند جنوبی باید دارای تخصص و مهارت ویژه ای باشند؟

اتباع خارجی که دارای معیارهای Critical skills permit ایرلند نیستند ، می توانند برای ویزا کار عمومی ایرلند جنوبی درخواست دهند .

2- روال اخذ ویزا کارعمومی ایرلند جنوبی چگونه است؟

اجازه عمومی استخدام برای هر شغلی که در لیست حرفه های نامناسب نیست، داده می شود و 30.000 یورو در سال یا بیشتر بابت کار به کارگر یا کارمند پرداخت می شود. آزمون های مورد نیاز بازار کار را نیز برای صدور ویزای کاری ایرلند جنوبی ، ادارات مربوطه تصویب می کند.

3- در ایرلند جنوبی برای اشخاص با چه میزان حقوق و دستمزد مجوز کار داده می شود؟

مجوز کار برای اشخاص دارای حقوق و دستمزد 30000 یورو یا بیشتر در دسترس می باشد.

4- دولت ایرلند جنوبی برای دادن ویزا کار به چه تخصص هایی علاقمند است؟

دولت ایرلند متخصصان خاصی را شناسایی کرده است که علاقمند به جذب ایرلند برای کمک به اصلاح کمبود مهارت های کشور می باشند. در لیست استخدام با مهارت های بسیار بالا، شما مشاغل ICT حرفه ای، متخصصین بهداشت، مهندسان و دانشمندان را خواهید یافت.

5- شرایط اجازه کار برای کارهایی که پرداختی کمتر از 27000 یورو دارند، چگونه است؟

  • دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در 12 ماه گذشته از موسسه سطح سوم ایرلند فارغ التحصیل شده اند و موقعیت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را از فهرست مشاغل بسیار حرفه ای کسب کرده اند.
  • دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در 12 ماه گذشته از موسسه سطح سوم خارج از کشور فارغ التحصیل شده اند و موقعیت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را به عنوان یک ICT حرفه ای از فهرست مشاغل بسیار حرفه ای کسب کرده اند.
  • متخصص زبان، فنی یا فروش پشتیبانی که نیازمند مهارت در یک زبان غیر اتحادیه اروپا برای شرکت هایی که از سازمان های توسعه ای دولتی حمایت رسمی دارند، می باشد.

6- اجازه کار در ایرلند جنوبی برای چه مدت است؟

اجازه کار ابتدا به مدت 2 سال و سپس برای 3 سال دیگر اعطا می شود.

7- در ایرلند جنوبی کارفرما تحت چه قوانین و شرایطی می تواند افراد متقاضی ویزا کار را استخدام کند؟

کارفرما یا کارمند می تواند برای یک اجازه کار بر اساس پیشنهاد اشتغال درخواست دهد. اما کارفرمایان نیازمند تکمیل آزمایش بازار کار می باشند.کارفرما از کسر کردن هزینه های استخدام از حقوق کارمند یا حفظ اسناد شخصی کارمند منع می باشد.

8- در ایرلند جنوبی مجوز کار توسط کدام وزارتخانه صادر می شود ؟

مجوز کار توسط وزارت کار، سرمایه گذاری و نوآوری صادر می شود.

9- هزینه درخواست ویزا کار در ایرلند جنوبی چقدراست؟

هزینه درخواست 1000 یورو برای اجازه کار دو ساله می باشد.

10- نوع ویزا کاری ایرلند جنوبی که افراد برای کار در این کشور باید اخذ کنند بر چه اساس تعیین می شود؟

برای ورود به کشور ایرلند شما به ویزا احتیاج دارید. همچنین جهت کار کردن در این کشور نیز به ویزای استخدامی نیازمند هستید. نوع ویزا و آمادگی هایی که باید کسب کنید بر اساس هدف و شرایطتان تعیین می شود.

11- آمادگی های لازم پیش از سفر به ایرند جنوبی جهت اخذ ویزا کار چیست؟

  • برای اجازه کار مهاجرتی درخواست دهید
  • پیش از آنکه برای ویزای کشور ایرلند درخواست دهید باید تقاضای اجازه کار مهاجرتی دهید و آن را دریافت کنید.
  • برای ارائه این درخواست باید پیشنهاد کاری یا قرارداد استخدامی داشته باشید. این اجازه تنها برای افرادی کاربرد دارد که نیروی کار بسیار ماهر محسوب می شوند یا مهارتی که دارند در کشور ایرلند با کمبود نیرو مواجه است.
  • در صورتی که اجازه کار مهاجرتی دریافت ننمایید، نمی توانید در کشور ایرلند کار کنید.
1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “ویزای کاری ایرلند جنوبی

  1. Mehri qasemi pirbaloti گفت:

    سلام
    من و دخترم و همسرم قصد عزیمت و اقامت به ایرلند را داریم لطفا” کمک و راهنمایز کنید.
    ممتون

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در صورتی که بتوانید از طریق تمکن مالی اقدام نمایید، قطعا بهتر خواهد بود؛ چراکه اکثر درخواست های ویزای کار و تحصیل در مقاطع زیر دکتری، ریجکت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *