مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک در سال های اخیر یکی از گزینه های مهاجرتی متقاضیان ایرانی به شمار می آید. بر این اساس مشاوران ارشد موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به ارائه اطلاعات لازم در مورد مهاجرت به بلژیک از طریق کار، سرمایه گذاری، ازدواج، خرید ملک و تحصیل پرداخته اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلایل متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به بلژیک

کشور بلژیک را می توان یکی از امن ترین کشورهای اروپا و جهان نامید. متقاضیان ایرانی بنا به دلایل فراوانی به این کشور اروپایی مهاجرت می کنند. از جمله دلایل گرایش متقاضیان ایرانی در مهاجرت به بلژیک می توان زندگی در صلح و آرامش، رفاه و زندگی با امنیت بالای اجتماعی و اقتصادی را نام برد.

  • بالا بودن کیفیت زندگی، سطح بهداشت، آموزش، بالا بودن سطح درآمد و وجود فرصت های شغلی از دیگر دلایل متقاضیان ایرانی در مهاجرت به بلژیک می باشد.
  • جایگاه جغرافیایی این کشور در میان مهم ترین کشورهای اقتصادی جهان و پایین بودن نرخ تورم و بیکاری از عوامل جذب سرمایه گذاران خارجی برای مهاجرت سرمایه گذاری به این کشور می باشد.
  • رواج زبان های هلندی، فرانسوی و آلمانی در این کشور و اعتبار دانشگاه ها و مدارک تحصیلی را می توان از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به بلژیک نام برد.
  • پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل، اعطای بورسیه های تحصیلی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی از دلایل گرایش متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل می باشد.
  • وجود فاصله کم بین کشور بلژیک و کشورهای انگلستان، فرانسه و هلند یکی از مزیت های مهم مهاجرت به این کشور می باشد.
  • امکان پس انداز حین اشتغال در این کشور، وجود شرایط اقتصادی مناسب و وجود آزادی های مدنی از دیگر مزیت های مهاجرت به بلژیک است.

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیلی یکی از راحت ترین روش های اخذ اقامت این کشور می باشد. اعتبار جهانی مدرک تحصیلی، کیفیت بالای سطح آموزشی، بالا بودن استانداردهای آموزشی و اخذ پذیرش آسان موجب مهاجرت بسیاری از متقاضیان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور شده است.

عکس های بلژیک

  • دارا بودن مدرک دیپلم ۱۲ ساله دیپلم و اخذ نمره لازم در آزمون ورودی و دارا بودن مدرک مهارت زبان رسمی از جمله شرایط لازم برای مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل می باشد.
  • مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی بلژیک در حدود ۳ سال، مقطع کارشناسی ارشد در حدود یک تا ۲ سال و مقطع دکتری در حدود ۳ سال می باشد.
  • زبان تحصیل در دانشگاه های بلژیک زبان رسمی هلندی و زبان آزمون های پذیرش نیز زبان هلندی می باشد.
  • دانشجویان با اخذ مجوز کار دانشجویی پاره وقت می توانند ضمن تحصیل تا 30 ساعت در هفته به کار و اشتغال بپردازند.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه های بلژیک می توانند پس از تمام شدن دوره تحصیلی در فرصت ۶ ماهه تا یک ساله جستجوی کار با یافتن کار ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و پس از ۳ تا ۵ سال کار و اشتغال اقامت دائم این کشور را اخذ کند.
  • متقاضیان با مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه دریافت کنند.

مهاجرت به بلژیک از طریق کار

متقاضیان می توانند با مهاجرت به بلژیک از طریق کار، ویزای کار این کشور را دریافت کنند. متقاضیان برای اخذ ویزای کار بلژیک باید دارای تخصص کاری، حرفه ای، مدرک تحصیلی دانشگاهی، سوابق درخشان و مدرک مهارت زبان باشند. ذکر این نکته ضروری است که متقاضیان برای اخذ ویزای کار بلژیک باید زیر 40 سال داشته باشند.

مهاجرت به بلژیک از طریق کار

متقاضیان برای مهاجرت به بلژیک از طریق کار می توانند به دو روش زیر اقدام کنند:

  • دریافت پیشنهاد کارJob Offer : متقاضی با اخذ دعوتنامه کاری از طرف کارفرمای بلژیکی و امضای قرارداد با این کارفرما می تواند ویزای کار بلژیک را دریافت کند. اگر کارفرمای بلژیکی در کشور بلژیک و کشورهای اتحادیه اروپا برای فرصت کار آگهی شده نیروی کاری مناسب پیدا نکند، با متقاضی ایرانی قرارداد کاری امضا می کند.
  • فرصت جستجوی کار Job Seeker: متقاضی در می تواند در فرصت یک ساله جستجوی کار در بلژیک ویزای کار این کشور را اخذ کند.
  • دارا بودن مهارت کاری، سوابق حرفه ای و کاری، تحصیلات دانشگاهی و مدرک معتبر از دانشگاه ها و مراکز آموزشی مورد تأیید از مدارک لازم برای مهاجرت به بلژیک از طریق کار است.
  • متقاضی برای اخذ ویزای کار بلژیک باید به مدت 3 سال در کشور خود مهارت های حرفه ای و کاری را فراگرفته باشد و دارای تجربه کاری و حرفه ای باشد.
  • ارسال مدارک و سوابق کاری 3 ساله، مدرک تحصیلی دانشگاهی، بیمه معتبر، فرم تکمیل شده درخواست ویزای کاری بلژیک و دعوتنامه از طرف کارفرمای بلژیکی برای مهاجرت به بلژیک از طریق کار الزامی است.

انواع ویزای کار بلژیک

متقاضیان برای مهاجرت به بلژیک از طریق کار می توانند 3 نوع ویزای کار این کشور را اخذ کنند.

  • ویزای کار نوع A : این نوع ویزا مختص متقاضیانی است که دارای پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای بلژیکی می باشند. شرط دیگر اخذ این نوع ویزا، اشتغال به مدت 4 سال از مجموع 10 سال اقامت و زندگی در این کشور می باشد. متقاضیان برای اخذ این ویزای کار باید کمتر از یک سال در مجموع 10 سال در خارج از کشور بلژیک زندگی کرده باشند.
  • ویزای کار نوع B : متقاضیان با دارا بودن پیشنهاد کاری از کارفرمای بلژیکی می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند. این ویزای قابل تمدید، تا یک سال اعتبار دارد.
  • ویزای کار نوع C : دانشجویان مشغول تحصیل در بلژیک، پناهندگان و دیپلمات ها که فاقد مجوز اقامت دائمی بلژیک می باشند، می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند. این ویزا قابل تمدید تا 5 سال اعتبار دارد. متقاضیان با اخذ این نوع ویزای کاری از همه حق و حقوق شهروندی بلژیک برخوردار می شوند.

مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان با مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری می توانند مجوز اقامت این کشور را اخذ کنند. بالا بودن امنیت اقتصادی و سیاسی، پایین بودن نرخ بیکاری و تورم، پایین بودن نرخ مصادره اموال و ثبات اقتصادی از مهم ترین دلایل متقاضیان در مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری می باشد.

مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری

  • کشور بلژیک به عنوان یکی از قطب های اقتصادی اروپا در جایگاه ۲۴ سرمایه گذاری فعال در میان کشورهای اروپا می باشد.
  • عدم وجود فساد اداری و اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری از مهم ترین شاخص های سرمایه گذاری در کشور بلژیک می باشد.
  • متقاضیان می توانند از روش های ثبت شرکت، خرید خانه، ملک و خرید اوراق قراضه در کشور بلژیک سرمایه گذاری کنند.

ثبت شرکت در بلژیک

متقاضیان برای مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند. متقاضی برای ثبت شرکت در بلژیک باید دارای طرح و ایده تجاری جدید با توجیه اقتصادی و گردش مالی بالا باشد. متقاضی می تواند برای ثبت شرکت با مسولیت محدود و شرکت های سهامی بزرگ سرمایه گذاری کند.

  • سرمایه گذاری در ثبت شرکت سهامی عام برای کسب و کارهای بزرگ می باشد.
  • حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت سهامی عام در بلژیک در حدود ۶۱۵۰۰ یورو می باشد.
  • متقاضی با ثبت شرکت با مسولیت محدود می تواند برای کسب و کارهای کوچک سرمایه گذاری کند.
  • حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت با مسولیت محدود در حدود ۱۸۵۵۰ یورو می باشد که نصف این سرمایه باید در ابتدای تأسیس این شرکت هزینه شود.

خرید ملک در بلژیک

متقاضیان می توانند با مهاجرت به بلژیک از طریق خرید ملک مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند. متقاضی برای خرید خانه و ملک در بلژیک نیاز به سرمایه گذاری بالایی ندارد؛ زیرا هزینه خرید خانه و ملک در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی پایین تر است. از مزیت های مهم مهاجرت به بلژیک از طریق خرید ملک این است که اگر متقاضی مجوز اقامت این کشور را نداشته باشد، می تواند با خرید خانه و ملک مجوز اقامت را دریافت کند.

  • هزینه لازم برای خرید خانه و ملک در بلژیک در حدود ۳۵۰.۰۰۰ یورو تا ۵۰۰.۰۰۰ یورو می باشد.
  • متقاضی با مهاجرت به بلژیک از طریق خرید ملک می تواند برای همسر و فرزندان خود مجوز اقامت این کشور را دریافت کند.
  • یکی دیگر از مزیت های خرید خانه و ملک در بلژیک این است که متقاضی می تواند بدون نیاز به حضور در بلژیک اقامت این کشور را اخذ کند و علاوه بر این به کشورهای حوزه شینگن بدون نیاز به اخذ ویزا رفت و آمد کند.

خرید اوراق قراضه دولتی در بلژیک

متقاضی با خرید اوراق قراضه می تواند به کشور بلژیک مهاجرت کند و مجوز اقامت این کشور را دریافت کند. متقاضی با خرید اوراق قراضه دولتی بلژیک نه تنها به سوددهی مطلوب می رسد بلکه می تواند مجوز اقامت بلژیک را اخذ کند. برای خرید اوراق قراضه دولتی که یک سرمایه گذاری بدون ریسک محسوب می شود، نیاز به سرمایه گذاری مبالغ هنگفت نمی باشد. هزینه ماهانه حداقل ۲۵ یورو برای سرمایه گذاری در خرید اوراق قراضه دولتی بلژیک مناسب و به صرفه است.

کارآفرینی در بلژیک

یکی دیگر از راه های مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری، کارآفرینی است. متقاضیان برای کارآفرینی و اشتغال زایی در بلژیک باید دارای طرح تجاری سودآور باشند. ارائه اسناد و گواهی های مالی برای اثبات سوددهی این طرح تجاری تا حدود ۳۵.۰۰۰ یورو در سال الزامی است. مدت زمان لازم برای اخذ ویزای کارآفرینی و اخذ مجوز اقامت این کشور در حدود ۳ تا ۸ ماه می باشد. متقاضیان با اجرای طرح کارآفرینی می توانند مجوز اقامت یک ساله قابل تمدید تا 3 سال بلژیک را دریافت کنند.

مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج

یکی از راه های اخذ اقامت بلژیک مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج با تبعه و شهروند این کشور می باشد. ویزای ازدواج بلژیک را می توان راحت ترین روش های اخذ اقامت این کشور محسوب کرد. از مهم ترین شرایط مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج دارا بودن تمکن مالی کافی متقاضی برای تأمین هزینه های زندگی مشترک می باشد. علاوه بر این متقاضی و طرف دوم ازدواج باید با ارائه فیلم ها و عکس های نامزدی و دوستی ثابت کنند که قبل از ازدواج یکدیگر را می شناختند.

مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج

  • اگر پس از مدتی از ازدواج مشخص شود که این ازدواج فقط برای اخذ اقامت بلژیک انجام شده است، متقاضی نمی تواند برای اخذ اقامت این کشور اقدام کند.
  • متقاضی در صورتی می تواند پس از 5 سال زندگی مشترک مجوز اقامت دائم این کشور را دریافت کند که با قوانین این کشور آشنا باشد و در طی اقامت در بلژیک مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد.
  • از شرایط ازدواج در بلژیک دارا بودن سن مناسب بالای 18 سال برای هر دو طرف ازدواج و مجرد بودن هر دو طرف می باشد.
  • یکی دیگر از شرایط ازدواج متقاضی خارجی با شهروند بلژیک این است که یکی از طرفین ازدواج دارای تابعیت بلژیک باشد و بیش از ۳ سال در این کشور زندگی کرده باشد و علاوه بر این متقاضی خارجی باید حداقل به مدت ۶ ماه در کشور بلژیک اقامت داشته باشد.
  • متقاضی باید گواهی تمکن مالی و اسناد مالی و رسید حقوق ماهانه را برای اثبات تامین هزینه های زندگی مشترک در بلژیک ارائه دهد.
  • دارا بودن گواهی عدم سوپیشینه و گواهی سلامت جسمی و عدم ابتلا به بیماری های مسری و بیمه درمانی با پوشش ۳۰.۰۰۰ یورو از الزامات ازدواج در بلژیک و با شهروند این کشور می باشد.

مهاجرت به بلژیک از طریق تولد

مهاجرت به بلژیک از طریق تولد و دارا بودن پدر یا مادر تبعه و شهروند بلژیک از راه های اخذ اقامت این کشور می باشد. کشور بلژیک برای اعطای تابعیت بر اساس تولد در این کشور بر طبق قانون خون عمل می کند. بر این اساس اگر کودکی با پدر و مادر دارای تابعیت بلژیک در این کشور متولد شود، این کودک می تواند تابعیت بلژیک را دریافت کند.

  • حتی اگر کودکی از پدر و مادر ازدواج نکرده اما با تابعیت بلژیک در این کشور متولد شوند، کودک تابعیت بلژیک را دریافت خواهد کرد.
  • اگر پدر و مادر با تابعیت بلژیک کودک زیر 18 ساله ای را به فرزندی بپذیرند، کودک می تواند تابعیت بلژیک را دریافت کند.

مهاجرت به بلژیک از طریق تولد

خدمات موسسه اصطهباناتی

آگاهی از شرایط مهاجرت به بلژیک از راه های گوناگون و شرایط اقامت و زندگی در این کشور اروپایی در حیطه کاری مشاوران موسسه های مهاجرتی است. یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در سطح کشور موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی است.

کارشناسان ارشد این موسسه مطرح با مشاوره های مهاجرتی و بررسی مدارک متقاضیان بهترین گزینه مهاجرتی را به آن ها ارائه می دهند. بررسی صحت مدارک تحصیلی و شغلی، ارسال مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی، ویزای کاری و تحصیلی و کمک در تهیه و تنظیم انگیزه نامه و مدارک دیگر از جمله خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی است.

سخن آخر

در این مقاله راه های مهاجرت به بلژیک مورد بررسی قرار گرفت. متقاضیان می توانند با مهاجرت به بلژیک از طریق کار، سرمایه گذاری، تحصیل و ازدواج اقامت این کشور اروپایی را اخذ کنند. اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به بلژیک می باشید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شعبه های شیراز، تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت برخوردار شوید.

سوال های متداول در مورد مهاجرت به بلژیک

  1. چرا متقاضیان ایرانی به بلژیک مهاجرت می کنند؟

پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی، وجود آزادی های مدنی و زندگی در رفاه و آرامش با ثبات اجتماعی و اقتصادی

  1. راه های مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری چیست؟

خرید ملک و خانه، ثبت شرکت، خرید اوراق قراضه دولتی و کارآفرینی

  1. حداقل تمکن مالی برای خرید ملک و خانه در بلژیک چقدر است؟

در حدود ۳۵۰.۰۰۰ یورو تا ۵۰۰.۰۰۰ یورو

  1. شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قراضه دولتی در بلژیک چیست؟

عدم نیاز به صرف هزینه های کلان و سرمایه گذاری بدون ضرر و ریسک

  1. شرایط و مدارک لازم اخذ ویزای کار بلژیک چیست؟

دارا بودن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای بلژیکی، دارا بودن آخرین مدرک تحصیلی، سوابق و رزومه کاری مبنی بر حداقل ۳ سال سابقه کار با بیمه

  1. آیا با تحصیل در بلژیک می توان اقامت این کشور را اخذ کرد؟

خیر، متقاضی پس از تمام شدن دوره تحصیلی می تواند با اخذ ویزای کار و اشتغال در این کشور مقدمات اخذ اقامت بلژیک را فراهم کند.

  1. راه های مهاجرت به بلژیک از طریق کار کدامند؟

دارا بودن پیشنهاد کار(Job Offer) از طرف کارفرمای بلژیکی و مهلت جستجوی کار

  1. سرمایه لازم برای ثبت شرکت سهامی عام در بلژیک چقدر است؟

در حدود ۶۱۵۰۰ یورو

  1. شرایط مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج چیست؟

    مجرد و بالای 18 سال بودن هر دو طرف ازدواج، دارا بودن تابعیت بلژیکی یکی از طرفین و زندگی بیش از ۳ سال در این کشور

  2. مهم ترین مدرک لازم برای مهاجرت به بلژیک از طریق کارآفرینی چیست؟

    ارائه اسناد و گواهی های معتبر برای اثبات سوددهی این طرح تجاری تا حدود ۳۵.۰۰۰ یورو در سال

  3. قانون اعطای تابعیت بلژیک بر اساس قانون خون است یا خاک؟

بر اساس قانون خون و تولد کودک با دارا بودن پدر یا مادر بلژیکی

 

2.3/5 - (3 امتیاز)

12 دیدگاه برای “مهاجرت به بلژیک

  1. مونا احمدی گفت:

    وقت بخیر برای ویزای تحصیلی مدرک آیلس کافی نیست برای کالج؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام معدل بالا و سن پایین هم مهمه

  2. علی گفت:

    ببخشید در ارتباط با شغل مهمانداری که سابقه کار در همین زمینه هم به مدت 7 سال دارم امکان پیدا کردن کار در کدام کشور بیشتر هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط مهاجرت از طری کار به تسلط زبانی و سن شما نیز بستگی دارد. متاسفانه اطلاعات شما جهت ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  3. حمید گفت:

    سلام،
    در صورت مهاجرت تحصیلی، شخص اصلی هفته ای ۲۰ الی ۳۰ ساعت اجازه کار دارد، در مورد همراه چطور؟ آیا اجازه کار خواهد داشت؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیر، از طریق ویزای همراه اجازه کار ندارد؛ اما می تواند با پیدا کردن کار ویزای خود را از همراه به کاری تغییر دهد.

  4. رضا مرادی گفت:

    درود
    بنده حدود ده سال توی یه شرکت خیلی معتبر ایرانی ،دریانوردی کردم با یه رنک خیلی معتبر.
    مد نظر ما کشور بلژیک،
    میشه کمی راهنمایی کنید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با دریافت قرارداد کاری از طرریق کارفرما می توانید برای مهاجرت به بلژیک اقدام نمایید.

  5. زینب بهرامی گفت:

    با سلام من پرستار هستم و یک فرزند دارم همسرم هم شغلش آزادِ و تحصیلات دانشگاهی هم نداره میتونم برای مهاجرت از طریق شغلم اقدام کنم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، رشته تحصیلی شما جزء رشته های مورد نیاز کشور هایی مانند سوئد، دانمارک و آلمان است؛ که از طریق آن ویزای کاری می توان دریافت نمایید.

  6. amir گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجو داروسازی دانشگاه تهرانم ۳ سال دیگه درسم تموم میشه
    دایی مادرم بلژیک زندگی میکنه و چندباری گفته درسم تموم شد برم اونجا
    شرایط رفتن من اگر دعوت نامه بده چیجوریه؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دعوتنامه به صورت عادی برای ویزای توریستی کاربرد دارد و الا بایستی تا دعوتنامه کاری برای شما ارسال شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *