ویزای همراه سوئیس

سوئیس کشوری اروپایی است که در حقیقت با نام اصلی کنفدراسیون سوئیس در اروپای غربی قرار دارد. کشور سوئیس با اتریش، لیختنشتاین، ایتالیا و فرانسه همسایه است. سوییس بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و از بیست و شش ایالت تشکیل شده است. پایتخت کشور سوئیس شهر شهر برن است. از دیگر شهر های مهم این کشور می توان به ژنو و زوریخ اشاره نمود. این کشور یکی از ثروتمند ترین ها در جهان است و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش رسمیت دارند‌. شعار ملی کشور سوئیس عبارت یکی برای همه، همه برای یکی است. واحد پول این کشور فرانک سوئیس می باشد. این کشور عضو اتحادیه اروپا نمی باشد اما عضو انجمن اتحاد ازاد اروپا است. به دلیل شرایط اقتصادی خاص این کشور، مهاجرت به سوئیس بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است.‌ این کشور از نظر علمی نیز پیشرفت های زیادی داشته و به اختراعات بی نظر معروف است. همین مسئله باعث مهاجرت افراد زیادی به این کشور جهت تحصیل در سوئیس شده است. علاوه بر آن کار در سوئیس نیز مورد علاقه عده زیادی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اما در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با ویزای همراه سوئیس مطالب جامعی ارائه کنیم. برای بررسی روش های مهاجرتی می توانید به کارشناسان ما در نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز مراجعه کنید.

ویزای همراه سوئیس

در این مقاله قصد داریم تمام شرایط مربوط به الحاق افراد خانواده به فرد ساکن در سوئیس را بررسی کنیم. درباره ویزای همره سوئیس دانستن یک نکته اصلی الزامی است. دقت داشته باشید که سفارت در زمینه ویزای همراه تنها واسط می باشد و مدارک را دریافت می کند. سفارت تنها تمام مدارک را دریافت نموده و به مسئول مربوطه ارسال می کند. در زمینه پذیرش یا عدم پذیرش اداره مهاجرت است که تصمیم می گیرد. اگر در زمینه اخذ ویزای همراه تاخیر طولانی صورت گیرد، افرادی در سوئیس باید به اداره مهاجرت مراجعه نموده و کار های شما را پیگیری کنند. در مورد زمان دریافت ویزا سفارت هیچ گونه پاسخگویی نخواهد داشت. زمانی که از سوی اداره مهاجرت سوئیس پرونده شما پذیرفته شود، سفارت تنها مجوز و ویزای شما را صادر خواهد کرد.

اطلاعات مهم در ارتباط با ویزای همراه سوئیس

برای دریافت ویزای همراه سوئیس نیاز به اطلاعات جامعی است تا فرد بتواند به راحتی در این زمینه اقدام کند. در ایم بخش ما اطلاعات مهم در ارتباط با ویزای همراه سوئیس را ارائه خواهیم کرد. اولین نکته این است که حضور شخص متقاضی برای تقاصای ویزای همراه در سفارت الزامی است. تقاضانامه جهت دریافت ویزا باید به زبان های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی یا فرانسوی تکمیل شود. اگر فردی با تبعه سوئیسی ازدواج کرده باشد، در صورتی به درخواست او رسیدگی خواهد شد که ازدواج در کشور سوئیس ثبت شده باشد و یا مدارکی معتبر جهت تدارک مقدمات ازدواج در کشور سوئیس ارائه گردد. پذیرش و درخواست برای ویزا تنها در صورتی پذیرفته می شود که مدارک لازم ارائه گردد.

کپی تمام مدارک لازم باید ارائه شود و حتما اصل مدارک برای رفتن به سفارت باید همراه فرد متقاضی باشد. در مدت زمانی که پروند شخص از سوی اداره مهاجرت بررسی می شود، متقاضی نمی تواند با ویزای توریستی یا ویزای دیدار از اقوام و آشنایان به این کشور برود. درخواستی که به سوئیس برای رسیدگی ارسال می شود بین دوازده تا شانزده هفته طول خواهد کشید و پس از اخذ مجوز، مقامات اداره مهاجرت در سوئیس با فرد متقاضی تماس می گیرند. پس از دریافت مجوز ویزای همراه، فرد متقاضی باید با مدارکی از قبیل اصل گذرنامه، کپی گذرنامه، یک نسخه فرم D اقامت بلند مدت، دو قطعه عکس رنگی با ابعاد گذرنامه و هزینه ویزای به نرخ روز در سفارت حضور داشته باشد.‌

ویزای تحصیلی سوئیس و اخذ ویزای همراه

یکی از روش های اقامتی در کشور سوئیس، تحصیل در ابن کشور می باشد.‌ تحصیل در سوئیس و اقامت تحصیلی در این کشور بسیار مناسب است و دانشجویان می توانند به راحتی در زمان تحصیل مشغول به کار شوند. مجوز تحصیلی سوئیس به مجوز اقامت نوع B معروف است . این کارت برای یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. دانشگاه های سوئیس همکاری بسیار خوبی با دانشجویان دارند، به گونه ای که پس از پایان تحصیلات برای یافتن کار به آن ها کمک می کنند. در این صورت دانشجویان می توانند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند. اما نکته ای که برای این نوع اقامت وجود دارد به سخت گیری های کشور سوئیس در ارتباط با ویزای همراه بر می گردد.

تحصیل در سوئیس و ویزای همراه

تحصیل در سوئیس و ویزای همراه

همان طور که کفتیم در صورت دریافت ویزای تحصیلی سوئیس شما اقامت سوئیس از نوع B را دریافت می کنند و ممکن است نتوانید خانواده خود را به این کشور ببرید. این مسئله کاملا بسته به نظر مقامات و اداره مهاجرت است. اما در صورتی که برای شما مجوز صادر شود می توانید همسر و فرزندان زیر هجده سال خود را به این کشور ببرید. برای دریافت ویزای همراه سوئیس شما باید نشان دهید که در این کشور از تمکن مالی مناسبی برخوردارید و مسکن مناسبی در اختیار دارید. علاوه بر آن شما نباید نیاز به کمک های اجتماعی داشته باشید. برای اخذ ویزای همراه باید ثابت کنید که خانواده با شما در یک مکان زندگی می کنند. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شانس دریافت ویزای همراه برای خانواده شخص متقاضی به مقطع تحصیلی فرد هم بستگی دارد. در این حالت مشخصا شانس دریافت ویزای همراه سوئیس برای خانواده فردی که در این کشور مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری است بیشتر می باشد.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود، این است که اگر مجوز اقامت شخصی که در این کشور مشغول به تحصیل است بیش از شش ماه باشد، خانواده او می توانند با دریافت مجوز کار در کشور سوئیس مشغول به کار شوند. یک مسئله مهم دیگر در ارتباط با اخذ ویزای همراه کشور سوئیس این است که فررندان بالای بیست و یک سال تنها در یک صورت می توانند مجوز اقامت در سوئیس را به عنوان همراه دریافت کنند. اما چگونه این امر امکان پدیر است؟ در صورتی به این شخص به عنوان خانواده ویزای همراه داده خواهد شد، که شخص نشان دهد برای ادامه زندگی و روند زندگی خود کاملا تحت نظارت و حمایت مالی پدر و مادر خویش می باشد.‌

کار در سوئیس و دریافت ویزای همراه

همان طور که در بخش های قبل گفتیم سوئیس یکی از کشور های ثروتمند در دنیا است.‌ از این رو افراد زیادی برای مهاجرت به کشور سوئیس اقدام می کنند و از طریق کار در سوئیس سعی دارند در زندگی خود به نتیجه مطلوبی برسند.‌ کار در سوئیس از روش های مختلفی امکان پذیر است. بیشتر شغل هایی که در کشور سوئیس مورد نیاز هستند عبارتند از : مشاغل مربوط به مهندسی و فناوری، بانکداری، داروسازی، مشاوره، بیمه و فناوری اطلاعات، تحلیلگر مالی و تحلیلگر سیستم. میانگین درآمدی در این کشور بالا است و برای شغل های مختلف متفاوت می باشد. به طور مثال میانگین درآمدی یک حسابدار شش هزار و هفتصد و هفتاد و پنج فرانک سوئیس است و میانگین درآمدی یک سرآشپز هفت هزار و پانصد و بیست و دو فرانک می باشد.

اما یکی از اصلی ترین دغدغه های فردی که قصد کار در سوئیس را دارد، حضور خانواده او در این کشور می باشد. منظور از خانواده همسر فرد متقاضی که بالای بیست و یک سال سن داشته باشد و فرزند زیر هجده سال او می باشد.‌ قوانین مهاجرتی کشور سوئیس به گونه ای است که هر فرد با داشتن ویزای بلند مدت در این کشور می تواند برای همسر و فرزندان خود تقاضای ویزای همراه دهد. با این تقاضا امکان حضور خانواده شخص در سوئیس زیاد خواهد شد. اما جهت دریافت ویزای همراه، مدارکی لازم است. این مدارک باید به سفارت سوئیس ارائه گردد. از جمله مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای همراه کشور سوئیس عبارتند از: نامه تمکن مالی، مدرک زبان انکلیسی آیلتس، سند ازدواج و ترجمه معتبر آن، مدارک هویتی معتبر و ترجمه شده و … .

کار در سوئیس و ویزای همراه

کار در سوئیس و ویزای همراه

مدارک لازم جهت دریافت ویزای همراه سوئیس

برای دریافت ویزای همراه سوئیس لازم است تا مدارکی را به سفارت تحویل دهید.‌ برای دریافت ویزای اقامتی، شخص متقاضی باید خود چهار ماه قبل از عزیمت به سوئیس با داشتن وقت قبلی به سفارت مراجعه کند. فرد متقاضی باید دو پرونده مرتب شده و یکسان را با سفارت ارائه دهد. یک نسخه از پرونده شامل ترجمه ها، کپی آن ها و فرم درخواست می باشد.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای همراه کشور سوئیس عبارتند از: اصل گذرنامه که حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد و دارای حداقل دو صفحه خالی برای الصاق برچسب ویزا باشد. گدرنامه باید امضا شده باشد. کمی از صفحات دوم و سوم گذرنامه لازم است. ترجمه شناسنامه فرد متقاضی، کپی از گذرنامه همسر، سرپرست یا والدین فرد که در سوئیس ساکن هستند یا کپی از اجازه اقامت سوئیسی همسر، سرپرست و والدین در صورتی که سوئیسی نباشند. نامه از همسر، نامزد، والدین یا فرزند با ذکر دلیل یا دلایل پناسب جهت تقاضای اقامت طولانی مدت، در صورت تقاضای الحاق به همسر ترجمه سند اردواج، در صورت فرزند داشتن، ترجمه شناسنامه فرزندانی که قصد دارند به سوئیس سفر کنند، مدرکی مبتنی بر شرایط مالی همسر، سرپرست یا والدین متقاضی که در آن باید اظهارنامه مالیاتی جدید و گردش حساب های بانکی سه ماهه اخیر باشد.‌ سه نسخه فرم D برای اقامت بیش از نود روز که باید کاملا تکمیل شده باشد و فرد متقاضی آن را امضا کرده باشد. دقت کنید که اگر متقاضی کودک است و کمتر از هجده سال سن دارد، هر دو والدین باید فرم را امضا کردا که کپی گذرنامه های امضا شده خود را نیز قرار دهند. دقت کنید که اگر مدت زمان اقامت در کشور سوئیس کمتر از نود روز باشد، فرد متقاضی باید به جای فرم D فرم C را پر کند و در نهایت چهار قطعه عکس گدرنامه ای جدید و رنگی مورد نیاز است. همه مدارکی که به سفارت برای دریافت ویزای همراه تحویل داده می شود باید ترجمه شده باشند. ترجمه با باید به زبان انگلیسی باشد یا به یکی از زبان های رسمی کشور سوئیس یعنی آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی. ترجمه ها حتما باید توسط دفتر ترجمه معتبر صورت گرفته شده باشد و ترجمه ای معتبر داشته باشد.

دقت داشته باشید که اخذ ویزای همراه سوئیس هم از ابتدا می تواند صورت گیرد و هم پس از ورود فرد متقاضی با کشور سوئیس امکان دریافت و تقاضا برای آن موجود خواهد بود.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای همراه سوئیس

  1. آیا برای دریافت ویزای همراه سوئیس لازم است تا در ایران به سفارت سوئیس مراجعه نمود؟

    بله برای اخذ ویزای همراه سوئیس از طریق سفارت سوئیس در ایران نیز باد اقداماتی صورت گیرد.

  2. مدارکی که به سفارت سوئیس برای دریافت ویزای همراه سوئیس داده می شود در نهایت توسط چه نهادی بررسی می گردد؟

    سفارت سوئیس مدارک دریافتی را برای اداره مهاجرت سوئیس اراسل می کند و متولی مجوز ویزای همراه این مرکز است.

  3. آیا می توان به عنوان خانواده فردی که در حال تحصیل در کشور سوئیس است برای ویزای همراه درخواست داد؟

    بله همسر بالای بیست و یک سال و فرزندان زیر هجده سال می توانند درخواست ویزای همراه دهند.

  4. آیا برای فرزندان بالای بیست و یک سال فردی که در حال تحصیل در سوئیس است امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد؟

    بله در صورتی که فرد ثابت کند برای ادامه زندگی خود نیاز به حمایت پدر یا مادر دارد می تواند برای ویزای همراه درخواست دهد.

  5. آیا خانواده فردی که در سوئیس تحصیل می کند پس از ورود به این کشور به عنوان همراه می توانند در این کشور مشغول به کار شوند؟

    بله در صورتی که ویزای فرد محصل بیشتر از شش ماه اقامت زمان داشته باشد امکان کار در این کشور موجود است.

  6. آیا مقطع تحصیلی فرد محصل در سوئیس به دریافت ویزای همراه سوئیس کمکی می کند؟

    بله در صورتی که مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری باشد امکان پذیرش ویزای همراه بیشتر خواهد بود.

  7. آیا امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده شخصی که در سوئیس کار می کند وجود دارد؟

    بله اگر شخصی مشغول به کار در این کشور باشد می تواند برای ویزای همراه خانواده خود درخواست دهد.

  8. اگر شخصی با تبعه سوئیسی ازدواج کرده باشد، در چه صورتی درخواست ویزای همراه او بررسی می شود؟

    در صورتی که ازدواج در سوئیس به ثبت رسیده باشد یا مدارکی مرتبط با ازدواج در سوئیس ارائه گردد.

  9. آیا در زمان بررسی برای اخذ ویزای همراه سوئیس ، فرد می تواند با ویزای توریستی یا دیدار از اقوام به سوئیس سفر کند؟

    خیر فرد تا دریافت نتیجه نمی تواند به کشور سوئیس سفر کند.

  10. برای دریافت ویزای همراه سوئیس چقدر زمان لازم است؟

    برای دریافت این ویزای بین دوازده تا شانزده هفته زمان لازم است.

  11. اگر فرد قصد داشته باشد کمتر از نود روز در سوئیس بماند باید چه فرمی را برای دریافت ویزای همراه سوئیس ارائه دهد؟

    برای اقامت کمتر از نود روز فرم C و برای اقامت بیشتر از نود روز فرم D لازم است.

1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

4 دیدگاه برای “ویزای همراه سوئیس

  1. Nazi گفت:

    سلام من همسرم سوئیس زندگی میکنه خودم ایران برای اقدام چه کارهایی لازمه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ویزای الحاق یا پیوست باید بگیرید

  2. حسام الدین گفت:

    سلام
    آیا خانواده فردی که در سوئیس تحصیل می کند پس از ورود به این کشور به عنوان همراه می توانند در این کشور مشغول به تحصیل شوند؟
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بسته به سن افراد همراه دارد. به طور کلی امکان ادامه تحصیل وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *