تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

اسلوونی یکی از قطب های علمی محسوب می شود که همواره مورد توجه بسیاری از افراد برای تحصیل قرار می گیرد. این کشور یکی از پیشرفته ترین کشورها در علوم مختلف مانند مهندسی، هنر و موسیقی و غیره می باشد. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی می پردازیم و چنانچه شما عزیزان سوالاتی را در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو در این کشور دارید می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس گرفته و از تمامی جزئیات مطلع شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

در سال های اخیر، تحصیلات عالی در اسلوونی دستخوش تغییرات ساختاری مختلفی شده است و موسسات آموزش عالی به طور فزاینده ای گسترش پیدا کرده اند و برنامه های تحصیلی جدیدی پیاده سازی شده است.در نتیجه اسلوونی به عنوان مقصدی برای دانشجویان بین الملل به طور شگفت اوری معروف شده است. در حال حاضر تنها کمتر از 2.000 دانشجوی خارجی در اسلوونی تحصیل می کنند.

دانشجویان بین الملل تقریبا %10 دانشجویان پزشکی در اسلوونی را تشکیل می دهند. دانشگاه های دولتی و خصوصی در اسلوونی دوره های پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهند. در این مقاله به شرایط تحصیل در معتبرترین دانشگاه های پزشکی اسلوونی اشاره شده است. دانشگاه لیوبلیانا معتبرترین دانشگاه اسلوونی است. دانشکده پزشکی یکی از مجموعه های دانشگاه لیوبلیانا است. دوره پزشکی دانشگاه لیوبلیانا به دو بخش کارشناسی و کارشناسی ارشد در دو گروه پزشکی عمومی و دندانپزشکی تقسیم می شود، در هر دو بخش دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

دروس طراحی شده در دانشکده پزشکی دانشگاه لیوبلیانا و آموزش در موسسات سلامت عمومی، پایه های دوره های تحصیل این دانشگاه را تشکیل می دهند. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، کاندیده های دریافت مدارک دکتری پزشکی و دکتری دندانپزشکی می شوند. بعلاوه دانشکده پزشکی دانشگاه لیوبلیانا دوره های تحصیلات تکمیلی که منجر به دریافت مدرک PHD می شود را نیز ارائه می کند. دانشکده پزشکی لیوبلیانا در دوره های بین الملل رشته های پزشکی مشارکت می کند و متخصصان برتری توسط این موسسه به منطقه خدمت می کنند.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه MARIBOR: دانشگاه MARIBOR دومین دانشگاه بزرگ اسلوونی است که دانشکده پزشکی ان یکی از ساختمان های شناخته شده شهر است. دانشکده پزشکی MARIBOR با کلینیک های زیادی در اسلوونی و خارج از کشور همکاری می کند و بیمارستان های آموزشی متعددی در اختیار دانشجویان برای کارهای اموزشی و تحقیقاتی است. دانشگاه MARIBOR دوره های مختلف پزشکی را ارایه میکند. دوره های دندانپزشکی نیز در این دانشگاه ارائه می شود.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه PRIMORSKEM:دانشگاه PRIMORSKEM یک دانشگاه تازه تاسیس دولتی است که جزء دانشگاه های برتر اسلوونی در رشته های پزشکی است. دانشکده علوم پزشکیPRIMORSKEM دانش تئوری را بلافاصله در محیط های عملی منعکس می کند. پس این تصادفی نیست که شعار انها ” ما دانش را به زندگی اضافه میکنیم “باشد. بیشتر دانشگاه های پزشکی در اسلوونی دانشجویان را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پزشکی آموزش می دهند. دانشجویان می توانند تحت نظارت استادان تحقیقات خود را با کیفیت بالا انجام دهند. بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان می توانند در دوره MDو MD-PHD تحصیل کنند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اسلوونی

سیستم آموزش عالی جهت تحصیل در اسلوونی دارای دو بخش است: آموش عالی و آموزش حرفه ای؛ که آموزش حرفه ای در آن توسط کالج ها و به صورت دوره های حرفا ای 2 ساله ارائه می شوند. همچنین تحصیلات عالی دانشگاهی توسط دانشگاه های دولتی و خصوصی یا موسسات آموزش عالی ارائه می شوند و علاوه بر آموزش عالی، آموزش حرفه ای را هم ارائه می دهند در حالی که کالج ها به طور تخصصی آموزش های حرفه ای را ارائه می دهند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اسلوونی

تحصیل در رشته های علوم پزشکی در اسلوونی از کیفیت بالایی برخوردار است و دانش آموزان بین المللی زیادی مایل به تحصیل در این رشته ها در این کشور می باشند، همچنین آموزش در این رشته ها زیر نظر استاندارد های عالی بوده و دانش آموزان با شرکت در آزمون ورودی می توانند در این رشته ها تحصیل کنند. علاوه بر این دانش آموزانی که در آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی در اسلوونی نمره ی بالایی کسب کنند می توانند برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه درخواست دهند، این آزمون معمولا هر سال در ماه اوت برگزار می شود.

تحصیل در رشته ی پزشکی عمومی در اسلوونی حدود 6 سال زمان می برد و آموزش این رشته به زبان انگلیسی می باشد، همچنین دانشگاه های علوم پزشکی در اسلوونی علاوه بر دوره های پزشکی عمومی، دوره های تخصصی را نیز ارائه می دهند. متقاضیانی که مایل به تحصیل در کشور اسلوونی هستند، برای پذیرش و ثبت نام به اسناد و مدارک زیر نیاز دارند:

  • اصل و کپی مدارک تحصیلی متوسطه (دیپلم دبیرستان)
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گدر نامه ی معتبر و دو قطعه عکس پاسپورتی
  • نمره ی قبولی در آزمون ورودی پزشکی در این کشور
  • داشتن بیمه ی درمانی معتبر
  • تاییدیه ی پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • اثبات توانایی مالی در طول تحصیل و اقامت
  • گواهی مهارت در زبان انگلیسی
  • رزومه ی تحصیلی

لازم به ذکر است که مدارک و اسنادی که ارسال می شوند باید حتما ترجمه شده باشند.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اسلوونی

برنامه های فارغ التحصیلی – برنامه های تحصیلی تک مرحله ای – پزشکی عمومی (MD): تحصیلات در این برنامه منجر به انجام حرفه ای منظم می شود. هدف اصلی این برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد تک مرحله ای پزشکی، آموزش فارغ التحصیلانی است که می توانند دانش پایه خود را از طریق آموزش تخصصی و توسعه علم پزشکی ارتقا بخشند.

دندانپزشکی (DMD): هدف اصلی برنامه کارشناسی ارشد دندانپزشکی تک مرحله ای، آموزش متخصص برای انجام وظایف حرفه ای در زمینه دندانپزشکی است و همچنین پایه محکمی برای آموزش حرفه ای بیشتر در زمینه های تخصصی و ادامه تحصیل تا مقطع دکترا ارائه می کند. شرایط مورد نیاز:

  • اصل مدارک تحصیلی نهایی، نشان دهنده شرط عمومی برای دسترسی به تحصیلات عالی در کشور صادر شده.
  • ترجمه مدارک تحصیلی مورد تائید اسلونی که ذکر شده است (اگر این مدرک مورد نیاز باشد، لطفا با دانشگاه یا موسسه عالی آموزشی مربوطه چک کنید).
  • کارت گزارش سالانه، رونوشت ها، یک مکمل دیپلم یا مدارک دیگر درباره محتوا و مدت آموزش – کپی رونوشت های دو سال گذشته باید تایید شوند.
  • شرحی کوتاه به ترتیب زمانی از کل دوره آموزشی (بیانیه متقاضی)
  • تست توانایی، استعداد و مهارت ها (TEST OF ABILITY, CAPACITY AND SKILLS)

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

تمام دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل در دانشگاه های اسلوونی باید شهریه تصویب شده را پرداخت کنند. هزینه تحصیل در اسلوونی در رشته پزشکی و دندانپزشکی 15000 یورو در سال (هزینه کل دوره90000 یورو ) می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اسلوونی مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه لیوبلیانا در راستای تحقیقات پایه، کاربردی و توسعه و پیاده سازی و ترویج آنها فعالیت می کند و دارای برترین و بالاترین کیفیت و همچنین بالاترین الزامات اخلاقی در تمام زمینه های علمی و هنری است. دانشگاه لیوبلیانا (UL)، دارای دانشمندان برجسته، هنرمندان و متخصصان زیادی است، UL مطالعات میان رشته ای و چند رشته ای را تشویق می کند، نتایج تحقیقات دستاوردهای علم و هنر را با سایر دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی علمی به اشتراک میگذارد و به این ترتیب به خزانه دانش اسلوونیایی و جهان کمک می کند.

دانشگاه لیوبلیانا قدیمی ترین دانشگاه اسلوونی است و بیش از 40،000 دانشجو تا به حال از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، این دانشگاه دارای دستاوردهای با کیفیت بالا در علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، علوم انسانی و برنامه های فنی مهندسی و همچنین برای دستاوردهای هنری است. علاوه بر این، دانشگاه لیوبلیانا در تحقیقات بسیار موفق بوده است، بنابراین مرکز اصلی و بزرگترین موسسه تحقیقاتی در اسلوونی است.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی اسلوونی

بسیاری از دانش آموزان برای ورود به دانشگاه ها در کشور های مختلف و گرفتن پذیرش در رشته های مورد نظر، نیازمند به شرکت در آزمون های ورودی می باشند که اغلب این آزمون ها، به عنوان آزمون های بین المللی شناخته شده اند و توانایی دانش آموزان (هم در زبان انگلیسی هم سایر موارد مثل مسائل منطقی) را مورد سنجش قرار می دهند.

آزمون بین المللی پذیرش در کالج های پزشکی بیش از 80 سال است که دانش آموزان را برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی مورد ارزیابی قرار می دهد و توسط انجمن کالج های پزشکی در آمریکا طراحی شده است و سوالات آن به زبان انگلیسی می باشند. این آزمون دانش و مهارت های افراد در موضوعاتی مثل: علوم فیزیکی، علوم زیستی، روان شناختی، علوم اجتماعی را می سنجد و شامل سوالات 4 گزینه ای در دروس شیمی و زیست شناسی بوده و هدف از آن سنجش افراد در موارد زیر می باشد:

  • دانش افراد در مورد علوم طبیعی
  • علوم اجتماعی
  • تحقیق و پژوهش
  • تجزیه و تحلیل مسائل
  • علوم انسانی
  • جنبه های اجتماعی پزشکی

همچنین آزمون ورودی برای پذیرش در رشته های علوم پزشکی حدود 15 بار در سال برگزار می شود و اعتبار آن حداکثر 3 سال می باشد. این آزمون در کشور های آمریکا، کانادا، لبنان، فرانسه، آلمان، قطر، ژاپن، سنگاپور، تایلند، آفریقای جنوبی، انگلیس، تایوان و چین برگزار می شود. مدت زمان و سوالات این آزمون یه صورت زیر می باشد:

  • پایه های فیزیکی و شیمیایی سیستم زیستی: 59 سوال،95 دقیقه
  • پایه های بیوشیمیایی و بیولوژیکی سیستم های زنده:59 سوال،95 دقیقه
  • مبانی روان شناختی،اجتماعی و زیست شناختی رفتار:59 سوال،95 دقیقه
  • تجزیه و تحلیل بحران و مهارت های استدلال: 53 سوال،90 دقیقه

مدت زمان این آزمون 7 ساعت و 27 دقیقه می باشد و این آزمون نمره ی منفی ندارد و نتیجه ی آن معمولا 30 تا 35 روز بعد از آزمون منتشر می شود. (حداقل امتیاز برای هر بخش 118 و حداکثر 132 می باشد و حداقل امتیاز کلی آزمون نیز باید 472 باشد). همچنین متقاضی در کل بیش تر از 7 بار نمی تواند در این آزمون شرکت کند. انواع روش های ثبت نام و هزینه های ثبت نام آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی:

  • ثبت نام طلایی: هزینه ی ثبت نام 315 دلار و زمان آن 29 روز قبل از آزمون می باشد (در صورت کنسل کردن ثبت نام بخشی از هزینه ی آن بازگردانده می شود)
  • ثبت نام نقره ای: هزینه ی ثبت نام 315 دلار و زمان آن 15 روز قبل از آزمون می باشد (در صورت کنسل کردن ثبت نام هزینه ی آن بازگردانده نمی شود)
  • ثبت نام برنز: هزینه ی ثبت نام 370 دلار و زمان آن 8 روز قبل از آزمون می باشد (در صورت کنسل کردن ثبت نام هزینه ی آن بازگردانده نمی شود)

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

 چنانچه شما عزیزان قصد اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی را دارید م یتوانید با کمک و راهنمایی مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در شهرهای شیراز، تهران و اصفهان در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل ممکن به هدفتان برسید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *