اخذ تابعیت کانادا

کانادا سالانه مقصد تعداد زیادی از مهاجران می باشد و یکی از محبوب ترین کشور های مهاجر پذیر به شمار می رود. از دلایل این محبوبیت می توان به مواردی چون امکانات درمانی و بهداشتی مناسب، پاسپورت معتبر، سیستم آموزشی سطح بالا، برخورداری از اقتصاد پیشرفته و وجود فرصت های شغلی مناسب اشاره کر. افراد بسیاری در سراسر دنیا علاقمند به مهاجرت به کشور کانادا می باشند و پس از رفتن به این کشور درخواست اقامت دائم و در نهایت تابعیت کانادا را دارند. دریافت تابعیت و شهروندی کانادا به معنای اخذ پاسپورت این کشور است و افراد بعد از آن عضوی از کشور کانادا خواهند بود. متقاضیان با دریافت شهروندی در کانادا، از حقوق و مزایای شهروندی در این کشور بهره مند می گردند و می توانند از تحصیل رایگان، آزادی دین و عقاید، حقوق برابر و … در این کشور برخوردار شوند. علاوه بر همه این ها پاسپورت کانادا یکی از قوی ترین و بهترین پاسپورت های جهان محسوب می شود که با داشتن آن می توان به 115 کشور جهان بدون ویزا سفر کرد. در این مقاله می خواهیم به تابعیت کانادا و روش های دریافت تابعیت در این کشور بپردازیم. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور و گرفتن شهروندی کانادا هستید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اقامت دائم و شهروندی کانادا چه تفاوتی دارند؟

اگر بخواهیم در مورد فرق اقامت دائم و شهروندی کانادا صحبت کنیم، باید بگوییم افرادی که دارای تابعیت کشور کانادا می باشند، اقامت دائم این کشور را نیز دارند. در صورتی که عکس آن صادق نیست و افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، لزوما شهروند کانادایی محسوب نخواهند شد و برای دریافت آن باید در امتحان سیتیزن شیپ کانادا، قبول شوند. افراد با دریافت شهروندی کانادا، از تمام حقوق شهروندی بهره مند خواهند شد و می توانند در انتخابات این کشور شرکت کرده و در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم باشند. این در حالی است که افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، حق رای دادن و شرکت در مناسبات سیاسی را نخواهند داشت.

افراد مقیم دائم کانادا برای خروج از کانادا دارای محدودیت هستند، به این معنی که باید حداقل دو سال در طول پنج سال گذشته را در کانادا بوده باشند. در صورتی که شهروندان کانادایی این محدودیت را نداشته و می توانند آزادانه به هر جایی که در خارج از کشور می خواهند بروند. این محدودیت ممکن است در برخی مواقعی که افراد مقیم کانادا می خواهند به طور ناگهانی و فوری از کشور خارج شوند مشکل ساز شود. افراد مقیم دائم کانادا همچون شهروندان می توانند از خدمات آموزشی و بهداشتی و امتیازات دیگر که از طریق بودجه عمومی تامین می شود استفاده کنند. افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، این امکان را ندارند که در مشاغل دولتی رده بالا استخدام شوند و همچنین از اشتغال به مشاغل دیگری در خدمات عمومی از جمله بخش اطلاعات محروم خواهند بود. با همه این ها خبر خوب برای افرادی که قصد اخذ تابعیت کشور کانادا را دارند، این است که این کشور در ارائه تابعیت به افراد خارجی بسیار سخاوتمندانه عمل می کند.

اخذ شهروندی کانادا چه مراحلی دارد؟

برای این که مهاجران و افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، به تابعیت کانادا برسند باید مراحلی را پشت سر بگذارند که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم:

مرحله 1: واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید.

برای گرفتن تابعیت کانادا یک سری شروط و الزامات وجود دارد که افراد قبل از اقدام برای اخذ شهروندی این کشور باید آن ها را فراهم آورند. این شرایط عبارتند از:

  • داشتن اقامت دائم کانادا
  • حضور در کانادا حداقل به مدت 1095 روز در طی 5 سال گذشته
  • داشتن تسلط بر روی زبان فرانسوی یا انگلیسی برای افراد 18 تا 54 ساله
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری

مرحله 2: مدت زمان حضور در کانادا را محاسبه کنید.

در این مرحله باید مدت زمانی که در کشور کانادا حضور داشته اید را محاسبه کرده و در کنار مدارک خود قرار دهید.

مرحله 3: اسناد و مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.

افراد باید مدارک مورد نظر را تهیه و اماده نمایند که از این مدارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عکس
  • کارت سلامت پزشکی
  • مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی
  • رسید پرداختی هزینه های درخواست شهروندی
  • پاسپورت معتبر
  • کارت PR
  • کارت بیمه درمانی
  • گواهینامه رانندگی

مرحله 4: فرم های درخواست را تکمیل کنید.

پس از تکمیل مدارک لازم برای سیتیزن شیپ کشور کانادا، وقت آن است که فرم های درخواست شهروندی کانادا را تکمیل کرده و به سوالات به دقت پاسخ دهید.

مرحله 5: هزینه های مربوطه را پرداخت کنید.

در این مرحله متقاضیان باید هزینه های مربوط به پردازش درخواست شهروندی را پرداخت نمایند. هزینه درخواست شهروندی برای افراد بالای 18 سال حدود 630 دلار کانادا خواهد بود. این هزینه برای افراد زیر 18 سال 100 دلار می باشد.

مرحله 6: درخواست خود را ارسال کنید.

پس از تکمیل فرم های درخواست شهروندی کانادا، وقت ارسال آن ها می باشد. این فرم ها را همراه با مدارک تهیه شده ارسال کنید. دقت داشته باشید که تمامی مدارک تکمیل باشند، بنابراین بار دیگر آن ها را چک کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

مرحله 7: برای آزمون شهروندی کانادا آماده شوید.

در صورتی که بین 18 تا 54 سال سن دارید، باید در آزمون شهروندی این کشور شرکت کنید.

مرحله 8: منتظر اعلام نتایج باشید.

حدود 4 تا 8 هفته پس از شرکت در آزمون، نتایج آن از طرف اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام خواهد شد.

مرحله 9: ادای سوگند کنید.

پس از قبولی در امتحان سیتیزن شیپ کانادا، باید در مراسم شهروندی و ادای سوگند شرکت کنید.

مدرک زبان لازم برای دریافت شهروندی کانادا

یکی از اصلی ترین مدارک لازم برای دریافت شهروندی کانادا، ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی می باشد. متقاضیان 18 تا 54 ساله باید در تاریخ ارسال درخواست، مدرک زبان خود را نیز ارائه دهند. افراد باید دارای مهارت صحبت کردن و گوش دادن به زبان انگلیسی و یا فرانسوی باشند. افرادی که برای درخواست اقامت دائم خود در آزمون زبان شرکت نموده اند، می توانند از نتیجه این آزمون به عنوان مدرک مهارت استفاده کنند، حتی اگر انقضای آن گذشته باشد. متقاضیان باید مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسه در حد حداقل CLB 4 داشته باشند. آزمون های زبانی که در حال حاضر توسط IRCC برای تابعیت کانادا تائید شده است به صورت زیر می باشند:

  • Test d’évaluation du français adapté au Québec (TEFAQ)
  • TEF pour la natyralization
  • سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (IELTS)
  • برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (LS و CELPIP General)
  • TEF ، TEFAQ (Test d’évaluation de français pour l’accès au Québec یا TEF pour la natyralization)

مدارک مورد نیاز برای اخذ تابعیت کانادا

قبل از اقدام برای اخذ شهروندی کشور کانادا، متقاضیان باید مدارک لازم را تهیه کرده و آماده نمایند. مدارک لازم برای دریافت تابعیت کشور کانادا به شرح زیر می باشند:

  • اصل پرینت محاسبه حضور افراد در کانادا و یا فرم آنلاین آن
  • کارت اقامت دائم یا PR
  • کارت بیمه درمانی
  • گواهینامه رانندگی
  • کارت سلامت پزشکی
  • پاسپورت و یا مدارک هویتی صادر شده توسط دولت
  • کارت سن اکثریت
  • مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی برای افراد 18 تا 54 ساله
  • فیش های پرداخت هزینه درخواست تابعیت
  • کپی از شناسنامه شخصی

هزینه دریافت شهروندی کانادا چقدر است؟

درخواست تابعیت کانادا یا همان شهروندی مستلزم پرداخت یک سری هزینه ها خواهد بود که مهاجران باید آن را پرداخت نمایند. هزینه های لازم برای درخواست شهروندی در ادامه به صورت جدولی آورده شده است:

هزینه‌نوع درخواست
۶۳۰بزرگسالان (۱۸ سال و بالاتر) هزینه رسیدگی ۵۳۰ دلار کانادا و هزینه حق شهروندی ۱۰۰ دلار کانادا
۱۰۰بزرگسالان بدون ملیت که پدر و مادرشان کانادایی است
۱۰۰افراد زیر ۱۸ سال
۷۵گواهی شهروندی
۷۵جستجوی مدارک شهروندی
۵۳۰تمدید شهروندی (برای سنین 18 سال و بالاتر)
۱۰۰تمدید شهروندی (برای سنین زیر ۱۸ سال)
۱۰۰لغو شهروندی
۱۰۰حق شهروندی

آیا خرید شهروندی کانادا امکان پذیر است؟

در برخی کشور ها راه هایی برای خرید شهروندی و تابعیت در نظر گرفته شده است که معمولا در کشور های پیشرفته انجام نمی شوند. در برخی کشور ها از جمله ترکیه، وانواتووا، دومنیکا و کشور های حوزه کارائیب افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری هایی همچون خرید ملک یا دانیشن، تابعیت این کشور را به دست آورند. کشور کانادا در حال حاضر هیچ یک از این روش ها را برای خرید تابعیت و شهروندی این کشور ارائه نمی دهد. از این رو افراد باید از روش های معمول همچون کاری و تحصیلی به این کشور مهاجرت کرده و پس از فراهم کردن شرایط لازم، اقدام به اخذ شهروندی این کشور نمایند.

آزمون شهروندی کانادا

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی برای متقاضیان تابعیت کانادا که بین 18 تا 54 سال سن دارند، امتحانی برگزار می کند که به آن آزمون شهروندی گفته می شود. این امتحان به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در دسترس بوده و کتبی می باشد، اما در برخی مواقع ممکن است شفاهی بوده و به شکل مصاحبه با افسر شهروندی انجام شود. این تصمیم گیری بر عهده وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی می باشد که آزمون به صورت کتبی برگزار شود یا شفاهی. مدت زمان برگزاری آزمون شهروندی 30 دقیقه است و شامل 20 سوال صحیح غلط و یا چند گزینه ای خواهد بود. برای این که متقاضیان بتوانند در این آزمون پذیرفته شوند باید حداقل به 15 سوال (75 درصد) پاسخ درست بدهند. متقاضیان معمولا 21 روز پس از دریافت دعوت نامه باید در آزمون شرکت کنند و هنگام شرکت در آزمون باید در کانادا حضور داشته باشند. در این آزمون همچنین مهارت های زبانی افراد نیز بررسی می شود و متقاضیان برای قبولی در آزمون باید عبارات ساده را درک کنند و اطلاعات ساده ای را به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای کارکنان CIC ارسال کنند. افراد می توانند نمونه سوالات آزمون شهروندی کانادا را داشته باشند و با نوع سوالات آزمون آشنا شوند.

محتوای آزمون شهروندی در کانادا در مورد موضوعات زیر می باشد:

  • سیستم های سیاسی کانادا
  • حقوق و مسئولیت های یک شهروند کانادایی
  • سوالات خاص درباره منطقه متقاضی
  • تاریخ کشور کانادا
  • جغرافیای فیزیکی و سیاسی کانادا

در نسخه های جدید تر این آزمون تاکید بیشتری بر روی ارزش های کانادایی از جمله برابری جنسیتی، دموکراسی و حقوق بشر شده است. پس از گذشت 4 تا 8 هفته از شرکت در امتحان شهروندی، نتایج آزمون اعلام می شود. اگر متقاضی نتواند در آزمون اول قبولی را به دست آورد، باید در آزمون بعدی شرکت کند که زمان آن 4 تا 8 هفته بعد و یا بیشتر خواهد بود. در صورتی که متقاضی در آزمون دوم هم پذیرفته نشد، جلسه ای با یکی از مقامات برای وی ترتیب داده می شود که می تواند حضوری و یا از طریق تماس تصویری باشد و حدود 30 تا 90 دقیقه طول می کشد. در صورتی که متقاضی در آزمون سوم هم موفق نشود، احتمال ریجکت شدن درخواست شهروندی شخص وجود دارد.

آزمون شهروندی کانادا

آزمون شهروندی کانادا

چه فرم هایی که قبل از آزمون باید پر شوند؟

در هنگام درخواست تابعیت کانادا و قبل از آزمون شهروندی افراد باید فرم هایی که مربوط به شرایط خود می شوند را تکمیل کنند. این فرم ها عبارتند از:

  • فرم مخصوص متقاضیان بالای 18 سال
  • فرم مخصوص والدینی که می خواهند برای فرزند زیر 18 سال خود تابعیت بگیرند.
  • فرم مخصوص افرادی که در کانادا به عنوان نیروی کار فعالیت می کردند.
  • فرم مخصوص کودکانی که پدر و مادر کانادایی ندارند و یا والدین آن ها قصد اقامت کانادا را ندارند و هیچ درخواستی ارائه نداده اند.
  • فرم مخصوص افرادی که تابعیتی ندارند، اما والدین آن ها کانادایی هستند.
  • فرم مخصوص افرادی که فرزند خوانده یک تبعه کانادای می باشند.
فرم هایی که قبل از آزمون باید پر شوند

فرم هایی که قبل از آزمون باید پر شوند

چه مواردی باعث ریجکت شدن درخواست شهروندی می شود؟

در صورتی که متقاضیان درخواست تابعیت کشور کانادا را ارائه دهند، زمان و محل دقیق آزمون به آن ها اعلام می شود و افراد باید در آزمون شرکت کنند. در صورتی که هر یک از موارد زیر اتفاق بیفتد، درخواست شهروندی متقاضی رد خواهد شد:

  • در صورتی که فرد در آزمون شرکت نکند و دلیل قانع کننده ای هم برای شرکت نکردن در آزمون نداشته باشد.
  • در صورتی که فرد پس از 3 بار شرکت در آزمون شهروندی همچنان نتواند قیولی کسب کند.
  • اگر فرد مشکلات کیفری داشته باشد درخواست شهروندی وی باطل می گردد.
  • عدم ارائه مدارک مورد نیاز برای دریافت تابعیت کشور کانادا سبب ریجکت شدن درخواست وی خواهد شد.
  • نداشتن کارت سلامت پزشکی و … باعث رد شدن درخواست متقاضیان می شود.

چه روش هایی برای دریافت تابعیت کانادا وجود دارد؟

افرادی که علاقمند به مهاجرت به کانادا هستند، این سوال را همیشه در ذهن خود دارند که چطور می توان تابعیت این کشور را دریافت کرد؟ به هفت طریق می توان تابعیت این کشور را اخذ نمود که در ادامه می خواهیم به روش های مختلف دریافت شهروندی کانادا بپردازیم.

تابعیت کشور کانادا از طریق تحصیل

یکی از اصلی ترین و محبوب ترین روش های اخذ اقامت، تحصیل در کانادا می باشد. افرادی که شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا را دارند می توانند با مهاجرت تحصیلی به کانادا اقامت دائم  را دریافت نمایند. پس از دریافت اقامت دائم این کشور، دانشجویان می توانند اقدام به اخذ شهروندی کشور کانادا نمابند و پاسپورت این کشور را دریافت نمایند.

تابعیت کشور کانادا از طریق کار

از دیگر روش های اخذ اقامت کانادا مهاجرت کاری به کانادا می باشد. افراد می توانند از روش های مختلف اقدام به مهاجرت کاری به این کشور نمایند که عبارتند از: جاب آفر، جاب سیکر، سیستم اکسپرس اینتری، برنامه های مهاجرتی استانی، ویزای ICT کانادا و …

تابعیت کشور کانادا از طریق سرمایه گذاری

برای افرادی که دارای تمکن مالی مناسبی می باشند، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری گزینه خوبی است. افراد می توانند از طریق ثبت شرکت در کانادا و کارآفرینی اقامت دائم این کشور را به دست آورند. پس از گذشت مدتی از دریافت اقامت دائم در کانادا می توان برای اخذ شهروندی اقدام کرد. لازم به ذکر است که دریافت شهروندی کشور کانادا از طریق خرید ملک در این کشور وجود ندارد.

تابعیت کشور کانادا از طریق تولد

یکی از روش های دریافت شهروندی و تابعیت کانادا، تولد در این کشور می باشد. افرادی که پدر و یا مادر آن ها دارای تابعیت کانادایی باشند و یا در خاک این کشور متولد شده اند، می توانند شهروندی کانادا را داشته باشند.

تابعیت کشور کانادا از طریق ازدواج

افراد می توانند با کسانی که تابعیت کانادایی دارند، ازدواج کرده و تابعیت این کشور را به دست آورند.

تابعیت کشور کانادا از طریق پناهندگی

اخذ شهروندی کانادا از طریق پناهندگی نیز یک روش برای دریافت تابعیت این کشور می باشد، که البته روش پر خطری است.

در صورتی که افراد برای اخذ تابعیت پناهندگی، وضعیت خود را به دروغ طور دیگری نشان دهند، احتمال دیپورت شدن آن ها وجود دارد. به طور کلی موسسه مهاجرتي اصطهباناتی به علت خطرات موجود در اين روش هيچ گونه خدماتي را در زمينه پناهندگي ارائه نمي دهد و اين بخش تنها براي افزايش آگاهي شما عزيزان مي باشد.

شهروندی کانادا از طریق اشخاص خاص

هنرمندان و یا ورزشکاران و یا کسانی که شرایط خاصی دارند، می توانند به کشور کانادا مهاجرت کرده و برای اقامت دائم و پس از آن شهروندی کانادا اقدام نمایند.

شهروندان کانادایی چه حقوقی دارند؟

پس از این که افراد از طریق هر یک از روش های گفته شده در قسمت قبلی، اقامت کانادا و به دنبال آن تابعیت این کشور را دریافت کردند، از تمامی حقوق شهروندی برخوردار خواهند شد. برخی از حقوق شهروندی در کانادا به شرح زیر می باشد:

  • افراد در بیان عقاید خود آزادی دارند.
  • شهروندان کانادایی می توانند در هر نقطه از خاک کانادا زندگی کنند.
  • از افراد تبعه کانادا در خاک این کشور و جامعه بین الملل حفاظت می شود.
  • شهروندان کانادایی هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند و در مواردی همچون نژاد، قومیت، سن، دین، رنگ و … با یکدیگر برابر هستند.
  • شهروندان در زن و مرد در کانادا حقوق برابر دارند.
  • همه شهروندان کانادایی در تحصیلات، حقوق بازنشستگی، شغل، خدمات اجتماعی و … شرایط یکسانی را دارند.
  • افراد در معاشرت به هر شخصی آزادی کامل دارند.
  • شهروندان در کانادا در انتخاب دین خود آزاد هستند.

شرایط دریافت تابعیت کانادا

افرادی که دارای اقامت کشور کانادا هستند باید برای اخذ تابعیت و شهروندی کشور کانادا، یک سری شرایط را مهیا کنند. در ادامه به برخی از شرایط شهروندی کانادا اشاره می کنیم:

  • افراد برای اخذ شهروندی کشور کانادا، باید حداقل 18 سال داشته باشند. برای افراد زیر 18 سال، پدر، مادر و یا پدرخوانده و مادرخوانده و یا ولی قانونی آن ها می توانند درخواست تابعیت نمایند. برای این کار باید حداقل یکی از افراد نام برده دارای تابعیت کانادایی باشند و همزمان برای دریافت شهروندی این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است که افراد زیر هجده سال باید اقامت دائم داشته باشند، اما شرط سه سال زندگی در کانادا برای این دسته از متقاضیان لازم نمی باشد.
  • از دیگر شرایط تابعیت کانادا، دارا بودن اقامت دائم این کشور می باشد. برای دریافت شهروندی کانادا وضعیت اقامتی افراد نباید مشروط به شرایط خاصی باشد و یا افراد حکم اخراج نداشته باشند.
  • افراد برای اخذ تابعیت کانادا نباید سابقه کیفری داشته باشند.
  • متقاضیان شهروندی در کانادا باید به زبان فرانسه و یا انگلیسی آشنایی داشته باشند و افراد 18 تا 54 ساله بایستی در آزمون زبان شرکت کنند.
  • در صورتی که افراد نیاز به پرداخت مالیات باشد، آن را پرداخت کرده باشند.
  • متقاضیان بالای هجده سال باید در چهار سال گذشته، 1095 روز در کانادا زندگی کرده باشند.
  • داشتن دانش کافی در مورد کشور کانادا یکی از شرایط شهروندی کانادا محسوب می شود. افراد می توانند با مطالعه کتابی تحت عنوان “نگاهی به کانادا” اطلاعات لازم را در مورد کشور کانادا به دست آورند که برای هر فرد ارسال می شود.

شهروندی کانادا چه مزایایی دارد؟

گرفتن تابعیت کشور کانادا مزایای زیادی به همراه داد. در ادامه به برخی مزایای شهروندی کانادا اشاره می کنیم:

  • شهروندان کانادایی حق رای خواهند داشت و می توانند در انتخابات فدرال، شهرداری و استانی رای دهند.
  • افراد می توانند در مناصب سیاسی کاندید شوند.
  • با دریافت شهروندی این کشور، افراد می توانند پاسپورت کانادایی دریافت کنند که یکی از ارزنده ترین پاسپورت های جهان به شمار می رود.
  • متقاضیان با دریافت تابعیت کانادا این امکان را دارند بدون هیچ گونه محدودیتی کانادا را ترک کرده و بدون شمارش روز های اقامت، مجددا وارد این کشور شوند.
  • افراد با ثبت نام شهروندی کانادا دیگر نیازی به تمدید مدارک مهاجرتی خود ندارند، چرا که کارت شهروندی کانادا به صورت نا محدود اعتبار دارد.
  • در صورتی که یک شهروند کانادایی صاحب فرزند شود، دارای تابعیت کشورکانادا خواهد بود. صرف نظر از این که آن کودک در خاک کانادا متولد شده باشد یا نه.
مزایای شهروندی کانادا

مزایای شهروندی کانادا

انواع تابعیت در کانادا

افرادی که از طریق هر روشی به کانادا مهاجرت می کنند، معمولا به دنبال اخذ شهروندی این کشور می باشند. سالانه حدود 150 هزار نفر اقدام به دریافت تابعیت کانادایی می نمایند. در طی سالیان اخیر، افراد زیادی به کشور کانادا مهاجرت کرده اند، همچنین در سال 2016 تعداد 147.800 نفر اقدام به گرفتن تابعیت کشور کانادا نموده اند.

به طور کلی برخورداری از شهروندی کانادا به 3 صورت امکان پذیر بوده و به 3 گروه تعلق می گیرد:

  • هر فرزندی که از پدر و یا مادر کانادایی متولد شود، شهروند کانادایی محسوب خواهد شد. مهم نیست که این فرزند در داخل کانادا متولد شده است و یا خارج آن، صرف کانادایی بودن والدین کودک کفایت می کند.
  • هر فردی که در خاک کانادا متولد شود، کانادایی محسوب می شود و پاسپورت کانادایی دریافت خواهد کرد. به جز افرادی که فرزندان ماموران سیاسی و سفرای خارجی می باشند که در کانادا اقامت دارند.
  • هر فردی که به کانادا مهاجرت کرده است، می تواند تابعیت کانادا را دریافت کند. در واقع تمام افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند و از شرایط قانونی برای دریافت شهروندی کانادایی برخوردار هستند، می توانند اقدام به دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور نمایند.

نکات لازم در مورد ثبت شهروندی کانادا

افرادی که قصد دارند اقامت دائم خود را به تابعیت کشور کانادا تبدیل کنند، باید در هنگام ثبت درخواست به یک سری نکات توجه نمایند. در ادامه به برخی از این نکات اشاره شده است:

  • در هنگام درخواست شهروندی کانادا، توجه داشته باشید که حتما فرم درخواست تابعیت را امضا کنید.
  • امضایی که در برگه وارد می کنید باید با امضای ثبت شده شما یکسان باشد.
  • در هنگام تکمیل فرم تابعیت، حتما تاریخ را به درستی وارد کرده و از وارد نمودن تاریخ قبل تر و یا بعد از تاریخ مورد نظر اجتناب کنید.
  • پس از تکمیل فرم مربوطه و امضای آن، فرم را از طریق پست و یا پیک ارسال نمایید.
  • دقت داشته باشید که فرم های درخواستی که بیش از 90 روز از تکمیل آن ها گذشته باشد، قابل قبول نبوده و به فرستنده عودت داده می شوند.
  • دقت داشته باشید که عنوان فرم ها را مطالعه نموئه و فرم صحیح را پر کنید.
  • هنگامی که فرم ها را دانلود می کنید، اطمینان حاصل کنید که آخرین فرم ارائه شده را دانلود کرده باشید.
  • در صورتی که قصد دارید به صورت خانوادگی اقدام به دریافت شهروندی کانادا نمایید، حتما همه درخواست ها را هم زمان ارسال کرده و آن ها را در یک پاکت قرار دهید.

چه موانعی برای دریافت تابعیت کانادا وجود دارد؟

متقاضیان برای دریافت تابعیت این کشور ملزم به طی کردن یک مسیر مشخصی هستند و بسیاری از آن ها می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند. با این حال ممکن است برخی از افراد خارجی شرایطی داشته باشند که به آن ها اجازه اخذ شهروندی این کشور را ندهد و دریافت تابعیت این کشور را از آن ها سلب نماید. طبق اعلام دولت کانادا افراد در صورتی که شرایط زیر را داشته باشند، امکان دریافت تابعیت کانادا را نخواهند داشت:

  • داشتن سوء سابقه قضائی
  • شهروندی کانادا بنا به دلایلی از فرد سلب شده باشد.
  • فرد در کانادا و یا خارج از این کشور، اتهامات کیفری داشته باشد.
  • در صورتی که به شخص دستور داده شده باشد که از کانادا خارج شود و این کشور را ترک کند.
  • در صورتی که تابعیت شخص به دلیل ارائه اطلاعات نادرست ریجکت شده باشد.
  • فرد شرایط و الزامات مورد نیاز برای تبدیل اقامت دائم به شهروندی کانادا را نداشته باشد.
  • در صورتی که در هنگام اقامت دائم به افراد شرایطی تحمیل شود و افراد آن را رعایت نکنند شرایط تابعیت این کشور را از دست خواهند داد.

مثالی که می توانیم برای آیتم آخر در نظر بگیریم این است که ممکن است زمانی که به فرد اقامت دائم داده می شود، از وی خواسته شود که در تست های پزشکی شرکت کند. از این رو توصیه می شود قبل از اقدام برای دریافت تابعیت، مدارکی که در ابتدای اقامت دائم به شما داده می شود را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد و مطمئن شوید که همه موارد را به درستی کامل کرده اید.

موانع دریافت تابعیت کانادا

موانع دریافت تابعیت کانادا

حقوق شهروندی کانادا چقدر است؟

حقوق شهروندی کانادا به این معنی نیست که افراد از دولت این کشور حقوقی بابت حق شهروندی دریافت می کنند. منظور از حقوق شهروندی در کانادا، میزان درآمدی است که یک شهروند کانادایی در این کشور دارد. بسیاری از افرادی که قصد دارند اقامت دائم خود را به تابعیت این کشور تبدیل کنند، به دنبال این هستند که بدانند میزان حقوق شهروندی در کانادا چقدر است.

در حالت کلی حقوق شهروندی در کشور کانادا به طور متوسط سالانه 56.813 دلار و یا 29.14 دلار در ساعت می باشد. این میزان حقوق بسته به عنوان شغلی و منطقه محل زندگی متفاوت خواهد بود. به طور مثال در استان بریتیش کلمبیا شهروندان به طور متوسط حدود 65.210 دلار و در استان انتاریو حدود 62.283 دلار درآمد دارند. کم ترین حقوق افراد در موقعیت های اولیه از 53.446 دلار در سال آغاز می شود. این در حالی است که نیرو های با تجربه در کانادا تا 94.177 دلار در سال نیز درآمد خواهند داشت.

قوانین تابعیت کانادا با سایر کشور ها چه تفاوتی دارد؟

  • در قوانین شهروندی کانادا، افراد می توانند تابعیت مضاعف داشته باشند. به این معنی که با به دست آوردن شهروندی کانادا، افراد همچنان تابعیت کشور خود را نیز دارند و تابعیت قبلی آن ها باطل نخواهد شد. از این رو ایرانیان می توانند با دریافت شهروندی این کشور، همچنان تابعیت ایرانی خود را داشته باشند.
  • کشور کانادا به افرادی که اقامت دائم دارند، در مدت زمان کوتاه تری نسبت به سایر کشور ها شهروندی ارائه می کند.
  • دولت کانادا به افراد مهاجر و غیر شهروند اجازه می دهد به صورت انعطاف پذیر در این کشور زندگی کرده و در همین حین برای دریافت شهروندی کانادا برنامه ریزی کنند.
  • قوانین شهروندی کانادا نسبت به کشور هایی همچون استرالیا، آلمان، انگلیس و … ساده تر است.

سخن پایانی

در این مقاله تابعیت کشور کانادا و فرق آن با اقامت دائم، و این که چگونه تابعیت کانادا بگیریم و همچنین مزایای تابعیت این کشور را به طور کامل بررسی کردیم. همچنین در رابطه با شرایط تابعیت کشور کانادا و آزمون شهروندی توضیحاتی ارائه دادیم.

دریافت سیتیزن شیپ کشور کانادا افراد را به یک فرد کانادایی تبدیل می کند که از تمام حقوق شهروندی این کشور بهره مند خواهد شد. افراد می توانند از روش های مختلف مهاجرت به کانادا، اقامت دائم این کشور و سپس تابعیت آن را اخذ نمایند. در صورتی که افراد شهروند کانادا شوند، با کانادایی ها هیچ تفاوتی ندارند و از همه لحاظ با آن ها برابری خواهند داشت. با دریافت تابعیت کشور کانادا، افراد می توانند به 15 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند و این جذاب ترین قسمت شهروندی کانادا محسوب می شود. شما عزیزان می توانید برای گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مهاجرت به کانادا، اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور به متخصصان ما در مجموعه حقوقی اصطهباناتی مراجعه نمایید. مشاوران ما با داشتن سال ها تجربه در زمینه مهاجرت، شما را در تحقق این امر یاری خواهند کرد.

سوالات متداول در مورد تابعیت کانادا

1- آیا در کانادا می توان اقدام به خرید تابعیت نمود؟

خیر. در حال حاضر هیچ راهی برای خرید تابعیت یا پاسپورت کانادا وجود ندارد.

2- از چه روش هایی می توان شهروندی کانادا را دریافت کرد؟

افراد می توانند از 7 روش مهاجرتی کانادا اقامت دائم کانادا را دریافت کرده و سپس اقدام به اخذ شهروندی این کشور نمایند. این هفت روش عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • مهاجرت از طریق شرایط افراد خاص

3- آیا کشور کانادا تابعیت مضاعف را مجاز می داند؟

بله. افراد می توانند با دریافت شهروندی کانادا، تابعیت قبلی خود را نیز داشته باشند و همچنان از امتیازات کانادایی بودن خود بهره مند شوند.

4- مراسم شهروندی کانادا چه نوع مراسمی است؟

افراد با دریافت شهروندی این کشور باید در این مراسم و ادای سوگند شهروندی شرکت کنند. پس از قرائت سوگند، افراد شهروند کانادا به حساب می آیند. افراد 14 سال به بالا نیاز به شرکت در این مراسم دارند، در صورتی که افراد زیر 14 سال از شرکت در این مراسم معاف هستند.

5- هزینه های درخواست شهروندی کانادا چقدر است؟

این هزینه برای افراد بالای 18 سال 630 دلار و برای افراد زیر 18 سال 100 دلار می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

64 دیدگاه برای “اخذ تابعیت و شهروندی کانادا

  1. خاطره گفت:

    سلام چقدر طول میکشه بعد از تحصیل تابعیت کانادا بگیرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      تحصیل یکی از روش های مهاجرت است؛ اما به صورت مستقیم باعث اخذ تابعیت و یا اقامت دائم کانادا نمی شود. شما پس از فارغ التحصیلی می بایست کار پیدا کرده و ویزای خود را تغییر داده و برای اقامت دائم و سپس تابعیت اقدام نمایید.

  2. تفرشی گفت:

    با سلام
    میخواستم ببینم بورس شدن در یکی از دانشگاههای کانادا در مقطع فوق لیسانس امکانپذیره؟
    هزینه های تحصیل در مقطع فوق لیسانس حسابداری در دانشگاه های کانادا چه مبلغیه؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بورسیه های کشور کانادا انواع مختلفی دارند که بسته به رزومه شما می توانید برای اخذ بورسیه های دولتی و یا دانشگاهی اقدام نمایید. هزینه های تحصیل نیز بسته به ایالت و دانشگاه انتخابی شما دارد.

  3. سادات گفت:

    سلام 31ساله ومتاهل
    فوق دیپلم ساخت و تولید
    مدرک فنی وحرفه ای تراشکاری وتعمیر خودرو
    لیسانس مدیریت عملیات امداد ونجات
    چه کشوری رو بهم پیشنهاد میدید؟
    خانمم دوماهه بارداره برای کدوم کشور سریع کارمون درست میشه که بچه اقامت خاک بگیره؟
    تمایل خودمون به کاناداست مقدوره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور کانادا بر اساس قانون خاک برای فرزند متولد شده، اقامت ارائه می دهد.

  4. JAVAD گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجوی ارشد حسابداری از دانشگاه شهید بهشتی هستم خواستم بدونم برای مهاجرت به کانادا چه چیزایی لازمه؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در کانادا باید مدرک زبان بین المللی ارائه دهید و مدارک تحصیلی و ریزنمرات شما نیز مورد بررسی قرار میگیرد.

  5. ابارشی گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من 33 سالمه و متاهل هستم و دارای مدرک ارشد معماری سیستمهای کامپیوتر (سخت افزار) هستم. زبانم خوبه ولی تا حالا آیلتس شرکت نکردم. 2 سال هم سابقه بیمه دارم. برای مهاجرت کاری به کانادا با یکی از مشاورین صحبت کردم و ایشان طبق امتیاز بندی گفتن شما تنها چیزی که احتیاج داری آیلتس حداقل 5 است! همسرم هم 27 سالشونه و لیسانس مامایی دارن و 2 سال هم سابقه بیمه. میخواستن شما راهنماییم کنین که برای من مهاجرت تحصیلی مناسبتره یا کاری؟؟ و اینکه چقدر فکر میکنید این پروسه زمان میبره و کدوم روش زودتر نتیجه میده؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا سریع تر و راحت تر انجام می پذیرد.

  6. سعید روستاپور گفت:

    با سلام
    بنده مهندس عمران با ده سال سابقه و37 ساله هستم متاهل ودارای یک فرزند خردسال مدرک ایلتس ندارما یا میتونم ویزا کاری کانادا بگیرم؟
    مطمعنترین روش برای اخذ اقامت کانادا با توجه به شرایط من چه روشی است؟با تشکر از مطالب خوبتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      ویزای کاری و تحصیلی کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان دارید.

  7. سعید گفت:

    سلام
    من دانشجوی مهندسی برق کنترل هستم.امکان گرفتن ویزای تحصیل برای کانادا یا المان بعد از اتمام دوره لیسانس چقدر است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، کشور های آلمان و کانادا در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد نیز دانشجوی بین الملل می پذیرند.

    2. Mehran گفت:

      Iبرای اقامت با سرمایه گذاری حداقل مبلغ برای سرمایه گذاری را بفرمایید ؟

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        روش های سرمایه گذاری در کانادا متفاوت است که بسته به روش انتخابی شما سرمایه نیز فرق پیدا می کند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  8. محمد بابائی لنگرودی گفت:

    درود و احترام
    آیا امکان خرید ملک در کانادا برای اتباع خارجی با وام و یا … وجود دارد که سپس بتوان بر مبنای آن تابعیت و یا اقامت کانادا را دریافت نمود ضمناٌ اینجانب 47 ساله با مدرک کارشناسی ارشد حسابداری و تقریباٌ با بیش از 20 سال سابق کار در منطقه پارس جنوبی می باشم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      سرمایه گذاری و خرید ملک در کانادا یکی از روش های دریافت اقامت در این کشور است.

  9. با عرض سلام و خسته نباشید.من 20سال سن دارم و دانشجوی پرستاری هستم.خواهش میکنم راهنمایی ام کنید که آیا باید بعد از فارغ التحصیلی اقدام به مهاجرت کنم یا الان هم میتوانم؟به کدام کشور میتوانم بروم؟ایا با فرستادن دعوت نامه از طرف دوستم یا فامیل که در خارج هست مهاجرت تسهیل میشود؟خوااااهش میکنم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      زمان مهاجرت بسته به دانشگاه تحصیلی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  10. سمیرا گفت:

    سلام وقت بخیر. من در رشته گرافیک تحصیل کردم و فعالیت دارم. 29 ساله هستم. میخوام بدونم از چه طریق میتونیم من و همسرم اقدام کنیم که نتیجه بگیریم. زبان انگلیسی رو هم در سطح پیشرفته در حال تحصیل هستم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بهترین روش برای مهاجرت به کانادا برای شما تحصیلی است.

  11. ژاله چیت ساز گفت:

    با سلام.بنده 27 سال سن دانشجوی سال آخر ارشد هوش مصنوعی و همسرم 28 سال دانشجوی دکترا روانشناسی.قصد گرفتن آپلای در کشور کانادا را دارم.ممنون میشم راهنماییم کنید بهترین ایالت و دانشگاه برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در رشته هوش مصنوعی کدام است؟ و برای پذیرش چه کارهایی لازم می باشد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل در هر ایالت و دانشگاه کانادا متفاوت است. بهتر است رزومه علمی و شرایط خود را برای ما ارسال نمایید، تاش رایط شما به طور دقیق بررسی شود.

  12. س جباری گفت:

    با سلام بنده لیسانس مهندسی کامپیوتر و همسرم فوق دیپلم کامپیوتر دارن. یه بچه ۶ ماهه هم داریم. بهترین روش گرفتن اقامت کانادا چی هست؟در ضمن توانایی مالی سرمایه گذاری در اونجارو هم نداریم. کم هزینه ترین روش کدام است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کم هزینه ترین و آسان ترین روش مهاجرت به کانادا تحصیلی می باشد.

  13. سیداحمد گفت:

    عرض سلام و ادب و احترام من نماینده بیمه پاسارگاد
    مسلط به زبان انگلیسی و تازه دارم ثبت نام میکنم دانشگاه برای ادامه زبان
    متاهل
    بهترین روش برای اخذ تابعیت کانادا یا آلمان چیه لطفا مفصل توضیح بدید
    آیا میتونم از قانون خاک استفاده کنم
    تشکر.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه کشور آلمان قانون خاک را لغو کرده است و بر اساس قانون خون می باشد.

  14. پرنیا گفت:

    سلام
    ایا امکانش هست کسی که مهاجرت کرده به کانادا (تحصیلی) بعد از گرفتن تابعیتش پدر و مادر و خواهر و برادرش (زیر 18 سال) بتوانند به کانادا بیان و اقامت دایم بگیرند؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      فردی که تایعیت کانادا را داشته باشد، می تواند برای خانواده خود دعتنامه ارسال نماید.

  15. f.taj گفت:

    با سلام .
    من ارشد فقه و جزا دارم . در حال یادگیری زبان فرانسه هم هستم .
    ولی مدرک ایلتس ندارم . تو بحث سرمایه هم که بعضا تو برخی سایت ها خوندم نمیتونم تامین کنم . حالا با این وجود برای تحصیل در کانادا میتونم پذیرش و یا بورسیه بگیرم؟؟ .
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  16. سپیده گفت:

    سلام
    33ساله هستم و دارای مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد حقوق عمومی
    تصمیم دارم با همسر و فرزند 6 ساله ام جهت اخذ اقامت دائم کانادا به روش تحصیلی اقدام کنیم.
    مدت دوره ارشد چه مدته و باید فقط همان رشته حقوق را ادامه بدهم یا امکان تحصیل در رشته های دیگر هم هست؟
    شرایط مدرسه دخترم به چه صورته؟و همسرم میتونه تمام وقت مشغول به کار بشه؟
    سپاس از پاسخ گویی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وعرض ادب
      برای تحصیل در کانادا باید رشته های مرتبط را انتخاب نمایید. همسر شما تحت عنوان ویزای همراه اجازه کار ندارد.

  17. امیرعباس کافی گفت:

    با سلام بنده ۳۲ سال سن دارم و مجرد…. فوق ليسانس رشته مهندسی محيط زيست ۲ سال و ۶ ماه سابقه کار در حیطه رشته تحصیلی همراه با بیمه ….از لحاظ مالی مشکل چندانی برای ساپرت مالی ندارم و ملک هم به نام خود دارم…آیلتس ۵.۵ آکادمیک هم دارم… بنده از چه روشی بهتر است برای کانادا اقدام کنم؟ آیا از طريق گرفتن کالج امکان ورود به خاک کانادا را خواهم داشت یا خیر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما می توانید از طریق دوره های تحصیلی اقدام نمایید.

  18. رضا حکمت زاده گفت:

    با سلام
    من و همسرم قصد مهاجرت به خارج از کشور (کانادا-آلمان) رو داریم و دنبال بهترین راه برای این امر هستیم
    خودم کارشناسی مهندسی ایمنی صنعتی و ارشد مدیریت HSE (ایمنی صنعتی) با 9 سال سابقه کار بیمه یی و سطح زبان کم
    و همسرم کارشناسی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار با 2 سال سابقه ی بیمه یی و سطح زبان انگلیسی خیلی خوب(آیلتس 7.5-8) هستن که مدرک معتبر عکاسی و نرم افزارهای مرتبط با اون رو هم دارن .
    لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام
      اگر بخوام به صورت مختصر بگم، هر دو شرایط مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار و مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل رو دارید.

  19. آریا گفت:

    برای گرفتن ویزا تحصیلی و سپس اقامت ، تحصیل در دانشگاه برای مقطع ارشد گزینه مناسب تری یا تحصیل در موسساتی که مدرک diploma میدهند مثل موسسه SAIT شهر کلگری ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      برای پیدا کردن کار پس از تحصیل در کانادا و اخذ اقامت، به مدت زمان تحصیل تون بستگی داره، اگر مشکل مالی ندارید دوره های طولانی فرصت پیدا کردن کار بیشتری دارند.

  20. هاجر گفت:

    سلام من لیسانس علوم سیاسی دارم و شوهرم دیپلم برق و سابقه 11 سال بیمه داره ومدرک فنی حرفه ای برق دارند زبان هردومون به آیلتس 2 هم نمیرسه
    میخاستم ببینم چجوری اقدام کنیم واسه کانادا کارمون سریعتر پیش میره چون میخام سال جدید دخترم که 6 سالشه کلاس اول مدرسشو اونجا بره لطفا راهنماییم کنید

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام، وقت بخیر
      با توجه به شرایطی که عنوان شد، شرایط شما برای ویزای کار چندان مناسب نیست، پیشنهاد می کنم از طریق ثبت دخترتان در مدارس اقدام کنید.
      اگر با دفتر تماس بگیرید مشاورین ما توضیحات کامل را خدمت شما ارائه می کنند.

  21. جعفر کاظمی گفت:

    باسلام.من ۱۹ سالمه و مدرک پیش دانشگاهی دارم من میخوام ی دوره برنامه نویسی برم و اونو یاد بگیرم وبعدش رزومه خودمو برای کانادا بفرستم که به عنوان ی برنامه نویس برم اونجا و درسمم اونجا ادامه بدم و کارم همزمان بکنم.این کار ممکنه؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شما می توانید دوره های فنی کشور کانادا را که در همان کشوئر برگزار می شود بگذرانید و با مدرک معتبر از همان کشور وارد بازار کار شوید.
      بدینصورت خواهید توانست وارد بازار کار شوید و کار مطلوبتان را پیدا کرده و استخدام شوید.

  22. امیر شاهی گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده میخاستم یک مشورت کلی درباره مهاجرت کانادا و تخصصی درباره ویزا استارت آپ کانادا از موسسه بگیرم . میخاستم ببینم آیا مقدور هست ؟؟؟و چطور می تونم یک زمان برای مشاوره بگیرم/ بنده اصفهان هستم

    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام در اسرع وقت با شماره های موجود در ابتدای همین صفحه تماس بگیرید.

  23. سعید کریمیان گفت:

    سلام
    از طریق خرید ملک باقیمت بالا میشه در کانادا یا آلمان پاسپورت گرفت

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      با داشتن سرمایه بالا می توان اقامت بسیاری از کشورها، از جمله: آلمان و کانادا را کسب نمود.

  24. علی صادق گفت:

    سلام من دیپلم صنایع چوب دارم و کار ام دی اف انحام میدم و 5 سال سابقه بیمه دارم و قصد مهاجرت به کانادا رو دارم در شهر مونترال هم اقوام دارم. میخواستم ببینم چه مدارکی نیاز دارم برای کار در کانادا؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      برای مهاجرت به کانادا، بهتر است مدرک تحصیلی خود را ارتقاء دهید.شما می توانید از روش های : تحصیلی، سرمایه گذاری، مالتی پل و پیشنهاد کاری با پشتیبانی مالی، اقدام نمایید.

  25. فرید موسوی گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده 29 ساله، دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی . ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانگشاه دولتی روزانه، آیلس 8.5، 8 سال سابقه تدریس و 2 سال سابقه بازرگانی خارجی در شرکت آلمانی هستم. همسرم 29 ساله دارای مدرک کارشناسی مهندسی IT و ارشد مدیریت IT از دانشگاه دولتی روزانه، ایلس 6.5 و 4 سال سابقه کار در صنعت IT میباشد. چه راهی رو برای مهاجرت به کانادا پیشنهاد میکنید؟ با سپاس

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورت وجود سنوات بیمه سابقه کار، می توانید برای ویزای کاری کانادا اقدام نمایید.از راه تحصیلی نیز می توانید با طی مراحلی خاص، که حین انجام پروسه ی اخذ پذیرش، خدمت شما توضیح داده میشود، اقامت کانادا را تحصیل نمایید.

  26. rouhi گفت:

    باسلام.من 28سالمه ومتاهل هستم ودیپلم برق صنعتی دارم ولی مدرک زبان ندارم.آیا میتونم برای اقامت کانادا اقدام کنم.ممنون میشم که راهنماییم کنید. باتشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله راه هایی برای اخذ اقامت وجود دارد، بهتر است با مشاورین موسسه صحبت فرمایید.

  27. h@kha گفت:

    با سلام من مدرک لیسانس مکانیک و27سال سن و 6ماه سابقه کار ومجرد و مدرک ایلتس 6دارم.میخوام بدونم از طریق کبک میتوانم برای اقامت کانادا اقدام کنم؟اگه نمیشه شما چه راهی را پیشنهاد میکنید؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      امکان اخذ اقامت کبک از طریق کار تحصیل و سرمایه گذاری فراهم است. با توجه به شرایط بهتر است از طریق تجصیل یا دوره های کار و تحصیل در کانادا اقدام فرمایید.

      1. h@kha گفت:

        با سلام پاسخ شما کاملا درست بود.اما من درمورد کبک سوال پرسیدم که ایا میتوانم اقدام کنم یا خیر.و امتیازم کافی هست؟وغیر از مدک ایلتس باید زبان فرانسوی هم یاد بگیرم؟

        1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

          با سلام مجدد
          جهت بررسی امتیازبندی نیاز به رزومه کامل شما می باشد، البته اخیراً زمزمه هایی است که اسکیل ورکر کانادا نیز زیر مجموعه روش اکسپرس اینتری قرار گیرد. بهتر است منتظر بمانید قوانین جدید مهاجرتی کانادا مربوط به سال 2017 مشخص شود.

  28. اضغری گفت:

    با سلام
    من و همسرم با داشتن ٣٠سال سن متقاضی مهاجرت به خارج از کشور میباشیم.

    خانم مدرك كارشناسي نرم افزار و مدرك icdl 1,2 فني حرفه اي و ديپلم مدرك آرايشگري از سازمان فني حرفه اي
    آقا ليسانس حسابداري و ١٢سال تجربه كار برق و دور بين مدار بسته و با داشتن مدرك ديپلم برق صنعت از سازمان فني حرفه اي

    همچنین خاله خانم در کانادا ساکن میباشد. ایا ویزای کار در کانادا راحت تر از المان میباشد؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      خیر ویزای کار آلمان نسبت به کانادا بسیار راحت است، اقدام از طریق تحصیل دوره های فنی حرفه ای و همچنین اقدام از طریق ویزای کاری کانادا گزینه های مناسبی هستند.

  29. سعید گفت:

    درود و خسته نباشید خدمت جنابعالی
    بنده کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید هستم. سال 91 فارغ التحصیل شدم. از سال 89 مشغول تدریس هستم و استخدام آموزش پروش. چهار مقاله آی اس آی دارم با یک اینترنشنال کنفرانس. برادرم هم شهروند کانادا هستن. به نظر شما برای گرفتن اقامت از طریق تحصیل اقدام کنم یا از طریق ویزای کاری. و اینکه کدام کشور با توجه به رشته بنده مد نظر شما هست. زبان بنده هم در حدود آیلتس 6.5 تا 7
    که البته هنوز مدرک انرا نگرفته ام. ضمنا بنده 28 سال سن دارم ولی با توجه به شرایط کاری تا 30 سالگی نمیتوانم اقدام کنم.
    پیشاپیش سپاس از پاسخگویی

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      اقدام از هر روشی دارای معایب و مزایایی است، اگر واقعاً قصد ادامه تحصیل و حوصله تحصیل را دارید از طریق تحصیل دکترا در کانادا اقدام فرمایید، البته باید توجه ذاشته باشید که از معایب این روش over qualify شدن است. در صورت نیاز می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

  30. Salehi گفت:

    سلام میخواستم بپرسم اگه یکی برای تحصیل بره کانادا یا امریکا نه سرمایه ان چنانی داشته باشه ونه برای کار یعنی در واقع ویزای تحصیلی بگیره
    شرایط تابعیت کسایی که برای تحصیل میرن چجوره اگه میشه برایم توضیحاتو ایمیل کنید
    Mohammad6450495081@gmail.com

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      پس از اتمام تحصیلات و پیدا کردن کار می توانید اقامت و پس از آن نسبت به طی مراحل تابعیت یا شهروندی اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *