تحصیل پزشکی و دندانپزشکی لتونی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی یکی از روش‌های  قانونی مهاجرت به این کشور است. با ذکر مواردی مثل شرایط مورد نیاز برای تحصیل، نوع مدرک زبان، شرایط سنی، مزایا و معایب تحصیل در این کشور به بررسی ابعاد مختلف اخذ ویزای تحصیلی لتونی خواهیم‌پرداخت. جمهوری لتونی درواقع همان کشور لاتویا است که برای افراد مختلف کم‌تر شناخته‌شده‌است. این کشور اروپایی نیز به عنوان یکی از مقاصد مهاجران انتخاب می‌شود و افراد زیادی برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی با هم رقابت می‌کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ما در موسسه اصطهباناتی در تلاش هستیم روش‌های ساده‌ای برای کوتاه‌تر شدن زمان اخذ پذیرش از دانشگاه‌های لتونی را به شما پیشنهاد بدهیم. موسسه ما اطلاعات جامع و کاملی را از طریق وکلای مهاجرت خود به شما ارائه می‌دهد. اطلاعاتی که در سایر موسسات به شما گفته نخواهدشد و در نتیجه روند مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی به تعویق خواهدافتاد.

بررسی عمومی کشور لتونی

کشور لتونی در شمال اروپا واقع شده‌است و در زبان انگلیسی به آن لاتویا (Latvia) گفته‌می‌شود. پایتخت این کشور شهر ریگا است و واحد پول آن یورو می‌باشد. آب‌وهوای آن معتدل و فصلی است و از کم‌جمعیت‌ترین کشورهای قاره اروپا به شمار می‌رود. مردم در لاتویا به زبان لتونیایی با ریشه هندواروپایی صحبت می‌کنند. همانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، دانشگاه‌های معتبری در این کشور وجود دارد و به همین دلیل سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل به این کشور سفر می‌کنند.

بررسی صفر تا صد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

کسانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را دارند، می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی باید از قبل پذیرش دانشگاه مورد نظر را دریافت کرده‌باشید. بعد از اخذ پذیرش، نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. به منظور تحصیل در این رشته‌ها باید نمرات شما در دروسی مانند شیمی و زیست عالی باشد. در غیر این صورت باید قبل از ورود به دانشگاه، در دوره‌های پری‌مدیکال شرکت کنید. این موضوع اغلب برای دانشجویان بین‌المللی است که تسلط کافی روی دروس پایه رشته تحصیلی خود ندارد.

می‌توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی زبان انگلیسی یا لتونیایی را انتخاب کنید. کسانی که تسلط به زبان لتونیایی ندارند در یک دوره آموزشی یکساله می‌توانند در خاک لتونی شرکت کنند. باید به این نکته توجه کنید که در صورتی‌که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی به زبان انگلیسی را دارید، باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنید.

شرایط عمومی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لاتویا

یکی از دلایل انتخاب لاتویا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، هزینه‌های پایین نسبت به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. ارائه مدرک معتبر که در دیگر کشورهای اروپایی نیز مورد قبول است، از دیگر دلایل تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ایرانیان در لتونی است. شرط سنی برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی این کشور کمتر از 25 سال است.

شرایط پذیرش در دانشگاه های کشور لتونی

شرایط پذیرش در دانشگاه های کشور لتونی

به منظور پذیرش در دانشگاه های کشور لتونی، علاوه بر اینکه نباید معدل پایینی داشته باشید، در دروسی مثل شیمی و زیست هم نباید نمره ای کمتر از 15 را گرفته باشید. در صورت داشتن این شرایط، قادر به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور هستید.

شرایط ورود به دانشگاه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لاتویا

به منظور اخذ پذیرش در دانشگاه‌های معتبر لتونی، شرایط متنوعی با توجه به نوع دانشگاه وجود دارد. در ادامه به شرایط ورود به دانشگاه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لاتویا، اشاره خواهدشد.

  • شرط معدل برای اخذ پذیرش پزشکی (معدل فرد نباید کم‌تر از 13 باشد)
  • ارائه مدرک دیپلم به دانشگاه
  • بالا بودن نمرات در دروسی مانند شیمی و زیست
  • ارائه یکی از مدرک آیلتس، PTE و تافل

نحوه پذیرش دانشگاه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

نحوه ورود به کالج‌های معتبر برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی با توجه به نوع رشته و شرایط مختلف، ممکن است متفاوت باشد. برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی دو نوع دانشگاه وجود دارد.

1-دانشگاه با آزمون ورودی

برای تحصیل پزشکی در دانشگاه کشورهای مختلف ممکن است نیاز به آزمون ورودی باشد. به عنوان مثال در کشور لتونی در صورتی که نمرات شما در دروس پایه مانند زیست مناسب نباشد، باید قبل از ورود به دانشگاه در آزمون ورودی آن شرکت کنید. در صورت قبولی می‌توانید در رشته پزشکی و دندانپزشکی به تحصیل بپردازید.

2-دانشگاه بدون آزمون ورودی

با توجه به توضیحاتی که در مورد دانشگاه‌ها با شرایط آزمون ورودی ذکر شد، اگر نمرات شما در دروس پایه بالا باشد نیازی به آزمون ورودی نیست. در این حالت دانشجو رشته پزشکی و دندانپزشکی باید برای دریافت ویزای تحصیلی درخواست دهد و مدارک مورد نیاز را به دانشگاه ارائه دهد. در این صورت دانشگاه با توجه به شرایط دانشجو را جذب می‌کند و یا درخواست وی را رد می‌کند.

دانشگاه‌های برتر پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

مسلما برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی باید با اسامی دانشگاه‌های معتبر آن آشنا شویم. کسانی که قصد دارند از طریق ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کنند، باید اطلاعات جامعی را در مورد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به دست بیاورند. شاید تصور کنید که در لتونی نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی گزینه‌های متعددی برای انتخاب دارید؛ اما با توجه به جمعیت و مساحت کم این کشور تنها دو دانشگاه برای رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد. دو دانشگاه پزشکی لتونی برای دانشجویان بین‌المللی عبارتند از:

1-دانشگاه University of Latvia

دانشگاه لتونی (University of Latvia) در پایتخت این کشور قرار گرفته‌است و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های لاتویا است. تعداد زیادی دانشجو به صورت سالانه از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند. از نظر رتبه‌بندی نیز این دانشگاه در سطح مناسبی قرار دارد و رتبه آن 651 است. برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی به زبان انگلیسی می‌توانید از این دانشگاه پذیرش دریافت کنید.

با توجه به رتبه جهانی این دانشگاه، انتخاب آن به عنوان محل تحصیل می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. مدرک معتبر آن در کشورهای بسیار زیادی قابل استفاده است و لزومی ندارد شما حتما در لاتویا به کار مشغول شوید. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال تحصیل در این دانشگاه هستند.

2-دانشگاه RSU University

دانشگاه ریگا استرادیچ (RSU University) یک دانشگاه معتبر در ریگا لتونی است که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مناسب است. این مرکز آموزشی پیشرفته یکی از بهترین دانشگاه‎های حوزه بالتیک به شمار می‌رود. اعتبار مدرک ریگا استرادیچ به اندازه‌ای است که در سایر کشورهای اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته‌می‌شود. با توجه به اعتبار این دانشگاه پزشکی، فارغ‌التحصیلان آن امکان برخورداری از فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را دارند. از نظر رتبه‌بندی جهانی ریگا استرادیچ دارای رتبه 801 جهانی است.

به منظور انتخاب دانشگاه بهتر است از مشاوره وکلای موسسه مهاجرتی ما کمک بگیرید؛ زیرا انتخاب یک دانشگاه مناسب، نقش زیادی در پیدا کردن شغل مناسب دارد و این موضوع می‌تواند روی روند دریافت اقامت شما تاثیر مثبتی داشته‌باشد. به همین دلیل برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی بهتر است یک دانشگاه مناسب از بین این دو انتخاب شود تا شرایط برای پیشرفت شما فراهم شود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا تحصیلی لتونی

شرایط تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در لتونی

شرایط تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در لتونی

به منظور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی باید مدارک خود را برای پذیرش در یکی از دانشگاه‌های این کشور ارائه کنید. علاوه بر مدارک هویتی و شناسایی باید ریز نمرات تحصیلی نیز ارائه شود. با توجه به سطح نمرات، دانشگاه جواب مثبت یا منفی به درخواست شما خواهدداد. برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی شما باید حداقل دارای مدرک دیپلم با معدل مناسب باشید. همچنین لازم است که برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در لتونی، مدرک زبان معتبر آیلتس، تافل یا PTE ارائه دهید. در ادامه مدارک مورد نیاز به صورت دقیق‌تری ذکر خواهندشد.

  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه مدرک ریز نمرات تحصیلی دبیرستان
  • پرکردن فرم‌های درخواست پذیرش
  • دارا بودن مدارک علمی و ارائه آن به سازمان اطلاعات علمی لتونی
  • گواهی پرداخت هزینه و شهریه دانشگاه

به منظور سرعت بخشیدن به مراحل فوق می‌توانید از مشاوره موسسه ما استفاده کنید. وکلای ما در موسسه اصطهباناتی راه‌کارهایی را به شما نشان می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در کوتاه‌ترین زمین ممکن، ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی را دریافت کنید.

دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

اخذ بورسیه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی یک شرایط عالی را برای تحصیل در این کشور فراهم می‌کند؛ اما باید به این نکته توجه کنید که دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی دارای شرایط خاصی است. در صورتی که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی اقدام کرده‌اید، باید سال اول تحصیلی را به بهترین شکل ممکن گذرانده‌باشید. به این معنی که در دروس مختلف نمره درخشان کسب کنید. در این صورت از بورسیه تحصیلی برخوردار خواهیدشد. میزان بورسیه تحصیلی در لتونی در این حالت تا 100 درصد برای سال تحصیلی بعدی است. برای استفاده از این مزیت باید هر سال یک درخواست جدید برای بورسیه ارائه دهید.

شما نمی‌توانید برای دو ترم متوالی از بورسیه تحصیلی استفاده کنید و باید بین دو بورسیه یک ترم فاصله وجود داشته‌باشد. به منظور استفاده از این نوع مزایا باید بیمه درمانی از کشور لتونی دریافت شود. کسب نمرات درخشان در دروس مختلف، می‌تواند موجب استفاده از بورسیه تحصیلی شود.

به همین دلیل اغلب افرادی که این کشور را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کرده‌اند، سعی می‌کنند در همان سال نخست، نمرات خوبی را کسب کنند. در این صورت می‌توان از مزایایی مانند بهره‌مندی از تحصیل رایگان استفاده کرد. این موضوع به ویژه برای کسانی که به عنوان دانشجوی بین‌المللی شروع به تحصیل می‌کنند، بسیار اهمیت دارد.

حداقل هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لاتویا

برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی را دارند، اطلاع از هزینه‌های تحصیلی بسیار اهمیت دارد. هزینه کم تحصیل در یک کشور می‌تواند موجب درخواست بیشتر دانشجویان برای مهاجرت به آن کشور شود. در برخی از کشورهای اروپایی قاره اروپا، هزینه تحصیل پایین است. در نتیجه تقاضای زیادی برای تحصیل در این کشورها وجود دارد. لتونی یا لاتویا نیز یکی از همین کشورهای اتحادیه اروپا است که شرایط خوبی را برای تحصیل پزشکی در لاتویا فراهم کرده‌است؛ البته با توجه به نوع دانشگاه، هزینه تحصیل در رشته‌های پزشکی متفاوت است.

هزینه سالانه تحصیل در رشته پزشکی

هزینه سالانه تحصیل در رشته پزشکی

با توجه به توضیحات گفته‌شده، دو دانشگاه شرایط را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. به طور تقریبی هزینه سالانه تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه‌ها در حدود 10000 یورو است. در دانشگاه آر اس یو ریگا نیز هزینه برای تحصیل پزشکی 12000 یورو در سال و برای دندانپزشکی در حدود 15000 یورو در سال است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ کم‌تر در رشته‌های پرستاری و داروسازی نیز تحصیل کنید. در این صورت باید مبلغی بین 5000 تا 9000 یورو پرداخت کنید.

هزینه زندگی برای دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

به منظور مهاجرت به این کشور و دریافت ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی، باید شرایط زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرید. مسلما به جزء هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه و تحصیل، هزینه‌های دیگری مانند مسکن و خورد و خوراک نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود. برنامه‌ریزی در این زمینه می‌تواند به شما در کاهش میزان هزینه‌ها کمک کند.

خوشبختانه در کشور لتونی هزینه زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است و همین یک برگ برنده برای دانشجویان محسوب می‌شود. یک فرد مجرد برای اجاره مسکن باید ماهانه در حدود 630 یورو پرداخت کند. این مبلغ برای خانواده 4 نفره در حدود 2100 یورو به صورت ماهانه است.

شما برای خرید مواد غذایی نیز باید یک هزینه جداگانه در نظر بگیرید. برخی از هزینه های زندگی در لتونی در جدول زیر برای شما آورده شده است.

ردیفنامهزینه (یورو)
1آب معدنی بطری0.67
2گوشت قرمز (1 کیلوگرم)7
3فیله مرغ (1 کیلوگرم)5
4اینترنت10
5سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.46
6اجاره ملک یک خوابه در حومه شهر280
7اجاره ملک یک خوابه در مرکز شهر420
8حمل و نقل مترو و قطار16

موقعیت کار پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

بعد از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی می‌توانید به دنبال شغل مناسب باشید. در این کشور نرخ بیکاری پایین است و برای رشته‌های پزشکی نیز همواره بازار کار مناسبی وجود دارد. در صورتی که بتوانید از این طریق شغل مورد نظر خود را پیدا کنید، امکان اخذ اقامت لتونی نیز برای شما فراهم خواهدشد. بعد از پایان تحصیلات با توجه به نوع رشته و مدت‌زمان تحصیل، می‌توانید در شغل‌های زیر شروع به فعالیت کنید.

1-پزشک عمومی

هنگامی که برای تحصیل پزشکی به لتونی می‌روید می‌توانید بعد از اخذ دوره کوتاه، مدرک پزشک عمومی را دریافت کنید. بیشتر کسانی که قصد دارند سریع‌تر سر کار بروند، در همین مقطع به دنبال شغل می‌گردند. شرایط برای پیدا کردن شغل در رشته‌های پزشکی در کشور لتونی بسیار مناسب است.

2-متخصص داخلی

بسیاری از افراد بعد از دریافت مدرک تخصص داخلی مورد نظر خود، در کشور لتونی به دنبال شغل می‌روند. در این صورت شما می‌توانید در بیمارستان‌ها فعالیت کنید. در صورتی که شغل مورد نظر را پیدا کردید و مدت زمان مشخص در آن حوزه فعالیت کردید، امکان دریافت اقامت لاتویا نیز برای شما وجود دارد. کسانی که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی اقدام می‌کنند، اغلب از این طریق اقامت این کشور را نیز اخذ می‌کنند.

3-دندانپزشک

هنگامی که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی اقدام می‌کنید، می‌توانید به یک دندانپزشک ماهر تبدیل شوید و در همان کشور به فعالیت بپردازید. خوشبختانه بازار کار برای دندانپزشکی در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا فراهم است و افراد می‌توانند بعد از اتمام تحصیلات در این رشته‌ کار و شغل مناسب را پیدا کنند.

4-روانشناس

روانشناسی نیز یکی از رشته‌های پزشکی است که افراد می‌توانند برای تحصیل پزشکی در لتونی، آن را انتخاب کنند. از نظر بازار کار نیز این رشته شرایط مناسبی برای افرادی که در این زمینه تحصیل می‌کند، فراهم می‌کند. می‌توانید برای تحصیل پزشکی در لاتویا این رشته را انتخاب کنید.

5-چشم پزشک

بعد از اتمام تحصیلات پزشکی در لتونی، می‌توانید در صورت داشتن تخصص در زمینه چشم‌پزشکی فعالیت کنید. بازار کار رشته‌های پزشکی اغلب شرایط مناسبی دارد و کسانی که می‌توانند از این رشته‌ها فارغ‌التحصیل شوند، جذب بازار کار خواهندشد. از این رو توصیه می‌شود که علاوه بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی، به رشته‌های دیگر نیز توجه شود.

6-متخصص قلب

برخی از رشته‌های پزشکی بازار کار بسیار مناسبی در کشور لتونی دارند. شما بعد از اتمام تحصیلات خود و دریافت تخصص، می‌توانید به عنوان متخصص قلب در بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت شوید. در این صورت شرایط مالی خوبی برای شما فراهم می‌شود و حقوق مناسبی به شما داده‌خواهدشد. در نتیجه شرایط برای دریافت اقامت لتونی نیز فراهم می‌شود.

7-متخصص تغذیه

بسیاری از تخصص‌های پزشکی مانند تغذیه به دلیل بازار کار مناسب، درآمد بسیار خوبی را برای فارغ‌التحصیلان این رشته به ارمغان می‌آورند. بعد از اتمام تحصیلات در رشته متخصص تغذیه می‌توانید برای یافتن شغل مناسب در این زمینه اقدام کنید.

درآمد پزشکان و دندانپزشکان در لتونی

کشور لتونی یک کشور با اقتصاد رو به رشد است و سالانه پذیرای افراد زیادی برای تحصیل است. بسیاری از افراد که قصد دارند برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند علاقه‌مند هستند از درآمد پزشکان در این کشور مطلع شوند تا تصمیم‌گیری برای تحصیل و سپس کار در این کشور برایشان راحت‌تر شود.

ردیفنام تخصصدرآمد ماهیانه (تقریبی)
1متخصص قلب5590 یورو
2روانشناس4230 یورو
3متخصص داخلی4220 یورو
4دندان پزشک3110 یورو
5پزشک عمومی2550 یورو
6چشم پزشک2860 یورو
7متخصص تغذیه2960 یورو

مشاوره تخصصی پزشکی و دندانپزشکی برای مهاجرت به لتونی

ما در موسسه اصطهباناتی با ارائه مشاوره تخصصی پزشکی و دندانپزشکی برای مهاجرت به لتونی، شرایط مناسب را برای دریافت ویزای تحصیلی شما فراهم خواهیم‌کرد. تمامی نکات و اطلاعاتی که باید در مورد مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی پزشکی لتونی بدانید توسط وکلای مهاجرت در موسسه ما به شما گفته‌خواهدشد. بدیهی است که این نکات طلایی و مهم در سایر موسسات در اختیار شما قرار نخواهدگرفت. با دریافت مشاوره از موسسه ما، در مدت زمان کوتاه‌تری امکان طی کردن مراحل تحصیل پزشکی در لتونی برای شما مهیا خواهدشد.

کلام آخر

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی یکی از روش‌های بسیار مناسب برای دریافت ویزای این کشور است. شما با اخذ ویزای تحصیلی می‌توانید بعد از اتمام تحصیلات و پیدا کردن شغل مناسب، اقامت این کشور را دریافت کنید. برای اقامت لتونی نیاز به یک شغل دارید که مدت مشخصی مشغول باشید. در این صورت شرایط لازم برای اقامت لاتویا را کسب خواهید کرد. با توجه به پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی در لاتویا، بیشتر کسانی که قصد دارند در رشته‌های پزشکی تحصیل کنند به این کشور سفر می‌کنند. می‌توانید برای انتخاب دانشگاه با وکلای ما در موسسه اصطهباناتی مشورت کنید تا بهترین انتخاب را در این زمینه داشته‌باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لتونی

  1. Hossein گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    دانشگاه های لاتویا مورد تایید وزارت بهداشت ایران هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      دو دانشگاه Riga Stradins University و University of Latvia مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *