تحصیل در دومینیکا

دومینیکا کشوری با وسعت هفتصد و پنجاه کیلومتر مربع در دریای کارائیپ یعنی در شرق آمریکا قرار دارد. این کشور جزیره ای توسط آب ها احاطه شده. دریای کارائیپ دریایی اسک در غرب اقیانوس اطلس، در منطقه کارائیپ در آمریکای مرکزی. پایتخت دومینیکا شهر روسو است. این کشور بیش از هفتاد هزار نفر جمعیت دارد. زبان رسمی کشور دومینیکا انگلیسی است اما زبان های کریول دومینیکایی و فرانسوی به عنوان زبان های گفتاری مورد استفاده قرار می گیرند. این کشور به دلیل داشتن طبیعت بکر و دست نخورده با نام جزیره طبیعت کارائیب شناخته می شود. اقتصاد این کشور وابسته به گردشگری، کشاورزی و مالیات های سنگین است.‌

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشور دومینیکا برای بهبود توسعه اقتصادی از سرمایه گذاران حمایت می کنند. به عبارتی اگر فردی اقدام به سرمایه گذاری در دومینیکا در بخش های دولتی یا خصوصی کند، تابعیت و حق شهروندی این کشور به او اعطا خواهد شد. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با تحصیل در دومینیکا اطلاعات جامعی برای شما ارائه کنیم. گروه وکلای موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز پاسخگوی سوالات شما در ارتباط با مهاجرت به دومینیکا هستند.

تحصیلات در دومینیکا

در این بخش از مقاله ما قصد داریم در ارتباط با تحصیل در دومینیکا مطالب جامعی ارائه کنیم. برای مهاجرت تحصیلی به کشور دومینیکا باید بدانیم که شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور چیست؟ هزینه تحصیل در دومینیکا چقدر است؟ چه دانشگاه هایی در این کشور وجود دارند و آیا دارای اعتبار می باشند؟ و سوالاتی از این قبیل . برای پاسخگویی به این سوالات تا پایان مقاله با ما همراه شوید. شاید این کشور برای تحصیلات در خارج جزو کشور های برتر محسوب نشود اما دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور مراجعه می کنند از بهترین ها برخوردار خواهند بود.

دانشگاه های دومینیکا

دانشگاه های کشور دومینیکا شرایط بسیار خوبی دارند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور در رده بندی جهانی قرار گرفته اند و رنکینگ بالایی را به خود اختصاص داده اند. به عنوان مثال موسسه کالج محلی دومینیکا که دارای شرایط خاصی برای تحصیل است توانسته در رنکینگ جهانی رتبه هزار و صد را به خود اختصاص دهد.

یکی از برترین دانشگاه های این کشور که در شهر سانتو دومینگو قرار دارد، دانشگاه UNIBE است. این دانشگاه در سال هزار و نهصد و هشتاد و دو تاسیس شدا و بیش از پانزده برنامه کارشناسی و چهارده برنامه کارشناسی ارشد را ارائه داده است. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی می باشد و در زمینه های مختلف کورس های متنوعی ارائه می کند.‌ دانشگاه UNIBE در زمینه علمی و فلسفی تنوع بسیار زیادی دارد و رشته های مذهبی در آن دیده می شود. این دانشگاه بیش از دوازده هزار دانشجو دارد و روز به روز در حال رشد و پیشرفت است.

یکی دیگر از دانشگاه های این کشور دانشگاه UC است. این دانشگاه که در رنکینگ QS رتبه دویست و پنجاه را به خود اختصاص داده، در رشته های علوم، هنر و اخلاق تلاش های زیادی کرده است. رشد علمی و فنی این دانشگاه بسیار بالاست و روز به روز در حال بهتر شدن می باشد. در این دانشگاه بیش از بیست و یک هزار دانشجو در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند. برای تحصیل در این دانشگاه لازم است تا شخص متقاضی از سطح بالای زبان انکلیسی برخوردار باشد. برخی از رشته ها در این دانشگاه مانند روانشناسی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی با اصول خاص خود و شرایط ویژه ای که دارند جزو بهترین ها محسوب می شوند.

دانشگاه های دومینیکا

دانشگاه های دومینیکا

دانشگاه دیگری که در این کشور مورد تایید است، دانشگاه سانتو دومینگو می باشد. این دانشگاه در رشته های مدیریت جهانگردی، هتلداری و آی تی رشد بسیار بالایی کرده است. دانشگاه ماسترا نیز موسسه ای خصوصی در زمینه آموزش عالی در کشور دومینیکا می باشد. این دانشگاه با وابستگی با مسیحیت فعالیت می کند و رتبه بالایی دارد. این دانشگاه جزو دانشگاه هایی در کشور دومینیکا است که از هزینه مناسبی برای تحصیل برخوردار می باشد. این دانشگاه رشته هایی مانند مدیریت مالی، دادگستری، مدیریت کیفیت، مدیریت بازرگانی و خزانه داری بسیار مورد تایید هستند.

یکی دیگر از دانشگاه های این کشور دانشگاه هند غربی است که در شهر روسو قرار دارد و تنوع رشته بالایی دارد. این دانشگاه در رنکینگ جهانی رتبه دو هزار و پنجاه و هشت را به خود اختصاص داده است. در این کشور رشته های پزشکی و دندان پزشکی نیز طرفداران زیادی دارد.

دانشکاه علوم پزشکی روسو کورس های تحصیلی خود را در دو حالت خصوصی و دولتی با ظرفیت مشخص ارائه می کند. این دانشگاه در رنکینگ جهانی رتبه هزار و سی و شش را به خود اختصاص داده است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچ کدام از دانشگاه های کشور دومینیکا مورد تایید وزارت علوم کشور ایران نیستند. از این رو باید در این زمینه دقت کافی را داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا

در بخش قبل ما دانشگاه های معروف کشور دومینیکا را معرفی کردیم. اما ببینیم برای دریافت ویزا تحصیلی کشور دومینیکا چه مدارکی مورد نیاز است.

برای دریافت ویزای دومینیکا جهت تحصیل در این کشور باید مدارک زیر را ارائه کنید: پاسپورت معتبر فرد متقاضی تحصیل، نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور دومینیکا، عکس گذرنامه ای جدید، گواهی عدم سو پیشینه، مدرک قبولی زبان آیلتس یا تافل با توجه به نمره اعلام شده از طرف دانشگاه، گواهی پزشکی و نتیجه آزمایش خون، مدارک هویتی مانند شناسنامه، مدرک تحصیلی دوره قبل ترجمه شده همراه با ریز نمرات، گواهی تمکن مالی شخص متقاضی و … . دقت کنید که با توجه به درخواست های مرتبط باید مدارک خود را در دفاتر ترجمه رسمی به زبان مورد نیاز ترجمه کنید.‌ دقت کنید که پس از اقامت موقت در دومینیکا می توانید اقامت دائم کشور دومینیکا و پس از شرایطی پاسپورت دومینیکا را دریافت کرد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های دومینیکا

در کل می توان گفت هزینه های تحصیلی در کشور دومینیکا نسبت به سایر کشور ها ارزان تر است. از این رو تحصیل در این کشور برای فرد متقاضی مزیت های فراوانی دارد. پزشکی و دندان پزشکی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و شاید یکی از دلایل آن کم هزینه بود تحصیل در این کشور است. توجه داشته باشید که دانشگاه های پزشکی در کشور دومینیکا مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران نیست.

دقت داشته باشید که علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی، برای تحصیل پزشکی در این کشور باید زبان اسپانیایی را هم بدانید.‌ برای اخذ پذرش در دانشگاه های این کشور لازم است تا برای زبان اسپانیایی مدرک مورد نیاز B2 و برای زبان انگلیسی نمره آیلتس شما شش باشد. دقت داشته باشید که در سه سال اول تحصیل در رشته پزشکی باید دروس تئوری و آناتومی را بگذرانید و در سال های بعد فعالیت های عملی شروع خواهد شد. توجه کنید که هزینه های تحصیل در این کشور توسط دولت ارائه خواهد شد.

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های دومینیکا

پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های دومینیکا

اما برای تحصیل دندانپزشکی در کشور دومینیکا باید بین سه تا پنج سال برای اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی درس خواند. اگر شخصی بخواهد در این کشور برای رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل شود باید برای خود استاد راهنمایی پیدا کند که تایید های اولیه از سمت او صورت گیرد. از طریق استاد راهنما پذیرش دانشگاه برای شما ارائه خواهد شد. در طول تحصیل شخص باید در بیمارستان ها و کلینیک ها برای آموزش های عملی دوره هایی را بگذراند. نکته مهمی که برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور موجود است، آزمون اولیه است. هر شخصی که متقاضی تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور است باید در یک آزمون اولیه شرکت کند و در صورت قبولی و به حد نصاب رسیدن می تواند در این رشته تحصیل کند.

دانشگاه های این کشور برای تخصص های پزشکی و دندان پزشکی هم اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. تخصص پزشکی در کشور دومینیکا معمولا چهار سال به طول می انجامد و شخص باید مبانی پزشکی و بیو شیمی را با موفقیت پشت سر بگذراند. علاوه بر آن داشتن مدرک آیلتس بالای هفت نیز مورد نیاز است.

دریافت بورسیه های تحصیلی در کشور دومینیکا

دانشگاه های کشور دومینیکا برای حمایت از دانشجویان بورسیه های تحصیلی را ارائه می کنند. البته باید توجه داشت که جهت دریافت بورسیه های تحصیلی باید قبل از شروع سال تحصیلی و فرایند اخذ پذیرش اقدام کرد. شما باید درخواست خود را قبل از شروع سال تحصیلی یه دانشگاه های این کشور ارائه کنید. بورسیه های تحصیلی مختلفی در کشور دومینیکا وحود دارد.

از جمله آن می توان به بورسیه INTERNATIONAL DISTINCTION AWARDS 2019 اشاره نمود که برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. مبلغی که برای این بورسیه در نظر گرفته شده است، دوازده هزار یورو می باشد. دانشجویانی که تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی این کشور دارند لازم است تا آخر ماه می سال دو هزار و بیست میلادی برای درخواست خود اقدام کنند تا بتوانند از این بورسیه استفاده نمایند.

بورسیه های تحصیلی دومینیکا

بورسیه های تحصیلی دومینیکا

بورسیه بعدی شیفت کولیناری اسکولارشیپ هفت است که برای مقطع لیسانس ارائه می شود. مبلغ این بورسیه هزار دلار می باشد. مدل بعدی بورسیه ارائه شده توسط دانشگاه های کشور دومینیکا کتو اسکولارشیپ دو هزار بیست است. این بورسیه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود و مبلغ آن سه هزار و پانصد دلار است. برای دریافت این بورسیه داوطلبان و دانشجویان باید تا تاریخ پانزدهم آوریل سال دو هزار و بیست میلادی اقدامات لازم را ارائه کرده و رزومه خود را ارسال نمایند.

دقت کنید که برای انواع بورسیه های تحصیلی و دریافت آن ها نیاز به رزومه بسیار قوی ای می باشد. از این رو بر روی رزومه خود کار کرده و آن را به قدرت تکمیل کنید. دقت کنید که تحصیل در این کشور در کل رایگان نیست و برای تحصیل باید هزینه و شهریه پرداخت کرد اما به واسطه همین بورسیه های تحصیلی می توان تمام یا بخش از هزینه را پرداخت نمود.

کار دانشجویی در کشور دومینیکا

یکی از مسائل و نکات مهمی که دانشحویان با آن دست و پنجه نرم می کنند، پرداخت هزینه های تحصیلی است. اگر دانشجویی نتواند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام کند، لازم است تا برای پرداخت هزینه ها خود اقدام نماید. یکی از روش ها کار در دومینیکا به صورت دانشجویی است. دانشجویان درراین کشور در مقاطع مختلف اجازه فعالیت های کاری را دارند اما باید شرایطی را بپذیرند‌. برای دانشجویان مقطع کارشناسی تنها ده ساعت در هفته اجازه کار صادر خواهد شد. این زمان برای دانشجویان کارشناسی ارشد بیست ساعت در هفته و برای دانشجویان دکتری سی ساعت در هفته است. در این کشور پیشنهادات شغلی در زمینه های کاری با درآمد بالایی همراه است.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل در دومینیکا

  1. آیا دانشگاه های کشور دومینیکا مورد تایید وزارت علوم کشور ایران است؟

    خیر دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم کشور ایران نمی باشد.

  2. آیا مدرک دانشگاه های پزشکی کشور دومینیکا مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران است؟

    خیر مدرک هیچ کدام از دانشگاه های پزشکی در تمام شاخه ها مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران نیست.

  3. آیا دانشگاه های کشور دومینیکا اعتبار جهانی مناسبی دارند؟

    بله دانشگاه های این کشور توانسته اند در رنکینگ جهانی رتبه بالایی کسب کنند. یازده دانشگاه در این کشور در رنکینگ جهانی جزو دانشگاه های با ریته بالا محسوب می شوند.

  4. آیا هزینه تحصیل در دومینیکا زیاد است؟

    خیر در کل می توان گفت کشور دومینیکا یکی از کشور های کم هزینه برای تحصیل است. حتی پزشکی و دندانپزشکی هم در این کشور با هزینه مناسب ارائه می شود.

  5. آیا امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در کشور دومینیکا وجود دارد؟

    بله دانشگاه های مختلف کشور دومینیکا بورسیه های تحصیلی متفاوتی ارائه می کنند. برای دریافت بورسیه های تحصیلی باید قبل از پذیرش اقدام کرد.

  6. تحصیل در دومینیکا به چه زبانی است؟

    در کشور دومینیکا بیشتر کورس های درسی به زبان انگلیسی ارائه می شود اما در مواردی نیاز به یادگیری زبان اسپانیایی و دریافت مدرک معتبر برای این زبان نیز خواهد بود.

  7. آیا امکان کار در زمان تحصیل در کشور دومینیکا وجود دارد؟

    بله داشنگاه های این کشور برای دانشجویان امکان کار در زمان تحصیل را فراهم می کنند که برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است.

  8. مدت زمان کار دانشجویی برای مقاطع مختلف در دانشگاه های کشور دومینیکا چقدر است؟

    برای مقطع کارشناسی مجوز ده ساعت کار در هفته برای مقطع کارشناسی ارشد بیست ساعت در هفته و برای مقطع دکتری سی ساعت در هفته را خواهید داشت.

  9. آیا تخصص های پزشکی و دنداپزشکی در کشور دومینیکا ارائه می شود؟

    بله در کشور دومینیکا برای رشته های مختلف پزشکی و دندانپزشکی دوره های تخصصی ارائه می شود. تخصص پزشکی در این کشور معمولا چهار سال به طول می انجامد.

  10. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های کشور دومینیکا چند سال به طول می انجامد؟

    مدت زمان تحصیل در این رشته دانشگاهی بین سه تا پنج سال است.

  11. آیا تحصیل در دانشگاه های کشور دومینیکا نیاز به شرکت در آزمونی دارد؟

    بله برای تحصیل در برخی دانشگاه ها و رشته ها مانند دندانپزشکی باید آزمون هایی داد و در این آزمون ها پذیرفته شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *