تحصیل در سوئد

سوئد یکی از کشورهای مناسب و دارای شرایط خوب برای ادامه تحصیلات می باشد. آمارها نیز نشان می دهد که مهاجرانی که به قصد تحصیل وارد این کشور شده اند، از کیفیت آموزش ها و زندگی خود در سوئد رضایت کافی دارند. امروزه بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از شرایط تحصیل در سوئد، هزینه ها و سایر مدارک مورد نیاز آن هستند. لذا ما در این مقاله از بلاگ گروه وکلای برگزیده اصطهباناتی قصد داریم شما را با شرایط و هزینه مهاجرت تحصیلی به سوئد آشنا کنیم. با ما در این مقاله همراه باشید تا به پاسخ سوالات خود پیرامون تحصیل در سوئد برسید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل در سوئد

مهاجرت به سوئد می‌تواند انتخاب خوبی برای مهاجرت تحصیلی باشد. از این رو افرادی که متقاضی مهاجرت تحصیلی هستند، باید مقصد خود را از میان کشورهای پیشتاز در عرصه آموزش عالی انتخاب کنند. کشور سوئد از جمله کشورهایی است که از سیستم آموزشی مستقل و پیشرفته ای برخوردار است که می تواند دانشجویان بین المللی را به بهترین شکل ممکن آموزش دهد. از مهمترین شرایط تحصیلات در کشور سوئد با مدرک دیپلم، می توان به داشتن مدرک زبان انگلیسی و اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های معتبر در این کشور اشاره کرد.

خوشبختانه برای تحصیل در سوئد، دانشگاه های خصوصی و دولتی بسیار زیادی وجود دارند که در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجویان بین المللی را پذیرش می کنند. بخش زیادی از شهرت و موفقیت دانشگاه های کشور سوئد به دلیل سرمایه گذاری های مالی است که دولت این کشور در زمینه طراحی و اجرای یک سیستم آموزش عالی نوین انجام داده است. این سیستم به بهترین شکل ممکن، پذیرای دانشجویان بین المللی از فرهنگ های مختلف بوده و باعث شده است تا کشور سوئد یکی از پیشگامان در زمینه آموزش عالی و تولیدات علمی باشد.

در حال حاضر، در کشور سوئد بیش از ۵۰ دانشگاه و کالج دانشگاهی وجود دارد و جالب است بدانید که جایزه معتبر و برجسته نوبل از کشور سوئد نشأت می گیرد. همین موضوع نشان می دهد که تا چه اندازه این کشور بستر مناسبی برای تحصیلات و رشد علمی می باشد. در ادامه این مقاله درباره هزینه ها و شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئد توضیح خواهیم داد.

تحصیل دوره کارشناسی در سوئد

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به سوئد دارند به دنبال تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد در مقطع کارشناسی می باشند. این افراد می توانند بعد از گرفتن مدرک دیپلم، مدارک خود را برای دانشگاه های مختلف این کشور ارسال کرده و پذیرش تحصیلی دریافت کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس آمارها، نرخ پذیرش در این مقطع بسیار محدود است. دانشجویانی که موفق به دریافت پذیرش تحصیلی می شوند می توانند به زبان انگلیسی و سوئدی درس خود را ادامه دهند.

افراد برای ورود به دانشگاه های سوئد، باید مدارک پایان دوره دبیرستان خود را معادل سازی و ترجمه کنند. همچنین باید مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی ارائه دهند. مقطع کارشناسی در این کشور سه سال به طول می انجامد و به طور میانگین ۱۸۰ واحد درسی را شامل می شود. افرادی که موفق به اخذ مدرک پایان دوره کارشناسی در سوئد می شوند، این امکان را دارند تا وارد صنعت و جذب بازار کار شوند. هزینه تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی از ۸۰ هزار کرون در سال شروع شده و تا ۲۹۵ هزار کرون متغیر می باشد.

مهاجرت تحصیلی به سوئد کارشناسی ارشد

بسیاری از متقاضیان به دنبال اطلاع از شرایط تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد هستند. دوره های فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد در این کشور، یک الی دو سال به طول می انجامد. بر اساس طول دوره تحصیلی و تعداد واحدهایی که دانشجو می گذراند، نوع مدرک کارشناسی ارشد دریافتی متفاوت می باشد. به طور کلی دو نوع مدرک کارشناسی ارشد در سوئد وجود دارد.

چنانچه دانشجو ۶۰ واحد آموزشی را به همراه تکمیل پایان نامه بگذراند، مدرک کارشناسی ارشد یک ساله و چنانچه متقاضی بتواند ۱۲۰ واحد آموزشی را به همراه پایان نامه طی کند مدرک کارشناسی ارشد دو ساله به وی تعلق می گیرد. افرادی که مدرک کارشناسی ارشد دو ساله را دریافت می کنند می توانند در صورت تمایل وارد مقطع دکترا شوند. البته ناگفته نماند که از نظر اعتبار تفاوتی میان مدرک کارشناسی ارشد یک ساله یا دو ساله در سوئد وجود ندارد و هر دو مدرک معادل مدارک کارشناسی ارشد در سایر کشورها می باشند.

هزینه ی مهاجرت تحصیلی به سوئد در مقطع کارشناسی ارشد بین ۸۰۰۰ تا ۲۹ هزار یورو در سال می باشد. البته ناگفته نماند که تحصیل در رشته هایی همچون پزشکی، هنر و معماری نسبت به سایر رشته ها هزینه های بیشتری را به دنبال خواهد داشت. اگر شما هم متقاضی تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان یا تحصیل در سوئد رایگان هستید، می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید تا به بهترین شکل ممکن راهنمایی شوید.

تحصیل در سوئد در مقطع دکتری

بسیاری از افراد تمایل دارند که در کشور سوئد، به تحصیل در مقطع دکترا بپردازند. به طور کلی دو نوع دوره دکترا در این کشور وجود دارد که مدارک متفاوتی را به فارغ التحصیلان ارائه می کند. مدرک نوع اول به افرادی تعلق می گیرد که در دوره های دو ساله شرکت کرده اند و در واقع مشابه مدرک حرفه ای پزشکی می باشد.

نوع دوم، مدرک دکترا می باشد که در این حالت دانشجو ۴ سال به تحصیل می پردازد و مجموعاً ۲۴۰ واحد آموزشی را طی می کند. در این مقطع دانشجو باید یک پایان نامه مشابه پایان نامه کارشناسی ارشد ارائه دهد. مدارک دکترای صادر شده از دانشگاه های کشور سوئد، در تمامی کشورهای دنیا مورد تایید بوده و اعتبار جهانی دارند. همچنین تجربه نشان داده است که اخذ پذیرش از دانشگاه ها و تحصیل در سوئد برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با سرعت و سهولت بیشتری انجام می شود.

دانشگاه های سوئد

تحصیل در مدارس سوئد

مدارس در سوئد به دو دسته مدارس دولتی و مدارس خصوصی تقسیم می شوند. مهاجران می توانند بنا بر شرایط خود، برای تحصیل در مدارس این کشور تصمیم گیری کنند. هیچ محدودیتی برای تحصیل مهاجران در مدارس دولتی یا خصوصی سوئد وجود ندارد. در این کشور تحصیل بین سنین ۷ الی ۱۶ سال اجباری می باشد و هزینه تحصیل در سوئد در مدارس دولتی و خصوصی متفاوت است.
.

مهاجرت تحصیلی به سوئد در مقطع دبیرستان در سوئد اختیاری است اما اغلب دانش آموزان و نوجوانان برای بهره مندی از فرصت های شغلی و دانشگاهی، این دوره را سپری می کنند. چنانچه کسی متقاضی تحصیل در مدارس دولتی سوئد است، باید به زبان سوئدی مسلط باشد؛ در غیر این صورت مهاجران می توانند در مدارس خصوصی و بین المللی به تحصیل به زبان انگلیسی بپردازند. شهریه سالانه مدارس بین المللی در سوئد از ۳۰ هزار کرون شروع شده و تا ۳۰۰ هزار کرون ادامه پیدا می کند.

تحصیل در سوئد در مدارس

مهاجرت تحصیلی به سوئد برای مقطع پزشکی

رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی همواره جزو رشته های محبوب و پرطرفدار در سراسر دنیا و به خصوص در بین ایرانیان بوده اند. سالانه تعداد زیادی از افراد، متقاضی تحصیل در این رشته ها هستند و می خواهند تحصیلات خود را در دانشگاه های علوم پزشکی معتبر در کشور سوئد ادامه دهند. شرایط تحصیل پزشکی در سوئد به شرح زیر می باشد:

  • پایان دوره متوسطه و ارائه مدارک مرتبط با آن
  • مدرک زبان معتبر
  • رزومه تحصیلی یا شغلی مناسب
  • انگیزه نامه
  • تمکن مالی و سایر مدارک مورد نیاز

تحصیل در سوئد در دوره های پزشکی معمولاً پنج سال به طول می انجامند و در این مدت دانشجویان با حضور در کلاس های درس، درمانگاه ها و بیمارستان های تحت نظر دانشگاه، مهارت ها و دانش مورد نیاز را کسب می کنند. پزشکان نیز می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع تخصص و فوق تخصص وارد کشور سوئد شوند. این افراد باید علاوه بر داشتن تسلط بر زبان های انگلیسی و سوئدی، بتوانند در آزمون های اولیه ای که در این کشور برگزار می شود نمره قبولی را دریافت کنند.

شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به سوئد

دانشگاه های کشور سوئد از سطح علمی و اعتبار جهانی بسیار بالایی برخوردارند. از این رو شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا در صورت نداشتن یکی از شروط یا وجود نقص در مدارک مورد نیاز، درخواست پذیرش یا ویزای تحصیلی متقاضی رد می شود. افرادی که متقاضی ادامه تحصیلات در کشور سوئد هستند باید بدانند که شرایط تحصیلی در این کشور بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب می کنند متفاوت می باشد. همچنین شرایط برای ورود به دوره های مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا یا دبیرستان متفاوت است.

به همین دلیل هم مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور متغیر می باشد. ما در این قسمت مدارک مشترک و بسیار مهم برای اخذ پذیرش تحصیلی از مراکز آموزش عالی کشور سوئد را ذکر می کنیم. مهمترین مدارک برای مهاجرت تحصیلی به سوئد به شرح زیر می باشند:

  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه
  • ریز نمرات تحصیلی
  • مدارک شناسایی مثل پاسپورت
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی
  • رزومه تحصیلی و دستاوردهای کاری
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • مدرک زبان انگلیسی با حداقل آیلتس 6.5 یا مدرک زبان سوئدی
  • موفقیت در مصاحبه ورودی (برخی از دانشگاه های سوئد مصاحبه ورودی دارند.)

افرادی که به دنبال تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد هستند باید با دقت و حساسیت زیادی شرایط خود را بررسی کرده و مدارک مورد نیاز را تهیه نمایند. این امر کمک می کند تا شانس متقاضی برای دریافت پذیرش و صدور ویزای تحصیلی افزایش پیدا کند.

معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئد

یکی از مراحل مهم برای مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد انتخاب یک دانشگاه مناسب و بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئد می باشد. هزینه مهاجرت تحصیلی به سوئد بسته به دانشگاهی که انتخاب می کنید متفاوت هستند. به همین دلیل متقاضی باید با توجه به شرایط بودجه مالی و رشته مورد علاقه خود، یک دانشگاه مناسب را از بین دانشگاه های موجود برگزیند. در لیست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان، نام ۸ دانشگاه سوئدی مشاهده می شود. تعدادی از بهترین دانشگاه های سوئد را در جدول زیر مشاهده می کنید:

نام دانشگاه(۲۰۲۳) QSشانگهای (۲۰۲۲)شهریه سالانه
دانشگاه لوند (Lund University)۹۵۱۵۱-۲۰۰۱۳ هزار دلار
موسسه سلطنتی فناوری KTH (KTH Royal Institute of Technology)۸۹۲۰۱-۳۰۰۲۳ هزار دلار
دانشگاه فنی چالمرز (Chalmers University of Technology)۱۲۵=۴۰۱-۵۰۰۲۱ هزار دلار
دانشگاه اوپسالا (Uppsala University)۱۲۸۷۸۱۵-۱۷ هزار دلار
دانشگاه استکهلم (Stockholm University)۱۵۳۷۴۲۷ هزار دلار
دانشگاه گوتنبرگ (University of Gothenberg)۱۸۵=۱۰۱-۱۵۰
دانشگاه لینشوپینگ (Linköping University)۳۲۰=۳۰۱-۴۰۰۱۰۰۰ دلار
دانشگاه اومئو (UmeåUniversity)۳۶۹=۴۰۱-۵۰۰۱۵ هزار دلار

 

همچنین در لیست زیر، نام برترین دانشگاه ها و کالج های سوئد را مشاهده می کنید:

نام دانشگاه یا کالجنام دانشگاه یا کالج
مؤسسه فناوری بلکینگهدانشگاه فناوری چالمرز
کالج دانشگاهی دالارناErsta Sköndal Bräcke University College
Swedish School of Sport and Health Sciences, GIHدانشگاه هالمستاد
دانشگاه یونشوپینگکالج سلطنتی موسیقی، استکهلم
مؤسسه سلطنتی فناوری کی تی اچدانشگاه کارلشته
مؤسسه کارولینسکادانشگاه هنر و طراحی Konstfack
دانشگاه کریتمستهدانشگاه لینشوپینگ
دانشگاه لینهدانشگاه فنی لولئو
دانشگاه لونددانشگاه مالمو
دانشگاه مید سوئیدنکالج دانشگاهی Mälardalen
مؤسسه سلطنتی هنردانشگاه علوم کشاورزی سوئد
کالج دانشگاهی تحصیلات موسیقی استکهلمکالج دانشگاهی Sophiahemmet
مدرسه اقتصاد استکهلممدرسه الهیات استکهلم
دانشگاه استکهلمدانشگاه هنر استکهلم
دانشگاه دفاع سوئددانشگاه Södertörn
کالج دانشگاهی پرستاری Red Crossدانشگاه اومئو
کالج دانشگاهی Westدانشگاه بوروس
دانشگاه یوتبریکالج دانشگاهی یوله
دانشگاه کودهدانشگاه اوپسالا

 

دریافت بورسیه برای تحصیل در سوئد

با توجه به این که هزینه های تحصیل در سوئد مبلغ قابل توجهی می باشد، بسیاری از افراد به دنبال تحصیل رایگان یا دریافت بورسیه در این کشور هستند. برای تحصیل رایگان در سوئد، متقاضیان باید به زبان سوئدی مسلط باشند. راه دیگر برای بهره مندی از تحصیلات رایگان، دریافت بورسیه ها می باشد. بورسیه ها در کشور سوئد از دو طریق تامین می شوند: از سوی دانشگاه ها و از سوی موسسات.

بورسیه موسسات

از طریق نهادها و موسسات دولتی یا خصوصی برای دانشجویان بین المللی تعیین می شود. این موسسات با هدف گسترش خلاقیت، نوآوری و حفظ تنوع در دانشگاه های سوئد، از دانشجویان بین المللی حمایت می کنند. البته ناگفته نماند که ایران جزو کشورهای موجود در لیست این نوع بورسیه نیست؛ بنابراین متقاضیان ایرانی امکان استفاده از این نوع بورسیه تحصیلی را ندارند.

بورسیه های دانشگاهی

بورسیه های زیادی از سوی دانشگاه های کشور سوئد برای دانشجویان بین المللی ارائه می شوند تا به این ترتیب دانشجویان بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را برای تحصیل در سوئد پوشش بدهند. مهمترین بورسیه های موجود در کشور سوئد عبارت اند از:

 بورسیه دانشگاه Borås

این نوع بورسیه تا ۵۰ درصد از شهریه و هزینه های دانشگاه متقاضی را پوشش می دهد ولی هزینه های زندگی را پوشش نمی دهد.

برنامه بورسیه Blenkinge Institute of Technology

برای دانشجویانی است که خارج از اتحادیه اروپا می باشند و ۵۰ درصد از هزینه های آنان را پوشش می دهد.

بورسیه های IPOET Chalmers

این نوع بورسیه ها برای مهاجرت تحصیلی به سوئد برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا می باشند و در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه Chalmers سوئد در حال تحصیل هستند در نظر گرفته شده و ۷۵ درصد از شهریه آن را پوشش می دهد.

بورسیه دانشگاه استکهلم

این دانشگاه بورسیه هایی را ارائه می دهد که هزینه های تحصیل دانشجویان را کاور می کند.

بورسیه دانشگاه Kristianstad

دانشجویانی که اهل کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند می توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه دانشگاه Halmstad

این نوع بورسیه نیز از سوی دانشگاهی با همین اسم ارائه شده و مخصوص دانشجویانی است که از خارج از اتحادیه اروپا به سوئد می آیند و ۲۵ الی ۵۰ درصد از شهریه آنان را پوشش می دهد.

دریافت ویزای تحصیلی سوئد

متقاضیان تحصیل در سوئد و افرادی که به دنبال اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه لوند سوئد و سایر دانشگاه های این کشور هستند، باید به این نکته توجه داشته باشند که اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور تنها گام نخست برای مهاجرت می باشد. در گام دوم، متقاضی باید با ارائه مدارک خود بتواند ویزای تحصیلی سوئد را دریافت کند.

گرچه دانشگاه های کشور سوئد شرایط خاصی را از نظر سنی برای مهاجران تعیین نکرده اند اما اداره مهاجرت این کشور در زمان صدور ویزا محدودیت های زیادی را از نظر سنی اعمال می کند. مهمترین مدارک برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد عبارت اند از:

  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • کپی پاسپورت
  • مدارک ثبت نام در دانشگاه سوئد
  • بیمه درمانی
  • مدارک تمکن مالی به مبلغ ۷۳ هزار کرون سوئد به ازای ۱۰ ماه
  • اثبات داشتن یک محل برای سکونت در سوئد
  • پرداخت هزینه های ویزا به مبلغ ۱۰۰۰ کرون سوئد

هزینه زندگی و تحصیل در سوئد

از دیگر دغدغه های مهم دانشجویان و خانواده های آنها هزینه تحصیل در سوئد و زندگی در این کشور است. هزینه های دانشجویان در این کشور به چند بخش تقسیم می شود؛ بخشی از این هزینه ها مربوط به شهریه دانشگاه می باشد که در بخش های قبلی مقاله به طور تقریبی به آنها اشاره کردیم. بخش دیگری از هزینه ها مربوط به محل سکونت دانشجو می باشد که به این مورد نیز در بخش قبلی پرداختیم.

دیگر هزینه ها مربوط به رفت وآمد، خورد و خوراک، پوشاک، تفریح و… می باشند. معمولاً دانشجویان به صورت ماهانه ۷۵۰ کرون برای کتاب های درسی هزینه می کنند که می توانند این هزینه را با خرید کتاب های دست دوم کاهش دهند. در جدول زیر بعضی از هزینه های رایج در سوئد را مشاهده می کنید:

عنوانقیمت
غذا۲۰۰۰ کرون سوئد
محل اقامت۴۱۷۰ کرون سوئد
سفر محلی۵۵۰ کرون سوئد
تلفن/اینترنت۳۰۰ کرون سوئد
متفرقه۱۵۴۸ کرون سوئد

مزایای تحصیل در سوئد

اگر تاکنون تصمیم خود را برای تحصیلات در کشور سوئد قطعی نکرده اید، احتمالاً از مزایای تحصیل در این کشور بی خبر هستید. مهمترین مزایای تحصیل در این کشور زیبا عبارت اند از:

  • مقرون به صرفه بودن مخارج و هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور
  • وجود بورسیه ها و کمک هزینه های دولتی برای دانشجویان
  • اجازه کار دانشجویی برای دانشجویان
  • امکان پیدا کردن کار بعد از تحصیل
  • بهره مندی از آموزش های با کیفیت
  • حضور در یک کشور با طبیعت زیبا و تنوع فرهنگی بالا
  • بهره مندی از آموزش ها و دوره های با کیفیت
  • رفاه بالای زندگی

کار پس از تحصیل در سوئد

بسیاری از افرادی که برای تحصیل وارد کشور سوئد می شوند، تمایل دارند تا بعد از پایان تحصیلات جذب بازار کار شده و از این طریق اقامت طولانی تری در سوئد داشته باشند. برای اطلاع از شرایط کار در سوئد باید بدانید که دانشجویان بعد از پایان تحصیلات خود می توانند به مدت شش ماه در سوئد به کاریابی بپردازند. البته ناگفته نماند که متقاضیان می توانند با استفاده از این مجوز ۶ ماهه، در تمامی کشورهای حوزه شینگن به کاریابی بپردازند و در صورت پیدا کردن پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما، اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تغییر داده و در کشور سوئد ماندگار شوند.

کاریابی در سوئد

خوابگاه دانشجویی در سوئد

یکی از دغدغه های مهم دانشجویان مهاجر برای تحصیل در سوئد، اجاره یک محل برای سکونت و زندگی می باشد. با توجه به هزینه های گران تهیه آپارتمان، خوابگاه ها و اقامتگاه های دانشجویی گزینه های بسیار مناسبی برای دانشجویان بین المللی محسوب می شوند. دانشجویان می توانند اتاق های خوابگاهی در کشور سوئد را با قیمت های ۴۵۰۰ کرون سوئد در هر ترم اجاره کنند. این اقامتگاه ها مجهز به آشپزخانه، سالن اجتماعات، فضاهای تفریحی و محلی برای مطالعه هستند. چنانچه کسی بخواهد در آپارتمان های دانشجویی مستقر شود، باید بین دو هزار تا ۴۵۰۰ کرون در ماه بپردازد. این هزینه ها بسته به شهر محل زندگی متفاوت می باشند.

خوابگاه در سوئد

دریافت اقامت و تابعیت از طریق ویزای تحصیلی

برای دریافت اقامت و تابعیت سوئد از طریق ویزای تحصیلی، متقاضی باید بعد از پایان تحصیلات خود بتواند در این کشور یک شغل مناسب پیدا کرده و ویزای کاری دریافت کند. همانطور که در بخش قبل نیز گفتیم مهاجران این امکان را دارند تا به مدت شش ماه پس از فراغت از تحصیل، به کاریابی در سوئد بپردازند. متقاضیان بعد از ۵ سال کار مداوم و پرداخت منظم مالیات، کاندید دریافت اقامت دائم سوئد خواهند شد. از دیگر شرایط لازم برای دریافت اقامت این کشور، ارائه تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده می باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله از بلاگ موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، تلاش کردیم تا به همه سوالات شما پیرامون شرایط تحصیلات در کشور سوئد، مزایا و قوانین آن پاسخ دهیم. شما در هر مرحله از مسیر مهاجرت خود که باشید می توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس گرفته و سوالات خود را بپرسید. ما در تمامی مراحل مهاجرت و اخذ ویزای سوئد در کنار شما هستیم.

سوالات متداول در مورد تحصیل در سوئد

  1. شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد چیست؟

متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های سوئد، باید پذیرش تحصیلی و مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی داشته باشد.

  1. هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد چقدر است؟

با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی که انتخاب می کنید، هزینه ها متفاوت می باشند.

  1. آیا امکان تحصیل رایگان در سوئد وجود دارد؟

بله متقاضیان می توانند با دریافت بورسیه های مختلف، مهاجرت تحصیلی به سوئد را رایگان تجربه کنند.

  1. شرایط کار پس از تحصیل در کشور سوئد چیست؟

متقاضیان می توانند به مدت شش ماه بعد از فراغت تحصیل، به کاریابی در سوئد پرداخته و در این کشور مشغول به کار شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

84 دیدگاه برای “تحصیل در سوئد و مهاجرت تحصیلی

  1. مهدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    با گرفتن مدرک فنی در رشته کامپیوتر از آموزشگاه معتبر یا دانشکده میتونم برای کار یا تحصیل به کشور سوئد درخواست بدم و اینکه چه آموزشگاه های در مشهد مدرک قابل ترجمه ارائه میدهند ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای مهاجرت مهمه که مدرک رو در خود کشور مقصد بگیرید

  2. ستاره گفت:

    سلام من 19 سالمه و سال قبل کنکور دادم معدلم حدود 18.9 هست برای رشتهی پزشکی به نظرتون بهتره روی کدوم کشور سرمایه گزاری کنم؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      انتخاب کشور بسته به سلیقه و تسلط زبانی شما دارد. برای انتخاب کشور توصیه می کنم با کارشناسان ما در تماس باشید.

  3. علیرضا گفت:

    سلام
    من دانشجوی ترم آخر میکروبیولوژی هستم 21 سالمه مدرک آیلتس 5 دارم و در حال حاضر در آزمایشگاه خصوصی و آزمایشگاه بیمارستان دولتی مشغول کار هستم یه جورایی کادر درمان حساب میشم چقدر امکان قبول شدن درخواستم هست ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور سوئد به شما امکان اخذ ویزای کاری گروه کادر درمان را ارائه می دهد.

  4. لیلا گفت:

    سلام و عرض ادب.. من و همسرم برای تحصیل آتیه پسرمون که تازه یکسالشه برای کشور سوئد در حال سرچ کردن هستیم.. از اینکه اینقد زود داریم بهش میپردازیم به این خاطره که میخوایم شرایط رو از همین الان بسنجیم و خودمونو براش آماده کنیم.. البته مطمئنا شرایط ممکنه تغییر کنه .. میشه خواهش کنم که کمکمون کنید و نظرتونو در این خصوص بفرمائید.. ممنونم از راهنماییتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل فرزندتان در مدارس می توانید اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که فرزندتان حتما می بایست در سن قانونی مدارس قرار داشته باشد.

  5. Mohammadreza motamedi گفت:

    با سلام من مدرک دیپلم فنی حرفه ای دارم و ۱۹ سالم هست. امکان این هست که برای ادامه تحصیل اقدام کنم و اقامت دائم بگیرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      با دریافت اقامت تحصیلی نمی توانید اقامت دائم را دریافت نمایید. پس از فارغ التحصیلان بهتر است کار پیدا کرده و پس از آن برای اخذ اقامت دائم سوئد اقدام نمایید.

  6. علیرضا یوسفی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشی
    خواستم ببینم هزینه ی تحصیل در سوئد چه مقداره!؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      هزینه تحصیل در سوئد بسته به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی شما دارد.

  7. aria گفت:

    سلام 18 سالمه
    سال دیگه کنکور تجربی دارم و میخوام رشته ی داروسازی قبول شم
    اگه رتبم خوب باشه و مدرک زبان انگلیسیم رو هم بگیرم
    در کدوم کشور های اروپایی با هزینه کم میتونم تحصیل کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بهتر است برای تحصیل رشته های پزشکی کشور هایی مانند آلمان که تحصیل رایگان را ارائه می دهند، اقدام نمایید.

  8. مهین گفت:

    سلام
    برای دوره های زبان انگلیسی کشور سوئد میشه اقدام کرد و ویزا گرفت ؟اگر اینطوری، میشه همزمان دوره رایگان زبان سوئدی را خوند؟ هزینه دوره شش ماهه چند میشه؟ هزینه خوابگاه هم شامل هزینه دوره میشه یا جداست؟
    سپاس

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، هزینه دوره زبان شامل هزینه های خوابگاه و …. نمی باشد.

  9. کاظم گفت:

    با سلام.من مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی دارم و ۳ سال هست استخدام رسمی نیروگاه برقم.همسرم هم لیسانس مامایی دارن بدون سابقه کار.هر دومون دانشگاه دولتی روزانه بودیم.از چه طریق میتونین واسه کار به سوئد بریم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      از طریق رشته تحصیلی همسرتان(مامایی) می توانید برای ویزای کاری گروه درمان کشور سوئد اقدام نمایید و خودتان نیز از طریق ویزای همراه با ایشان به سوئد مهاجرت نمایید.

  10. علی گفت:

    منظورم مدرک زبان سوئدی است. به نظر شما بهترین برای کشور برای تحصیل در رشته پزشکی کدام کشور ها هستن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      اکثر کشور های اروپایی بازار کار خوبی را برای رشته های پزشکی ارائه می دهند.

  11. مرجان داودي گفت:

    سلام دختر م امسال سال اخر دبيرستانهزسال ٩٨بايد كنكور بده ايا ميتونه مهاجرت تحصيلي به كشور سوئد داشته باشهرو اينكه ايا به من مادر هم ويزا ميدن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای افرادی که بالای 18 سال سن دارند، ویزای همراه تعلق نمی گیرد.

  12. کیوان گفت:

    سلام من ۳۲ سال و شوهرم ۳۷ سال دارد می خوایم ویزای تحصیلی بگیرم بیام سوئد و اقامت دائم بگیرم من بچه ۱۰ ساله و ۶ ساله دارم می تونم از طریق ویزای تحصیلی ببرمشون و وقتی اقامت دائم گرفتم بچه ها اقامت دائم می گیرند

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      با تحصیل در آلمان فرزندان را می توانید همزمان با خود برده و در صورت دریافت اقامت دائم خود، به فرزندان نیز اقامت دائم تعلق می گیرد.

  13. Sara گفت:

    با سلام وقت بخیر .بنده دارای لیسانس پرستاری دانشگاه ازاد با۷سال سابقه کار بیمارستانی و۳۳سال سن و همسرم۳۴سال سن فوق دیپلم حسابداری و۸سال سابقه کار در حال یادگیری زبان هستیم با توجه به شرایط و اینکه اکثر کشورها برای پرستاری دورهrnمیگذارند و پس از عبور از این ازمون پرستار وارد بازار کار میشود چه کشوری را پیشنهاد میدهید در ضمن ایا اینکه دانمارک بدون مدرک زبان پرستار جذب میکند و پس از دوره زبان در دانمارک و معادل سازی مدارک میتوانم در رشته خودم مشغول شوم صحت دارد ایا امکان دارد ممنون تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، کشور هایی مانند سوئد و دانمارک این فرصت را برای فارغ التحصیلان رشته پرستاری ایجاد کرده اند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با جزییات پروسه و زمانی دریافت ویزای کاری گروه درمان با ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت در ارتباط باشید.

    2. Doni aj گفت:

      سلام وقت بخیر
      در کشور سوئد همراه اجازه کار تمام وقت را دارد؟شیراط کارهمراه به چه صورت است؟
      سوال دیگه اینکه شرط معدل برای دانشگاه ها مهم است؟با معدل ۱۳ ایا امکان گرفتن پذیرش مقطع ارشد وجود دارد؟

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام وقت بخیر
        همراه در صورت داشتن رزومه میتونه کار پیدا کنه
        بله معدل هم مهمه دیگه حداقل ۱۵ ۱۶ به بالا باشه

  14. وحید مهدوی گفت:

    سلام ایا گپ تحصیلی تاثیری در گرفتن پذیرش ارشد و ویزا دارد البته گپ تحصیلی به خاطر شغل مرتبط با تحصیل بوده. و ایا امکان پذیر ش در دوره دکتری با مدرک ارشد دانشگاه تهران وجود دارد یا نه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بسته به سن و میزان گپ تحصیلی شما دارد. دانشگاه تهران مورد تایید کشور سوئد است.

  15. سمیرا پرهام گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من۳۳ساله هستم و همسرم۴۰سال و یک پسر ۶ساله داریم.هر دو لیسانس مدیریت بازرگانی داریم.من برای ترم سپتامبر۲۰۱۸پذیرش از دانشگاه لینئوس برای کورس زبان گرفتم اما برای ویزا ریجکت شدم.به نظر شما اگر امسال اقدام کنم برای سپتامبر۲۰۱۹شانس مجدد دارم برای گرفتن ویزا برای کورس زبان یا اینکه پذیرش از دانشگاه برای مقطع فوق لیسانس بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      کشور سوئد برای دوره های زبان و کورس اصلی آکادمیک ویزای تحصیلی ارائه می دهد. برای افزایش شانس ویزای خود بهتر است برای کورس اصلی دانشگاه اقدام نمایید.

  16. شهراد گفت:

    با سلام
    بنده دانش آموز کلاس هفتم (13 ساله) قصد دارم همراه با خانواده (من ، پدر، مادر و برادرم) از طریق تحصیل مادرم در مقطع فوق لیسانس اقامت سوئد رو دریافت کنیم.میخواستم بپرسم آیا امکان اخذ اقامت برای من، برادر و پدرم به عنوان همراه هست ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور سوئد به همسر متقاضی و فرزندان زیر 18 سال ویزای همراه اعطا می کند.

  17. سالار مهرابی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی ترم آخر ارشد مدیریت دانشگاه تهران هستم و کارشناسی برق از دانشگاه سراسری دارم میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل در سوئد شرایط تحصیلی و کاری در کدام رشته بهتر هست؟ آیا امکان ادامه تحصیل در ارشد رشته مدیریت را دارم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بازار کار سوئد برای هر دو رشته تحصیلی مناسب است. برای بررسی شرایط خود برای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد لطفا رزومه علمی خود را برای ما ارسال نمایید.

  18. اریا گفت:

    سلام من 17 سال دارم و قصد ادامه تحصیل در یکی از کشور های اسکاندیناوی را دارم .مدرک ایلتس هم دارم..ایا اصلا امکان پذیرفته شدن هست؟ حدودا چقدر باید هزینه کرد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      ظرفیت اکثر دانشگاه های اسکاندیناوی برای مقطع کارشناسی متعلق به دانشجویان بومی است. بابت همین به شما توصیه می کنیم کشور های دیگری را انتخاب نمایید.

  19. ص.ع گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    خواستم عرض کنم من 31 سالمه و دختر هستم.و فوق لیسانس رشته میکروبیولوژی هستم.میخواستم برای شروع تحصیل مجدد در رشته پزشکی در کشور سوئد اقدام کنم و از اول بخونم. خواستم ببینم شرایطش چی هست
    آیا میتونم زودتر اقدام کنم؟گرچند که برای قبولی در کنکور ایران هم آماده ام و می خوام اینجا قبول بشم تا راحت تر بهم ویزای تحصیلی رو بدن.
    ممنون میشم راهنمائیم کنین

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا در نظر داشته باشید که تحصیل پزشکی در کشور سوئد محدودیت سنی دارد.

  20. امیر رضا گفت:

    سلام
    من 41 ساله دارای دو مدرک کارشناسی ارشد ( کارشناسی ارشد ارزیابی اثرات زیست محیطی و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع) هستم. می خواستم برای دکتری اقدام بکنم . بنظر شما می تونم برای کشور سوئد اقدام بکنم یا خیر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای بررسی شرایط خود لطفا روزمه علمی خود را برای ما ارسال نمایید تا به طور دقیق شرایط شما را بررسی نماییم.

  21. علي زماني گفت:

    با عرض سلام و ادب
    رشته ي اصلي بنده رياضي فيزيك و موسيقي ميباشد بنظرتون من قبل اينكه به دانشگاه وارد شم امكان داره در سوعد ادامه بدم
    و بنظرتون كدوم رشته رو به عنوان رشته اصلي خود قرار دهم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و اجترام
      برای تحصیل در سوئد باید از طریق رشته های دانشگاهی خود اقدام نمایید.

  22. علی حجتی گفت:

    با سلام من 40 سال سن داشته و متاهل و دارای دو فرزندم فارغ التحصیل نرم افزار در سال 96 بوده و دارای 14 سال سابقه کار در زمینه ای تی میباشم ، امکان مهاجرت تحصیلی به سوئد را دارم یا خیر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورت داشتن مدرک زبان آیلتس می توانید از طریق دوره های زبان اقدام کرده، همسر و فرزند را نیز همراه خود ببرید.

  23. خیرالله رحیمی گفت:

    سلام:بنده یک دانشجوی افغان مقیم ایران هستم ،ترم هفت رشته عمران دانشگاه ازاد دوست دارم برای ادامه تحصیل ام به سوید بروم .چه اقداماتی را باید انجام بدهم . با تشکر از راهنمایتان

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  24. عرفان گفت:

    سلام.
    من دانشگاه شهر خودم (شهرکرد) رشته مهندسی کامپیوتر مقطع کارشناسی رو تمام کردم. برای تحصیل کارشناسی ارشد به کشور سوئد اپلای بدم. به زبان انگلیسی کاملا مسلط هستم.
    با اینکه میدونم دانشگاه شهرکرد، دانشگاه آنچنان معتبری نیست باز هم میتونم برا گرفتن اپلای امیدوار باشم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در سوئد بایدمدرک زبان ارائه دهید و تاییدیه مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایید.

  25. علیرضا ورکی گفت:

    سلام. وقت بخیر.
    آیا رتبه ی دانشگاهی که در اون مشغول به تحصیل هستیم ، در پذیرش توسط دانشگاه های سوئدی موثر هست ؟ و اگر آره مثلا کسی که در دانشگاهی با رتبه ی15 کشوری درس میخونه شانسش چقدر کمتر از کسی هست که در دانشگاهی با رتبه ی 1 درس میخونه؟ آیا تسلط به زبان سوئدی امتیازی برای پذیرش هست؟ و بدون isi میشه پذیرش گرفت؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط حصیل بسته به مقطع تحصیلی شما دارد.

  26. آزاده نودهی گفت:

    با سلام
    ۳۳ سال سن دارم و لیسانس مهندسی کشاورزی و ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد ، آیا امکان این وجود داره که برای پذیرش در مقطع لیسانس یا ارشد یا گذراندن دوره های کالج در سوئد اقدام کنم ؟ و اینکه امکان تحصیل در رشته دیگر وجود داره یا باید طبق رشته خودم باشه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای شرکت در دوره های زبان سوئد باید مدرک زبان ارائه دهید.

  27. محدثه گفت:

    باعرض سلام.دانشجوی ارشد رشته ی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه دولتی تهران هستم.22 سالمه.مسلط به زبان انگلیسی هستم.برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری یا مستر مجدد میخواستم اقدام کنم. کدوم کشورها رو پیشنهاد میدید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  28. مژگان گفت:

    سلام
    میخواستم سوال کنم امکان تحصیل در چه کشوری برای من ممکنه وجود داشته باشه. فارغ التحصیل رشته معماری شهری از دانشگاه علمی کاربردی هستم و 35 سال دارم. در ضمن کارشناس انفورماتیک هستم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در کشور های دیگر باید رزومه علمی شما به طور دقیق بررسی شود. لطفا با ما از طریق شماره های ذکر شده در سایت در ارتباط باشید.

  29. فاطمه گفت:

    سلام.شما برای گرفتن پذیرش کورس زبان در سوئد هم اقدام میکنید؟اگر بله ممکنه شرایط رو بفرمایید؟ممنونم?

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بله، باید حتما حداقل آیلتس 5/5 را داشته باشید.

  30. مریم گفت:

    سلام
    من لیسانس پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی تهران دارم و طرحم رو هم رفتم. الان 26 سالم هست
    روزمه علمی خوبی در کار مقالات هم دارم .
    بنظر شما ارشد پرستاری بهتره بخونم یا پزشکی ؟؟ کدام را راحت تر پذیرش میدهند و هزینه به چه منوال هست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما می توانید با توجه به رشته تحصیلی و رزومه خود برای دریافت ویزای کاری گروه درمان سوئد اقدام نمایید.

  31. رسول گفت:

    درود
    کارشناس ارشد ژنتیک هستم
    متاهل
    ایلتس6.5
    سابقه کار ازمایشگاهی 6سال
    برای بورسیه کامل دکتری ژنتیک پزشکی چقدر میتونم موفق باشم در سوئد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور سوئد اعلام نیاز برای رشته های پزشکی کرده است که با توجه به رشته تحصیلی خود می توانید اقدام نمایید.

  32. رضا فولادی گفت:

    سلام ببخشید اگه کسی بخواد تو رشته پزشکی یا دارد سازی تو کشور سوئد ادامه تحصیل بده ایا مقرون به صرفه هست؟ تقریبا هزینه سالانه دانشگاه و خوراک و حملو نقل و هزینه کلی سالانه چقدر میشه ؟ با تشکر

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      سلام
      خیر این کشور برای تحصیل رشته های پزشکی چندان مناسب نیست و روال راحتی برای پذیرش دانشجوی خارجی برای این رشته ها را ندارد.

  33. زهرا گفت:

    سلام روز بخیر..من کارشناس شنوایی سنجی هستم ..شرایط کاری برای من در سوئد چگونه هست..و اینکه با این شغل در سوئد میشه در چ سطحی زندگس کرد متوسط ؛ ضعیف؟؟؟؟مدرک زبان متاسفانه ندارم..متاهل هستم و یک فرزند 2 ساله دارم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      مهاجرت از طریق برنامه گروه درمان سوئد برای شما کاملا مناسبه. طبق برنامه سال قبل که برای سال 2020 هم تمدید شده مدرک زبان هم لازم نیست.

  34. زهرا گفت:

    سلام.
    دانشجوی افغانی ترم یک حسابداری مقیم ایران هستم.به زبان سوئدیم مسلطم.اقواممون توسوئد زندگی میکنن.راهنماییم کنین برای ادامه ی تحصیل چه اقدامی انجام بدم؟
    ممنون.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      امکان ادامه تحصیل در رشته مرتبط برای شما وجود دارد و بایستی مدارک و سوابق تحصیلی شما مورد ارزیابی قرار بگیرد.
      با توجه به اینکه زبان سوئدی را تسلط دارید، پذیرش در دانشگاه های سوئدی زبان برای شما آسان تر است و این خود یک امتیاز محسوب می شود.

  35. كريمزاده گفت:

    سلام من دانشجو كارشناسي زيست عمومي دانشگاه دولتي هستم و ميخوام براي ارشد به كشور سوئد اپلاي بدم
    امكانش هست راهنماييم كنيد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      آخرین مدارک تحصیلی + ریز نمرات را برای ما ارسال کنید تا ارزیابی های مورد نیاز پذیرش را برای شما انجام داده و به شما اطلاع رسانی کنیم.

  36. محمد گفت:

    سلام
    متاسفانه هیچ جا اشاره ای به این موضوع نکردید که افرادی که طبق نظام فنی حرفه ای درس خواندند و پیش دانشگاهی رو نگذراندند باید چه کنند ؟
    بنده کاردانی و کارشناسی نرم افزار را از دانشگاه های دولتی فنی حرفه ای کشور اخذ کردم امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کدام کشور را دارم ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      افراد که در رشته های فنی تحصیل کرده اند می توانند با گذراندن دوره کالج(پیش دانشگاهی) در کشور مقصد، وارد دانشگاه شوند/.
      بله مانعی برای ادامه تحصیل شما وجود ندارد و می توانید با راهنمایی مشاورین ما، به دانشگاه های ممکن برای تحصیل، در خواست دهید.

  37. محمدرضا بهبودی گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    من لیسانس مهندسی مکانیک دارم از دانشگاه تبریز با ایلتس بیش از 7
    آیا دانشگاه های سوئد فاند دارند یا خیر؟
    میتونم امیدی به اخذ فاند یا حداقل پذیرش(بدون فاند)برای ارشد مکانیک یا مهندسی پزشکی رو داشته باشم؟
    ممنونم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بحث داشتن مدرک آیلتس بالا، در بحث ادامه تحصیل و مهاجرت، بسیار موثر است؛ اما شما باید رزومه ی تحصیلی که شامل معدل، دانشگاه، تحقیقات و آثار شماست را هم برای ارائه، عنوان نمایید.
      بحث فاند عموما پس از شروع دانشگاه و در اکثر مواقع بعد از ترم اول ارائه می شود.
      نا گفته نماند برای تحصیل در مقطع ارشد، کشور های اسکاندیناوی، سختگیری های زیادی برای پذیرش اعمال می کنند.

  38. جواد امینی گفت:

    سلام ببخشید من میخواستم ببینم من فوق لیسانس حسابداری دارم میتونم در کشورهای خارجی کار پیدا کنم

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورتی که پارامترهای دیگری همچون تسلط به زبان مورد نیاز کشور مقصد، سابقه کار با بیمه وسن مناسب را دارا باشید این امکان برای شما فراهم است.انواع دیگر ویزا نیز میتواند پیش زمینه ای برای ایجاد فضای کاری در کشور مقصد شود؛ مثل ویزای تحصیلی.

  39. مجتبی گفت:

    سلام وقتتون به خیر
    میخواستم بدونم اگه خانمی با پسری ازدواج کنه که آن مرد اقامت کشور بیگانه رو داشته باشه خانم برای ورود به دانشگاه اون کشور شرایط تحصیلی ش چه جوری میشه.یعنی شرایط تحصیل دانشجوی بیگانه رو داره و باید مدرک آیلتس داشته باشه؟و
    من لیسانس کارگردانی انیمیشن هنر رو دارم میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل در کشور سوئد آیا همین رشته وجود داره و اگه نه تو چه رشته و دانشگاه موازی با رشته ام میتونم ادامه بدم.
    ممنونم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      طبیعتاً تا زمانی که اقامت و تابعیت کشور را نگرفته اید، همان شرایطی که برای دانشجویان بین المللی است، برای فردی با شرایط اعلامی نیز وجود دارد، بابت رشته تحصیلی باید دانشگاه ها را بررسی بفرمایید و یا با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

  40. قاسمی گفت:

    با سلام
    من ۲۴ ساله دانشجوی ارشد سازه های آبی گیلان هستم
    میخوام برای دکتری به کشور سوئد و هلند اپلای بدم
    با توجه به آماده شدن مقالات و آی اس آی و گرفتن مدرک آیلس و معدل ارشد ۱۶/۳۵ شانس قبولی دارم یا نه
    هزبنه ی تحصیل از طریق فاند چقدره
    مدرک جی ار ای هم نیاز است؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله شانس پذیرش برای کشورهای سوئد و هلند خواهید داشت، امکان اخذ پذیرش و تحصیل در هلند و سوئد بدون مدرک GRE وجود دارد، در صورتی که موفق به اخذ فاند شوید نیازی به پرداخت هزینه تحصیل ندارید.

    2. ریحانه گفت:

      سلام با 33 سال سن در صورت مساعد بودن مابقی شرایط هیچ امیدی به پذیرش لیسانس از یکی از دانشگاه های سوئد یا نروژ نیست؟

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        به شما توصیه می کنیم بابت درصد بالای ریجکتی خود با توجه به شرایط سنی خود، روش دیگری را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *