ویزای همراه بلژیک

بلژیک یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا است که در غرب قاره اروپا قرار گرفته. پایتخت بلژیک شهر بروکسل است. بلژیک با کشور های هلند، آلمان، لوکزامبورک و فرانسه مرز مشترک دارد. این کشور بیش از یازده میلیون نفر جمعیت دارد و زبان رسمی مردم آن فرانسوی، هلندی و آلمانی است. واحد پول این کشور یورو است. این کشور در قلب مهم ترین مناطق صنعتی جهان قرار گرفته است. در این مقاله که با تلاش محققان و کارشناسان گروه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، در ارتباط با ویزای همراه بلژیک صحبت خواهیم کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در ارتباط با روش های مختلف مهاجرتی به کشور بلژیک مانند سرمایه گذاری در بلژیک، کار در بلژیک، تحصیل در بلژیک، ازدواج با تبعه بلژیکی و … می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه کنید و با مشورت از کارشناسان ما بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید.

ویزای همراه بلژیک

چند سالی می شود که تب و تاب مهاجرت به کشور های مختلف افزایش یافته. روش های مهاجرتی زیادی پیش روی افراد است و هر شخص با توجه به شرایط خود یکی از این روش ها را انتخاب می کند. اما دغدغه ای خاص برای مهاجرت افراد متاهل وجود دارد. افرادی که قصد دارند به بلژیک مهاجرت کنند و متاهل هستند، برای الحاق خانواده شان نگرانی هایی دارند اما اگر اطلاعات کافی در زمینه مهاجرت به بلژیک موجود باشد و فرد در ارتباط با اخذ ویزای همراه اطلاعات کافی داشته باشد، می تواند به راحتی اقدام کند. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای همراه بلژیک نکات کامل و جامعی ارائه دهیم. در ابتدا باید دید شرایط ویزای همراه بلژیک چیست؟ در بخش بعدی با ما همراه شوید تا به این سوال پاسخ دهیم.

شرایط ویزای همراه بلژیک

بلژیک یکی از کشور های پر درآمد در قاره اروپا محسوب می شود و بسیار مرفه است. این کشور مهاجران خارجی زیادی را سالانه در شهر های مختلف خود پذیرش می کند. برای دریافت ویزای همراه بلژیک شرایط خاصی لازم است و قوانین مربوط به خود را دارد. توجه داشته باشید که منظور از همراه، همسر و فرزندان زیر هجده سال است. البته ذکر این نکته ضروری است که ویزای همراه بلژیک برای فرزندان بالای هجده سال که شرایط معلولیت دارند و باید تحت حمایت پدر یا مادر باشند نیز صادر خواهد شد.

ویزای تحصیلی کشور بلژیک و دریافت ویزای همراه

ویزای تحصیلی برای گشور بلژیک به دو حالت قابل درخواست است.‌ در حالت اول می توان برای دریافت نود روزه این ویزای تحصیلی درخواست داد ولی در حالت بعدی، ویزای تحصیلی بلژیک برای بیش از نود روز صادر خواهد شد. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای بیش از نود روز باید علاوه بر هزینه بررسی درخواست ویزای نوع D که صد و هشتاد یورو است باید هزینه مشارکت یعنی کانتربیوشن فی هم پرداخت گردد.

تحصیل در بلژیک و ویزای همراه

تحصیل در بلژیک و ویزای همراه

ویزای تحصیلی بلژیک می تواند برای تمام مقاطع تحصیلی از تحصیل در مدارس گرفته تا تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درخواست داده شود. اما ببینیم شرایط ویزای همراه از روش تحصیل چگونه است؟ به عبارتی آیا فردی که برای تحصیل به کشور بلژیک سفر کرده است، آیا می تواند برای ویزای همراه یا ویزای الحاق خانواده درخواست دهد؟ یا امکان این موجود است که خانواده فرد از ابتدا با او همراه شوند؟!

بگذارید در ابتدا این مسئله را بگوییم که کشور بلژیک نیز مانند بیشتر کشور های اروپایی، امکان الحاق خانواده از ابتدا را نخواهد داشت. به عبارتی از همان ابتدای خروج فرد متقاضی، خانواده او نمی توانند با وی همراه شوند و از همان ابتدا وارد بلژیک شوند. فرد متقاضی در ابتدا باید وارد کشور بلژیک شده و پس از مدت زمانی اقامت برای دریافت کارت اقامت خود اقدام کند. این مدت زمان بستگی به نوع ویزا دارد ولی معمولا سه ماهه است و فرد پس از سه ماه زندگی در بلژیک باید برای درخواست کارت اقامت اقدام کند. پس از آن شخص متقاضی می تواند برای ویزای همراه اقدامات لازم را انجام دهد. فرد متقاضی باید درخواست الحاق خانواده که شامل همسر و فرزندان زیر هجده سال است را به اداره مهاجرت ارائه دهد و یا افراد خانواده در کشور ایران درخواست خود را به سفارت بلژیک بدهند.

معمولا مدت زمان بررسی روند الحاق خانواده به شخص پس از دریافت کارت اقامت او بین سه ماه تا شش ماه طول خواهد کشید. زمانی که افراد برای ویزای همراه بلژیک درخواست می دهند، سن هر دو باید بالا تر از بیست و یک سال باشد. شخصی که در بلژیک حضور دارد باید تمکن مالی خود را ثابت کند و نشان دهد که می تواند از خانواده خود حمایت کند. علاوه بر آن باید محل اقامت خود را بر مبنای قوانین بلژیک گرفته باشد.

کار در کشور بلژیک و دریافت ویزای همراه

بلژیک یکی از کشور های اروپایی می باشد که مقصد افراد زیادی برای کار است. ویزای کاری بلژیک انواع مختلفی دارد و بسته به شرایط شخص متقاضی به او اعطا خواهد شد. نکته اول این که به دلیل عضویت کشور بلژیک در اتحادیه اروپا، تمام شهروندان اتحادیه اروپا، بدون دریافت مجوز می توانند در این کشور برای کار اقدام‌ کنند. این در حالی است که افراد خارج از اتحادیه اروپا باید برای کار در این کشور درخواست ویزای کاری بلژیک دهند.

سه دسته ویزای کاری برای بلژیک وجود دارد. ویزای کار نوع A بلژیک، ویزای کاری نوع B بلژیک و ویزای کاری نوع C بلژیک. هر کدام از این ویزا ها برای افراد با شرایط خاصی صادر می شود و برای هر فرد بسته به نوع مهاجرت او متفاوت خواهد بود‌.‌ به طور مثال ویزای نوع A به گونه ای است که شما می توانید تا مدت زمان نامحدودی برای کارفرمای بلژیکی کار کنید که البته شرایط خاصی دارد.

اما مسئله مهم برای افرادی که متقاضی کار در بلژیک هستند و متاهل می باشند، اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان است. توجه داشته باشید که در این حالت نیز مانند حالت دانشجویی، فرد از همان ابتدا نمی تواند خانواده خود را برای زندگی در بلژیک همراه کند. از این رو شخص متقاضی باید در ابتدا وارد بلژیک شده و در این کشور مستقر شود. پس از استقرار شخص در این کشور و دریافت کارت اقامت بلژیک می تواد برای الحاق خانواده خود اقدام نماید.

افرادی که می توانند این ویزا را دریافت کنند شامل همسر یا پارتنر قانونی، فرزندان زیر هجده سال که متاهل نباشند و فرزندانی که تحت حمایت پدر و مادر هستند ( به دلیل معلولیت یا مشکلات دیگر ) و سن بالای هجده سال دارند می باشد. برای اخذ ویزای همراه لازم است تا مدارکی از قبلی کپی برابر با اصل سند ازدواج، کپی برابر با اصل شناسنامه های همه اعضای خانواده، گواهی عدم سو پیشینه همه اعضای خانواده، گواهی تمکن مالی، گذرنامه معتبر، گواهی سلامت پزشکی و … لازم است. توجه داشته باشید که تمام مدارک باید در دارالترجمه رسمی، ترجمه شده باشد.‌

کار در بلژیک و ویزای همراه

کار در بلژیک و ویزای همراه

ازدواج با شهروند بلژیکی و اخذ ویزای همراه

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور بلژیک، ازدواج با یک شهروند یا تبعه بلژیکی است. اما در این حالت چگونه می توان ویزای همراه دریافت نمود؟ در این حالت توجه کنید که باید اصل مدارک بعلاوا دو سری کپی از تمام مدارک در قطع آ چهار ارائه گردد که البته اصل مدارک بازگشت داده خواهد شد. برای درخواست ویزای همراه ازدواج با شهروند بلژیکی نیاز به مدارک خاصی است که در این بخش مدارک را به طور کامل ارائه می کنیم.

اولین مدرکی که لازم است گذرنامه معتبر می باشد. گدرنامه شما باید در ده سال گذشته صادر شده باشد و حداقل یک برگه دو طرفه سفید که پشت و روی آن سفید باشد برای ثبت ویزا ها در آن داشته باشد. دقت کنید که گذرنامه باید به وسیله شخص متقاضی امضا شده باشد. علاوه بر آن باید، فرم درخواست ویزا کامل گردد. این فرم باید به زبان های آلمانی، هلندی، فرانسوی یا انگلیسی تکمیل شده باشد. این فرم ها باید با درج تاریخ توسط فرد متقاضی دریافت ویزای همراه امضا گردد. البته باید ثبت نام آنلاینی نیز صورت گیرد و پس از آن فرم بارکد دار صادر شده را پرینت کرده و در مدارک خود جای دهند. دقت کنید که برای هر یک از اعضای خانواده باید به طور جداگانه ای فرم بارکد دار ارائه گردد. اگر کودک زیر هجده سال سن داشته باشد، فرم درخواست او باید به وسیله پدر و مادر یا قیم قانونی او امضا گردد.

کارمزد انجام کار باید قبل از ثبت درخواست به طور مستقیم به وزارت کشور پرداخت شود. علاوه بر این ها لازم است تا شخص متقاضی دو قطعه عکس جدید با توجه به شرایط عکس برای دریافت ویزای شنگن به همراه داشته باشد. اما مدارک دیگری نیز مورد نیاز است. این مدارک جهت ثابت نمودن فرایند ازدواج و اقامت شخص است. در این شرایط باید یک کپی از ار دو طرف کارت شناسایی بلژیکی و گواهی دل بر ثبت اقامت یا اجازه اقامت همسر شما که مقیم بلژیک یا شهروند بلژیک و یا دارای تابعیت EU/ EEA است ارائه گردد. علاوه بر آن افرادی که در بلژیک ساکن هستند و شما قصد دارید به آن ها بپیوندید باید ثابت کنند که درآمد کافی، معین و همیشگی دارند و زندگی خود را بدون کمک صندوق صندوق های عمومی و حامی خانواده می گذرانند. در این حالت شخص باید فیش مالی حقوق خود را که مربوط به سه ماه گذشته است و یا مدرک‌ پرداخت مالیات خود را ارائه کند.

شخص یا خانواده ای که در بلژیک ساکن هستند، باید سند مالکیت محل زندگی یا قرار داد اجاره خود را ارایه کنند. در خقیقت فرد باید ثابت کند که در بلژیک محلی مناسب برای سکونت دارد. در قدم بعدی شخص باید گواهی ازدواج خود را ارائه کند. اگر شخص در گذشته ازدواج کرده باشد باید کپی رسمی از حکم طلاق و تاییدیه طلاق یا گواهی فوت همسر که همه ترجمه شده باشند ارایه کند. ترجمه شناسنامه فرد نیز در دو نسخه کپی شده لازم است. در آخر شخصی که در کشور بلژیک قرار دارد، باید ثابت کند که دارای یک بیمه درمانی معتبر است. این بیمه درمانی باید برای خود شخص و تمام اعضای خانواده او باشد.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای همراه بلژیک

  1. آيا شخصی که قصد دارد برای تحصیل به بلژیک سفر کند می تواند از همان ابتدا برای همراهی خانواده خود اقدام کند؟

    خیر کشور بلژیک نیز مانند سایر کشور های اروپایی اجازه اقامت خانواده از همان ابتدا به همراه شخص را نخواهد داد.

  2. شخصی که برای تحصیل به بلژیک رفته است بعد از چه مدت زمانی می تواند برای ویزای همراه اقدام کند؟

    شخص باید پس از پایان سه ماه و دریافت کارت اقامت خود برای ویزای همراه درخواست دهد.

  3. از زمان درخواست ویزای همراه بلژیک از روش تحصیلی تا پاسخ دهی معمولا چه مدتی طول خواهد کشید؟

    از زمانی که فرد درخواست ویزای همراه می دهد تا به نتیجه رسیدن مدت زمانی بین سه تا شش ماه طول خواهد کشید.

  4. آیا برای درخواست ویزای همراه از روش تحصیلی سن هر دو فرد شرط خاصی دارد؟

    بله هم فرد متقاضی و هم همسر او باید هر دو بیش از بیست و یک سال سن داشته باشند.

  5. آيا فردی که برای کار در کشور بلژیک اقدام می کند می تواند از ابتدا خانواده خود را به این کشور ببرد؟

    خیر مانند روش تحصیلی فرد باید در ابتدا وضعیت اقامت خود را در بلژیک مشخص کند و سپس برای الحاق خانواده خود اقدام نماید.

  6. آیا فرزند بالای هجده سال شخصی که در بلژیک اقامت دارد می تواند به عنوان همراه وارد این کشور شود؟

    در کل این امکان پذیر نیست اما اگر فرزند بالای هجده سال دارای معلولیت باشد یا شرایطی داشته باشد که نیاز به حمایت پدر و مادر از او باشد می تواند به عنوان همراه وارد این کشور شود.

  7. برای اخذ ویزای همراه خانواده شخصی که برای کار به بلژیک رفته است چه مدارکی لازم می باشد؟

    برای اخذ ویزای همراه لازم است تا مدارکی از قبلی کپی برابر با اصل سند ازدواج، کپی برابر با اصل شناسنامه های همه اعضای خانواده، گواهی عدم سو پیشینه همه اعضای خانواده، گواهی تمکن مالی، گذرنامه معتبر، گواهی سلامت پزشکی و … لازم است.

  8. آیا شخص با ازدواج با تبعه یا شهروند بلژیکی می تواند برای دریافت ویزای همراه بلژیک اقدام کند؟

    بله اما باید مدارک خاص و شرایط ویژه ای داشته باشد.

  9. آیا شخصی که در گذشته ازدواج کرده  و هم اکنون با یک تبعه یا شهروند بلژیکی ازدواج کرده است می تواند برای ویزای همراه بلژیک اقدام کند؟

    بله البته باید گواهی طلاق یا حکم طلاق خود را در حالی که در دفتر ترجمه رسمی ترجمه کرده و مهر کرده باشد ارائه نماید.

  10. آیا در حالت ازدواج با یک شهروند بلژیکی و دریافت ویزای همراه بلژیک نیاز به گواهی تمکن مالی است؟

    بله شخصی که در بلژیک ساکن است باید درآمد کافی و مستمر داشته باشد و به عنوان مدرک فیش حقوقی سه ماه گذشته خود و یا فیش پرداخت مالیات را ارائه کند.

  11. آیا برای دریافت ویزای همراه بلژیک نیاز به گواهی مربوط به محل سکونت است؟

    بله شخصی که در بلژیک ساکن است باید گواهی اجاره نامه یا سند مالکیت خود را ارائه نماید.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “ویزای همراه بلژیک

  1. فرزین گفت:

    سلام آیا برای دریافت ویزای همراه بلژیک برای همسر باید حتما 1 سال از تاریخ سند ازدواج گذشته باشد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بهتر است از زمان آشنایی شما حداقل یکسال گذشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *