تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور

اکوادور در حال حاضر فرصت های تقریبا بی نظیری برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل هستند ارائه می دهد. این کشور با داشتن برخی از قدیمی ترین دانشگاه ها دانشجویان زیادی را به سمت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور کشانده است و در این مطلب از سایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) می توانید، اطلاعات بیشتری در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به این کشور فرا بگیرید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور

ثبت نام دانشجویان جهت تحصیل در اکوادور در دانشگاه ها با الگوهای معمول ثبت نام در کشورهای غربی بسیار متفاوت است. دانشگاه های دولتی اکوادور بدون شهریه هستند اما ثبت نام براساس یک آزمون تعیین صلاحیت صورت می گیرد: برای اینکه دانشجویان واجد شرایط حضور در موسسات آموزش عالی باشند، باید قبل از پایان تحصیلات دبیرستان، نمره بالایی در آزمون استاندارد شده به دست آورند.

حدود 80 درصد از دانشجویان اکوادور در دانشگاه های دولتی حضور دارند و فقط حدود 20 درصد آنها در دانشگاه های خصوصی حضور دارند. دو دانشگاه بزرگ اکوادور، حدود 50 درصد از کل ثبت نام دانشجویان کشور را در بر می گیرد. دانشگاه مرکزی اکوادور و دانشگاه سان فرانسیسکو د کیتو. دانشگاه مرکزی، که در سال 1826 تاسیس شد، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکای لاتین است و سالانه حدود 10،000 دانش آموز را جذب می کند. دانشگاه سان فرانسیسکو که عمر کمتری دارد، در سال 1988 تاسیس شد و سالانه 5،500 دانشجو را جذب می کند. هر دو دانشگاه های لیبرالی هستند که مقاطع مختلفی را در رشته های مختلف ارائه می دهند.

تحصیل دانشجویان خارجی در کشور اکوادور، آنها را با دانشجویان سراسر جهان آشنا کرده که شامل فرهنگ هایی می شوند که در جاهای دیگر نخواهند دید. با این که اکوادور یکی از کشورهای کمتر محبوب برای تحصیل در آمریکای لاتین است، اما به وضوح از برخی از گزینه ها، محبوب تر است. هزینه تحصیلات در اکوادور از سایر کشورهای آمریکای لاتین ارزان تر است، که آن را یک گزینه جذاب تبدیل می کند.

گرفتن ویزا برای تحصیل در اکوادور معمولا زحمت زیادی ندارد. برای درخواست ویزا، شما بایستی گذرنامه خود را به همراه بلیط برگشت و مدارکی که نشان دهنده توانایی مالی شما باشد، مانند یک نسخه از آخرین بیانیه بانکی خود را ارائه کنید. کویتو و کوئنکا بهترین مکان های تحصیل در اکوادور محسوب می شوند. هر دو دانشگاه ها دانشکده هایی با زبان های مختلف دارند که می توانید از آن ها انتخاب کنید.

در هنگام تحصیل در اکوادر (اگر دانشگاه به شما خوابگاه نمی دهد) یک خانواده محلی را پیدا کنید تا به شما مکانی را اجاره بدهند. اقامت در این خانه باعث می شود با فرهنگ اکوادور به صورتی عمیق تر آشنا شوید و هنگامی که در آنجا حضور دارید، به مردم منطقه نزدیک تر باشید.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اکوادور

بنابر تفاوت بارز بین شرایط هر دانشگاه یا بخش آموزشی برای پذیرش دانشجو، ضوابط متفاوت و خاصی لحاظ می شوند. اولین مرحله پذیرش از طریق انتخاب مناسب و بجای دانشگاه توسط دانشجو می باشند. به منظور پذیرش در دانشگاه شما باید اسناد و مدارک اصلی یا اسناد کپی برابر با اصل مشروحه در ذیل را ارائه دهید:

  • مدارک دانشگاهی
  • فرم درخواست پذیرش دانشجو
  • پاسپورت
  • رزومه تحصیلی
  • گواهی سابقه تحصیل
  • ممکن است بنابر شرایط هر دانشگاه تست و آزمون های بعنوان امتحان ورودی خاصی گرفته می شوند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اکوادور

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اکوادور

اکوادور یک کشور در آمریکای جنوبی است که بروی خط استوا واقع شده است و نام این کشور نیز از خط استوا گرفته شده است به طور تقریبی 3500 دانشجوی آمریکایی در هر سال تحصیلی در خارج از مرزهای آمریکا در اکوادور مشغول به تحصیل می شوند. پایتخت آن بعنوان یک شهر تاریخی و میراثی فرهنگی توسط یونسکو در دهه 1970 ثبت شد تا از آن حمایت و محافظت شود. این شهر در آمریکای لاتین مرکز تاریخی را تغییر داد و آن را به یکی از مشهورترین مراکز آموزشی جهان تبدیل کرد.

هزینه های تحصیل در اکوادور برای مدرک لیسانس در دانشگاه های دولتی مجانی است. در اکوادور در مقطع کارشناسی دو ترم در هرسال تحصیلی وجود دارد ترم بهاره (که از ژانویه شروع می شود) و ترم پاییزه (که از آگوست شروع می شوند). همانند کلیه دروس کارشناسی در آمریکای لاتین دوره آموزشی در اکوادور در مقطع کارشناسی چهار سال به طول می انجامد.

واحدهای درسی دیگر در رشته های اعم از دروس پزشکی و دندانپزشکی حداقل طی دوره های شش ساله ارائه می شوند. مدرسان در کلاس درس به زبان اسپانیایی تدریس می کنند. بنابراین شما باید در زبان اسپانیایی مهارت داشته باشید تا بتوانید در دانشگاه موفق باشید و دروس ذیربط را با موفقیت سپری کنید. این بدان معناست که شما باید طی پروسه پذیرش دانشجو آزمون زبان اسپانیایی را نیزبا موفقیت و نمره قبولی پشت سر بگذارید.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور: بنابر دانشگاه های انتخاب شده مخارج و هزینه های پذیرش دانشجو متفاوت و متغییر می باشد. مخارج و هزینه زندگی در اکوادور به طرز باورنکردنی پایین است. حتی در این شهر پیداکردن و یافتن آپارتمان و اتاق برای اجاره با مبلغی بالغ بر 100 دلار امریکا امکان پذیر است.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور

مواد غذایی و فراورده های آن در بازار نیز با وجود نرخ پایین ارزان و قابل استفاده و مرغوب و باکیفیت هستند و حتی مبالغ قبض های سیستم گرمایشی و سرمایشی تاسیسات و آب لوله کشی و تلفن بسیار مقرون به صرفه و کم می باشند. ساکنان اکوادور از واحد پول دلار امریکایی بعنوان واحد پولی استفاده می کنند. بنابراین شما نگران تبدیل ارز و تغییرات ارز نباشید.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اکوادور مورد تایید وزارت بهداشت

از آنجا که اعتبار دانشگاه در کشور مبدا و پس از فارغ التحصیلی برای جستجوی شغل بسیار مهم است بایستی بدانید که دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اکوادور هیچ کدام مورد تایید وزارت بهداشت نیستند.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی اکوادور

آزمون GMAT در اکوادور آزمون ورودی دانشگاه است. کلیه تست ها و آزمونهای سال 2019 و مراکز اخذ تست ها در اکوادور در دسترس دانشجویان و متقاضیان قرار داده می شود. در چندین شهر مختلف در اکوادور این آزمونها برگزار می شوند. کدامین مراکز آموزشی برگزارکننده آزمون ورودی دانشگاه اکوادور هستند.

این پرسش سوالی است که اکثر متقاضیان در هنگام انتخاب برنامه تجاری و تحصیلی می پرسند. تاریخ ثبت نام و تاریخ برگزاری آزمون از هر موسسه به موسسه دیگر متفاوت است بنابراین باید اطلاعات موثق و دقیقی راجع به تاریخ روز آزمون کسب شود. چگونه می توانم در GMAT در اکوادور ثبت نام کرد؟ ثبت نام به صورت آنلاین انجام می شود.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور چیست؟

رزومه تحصیلی به همراه ترجمه، تکمیل فرم اخذ پذیرش دانشگاه، پاسپورت معتبر، رزومه تحصیلی، مدرک زبان، گواهی پزشکی، گواهی تمکن مالی و غیره

مدت زمان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور چند سال است؟

در اکوادور تحصیل پزشکی و دندانپزشکی معمولا پنج تا شش سال به طول می انجامد.

زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور چیست؟

زبان تحصیل در دانشگاه های اکوادور زبان های اسپانیایی و انگلیسی است.

آیا دانشگاه های اکوادور جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند؟

خیر، هیچ کدام از دانشگاه های اکوادور مورد تایید نمی باشند.

بهترین دانشگاه های اکوادور جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟

دانشگاه مرکزی اکوادور، دانشگاه گوایاکیل، دانشگاه ایالتی کوئنکا، دانشگاه سانفرانسیسکو کیتو و غیره

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور چیست؟

جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور بسته به مقطع به طور میانگین 2,500 تا 6,000 دلار می باشد.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور چیست؟

کیفیت سطح آموزش های پزشکی در اکوادور، اعتبار مدارک، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، طبیعت بسیار زیبا و زندگی با مردم پر جنب و جوش و خونگرم اکوادور

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اکوادور چیست؟

آزمون GMAT آزمون ورودی دانشگاه های اکوادور است.

تاریخ ثبت نام آزمون GMAT جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور چه زمان است؟

زمان ثبت نام و برگزاری این آزمون از هر موسسه به موسسه دیگر متفاوت است و به صورت آنلاین انجام می شود.

مدت زمان ویزای تحصیلی اکوادور جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور چه مدت است؟

ویزای تحصیلی اکوادور حداقل شش ماه اعتبار دارد و به صورت سالیانه قابل تمدید است.

هزینه زندگی دانشجویی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور چقدر است؟

هزینه های زندگی دانشجویی در اکوادور به طرز باور نکردنی پایین است و به طور میانگین 500 تا 600 دلار در ماه می باشد.

برای اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به اکوادور بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) همراه باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *