ویزای بازنشستگی بلژیک

مهاجران بسیاری هر ساله با شرایط خاص خود تصمیم به مهاجرت می گیرند. یکی از راه هایی که منجر به مهاجرت می شود، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. آیا تا به حال نام ویزای بازنشستگی بلژیک را شنیده اید؟! بازنشستگی یا تمکن مالی یکی از انواع روش های مهاجرتی برای حضور و اخذ اقامت در کشور های مختلف می باشد. کشور بلژیک برای زندگی مزایای بسیار زیادی دارد. به همین دلیل می توانید سرمایه گذاری در بلژیک را انتخاب کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای بازنشستگی بلژیک

مهاجرت از روش های مختلفی امکان پذیر است. بلژیک یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد که متقاضیان بسیاری سالیانه برای مهاجرت به آن اقدام می کنند. برای حضور در بلژیک می توان از راه های بسیاری اقدام نمود. شما می توانید برای تحصیل در بلژیک و یا کار در بلژیک اقدام کنید. با این حال سرمایه گذاری در بلژیک هم یکی از پرطرفدار ترین راه های مهاجرتی به این کشور می باشد. برای سرمایه گذاری در بلژیک می توان از راه هایی مانند خرید ملک در بلژیک، ثبت شرکت در بلژیک و بازنشستگی در بلژیک اقدام نمود.

ویزای بازنشستگی در بلژیک با عنوان ویزای تمکن مالی بلژیک یا ویزای خود حمایتی بلژیک هم شناخته می شود و مزایا و معایب خاص خود را دارد. در کل کشور بلژیک برای زندگی جذابیت های بسیاری دارد. از این رو برای روند تمکن مالی بسیار جذاب است. دقت کنید که در روند ویزای بازنشستگی بلژیک باید موارد مختلفی را بررسی نمایید. شاید نیاز باشد که به بررسی مشاغل مورد نیاز در بلژیک هم بپردازید. البته اگر در این روند اجازه کار در بلژیک را داشته باشید که البته در کل این گونه نیست. در ادامه ما تمامی جزئیات مربوط به ویزای بازنشستگی بلژیک را به دقت مورد بررسی قرار می دهیم.

کشور بلژیک برای زندگی و بررسی سیستم بازنشستگی

اگر قصد مهاجرت به بلژیک را داشته باشید باید بدانید که راه های بسیاری برای اقامت در این کشور وجود دارد. شما می توانید حتی با دریافت ویزای جستجوی کار بلژیک و بررسی شرایط ویزای کار بلژیک برای حضور در این کشور اقدام نمایید. سیستم بازنشستگی در کشور بلژیک برای افرادی که مشغول به کار در این کشور می شوند اهمیت بسیار زیادی دارد.

در بلژیک این سیستم مولفه های مختلفی را در بر می گیرد. این مولفه ها عبارتند از حقوق بازنشستگی ایالتی، حقوق بازنشستگی شغلی و کاری و در نهایت حقوق بازنشستگی خصوصی. در کشور بلژیک برای زندگی برای ساکنان بالای ۶۵ سال حقوق بازنشستگی در نظر گرفته شده است. بر طبق بررسی هایی که توسط دولت صورت گرفته قرار است در سال های آبنده میزان حقوق بازنشستگی در بلژیک برای این افراد افزایش یابد.

این سیستم بیشتر برای کسانی است که شرایط ویزای کار بلژیک را دارند و برای کار در این کشور اقدام می کنند. از این رو این روند را با سیستم ویزای بازنشستگی بلژیک اشتباه نگیرید. ویزای بازنشستگی یا ویزای خودحمایتی به عنوان یکی از انواع ویزا های سرمایه گذاری در بلژیک شناخته می شود. از این رو شما می توانید برای اخذ اقامت بلژیک و حضور در کشور بلژیک برای زندگی از این مدل ویزا استفاده نمایید. با این حال باید دید که چه شرایطی برای دریافت ویزای خود حمایتی یا تمکن مالی در این کشور وجود دارد؟!

چه شرایطی برای دریافت ویزای خودحمایتی بلژیک لازم است؟

اگر تمایل به مهاجرت به بلژیک دارید باید با توجه به شرایط خود یکی از انواع راه های مهاجرتی را انتخاب کنید. هر کدام از این روش ها شرایط خاص خود را دارند. به طور مثال اگر قصد دریافت ویزای جستجوی کار بلژیک را دارید باید پس از بررسی مشاغل مورد نیاز در بلژیک برای حضور در این کشور اقدام کنید. اما در این بخش از مقاله ما به بررسی شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای خودحمایتی یا تمکن مالی بلژیک می پردازیم.

برای دریافت انواع ویزای بلژیک باید مدارک خود را به سفارت بلژیک در تهران تحویل نمایید. یکی از اصلی ترین مولفه های مهاجرت به بلژیک از طریق خود حمایتی، میزان تمکن مالی شخصی است. در واقع اگر شما می خواهید برای دریافت ویزای بازنشستگی بلژیک اقدام نمایید لازم است تا تمکن مالی خوبی داشته باشید.

شرایط دریافت ویزای خودحمایتی بلژیک

شرایط دریافت ویزای خودحمایتی بلژیک

دقت کنید که ویزای تمکن مالی یکی از انواع ویزا های سرمایه گذاری بلژیک می باشد. پس پشتوانه مالی اهمیت بسیاری دارد. برای نشان دادن این پشتوانه می توانید سود سپرده بانکی خود را هم به عنوان مدرک ارائه دهید. به عبارتی شما باید نشان دهید که می توانید از خود و خانواده تان حمایت نمایید.

یکی دیگر از نکات مهمی که برای روند تمکن مالی در بلژیک باید به آن توجه داشته باشید این است که بر طبق قانون برای دریافت ویزای خود حمایتی بلژیک باید حداقل مبلغی به اندازه ۵۰۰ هزار یورو در این کشور سرمایه گذاری نمایید. این کار را می توانید با خرید ملک در بلژیک هم انجام دهید.

شرایط مالی تکمیلی برای دریافت ویزای بازنشستگی بلژیک

در بخش قبلی مقاله ما به بررسی روند سرمایه گذاری در بلژیک از طریق ویزای بازنشستگی پرداختیم . در ادامه به اهمیت شرایط خاص در روند دریافت این ویزا اشاره نمودیم. با این حال برخی از شرایط مالی خاص دیگر هم برای دریافت این مدل از ویزای خود حمایتی بلژیک موجود می باشد.

شما برای این که بتوانید ویزای بازنشستگی بلژیک را دریافت کنید، باید نشان دهید که می توانید هزینه های زندگی در بلژیک را برای خود و خانواده تان پرداخت نمایید. یکی از راه هایی که با توجه به آن می توانید نشان دهید که امکان حمایت از خود و خانواده تان را دارید، استفاده از سود سهام شرکت یا موسسه و کارخانه شما می باشد.

اما یکی دیگر از روش هایی که به واسطه آن می توانید میزان تمکن مالی خود را نشان دهید، داشتن حقوق بازنشستگی مناسب در کشور مبدا یعنی کشور اصلی خودتان می باشد. برای دریافت ویزای بازنشستگی و تمکن مالی بلژیک می بایست به سفارت بلژیک در تهران مراجعه نمایید. روند دیگر برای اثبات حمایت مالی این است که شما املاک و مستغلاتی را در کشور مبدا خود داشته باشید و با اجاره بهای آن ها برای حمایت مالی خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که برای اثبات تمکن مالی شما باید بر اساس سطح درآمد تعیین شده در بلژیک اقدام نمایید.

در واقع با حضور در کشور بلژیک برای زندگی باید درآمد شما بیش از سطح پایه درآمدی که توسط مقامات بلژیک تعیین شده است باشد. اگر شما بتوانید میزان درآمد مناسب خود را نشان دهید، می توانید از خانواده خود نیز حمایت نمایید. از این رو می توانید همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال و همچنین پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ خود را برای اقامت بلژیک وارد این کشور کنید.

قوانین و مدارک خودحمایتی جهت ارائه به سفارت بلژیک در تهران

کشور بلژیک برای زندگی و مهاجرت راه های بسیاری را پیش روی متقاضیان قرار می دهد. به طور مثال فردی می تواند با دریافت ویزای جستجوی کار بلژیک و بررسی مشاغل مورد نیاز بلژیک وارد این کشور شود. با این حال سرمایه گذاری در بلژیک هم گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. دقت کنید که برای دریافت ویزای سرمایه گذاری در بلژیک با هر روشی می بایست مدارک خود را سفارت بلژیک در تهران تحویل دهید.

زمانی که شما می خواهید از کشور ایران به عنوان یکی از کشور های خارج از اتحادیه اروپا وارد این کشور شوید، باید از سفارت بلژیک در تهران یا کنسولگری بلژیک برای دریافت ویزای طولانی مدت رده D درخواست دهید. همان طور که اشاره کردیم برای بازنشتگی در بلژیک باید تمکن مالی خود را به اثبات برسانید. شما باید نشان دهید که می توانید بدون کار در بلژیک از خود و خانواده تان حمایت کنید. شما این کار را می توانی با ارائه فیش حقوقی، درآمد از املاک و مستغلات، درآمد از سهام شرکت و کارخانه یا روش های دیگر نشان دهید.

با این حال یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به بلژیک از طریق سرمایه گذاری، ارائه نامه ای است که انگیزه و دلیل شما را از مهاجرت به این کشور نشان می دهد. در این راستا اولویت با افرادی است که روابطی را با افرادی در این کشور دارند.

مثلا قبلا در بلژیک زندگی کرده اند یا یکی از اعضای خانواده آن ها در این کشور حضور دارد. شما باید برای دریافت ویزا مدارک دیگری را هم به سفارت بلژیک در تهران ارائه دهید. این مدارک عبارتند از: فرم درخوایت برای دریافت ویزا، گذرنامه معتبر و دارای زمان، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی بهداشت، پرداخت هزینه اخذ ویزای بلژیک و غیره.

مزایای دریافت ویزای خودحمایتی بلژیک و اخذ اقامت این کشور

مهاجرت به بلژیک و اخذ اقامت بلژیک را می توان از راه های بسیاری انجام داد. برای هر کدام از این روش ها هم مزایا و معایبی وجود دارد. به طور مثال زمانی که شما شرایط ویزای کار بلژیک را مورد بررسی قرار می دهید و برای کار در این کشور اقدام می کنید باید به بررسی مشاغل مورد نیاز بلژیک بپردازید. یا اگر تمایل به تحصیل در بلژیک دارید، باید دانشگاه های بلژیک را مورد بررسی قرار دهید.

اما ویزای خود حمایتی یا تمکن مالی بلژیک هم با توجه به شرایط خاصی که دارد، می تواند همره با مزایای بسیاری باشد. در کل کشور بلژیک برای زندگی بسیار مناسب است و این روش نیز تناسب جذابیت ها را تکمیل می نماید. روش تمکن مالی یا خود حمایتی بلژیک را می توان به عنوان ساده ترین و سریع ترین روش مهاجرت به بلژیک شناخت.

مزایای دریافت ویزای خودحمایتی بلژیک

مزایای دریافت ویزای خودحمایتی بلژیک

در واقع با این روش بسیار راحت تر می توان به اخذ اقامت بلژیک دست پیدا کرد. از این رو چالش های پیش روی مهاجران کمتر از قبل خواهد بود. یکی از مزایای این روش، تمدید اقامت بلژیک با شرایط بهتر و راحت تری می باشد. شما در این روش نیاز به اثبات شرایط زبان انگلیسی خود نخواهید داشت. این مسئله خود به تنهایی می تواند مزیتی اصلی برای شما محسوب شود.

با حضور در بلژیک و اخذ اقامت این کشور می توانید به راحتی و بدون دریافت ویزای کشور های اتحادیه اروپا به این کشور ها سفر کنید. مزیت دیگر این است که در این روش شما نباید لزوما در سن خاصی باشید. با هر سنی می توانید برای دریافت ویزای بازنشستگی بلژیک اقدام کنید.

نتیجه گیری

ویزای بازنشستگی بلژیک یکی از ویزا های جذاب این کشور است. این ویزا با عناوین خودحمایتی و تمکن مالی هم شناخته می شود. از این رو شما می توانید با توجه به مزایای بسیار آن با مراجعه به سفارت بلژیک در تهران برای دریافت ویزا اقدام کنید. برای اطلاع از روند مهاجرتی و حضور در کشور بلژیک برای زندگی می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

سوالات متداول در ارتباط با ویزای بازنشستگی بلژیک

  1. بلژیک چگونه کشوری برای مهاجرت و سرمایه گذاری است؟

    بلژیک یکی از کشور های اروپایی جذاب برای زندگی و سرمایه گذاری است.

  2. با چه روش هایی می توان برای سرمایه گذاری در بلژیک اقدام نمود؟

    از جمله این روش ها می توان به خرید ملک، ثبت شرکت، خرید سهام، تمکن مالی و غیره اشاره نمود.

  3. روش بازنشسستگی در بلژیک با چه عناوینی شناخته می شود؟

    این روش با عنوان روش خود حمایتی یا تمکن مالی هم شناخته می شود.

  4. آیا در روش دریافت ویزای خودحمایتی بلژیک سن و سال تاثیر دارد؟

    خیر افراد با هر سنی می توانند از این روش اقدام نمایند.

  5. آیا اخذ ویزای بازنشستگی بلژیک منجر به دریافت اجازه کار در این کشور می شود؟

    خیر در این روش امکان کار و استخدام نمی باشد.

  6. آیا برای دریافت ویزای خودحمایتی شرط مدرک زبان ضرورت دارد؟

    خیر در روند دریافت ویزای بازنشستگی بلژیک نیاز به اثبات زبان نیست.

  7. آیا اخذ ویزای خودحمایتی بلژیک منجر به دریافت اقامت این کشور می شود؟

    بله از این روش می توان برای دریافت اقامت بلژیک اقدام نمود.

  8. اصلی ترین شرایط مورد نیاز برای دریافت خودحمایتی بلژیک چیست؟

    اصلی ترین شرط در واقع اثبات امکان حمایت مالی بدون کمک دولت در این کشور می باشد.

  9. مدل ویزای درخواستی در روند خودحمایتی بلژیک چیست؟

    ویزای مورد نیاز در این حالت ویزای D می باشد.

  10. شرایط تمدید اقامت در روند خودحمایتی بلژیک چگونه است؟

    در این روند تمدید اقامت به راحتی صورت می گیرد.

  11. آیا درآمد ناشی از سهام شرکت می تواند نشان دهنده تمکن مالی برای خودحمایتی بلژیک باشد؟

    بله می توان برای اثبات تمکن مالی خودحمایتی بلژیک از این مورد استفاده کرد.

4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *